PDA

Bekijk Volledige Versie : Italiaanse minister haalt opnieuw uit naar Nederland



Dwaalspoor
20-03-06, 02:36
Italiaanse minister haalt opnieuw uit naar Nederland
ANP

ROME - De Italiaanse minister Giovanardi heeft dit weekeinde opnieuw uitgehaald tegen de Nederlandse euthanasiewetgeving.

De eis van een linkse partij om zijn aftreden wijst de bewindsman van christen-democratische huize van de hand, aldus de website van de krant la Repubblica zondag.

‘Nu de Italianen de monsterlijkheid beginnen te kennen van de ontwikkeling van de Nederlandse wetgeving over het uit de weg ruimen van volwassenen en kinderen die ‘levens hebben, onwaardig om geleefd te worden', zou ik willen weten waarvoor de Italiaanse regering volgens de Olijf (centrum-linkse partijencombinatie - red.) excuses zou moeten aanbieden aan de Nederlandse regering’, aldus Giovanardi.

Minister Bot had vrijdag de Italiaanse ambassadeur in Den Haag op het matje geroepen, nadat Giovanardi de Nederlandse euthanasiewetgeving had vergeleken met nazipraktijken.

Daniele Capezzone, partijsecretaris van de Italiaanse Radicalen, heeft het aftreden van Carlo Giovanardi geëist als minister van Betrekkingen met het Parlement.

De centrumrechtse bewindsman Giovanardi is daarvan niet onder de indruk: ‘Afgezien van Capezzone en zijn schandelijke campagne voor een wereld waar alleen plaats zou zijn voor perfecte personen, is het echte probleem om te begrijpen of in naam van Europa oplossingen zonder kritiek moeten worden geaccepteerd die raken aan het hart van de verdediging van elk menselijk wezen, gezond of ziek, rijk of arm, man of vrouw, intelligent of geestelijk achtergebleven, zoals tweeduizend jaar christendom hebben geworteld in het bewustzijn van het volk.’


http://www.volkskrant.nl/buitenland/article252887.ece

sater
20-03-06, 07:06
Geplaatst door Dwaalspoor
Italiaanse minister haalt opnieuw uit naar Nederland
ANP

ROME - De Italiaanse minister Giovanardi heeft dit weekeinde opnieuw uitgehaald tegen de Nederlandse euthanasiewetgeving.

De eis van een linkse partij om zijn aftreden wijst de bewindsman van christen-democratische huize van de hand, aldus de website van de krant la Repubblica zondag.

‘Nu de Italianen de monsterlijkheid beginnen te kennen van de ontwikkeling van de Nederlandse wetgeving over het uit de weg ruimen van volwassenen en kinderen die ‘levens hebben, onwaardig om geleefd te worden', zou ik willen weten waarvoor de Italiaanse regering volgens de Olijf (centrum-linkse partijencombinatie - red.) excuses zou moeten aanbieden aan de Nederlandse regering’, aldus Giovanardi.

Minister Bot had vrijdag de Italiaanse ambassadeur in Den Haag op het matje geroepen, nadat Giovanardi de Nederlandse euthanasiewetgeving had vergeleken met nazipraktijken.

Daniele Capezzone, partijsecretaris van de Italiaanse Radicalen, heeft het aftreden van Carlo Giovanardi geëist als minister van Betrekkingen met het Parlement.

De centrumrechtse bewindsman Giovanardi is daarvan niet onder de indruk: ‘Afgezien van Capezzone en zijn schandelijke campagne voor een wereld waar alleen plaats zou zijn voor perfecte personen, is het echte probleem om te begrijpen of in naam van Europa oplossingen zonder kritiek moeten worden geaccepteerd die raken aan het hart van de verdediging van elk menselijk wezen, gezond of ziek, rijk of arm, man of vrouw, intelligent of geestelijk achtergebleven, zoals tweeduizend jaar christendom hebben geworteld in het bewustzijn van het volk.’


http://www.volkskrant.nl/buitenland/article252887.ece

:regie: Kardinaal Simonis in woorden van gelijke strekking: " Ik neem krachtig afstand van Giovanardi's woorden. Schandalig dat de minister dergelijke woorden in de mond durft te nemen. En dat nog wel tegenover een land tijdens WOII door Hitler bezet." De kardinaal benadrukte echter met klem tegen euthanasie- en abortuswetten te blijven. [bron Woestijnruiters 19 - 03 - '06]

Julien
20-03-06, 10:20
Ik vind de vergelijking met Nazi's een beetje extreem, maar de Italiaanse minister heeft wel gelijk dat de Nederlandse euthenasie-wetgeving schandelijk is en een glijdende schaal is.
Eerst beweerde men dat euthensaie alleen van toepassing zou zijn bij oude doodzieke mensen als ze dat vrijwillig kozen.. nu glijdt die wet af naar kinderen die niet volmaakt zijn.

Nederland gedraagt zich al een nieuwe Sodom en Gomorra.

mark61
20-03-06, 10:28
Geplaatst door Julien
nu glijdt die wet af naar kinderen die niet volmaakt zijn.

Nederland gedraagt zich al een nieuwe Sodom en Gomorra.

Je blijft toch net zo'n hysterische paap als dat zootje in Italië.

Houden jullie nou s op met die fascistoïde taal uit te slaan. Minister lulhannes zit in een coalitie met neofascisten en hij weet vast nog wel hoe zijn katholieke ouders en heel Italië gezellig met Mussolini en Hitler ronddolde.

Wat een gelul.

Cherry Bo
20-03-06, 10:32
Geplaatst door Dwaalspoor

Italiaanse minister haalt opnieuw uit naar Nederland


Joechei!

Dwaal heeft er weer een makker bij.

Julien
20-03-06, 10:34
Geplaatst door mark61
Je blijft toch net zo'n hysterische paap als dat zootje in Italië.

Houden jullie nou s op met die fascistoïde taal uit te slaan. Minister lulhannes zit in een coalitie met neofascisten en hij weet vast nog wel hoe zijn katholieke ouders en heel Italië gezellig met Mussolini en Hitler ronddolde.

Wat een gelul.

haha dat zijn weer de vooroordelen van de Nederlandse media over de Italiaanse regering. hoevaak stond er niet in de buitenlandse kranten dat Pim Fortuyn een rechts-extremist is en dat Nederland met de LPF geregeerd werd door xenofoben? Klopte dat ook?

Maar goed, ontopic, ik (en 99% van de rest van de wereld) vind dat Nederland echt tever gaat met de euthenasie wetgeving. Het is toch echt een glijdende schaal als je nu ook al onvolmaakte kinderen mag vermoorden met toestemming van de staat!

~Panthera~
20-03-06, 11:18
Geplaatst door Julien
haha dat zijn weer de vooroordelen van de Nederlandse media over de Italiaanse regering. hoevaak stond er niet in de buitenlandse kranten dat Pim Fortuyn een rechts-extremist is en dat Nederland met de LPF geregeerd werd door xenofoben? Klopte dat ook?


:lol:

Ja, dat klopte ook, compleet gestoord was ie.

Stopnaald
20-03-06, 11:48
Geplaatst door Julien
Maar goed, ontopic, ik (en 99% van de rest van de wereld) vind dat Nederland echt tever gaat met de euthenasie wetgeving. Het is toch echt een glijdende schaal als je nu ook al onvolmaakte kinderen mag vermoorden met toestemming van de staat!

Die onvolmaakte kinderen die verschrikkelijk veel pijn lijden bedoel je? Waarvoor ouders smeken dat het lijden van hun kinderen wordt beëindigd, bedoel je? Die dan ook nog een dokter moeten vinden die het wil uitvoeren, bedoel je? Die dan gecontroleerd wordt door andere doktoren die het met hem eens moeten zijn, bedoel je?

GVD wie denk je eigenlijk wel die je bent, om zo te mogen oordelen?
De arrogantie ten top! :kotsen2:

En wat betreft die 99% van de rest van de wereld: steeds meer mensen kijken met goedkeuring naar ons land. Zij die zich niet door de bekrompen dogma's van de religies laten weerhouden om eens serieus naar deze optie te kijken als mogelijkheid om ONDRAGELIJK LIJDEN te beëindigen, handelen zoveel malen zuiverder dan diegenen die zich blind door die dogma's laten leiden.

nard
20-03-06, 12:26
Geplaatst door mark61
Je blijft toch net zo'n hysterische paap als dat zootje in Italië.

Houden jullie nou s op met die fascistoïde taal uit te slaan. Minister lulhannes zit in een coalitie met neofascisten en hij weet vast nog wel hoe zijn katholieke ouders en heel Italië gezellig met Mussolini en Hitler ronddolde.

Wat een gelul.

Hm, ik ben paap, hysterisch noch Italiaan, maar ben t wel met Julien eens.

Wat ben ik dan? Een dogmatische, fundamentalistische ehm, verzin es wat....... ?

H.P.Pas
20-03-06, 12:46
Geplaatst door nard
Hm, ik ben paap, hysterisch noch Italiaan, maar ben t wel met Julien eens.

Wat ben ik dan? Een dogmatische, fundamentalistische ehm, verzin es wat....... ?

Meer dogmatisch dan praktisch ingesteld.
Op zich zegt dat nog niet veel, het gaat om de praktische invulling...

~Panthera~
20-03-06, 12:58
Geplaatst door Stopnaald
Die onvolmaakte kinderen die verschrikkelijk veel pijn lijden bedoel je? Waarvoor ouders smeken dat het lijden van hun kinderen wordt beëindigd, bedoel je? Die dan ook nog een dokter moeten vinden die het wil uitvoeren, bedoel je? Die dan gecontroleerd wordt door andere doktoren die het met hem eens moeten zijn, bedoel je?



Ja, die ja.

Gewoon door laten lijden, das goed volgens het Katholieke geloof. :moe:
Gewoon dood laten gaan onder de meest afschuwelijke pijn, das lekker volgens de Paus. :moe:

:kotsen:

Julien
20-03-06, 13:08
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, die ja.

Gewoon door laten lijden, das goed volgens het Katholieke geloof. :moe:
Gewoon dood laten gaan onder de meest afschuwelijke pijn, das lekker volgens de Paus. :moe:

:kotsen:

Neeh weet je wat we moeten doen? Als je als ouder geen zin hebt in een gehandicapt kind, gewoon doodmaken..zijn we van dat stuk overlast af! Kind heeft geen inspraak natuurlijk!

Achterlijk land dit Nederland. Geen enkele normen en waardenbesef. De hele wereld ergert zich eraan, maar Nederlanders zoals jij denken het toch altijd het beste te weten en wijzen weer met dat vingertje om iedereen die anders denkt (katholieken, evangelicals, moslims etc.) gek te verklaren :moe:

~Panthera~
20-03-06, 13:18
Geplaatst door Julien
Neeh weet je wat we moeten doen? Als je als ouder geen zin hebt in een gehandicapt kind, gewoon doodmaken..zijn we van dat stuk overlast af! Kind heeft geen inspraak natuurlijk!

Achterlijk land dit Nederland. Geen enkele normen en waardenbesef. De hele wereld ergert zich eraan, maar Nederlanders zoals jij denken het toch altijd het beste te weten en wijzen weer met dat vingertje om iedereen die anders denkt (katholieken, evangelicals, moslims etc.) gek te verklaren :moe:


Ik hoop voor je, dat je er nooit van je leven voor komt te staan.
Zoals gewoonlijk, zul je dan wel anders piepen.
Ga dan ook maar gezellig naar je kind zitten kijken, die daar in een couveuse ligt, met een open schedel of zo, krijsend van de pijn.
Heel veel plezier dan. :zwaai:

:kotsen:

H.P.Pas
20-03-06, 13:20
Geplaatst door Julien
Neeh weet je wat we moeten doen? Als je als ouder geen zin hebt in een gehandicapt kind, gewoon doodmaken..zijn we van dat stuk overlast af! Kind heeft geen inspraak natuurlijk!


:wtf:
Wat staat er nou precies in die wet ?

Julien
20-03-06, 13:29
Geplaatst door H.P.Pas
:wtf:
Wat staat er nou precies in die wet ?

Denk je nou echt dat een baby of klein kind inspraak krijgt in zijn of haar eigen dood. Tot nu toe was het zo dat alleen oude doodzieke mensen euthenasie konden aanvragen, nu opeens kan een klein kindje zomaar vermoord worden met steun van de overheid. Wat is de volgende stap? Een homoseksuele zoon euthenasie verlenen...ohnee wacht dat is een taboe in Nederland!!!

mark61
20-03-06, 13:30
Geplaatst door nard
Hm, ik ben paap, hysterisch noch Italiaan, maar ben t wel met Julien eens.

Wat ben ik dan? Een dogmatische, fundamentalistische ehm, verzin es wat....... ?

Ja, zoiets.

Julien
20-03-06, 13:34
Geplaatst door mark61
Ja, zoiets.

dat bedoel ik dus met dat arrogante betweterige vingertje van veel Nederlanders. Terwijl de rest van de wereld zich ergert aan de schending van de normen en waarden in de nederlandse wetgeving.

mark61
20-03-06, 13:35
Geplaatst door Julien
Neeh weet je wat we moeten doen? Als je als ouder geen zin hebt in een gehandicapt kind, gewoon doodmaken..zijn we van dat stuk overlast af! Kind heeft geen inspraak natuurlijk!

Het onderhavige geval waar Giovo naar verwees (er is maar 1 geval namelijk) ging tussen ouders die het leven van het kind wilden rekken, en medici die dat zinloos vonden. De rechter gaf de medici gelijk.



Achterlijk land dit Nederland. Geen enkele normen en waardenbesef. De hele wereld ergert zich eraan,

Klinkklaar schijnheilig gelul. Euthanasie wordt in alle westerse landen toegepast, maar dan stiekem, want verboden. Alleen in NL en B gebeurt het openlijk en gecontroleerd. In Zwitserland kan er trouwens ook het eea, maar ik weet niet precies hoe dat zit. In diverse Amerikaanse staten ook, trouwens.



maar Nederlanders zoals jij denken het toch altijd het beste te weten en wijzen weer met dat vingertje om iedereen die anders denkt
(katholieken, evangelicals, moslims etc.) gek te verklaren :moe:

Ik begin nergens over. Mag ik je erop wijzen dat een of andere Italiaanse leugenaar en morele smeerlap het lef heeft een heel verhaal over NL bij elkaar te liegen? Dat noemt zich dan nog katholiek ook. Dan weten we ook weer wat dat inhoudt.

Jij doet ook lekker mee met hysterisch verdraaien van de werkelijkheid?

Juliette
20-03-06, 13:35
Geplaatst door Julien
Neeh weet je wat we moeten doen? Als je als ouder geen zin hebt in een gehandicapt kind, gewoon doodmaken..zijn we van dat stuk overlast af! Kind heeft geen inspraak natuurlijk!



Niet eens. Een wet dient om een situatie te regulariseren die toch voorkomt. Waar verbieden geen optie meer is omdat het dan in de illegaliteit gebeurt en de situatie nog veel erger is.

Wat jij stelt is dat je maar geen wetgeving moet hebben omdat je ervan uitgaat dat die wetgeving misbruikt gaat worden. Da's een omgekeerde redenering. Misbruik moet uiteraard zoveel mogelijk voorkomen worden maar kan geen reden zijn om geen wetgeving te hebben.

~Panthera~
20-03-06, 13:35
Geplaatst door H.P.Pas
:wtf:
Wat staat er nou precies in die wet ?

http://www.nvve.nl/nvve/pagina.asp?pagkey=44589

mark61
20-03-06, 13:38
Geplaatst door Julien
dat bedoel ik dus met dat arrogante betweterige vingertje van veel Nederlanders. Terwijl de rest van de wereld zich ergert aan de schending van de normen en waarden in de nederlandse wetgeving.

NL wijst helemaal nergens naar, het doet zijn ding en houdt zijn klep. Het zijn hysterisch seniele ouwe gekken in Italië die keer op keer NL aanvallen. Wat was dan deze keer de aanleiding?

Dit ene geval waarnaar hij verwees heeft GEEN ENE RUK met euthanasie te maken. Het was een afweging of een bepaalde handeling zinvol moest worden geacht gezien het hele ziektebeeld. Jij, noch fascist Giovo hebben zich daarin verdiept.

Je roept maar wat, ongestraft. Schaam je je niet?

~Panthera~
20-03-06, 13:38
Geplaatst door Julien
Denk je nou echt dat een baby of klein kind inspraak krijgt in zijn of haar eigen dood. Tot nu toe was het zo dat alleen oude doodzieke mensen euthenasie konden aanvragen, nu opeens kan een klein kindje zomaar vermoord worden met steun van de overheid. Wat is de volgende stap? Een homoseksuele zoon euthenasie verlenen...ohnee wacht dat is een taboe in Nederland!!!


Sta je ook zo te gillen bij de jaarlijks 1500 gedode kinderen door mishandeling ?

O shit nee, dan ga je waarschijnlijk bidden. :moe:
Daar hebben ze wat aan.

:fuckit2:

mark61
20-03-06, 13:41
Geplaatst door Julien
Het is toch echt een glijdende schaal als je nu ook al onvolmaakte kinderen mag vermoorden met toestemming van de staat!

Hysterische, kwaadaardige leugens.

Wat is dat toch met conservatieve gelovigen dat alle morele remmen los mogen, het doel elk middel heiligt, als het over abortus of euthanasie gaat?

Ziekelijk. De miljardenvoudige dood door mensenhand die permanent om hen heen plaatsvindt, van niet-pasgeborenen en niet-grijsaards, die interesseert jullie geen ruk.

Ongelooflijk.

mark61
20-03-06, 13:42
Geplaatst door H.P.Pas
:wtf:
Wat staat er nou precies in die wet ?

Dit hele geleuter gaat niet over een geval van euthanasie. Het is sowieso een intern Italiaans spelletje. Maar dat mensen in NL zich daardoor laten meeslepen, daar moet ik ff op reageren.

~Panthera~
20-03-06, 13:43
Geplaatst door mark61
NL wijst helemaal nergens naar, het doet zijn ding en houdt zijn klep. Het zijn hysterisch seniele ouwe gekken in Italië die keer op keer NL aanvallen. Wat was dan deze keer de aanleiding?

Dit ene geval waarnaar hij verwees heeft GEEN ENE RUK met euthanasie te maken. Het was een afweging of een bepaalde handeling zinvol moest worden geacht gezien het hele ziektebeeld. Jij, noch fascist Giovo hebben zich daarin verdiept.

Je roept maar wat, ongestraft. Schaam je je niet?


Precies: het STAKEN van een medische behandelijk valt NIET onder euthanasie, dus wat die vent nou loopt te bazelen is me een raadsel.
De idioot. :moe:

mark61
20-03-06, 13:44
Geplaatst door Julien
Denk je nou echt dat een baby of klein kind inspraak krijgt in zijn of haar eigen dood. Tot nu toe was het zo dat alleen oude doodzieke mensen euthenasie konden aanvragen, nu opeens kan een klein kindje zomaar vermoord worden met steun van de overheid. Wat is de volgende stap? Een homoseksuele zoon euthenasie verlenen...ohnee wacht dat is een taboe in Nederland!!!

Je begint nu imbeciel te worden. Wat is dat toch met die katholieke triggerwoorden waardoor een paap in één keer zijn verstand verliest?

~Panthera~
20-03-06, 13:45
Geplaatst door mark61
Je begint nu imbeciel te worden. Wat is dat toch met die katholieke triggerwoorden waardoor een paap in één keer zijn verstand verliest?

Blijkbaar is euthanasie op homo's wel goed.

mark61
20-03-06, 13:50
Zo dan. :hihi:

Julien
20-03-06, 13:55
Het gaat mij om de glijdende schaal. En jullie kunnen wel net doen alsof het maar 1 geval is, maar aangezien de rechter hierover geoordeeld heeft zal dit nu vaker gebeuren. Namelijk zwaar gehandicapte kinderen waarvan de behandeling gestopt wordt waardoor ze overlijden. Dit is weer een stapje verder op de glijdende schaal DIE EUTHENASIE IS! En ik ben ook niet de discussie vergeten over de zelfmoordpil (van Drion).

~Panthera~
20-03-06, 14:02
Geplaatst door mark61
Zo dan. :hihi:

Dont even bother. :hihi:

H.P.Pas
20-03-06, 14:41
Geplaatst door Julien
Ik vind de vergelijking met Nazi's een beetje extreem, maar de Italiaanse minister heeft wel gelijk dat de Nederlandse euthenasie-wetgeving schandelijk is en een glijdende schaal is.
Nederland gedraagt zich al een nieuwe Sodom en Gomorra.

Lees dit onderzoekje (http://www.mediadesk.unizh.ch/archiv/2003/0910/MI_Sterbehilfe.pdf) (van de Universiteit Zürich) op je gemak door.
Dan zul je vaststellen dat in elk modern ziekenhuis vergelijkbare beslissingen moeten worden getroffen. In Italië heeft echter de patient niets te zeggen en is niet wettelijk vastgelegd welke procedure er gevolgd moet worden, in (bv) Nederland en Zwitserland wèl. Dat is het enige verschil. Niets voor de Italianen om trots op te zijn, het gaat tenslotte zelfs in Italië om 23% van de sterfgevallen.

H.P.Pas
20-03-06, 14:47
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.nvve.nl/nvve/pagina.asp?pagkey=44589

Merci.

~Panthera~
20-03-06, 15:09
Geplaatst door H.P.Pas
Merci.

:fpetaf:

barfly
20-03-06, 15:19
Die meneer Giovanardi lijkt me ook zo'n rechtschape man die het wel begrijpt als vrouwen worden verkracht als ze te sexy kleding aanhebben.

Maar ff ontopic, het is inderdaad beter om kindjes te laten lijden zodat ze de pijn van Christus voelen voor zij in zijn barmhartige armen worden ingesloten :duim: