PDA

Bekijk Volledige Versie : Algerijnse parlement keurt anti-protestantenwet goed



Marsipulami
21-03-06, 10:21
Algerijns parlement keurt wet tegen religieus proselytisme goed


Geplaatst op 20/3 '06 om 16:01u
Door Theo Borgermans (Bron: AFP)


ALGIERS (RKnieuws.net) - Het Algerijns parlement heeft maandag een wet goedgekeurd die celstraffen voorziet voor pogingen om "een moslim te bekeren tot een andere godsdienst". Dat heeft het Algerijnse persagentschap APS gemeld. In Algerije is de islam staatsgodsdienst.


De wet voorziet celstraffen van 2 tot 5 jaar en boetes van 5.000 tot 10.000 euro tegen elke persoon die " aanzet, dwingt of verleidelijke middelen gebruikt die er op gericht zijn een moslim te bekeren tot een andere godsdienst’. De wet voorziet soortgelijke straffen tegen elke persoon die gedrukte documenten of audiovisueel materiaal aanmaakt, opslaat of verdeelt dat het islamitische geloof doet wankelen".

Ook verbiedt de wet de uitoefening van het niet islamitische geloof "buiten de gebouwen die daarvoor bestemd zijn". Voor de bestemming van gebouwen voor de uitoefening van de cultus voorziet de wet een voorafgaandelijke toelating.

Volgens de woordvoerder van het ministerie van religieuze Zaken is het belangrijkste doel van de nieuwe wet "het proselytisme en clandestiene evangelisatiecampagnes te verbieden".

De katholieke gemeenschap is de belangrijkste religieuze minderheid in Algerije. Ze zou nog amper 11.000 leden tellen waarvan 110 priesters en 170 religieuzen. Voor de onafhankelijkheid van het land in 1962 telde de katholieke gemeenschap meerdere honderdduizenden leden. (tb)

tukkersterror
21-03-06, 10:59
Nu eens kijken of Balkenende ook met zo'n wet komt :schrik:

Bar
21-03-06, 11:29
Wat me eigenlijk nog veel meer zorgen baart is de aandrang van moskee-organisaties om kruisen in Nederland te weren.

Dat de hele arabische wereld gek geworden is, wist ik allang.

Karin.N
21-03-06, 11:29
Geplaatst door tukkersterror
Nu eens kijken of Balkenende ook met zo'n wet komt :schrik:

Dat heet dan disciriminatie en zullen er heel wat moslims de straat op gaan om hevig te protesteren.

_h4T3D_sE7eN
21-03-06, 11:39
Geplaatst door Karin.N
Dat heet dan disciriminatie en zullen er heel wat moslims de straat op gaan om hevig te protesteren.

je verwart de Algerijnse wet met de Nederlandse. Men dient de wet van het land waarin men verblijft te respecteren.

Bar
21-03-06, 11:43
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
je verwart de Algerijnse wet met de Nederlandse. Men dient de wet van het land waarin men verblijft te respecteren.

Hoe achterlijk en mensonwaardig een ontwikkeling ook is, er is altijd wel weer een moslim die het verdedigt.

_h4T3D_sE7eN
21-03-06, 11:48
Geplaatst door Bar
Hoe achterlijk en mensonwaardig een ontwikkeling ook is, er is altijd wel weer een moslim die het verdedigt.

Jij redeneert vast vanuit het standpunt dat *anderszijnde* normen lager staan de normen die voor jou gelden. Het is geen kwestie van goed of slecht, maar een kwestie van mening. Aannemende dat jij staat voor 1 of ander gelijkheidsbeginsel dat je ongetwijfeld *humanitair* noemt, heb je dus ook *anderszijnde* normen te respecteren, zoals je verwacht dat die van jou worden gerespecteerd.

Je verwart de poging objectief te zijn met het verdedigen van een standpunt. Ik denk dat jij de waarheid in pacht denkt te hebben. Maar dat is niet zo.

Bar
21-03-06, 11:58
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Jij redeneert vast vanuit het standpunt dat *anderszijnde* normen lager staan de normen die voor jou gelden. Het is geen kwestie van goed of slecht, maar een kwestie van mening. Aannemende dat jij staat voor 1 of ander gelijkheidsbeginsel dat je ongetwijfeld *humanitair* noemt, heb je dus ook *anderszijnde* normen te respecteren, zoals je verwacht dat die van jou worden gerespecteerd.

Je verwart de poging objectief te zijn met het verdedigen van een standpunt. Ik denk dat jij de waarheid in pacht denkt te hebben. Maar dat is niet zo.

Universele verklaring van de rechten van de mens:

Artikel 18

Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst;dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door de praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van de geboden en voorschriften.

_h4T3D_sE7eN
21-03-06, 12:01
Geplaatst door Bar
Universele verklaring van de rechten van de mens:

Artikel 18

Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst;dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door de praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van de geboden en voorschriften.

Voor een inwoner van een land dat bovenstaande wetgeving alleen in theorie naleeft, haal je best wel een goed punt aan ...

Mill
21-03-06, 12:02
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Het is geen kwestie van goed of slecht, maar een kwestie van mening. Aannemende dat jij staat voor 1 of ander gelijkheidsbeginsel dat je ongetwijfeld *humanitair* noemt, heb je dus ook *anderszijnde* normen te respecteren, zoals je verwacht dat die van jou worden gerespecteerd.

En nu bij een Israël topic. :haha:

Seif
21-03-06, 12:03
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Voor een inwoner van een land dat bovenstaande wetgeving alleen in theorie naleeft, haal je best wel een goed punt aan ...

Dit soort slachtofferschap had ik niet van jou verwacht.

_h4T3D_sE7eN
21-03-06, 12:05
Geplaatst door Mill
En nu bij een Israël topic. :haha:


Heeft er vaak genoeg gestaan. Je hebt iets te selectief gelezen.


Geplaatst door Seif
Dit soort slachtofferschap had ik niet van jou verwacht.

Dooddoener.

Voor een slachtofferschap moet er wel eerst enigszins het 1 en ander geslachtofferd zijn. Er is een overschot aan aanleidingen.

Seif
21-03-06, 12:08
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Voor een slachtofferschap moet er wel eerst enigszins het 1 en ander geslachtofferd zijn. Er is een overschot aan aanleidingen.

Jij weet best dat de universele verklaring van de rechten van de mens niet alleen in theorie wordt nageleefd.

_h4T3D_sE7eN
21-03-06, 12:10
Geplaatst door Seif
Jij weet best dat de universele verklaring van de rechten van de mens niet alleen in theorie wordt nageleefd.


Goed, ik neem mijn woorden terug.

Correctie: de inhoud van die verklaring word in de praktijk selectief toegepast.

Seif
21-03-06, 12:13
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Correctie: de inhoud van die verklaring word in de praktijk selectief toegepast.

Alleen door de schreeuwlelijkerds, of ook in de rechtbank waar het er werkelijk toe doet?

_h4T3D_sE7eN
21-03-06, 12:16
Geplaatst door Seif
Alleen door de schreeuwlelijkerds, of ook in de rechtbank waar het er werkelijk toe doet?

Wat er toedoet is de beleving. Niet alles haalt het stoeltje tegenover de rechter, om wat voor reden dan ook.


Hoe achterlijk en mensonwaardig een ontwikkeling ook is, er is altijd wel weer een anti-moslim die het verdedigt.

Seif
21-03-06, 12:28
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Wat er toedoet is de beleving. Niet alles haalt het stoeltje tegenover de rechter, om wat voor reden dan ook.

Oke, je hebt gelijk. Ik maak me ook zorgen over het feit dat 30% van alle moslims de sharia zou willen zien in Nederland.

_h4T3D_sE7eN
21-03-06, 12:34
Geplaatst door Seif
Oke, je hebt gelijk. Ik maak me ook zorgen over het feit dat 30% van alle moslims de sharia zou willen zien in Nederland.


Dat kunnen zij wel willen, maar dat is vanuit de Islam zelf al verboden. Nederland is immers geen islamitisch land en om die reden alleen al mag de sja'ria hier niet worden toegepast. Al zouden alle moslims in Nederland dit al willen, gaat het niet gebeuren.

Daarbij, er bestaat geen islamitisch land waar dan ook. Dat er landen zijn die zich zo noemen - omdat ze de sja'ria maar deels toepassen - doet daar niets aan af.

Je maakt je dus zorgen om niks.


Even voor de duidelijkheid: de nieuwe wetgeving in Algerije (waar deze topic eigenlijk over hoort te gaan) is in strijd met een aantal essentiële islamitische regelgevingen.

reason
21-03-06, 12:41
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Goed, ik neem mijn woorden terug.

Correctie: de inhoud van die verklaring word in de praktijk selectief toegepast.

Vind je het lekker, weer het slachtoffertje te spelen.

De waarheid is dat jouw woorden een leugen zijn.
Want jij impliceert dat art. 18 van de UVRM voor moslims niet geldt in Nederland.
Terwijl de waarheid is dat moslims vrij zijn om hun geloof te belijden, te onderwijzen, en openbaar te maken.

Als je beweert dat het anders is, lieg je.

_h4T3D_sE7eN
21-03-06, 12:44
Geplaatst door reason
Vind je het lekker, weer het slachtoffertje te spelen.

De waarheid is dat jouw woorden een leugen zijn.
Want jij impliceert dat art. 18 van de UVRM voor moslims niet geldt in Nederland.
Terwijl de waarheid is dat moslims vrij zijn om hun geloof te belijden, te onderwijzen, en openbaar te maken.

Als je beweert dat het anders is, lieg je.

Als jij beweert dat dit in de dagelijkse praktijk 100% geldt in een land dat zichzelf als perfect acht in de naleving van UVRM en dat jij 1 van de personen bent die deze normen helpt te beschermen, altijd en overal waar je aanwezig bent, dan lieg je.

Degene die hier de slachtofferrol op zich neemt, ben jij.

tukkersterror
21-03-06, 13:21
Stelletje geloofswaanzinigen..................

Waar maken wij ons druk over, we laten verdonk gewoon de intergatiewet aanpassen, met een nieuw artikel.

Art 13. Idereen die wil intergeren en wil worden toegelaten in Nederland moet Christenen worden!!!

Zijn wij van alle gezeur af!!!