PDA

Bekijk Volledige Versie : Cartoonist Gregorius Nekschot op zwarte lijst koninklijke bibliotheek



Seif
19-03-06, 20:57
Cartoonist Nekschot in conflict met bibliotheek

Uitgegeven op zondag 19 maart 2006 om 15:13:29

(Novum) - De vroegere huiscartoonist van Theo van Gogh zegt dat hij op de zwarte lijst van de Koninklijke Bibliotheek (KB) staat. Dat vertelt de 38-jarige tekenaar Gregorius Nekschot zondag aan Novum Nieuws. De kunstenaar staat bekend om zijn spotprenten van moslims. Maar ook linkse politici en neonazi's neemt hij op de hak.

Volgens Nekschot, wiens echte naam niet bekend is, belde het depot van de KB vorige week zijn uitgever voor een exemplaar van zijn boek 'Misselijke grappen'. "Er worden bij de KB extra maatregelen genomen. De bundel zal alleen onder embargo zijn in te zien, dus op speciale aanvraag", vertelt Nekschot. "Net als Mein Kampf van Hitler." De KB verzamelt alle Nederlandse publicaties.

Theo van Gogh was een bewonderaar van Nekschot en zette diens tekeningen op zijn site. Tegenwoordig zijn de prenten te zien op tal van websites met kritiek op de multiculturele samenleving.

De manier waarop de bibliotheek volgens Nekschot met hem omgaat, noemt hij griezelig. "Het gaat om cartoons. Ik heb niets verschrikkelijks gedaan."

De KB was zondag niet bereikbaar voor een reactie.

[Copyright 2006, Novum]

tukkersterror
19-03-06, 21:03
Geplaatst door Seif
Cartoonist Nekschot in conflict met bibliotheek

Uitgegeven op zondag 19 maart 2006 om 15:13:29

(Novum) - De vroegere huiscartoonist van Theo van Gogh zegt dat hij op de zwarte lijst van de Koninklijke Bibliotheek (KB) staat. Dat vertelt de 38-jarige tekenaar Gregorius Nekschot zondag aan Novum Nieuws. De kunstenaar staat bekend om zijn spotprenten van moslims. Maar ook linkse politici en neonazi's neemt hij op de hak.

Volgens Nekschot, wiens echte naam niet bekend is, belde het depot van de KB vorige week zijn uitgever voor een exemplaar van zijn boek 'Misselijke grappen'. "Er worden bij de KB extra maatregelen genomen. De bundel zal alleen onder embargo zijn in te zien, dus op speciale aanvraag", vertelt Nekschot. "Net als Mein Kampf van Hitler." De KB verzamelt alle Nederlandse publicaties.

Theo van Gogh was een bewonderaar van Nekschot en zette diens tekeningen op zijn site. Tegenwoordig zijn de prenten te zien op tal van websites met kritiek op de multiculturele samenleving.

De manier waarop de bibliotheek volgens Nekschot met hem omgaat, noemt hij griezelig. "Het gaat om cartoons. Ik heb niets verschrikkelijks gedaan."

De KB was zondag niet bereikbaar voor een reactie.

[Copyright 2006, Novum]

Shit, zal toch niet mijn fout zijn, ik heb vrijdag nog een cartoon hier geplaatst van hem, O jee!!!

Dwaalspoor
19-03-06, 21:12
Die hond is een pure racist.

Deze mededeling zal zijn boek goed doen verkopen dus die krokedilletranen van hem lijken mij een beetje nep en eerder een verkooptruc.

III
19-03-06, 23:01
Geplaatst door Dwaalspoor
Die hond is een pure racist.

Deze mededeling zal zijn boek goed doen verkopen dus die krokedilletranen van hem lijken mij een beetje nep en eerder een verkooptruc.

Sinds wanneer zijn moslims, linkse politici en neo-nazi's een ras?

Deze is leuk:

http://www.gregoriusnekschot.nl/images/de_profeet.gif

Dwaalspoor
20-03-06, 02:18
Geplaatst door III
Sinds wanneer zijn moslims, linkse politici en neo-nazi's een ras?
[/IMG]

Er bestaat maar 1 ras, dat is het mensenras.

Gregorius richt zich primair op andere volkeren, negers, Marokkanen en Turken, kortom de etnische midnerheden die hij ook nog eens onder één noemer probeert te vatten, namelijk moslims en/of multiculturele samenleving.

Dat van linkse politici is alleen omdat hij die als schuldige aanwijst voor onze aanwezigheid hier en die nog enige beschaafdheid hebben om diegenen voor ze op te komen. Dat van extreem rechts is om ons zand in de ogen te strooien dat hij zogenaamd niet bij dat soort mensen hoort. Ik weet wel beter.

III
20-03-06, 02:51
Geplaatst door Dwaalspoor
Er bestaat maar 1 ras, dat is het mensenras.

Gregorius richt zich primair op andere volkeren, negers, Marokkanen en Turken, kortom de etnische midnerheden die hij ook nog eens onder één noemer probeert te vatten, namelijk moslims en/of multiculturele samenleving.

Dat van linkse politici is alleen omdat hij die als schuldige aanwijst voor onze aanwezigheid hier en die nog enige beschaafdheid hebben om diegenen voor ze op te komen. Dat van extreem rechts is om ons zand in de ogen te strooien dat hij zogenaamd niet bij dat soort mensen hoort. Ik weet wel beter.

Oordeel jij nou niet precies zo als jou het beste uitkomt?
Ik bedoel dan je zaak, niet je persoon...

Dwaalspoor
20-03-06, 03:23
Geplaatst door III
Oordeel jij nou niet precies zo als jou het beste uitkomt?
Ik bedoel dan je zaak, niet je persoon...

Ik heb vrijwel al zijn tekeningen bekeken. Een smerige schijnheilige racist is het die zich verschuilt achter de vrijheid van meningsuiting en de rechtse anti-islam wind die in Nederland waait.

III
20-03-06, 03:32
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik heb vrijwel al zijn tekeningen bekeken. Een smerige schijnheilige racist is het die zich verschuilt achter de vrijheid van meningsuiting en de rechtse anti-islam wind die in Nederland waait.

Dat is de helft van wat je net zei: Uit de cartoons filter jij een haat naar moslims en moslimknuffelaars, maar ui t de cartoons over nazi's filter je een huichelachtigheid...
Klinkt niet consequent!

Dwaalspoor
20-03-06, 03:41
Geplaatst door III
Dat is de helft van wat je net zei: Uit de cartoons filter jij een haat naar moslims en moslimknuffelaars, maar ui t de cartoons over nazi's filter je een huichelachtigheid...
Klinkt niet consequent!

Dat is een veel gebruikte truc van schijnheilige racisten zoals gregorius om dergelijke kritiek bij voorbaat in de kiem te smoren.

Pastors moet ook niets van nazi-honden hebben maar hij verschilt niet veel van ze. Als je pastors vraagt over racisme dan zal hij het bij voorbaat afwijzen maar dat wil niet zeggen dat zijn ideeen niet racistisch zijn. Het is de aankleding die het hem doet.

Ze kijken neer op nazi-honden omdat die in hun ogen te dom openlijk zijn en dus makkelijker te herkennen zijn.

III
20-03-06, 03:57
Geplaatst door Dwaalspoor
Dat is een veel gebruikte truc van schijnheilige racisten zoals gregorius om dergelijke kritiek bij voorbaat in de kiem te smoren.

Pastors moet ook niets van nazi-honden hebben maar hij verschilt niet veel van ze. Als je pastors vraagt over racisme dan zal hij het bij voorbaat afwijzen maar dat wil niet zeggen dat zijn ideeen niet racistisch zijn. Het is de aankleding die het hem doet.

Ze kijken neer op nazi-honden omdat die in hun ogen te dom openlijk zijn en dus makkelijker te herkennen zijn.

Vandaar dat er nog steeds mensen zijn die jou niet als zodanig herkennen.
Ja dat klinkt plausibeler! :fplet:

Dwaalspoor
20-03-06, 04:02
Geplaatst door III
Vandaar dat er nog steeds mensen zijn die jou niet als zodanig herkennen.
Ja dat klinkt plausibeler! :fplet:

Jouw mening is niet die van andere mensen.

tukkersterror
20-03-06, 08:04
Geplaatst door III
Vandaar dat er nog steeds mensen zijn die jou niet als zodanig herkennen.
Ja dat klinkt plausibeler! :fplet:

Ben het met je eens, maar dan ook alleen om Dwaalspoor een hak te zetten.

:lol:

Cherry Bo
20-03-06, 08:22
Geplaatst door III
Vandaar dat er nog steeds mensen zijn die jou niet als zodanig herkennen.
Ja dat klinkt plausibeler! :fplet:

Touché. :duim:

Cherry Bo
20-03-06, 08:26
Deze kan Dwaal vast waarderen:




http://www.gregoriusnekschot.nl/images/kleurplaat_hoer.gif

:D

H.P.Pas
20-03-06, 11:13
Geplaatst door III
Vandaar dat er nog steeds mensen zijn die jou niet als zodanig herkennen.


:vreemd:Zijn die er ?

Joesoef
20-03-06, 17:17
De cultstatus is door nekschot bewust gecreeerd. Normaalgesproken zou geen hond geinteresseerd in zn tekeningetjes. Beetje provoceren, gillen over bedreigingen/ embargo en ik weet niet wat en plots staat hij in de schijnwerpers.

Tekeningen zij frut, marketing is "leerzaam".

Joesoef
20-03-06, 17:54
Geplaatst door Red Sonja
Je persoonlijke wensen en de realiteit lopen nogal uiteen hè? :p

ingrediënten voor een flinke depressie.


Aan je risperdal mps kneus.

III
20-03-06, 17:57
http://img101.imageshack.us/img101/871/gekleurplaathoer0fb.jpg

Joesoef
20-03-06, 18:06
Geplaatst door Red Sonja
:lol: Zeker je Ritalin vergeten? :hihi:


Zoek eerst de woordjes op in het woordenboek voordat je ze gebruikt.

Cherry Bo
20-03-06, 18:39
Geplaatst door III
http://img101.imageshack.us/img101/871/gekleurplaathoer0fb.jpg

:haha: :lole:

Cherry Bo
20-03-06, 18:45

III
20-03-06, 19:18
Geplaatst door Cherry Bo


Nee, deze is té erg! :fpimp:

xslaniet
20-03-06, 19:21
Geplaatst door ****
Cartoonist Nekschot in conflict met bibliotheek
en neonazi's neemt hij op de hak.



Hebben jullie 'm door?
FF voor de duidelijkheid ,Ík maak het koningklijk huis dus niet uit voor neo-nazi's dat doet de bieb,hé jongens van de BVD,dat dat ff duidelijk is .
Ja die bieb geeft dus indirect aan dat het koninklukklukhuis(fuck ik moet toch eens minder zuipen)neo-nazitisch is.
Maar in die bieb wéten ze wat de Bilderberggroep is...

Dwaalspoor
20-03-06, 21:04
Kennelijk herkennen een paar zichzelf in de kleurplaat.

III
20-03-06, 21:09
Geplaatst door xslaniet
Hebben jullie 'm door?
FF voor de duidelijkheid ,Ík maak het koningklijk huis dus niet uit voor neo-nazi's dat doet de bieb,hé jongens van de BVD,dat dat ff duidelijk is .
Ja die bieb geeft dus indirect aan dat het koninklukklukhuis(fuck ik moet toch eens minder zuipen)neo-nazitisch is.
Maar in die bieb wéten ze wat de Bilderberggroep is...

Daar was die overleden Bernhard de ruler. Maarja, zijn "Puppet" Beatrix is nog zittend...

III
20-03-06, 21:12
Geplaatst door Dwaalspoor
Kennelijk herkennen een paar zichzelf in de kleurplaat.

Beter dan in de spiegel toch, lief dwaalspoortje?

Dwaalspoor
20-03-06, 21:24
Geplaatst door III
Beter dan in de spiegel toch, lief dwaalspoortje?

Daar zul jij wel meer verstand van hebben.

III
20-03-06, 21:35
Geplaatst door Dwaalspoor
Daar zul jij wel meer verstand van hebben.

Geenszins, ik heb mijn kleurplaat! :fpetaf:

xslaniet
20-03-06, 21:57
Geplaatst door III
Daar was die overleden Bernhard de ruler. Maarja, zijn "Puppet" Beatrix is nog zittend...
als je dan de ideeën ernaast legt van die club...
Dan ga je toch wel ff nadenken over "de monarchie"
Je ziet dus onder elke belasting aanslag staan "in naam der Koningin"
Dat mens met d'r familie die dus teert op centjes van de belastingbetaler.
Opzouten met die neo-nazis,ze doen geen flikker voor die centen en hebben geen eens het recht op een uitkering,dat hebben die hufters zichzelf toegeeigend.Nou is dat niet zo moeilijk in een land als nederland.
Das mijn mening :maf2:

Dutchguy
20-03-06, 22:13
dubbelvla

Dutchguy
20-03-06, 22:15
Geplaatst door III
http://img101.imageshack.us/img101/871/gekleurplaathoer0fb.jpg
Ik vind em persoonlijk zeer smaakvol ingekleurd. Nou uitprinten en bij de Albert Heijn tussen de andere tekeningen leggen die de kinderen in het kader van de Paashaasactie gemaakt hebben. :)

III
20-03-06, 22:17
Geplaatst door xslaniet
als je dan de ideeën ernaast legt van die club...
Dan ga je toch wel ff nadenken over "de monarchie"
Je ziet dus onder elke belasting aanslag staan "in naam der Koningin"
Dat mens met d'r familie die dus teert op centjes van de belastingbetaler.
Opzouten met die neo-nazis,ze doen geen flikker voor die centen en hebben geen eens het recht op een uitkering,dat hebben die hufters zichzelf toegeeigend.Nou is dat niet zo moeilijk in een land als nederland.
Das mijn mening :maf2:

:regie: En niet alleen jouw mening, maar ook nog eens de feitelijkheid!
Leve de republiek der Nederlanden.
Ik heb al een vlag ontworpen:

http://img370.imageshack.us/img370/9058/republicapaysibassi7dq.jpg

Leg jij eens uit hoe ik tot dit ontwerp ben gekomen! :fpiraat:

Dwaalspoor
20-03-06, 22:22
Geplaatst door III
Geenszins, ik heb mijn kleurplaat! :fpetaf:

Kennelijk hou je van racistische en discriminerende kleurplaten.

xslaniet
20-03-06, 22:28
Geplaatst door III
:regie: En niet alleen jouw mening, maar ook nog eens de feitelijkheid!
Leve de republiek der Nederlanden.
Ik heb al een vlag ontworpen:

http://img370.imageshack.us/img370/9058/republicapaysibassi7dq.jpg

Leg jij eens uit hoe ik tot dit ontwerp ben gekomen! :fpiraat:
Das niet zo moeilijk,een vlag is een symbool ,jouw vlag is zo'n chaos dat de mesten er niets van begrijpen en degenen die het begrijpen die zijn al gevlucht.

III
20-03-06, 22:56
Geplaatst door xslaniet
Das niet zo moeilijk,een vlag is een symbool ,jouw vlag is zo'n chaos dat de mesten er niets van begrijpen en degenen die het begrijpen die zijn al gevlucht.

Fout!
De vlag is gebaseerd op de Nederlandse vlag. Alle primaire en alle secundaire kleuren zitten erin, behalve oranje!
:wohaa:

III
20-03-06, 23:00
Geplaatst door Dwaalspoor
Kennelijk hou je van racistische en discriminerende kleurplaten.

Nee, het Nederlanderschap heeft niets met ras van doen.
En economisch achtergesteld wordt er niemand in dit plaatje.
Vlieger gaat alweer niet op, ofschoon er genoeg wind staat.

Het is dat we hier geen vrijheid van meningsuiting (meer) hebben, anders zou ik er nog een paar van mij ingooien!

Dwaalspoor
20-03-06, 23:33
Geplaatst door III
Nee, het Nederlanderschap heeft niets met ras van doen.
En economisch achtergesteld wordt er niemand in dit plaatje.
Vlieger gaat alweer niet op, ofschoon er genoeg wind staat.

Het is dat we hier geen vrijheid van meningsuiting (meer) hebben, anders zou ik er nog een paar van mij ingooien!

Het stoelt op de racistische gedachte dat moslims hollandse vrouwen hoeren vinden.


3. Stereotypering en vooroordelen als basis voor racisme

Hoe komt het dat de hierboven aangehaalde manieren om racisme te verantwoorden aanslaan, dat diverse vormen van racisme bestaansrecht lijken te krijgen? Iedereen kan toch zelfstandig nadenken?

Volgens psychologen werken er per seconde meer dan tienduizend prikkels in op de mens. Selecteren in de zintuiglijke gewaarwordingen en in de stroom aan informatie is voor mensen puur een kwestie van overleven. Maar dat heeft z'n gevolgen.

3.1 Stereotypes

De Amerikaanse journalist Walter Lippmann introduceerde in de jaren '20 de term stereotype. Van hem komt de uitspraak: “We do not first see and then define, we first define and then see” (W Lippmann, Public Opinion, New York, 1922). Zoals een camera een kortstondige indruk vastlegt, zo vormen mensen zich een globaal beeld van een groep buitenstaanders. Het stereotype, als vereenvoudigde, starre en dus onjuiste weergave van de werkelijkheid ligt vervolgens onwrikbaar vast. Dit heeft niets met slechte wil te maken, maar met een noodzakelijkerwijze vereenvoudigde en daardoor gebrekkige toetsing aan de werkelijkheid.

Het merkwaardige is dat eens zo'n beeld zich gevormd heeft, het bepalend is voor onze kijk op nieuwe, vergelijkbare contacten. Met andere woorden, stereotypes bevestigen zichzelf en kunnen slechts door intensieve contacten afgebroken worden.

Een goede vriend kan je feilloos van op honderd meter afstand tussen vele andere mensen herkennen. Anderzijds vinden we dat alle Japanners op mekaar lijken, en zien veel Belgen zelfs het onderscheid niet tussen bij voorbeeld Marokkanen en Turken... We hebben het hier over mensen, maar hetzelfde fenomeen doet zich voor met abstracte schilderkunst, rode wijn, dialecten of Perzische tapijten.

Het stereotype kan positief, negatief of neutraal zijn. Maar de basis voor racisme is ongemerkt gelegd.

3.2 Vooroordelen
Pas in tweede instantie, en onder bepaalde omstandigheden, verworden deze stereotypes tot echte vooroordelen en vervolgens tot racisme. Stereotypes zijn onvolledige, starre beelden die je in je hoofd hebt. Vooroordelen daarentegen zitten vast geworteld in een negatieve houding, die het gedrag bepalen.

Sommigen kunnen vinden dat zigeuners de laatste vrije mensen zijn, romantisch en hartstochtelijk... Dit is een positief stereotype. Maar als ze verhalen van anderen horen, of dagelijks in hun krant meldingen lezen van misdrijven die door zigeuners gepleegd zouden zijn, zullen ze daar wel anders over gaan denken. Een eenzijdige stereotype slaat dan om in een negatief cliché: het vooroordeel.

Een negatieve houding tegenover vreemdelingen krijgt een racistisch karakter als hun verwerpelijk geachte, veronderstelde of reële kenmerken worden gezien als eigen aan die groep, als erfelijke of onveranderlijke eigenschappen.

Een courante vorm van vooroordelen komt voort uit het zogenaamde pars-pro-totoprincipe: de Latijnse formulering voor het fenomeen dat men één (negatieve) ervaring veralgemeent tot alles wat daarmee in verband te brengen is. Ik ben één keer ziek geweest en ik denk dat het met mosselen te maken had, dus eet ik nooit meer zeevruchten...

De hardnekkigheid van vooroordelen is het gevolg van het feit dat ze op een beleving (of doorvertelde ervaring) gebaseerd zijn. Ze zijn dus waar voor wie het zo beleefde.

3.3 Discriminatie
Is het zo dat wanneer je negatief staat tegenover vreemdelingen, je ook per definitie een racist bent? Nee. Maar via vooroordelen die men heeft tegenover mensen met een andere huidkleur, is het best mogelijk dat je ze ook gaat discrimineren, achterstellen, anders behandelen.

Discriminatie kan vele gronden hebben. Behalve omwille van hun geografische afkomst worden mensen ook gediscrimineerd omwille van hun uiterlijk, geslacht, seksuele voorkeur, leeftijd, inkomen, sociale afkomst of status, levensstijl, handicap, intelligentie enzovoort...

In het dagelijks spraakgebruik noemt men discriminatie op basis van huidkleur, nationaliteit of (etnische) afkomst veelal racisme. Noteer dat we in deze opsomming het element `ras' bewust niet opnemen. Het is immers een op wetenschappelijke gronden weerlegd begrip , ook al blijft men dit zelfs in de wet hanteren.

Racisme en discriminatie worden dan synoniem.

Enkele psychologische fenomenen zorgen ervoor dat racisme wortel kan schieten. Selectieve waarneming leidt tot schematische beelden, stereotypes. Door invloeden uit de omgeving of door een éénmalige negatieve ervaring kan dit schematisch beeld een negatieve invulling krijgen en zo een vooroordeel worden. Wanneer men op grond van vooroordelen mensen of groepen mensen gaat achterstellen of benadelen, dan spreken we van discriminatie.


http://www.antiracisme.be/nl/educatie/teksten/resp-txt-racisme.htm

III
21-03-06, 00:14
Geplaatst door Dwaalspoor
Het stoelt op de racistische gedachte dat moslims hollandse vrouwen hoeren vinden.


En daar ga je nou de fout in. Want eigenlijk kun je alleen dit zeggen:

Het stoelt op het feit dat sommige zogenaamde moslims Hollandse vrouwen hoeren vinden of zeggen te vinden.

De realiteit ligt heel wat genuanceerder dan jij ons wilt doen geloven, Zwart Schaapje!


Geplaatst door Red Sonja
Heel goed stukje, Dwaalspoor! :duim:

En dat is ook precies wat ik erop tegen heb wanneer het weer eens zover is dat de media het nodig vinden het thema homosexualiteit te begeleiden van beelden van theatrale travestieten en uitbundige leernichten.
Zo krijgen mensen een heel ridicuul beeld van ALLE homo's. Het gaat volkomen voorbij aan de realiteit.
Maar eens zo'n raar beeld zich heeft genesteld bij de mensen, gaat het er nog maar heel moeilijk uit... Zo zie je maar weer hoe het zo komt dat veel mannen bang zijn voor hun eigen homosexuele kanten. Ze denken onmiddellijk met afgrijzen aan die idiote beelden van de televisie en drukken het weg.
De media hebben hun doel weer bereikt: de homofobie wordt gevoed.

Hahaha!

Dwaalspoor
21-03-06, 00:30
Geplaatst door III
En daar ga je nou de fout in. Want eigenlijk kun je alleen dit zeggen:

Het stoelt op het feit dat sommige zogenaamde moslims Hollandse vrouwen hoeren vinden of zeggen te vinden.

De realiteit ligt heel wat genuanceerder dan jij ons wilt doen geloven, Zwart Schaapje!


Op de kleurplaat staat ook:

Kleurplaat voor sommige moslims, toch?

Ja joh ik ben gekke henkie. Laat mij dan maar de gekke henkie zijn.

III
21-03-06, 01:31
Geplaatst door Dwaalspoor
Op de kleurplaat staat ook:

Kleurplaat voor sommige moslims, toch?

Ja joh ik ben gekke henkie. Laat mij dan maar de gekke henkie zijn.

Dat is inderdaad dat wat er op de kleurplaat staat.
In je laatste post waren je woorden echter deze:


Geplaatst door Dwaalspoor
Het stoelt op de racistische gedachte dat moslims hollandse vrouwen hoeren vinden.

Nee, je bent Henkie niet. Om die naam te mogen dragen zal je je op een ander vlak dan de Hollandse sjaggerijnigheid en het bekrompen denken moeten aanpassen!
:tik:

Er is nu trouwens een uitburgeringscursus voor allochtonen met witte, uitgestreken smoelen!
:melig2:

III
21-03-06, 01:32
Geplaatst door Red Sonja
:verward:
Het was allesbehalve een grap.
:cheefbek:

daarom lach ik ook! :engel:

Dwaalspoor
21-03-06, 01:54
Geplaatst door III
Dat is inderdaad dat wat er op de kleurplaat staat.

Dan ben je dus ziende blind.


In je laatste post waren je woorden echter deze:
Mijn woorden komen overeen met wat er op de poster staat


Nee, je bent Henkie niet. Om die naam te mogen dragen zal je je op een ander vlak dan de Hollandse sjaggerijnigheid en het bekrompen denken moeten aanpassen!
:tik:

Er is nu trouwens een uitburgeringscursus voor allochtonen met witte, uitgestreken smoelen!
:melig2:

Zinloze gedraai rond mijn persoon.

III
21-03-06, 02:38
Geplaatst door Dwaalspoor
Dan ben je dus ziende blind. Ja, iedereen die je door heeft. Toch?


Geplaatst door Dwaalspoor
Mijn woorden komen overeen met wat er op de poster staat Geenszins.
Jij imliceert dat alle moslims aangekeken worden op de zieke gedachten van een enkeling. Daarmee geef je aan dat jij generaliserend denkt over Hollanders.


Geplaatst door Dwaalspoor
Zinloze gedraai rond mijn persoon. Nee, zinloos gedraai rond je zinloze uitlatingen. Jouw persoon heeft hier niets mee van doen. Ik ken je niet eens.

Dwaalspoor
21-03-06, 02:50
Geplaatst door III
Ja, iedereen die je door heeft. Toch?
Ik hoef niet iedereen erbij te halen.


Geenszins.
Jij imliceert dat alle moslims aangekeken worden op de zieke gedachten van een enkeling. Daarmee geef je aan dat jij generaliserend denkt over Hollanders. Ik heb het over de generaliserende tekenaar



Nee, zinloos gedraai rond je zinloze uitlatingen. Jouw persoon heeft hier niets mee van doen. Ik ken je niet eens.

Nee, je bent Henkie niet. Om die naam te mogen dragen zal je je op een ander vlak dan de Hollandse sjaggerijnigheid en het bekrompen denken moeten aanpassen!

Dit gaat duidelijk over mijn persoon.

III
21-03-06, 03:19
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik hoef niet iedereen erbij te halen. Maar wel een blindheid die non-existent is.


Geplaatst door Dwaalspoor
Ik heb het over de generaliserende tekenaar En ik over de generaliserende Dwaalspoor. Daar waren we ook van uitgegaan.


Geplaatst door Dwaalspoor
Nee, je bent Henkie niet. Om die naam te mogen dragen zal je je op een ander vlak dan de Hollandse sjaggerijnigheid en het bekrompen denken moeten aanpassen!

Dit gaat duidelijk over mijn persoon. Of over het sjaggerijnige en bekrompen gedachtegangetje van laatstgenoemde.
Nogmaals: ik ken je niet. En als ik aangeef dat ik je wel wil leren kennen, dan vraag je mij of ik homo ben... Was dat een grap of wens jij iedereen die dat zegt te benaderen op zo'n onheuse manier. Of weet je gewoonweg niet beter?

Cherry Bo
21-03-06, 07:59
Geplaatst door III
Fout!
De vlag is gebaseerd op de Nederlandse vlag. Alle primaire en alle secundaire kleuren zitten erin, behalve oranje!
:wohaa:

Plús dat je de witte streep vrolijk bont hebt ingevuld.

Heel respectvol. :duim:.

Sommigen zouden zich gekwetst kunnen voelen door dat prominente wit.

Cherry Bo
21-03-06, 08:15
Geplaatst door Dwaalspoor
Het stoelt op de racistische gedachte dat moslims hollandse vrouwen hoeren vinden.


Die gedachte is noch racistisch, noch een 'gedachte'.
Het is een nuchter vaststaand feit.

En dat komt simpelweg omdat de 'Hollandse' definitie van een hoer een totaal andere is.