PDA

Bekijk Volledige Versie : Iemand gisteren deze docu gezien?



Couscousje
22-03-06, 14:43
http://ikonweb.hosting.nob.nl/krux/generalinfo.asp?lIntEntityId=70

Ik vond het een erg trieste vertoning.

Man, wat een harde, confronterende documentaire.

Niets dan lof voor Ingeborg.

Cc

Dolle Fatima
22-03-06, 14:46
K heb het gezien, dat deel over de bruiloft. Ik vond haar commentaren heel stom en vol vooroordelen.

'Waarom accpeteren Marokkaanse vrouwen dat mannen alles mogen en zij niks?'

Pff, kom op zeg
Wij krijgen onze zin wel hoor, misschien op een andere manier, maar we rule! We zijn er alleen zo goed in dat onze mannen het zelfs niet merken :lekpuh: .

naam
22-03-06, 14:50
Geplaatst door Dolle Fatima
K heb het gezien, dat deel over de bruiloft. Ik vond haar commentaren heel stom en vol vooroordelen.

'Waarom accpeteren Marokkaanse vrouwen dat mannen alles mogen en zij niks?'

Pff, kom op zeg
Wij krijgen onze zin wel hoor, misschien op een andere manier, maar we rule! We zijn er alleen zo goed in dat onze mannen het zelfs niet merken :lekpuh: .

Als je het maar denkt dan is het goed dus. Die mannen hebben er kennelijk geen last van. De muis zegt tegen de olifant. Wat stampen we lekker hé.

Couscousje
22-03-06, 14:53
Geplaatst door Dolle Fatima
maar we rule!

No, you don't.

Cc

Cherry Bo
22-03-06, 15:00
Geplaatst door Dolle Fatima

We zijn er alleen zo goed in dat onze mannen het zelfs niet merken :lekpuh: .

Ja, lekker puh. :moe:

Heb je nou zélf niet door hoe triest, dit?

inXs
22-03-06, 15:00
Een heleboel wsdb prikkers. :p

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&threadid=179720

Dolle Fatima
22-03-06, 15:06
Geplaatst door Couscousje
No, you don't.

Cc

Hahahaha, ik wel hoor.
Maar goed jij kent mij en man natuurlijk niet.

Dolle Fatima
22-03-06, 15:07
Geplaatst door Cherry Bo
Ja, lekker puh. :moe:

Heb je nou zélf niet door hoe triest, dit?


Pff, jij vind mij triest en ik vind jou triest.
Zullen we elkaar feliciteren, of wat stel je voor?

Couscousje
22-03-06, 15:10
Geplaatst door Dolle Fatima
Hahahaha, ik wel hoor.
Maar goed jij kent mij en man natuurlijk niet.

Ik hoef je topics maar te lezen om zeker te weten dat jij verre van "rulet".

:moe:

Cc

Couscousje
22-03-06, 15:11
Geplaatst door Dolle Fatima
Pff, jij vind mij triest en ik vind jou triest.
Zullen we elkaar feliciteren, of wat stel je voor?

Ga eens weg met dat akelige gezever, wil je?

Cc

Couscousje
22-03-06, 15:12
Geplaatst door inXs
Een heleboel wsdb prikkers. :p

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&threadid=179720

Ja, die zitten aan de andere kant! :hihi:

Er zijn maar weinig WSDB'ers met een NVDD-paspoort en vice versa.

Cc

Dolle Fatima
22-03-06, 15:12
Geplaatst door Couscousje
Ik hoef je topics maar te lezen om zeker te weten dat jij verre van "rulet".

:moe:

Cc

Als ik er maar voor kies schat, KEUZE weet je nog.
Zollang ik gelukkig ben, wie ben jij dan?

Couscousje
22-03-06, 15:13
Geplaatst door Dolle Fatima
Als ik er maar voor kies schat, KEUZE weet je nog.
Zollang ik gelukkig ben, wie ben jij dan?

Ik ben iemand die dondersgoed weet dat jij hier een enorme show zit op te voeren.

Again: ga eens weg met je akelige gezeur.

Cc

Dolle Fatima
22-03-06, 15:13
Geplaatst door Couscousje
Ga eens weg met dat akelige gezever, wil je?

Cc

k had het niet tegen jou
Ga naar die buidansles van je, ga.

Dolle Fatima
22-03-06, 15:14
Geplaatst door Couscousje
Ik ben iemand die dondersgoed weet dat jij hier een enorme show zit op te voeren.

Again: ga eens weg met je akelige gezeur.

Cc


Hahahahah, ass if :haha:

inXs
22-03-06, 15:14
Geplaatst door Couscousje
Ja, die zitten aan de andere kant! :hihi:

Er zijn maar weinig WSDB'ers met een NVDD-paspoort en vice versa.

Cc

Het lijkt elkaar te bijten, ofzo.

Nu even terug naar die docu, heb het wat op me in laten werken. Wat ze heeft proberen aan te tonen is waar, voor ons niets nieuws onder de zon. Hopelijk zet het aan tot discussie, niet alleen hier :hihi: en uiteindelijk voor verandering. Blijf er bij, verandering zul je zelf in gang moeten brengen door de keuzes die je maakt, niet door het af te schuiven op mannen. Wij vrouwen geven de macht uit handen.

inXs
22-03-06, 15:16
Geplaatst door Dolle Fatima
k had het niet tegen jou
Ga naar die buidansles van je, ga.

Vrouwen als jij houden het onrecht mbt man/vrouwverhoudingen in stand. Jij kan het dan wél goed hebben, jij weet ook dondersgoed dat veel vrouwen dat niet hebben, dat het beter kan.

Dolle Fatima
22-03-06, 15:17
Geplaatst door inXs
Het lijkt elkaar te bijten, ofzo.

Nu even terug naar die docu, heb het wat op me in laten werken. Wat ze heeft proberen aan te tonen is waar, voor ons niets nieuws onder de zon. Hopelijk zet het aan tot discussie, niet alleen hier :hihi: en uiteindelijk voor verandering. Blijf er bij, verandering zul je zelf in gang moeten brengen door de keuzes die je maakt, niet door het af te schuiven op mannen. Wij vrouwen geven de macht uit handen.

Kijk sommige dingen waren wel waar. Bijvoorbeeld die uitzondering die wordt gemaakt voor cameramannen, of het geroddel over arabische bruiloften. Als daar iets gebeurd is de wereld te klein, maar als er een zootje schorum binnen stapt op een berberbruiloft hoor je daar niemand over.

Dolle Fatima
22-03-06, 15:19
Geplaatst door inXs
Vrouwen als jij houden het onrecht mbt man/vrouwverhoudingen in stand. Jij kan het dan wél goed hebben, jij weet ook dondersgoed dat veel vrouwen dat niet hebben, dat het beter kan.

En die vrouwen probeer ik dan ook te helpen.
Ik bedoel, je bent feminist, of je bent het niet.
Alleen doe ik dat op mijn eigen manier, bijvoorbeeld door vrouwen te wijzen op hun rechten binnen de Islam en vrouwvriendelijke uitleg van de Qur'an.

Zie deze topic:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=179371

inXs
22-03-06, 15:20
Geplaatst door Dolle Fatima
Kijk sommige dingen waren wel waar. Bijvoorbeeld die uitzondering die wordt gemaakt voor cameramannen, of het geroddel over arabische bruiloften. Als daar iets gebeurd is de wereld te klein, maar als er een zootje schorum binnen stapt op een berberbruiloft hoor je daar niemand over.

Ik snap je niet, volg je niet, met alle wil van de wereld, snap niet waar jij het over hebt.

Cherry Bo
22-03-06, 15:21
Geplaatst door Dolle Fatima
Pff, jij vind mij triest en ik vind jou triest.


Ik hoef nergens zo 'goed in' te zijn, zodat zelfs 'onze mannen' er niks van merken.

Jij wel. En je bent er nog trots op ook. :moe:

inXs
22-03-06, 15:22
Geplaatst door Dolle Fatima
En die vrouwen probeer ik dan ook te helpen.
Ik bedoel, je bent feminist, of je bent het niet.
Alleen doe ik dat op mijn eigen manier, bijvoorbeeld door vrouwen te wijzen op hun rechten binnen de Islam en vrouwvriendelijke uitleg van de Qur'an.

Zie deze topic:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=179371

Dus er is wel degelijk sprake van een scheve verhouding m/v?

Dolle Fatima
22-03-06, 15:23
Geplaatst door inXs
Ik snap je niet, volg je niet, met alle wil van de wereld, snap niet waar jij het over hebt.

In de Marokkaanse gemeenschap bestaat veel schijnheiligheid. Een van de voorbeelden daarvan zijn dingen die gebeuren bij bruiloften. Daar zie je verschillen tussen Berbers en Arabieren, en dat leidt tot schijnheilig gedrag. Bijvoorbeeld: Berberse vrouwen die naar een Arabische bruiloft gaan, worden kwaad als er mannen binnenkomen en gaan weg. Later word er over geroddeld. Maar als dat gebeurt bij een Berberse bruiloft blijven ze gewoon zitten en word er geen woord over gesproken. Schijnheilig snap je.
In dat opzicht had die ingeborg dus wel gelijk.

Dolle Fatima
22-03-06, 15:24
Geplaatst door inXs
Dus er is wel degelijk sprake van een scheve verhouding m/v?


Naar mijn mening niet in de Islam, maar in de parktijk rammelt er inderdaad een hoop. Maar dat word grotendeels door culturele gebruiken bepaalt.
Daarom zie ik de oplossing in Islamfeminisme.

Dolle Fatima
22-03-06, 15:26
Geplaatst door inXs
Dus er is wel degelijk sprake van een scheve verhouding m/v?

Stond twee dagen geleden nog een artikel over in de krant:

20 maart 2006 - Niet de islam maar vooral de traditie van familie-eer staat de seksuele emancipatie in de weg van Turkse en Marokkaanse meisjes en vrouwen. Hoewel er op dit vlak kanttekeningen zijn te plaatsen bij de islam, kan de koran zelfs worden aangegrepen om de(seksuele) emancipatie van deze groep te bevorderen. Daarnaast zijn er in Nederland verschillende factoren die de ontwikkeling van een positief mannelijk zelfbeeld bij Turkse en Marokkaanse jongens ondermijnen, wat kan leiden tot (seksueel) grensoverschrijdend gedrag. De negatieve houding van Nederlanders ten opzichte van Turkse en Marokkaanse jongens kan dit gedrag instandhouden of verergeren. Dat blijkt uit een literatuurstudie van de Rutgers Nisso Groep naar de Seksualiteit en relaties van Turkse en Marokkaanse Nederlanders.

Zaken als gedwongen uithuwelijking, eerwraak en vrouwenbesnijdenis worden vaak onterecht met de islam in verband gebracht. Deze verschijnselen worden in islamitische heilige schriften juist verboden en recente hervormingen in het Marokkaans familierecht laten
zien dat vrouwenemancipatie en de islam zelfs kunnen samengaan. Bovendien is er geen sprake van één islam, maar verschillende islamitische stromingen. Turkse en Marokkaanse Nederlanders worden vaak ten onrechte geassocieerd met de meest conservatieve stromingen.

Nederland biedt Turkse en Marokkaanse meisjes en vrouwen veel perspectieven voor zelfontplooiing, emancipatie en de ontwikkeling van een positief zelfbeeld. De emancipatie van de tweede generatie Turkse en Marokkaanse jonge vrouwen gaat dan ook snel.
Daarentegen ondermijnen verschillende factoren in Nederland de ontwikkeling van een positief mannelijk zelfbeeld bij Turkse en Marokkaanse jongens. Desondanks is de tweede generatie Turkse en Marokkaanse jonge mannen aanzienlijk minder traditioneel dan hun ouders op het gebied van de islam, familie-eer en de verdeling van arbeid- en zorgtaken. Deze ontwikkeling mag gezien de omstandigheden van deze groep respectabel genoemd worden.

Op het gebied van seksualiteit hebben echter zowel de meisjes als de jongens nog een grote achterstand. Hun kennis is beperkt en traditionele opvattingen zijn nog grotendeels intact. Voorbeelden daarvan zijn de maagdelijkheidseis bij partnerkeuze, die wel voor meisjes maar niet voor jongens geldt, en de afwijzing van homoseksualiteit.

De Rutgers Nisso Groep vindt dat er in het Nederlandse integratiebeleid meer aandacht moet komen voor seksualiteit en de relaties tussen mannen en vrouwen. Een feministische interpretatie van de islam kan dienen als aangrijpingspunt voor de (seksuele) emancipatie van vrouwen en het tegengaan van eergerelateerd geweld en met familie-eer verwante verschijnselen. Een feministische studie van de islam is gewenst om de daaruit voortvloeiende kennis te verspreiden onder islamitische jongeren en in het Nederlandse onderwijs. Een leerstoel islamfeminisme kan hierbij bevorderlijk zijn.

Ook is op de doelgroep aangepaste seksuele en relationele vorming noodzakelijk voor jongeren en hun ouders. Tenslotte pleit de Rutgers Nisso Groep voor meer positieve beelden en rolmodellen voor Turkse en Marokkaanse jongens in de media en is nader onderzoek gewenst naar de complexe interactie tussen sekserol-stress, religie en familie-eer.

Paul Vennix en Ine Vanwesenbeeck (2005). Seksualiteit en relaties van Turkse en Marokkaanse Nederlanders. Een literatuurstudie naar culturele, religieuze en maatschappelijke invloeden. Delft, Eburon.

Dolle Fatima
22-03-06, 15:27
Geplaatst door Cherry Bo
Ik hoef nergens zo 'goed in' te zijn, zodat zelfs 'onze mannen' er niks van merken.

Volgens mij is de strijd der emancipatie nog lang niet gestreden.
Ook niet voor Nederlandse vrouwen.

Couscousje
22-03-06, 15:38
Geplaatst door Dolle Fatima
k had het niet tegen jou
Ga naar die buidansles van je, ga.

Dit is mijn topic en mijn buikdansles heeft helemaal niets te maken met jouw hypocrisie.

Wederom: verdwijn, je bent niet welkom.

Cc

Couscousje
22-03-06, 15:38
Geplaatst door Dolle Fatima
Hahahahah, ass if :haha:

:rolleyes:

Je hebt geen idee hoe "geloofwaardig" je overkomt met dat gebroken Engels van je.

Cc

Couscousje
22-03-06, 15:40
Geplaatst door inXs
Het lijkt elkaar te bijten, ofzo.

Nu even terug naar die docu, heb het wat op me in laten werken. Wat ze heeft proberen aan te tonen is waar, voor ons niets nieuws onder de zon. Hopelijk zet het aan tot discussie, niet alleen hier :hihi: en uiteindelijk voor verandering. Blijf er bij, verandering zul je zelf in gang moeten brengen door de keuzes die je maakt, niet door het af te schuiven op mannen. Wij vrouwen geven de macht uit handen.

Die laatste zin slaat inderdaad op de Dolle Fatima's van tegenwoordig.

Ik geloof dat er eens opgehouden moet worden met smoesjes verzinnen voor dit soort misstanden.

Cc

Couscousje
22-03-06, 15:40
Geplaatst door inXs
Vrouwen als jij houden het onrecht mbt man/vrouwverhoudingen in stand. Jij kan het dan wél goed hebben, jij weet ook dondersgoed dat veel vrouwen dat niet hebben, dat het beter kan.

Amen.

Cc

Dolle Fatima
22-03-06, 15:41
Geplaatst door Couscousje
Dit is mijn topic en mijn buikdansles heeft helemaal niets te maken met jouw hypocrisie.

Wederom: verdwijn, je bent niet welkom.

Cc

Dit is jou forum niet hoor.

Couscousje
22-03-06, 15:42
Geplaatst door inXs
Ik snap je niet, volg je niet, met alle wil van de wereld, snap niet waar jij het over hebt.

Snapt ze zelf ook niet.

Is overduidelijk een voorbeeld van "een kat in het nauw maakt rare sprongen".

Gelukkig beginnen er steeds meer vrouwen voor zichzelf en anderen op te komen, wat je in je topic aankaartte.

Cc

Couscousje
22-03-06, 15:42
Geplaatst door Dolle Fatima
Dit is jou forum niet hoor.

Daar vergis je je toch heel lelijk in.

Cc

Cherry Bo
22-03-06, 15:49
Geplaatst door Dolle Fatima
Volgens mij is de strijd der emancipatie nog lang niet gestreden.


Ja, daar ging die docu ook over.

Maar die was duidelijk te confronterend voor je.


Geplaatst door Dolle Fatima
k had het niet tegen jou
Ga naar die buidansles van je, ga.

En zo te zien werk je zelfs die emancipatie graag tegen.

Amenzu
22-03-06, 18:49
Geplaatst door Couscousje
http://ikonweb.hosting.nob.nl/krux/generalinfo.asp?lIntEntityId=70

Ik vond het een erg trieste vertoning.

Man, wat een harde, confronterende documentaire.

Niets dan lof voor Ingeborg.

Cc

Toen Wijlen Mohammed Choukri als de eerste schrijver in de "zogenaamde" Arabische wereld over dat soort dingen schreef, werd het boek verboden, hij zelf werd bedreigd door de extremisten met de dood bedreigd. Choukri was zelf ook een lijmsnuivende jongetje uit deze buurten. Dat verhaal van die kant van Tanger beschrijft uit eigen ervaring in details. Hij spreekt over onderwerpen die taboe zijn in Marokko vrij uit, zolas: Homoseksualiteit, geweld, armoede, alcohol, hoeren, etc.

Het was niet het imaginaire beeld waarvan de extremisten dromen. Maar dat is wel de realiteit, die zo willen ontlopen. Het boek van Choukri "Honger jaren", dat binnenkort opnieuw gedrukt zal worden in het Nederlands en veel andere publicaties, maakten hem wel tot een van de meeste bekende en gelezen Marrokkaanse auteurs.


Het is inderdaad triest om te zien. Ik begrijp dan ook waarom 80% van de jongeren in Marokko graag daar weg wil om een beter toekomst in het westen te bereiken. Soms bekopen ze het met de dood.

Couscousje
22-03-06, 18:57
Geplaatst door Amenzu
Toen Wijlen Mohammed Choukri als de eerste schrijver in de "zogenaamde" Arabische wereld over dat soort dingen schreef, werd het boek verboden, hij zelf werd bedreigd door de extremisten met de dood bedreigd. Choukri was zelf ook een lijmsnuivende jongetje uit deze buurten. Dat verhaal van die kant van Tanger beschrijft uit eigen ervaring in details. Hij spreekt over onderwerpen die taboe zijn in Marokko vrij uit, zolas: Homoseksualiteit, geweld, armoede, alcohol, hoeren, etc.

Het was niet het imaginaire beeld waarvan de extremisten dromen. Maar dat is wel de realiteit, die zo willen ontlopen. Het boek van Choukri "Honger jaren", dat binnenkort opnieuw gedrukt zal worden in het Nederlands en veel andere publicaties, maakten hem wel tot een van de meeste bekende en gelezen Marrokkaanse auteurs.


Het is inderdaad triest om te zien. Ik begrijp dan ook waarom 80% van de jongeren in Marokko graag daar weg wil om een beter toekomst in het westen te bereiken. Soms bekopen ze het met de dood.

Klopt.

Choukri is overigens al opnieuw gedrukt en verkrijgbaar bij Uitgeverij Van Gennep.

Cc

David
22-03-06, 19:36
Geplaatst door Dolle Fatima
Pff, kom op zeg
Wij krijgen onze zin wel hoor, misschien op een andere manier, maar we rule! We zijn er alleen zo goed in dat onze mannen het zelfs niet merken :lekpuh: .


Geweldig, zo'n open, eerlijke, integere en gelijkwaardige relatie met je partner! Vol wederzijds respect, en zonder heimelijke spelletjes! Fantastisch, ik teken er voor.

Couscousje
22-03-06, 19:39
Geplaatst door David
Geweldig, zo'n open, eerlijke, integere en gelijkwaardige relatie met je partner! Vol wederzijds respect, en zonder heimelijke spelletjes! Fantastisch, ik teken er voor.

:hihi:

Cc

David
22-03-06, 19:40
Geplaatst door Couscousje
:hihi:

Cc


:roken:

Couscousje
22-03-06, 19:49
Geplaatst door David
:roken:

Die was wel errug vals... :Iluvu:

Cc

David
22-03-06, 19:55
Geplaatst door Couscousje
Die was wel errug vals... :Iluvu:

Cc


Ik word niet goed van dat mens.

Couscousje
22-03-06, 19:57
Geplaatst door David
Ik word niet goed van dat mens.

En velen met u, zelfs haar eigen "achterban".

Cc

David
22-03-06, 20:04
Geplaatst door Couscousje
En velen met u, zelfs haar eigen "achterban".

Cc


Ik ben in ieder geval blij dat ik haar man niet ben. Je zal maar opgescheept zitten met zo'n bekokstovend type.

Ik ga naar de kroeg. Vieren dat 't blaadje af is.

Couscousje
22-03-06, 20:06
Geplaatst door David
Ik ben in ieder geval blij dat ik haar man niet ben. Je zal maar opgescheept zitten met zo'n bekokstovend type.

Ik ga naar de kroeg. Vieren dat 't blaadje af is.

Meuj, ik ga zo naar buikdansles.

Ik heb heerlijke tapas gelokaliseerd, op de markt!

Zaterdagochtend maken ze ze vers voor mij. :D

Cc

David
22-03-06, 20:07
Geplaatst door Couscousje
Meuj, ik ga zo naar buikdansles.

Ik heb heerlijke tapas gelokaliseerd, op de markt!

Zaterdagochtend maken ze ze vers voor mij. :D

Cc


Zie je: de markt is geweldig! Dans ze!

Skidmark
23-03-06, 02:26
Geplaatst door Dolle Fatima
K heb het gezien, dat deel over de bruiloft. Ik vond haar commentaren heel stom en vol vooroordelen.

'Waarom accpeteren Marokkaanse vrouwen dat mannen alles mogen en zij niks?'

Pff, kom op zeg
Wij krijgen onze zin wel hoor, misschien op een andere manier, maar we rule! We zijn er alleen zo goed in dat onze mannen het zelfs niet merken :lekpuh: .

En zo is het ook nog eens een keer! :fpetaf:

Vrouwen zijn duidelijk aan de macht, dat kon je ook wel merken aan hoe er over mannen werd gepraat: als willoze lagere wezens die volledig zijn overgeleverd aan hun hormoontjes. Over vrouwen werd met veel meer waardigheid gesproken, zij worden ook op hoger plan gezet: zij moeten maagd blijven. Bij de mannen maakt dat niet zoveel uit (dat zijn immers toch maar lagere/mindere wezens).

Intussen had de interviewster (wat een tenenkrommend ongenuanceerd en egotrippend figuur zeg!!) dat dus helemaal niet in de gaten. Ze kon het alleen maar vanuit haar tunnelvisie bekijken: de vrouw dáár als slachtoffer van de boze (moslim)mannenwereld en zijzelf als de zogenaamd sexueel vrijgevochten westerling. Erg stigmatiserend en totaal niet verfrissend! :moe:

Skidmark
23-03-06, 02:38
Geplaatst door inXs
Wij vrouwen geven de macht uit handen.

Yeah, right!!
Denk je nou namens alle vrouwen te spreken of die hele groep slachtofferdenkers? :rolleyes:

III
23-03-06, 04:37
Geplaatst door Couscousje
Daar vergis je je toch heel lelijk in.

Cc

Waarom staat er achter je naam dan niet iets als administrator of moderator?
Vind je nou zelf niet dat je een beetje hard van stapel loopt tegen Dolle Fatima?
Ik geloof haar wel dat ze een vrije vrouw is.
Het is leven en laten leven, remember?

III
23-03-06, 04:52
Geplaatst door Skidmark
En zo is het ook nog eens een keer! :fpetaf:

Vrouwen zijn duidelijk aan de macht, dat kon je ook wel merken aan hoe er over mannen werd gepraat: als willoze lagere wezens die volledig zijn overgeleverd aan hun hormoontjes. Over vrouwen werd met veel meer waardigheid gesproken, zij worden ook op hoger plan gezet: zij moeten maagd blijven. Bij de mannen maakt dat niet zoveel uit (dat zijn immers toch maar lagere/mindere wezens).

Intussen had de interviewster (wat een tenenkrommend ongenuanceerd en egotrippend figuur zeg!!) dat dus helemaal niet in de gaten. Ze kon het alleen maar vanuit haar tunnelvisie bekijken: de vrouw dáár als slachtoffer van de boze (moslim)mannenwereld en zijzelf als de zogenaamd sexueel vrijgevochten westerling. Erg stigmatiserend en totaal niet verfrissend! :moe:

En dan dat ene meisje die die interviewster een comliment maakte.
Dat moet ze hebben gegrapt, want dat mens ziet er niet uit.
En toch viel die lelijke oude heks ervoor.
Hilarisch!
Kun je nagaan wat ze dan allemaal nog meer gelooft, lees: voor zoete koek slikt.

Duidelijk een gevalletje van westers superioriteitsgevoel omzetten in bekeringsdrang.
Weet je wanneer het een goede docu was geweest?
Als zij zich van commentaar had onthouden...

waterfiets
23-03-06, 08:19
Geplaatst door Skidmark

Vrouwen zijn duidelijk aan de macht, dat kon je ook wel merken aan hoe er over mannen werd gepraat: als willoze lagere wezens die volledig zijn overgeleverd aan hun hormoontjes. Over vrouwen werd met veel meer waardigheid gesproken, zij worden ook op hoger plan gezet: zij moeten maagd blijven. Bij de mannen maakt dat niet zoveel uit (dat zijn immers toch maar lagere/mindere wezens).


Of je vrouwen daarmee op een hoger plan zet dan mannen vraag ik mij af. Je gebruikt zelf al het woord 'moeten' in verband met vrouwen. Ze moeten dus wat en mogen weinig en tegelijkertijd zouden ze aan de macht zijn?

Er was kort geleden ook een mooi artikel over dit onderwerp in Vrij Nederland. Een vrouw had gereisd door Marokko en zich in de sexualiteit van mannen en vrouwen verdiept. Het is dan wel 'grappig' te zien dat vrouwen inderdaad van alles 'moeten' en weinig mogen en mannen eigenlijk vrij jong gestimuleerd worden om sexueel actief te worden. Vaak door met enige regelmaat naar de hoeren te gaan. Ik vind dit vanuit mijn verdorven westerse visie een ongezonde wijze om voor het eerst met sexualiteit in aanraking te komen. Sexualiteit met een hoer is immers toch de vrouw als object. Daarnaast schreef ze in het artikel prachtig over de cultuur van het badhuis en wat dit voor jonge jongens een mooie en natuurlijke wijze is om te leren met sexuele gevoelens om te gaan. Daar kan je als westerling alleen maar jaloers op zijn.

Cherry Bo
23-03-06, 08:55
Geplaatst door waterfiets

Er was kort geleden ook een mooi artikel over dit onderwerp in Vrij Nederland. Een vrouw had gereisd door Marokko en zich in de sexualiteit van mannen en vrouwen verdiept. .

Dit artikel was van dezelfde maakster als de documentaire.

http://www.vrijnederland.nl/vn/show/id=54823

Cherry Bo
23-03-06, 09:08
Geplaatst door Skidmark

Vrouwen zijn duidelijk aan de macht, dat kon je ook wel merken aan hoe er over mannen werd gepraat: als willoze lagere wezens die volledig zijn overgeleverd aan hun hormoontjes. Over vrouwen werd met veel meer waardigheid gesproken, zij worden ook op hoger plan gezet: zij moeten maagd blijven. Bij de mannen maakt dat niet zoveel uit (dat zijn immers toch maar lagere/mindere wezens).

Hm.

Dit is toch de hele islamitische gedachte achter het 'bedekt gekleed gaan' en maagdelijkheid etc.?

Ik zie het verschil niet met wat Ingeborg daarvan laat zien.

Je zegt namelijk precies hetzelfde.

Het enige verschil is dat zij dit niet als 'macht' interpreteert.

Waarschijnlijk omdat de mannen waar zij mee te maken heeft niet van die 'willoze lagere wezens' zijn. :hihi:

Couscousje
23-03-06, 09:09
Geplaatst door III
Waarom staat er achter je naam dan niet iets als administrator of moderator?
Vind je nou zelf niet dat je een beetje hard van stapel loopt tegen Dolle Fatima?
Ik geloof haar wel dat ze een vrije vrouw is.
Het is leven en laten leven, remember?

Een moderator doet wat ik zeg.

En nou opgedonderd met je gejank, voor ik een ban voor je regel.

Wat een slijmbal als jij wel of niet gelooft, zal me een malse worst wezen.

Cc

Couscousje
23-03-06, 09:10
Geplaatst door III
En dan dat ene meisje die die interviewster een comliment maakte.
Dat moet ze hebben gegrapt, want dat mens ziet er niet uit.
En toch viel die lelijke oude heks ervoor.
Hilarisch!
Kun je nagaan wat ze dan allemaal nog meer gelooft, lees: voor zoete koek slikt.

Duidelijk een gevalletje van westers superioriteitsgevoel omzetten in bekeringsdrang.
Weet je wanneer het een goede docu was geweest?
Als zij zich van commentaar had onthouden...

Kijk, daar hebben we die geweldige steekhoudende argumenten weer:

"ze is een lelijke oude heks". :rolleyes:

Heb je zeker niet goed gekeken naar die monsterlijke Marokkanen, over afschuwelijk lelijk ras gesproken.

De "lelijke oude heks" heeft anders heel duidelijk laten zien wat voor een walgelijk, stinkend, achterlijk rotvolk Marokkanen zijn. Geen wonder dat ze nergens meer welkom zijn.

Cc

Cherry Bo
23-03-06, 09:25
Geplaatst door Skidmark

Vrouwen zijn duidelijk aan de macht, dat kon je ook wel merken aan hoe er over mannen werd gepraat: als willoze lagere wezens die volledig zijn overgeleverd aan hun hormoontjes. Over vrouwen werd met veel meer waardigheid gesproken, zij worden ook op hoger plan gezet: zij moeten maagd blijven. Bij de mannen maakt dat niet zoveel uit (dat zijn immers toch maar lagere/mindere wezens).


Ik snap überhaupt niet dat 'jullie' nog met deze onbehouwen primaat willen trouwen.
Ben blij dat ik dit soort mannen niet ken.

Dwaalspoor
23-03-06, 09:31
Volgens mij zoekt hierboven een ernstig gefrustreerd persoon dat voor vrouw moet doorgaan en aan een minderwaardigheidscomplex leidt, aandacht. Mag ik effe pissen..:hihi:

David
23-03-06, 10:25
Geplaatst door Dwaalspoor
Volgens mij zoekt hierboven een ernstig gefrustreerd persoon dat voor vrouw moet doorgaan en aan een minderwaardigheidscomplex leidt, aandacht. Mag ik effe pissen..:hihi:


Je moet Dolle Fatima nou ook weer niet zo erg afkraken.

Couscousje
23-03-06, 10:44
Geplaatst door David
Je moet Dolle Fatima nou ook weer niet zo erg afkraken.

:haha:

Maar aangezien Dolle Fatima ZO ruimdenkend is, is ze vast wel in voor een golden shower van Zwarte Schaap.

(Al was Zwarte Schaap toch echt van de herenliefde, maar kennelijk wil hij een uitzondering maken voor een manwijf als Dolle Fatima.)

Cc

Dwaalspoor
23-03-06, 11:04
Geplaatst door David
Je moet drolgedraaide Fatima nou ook weer niet zo erg afkraken.

Moedig dat je voor je persooneelsLID opkomt


Maar aangezien dolgedraaide Fatima ZO ruimdenkend is, is ze vast wel in voor een golden shower van Zwarte Schaap.

(Al was Zwarte Schaap toch echt van de herenliefde, maar kennelijk wil hij een uitzondering maken voor een manwijf als drolgedraaide Fatima.)

Cc

Boutoutouh, Fatima ( - )
Gewonnen prijzen:

2004: El Hizjra-Literatuurprijs
bekroond werk: 'Mijn vader, de man'
details

http://www.literaireprijzen.nl/index.php?fuseaction=home.showPersoon&persoon_id=7759

Frustraties en de man . :hihi:

Couscousje
23-03-06, 11:16
Geplaatst door Dwaalspoor
Moedig dat je voor je persooneelsLID opkomt



Boutoutouh, Fatima ( - )
Gewonnen prijzen:

2004: El Hizjra-Literatuurprijs
bekroond werk: 'Mijn vader, de man'
details

http://www.literaireprijzen.nl/index.php?fuseaction=home.showPersoon&persoon_id=7759

Frustraties en de man . :hihi:

Je moet wel heel erg wanhopig zijn, als je probeert iemand te beledigen met het feit dat ze nota bene een prijs heeft gewonnen.

Vrouwelijker dan ik komen ze niet, Zwarte Schaap.

Al wordt jij denk ik iets vaker genomen dan ik. :hihi:

Cc

Dwaalspoor
23-03-06, 11:20
Geplaatst door Couscousje
Je moet wel heel erg wanhopig zijn, als je probeert iemand te beledigen met het feit dat het MANWIJF nota bene een prijs heeft gewonnen.

Vrouwelijker dan ik komen ze niet, Zwarte Schaap.

Al wordt jij denk ik iets vaker genomen dan ik. :hihi:

Cc


:hihi: ....Tuutuut...

Skidmark
23-03-06, 20:44
Geplaatst door Couscousje
Een moderator doet wat ik zeg.

En nou opgedonderd met je gejank, voor ik een ban voor je regel.

Wat een slijmbal als jij wel of niet gelooft, zal me een malse worst wezen.

Cc

Duidelijk een reactie van iemand met BPS en GHW.
Daar ligt altijd een enorm MWC aan ten grondslag.
Niks om je druk over te maken dus.

:fpetaf:

Skidmark
23-03-06, 21:23
Geplaatst door Cherry Bo
Hm.

Dit is toch de hele islamitische gedachte achter het 'bedekt gekleed gaan' en maagdelijkheid etc.?

Ik zie het verschil niet met wat Ingeborg daarvan laat zien.

Je zegt namelijk precies hetzelfde.

Het enige verschil is dat zij dit niet als 'macht' interpreteert.

Waarschijnlijk omdat de mannen waar zij mee te maken heeft niet van die 'willoze lagere wezens' zijn. :hihi:

:rolleyes: :hihi: Mannnen ZIJN ook geen lagere willoze wezens natuurlijk, (dat heb je mij ook nergens zien schrijven) maar zo worden ze wel aan de lopende band neergezet.
Mannen doen zelf ook mee aan het in stand houden van dat primaten-beeld van zichzelf. Ze plaatsen vrouwen vaak ook op een voetstukje en zien hen als verlichtere wezens dan zij zelf zijn.

FOUT!! :moeilijk:

De vrouw zit gevangen in haar eigen gecrëeerde beeld en geeft het ook steeds voeding, door de man steeds maar in het verdomhoekje te duwen en zichzelf op hoger plan. Intussen voelt ze zich dikwijls ook heel erg slachtoffer.. Een complete schizo-wijze van zijn, als je het mij vraagt... :schok: :maf3:

Het is een vicueuze cirkel die de seksen tegenover elkaar blijft zetten en ze komen beiden geen stap verder.

Cherry Bo
23-03-06, 21:33
Helemaal mee eens!

Een sado-masochistische verhouding, als je het mij dan weer vraagt.

Skidmark
23-03-06, 21:36
Geplaatst door III

Duidelijk een gevalletje van westers superioriteitsgevoel omzetten in bekeringsdrang.
Weet je wanneer het een goede docu was geweest?
Als zij zich van commentaar had onthouden...

Dat is wat ik zo tenenkrommend vond aan dat hele optreden van deze documentairemaakster. Er ligt overduidelijk een behoorlijke superioriteits-gedachte aan ten grondslag en een paternalistische houding overgoten met een sausje van schijnrespect en schijnbegrip. Het klopt gewoon niet en ik twijfel enorm aan haar integriteit. Ik heb haar laatst gezien bij De Wereld Draait Door. Daar kwam ze haar docu promoten en haar hele presenteren vertelde me dat ik haar intenties niet als zuiver kon classificeren. :slaap:

Cherry Bo
23-03-06, 21:41
Geplaatst door Skidmark
Dat is wat ik zo tenenkrommend vond aan dat hele optreden van deze documentairemaakster. Er ligt overduidelijk een behoorlijke superioriteits-gedachte aan ten grondslag en een paternalistische houding overgoten met een sausje van schijnrespect en schijnbegrip. Het klopt gewoon niet en ik twijfel enorm aan haar integriteit.

Weet je wat pas superieur en paternalistisch is?

Dat Ingeborg zich zou dienen te onthouden van alles wat ook maar enigszins zou rieken naar haar eigen mening, uit 'respect' voor een ons wezensvreemde mening.

Het is juist mooi dat ze gewoon helemaal haar (wel of niet) 'foute' zelf is, net als iederéén in die documentaire.

Skidmark
23-03-06, 21:50
Geplaatst door Cherry Bo
Helemaal mee eens!

Een sado-masochistische verhouding, als je het mij dan weer vraagt.

Dat moet haast wel!
Want wat anders dan masochisme dient als bindend element binnen zo'n gespleten verstandhouding (zowel met henzelf als met de partner)??? :confused:

Afijn, wat ik al probeerde aan te geven: dit alomtegenwoordige fenomeen beperkt zich niet uitsluitend tot de Marokkaanse en/of Islamitische cultuur. Het is overal om ons heen. Dat is wat mij tegen de borst stuit bij dit soort tragikomische docu-drama's die ons willen doen geloven dat de westerse "vrije" wereld helemaal van zulke schizoïde paradigma's zijn verschoond.
Die hypocrisie, daar houd ik niet van.

Skidmark
23-03-06, 22:05
Geplaatst door Cherry Bo
Weet je wat pas superieur en paternalistisch is?

Dat Ingeborg zich zou dienen te onthouden van alles wat ook maar enigszins zou rieken naar haar eigen mening, uit 'respect' voor een ons wezensvreemde mening.

Het is juist mooi dat ze gewoon helemaal zichzelf is, net als iederéén in die documentaire.

Zó kun je het ook bekijken natuurlijk! ;)

En inderdaad is het van de andere kant ook weer zo dat het heel paternalistisch en superieur overkomt als ze zich anders zou voordoen dan ze in werkelijkheid is vanuit een soort nep-respect.
Daarentegen vind ik de mening van de geïnterviewde marokkanen persoonlijk helemaal niet zo wezensvreemd. Dat is ook wat mij zo doet ergeren aan Ingeborgs onbeholpen gedoe. Het is zo weinig genuanceerd!
Desalniettemin, zoals jij haar hele optreden interpreteert, begrijp ik daarentegen ook.

Cherry Bo
23-03-06, 22:18
Geplaatst door Skidmark
Zó kun je het ook bekijken natuurlijk! ;)

En inderdaad is het van de andere kant ook weer zo dat het heel paternalistisch en superieur overkomt als ze zich anders zou voordoen dan ze in werkelijkheid is vanuit een soort nep-respect.
Daarentegen vind ik de mening van de geïnterviewde marokkanen persoonlijk helemaal niet zo wezensvreemd. Dat is ook wat mij zo doet ergeren aan Ingeborgs onbeholpen gedoe. Het is zo weinig genuanceerd!
Desalniettemin, zoals jij haar hele optreden interpreteert, begrijp ik daarentegen ook.

Ik vind zoiezo dat woorden als 'superieur' en 'paternalistisch', al van een soort superieure vooringenomenheid getuigen.
Maar dan vanuit ons eigen zelfbeeld.

Als bv. een geïntervieuwde over Ingeborg zegt: "Ze gaat straks alleen dood" vind ik helemaal niet dat ze daar 'wijzelijk' haar mond over dient te houden als dat voor Ingeborg een 100% onwaarheid is, terwijl het voor de geïntervieuwde een 100% waarheid is.
Daar niet op ingaan in het kader van 'respect' zou pas getuigen van misplaatste superioriteit. (Bijvoorbeeld.)

Laten we er vanuit gaan dat ze Ma Tokkie is en niemand kijkt meer raar op van deze intervieuws.

En zo moet het ook, wat mij betreft.

En ik begrijp dat de antwoorden van de Marokkanen misschien niet wezensvreemd overkomen (want hoe vaak hebben we dat al niet gehoord), maar dan nóg hoeft ze daar geen begrip voor tentoon te spreiden, net zo min als de geïntervieuwde Marokkanen dat doen, die allang niet meer wezensvreemd zijn met de Westerse denkbeelden.

Laat maar rauw zijn, die intervieuws. En niet in zo'n politiek correct Westers keurslijf dwingen.
Over superioriteit gesproken.

Skidmark
23-03-06, 22:36
Geplaatst door Cherry Bo

Laten we er vanuit gaan dat ze Ma Tokkie is en niemand kijkt meer raar op van deze intervieuws.


Ja precies, ik had een soortgelijk concept net al uit je tekst gefilterd. ;)
Bezien in dát licht (een simpele, volkse wijze van aanpak die naadloos aansluit bij heel veel mensen) is haar aanpak gewoon goed.
Ik denk dat er aan de andere kant ook een flinke groep mensen bestaat die de stations die zij aanhaalt, allang is gepasseerd.

En dat zijn waarschijnlijk ook de mensen die zich ergeren, waaronder ik. Ik verwacht van een publieke omroep als de IKON ook meer genuanceerdheid en cliché-doorbrekender optreden. Het is in dat opzicht volgens mij meer iets voor het RTL4 publiek. :p

Couscousje
23-03-06, 22:40
Geplaatst door Skidmark
Duidelijk een reactie van iemand met BPS en GHW.
Daar ligt altijd een enorm MWC aan ten grondslag.
Niks om je druk over te maken dus.

:fpetaf:

Ja, heel duidelijk. :rolleyes:

Not.

Cc

Skidmark
23-03-06, 22:40
Geplaatst door Couscousje
Ja, heel duidelijk. :rolleyes:

Not.

Cc

:tik:

Baddha
23-03-06, 23:06
Geplaatst door Couscousje
Een moderator doet wat ik zeg.

En nou opgedonderd met je gejank, voor ik een ban voor je regel.

Cc

Met de hoeveelheid waarschuwingen die jij achter je naam hebt durf ik dit enigszins te betwijfelen ;)

Tenzij je belastend materiaal van de administrators/moderators hebt natuurlijk :duivels:

III
24-03-06, 00:24
Geplaatst door Couscousje
Een moderator doet wat ik zeg.

En nou opgedonderd met je gejank, voor ik een ban voor je regel.

Wat een slijmbal als jij wel of niet gelooft, zal me een malse worst wezen.

Cc

In dat geval lijkt het me voor jou dan ook niet zo moeilijk om beheer zover te krijgen jou moderator te maken.
In die hoedanigheid kun je doen wat je zegt en zeggen wat je denkt...

Skidmark
24-03-06, 00:30
Geplaatst door Baddha
Met de hoeveelheid waarschuwingen die jij achter je naam hebt durf ik dit enigszins te betwijfelen ;)

Tenzij je belastend materiaal van de administrators/moderators hebt natuurlijk :duivels:

Chantage.....? :zegniets:

Hm, vertel vertel... :gniffel:

III
24-03-06, 00:41
Geplaatst door Cherry Bo
Weet je wat pas superieur en paternalistisch is?

Dat Ingeborg zich zou dienen te onthouden van alles wat ook maar enigszins zou rieken naar haar eigen mening, uit 'respect' voor een ons wezensvreemde mening.

Het is juist mooi dat ze gewoon helemaal haar (wel of niet) 'foute' zelf is, net als iederéén in die documentaire.

Met dien verschille, dat die mensen niet hebben gevraagd om zo'n documentaire, zodat hen niet te verwijten is dat zij er bedoelingen mee hadden.
De interviewster verdient haar geld ermee. Misschien had ze beter koekjes kunnen gaan inpakken in een fabriek?

Natuurlijk is dat wat zij aan de kaak stelt heel schrijnend. Maar de manier waarop kan en MOET anders!

naam
24-03-06, 09:01
Geplaatst door Dolle Fatima
K heb het gezien, dat deel over de bruiloft. Ik vond haar commentaren heel stom en vol vooroordelen.

'Waarom accpeteren Marokkaanse vrouwen dat mannen alles mogen en zij niks?'

Pff, kom op zeg
Wij krijgen onze zin wel hoor, misschien op een andere manier, maar we rule! We zijn er alleen zo goed in dat onze mannen het zelfs niet merken :lekpuh: .


Laat ze het maar eens merken, of wil je dat niet?

Cherry Bo
24-03-06, 09:07
Geplaatst door III

Natuurlijk is dat wat zij aan de kaak stelt heel schrijnend.

'Natuurlijk'?
Nou dát noem ik pas misplaatst superioriteitsgevoel.

Kreeg niet de indruk dat de geïntervieuwden zichzelf op een of andere manier zagen als 'schrijnend'.
Reken maar dat zij juist de Westerse mentaliteit 'schrijnend' vinden.


Geplaatst door III
Maar de manier waarop kan en MOET anders!

Waarom?
Omdat jij vanuit jouw optiek hebt vastgesteld hoe sneu die mensen zijn (wat zijzelf dus totaal niet vinden), dienen zij strategisch(er) en weldoordacht(er) benaderd te worden?

Stiletto hakken uit en berenpantoffeltjes aan?

De intervieuwer dient zich in bochten te wringen, om de ander, die allang in zijn waarde zit, in zijn waarde te laten?

Dit is te lachwekkend voor woorden en een veelgemaakte, typisch Westerse denkfout, voortkomend uit (alweer dat typisch Westerse) superioriteitsdenken.

Cherry Bo
24-03-06, 09:59
Geplaatst door Skidmark

Ik verwacht van een publieke omroep als de IKON ook meer genuanceerdheid en cliché-doorbrekender optreden. Het is in dat opzicht volgens mij meer iets voor het RTL4 publiek. :p

Ook hier weer dat elitaire.

Wat maakt het voor de geïntervieuwden uit?
Deze zijn prima tevreden met hun eigen mentaliteit en hebben geen enkele noodzaak bij of behoefte aan een al dan niet 'genuanceerde, cliché-doorbrekende' aanpak.
Het zal ze een worst wezen. De Westerse mentaliteit is de hunne niet, verder hoeven ze er niks mee, willen ze er niks mee en zullen ze er ook nooit wat mee.

Om daar een 'strategie van benadering' op los te willen laten blijf ik ongelofelijk hautain vinden.

naam
24-03-06, 10:32
Geplaatst door Dolle Fatima
In de Marokkaanse gemeenschap bestaat veel schijnheiligheid. Een van de voorbeelden daarvan zijn dingen die gebeuren bij bruiloften. Daar zie je verschillen tussen Berbers en Arabieren, en dat leidt tot schijnheilig gedrag. Bijvoorbeeld: Berberse vrouwen die naar een Arabische bruiloft gaan, worden kwaad als er mannen binnenkomen en gaan weg. Later word er over geroddeld. Maar als dat gebeurt bij een Berberse bruiloft blijven ze gewoon zitten en word er geen woord over gesproken. Schijnheilig snap je.
In dat opzicht had die ingeborg dus wel gelijk.

Probeer dat maar aan Dwaalspoor uit te leggen, Schijnheiligheid binnen de Marokkaanse gemeenschap.

Couscousje
24-03-06, 12:20
Geplaatst door Baddha
Tenzij je belastend materiaal van de administrators/moderators hebt natuurlijk :duivels:

:D

Cc

III
24-03-06, 14:12
Geplaatst door Cherry Bo
'Natuurlijk'?
Nou dát noem ik pas misplaatst superioriteitsgevoel.

Kreeg niet de indruk dat de geïntervieuwden zichzelf op een of andere manier zagen als 'schrijnend'.
Reken maar dat zij juist de Westerse mentaliteit 'schrijnend' vinden.



Waarom?
Omdat jij vanuit jouw optiek hebt vastgesteld hoe sneu die mensen zijn (wat zijzelf dus totaal niet vinden), dienen zij strategisch(er) en weldoordacht(er) benaderd te worden?

Stiletto hakken uit en berenpantoffeltjes aan?

De intervieuwer dient zich in bochten te wringen, om de ander, die allang in zijn waarde zit, in zijn waarde te laten.

Dit is te lachwekkend voor woorden en een veelgemaakte, typisch Westerse denkfout, voortkomend uit (alweer dat typisch Westerse) superioriteitsdenken.

Wat is jouw probleem?
Natuurlijk bedoel ik natuurlijk. Heel leugenachtig hoe er over sex wordt gedacht.
Dat is als het echt gedachten zijn.
Ik denk dat het hier om docrtines gaat!

Nee, niet bochten wringen, maar meer respekt tonen voor individuen die zich pogen staande te houden in een maatschappij doordrongen van doctrines!
Kunnen volgens jou alleen blanken een superioriteitsgevoel hebben?
Dat geeft dan te denken hoe jij het ziet...

Weet je: geen sex voor het huwelijk is niets mis mee, maar om daar allerlei mazen voor te bedenken wel!
Als ik je zeg dat ik pas sex heb met iemand die ik op zielennieveau heb getrouwd, dan is dat wat anders dan kontengeneuk om maagdenvliesjes te ontzien. Dat allemaal om de leugen rechtop te houden.

III
24-03-06, 14:22
Geplaatst door Cherry Bo
Ook hier weer dat elitaire.

Wat maakt het voor de geïntervieuwden uit?


Ja, en wat is er mis mee volgens jou?
Geen verschil te zien tussen IKON en RTL4 getuigt van een discriminerend vermogen dat je ten enen male mist...
Als je kijkt naar de programmering van RTL4, dan moet toch wel opvallen dat het feestgehalte erg hoog ligt. De doorsnee RTL4-kijker heeft elke dag de avond van zijn leven!

Zoals de linkse school ons zo graag leert dat alle mensen hetzelfde zijn en gelijke kansen moeten krijgen. Leuk en aardig, maar dan hebben de wat meer ontwikkelde zielen dus minder kansen dan de grote massa van schaapachtigen. In zo'n samenleving wordt er geen gebruik gemaakt van de abiliteiten van de gevorderden. Hoogbegaafden worden de zelfmoordenaars van een maatschappij geleid door middelmatige denkers met een achterban van mensen die twee woorden kennen: aardappelen en neuken.

Mijn ideale maatschappij ziet er even iets anders uit.
En jij mag dat hautein en elitair vinden van mij!
Zelfs als je denkt dat het uit een gevoel van superioriteit komt.


Geplaatst door Cherry Bo

Deze zijn prima tevreden met hun eigen mentaliteit en hebben geen enkele noodzaak bij of behoefte aan een al dan niet 'genuanceerde, cliché-doorbrekende' aanpak.
Het zal ze een worst wezen. De Westerse mentaliteit is de hunne niet, verder hoeven ze er niks mee, willen ze er niks mee en zullen ze er ook nooit wat mee.

Om daar een 'strategie van benadering' op los te willen laten blijf ik ongelofelijk hautain vinden.

Dat komt doordat jij de fout wilt ontdekken bij de boodschapper. En dat het liefst zonder de werkelijke boodschap te zien.

Als ik nu zeg dat het de schuld is van de Marokkaanse man, ga je dan van mijn rug af?
:cool:

III
24-03-06, 14:29
Geplaatst door naam
Probeer dat maar aan Dwaalspoor uit te leggen, Schijnheiligheid binnen de Marokkaanse gemeenschap.

Sorry, maar dat gaat niet gaan.
En aan nuchter denkende mensen hóef je het niet uit te leggen.
:strik:

Dwaalspoor
24-03-06, 14:33
Geplaatst door naam
Probeer dat maar aan Dwaalspoor uit te leggen, Schijnheiligheid binnen de Marokkaanse gemeenschap.

Ik hou me niet bezig met schijnheiligheid van individuele zielepieten anders zou ik me dagelijks met jou bezig moeten houden.

Ik hou me bezig met de schijnheiligheid van de politiek en media. Als iemand tegen zichzelf liegt is dat zijn zaak maar liegen wat invloed heeft op de politieke besluitvorming en de rechtsstaat is wat mij intresseert.

III
24-03-06, 14:43
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik hou me niet bezig met schijnheiligheid van individuele zielepieten anders zou ik me dagelijks met jou bezig moeten houden.

Ik hou me bezig met de schijnheiligheid van de politiek en media. Als iemand tegen zichzelf liegt is dat zijn zaak maar liegen wat invloed heeft op de politieke besluitvorming en de rechtsstaat is wat mij intresseert.

Then what is non-political about religion? :hardlach:

(Wat is er dan apolitiek aan religie?)

Dwaalspoor
24-03-06, 14:48
Geplaatst door III
Then what is non-political about religion? :hardlach:

(Wat is er dan apolitiek aan religie?)

Zet uiteen wat je wilt zeggen en vragen want ik begrijp niet wat je me vraagt.

III
24-03-06, 14:58
Geplaatst door Dwaalspoor
Zet uiteen wat je wilt zeggen en vragen want ik begrijp niet wat je me vraagt.

Mijn antwoord op jouw stelling:


Geplaatst door Dwaalspoor

Ik hou me niet bezig met schijnheiligheid van individuele zielepieten anders zou ik me dagelijks met jou bezig moeten houden.


[B]Ik hou me bezig met de schijnheiligheid van de politiek en media. Als iemand tegen zichzelf liegt is dat zijn zaak maar liegen wat invloed heeft op de politieke besluitvorming en de rechtsstaat is wat mij intresseert.

Religie is politieke macht en politiek op haar beurt weer religieuze macht.
Het is een cirkeltje waar je maar moeilijk uit komt.
En dat was de hele bedoeling ervan.

Voeg daad bij woord en bekritiseer een openlijk een religie, liefst je eigen!

Dwaalspoor
24-03-06, 15:24
Geplaatst door III
Mijn antwoord op jouw stelling:



Religie is politieke macht en politiek op haar beurt weer religieuze macht.
Het is een cirkeltje waar je maar moeilijk uit komt.
En dat was de hele bedoeling ervan.

Voeg daad bij woord en bekritiseer een openlijk een religie, liefst je eigen!

Waarom zou ik mijn religie moeten bekritiseren? De individuele invulling van mensen en hun schijnheilige omgang ermee is hun zaak of moet ik me daar ook mee bemoeien? Vind je niet dat geloof een prive zaak is dan?

III
24-03-06, 18:12
Geplaatst door Dwaalspoor
1.Waarom zou ik mijn religie moeten bekritiseren? 2.De individuele invulling van mensen en hun schijnheilige omgang ermee is hun zaak of moet ik me daar ook mee bemoeien? 3.Vind je niet dat geloof een prive zaak is dan?
1.Omdat het goed is te bekritiseren datgene wat mensen ketent.

2.Als ze zichzelf tot je geloofsgenoot bombarderen, dan lijkt me dat wel van toepassing.

3.Dat zou het moeten zijn, maar de praktijk wijst anders uit...

Skidmark
24-03-06, 18:43
Geplaatst door Cherry Bo
'Natuurlijk'?
Nou dát noem ik pas misplaatst superioriteitsgevoel.

Kreeg niet de indruk dat de geïntervieuwden zichzelf op een of andere manier zagen als 'schrijnend'.
Reken maar dat zij juist de Westerse mentaliteit 'schrijnend' vinden.


Zeker, en dat denk ik zelf ook.
Maar, dat wat jij nu doet is hogeschool-denken. Het simpele publiek dat deze Ma Tokkie wil bereiken (zoals je zelf eerder al aangaf) krijgt i.t.t. jou wèl door de aanpak van deze juffrouw een schrijnend cliché-beeld in de maag gesplitst. Het gaat om de beeldvorming, en niet om wat jij er persoonlijk uit haalt?
Want op die misstap heb je mij toch zojuist weten te betrappen?? :verward:



Geplaatst door Cherry Bo

Waarom?
Omdat jij vanuit jouw optiek hebt vastgesteld hoe sneu die mensen zijn (wat zijzelf dus totaal niet vinden), dienen zij strategisch(er) en weldoordacht(er) benaderd te worden?

Stiletto hakken uit en berenpantoffeltjes aan?

De intervieuwer dient zich in bochten te wringen, om de ander, die allang in zijn waarde zit, in zijn waarde te laten?

Dit is te lachwekkend voor woorden en een veelgemaakte, typisch Westerse denkfout, voortkomend uit (alweer dat typisch Westerse) superioriteitsdenken.

Volgens mij vindt III de geïnterviewden niet sneu, maar de interviewster zelf, als ik het goed heb begrepen...... en niet omdat zij, zoals jij veronderstelt "zich in bochten moet gaan wringen om de ander in zijn waarde te laten".
Ik maak hieruit op dat je teveel veronderstelt/invult en daarop te ver doordraaft en zelfs conclusies trekt die je op het conto van de ander wenst te schrijven.

Dwaalspoor
24-03-06, 18:58
Geplaatst door III
1.Omdat het goed is te bekritiseren datgene wat mensen ketent.

2.Als ze zichzelf tot je geloofsgenoot bombarderen, dan lijkt me dat wel van toepassing.

3.Dat zou het moeten zijn, maar de praktijk wijst anders uit...

1) Mij ketent het niet, ik owrdt er juist door bevrijdt.
2) Als ik ze bekritiseer dan ben jij de eerste die gaat roepen dat iedereen vrij moet zijn om te weten hoe hij zijn geloof beleeft. Ik zou je dan nog gelijk in geven ook.
3) Ik vind dus dat geloof een privezaak is en hou me daar ook aan.

Skidmark
24-03-06, 19:00
Geplaatst door Cherry Bo
Ook hier weer dat elitaire.


Hoezo, elitair?
En wat is daar mis mee?


Geplaatst door Cherry Bo

Wat maakt het voor de geïntervieuwden uit?
Deze zijn prima tevreden met hun eigen mentaliteit en hebben geen enkele noodzaak bij of behoefte aan een al dan niet 'genuanceerde, cliché-doorbrekende' aanpak.
Het zal ze een worst wezen. De Westerse mentaliteit is de hunne niet, verder hoeven ze er niks mee, willen ze er niks mee en zullen ze er ook nooit wat mee.

Precies!!! Je geeft het zelf al aan. :)
Wat doet die muts daar dan? Hen daar door de strot wurgen, dat wat hen geen zier interesseert (en wat je ook als kijker heel duidelijk merkt: totale onverschillige houding bij de geïnterviewden). Het interesseert die mensen geen zier dat het in het westen anders is dan bij hen. Deze Ingeborg zet zichzèlf vooral voor schut hoor. Tenenkrommend om te zien dat zij steeds in de veronderstelling verkeert dat het de anderen daar ook maar een sikkepit kan schelen hoe het er "bij ons" in het Westen aan toe gaat... Ze denkt ook werkelijk dat men belangstelling heeft voor haar gespeelde verbazing. Ze gaat publiekelijk op haar bek en dat is leuk voor RTL4 publiek, maar die zullen dat naar alle waarschijnlijkheid er niet uit filteren.
Wellicht heel erg hautain van mij om dat te denken van RTL4 publiek, maar toch zeker niet onrealistisch. ;)


Geplaatst door Cherry Bo

Om daar een 'strategie van benadering' op los te willen laten blijf ik ongelofelijk hautain vinden.

De programma-maakster heeft wel degelijk een strategie van benadering hoor. En nog wel een heel clichématige en zelfgenoegzame.

:cola:

III
24-03-06, 19:15
Geplaatst door Dwaalspoor
1) Mij ketent het niet, ik owrdt er juist door bevrijdt.
2) Als ik ze bekritiseer dan ben jij de eerste die gaat roepen dat iedereen vrij moet zijn om te weten hoe hij zijn geloof beleeft. Ik zou je dan nog gelijk in geven ook.
3) Ik vind dus dat geloof een privezaak is en hou me daar ook aan.

1. Je hebt het hier zonder twijfel over je GELOOF, maar ik had het over ketenende elementen van een religie. Dat zijn er legio.
2. Kritiek uiten is niet alleen een recht dat je hebt als moslim, maar ook een plicht. Vermaning wordt het ook wel genoemd.
3. Vanuit jouw optiek wel en daar ben ik het ook mee eens. Maar ik probeerde hier de optiek van de maatschappij aan te kaarten.

Dwaalspoor
24-03-06, 19:21
Geplaatst door III
1. Je hebt het hier zonder twijfel over je GELOOF, maar ik had het bover ketenende elementen van een religie. Dat zijn er legio.
2. Kritiek uiten is niet alleen een recht dat je hebt als moslim, maar ook een plicht. Vermaning wordt het ook wel genoemd.
3. Vanuit jouw optiek wel en daar ben ik het ook mee eens. Maar ik probeerde hier de optiek van de maatschappij aan te kaarten.

1) Ketenende elementen van religie zijn subjectieve gevoelens die voor mij niet gelden.
2) Je bepaalt zelf wanneer en of je het nodig vindt om mensen te bekritiseren.
3) Ik bekijk het vanuit mijn optiek.

III
24-03-06, 21:59
Geplaatst door Dwaalspoor
1) Ketenende elementen van religie zijn subjectieve gevoelens die voor mij niet gelden.
2) Je bepaalt zelf wanneer en of je het nodig vindt om mensen te bekritiseren.
3) Ik bekijk het vanuit mijn optiek.
1. Of het is zo dat je er een andere benaming aan geeft.
2. Dat wel, maar het gegeven staat vast. Dus uiteindelijk bepaalt het gebeuren dat. Of degene die het laat gebeuren, al moet je er niet van uitgaan dat die zich daarvan bewust is. zou hij weten wat hij deed, zou hij het niet doen.
3. Jij wel, maar anderen rond je brengen iets anders in de praktijk.

Dwaalspoor
24-03-06, 23:05
Geplaatst door III
1. Of het is zo dat je er een andere benaming aan geeft.
2. Dat wel, maar het gegeven staat vast. Dus uiteindelijk bepaalt het gebeuren dat. Of degene die het laat gebeuren, al moet je er niet van uitgaan dat die zich daarvan bewust is. zou hij weten wat hij deed, zou hij het niet doen.
3. Jij wel, maar anderen rond je brengen iets anders in de praktijk.

1) Ik geef er geen andere benaming aan, ik hou me vast aan jou gebruikte term.
2) Er is voor mij maar 1 gegeven wat er hier toe doet, het uiteindelijke oordeel is bij Allah.
3) Wat anderen doen is hun zaak, ik hou het bij mijn optiek.

naam
24-03-06, 23:37
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik hou me niet bezig met schijnheiligheid van individuele zielepieten anders zou ik me dagelijks met jou bezig moeten houden.

Ik hou me bezig met de schijnheiligheid van de politiek en media. Als iemand tegen zichzelf liegt is dat zijn zaak maar liegen wat invloed heeft op de politieke besluitvorming en de rechtsstaat is wat mij intresseert.


Kijk, jij bent een man met een missie. Jij gaat het onrecht en het liegen van de media en de regering aan de kaak stellen. Mooi hoor. :eek:

III
25-03-06, 00:26
Geplaatst door Dwaalspoor
1) Ik geef er geen andere benaming aan, ik hou me vast aan jou gebruikte term.
2) Er is voor mij maar 1 gegeven wat er hier toe doet, het uiteindelijke oordeel is bij Allah.
3) Wat anderen doen is hun zaak, ik hou het bij mijn optiek.

1. En tegelijk negeer je het door jou gezegde.
2. En als dat oordeel betekent dat jij verantwoordelijk wordt gehouden voor de gebeurtenissen die door jouw toedoen niet waren ontstaan?
3. Zeer goed, maar kan het je niet schelen dat je niet betrokken bent bij hetgeen je broeders doen en zeggen? M.a.w.: laat je mensen graag in een waan?

Dwaalspoor
25-03-06, 00:31
Geplaatst door III
1. En tegelijk negeer je het door jou gezegde.
2. En als dat oordeel betekent dat jij verantwoordelijk wordt gehouden voor de gebeurtenissen die door jouw toedoen niet waren ontstaan?
3. Zeer goed, maar kan het je niet schelen dat je niet betrokken bent bij hetgeen je broeders doen en zeggen? M.a.w.: laat je mensen graag in een waan?

1) Wat negeer ik dan?
2) Dan heb ik pech gehad, ik kan me niet met iedereen op aarde bezighouden die zijn geloof verkeerd invult.
3) Het kan me alleen schelen als het dichtbij is en de mensen mijn kritiek waarderen, ver van me huis shows heb ik geen intresse in en geen invloed op.

Dwaalspoor
25-03-06, 00:32
Geplaatst door naam
Kijk, jij bent een man met een missie. Jij gaat het onrecht en het liegen van de media en de regering aan de kaak stellen. Mooi hoor. :eek:

Dat heb je goed gezien, met als aantekening : mits ik er tijd voor heb.

III
25-03-06, 00:43
Geplaatst door Dwaalspoor
1) Wat negeer ik dan?
2) Dan heb ik pech gehad, ik kan me niet met iedereen op aarde bezighouden die zijn geloof verkeerd invult.
3) Het kan me alleen schelen als het dichtbij is en de mensen mijn kritiek waarderen, ver van me huis shows heb ik geen intresse in en geen invloed op.

1. Dat je erdoor wordt bevrijd.
2. Maar je Schepper zal jou aan het eind van je leven wel aangeven wanneer dat wel had gekund en wenselijk of zelfs noodzakelijk was gebleken? Voorwaar: je Schepper geeft het nu al aan. Het is gewoon een kwestie van goed luisteren.
3. Ah, dan is het toch wat. Als iedereen er zo over zou denken, dan was deze plaats een andere.

Dwaalspoor
25-03-06, 00:52
Geplaatst door III
1. Dat je erdoor wordt bevrijd.
2. Maar je Schepper zal jou aan het eind van je leven wel aangeven wanneer dat wel had gekund en wenselijk of zelfs noodzakelijk was gebleken? Voorwaar: je Schepper geeft het nu al aan. Het is gewoon een kwestie van goed luisteren.
3. Ah, dan is het toch wat. Als iedereen er zo over zou denken, dan was deze plaats een andere.

1) Ik heb nooit vastgezeten
2) Het is een kwestie van keuzes maken. Het oordeel van mijn schepper ken ik niet wat ik wel weet is dat er nog geen oordeel is genomen.
3) Mooi zo.

III
25-03-06, 01:22
Geplaatst door Dwaalspoor
1) Ik heb nooit vastgezeten
2) Het is een kwestie van keuzes maken. Het oordeel van mijn schepper ken ik niet wat ik wel weet is dat er nog geen oordeel is genomen.
3) Mooi zo.
1. Dan hoef je ook niet te worden bevrijd.
2. Hurry, before it's too late!;)
3. En als iemand die Bush een rotschop zou geven, dan waren we nog dichter bij het paradijs...

Ik ga even wat anders doen. Ik moet de wereld nog redden.
:zwaai:

naam
25-03-06, 01:28
Geplaatst door Dwaalspoor
Dat heb je goed gezien, met als aantekening : mits ik er tijd voor heb.


Kijk dat is nou weer jammer. Je bent al te veel geintegreerd.

Pikketanussie
25-03-06, 01:54
Geplaatst door Dwaalspoor
Dat heb je goed gezien, met als aantekening : mits ik er tijd voor heb.

Voor je missie MAAAAAK je tijd!!

Proost! http://www.daniela-schnell.com/gamersgb/images/smileys/prost.gif

Rourchid
25-03-06, 01:57
Geplaatst door Cherry Bo

Weet je wat pas superieur en paternalistisch is?

Dat Ingeborg zich zou dienen te onthouden van alles wat ook maar enigszins zou rieken naar haar eigen mening, uit 'respect' voor een ons wezensvreemde mening.

Het is juist mooi dat ze gewoon helemaal haar (wel of niet) 'foute' zelf is, net als iederéén in die documentaire.


Idd
Bovendien gaat niet over de kunst van het goudgeel bakken van patat maar over seksualiteit en dat kan je niet los zien van (je eigen) emotie.
Waar ze wel beter had kunnen zwijgen was bij het verlaten van het terrasje toen ze de voormalige gastarbeider toebeet: ik hoop dat uw dochter gelukkig wordt. Maar O.K., dat begon al met de beladen sfeer waarin Mo zijn confronterend bezoek aan de souk moest verwerken.

Rourchid
25-03-06, 01:59
Geplaatst door Skidmark

Duidelijk een reactie van iemand met BPS en GHW.
Daar ligt altijd een enorm MWC aan ten grondslag.
Niks om je druk over te maken dus.

Geplaatst door Skidmark

Dat is wat mij tegen de borst stuit bij dit soort tragikomische docu-drama's die ons willen doen geloven dat de westerse "vrije" wereld helemaal van zulke schizoïde paradigma's zijn verschoond.

De uitzending diende niet om te laten zien hoeveel beter het in Nederland is; als je op voorhand er vanuit gaat dat een t.v. uitzending dient om te manipuleren kan je altijd wel wat vinden; het is maar hoeveel spoken je ziet.
Wat paradigma betreft kan je hooguit de christelijke moraal-ethiek (IKON!) relateren aan de sociaal-economische stratificatie (ruw geschetst):
1. De onderklasse die zich geen zedelijkheid kan permitteren (fysiek overleven voor alles).
2. de arbeiders/middenklasse die zich zedelijkheid kan permitteren
3. de bovenklasse die zich zedenloosheid kan permitteren.

Rourchid
25-03-06, 02:01
Geplaatst door III

En toch viel die lelijke oude heks ervoor.
Hilarisch!
Kun je nagaan wat ze dan allemaal nog meer gelooft, lees: voor zoete koek slikt.


Wat mensen, die in stereotypes geloven, slikken voor zoete koek kan vaak gecategoriseerd worden als uitwerpselen.

Geplaatst door III

Misschien had ze beter koekjes kunnen gaan inpakken in een fabriek?


Het niveau van de seksuele voorlichting tijdens de eetpauzes in fabrieken wordt vaak schromelijk onderschat.

Geplaatst door III

Hoogbegaafden worden de zelfmoordenaars van een maatschappij geleid door middelmatige denkers met een achterban van mensen die twee woorden kennen: aardappelen en neuken.


De wezenlijk zwakte van de hele uitzending is dat alleen minder-dan-hoogbegaafd-schorremorrie in beeld gebracht wordt.

Geplaatst door III

Als ik nu zeg dat het de schuld is van de Marokkaanse man, ga je dan van mijn rug af?


De schuld ligt toch eerder bij hoogbegaafden die te weinig doorzettingsvermogen hebben om hun communicatieve vaardigheden te ontwikkelen.

Cherry Bo
25-03-06, 14:33
Geplaatst door Rourchid

De wezenlijk zwakte van de hele uitzending is dat alleen minder-dan-hoogbegaafd-schorremorrie in beeld gebracht wordt.



:hihi:

Skidmark
25-03-06, 19:40
Geplaatst door Rourchid

De uitzending diende niet om te laten zien hoeveel beter het in Nederland is; als je op voorhand er vanuit gaat dat een t.v. uitzending dient om te manipuleren kan je altijd wel wat vinden; het is maar hoeveel spoken je ziet.
Wat paradigma betreft kan je hooguit de christelijke moraal-ethiek (IKON!) relateren aan de sociaal-economische stratificatie (ruw geschetst):
1. De onderklasse die zich geen zedelijkheid kan permitteren (fysiek overleven voor alles).
2. de arbeiders/middenklasse die zich zedelijkheid kan permitteren
3. de bovenklasse die zich zedenloosheid kan permitteren.

Je indeling in deze fictieve 3 groepen is volkomen irrelevant voor mij. Het zijn misschien zaken die jou bezighouden en je kijk op het programma en/of je leven in het algemeen kleuren.

Ik persoonlijk ben uitgegaan van de nekharen die bij mij overeind gingen staan van de maniertjes die de programmamaakster erop na dacht te moeten houden: gewoonweg niet in de haak, simpel.

Ze laat haar eigen zelfgenoegzaamheid, opvattinkjes en vooroordelen véél teveel prevaleren boven alles. De neerbuigendheid zat hem ook in die zendelingsdrang.

Dat zij het op gegeven moment nodig vond om op een serpenterige, achterbakse wijze haar wensen toe te snauwen naar een Marokkaanse man, dat ze hoopte dat "zijn dochter gelukkig zal worden" vond ik al helemaal typerend voor haar hele houding. Daarmee toonde ze in een glimp haar ware gezicht en dat zag er helemaal niet zo nobel uit. Tegelijkertijd is zij zich zeer wel bewust van het feit dat ze juist met zo'n houding gaat scoren bij een breed peupelpubliek.

Ik ben met een onbevangen gemoed gaan kijken naar het programma en de lichamelijke reacties die daar dan op volgen zijn voor mij een leidraad waarop ik mijn oordeel baseer.

III
25-03-06, 21:57
Geplaatst door Rourchid
Wat mensen, die in stereotypes geloven, slikken voor zoete koek kan vaak gecategoriseerd worden als uitwerpselen.

Gecategoriseerd worden als uitwerpselen?
Ik ben niet bekend met die uitdrukking. Zou je je nader willen verklaren?


Geplaatst door Rourchid
Het niveau van de seksuele voorlichting tijdens de eetpauzes in fabrieken wordt vaak schromelijk onderschat.

Ik ben vaker dan eens te werk gesteld in een fabriek, maar sexuele voorlichting heb ik er nooit gehad. Wat kun jij ons erover vertellen?


Geplaatst door Rourchid
De wezenlijk zwakte van de hele uitzending is dat alleen minder-dan-hoogbegaafd-schorremorrie in beeld gebracht wordt.

Jammer is het alleen dat dit wel van toepassing is op de meerderheid van de meeste leefgemeenschappen. Er zijn natuurlijk prachtige programma's over kunst en cultuur, maar die zetten niet zo veel zoden aan de dijk.


Geplaatst door Rourchid
De schuld ligt toch eerder bij hoogbegaafden die te weinig doorzettingsvermogen hebben om hun communicatieve vaardigheden te ontwikkelen.

Zeg dat niet te snel. Eén van de slimste mensen die ik ken is een Marokkaan!
:stomp:

Cherry Bo
26-03-06, 14:17
Geplaatst door Skidmark

Ik ben met een onbevangen gemoed gaan kijken naar het programma en de lichamelijke reacties die daar dan op volgen zijn voor mij een leidraad waarop ik mijn oordeel baseer.

Niet alles geloven wat je pik zegt. :hihi:

Cherry Bo
26-03-06, 15:41
Geplaatst door Cherry Bo
Niet alles geloven wat je pik zegt. :hihi:

Disclaimer:

Dit pretendeert geenszins hoogbegaafde IKON humor te zijn.

Meer een RTL4-plebs grapje. :blowen:

Rourchid
26-03-06, 15:47
geplaatst door Skidmark

.Je indeling in deze fictieve 3 groepen is volkomen irrelevant voor mij. Het zijn misschien zaken die jou bezighouden en je kijk op het programma en/of je leven in het algemeen kleuren.

Ik vind het een wat relevantere invulling geven aan de door jouw ingebrachte term paradigma.
Wetenschapsbeoefening heeft het doel universeel te zijn en een wetenschappelijke verworvenheid dient als inventie middels het kengegeven van bezinkend cultuurgoed een innovatie te worden ten bate van de hele mensheid.

Geplaatst door Skidmark

Dat zij het op gegeven moment nodig vond om op een serpenterige, achterbakse wijze haar wensen toe te snauwen naar een Marokkaanse man, dat ze hoopte dat "zijn dochter gelukkig zal worden" vond ik al helemaal typerend voor haar hele houding.


Dit heb ik zelf ook in een eerdere prik opgemeld, ik vond het een tikkeltje te overgeëmotioneerde reactie maar wel begrijpelijk gezien enerzijds moeten verwerken van de klap die Mo had opgelopen en anderzijds het ongepaste agressieve optreden van de voormalige gastarbeider .

Geplaatst door Skidmark

Tegelijkertijd is zij zich zeer wel bewust van het feit dat ze juist met zo'n houding gaat scoren bij een breed peupelpubliek.


De insinuatie dat zij door het uitzenden van desbetreffende scene haar verhevenheid aan den volk wilde tonen werp ik verre van mij af. Het is goed dat de programmamakers de scene erin gelaten hebben om daarmee aan te geven hoe emotioneel het onderwerp is met daarbij de gerede kans gierend uit de bocht te kunnen vliegen.
Met andere woorden: ik vind het wel eerlijk dat ze juist haar zwaktes heeft laten zien teneinde de inhoud van het programma wat beter te kunnen relativeren en eventueel te relateren aan je eigen (nl) omgeving.

Geplaatst door Skidmark

Ik ben met een onbevangen gemoed gaan kijken naar het programma en de lichamelijke reacties die daar dan op volgen zijn voor mij een leidraad waarop ik mijn oordeel baseer.


Een en dezelfde handbeweging kan door een Zweed uitgelegd worden als 'kom eens hier' en door een Italiaan uitgelegd worden als 'maak dat je wegkomt'; het gevolg van dit verschil in interpretatie heeft een aantal jaren geleden helaas aan een Zweed, die aan het zwemmen was in de buurt van een Italiaans eiland met daarop een miltaire basis, het leven gekost omdat onverbiddelijk het (mitrailleur)vuur op hem werd geopend; een op het eiland patrouillerende carabinieri maakte een handgebaar dat Italianen onmiddelijk rechtsomkeert doet maken, de Zweed dacht hij zich zo snel mogelijk op het eiland diende te melden.

Rourchid
26-03-06, 15:50
Geplaatst door Rourchid
Wat mensen, die in stereotypes geloven, slikken voor zoete koek kan vaak gecategoriseerd worden als uitwerpselen.

Geplaastst door III
Gecategoriseerd worden als uitwerpselen?
Ik ben niet bekend met die uitdrukking. Zou je je nader willen verklaren?


Dit is geen uitdrukking maar een vergelijking: ± het zich secundair knollen voor citroenen laten verkopen.


Geplaatst door Rourchid

Het niveau van de seksuele voorlichting tijdens de eetpauzes in fabrieken wordt vaak schromelijk onderschat.

Geplaatst door III
Ik ben vaker dan eens te werk gesteld in een fabriek, maar sexuele voorlichting heb ik er nooit gehad. Wat kun jij ons erover vertellen?


Het vertrekpunt is dat je nooit iets tegen je zin in moet doen.
Daar je formulering 'te werk gesteld' aangeeft dat je niet vrijwillig afgereisd bent naar de desbetreffende werkvloer is de kans vrij klein dat de voorlichters je niet onder hun hoede genomen hebben.
Het inhoudelijke gestelde van de desbetreffende seksuele voorlichting die ik heb mogen genieten is op maat toegesneden (geweest) en niet op iedereen toepasbaar.
Maar met de uitzending als referentiepunt - met daarbij in detail de opmerking van Mo dat 'van achteren' alleen maar dient om te 'sch**ten' - loopt er een draad die Mo's opmerking van een mogelijke second opinion voorziet: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2706985#post2706985

Baddha
26-03-06, 16:25
Geplaatst door Rourchid
Wetenschapsbeoefening heeft het doel universeel te zijn en een wetenschappelijke verworvenheid dient als inventie middels het kengegeven van bezinkend cultuurgoed een innovatie te worden ten bate van de hele mensheid.

Dit is geen pritiek hoor, maar ik verbaas me over dit soort zinnen van jou. Praat je ook zo of schrijf je alleen zo? Beoefen je soms een beroep waar een dergelijke taalgebruik normaal is, jurist misschien?

Nou ben ik echt niet op mijn achterhoofd gevallen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb wat je met het bovenstaande probeert te zeggen.

Het zou mijn ego goed doen als blijkt dat ik niet de enige ben :verward:

Couscousje
26-03-06, 16:37
Rourchid, neuken?

Cc

mark61
26-03-06, 17:23
Geplaatst door Baddha
Dit is geen pritiek hoor, maar ik verbaas me over dit soort zinnen van jou. Praat je ook zo of schrijf je alleen zo? Beoefen je soms een beroep waar een dergelijke taalgebruik normaal is, jurist misschien?

In zn natte dromen. Hij slaat altijd zulk gelul uit, nooit opgevallen? Nietszeggend gezwam met een air van, ja, van weet ik veel.

Ten eerste is het 'tot doel hebben'; ten tweede heeft w. absoluut niet tot doel universeel te zijn, 'inventie' en 'kengegeven' zijn geen NL woorden, enfin, ga zo maar door.

Nee, je bent niet de enige.

mark61
26-03-06, 17:23
Geplaatst door Couscousje
Rourchid, neuken?

Cc

:hihi:

Enige adequate reactie.

III
26-03-06, 18:45
Geplaatst door Rourchid
Ik vind het een wat relevantere invulling geven aan de door jouw ingebrachte term paradigma.
Wetenschapsbeoefening heeft het doel universeel te zijn en een wetenschappelijke verworvenheid dient als inventie middels het kengegeven van bezinkend cultuurgoed een innovatie te worden ten bate van de hele mensheid.

Jouw feest.


Geplaatst door Rourchid
Dit heb ik zelf ook in een eerdere prik opgemeld, ik vond het een tikkeltje te overgeëmotioneerde reactie maar wel begrijpelijk gezien enerzijds moeten verwerken van de klap die Mo had opgelopen en anderzijds het ongepaste agressieve optreden van de voormalige gastarbeider .

Die klap die Mo heeft opgelopen heeft niets te maken met haar onbehouwenheid.


Geplaatst door Rourchid
De insinuatie dat zij door het uitzenden van desbetreffende scene haar verhevenheid aan den volk wilde tonen werp ik verre van mij af. Het is goed dat de programmamakers de scene erin gelaten hebben om daarmee aan te geven hoe emotioneel het onderwerp is met daarbij de gerede kans gierend uit de bocht te kunnen vliegen.
Met andere woorden: ik vind het wel eerlijk dat ze juist haar zwaktes heeft laten zien teneinde de inhoud van het programma wat beter te kunnen relativeren en eventueel te relateren aan je eigen (nl) omgeving.

Op zich wel, maar de vraag is of zij zich ervan bewust is. Ik denk niet dat zij zelf maar één moment stil staat bij de vraag of het een zwaktebod is.


Geplaatst door Rourchid
Een en dezelfde handbeweging kan door een Zweed uigelegd worden als 'kom eens hier' en door een Italiaan uitgelegd worden als 'maak dat je wegkomt'; het gevolg van dit verschil in interpretatie heeft een aantal jaren geleden helaas aan een Zweed, die aan het zwemmen was in de buurt van een Italiaans eiland met daarop een miltaire basis, het leven gekost omdat onverbiddelijk het (mitrailleur)vuur op hem werd geopend; een op het eiland patrouillerende carabinieri maakte een handgebaar dat Italianen onmiddelijk rechtsomkeert doet maken, de Zweed dacht hij zich zo snel mogelijk op het eiland diende te melden.

Zegt meer over hem die overgaat tot het openen van het vuur op een ongewapend persoon dan over het handgebaar.
Als ik je mijn middelvinger toon, begrijp jij best wat ik bedoel, maar om mij daavoor te doden, gaat wat ver.

Dwaalspoor
26-03-06, 19:31
Geplaatst door mark61
In zn natte dromen. Hij slaat altijd zulk gelul uit, nooit opgevallen? Nietszeggend gezwam met een air van, ja, van weet ik veel.

Ten eerste is het 'tot doel hebben'; ten tweede heeft w. absoluut niet tot doel universeel te zijn, 'inventie' en 'kengegeven' zijn geen NL woorden, enfin, ga zo maar door.

Nee, je bent niet de enige.

Come on mark, jij kunt wel beter dan wat je hierboven neerplempt.

Cherry Bo
26-03-06, 22:51
Geplaatst door Red Sonja
Ik volg het ook niet meer en ik heb een vrij stevig vermoeden dat dat helemaal de bedoeling is. :loens:

Het zou wel eens IKON humor kunnen zijn. Jawel.

Da's voor hoogbegaafden.

Skidmark
27-03-06, 13:13
Geplaatst door Cherry Bo
Het zou wel eens IKON humor kunnen zijn. Jawel.

Da's voor hoogbegaafden.

Ik denk dat dat reuze meevalt / tegenvalt (tis maar net hoe je het bekijkt). Als Paul Rosenmüller daar al een podium krijgt, zegt dat toch wel iets over het niveau. :zegniets:

Rourchid
28-03-06, 00:01
Geplaatst door Baddha

Dit is geen pritiek hoor, maar ik verbaas me over dit soort zinnen van jou. Praat je ook zo of schrijf je alleen zo?


Schrijven zoals ik spreek vind ik wel leuk om te doen, in dit geval was ik tevens bezig met een chatsessie en daardoor loopt het een en ander door elkaar.

Geplaatst door Baddha

Beoefen je soms een beroep waar een dergelijke taalgebruik normaal is, jurist misschien?


Rechtsgeleerdheid en mijn persoon zijn onverenigbaar; in desbetreffende chatsessie trachtte ook een juriste tussen mijn monologen heen te komen, de sessie was in een mengelmoesje van 6á 7 talen.

Rourchid
28-03-06, 00:10
Geplaats door Couscousje

Wat een slijmbal als jij wel of niet gelooft, zal me een malse worst wezen.


Opmerkelijk.

Geplaatst door Couscousje
Rourchid, neuken?

Cc
:wohaa: :boogie:

Rourchid
28-03-06, 00:11
Geplaatst door Couscousje
Rourchid, neuken?

Cc

Geplaatst door mark61
:hihi:

Enige adequate reactie.
Een uitstekend voorbeeld van een zogenoemde schijnassociatie. :hihi:

Rourchid
28-03-06, 00:22
geplaatst door Skidmark

Je indeling in deze fictieve 3 groepen is volkomen irrelevant voor mij. Het zijn misschien zaken die jou bezighouden en je kijk op het programma en/of je leven in het algemeen kleuren.


Geplaatst door Rourchid

Ik vind het een wat relevantere invulling geven aan de door jouw ingebrachte term paradigma.
Wetenschapsbeoefening heeft het doel universeel te zijn en een wetenschappelijke verworvenheid dient als inventie middels het kengegeven van bezinkend cultuurgoed een innovatie te worden ten bate van de hele mensheid.

Geplaatst door III
Jouw feest.
Nee hoor, een voorstel tot een volksfeest dat opgeluisterd kan worden door egotrippers niet uit te nodigen.

Geplaatst door Skidmark

Dat zij het op gegeven moment nodig vond om op een serpenterige, achterbakse wijze haar wensen toe te snauwen naar een Marokkaanse man, dat ze hoopte dat "zijn dochter gelukkig zal worden" vond ik al helemaal typerend voor haar hele houding.


Geplaatst door Rourchid

Dit heb ik zelf ook in een eerdere prik opgemeld, ik vond het een tikkeltje te overgeëmotioneerde reactie maar wel begrijpelijk gezien enerzijds moeten verwerken van de klap die Mo had opgelopen en anderzijds het ongepaste agressieve optreden van de voormalige gastarbeider.

Geplaatst door III

Die klap die Mo heeft opgelopen heeft niets te maken met haar onbehouwenheid.

De ellende in de souk is niet onstaan door haar onbehouwenheid, dat kan iedereen wel bedenken.

Geplaatst door Skidmark

Tegelijkertijd is zij zich zeer wel bewust van het feit dat ze juist met zo'n houding gaat scoren bij een breed peupelpubliek.


Geplaatst door Rourchid

De insinuatie dat zij door het uitzenden van desbetreffende scene haar verhevenheid aan den volk wilde tonen werp ik verre van mij af. Het is goed dat de programmamakers de scene erin gelaten hebben om daarmee aan te geven hoe emotioneel het onderwerp is met daarbij de gerede kans gierend uit de bocht te kunnen vliegen.
Met andere woorden: ik vind het wel eerlijk dat ze juist haar zwaktes heeft laten zien teneinde de inhoud van het programma wat beter te relativeren en eventueel te relateren aan je eigen (nl) omgeving.

Geplaatst door III

Op zich wel, maar de vraag is of zij zich ervan bewust is. Ik denk niet dat zij zelf maar één moment stil staat bij de vraag of het een zwaktebod is.
Ik heb het over programmamakers, Ingeborg is niet de allesbepalende factor, zo'n productie komt tot stand door zogeheten teamwork.

Geplaatst door Skidmark

Ik ben met een onbevangen gemoed gaan kijken naar het programma en de lichamelijke reacties die daar dan op volgen zijn voor mij een leidraad waarop ik mijn oordeel baseer.


Geplaatst door Rourchid

Een en dezelfde handbeweging kan door een Zweed uigelegd worden als 'kom eens hier' en door een Italiaan uitgelegd worden als ' maak dat je wegkomt'; het gevolg van dit verschil in interpretatie heeft een aantal jaren geleden een Zweed, die aan het zwemmen was in de buurt van een Italiaans eiland met daarop een miltaire basis, helaas het leven gekost omdat onverbiddelijk het (mitrailleur)vuur op hem werd geopend; een op het eiland patrouillerende carabinieri maakte een handgebaar dat Italianen onmidelijk rechtsomkeer doet maken, de Zweed dacht hij zich zo snel mogelijk op het eiland diende te melden.

Geplaatst door III

Zegt meer over hem die overgaat tot het openen van het vuur op een ongewapend persoon dan over het handgebaar.
Als ik je mijn middelvinger toon, begrijp jij best wat ik bedoel, maar om mij daavoor te doden, gaat wat ver.
Er is geen enkel verband met de door mij geplaatste reactie op die van 'Skidmark'. Bovendien is de uiteenzetting niet te volgen zonder op zijn minst als een gek heen en weer te scrollen.

Rourchid
28-03-06, 23:20
Geplaatst door Red Sonja
Ik volg het ook niet meer en ik heb een vrij stevig vermoeden dat dat helemaal de bedoeling is. :loens:
Het is de vagologie van een bestaande machistische dictatuur vervangen door een hypothetische (ingebeelde) intellectualistische dictatuur; dit schiet volkomen zijn doel voorbij en eindigt in een (mislukte) poging om op de vrouw te spelen.