PDA

Bekijk Volledige Versie : PvdA wil boete voor hoogopgeleide vrouwen die niet werken



~Panthera~
22-03-06, 10:58
PvdA wil boete voor hoogopgeleide vrouwen die niet werken

Uitgegeven: 22 maart 2006 09:22

DEN HAAG - De Partij van de Arbeid wil dat hoogopgeleide vrouwen een deel van de kosten van hun opleiding terugbetalen, als ze na hun studie niet kiezen voor een baan. Dat zegt S. Dijksma, vicevoorzitter van de Tweede Kamerfractie van de PvdA, in Forum, het periodiek van werkgeversvereniging VNO-NCW, dat donderdag verschijnt.

"Een hoogopgeleide vrouw die ervoor kiest thuis te blijven en niet te werken: dat is kapitaalvernietiging", zegt Dijksma, die zelf sinds tweeëneenhalf jaar moeder is. "Je geniet op kosten van de samenleving een dure opleiding, die kennis mag je niet straffeloos weggooien. Die vrouwen zouden een deel van de kosten van hun opleiding moeten terugbetalen."


Laten ze eerst de kinderopvang maar eens goed regelen. :mad:

~Panthera~
22-03-06, 11:04
Geplaatst door Marruecos
Het moet echt niet gekker worden. Wat een malloot. Een moeder die haar kinderen goed opgevoed is tegenwoordig geen overbodige luxe. Als de moeder hoogopgeleid is dan zullen de kinderen daarvan profiteren. Of telt het opleiden van je eigen kinderen niet als investeren.


De partijen vallen over elkaar heen, wat stompzinnigheid betreft tegenwoordig. :moe:
Nieuwe rage. :moe:

Bar
22-03-06, 11:07
In de aanloop naar de (verhoopte) overname van de macht hebben ze nu al de allochtonen als onbetrouwbare cliëntelisten neergezet. En nu de volgende groep.

Als VVD-er hoef ik alleen maar achterover te leunen. Dat zit wel snor.

~Panthera~
22-03-06, 11:26
Geplaatst door Marruecos
Als VVD-er ben je hard aan het dalen, want het ziet er verre van rooskleurig uit voor die partij. Heb je nog een baantje voor Griffith?

:lol: :stomp:

Dolle Fatima
22-03-06, 11:29
Geplaatst door ~Panthera~
PvdA wil boete voor hoogopgeleide vrouwen die niet werken

Uitgegeven: 22 maart 2006 09:22

DEN HAAG - De Partij van de Arbeid wil dat hoogopgeleide vrouwen een deel van de kosten van hun opleiding terugbetalen, als ze na hun studie niet kiezen voor een baan. Dat zegt S. Dijksma, vicevoorzitter van de Tweede Kamerfractie van de PvdA, in Forum, het periodiek van werkgeversvereniging VNO-NCW, dat donderdag verschijnt.

"Een hoogopgeleide vrouw die ervoor kiest thuis te blijven en niet te werken: dat is kapitaalvernietiging", zegt Dijksma, die zelf sinds tweeëneenhalf jaar moeder is. "Je geniet op kosten van de samenleving een dure opleiding, die kennis mag je niet straffeloos weggooien. Die vrouwen zouden een deel van de kosten van hun opleiding moeten terugbetalen."


Laten ze eerst de kinderopvang maar eens goed regelen. :mad:


Zijn ze nou helemaal van de pot af gerukt!! Vrouwen dwingen om kinders alleen te laten en te werken, belachelijk! Emancipatie is de vrijheid om te kiezen!!!

mark61
22-03-06, 11:31
Geplaatst door Dolle Fatima
Zijn ze nou helemaal van de pot af gerukt!! Vrouwen dwingen om kinders alleen te laten en te werken, belachelijk! Emancipatie is de vrijheid om te kiezen!!!

Voor geen kinderen bijvoorbeeld. :vreemd:

~Panthera~
22-03-06, 11:32
Geplaatst door Dolle Fatima
Zijn ze nou helemaal van de pot af gerukt!! Vrouwen dwingen om kinders alleen te laten en te werken, belachelijk! Emancipatie is de vrijheid om te kiezen!!!


Yep, als je ze niet goed opvoed, kun je straks zeer "emancipatorisch" kiezen tussen gevangenis Breda of Scheveningen. :moe:
En dat is dan ook weer niet goed natuurlijk. :cheefbek:

Dolle Fatima
22-03-06, 11:36
Geplaatst door ~Panthera~
Yep, als je ze niet goed opvoed, kun je straks zeer "emancipatorisch" kiezen tussen gevangenis Breda of Scheveningen. :moe:
En dat is dan ook weer niet goed natuurlijk. :cheefbek:

Kortom: die ingedutte feminsten hebben nog een hoop te doen. Nou maar hopen dat ze eens van hun hoofddoekfobie afstappen, om zich met nuttige dingen te gaan bezighouden!

~Panthera~
22-03-06, 11:38
Geplaatst door Dolle Fatima
Kortom: die ingedutte feminsten hebben nog een hoop te doen. Nou maar hopen dat ze eens van hun hoofddoekfobie afstappen, om zich met nuttige dingen te gaan bezighouden!

Lijkt me een goed plan. :D

observer
22-03-06, 11:40
Geplaatst door Marruecos
Het moet echt niet gekker worden. Wat een malloot. Een moeder die haar kinderen correct opvoedt is tegenwoordig geen overbodige luxe. Als de moeder hoogopgeleid is dan zullen de kinderen daarvan profiteren. Of telt het opleiden van je eigen kinderen niet als investeren. op zich denk ik dat je geen doctoraal nodig hebt om kinderen op te voeden maar goed

het is natuurlijk een veel breder probleem want er wordt elk jaar een miljard of meer uitgegeven aan universitaire opleidingen waar geen of nauwelijks banen voor bestaan

van kunsthistorie tot filosofie etc

kosten 50-100k euro per jaar per student, opbrengst voor de samenleving zip

de meeste mensen die ik ken met zo'n studie werken nu gewoon op basis van hun vwo op een kantoor (wel drs op hun bordje natuurlijk)

dus eigenlijk zou iedereen die niets doet met zijn studie terugmoeten betalen (eerlijk gezegd is het moederschap dan nog een betere reden)

Dolle Fatima
22-03-06, 11:42
Geplaatst door observer
op zich denk ik dat je geen doctoraal nodig hebt om kinderen op te voeden maar goed

het is natuurlijk een veel breder probleem want er wordt elk jaar een miljard of meer uitgegeven aan universitaire opleidingen waar geen of nauwelijks banen voor bestaan

van kunsthistorie tot filosofie etc

kosten 50-100k euro per jaar per student, opbrengst voor de samenleving zip

de meeste mensen die ik ken met zo'n studie werken nu gewoon op basis van hun vwo op een kantoor (wel drs op hun bordje natuurlijk)

dus eigenlijk zou iedereen die niets doet met zijn studie terugmoeten betalen (eerlijk gezegd is het moederschap dan nog een betere reden)

En op die manier kun je wel bezig blijven.
Mensen die doorstuderen, veranderen van werkveld, zich laten omscholen etc.
Niet te doen, dus.

inXs
22-03-06, 14:03
Van de zotte.

Misschien kunnen we die hoogopgeleide werkloze allochtone jongeren eens een kans bieden.

Bofko
22-03-06, 14:12
Geplaatst door mark61
Voor geen kinderen bijvoorbeeld. :vreemd:

In Duitsland is het idee opgekomen om kinderloze bejaarden minder pensioen te geven. Dit om de vergrijzing te kunnen bekostigen. De rechtvaardiging zit er dan in dat ouders met kinderen (1) veel hogere kosten hebben dan ouders zonder kinderen en (2) ouders zonder kinderen hun steentje niet bijdragen aan de toekomst.

Wat mij verschrikkelijk tegenstaat is de toenemende economisering van maatschappelijke zaken. Het in geld uit willen drukken van kinderloosheid en het niet-maatschappelijk-vervolgen van een studie.

Dolle Fatima
22-03-06, 14:15
Geplaatst door Bofko

Wat mij verschrikkelijk tegenstaat is de toenemende economisering van maatschappelijke zaken. Het in geld uit willen drukken van kinderloosheid en het niet-maatschappelijk-vervolgen van een studie. [/B]

Inderdaad, geld, geld, geld, daar draait het allemaal om.

Karin.N
22-03-06, 15:39
Waardeloos plan,maar goed, daar worden we de afgelopen jaren mee doodgegooid!

Ben wel benieuwd wat ze doen met de hoogopgeleide vaders die thuisblijven om voor hun kroost te zorgen. Zijn er weliswaar niet veel, maar ik ken er toch zeker 2! :D

Wat met moeders die ervoor keizen er een aantal jaar tussenuit te gaan, en daarna weer hurry up aan de slag gaan. Krijgen zij die boete dan terug?

En wat als de omstandigheden het je vrijwel onmogelijk maken om te blijven werken met een ernstig ziek kind? Of een extreem huilend kind zoals mijn buren, waarvan de creche geregeld belt of ze de kleine aub willen komen ophalen?

En wat als je ervoor kiest om vrijwilligers werk te doen. Gebruik je vaak toch je opleiding, maar alleen onbetaald.

En wat is er mis met een vrije keuze!
Een goede opleiding komt immers ook ten goede aan de kinderen. Of geldt dit laatste alleen voor moslima's :rolleyes:

~Panthera~
22-03-06, 16:33
Geplaatst door Karin.N
Waardeloos plan,maar goed, daar worden we de afgelopen jaren mee doodgegooid!

Ben wel benieuwd wat ze doen met de hoogopgeleide vaders die thuisblijven om voor hun kroost te zorgen. Zijn er weliswaar niet veel, maar ik ken er toch zeker 2! :D

Wat met moeders die ervoor keizen er een aantal jaar tussenuit te gaan, en daarna weer hurry up aan de slag gaan. Krijgen zij die boete dan terug?

En wat als de omstandigheden het je vrijwel onmogelijk maken om te blijven werken met een ernstig ziek kind? Of een extreem huilend kind zoals mijn buren, waarvan de creche geregeld belt of ze de kleine aub willen komen ophalen?

En wat als je ervoor kiest om vrijwilligers werk te doen. Gebruik je vaak toch je opleiding, maar alleen onbetaald.

En wat is er mis met een vrije keuze!
Een goede opleiding komt immers ook ten goede aan de kinderen. Of geldt dit laatste alleen voor moslima's :rolleyes:


Precies, om maar eens een PAAR dingen te noemen, nietwaar ?

Bewijst maar weer eens, hoever die lui in Den Haag van de gewone werkelijkheid af staan. :moe:
Volgens mij weten ze niet eens wat een pak melk kost.

mark61
22-03-06, 18:12
Geplaatst door Bofko
In Duitsland is het idee opgekomen om kinderloze bejaarden minder pensioen te geven. Dit om de vergrijzing te kunnen bekostigen. De rechtvaardiging zit er dan in dat ouders met kinderen (1) veel hogere kosten hebben dan ouders zonder kinderen en (2) ouders zonder kinderen hun steentje niet bijdragen aan de toekomst.

Zo lust ik er nog wel eentje. Kinderen kosten de staat een vermogen. De gemiddelde NL burger kost de staat veel meer dan hij ooit opbrengt aan belastingen. De overbevolking zorgt voor giga-kosten, alleen weigert iedereen dat te zien en te berekenen


Wat mij verschrikkelijk tegenstaat is de toenemende economisering van maatschappelijke zaken. Het in geld uit willen drukken van kinderloosheid en het niet-maatschappelijk-vervolgen van een studie.

Dat wel, maar de vergrijzing zal toch betaald moeten worden. Tenzij jij straten vol oudjes die van vuilnisbak naar vuilnisbak schuifelen wilt zien. Kan je nog schuifelen schuifel dan mee.

Dwaalspoor
23-03-06, 03:24
Geplaatst door mark61
Zo lust ik er nog wel eentje. Kinderen kosten de staat een vermogen. De gemiddelde NL burger kost de staat veel meer dan hij ooit opbrengt aan belastingen. De overbevolking zorgt voor giga-kosten, alleen weigert iedereen dat te zien en te berekenen


Ze zouden kinderen moeten verbieden. Grote mensen groeien aan de mensenboom. Van welke boom ben jij geplukt?

H.P.Pas
23-03-06, 09:28
Geplaatst door mark61
Zo lust ik er nog wel eentje. Kinderen kosten de staat een vermogen. De gemiddelde NL burger kost de staat veel meer dan hij ooit opbrengt aan belastingen.

Op langere termijn is dat mathematisch alleen mogelijk bij een continu groeiende staatsschuld; die hebben we niet.
Ik zou het nog maar eens narekenen.