PDA

Bekijk Volledige Versie : dood voor christen?



Nelis70
22-03-06, 17:21
Uit de Volkskrant:

Zestien jaar geleden bekeerde de Afghaan Abdul R zich tot het christendom. Nu wordt hij hiervoor mogelijk ter dood veroordeeld in Afghanistan.

(..)
Tijdens een politieverhoor bleek dat Abdul R christelijk was en een bijbel bij zich droeg. Na deze ontrekking en belastende verklaringen van zijn familie, werd hij vorige maand geareesteerd en in staat van beschuldiging gesteld. Volgende de islamitische wet, waarop de Afghaanse grondwet is gebaseerd, moet een moslim die de islam verwerpt de doodstraf krijgen. Vorige week begon een proces tegen Abdul R.; binnen twee maanden wordt de uitspraak verwacht.
Ondanks de straf die hem boven het hoofd hangt, weigert Rahman in te gaan op het aanbod van de aanklager om de beschuldiging te llaten vallen als de verdachte het christendom afzweert en terugkeert tot de islam. 'Hij zou worden vergeven als hij terug zou keren, maar hij zei dat hij altijd christen zou blijven', aldus aanklager Abdul Wasi.
Voor zover bekend is het de eerste keer dat in Afghansitan een dergelijk proves wordt gevoerd. De uitkomst van de rechtszaak zal van invloed zijn op het spanningsveld tussen conservatieve en hervormingsgezinde moslims. Conservatieven ziellen een strikte naleving van islamitische wetten. Hervormers, onder wis president Karzai, streven een gematigde rol van religie in het openbare leven na.
Met de huidige grondwet is het voor Karzai en zijn regering vrijwel onmogelijk tussenbeide te komen in de zaak-R. Afghanistan is over het algemeen een behoudened islamitisch land, waar geestelijken nog veel macht hebben.
Er zijn geen betrouwbare gegeven over het aantal christenen in Afghanistan. Volgens schattingen gaat het hooguit om enkele honderden. De meesten van het durven niet voor hun geloof uit te komen uit vrees voor gergeldinge. Voor zover bekend zijn er geen kerken in Afghanistan. Voor christelijk buitenlanders is eenoud huis in een buitenwijk van de hoofdstad Kabul als kerk in gericht. Afghanen als Abdul R. maken er geen gebruik van .


In een ander artikel:
Rechter Ansarullah M. stelde de bekeerling in de gelegehied op zijn vermeende dwaling terug te komen. Toen Abdul R. dat weigerde - een zeldzaamheid in de Afghaanse rechtspraktijk - zei de rechter 'geen andere keus te hebben' dan Rahman ter dood te veroordelen.

Karin.N
22-03-06, 17:27
Het is werkelijk van de zotte dat je hiervoor gedood (of uberhaupt) gestraft kunt worden.

tukkersterror
22-03-06, 17:37
Afganistan;

Islam als geloof.

Rechter als God.

Wat doet ons leger daar nog om deze beesten te beschermen!!!

Nelis70
22-03-06, 18:04
Geplaatst door tukkersterror
Afganistan;

Islam als geloof.

Rechter als God.

Wat doet ons leger daar nog om deze beesten te beschermen!!!

misschien zijn het niet allemaal beesten?

tukkersterror
22-03-06, 18:31
Geplaatst door Nelis70
misschien zijn het niet allemaal beesten?

Nee dat klopt, de nieuwe president en regering is ook druk bezig met vernieuwing.

Alleen de grondwet is daar nog gebasseerd op de koran en de geestelijk leiders heeft nog te veel invloed in deze landen.

Amenzu
22-03-06, 19:25
Geplaatst door tukkersterror
Nee dat klopt, de nieuwe president en regering is ook druk bezig met vernieuwing.

Alleen de grondwet is daar nog gebasseerd op de koran en de geestelijk leiders heeft nog te veel invloed in deze landen.

Dit is het probleem van menging van religie en staat. Secularisme is uiteindelijk de enige oplossing voor dit soort problemen.

Asid zei onlangs in een lezing in Rotterdam het volgende: De staat bepaalt je religie, zij bepalen zelfs je interpertatie. Deze leggen ze je op. Je mag ook niet van religie veranderen. Een briljante student van mij (Universiteit van Rabat), verscheen niet meer tijdens de colleges, bij navraag bleek hij opgepakt te zijn omdat hij een simpel weg een christelijke folder per post kreeg. Stel je eens voor dat een moslim hier opgepakt wordt voor het bezit van de koran. Wat het geval is in SA voor christenen.

Op de basisscholen in Marokko leren de kinderen dat islam de enige juiste religie is en de enige absolue waarheid (niets mis mee), maar er wordt hun ook bijgebracht dat alle anderen die ergens anders geloven slecht zijn en in de hel zullen branden.

In de Mudawana (Familie wetgeving), staat ook een straf van een jaar op het trouwen met een niet moslim of niet Kitabi (mensen van het boek, joden en christenen). Ook al is deze misdrijf gepleegd in het buitenland.

waterfiets
23-03-06, 00:14
Geplaatst door Amenzu
Op de basisscholen in Marokko leren de kinderen dat islam de enige juiste religie is en de enige absolue waarheid (niets mis mee), maar er wordt hun ook bijgebracht dat alle anderen die ergens anders geloven slecht zijn en in de hel zullen branden.


Toen ik laatst kardinaal Simonis bij het programma Woestijnruiters hoorde meende ik uit zijn woorden vergelijkbare opvattingen op te maken. Maar hij formuleerde het wat voorzichtiger. Al die monotheïsten die elkaar het licht in de ogen niet gunnen zijn toch eigenlijk bespottelijk.

tukkersterror
23-03-06, 01:05
Geplaatst door Amenzu
Dit is het probleem van menging van religie en staat. Secularisme is uiteindelijk de enige oplossing voor dit soort problemen.


Asid zei onlangs in een lezing in Rotterdam het volgende: De staat bepaalt je religie, zij bepalen zelfs je interpertatie. Deze leggen ze je op. Je mag ook niet van religie veranderen. Een briljante student van mij (Universiteit van Rabat), verscheen niet meer tijdens de colleges, bij navraag bleek hij opgepakt te zijn omdat hij een simpel weg een christelijke folder per post kreeg. Stel je eens voor dat een moslim hier opgepakt wordt voor het bezit van de koran. Wat het geval is in SA voor christenen.

Dat zal nooit gebeuren hier in Nederland, althans dat zullen wij niet meer meemaken.
Ik denk ook dat wij hier met zijn allen te nuchter zijn voor zulke dingen.
Hier is het altijd nog zoiets van je doet maar als je maar je poten thuis houdt.
Misschien is dit ook wel de beste instelling die je als mens kunt hebben!!!



Op de basisscholen in Marokko leren de kinderen dat islam de enige juiste religie is en de enige absolue waarheid (niets mis mee), maar er wordt hun ook bijgebracht dat alle anderen die ergens anders geloven slecht zijn en in de hel zullen branden.

Is ook niets mis mee, wij leren immers ook dat onze God de enigste God is en als je die niet volgt kom je in de hel, maar wij zeggen niet dat andere geloven bijvoorbaad fout zijn, we brengen hier in Holland de kinderen aardig bij met andere gewoontes in Geloof door thema dagen op school.
En zo hoort het ook!!!
Ik ben zelf Christenen, mijn kinderen nu ook, maar mijn oudste zoon is 15 en als die thuis zou komen van Pap ik word moslim, zou ik daar "geen" moeite mee hebben.
Ik zet het bewust tussen "" want diep in mijn hart zou ik natuurlijk afvragen waarom, maar het is zijn keus en die heb ik te respecteren.


In de Mudawana (Familie wetgeving), staat ook een straf van een jaar op het trouwen met een niet moslim of niet Kitabi (mensen van het boek, joden en christenen). Ook al is deze misdrijf gepleegd in het buitenland.

Ja, hoever gaat of geld dit nog in Marokko, ik ben daar voor een 20 jaar geleden geweest, met een vriend die daar geboren was.
Hij heeft mij toen meegenomen de woestijn in naar een dorpje waar dat jaar alle huwbare vrouwen en mannen samen kwamen.
Neem van mij aan als ik toen een marokaanse vrouw had willen trouwen was dat totaal geen probleem geweest!!!

Ik denk dat Marokko de burgers moderne zijn dan de regering!!!

sater
24-03-06, 09:29
Geplaatst door waterfiets
Toen ik laatst kardinaal Simonis bij het programma Woestijnruiters hoorde meende ik uit zijn woorden vergelijkbare opvattingen op te maken. Maar hij formuleerde het wat voorzichtiger. Al die monotheïsten die elkaar het licht in de ogen niet gunnen zijn toch eigenlijk bespottelijk.

:love: mis al die monotheïsten die elkaar ten dode toe minnen. Zij het dat slechts de Islam tot de daad [b]lijkt te willen overgaan.

Of het Afghaanse voorbeeld inderdaad zo'n vaart loopt? Kan het land zich verlies van westerse hulp veroorloven? Tot op heden [b]lijken andere moslimstaten zich weinig om Afghanistan te bekommeren.
Kortom: wint gezond eigenbelang het van rabiaat reli - idiotisme.

waterfiets
24-03-06, 09:51
Geplaatst door sater
Zij het dat slechts de Islam tot de daad [b]lijkt te willen overgaan.

Ik weet niet of je dit aan de Islam mag koppelen. Er zijn immers genoeg moslims die vrijheid van Godsdienst voorstaan. En vrijheid van Godsdienst bestaat alleen als je ook anders- of niet-gelovig mag zijn.

sater
24-03-06, 15:45
Geplaatst door waterfiets
Ik weet niet of je dit aan de Islam mag koppelen. Er zijn immers genoeg moslims die vrijheid van Godsdienst voorstaan. En vrijheid van Godsdienst bestaat alleen als je ook anders- of niet-gelovig mag zijn.

:auw: Het Afghaanse doodvonnis is gebaseerd op de sharia. Toch?
Hetgeen overigens je opmerking m.b.t. godsdienstvrijheid onverlet laat.

sater
25-03-06, 22:40
Afghaanse president ontvangt pauselijke boodschap. Onderwerp: doodstraf voor bekeerling Abdul Rahman. Karzai staat zowel onder druk van het westen als van de Afghaanse moslimgeestelijken. Laatstgenoemden eisen mordicus Rahman's executie.
M.b.t. strijd tussen beschaving en godsdienstwaanzin. Talibaninvloed
[b]lijkt nog onverminderd. Arm Afghanistan.

Ahmed Fahim Makim [vicevoorzitter onafhankelijke mensenrechtencommissie]:" De Afghaanse wet is gebaseerd op de sharia, de islamitische wetgeving. Daarin wordt gesteld dat moslims die van hun geloof afvallen ter dood moeten worden gebracht."
M.b.t. dodelijke achterlijkheid. Mijns bedunkens dient. uit oogpunt van mensenrechten, de sharia verboden te worden. Zeker en vooral op punten waar mensenrechten in het geding zijn.

Makim:" In de Afghaanse wet staat echter ook een artikel die de universele mensenrechtenverklaring respecteert. Gegarandeerde vrijheid van geloofsbelijdenis en bekering."
M.b.t. waarmee sharia en mensenrechtenverklaring [december 1948] lijnrecht tegenover elkaar [b]lijken te staan. Benieuwd hoe Afghanistan met zijn kersverse democratische waarden omgaat.

III
25-03-06, 22:59
Geplaatst door sater
uit oogpunt van mensenrechten, de sharia verboden te worden.

Juist niet. Men dient zich alleen wel bewust te worden van het feit dat het een goddelijk recht is en niet een door mensen verkracht iets.
De zin dat een moslim niet een ander geloof aan dient te nemen, wordt alleen gestaafd door het feit dat de islam het ware geloof is.
Hoe kun je je bekeren tot een ander geloof, als je het ware al bezit?
Het is daarom ook geen gebod, maar een belofte...

En dat Rahman het ware geloof niet ziet in dat wat men islam placht te noemen en veeleer in een religie die de zachtheid en het erbarmen onderstreept, mag dan ook niet krankzinnig worden genoemd.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=180269

duende
25-03-06, 23:04
Geplaatst door Amenzu
Op de basisscholen in Marokko leren de kinderen dat islam de enige juiste religie is en de enige absolue waarheid (niets mis mee), maar er wordt hun ook bijgebracht dat alle anderen die ergens anders geloven slecht zijn en in de hel zullen branden.

Dat is heel erg mis....Bijgeloof als absolute waarheid. Je ziet dus in Afghanistan waar die absolute waarheid toe leid.
Ik meen dat ik dat wel vaker gelezen heb..over ongelovigen die zullen branden in de hel. Is dat óók een absolute waarheid waar niets mis mee is? :maf:

duende
25-03-06, 23:14
Geplaatst door III
Juist niet. Men dient zich alleen wel bewust te worden van het feit dat het een goddelijk recht is en niet een door mensen verkracht iets.
De zin dat een moslim niet een ander geloof aan dient te nemen, wordt alleen gestaafd door het feit dat de islam het ware geloof is.
Hoe kun je je bekeren tot een ander geloof, als je het ware al bezit?
Het is daarom ook geen gebod, maar een belofte...

En dat Rahman het ware geloof niet ziet in dat wat men islam placht te noemen en veeleer in een religie die de zachtheid en het erbarmen onderstreept, mag dan ook niet krankzinnig worden genoemd.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=180269
Helaas gaat het altijd om menselijke interpretatie van het z.g. goddelijke woord. Je ziet waar deze sharia in Afghanistan toe geleid heeft. Ga jij tegen het "bekeerde" slachtoffer zeggen dat het geen gebod was maar een belofte.
Weet je er is iemand vermoord, of wordt vermoord omdat hij van het ene bijgeloof naar het andere bijgeloof is overgestapt. EN DAT WORDT GOED GEPRAAT (sorry dat ik schreeuw) met zelotisch gezever. Weet je het gaat om MOORD onder het mom van een vredeliefende gotsdienst en dat is een schande. Die bidlippen die dat op hun geweten hebben behoren thuis in het gevang.

III
25-03-06, 23:28
Geplaatst door duende

Ga jij tegen het "bekeerde" slachtoffer zeggen dat het geen gebod was maar een belofte.


Ga jij ervan uit dat hij het zelf niet weet dan?
Ik heb hem vanavond op TV gezien en hij maakte een gelaten indruk.
Niet iemand die niet begrijpt wat hij nu op zijn hals heeft.


Geplaatst door duende
Die bidlippen die dat op hun geweten hebben behoren thuis in het gevang.

Denk je dat ze nu al ergens anders zitten dan in het gevang?
Het gevang van hun eigen onbegrip?

sater
26-03-06, 09:46
Geplaatst door III
Juist niet. Men dient zich alleen wel bewust te worden van het feit dat het een goddelijk recht is en niet een door mensen verkracht iets.
De zin dat een moslim niet een ander geloof aan dient te nemen, wordt alleen gestaafd door het feit dat de islam het ware geloof is.
Hoe kun je je bekeren tot een ander geloof, als je het ware al bezit?
Het is daarom ook geen gebod, maar een belofte...

En dat Rahman het ware geloof niet ziet in dat wat men islam placht te noemen en veeleer in een religie die de zachtheid en het erbarmen onderstreept, mag dan ook niet krankzinnig worden genoemd.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=180269

De sharia is, niet door mensen verkrachtte, edoch een goddelijke wetgeving? Indien zo, waarom en waartoe straft Allah afvalligen met de doodstraf? Ware het niet beter als de Barmhartige zijn schaapjes weer naar de moskee terugleidt?

Dwaalspoor
26-03-06, 09:58
Geplaatst door sater
De sharia is, niet door mensen verkrachtte, edoch een goddelijke wetgeving? Indien zo, waarom en waartoe straft Allah afvalligen met de doodstraf? Ware het niet beter als de Barmhartige zijn schaapjes weer naar de moskee terugleidt?

Iemand die zich duivel (sater=duivel) noemt wil hier Allah laten opdraaien en zwart maken terwijl hij weet dat het mensen zijn die doodstraffen opleggen. Mensen die nog wel met Amerika samenwerken en waar Nederland haar soldaten heen heeft gestuurd. Als de man vermoord wordt dan gebeurt dat onder hun auspicien.

Wat een lachertje, elke ongelovige sukkel denkt dat hij wat weet komt hier even dollen met moslims om hen en hun geloof in feite uit te lachen.

Lekker doorzichtig, als je echt wat wilt weten kun je beter je houding veranderen en je vragen op normale wijze stellen anders kun je mooi de pot op.

sater
26-03-06, 10:15
Geplaatst door Dwaalspoor
Iemand die zich duivel (sater=duivel) noemt wil hier Allah laten opdraaien en zwart maken terwijl hij weet dat het mensen zijn die doodstraffen opleggen. Mensen die nog wel met Amerika samenwerken en waar Nederland haar soldaten heen heeft gestuurd. Als de man vermoord wordt dan gebeurt dat onder hun auspicien.

Wat een lachertje, elke ongelovige sukkel denkt dat hij wat weet komt hier even dollen met moslims om hen en hun geloof in feite uit te lachen.

Lekker doorzichtig, als je echt wat wilt weten kun je beter je houding veranderen en je vragen op normale wijze stellen anders kun je mooi de pot op.

:fpotver: Dwaalspoortje waarom en waartoe zo rabiaat gereageerd?
Dus s[ch]aterlachend maak ik Allah zwart omdat ik mij afvraag waarom de Barmhartige zijn schaapjes niet naar de moskee terugleidt? Van degene, moslim naar ik aanneem, versta en begrijp ik: de sharia is geen menselijke, maar een goddelijke wet.

duende
26-03-06, 11:19
Geplaatst door Dwaalspoor
Iemand die zich duivel (sater=duivel) noemt wil hier Allah laten opdraaien en zwart maken terwijl hij weet dat het mensen zijn die doodstraffen opleggen. Mensen die nog wel met Amerika samenwerken en waar Nederland haar soldaten heen heeft gestuurd. Als de man vermoord wordt dan gebeurt dat onder hun auspicien.

Wat een lachertje, elke ongelovige sukkel denkt dat hij wat weet komt hier even dollen met moslims om hen en hun geloof in feite uit te lachen.

Lekker doorzichtig, als je echt wat wilt weten kun je beter je houding veranderen en je vragen op normale wijze stellen anders kun je mooi de pot op.
Al met al kan je de Amerikanen en de Nederlanders wel weer de schuld gaan geven (en dus eigenlijk de zionisten), maar het is de Afghaanse grondwet die hier word toegepast. En deze grondwet is gebaseerd op de sharia. Wat vind jij als moslim van het feit dat deze man (al dan niet zwak begaafd) de doodstraf krijgt c.q. vermoord wordt omdat hij de islamitische waarheid niet meer aanhangt maar de roomse waarheid.

Nelis70
26-03-06, 11:58
Geplaatst door Dwaalspoor
Iemand die zich duivel (sater=duivel) noemt wil hier Allah laten opdraaien en zwart maken terwijl hij weet dat het mensen zijn die doodstraffen opleggen. Mensen die nog wel met Amerika samenwerken en waar Nederland haar soldaten heen heeft gestuurd. Als de man vermoord wordt dan gebeurt dat onder hun auspicien.

Dit kan je niet echt menen! Straks ga je me nog vertellen dat Bush en Balkenende verantwoordelijk zijn voor de man zijn dood, als hij inderdaad tot de dood veroordeeld wordt.
Zo dom ben je toch niet?




Wat een lachertje, elke ongelovige sukkel denkt dat hij wat weet komt hier even dollen met moslims om hen en hun geloof in feite uit te lachen.

Lekker doorzichtig, als je echt wat wilt weten kun je beter je houding veranderen en je vragen op normale wijze stellen anders kun je mooi de pot op.
Ah, wederom een vreedzame zinsnede. Je vroeg toch om voorbeelden?

Nelis70
26-03-06, 12:00
Geplaatst door Dwaalspoor
Iemand die zich duivel (sater=duivel) noemt wil hier Allah laten opdraaien en zwart maken terwijl hij weet dat het mensen zijn die doodstraffen opleggen.

bovendien was het niet een discussie over de doodstraf, maar over een wet (sharia geïnspireerd om het nog zacht uit te drukken) die de doodstraf eist voor bekeerlingen.

Nelis70
26-03-06, 12:02
Geplaatst door Dwaalspoor
Iemand die zich duivel (sater=duivel) noemt wil hier Allah laten opdraaien en zwart maken...

en wat is eigenlijk het verschil met iemand die zich dwaalspoor noemt en het voor de koran opneemt?
Je bijdrage bevatte veel onzin.

Divine_70
26-03-06, 19:02
Zaak van tot christendom bekeerde Afghaan opnieuw onderzocht


Het Afghaanse Hooggerechtshof heeft de zaak van de tot het christendom bekeerde en daarvoor gevangen zittende Afghaan "voor een grondig onderzoek" teruggestuurd naar de procureur-generaal, zo heeft de woordvoerder van dat Hof, Wakil Omari, zondag bekendgemaakt. Bedoeling is te onderzoeken of de 41-jarige Abdoel Rahman wel "toerekeningsvatbaar" is. Zijn omgeving zegt volgens Wakil Omari immers dat de man niet over zijn volle verstandelijke vermogens beschikt en dat hij zelf heeft gezegd "vreemde stemmen" in zijn hoofd te horen.

De man is drie weken geleden gearresteerd en riskeert de doodstraf omdat hij zich zestien jaar geleden tot het christendom heeft bekeerd en dus de islam afvallig is geworden. Zelf heeft hij volgens een mediabericht gezegd niet ontoerekeningsvatbaar te zijn en christen te willen blijven. Waarnemers houden het voor waarschijnlijk dat Rahman inderdaad ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard en dat verdere vervolging zou uitblijven. Bovendien is er volgens de BBC ook onzekerheid over de precieze nationaliteit van Rahman. Ook deze zaak dient nader onderzocht.

26/03/06 16u50

III
26-03-06, 19:13
Geplaatst door sater
De sharia is, niet door mensen verkrachtte, edoch een goddelijke wetgeving? Indien zo, waarom en waartoe straft Allah afvalligen met de doodstraf? Ware het niet beter als de Barmhartige zijn schaapjes weer naar de moskee terugleidt?

Begrijpend lezen is ook een vak apart.
Goddelijke wetgeving is iets anders dan een aan een goddelijke entiteit gelinkte behoefte onderscheid te maken.
Ik geloof teven ook niet dat het de bedoeling van een god is om schaapjes in gebouwen te vergaren.

III
26-03-06, 19:17
Geplaatst door duende
Al met al kan je de Amerikanen en de Nederlanders wel weer de schuld gaan geven (en dus eigenlijk de zionisten), maar het is de Afghaanse grondwet die hier word toegepast. En deze grondwet is gebaseerd op de sharia. Wat vind jij als moslim van het feit dat deze man (al dan niet zwak begaafd) de doodstraf krijgt c.q. vermoord wordt omdat hij de islamitische waarheid niet meer aanhangt maar de roomse waarheid.

Jammer, maar hier maakt Dwaalspoor een punt.
Jammer dat je niet even langs zijn persoontje kunt kijken naar wat hij hier nu werkelijk schrijft.

Spoetnik
26-03-06, 19:20
Ik verwacht gewelddadige demonstraties in Kabul nu die man is vrij gelaten.

III
26-03-06, 19:23
Geplaatst door Nelis70
en wat is eigenlijk het verschil met iemand die zich dwaalspoor noemt en het voor de koran opneemt?
Je bijdrage bevatte veel onzin.

Onzin is een term gebruikt door lieden die de zin niet zien.
Of er geen zin is of dat de zin voor hen niet te doorgronden is, vragen deze lieden zich hoogst zelden af.

En waarom is de discussie niet over de doodstraf?
DS refereerde ook naar het gebeuren met die sharia.

duende
26-03-06, 20:38
Geplaatst door III
Jammer, maar hier maakt Dwaalspoor een punt.
Jammer dat je niet even langs zijn persoontje kunt kijken naar wat hij hier nu werkelijk schrijft.
Ik begrijp precies wat hij schrijft. Het is uiterst hypocriet van de USA en Nederland om daar aanwezig te zijn. De USA heeft daar maar een doel voor ogen en dat is niet om de Afghanen te helpen, maar om een basis dicht bij Iran te hebben. Maar daar gaat de discussie niet over. Hij gaat over de walgelijke geborneerdheid van de Islamitische 'geleerden' die wel even de doodstraf uitspreken over een, al dan niet zwakbegaafde, omdat hij christen is geworden.
Er is hier nog een discussie gaande over http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=179023
Deze dame beweerd dat de Islam middeleeuws is. Als ik dan lees dat er in Afghanistan de doodstraf wordt uitgesproken over iemand die geen moslim meer wil zijn, moet ik de dame in kwestie nog gelijk geven ook.
Op mijn vraag aan Dwaalspoor, of hij het er als moslim mee eens is dat de doodstraf wordt uitgesproken heb ik nog geen antwoord gekregen. En wat vind jij daar eigenlijk van, van die doodstraf uit naam van de Islam?

Nelis70
26-03-06, 20:41
Geplaatst door III
Onzin is een term gebruikt door lieden die de zin niet zien.
Of er geen zin is of dat de zin voor hen niet te doorgronden is, vragen deze lieden zich hoogst zelden af.

ik neem maar aan dat je mijn reactie bedoeld, en niet een algemene stelling wil plaatsen. Het lijkt er overigens niet op dat je mijn reactie goed gelezen hebt: ds maakte een opmerking over iemands nickname en maakte daarmee de suggestie dat de inhoud van diens reactie niet serieus te nemen was. Ik deed hetzelfde maar met hem, om aan te geven hoe flauw dat was van ds.


En waarom is de discussie niet over de doodstraf?

Het openingsartikel gaat niet over de doodstraf in het algemeen, maar over het straffen van iemand die van geloof verandert.


DS refereerde ook naar het gebeuren met die sharia.

Nelis70
26-03-06, 20:46
Geplaatst door III
Jammer, maar hier maakt Dwaalspoor een punt.

grappig, ik vond het een van de onzinnigste bijdragen van ds ooit.
maar misschien kan jij mij laten zien welk punt hij maakt.

Jammer dat je niet even langs zijn persoontje kunt kijken naar wat hij hier nu werkelijk schrijft.

mark61
26-03-06, 21:37
Geplaatst door Spoetnik
Ik verwacht gewelddadige demonstraties in Kabul nu die man is vrij gelaten.

Hij is nog niet vrijgelaten en ze gaan het heel stiekem doen.

Zal wel seponeren wegens krankzinnigheid worden. Immers, wie, die goed bij zijn hoofd is, zou de islam willen verlaten?

Spoetnik
26-03-06, 21:45
Geplaatst door mark61
Hij is nog niet vrijgelaten en ze gaan het heel stiekem doen.

Zal wel seponeren wegens krankzinnigheid worden. Immers, wie, die goed bij zijn hoofd is, zou de islam willen verlaten?

Genoeg fanatiekelingen in Afghanistan die dat niet gaan accepteren, daar komen dus rellen van.

mark61
26-03-06, 21:48
Geplaatst door Spoetnik
Genoeg fanatiekelingen in Afghanistan die dat niet gaan accepteren, daar komen dus rellen van.


Dat kan er ook nog wel bij. Het land staat al zo'n beetje in brand.

Tijd om weg te wezen voor alle normale mensen. Maar nee, de VS moeten nog ff kijken of ze er nog een grotere puinhoop van kunnen maken. Moet lukken.

III
26-03-06, 22:04
Geplaatst door duende
Ik begrijp precies wat hij schrijft. Het is uiterst hypocriet van de USA en Nederland om daar aanwezig te zijn. De USA heeft daar maar een doel voor ogen en dat is niet om de Afghanen te helpen, maar om een basis dicht bij Iran te hebben. Maar daar gaat de discussie niet over. Hij gaat over de walgelijke geborneerdheid van de Islamitische 'geleerden' die wel even de doodstraf uitspreken over een, al dan niet zwakbegaafde, omdat hij christen is geworden.
Er is hier nog een discussie gaande over http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=179023
Deze dame beweerd dat de Islam middeleeuws is. Als ik dan lees dat er in Afghanistan de doodstraf wordt uitgesproken over iemand die geen moslim meer wil zijn, moet ik de dame in kwestie nog gelijk geven ook.
Op mijn vraag aan Dwaalspoor, of hij het er als moslim mee eens is dat de doodstraf wordt uitgesproken heb ik nog geen antwoord gekregen. En wat vind jij daar eigenlijk van, van die doodstraf uit naam van de Islam?

In de islam bestaat geen doodstraf: de dood is een onvermijdelijk iets en een natuurlijk iets. Zonder dood geen leven en zonder leven geen dood.

Hoe zou jij het vinden om als christen de hele tijd maar verantwoording moest afleggen voor de kruistochten?
Dan moet je toch ook tot de conclusie komen dat dat niet het christendom is?
Waarom is dat voor sommigen bij de islam zo moeilijk te doorgronden?

III
26-03-06, 22:08
Geplaatst door Nelis70
grappig, ik vond het een van de onzinnigste bijdragen van ds ooit.
maar misschien kan jij mij laten zien welk punt hij maakt.

Zie mijn antwoord aan duende hierboven.

mark61
26-03-06, 22:15
Geplaatst door III
In de islam bestaat geen doodstraf:

Come again?

duende
26-03-06, 22:31
Geplaatst door III
In de islam bestaat geen doodstraf: de dood is een onvermijdelijk iets en een natuurlijk iets. Zonder dood geen leven en zonder leven geen dood.
Blijkbaar denken ze daar in Afghanistan, Saoedie Arabie, Iran en nog een paar van die Islamitisch geregeerd landen toch anders over. Zelfs de Islamitische "geleerden" schijnen de moord op de afvallige erg toe te juichen.


Hoe zou jij het vinden om als christen de hele tijd maar verantwoording moest afleggen voor de kruistochten?
Dan moet je toch ook tot de conclusie komen dat dat niet het christendom is?
Waarom is dat voor sommigen bij de islam zo moeilijk te doorgronden?
Ik stel je een simpele vraag. Ik vraag je niet om verantwoording af te leggen.
Dus nogmaals. Wat vind jij ervan dat iemand het leven moet laten (vermoord wordt) omdat hij zijn geloof de rug heeft toegekeerd.

En voor de duidelijkheid: Ik ben geen christen.

Nelis70
26-03-06, 22:35
Geplaatst door III
In de islam bestaat geen doodstraf: de dood is een onvermijdelijk iets en een natuurlijk iets. Zonder dood geen leven en zonder leven geen dood.

Begrijp ik goed dat je zegt dat er in de sharia niets staat over de doodstraf voor moslims die zich bekeren tot een ander geloof, of tot niets?


Hoe zou jij het vinden om als christen de hele tijd maar verantwoording moest afleggen voor de kruistochten?
Dan moet je toch ook tot de conclusie komen dat dat niet het christendom is?

mee eens. Christendom is wat anders dan de kruistochten. Maar je vergelijking gaat mank: mensen die zich hierboven druk maken over de doodstraf doen dat omdat die in de sharia lijkt te zijn voorgeschreven. Het zou daarmee een onderdeel vormen van de geschreven leer.
De kruistochten zijn dat niet. In ieder geval in het nieuwe testament kom je niets over een soort leer van kruistochten tegen.


Waarom is dat voor sommigen bij de islam zo moeilijk te doorgronden?

Dwaalspoor
26-03-06, 22:47
Geplaatst door Red Sonja
Eh, even een luchtige kanttekening tussen het panel door.
Volgens de leerstof die ik genoten heb is Sater een volgeling van Bacchus, de God van de Wijn en de orgies. :stout:

Het is dus niet in eerste instantie een duiveltje (hoewel hij zich continu bezondigd aan drankorgies), maar een hedonist die graag danst, feest viert en wijn drinkt. Best schattig eigenlijk. ;)

sa·ter (de ~ (m.), ~s)
1 [myth.] demon , voorgesteld als een kleine man met korte staart en bokkenpoten, geil en plaagziek van aard
2 wellusteling => geilaard

de·mon (de ~ (m.), ~en/~s)
1 bovennatuurlijk wezen dat mensen en hun handelingen beheerst

de·mo·nie (de ~ (v.))
1 bezetenheid

de·mo·nisch (bn.)
1 duivels

III
26-03-06, 23:14
Geplaatst door mark61
Come again?

Ik begrijp je bezorgdheid. En toch heb ik het idee dat je de draad niet helemaal volgt.
Islam=overgave aan God.
God=goed.
Islam= overgave aan al wat goed is.
Doodstraf = niet goed.
Islam=/=doodstraf.

III
26-03-06, 23:20
Geplaatst door duende
Blijkbaar denken ze daar in Afghanistan, Saoedie Arabie, Iran en nog een paar van die Islamitisch geregeerd landen toch anders over. Zelfs de Islamitische "geleerden" schijnen de moord op de afvallige erg toe te juichen.

Dat is hun zaak, hun werk en hun karma.


Geplaatst door duende
Ik stel je een simpele vraag. Ik vraag je niet om verantwoording af te leggen.
Dus nogmaals. Wat vind jij ervan dat iemand het leven moet laten (vermoord wordt) omdat hij zijn geloof de rug heeft toegekeerd.



Nee, dat snap ik. Het was mijn antwoord op je vraag.
Ben geen voorstander van voortijdige levensbeëindiging.

WHY DO WE KILL PEOPLE WHO KILL PEOPLE TO SHOW THAT KILLING PEOPLE IS WRONG?


Geplaatst door duende
En voor de duidelijkheid: Ik ben geen christen.

Geaccepteerd.

Dwaalspoor
26-03-06, 23:24
Geplaatst door duende
Ik begrijp precies wat hij schrijft. Het is uiterst hypocriet van de USA en Nederland om daar aanwezig te zijn. De USA heeft daar maar een doel voor ogen en dat is niet om de Afghanen te helpen, maar om een basis dicht bij Iran te hebben. Maar daar gaat de discussie niet over. Hij gaat over de walgelijke geborneerdheid van de Islamitische 'geleerden' die wel even de doodstraf uitspreken over een, al dan niet zwakbegaafde, omdat hij christen is geworden.
Er is hier nog een discussie gaande over http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=179023
Deze dame beweerd dat de Islam middeleeuws is. Als ik dan lees dat er in Afghanistan de doodstraf wordt uitgesproken over iemand die geen moslim meer wil zijn, moet ik de dame in kwestie nog gelijk geven ook.
Op mijn vraag aan Dwaalspoor, of hij het er als moslim mee eens is dat de doodstraf wordt uitgesproken heb ik nog geen antwoord gekregen. En wat vind jij daar eigenlijk van, van die doodstraf uit naam van de Islam?

Niet de islam is middeleeuws maar afghanistan is middeleeuws. Dat is niet zo gek, het is jarenlang door de Rusland en de westerse landen naar de middeleeuwen geschoten. Als ik misstanden in Angola of de USA neem dan kan ik dat niet meteen doortrekken naar dat het Christendom middeleeuws is. Dat is de domme logica die jij hier toepast.

Over de doodstraf heb ik mij al vaker hier op deze site tegenuitgesproken. Ben ik nu goedgekeurd door de inspectie en keuringsdienst van moslims en andere geloofszaken?

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2661057#post2661057

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2696674#post2696674

Er worden meer doodstraffen opgelegd met een basis zonder geloof (in amerika de democratie) dan dat er ooit doodstraffen zijn opgelegd op basis van religieuze wetten. Maar daar zal ik jou nooit over horen denk ik.

III
26-03-06, 23:29
Geplaatst door Nelis70
Begrijp ik goed dat je zegt dat er in de sharia niets staat over de doodstraf voor moslims die zich bekeren tot een ander geloof, of tot niets?

Nee, je begrijpt me verkeerd.
In een geschreven stuk kan allerlei bullshit opgenomen worden.
Het gaat om een godsbesef. En dat is altijd hoogstaander dan de aardse beslommeringen.
Mensen moeten eens leren dat wijsheid iets anders is dan het idee alles te kunnen doorgronden.


Geplaatst door Nelis70
mee eens. Christendom is wat anders dan de kruistochten. Maar je vergelijking gaat mank: mensen die zich hierboven druk maken over de doodstraf doen dat omdat die in de sharia lijkt te zijn voorgeschreven. Het zou daarmee een onderdeel vormen van de geschreven leer.
De kruistochten zijn dat niet. In ieder geval in het nieuwe testament kom je niets over een soort leer van kruistochten tegen.

Kruistochten staan niet beschreven in de bijbel.
Net zo min staat er iets in de koran over het dood maken van mensen die Het Geloof anders interpreteren...
Want als het ergens mank gaat, dan daar!

III
26-03-06, 23:33
Geplaatst door Dwaalspoor
sa·ter (de ~ (m.), ~s)
1 [myth.] demon , voorgesteld als een kleine man met korte staart en bokkenpoten, geil en plaagziek van aard
2 wellusteling => geilaard

de·mon (de ~ (m.), ~en/~s)
1 bovennatuurlijk wezen dat mensen en hun handelingen beheerst

de·mo·nie (de ~ (v.))
1 bezetenheid

de·mo·nisch (bn.)
1 duivels

Frappant te zien hoe je toch elke keer weer het woordenboek der Nederlandse taal aanhaalt als een gezaghebbende bron.
Je ziet een triggerwoord staan en dat ga je dan uitleggen...

Zou je nu een handboek Griekse mythologie erbij pakken, dan zou je de dingen in de juiste verhoudingen kunnen zien.

Dwaalspoor
26-03-06, 23:45
Geplaatst door III
Frappant te zien hoe je toch elke keer weer het woordenboek der Nederlandse taal aanhaalt als een gezaghebbende bron.
Je ziet een triggerwoord staan en dat ga je dan uitleggen...

Zou je nu een handboek Griekse mythologie erbij pakken, dan zou je de dingen in de juiste verhoudingen kunnen zien.

De Nederlandse taal is de taal waarmee we communiceren. Eenheid van taal lijkt me wel noodzakelijk.

MaRiaH
26-03-06, 23:49
Geplaatst door Dwaalspoor
De Nederlandse taal is de taal waarmee we communiceren. Eenheid van taal lijkt me wel noodzakelijk.

Och, ook al een metamorfose?

Ik kan me herinneren dat schaap dat Oranje pak ook al aan had.. :P :hihi:

III
27-03-06, 00:05
Geplaatst door Dwaalspoor
De Nederlandse taal is de taal waarmee we communiceren. Eenheid van taal lijkt me wel noodzakelijk.

Dat is ook goed zo.
Maar ik bedoel dat een simpel woordenboek nooit de hele Griekse mythologie in een notendop kan vatten.
Red_Sonja refereerde naar die mythologie.

duende
27-03-06, 00:08
Geplaatst door Dwaalspoor
Niet de islam is middeleeuws maar afghanistan is middeleeuws. Dat is niet zo gek, het is jarenlang door de Rusland en de westerse landen naar de middeleeuwen geschoten. Als ik misstanden in Angola of de USA neem dan kan ik dat niet meteen doortrekken naar dat het Christendom middeleeuws is. Dat is de domme logica die jij hier toepast.

Voor mij is het christendom eveneens middeleeuws en de doodstraf die vooral in Texas toegepast wordt iets uit het wilde westen. Het valt me nog mee dat ze autodieven daar nog niet opknopen aan de hoogste telefoonmast. Maar daar ging de discussie niet over.

Over de doodstraf heb ik mij al vaker hier op deze site tegenuitgesproken. Ben ik nu goedgekeurd door de inspectie en keuringsdienst van moslims en andere geloofszaken?

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2661057#post2661057

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2696674#post2696674

Er worden meer doodstraffen opgelegd met een basis zonder geloof (in amerika de democratie) dan dat er ooit doodstraffen zijn opgelegd op basis van religieuze wetten. Maar daar zal ik jou nooit over horen denk ik.
Dat denk je dan verkeerd. Ik ben zo wie zo tegen de doodstraf. Ook tegen doodstraf voor pedofielen. Jij niet http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2661057#post2661057 ook al vind ik dit soort tuig nog zo verwerpelijk. Ik was benieuwd of je rechtstreeks antwoord wilde geven op de vraag. De sharia staat voor jou nog steeds buiten je antwoord en de schuld ligt nog steeds bij de Amerikanen. Het gaat mij ook niet om de doodstraf als zodanig maar om het feit dat er iemand vermoord wordt omdat hij het 'ware' geloof de rug heeft toegekeerd. Als ik de moslim geleerden moet geloven dan is dit inherrent aan het geloof. Daarom voel ik mij ook zeer onconfortabel bij pleitbezorgers van de invoering van de sharia in Nederland. Ik wil dus gewoon even weten waar je staat en met wie ik te maken heb. Dus inderdaad een keuring, ja.
Maar ik mag uit je antwoord opmaken dat je het niet eens bent met de moslim geleerden uit Afghanistan?

De Spaans-Arabische geleerde Ibn Hazm († 1064), die in de traditie van as-Sjāfi' staat, gaf aan dat koran 2:256 ("Er is geen dwang in de religie…") voor twee groepen niet geldt: diegenen die geen volgelingen van de openbaringsreligies zijn en door Mohammed bestreden werden (bedoeld zijn polytheïsten), en diegenen die de islam verlaten hebben en op basis van consensus van rechtsgeleerden (idjmā) gedwongen werden de islam weer aan te nemen. De eveneens Andalusische geleerde en opperrechter van Sevilla Ibn al-Arabī († 1148) trok deze opvatting echter in twijfel.
In een recht voor moslims om de islam te verlaten is echter niet voorzien. De klassieke sharia bepaalt de doodstraf voor afvalligheid, vaak gebaseerd op een combinatie van afvalligheid met landverraad of actieve propaganda voor als anti-islamitisch beschouwde ideeën of andere religies.

Dwaalspoor
27-03-06, 00:15
Geplaatst door duende
Voor mij is het christendom eveneens middeleeuws en de doodstraf die vooral in Texas toegepast wordt iets uit het wilde westen. Het valt me nog mee dat ze autodieven daar nog niet opknopen aan de hoogste telefoonmast. Maar daar ging de discussie niet over.
Jouw insteek gaat over de doodstraf, dat er een doodstraf wordt gegeven in hoor ik de westerse wereld vrijwel nooit over.


Dat denk je dan verkeerd. Ik ben zo wie zo tegen de doodstraf. Ook tegen doodstraf voor pedofielen. Jij niet http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2661057#post2661057 ook al vind ik dit soort tuig nog zo verwerpelijk. Ik was benieuwd of je rechtstreeks antwoord wilde geven op de vraag. De sharia staat voor jou nog steeds buiten je antwoord en de schuld ligt nog steeds bij de Amerikanen. Het gaat mij ook niet om de doodstraf als zodanig maar om het feit dat er iemand vermoord wordt omdat hij het 'ware' geloof de rug heeft toegekeerd. Als ik de moslim geleerden moet geloven dan is dit inherrent aan het geloof. Daarom voel ik mij ook zeer onconfortabel bij pleitbezorgers van de invoering van de sharia in Nederland. Ik wil dus gewoon even weten waar je staat en met wie ik te maken heb. Dus inderdaad een keuring, ja.
Maar ik mag uit je antwoord opmaken dat je het niet eens bent met de moslim geleerden uit Afghanistan? Gewoon beter lezen wat ik schrijf, ik geef namelijk niet graag antwoord op commando aan mensen die al klaar staan met een beschuldigende vinger terwijl het duidelijk zou moeten zijn wat ik vind. Die laat ik lekker in de waan. Ik geef liever alleen een directe antwoord aan serieuze mensen die onbevangen komen discusseren en niet dat tuig dat van nature een islamhaat aanhangt.


De Spaans-Arabische geleerde Ibn Hazm († 1064), die in de traditie van as-Sjāfi' staat, gaf aan dat koran 2:256 ("Er is geen dwang in de religie…") voor twee groepen niet geldt: diegenen die geen volgelingen van de openbaringsreligies zijn en door Mohammed bestreden werden (bedoeld zijn polytheïsten), en diegenen die de islam verlaten hebben en op basis van consensus van rechtsgeleerden (idjmā) gedwongen werden de islam weer aan te nemen. De eveneens Andalusische geleerde en opperrechter van Sevilla Ibn al-Arabī († 1148) trok deze opvatting echter in twijfel.
In een recht voor moslims om de islam te verlaten is echter niet voorzien. De klassieke sharia bepaalt de doodstraf voor afvalligheid, vaak gebaseerd op een combinatie van afvalligheid met landverraad of actieve propaganda voor als anti-islamitisch beschouwde ideeën of andere religies.

De doodstraf werd gegeven omdat in de begintijden van de islam spionen werden gestuurd naar de moslims die zich bekeerden tot de Islam om informatie te vergaren maar zodra ze genoeg info hadden gingen ze terug naar hun broodheren en verraden de moslims. Daar komt de doodstraf vandaan die dus ingevoerd werd voor de combinatie van afvalligheid en verraad. Kortom om de moslimgemeenschap te beschermen in een tijd dat het een zaak van leven en dood was.

Dwaalspoor
27-03-06, 00:22
Geplaatst door Red Sonja
Zowel het Ned. woordenboek als de Griekse Mythologie leggen het woord Sater goed uit.

Pas in de laatste duiding - en dat is nog wel een bijvoeglijk naamwoord ook - "demonisch" komt het woordje duivel er nog eens aan te pas.

Het spoor is dan al behoorlijk ver van de bron "sater" afgedwaald.

Binnen de Griekse Mythologie is het de wellustige geilaard met poten en een staartje (en die zie je beschreven staan in de eerste 2 regels van het Ned. Woordenboek) Lief toch? :p

Hoe wordt de duivel afgebeeld in Nederland?

Dwaalspoor
27-03-06, 00:25
Geplaatst door III
Dat is ook goed zo.
Maar ik bedoel dat een simpel woordenboek nooit de hele Griekse mythologie in een notendop kan vatten.
Red_Sonja refereerde naar die mythologie.

Ik denk dat sater er niet eens de griekse mythologische inhoud bij had. Zoals je weet zijn woordconcepten aan veranderingen onderhevig. In de huidige tijd betekent het voor mij en voor de meeste Nederlanders gewoon de duivel cq de handlanger van de duivel.

Nelis70
27-03-06, 00:33
Geplaatst door Dwaalspoor
Jouw insteek gaat over de doodstraf, dat er een doodstraf wordt gegeven in hoor ik de westerse wereld vrijwel nooit over.

Gewoon beter lezen wat ik schrijf, ik geef namelijk niet graag antwoord op commando aan mensen die al klaar staan met een beschuldigende vinger terwijl het duidelijk zou moeten zijn wat ik vind. Die laat ik lekker in de waan. Ik geef liever alleen een directe antwoord aan serieuze mensen die onbevangen komen discusseren en niet dat tuig dat van nature een islamhaat aanhangt.


Je geeft alleen antwoord aan mensen die je denkt aan te kunnen, of wat voor een ander selectiebeleid je ook toepast. Je geeft zeer selectief antwoord. En als iemand inhoudelijk op jou reageert of je een open vraag stelt dan maak je je er regelmatig van af door of geen antwoord te geven, of door die persoon alleen maar voor dom uit te maken en dus ook geen antwoord te geven.



De doodstraf werd gegeven omdat in de begintijden van de islam spionen werden gestuurd naar de moslims die zich bekeerden tot de Islam om informatie te vergaren maar zodra ze genoeg info hadden gingen ze terug naar hun broodheren en verraden de moslims. Daar komt de doodstraf vandaan die dus ingevoerd werd voor de combinatie van afvalligheid en verraad. Kortom om de moslimgemeenschap te beschermen in een tijd dat het een zaak van leven en dood was.

Hoe die er dan ook is ingekomen, feit is dat er nu in A een proces is dat zich beroept op die wet om iemand tot de dood te willen veroordelen, en je blijft vage antwoorden geven in je reacties. En je haalt er van alles en nog wat bij, vooral westerse wereld. En weet je wat: door mensen die deel uitmaken van de westerse wereld zijn heel veel afschuwelijke, verwerpelijke, zedeloze, onrechtvaardige daden gepleegd. Maar zo vaak als het erom gaat dat er een uitspraak wordt gevraagd over een specifieke rotte plek in een deel van die enorme grote en verscheidenheid kennende islamitische wereld, begin je te draaien en andere dingen erbij te halen.
Open dan een draad met alle slechte dingen uit de westerse wereld, als je zo graag je boosheid wil uiten. Waarschijnlijk wordt het een hele lange draad.

Dwaalspoor
27-03-06, 00:43
Geplaatst door Nelis70
Je geeft alleen antwoord aan mensen die je denkt aan te kunnen, of wat voor een ander selectiebeleid je ook toepast. Je geeft zeer selectief antwoord. En als iemand inhoudelijk op jou reageert of je een open vraag stelt dan maak je je er regelmatig van af door of geen antwoord te geven, of door die persoon alleen maar voor dom uit te maken en dus ook geen antwoord te geven.

Ik heb een fijne neus voor islamhaters, die laat ik liever gaar koken in eigen sopje. Ik ben ook maar een mens die nog steeds maar met 2 vingers typt.


Hoe die er dan ook is ingekomen, feit is dat er nu in A een proces is dat zich beroept op die wet om iemand tot de dood te willen veroordelen, en je blijft vage antwoorden geven in je reacties. En je haalt er van alles en nog wat bij, vooral westerse wereld. En weet je wat: door mensen die deel uitmaken van de westerse wereld zijn heel veel afschuwelijke, verwerpelijke, zedeloze, onrechtvaardige daden gepleegd. Maar zo vaak als het erom gaat dat er een uitspraak wordt gevraagd over een specifieke rotte plek in een deel van die enorme grote en verscheidenheid kennende islamitische wereld, begin je te draaien en andere dingen erbij te halen.
Open dan een draad met alle slechte dingen uit de westerse wereld, als je zo graag je boosheid wil uiten. Waarschijnlijk wordt het een hele lange draad. Mijn boosheid en reakties zijn afhankelijk van de schijnheilige spelletjes. Ik hoef niet per definitie de westerse samenlevingen te bekritiseren alleen als jullie met laaghartige en hypocriete zaken aankomen laat ik jullie fijntjes zien hoe het bij jullie aan toe gaat. Jullie zijn zo dom en zo gretig om afghanistan met de Islam gelijk te stellen terwijll de regering daar gesteund wordt door jullie eigen soldaatjes. dan kun je net zo goed ook de opium die nu massaal aan het toenemen is als voorbeeld gebruiken om de silam en sharia aan te vallen. Net als dat ik het christendom of democratie ga afvallen omdat er landen zijn die zich democratisch of christelijk noemen maar in feite nog steeds een dictatuur zijn en mensen uitmoorden. Daar hoef ik niet eens veel voor te doen, amerika en de rest van de westerse wereld prediken mensenrechen maar hebben ondertussen de meeste massaamoorden op hun conto wat nog steeds doorgaat. Dat jullie de spiegel niet willen inkijken die ik jullie voor hou is jou en jullie probleem. Zo kan ik jarenlang puntjes door jullie domheid scoren.

Nelis70
27-03-06, 01:14
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik heb een fijne neus voor islamhaters, die laat ik liever gaar koken in eigen sopje. Ik ben ook maar een mens die nog steeds maar met 2 vingers typt.

ach kom nou, vaak zat reageer je niet inhoudelijk. heeft niets met islamhaters te maken.



Mijn boosheid en reakties zijn afhankelijk van de schijnheilige spelletjes. Ik hoef niet per definitie de westerse samenlevingen te bekritiseren alleen als jullie

jullie? suggereer je dat ik een meervoudige persoonlijkheidsstoornis heb? of denk je dat ik met zun tweeen ben zodat ik met 20 vingers typ? of stop je me in een groep?


met laaghartige en hypocriete zaken aankomen laat ik jullie fijntjes zien hoe het bij jullie aan toe gaat. Jullie zijn zo dom en zo gretig om afghanistan met de Islam gelijk te stellen terwijll de regering daar gesteund wordt door jullie eigen soldaatjes.

nog een keer: daar heeft deze zaak niets maar dan ook niets mee te maken. Weeeeeer afwijken. Zeg nou gewoon: ik wil niets maar dan ook niets negatiefs erkennen in welke vorm van de islam dan ook.
Zelfs als er een volmaakt islamitische staat zou bestaan waar hier en daar in een huis nog een philips lamp gebruikt wordt, zal jij nog beweren dat alles dat fout is in die staat slecht wordt veroorzaakt door de westerse invloed. Je lijkt zo boos dat je niet veel meer helder ziet.

Er is altijd wel iets negatiefs van het westen tegenover iets negatiefs van het oosten te zetten, maar dat kan vice versa ook en zo komen we niet veel verder.


dan kun je net zo goed ook de opium die nu massaal aan het toenemen is als voorbeeld gebruiken om de silam en sharia aan te vallen. Net als dat ik het christendom of democratie ga afvallen omdat er landen zijn die zich democratisch of christelijk noemen maar in feite nog steeds een dictatuur zijn en mensen uitmoorden. Daar hoef ik niet eens veel voor te doen, amerika en de rest van de westerse wereld prediken mensenrechen maar hebben ondertussen de meeste massaamoorden op hun conto wat nog steeds doorgaat. Dat jullie de spiegel niet willen inkijken die ik jullie voor hou is jou en jullie probleem.

mmm, ik heb een aantal maal negatieve berichten over het westen onderschreven. En ik merk dat ik me genoeg open heb gesteld voor de meningen op deze site, om een aantal standpunten of ideeen te nuanceren of zelfs te herzien. Jij lijkt alleen maar agressiever te worden en - om jouw omschrijving over te nemen - steeds dommer.



Zo kan ik jarenlang puntjes door jullie domheid scoren.

Eh, er zijn een aantal momenten dat jij denkt gescoord te hebben, maar dat het een eigen doelpunt was.

~Panthera~
27-03-06, 01:37
Geplaatst door Dwaalspoor
Hoe wordt de duivel afgebeeld in Nederland?

Een Satyr is half-man half-geit, in de Griekse Mythologie.
Entiteiten die de Bosgod Pan vergezelden.

Nelis70
27-03-06, 01:43
Geplaatst door ~Panthera~
Een Satyr is half-man half-geit, in de Griekse Mythologie.
Entiteiten die de Bosgod Pan vergezelden.

en volgens wikipedia:

Satyr
(Doorverwezen vanaf Sater)
Ga naar: navigatie, zoek
Een sater omringd door nimfen, in een schilderij van William-Adolphe Bouguereau
Groter
Een sater omringd door nimfen, in een schilderij van William-Adolphe Bouguereau

Een satyr of sater is een figuur uit de Griekse mythologie. Het is een vrolijk en ondeugend boswezen, behorend tot het gevolg van de god Dionysos. Bokkenstaart, -poten, -oren en ithyphallus (opgerichte penis) behoren tot hun fysieke kenmerken. Bekende satyrs zijn Marsyas en Aristaios.

De sater staat bekend om zijn lust voor wijn en het verleiden van nimfen. Hij wordt ook vaak in het bos, spelende op een (pan)fluit afgebeeld. De meest bekende sater is Pan, maar was echter niet de enige.

De saters lieten instinct boven rede gaan, anarchie boven orde, extase boven ascese, overvloed boven matigheid. Zij waren, net als de vrouwelijke volgelingen, de Maenaden, ongeremde en lustige wezens.

Dwaalspoor
27-03-06, 01:58
Geplaatst door ~Panthera~
Een Satyr is half-man half-geit, in de Griekse Mythologie.
Entiteiten die de Bosgod Pan vergezelden.

Ik vroeg hoe de duivel wordt afgebeeld/voorgesteld.

III
27-03-06, 02:04
Geplaatst door Dwaalspoor
Hoe wordt de duivel afgebeeld in Nederland?

Bedoel je door moslims of niet-moslims.


Geplaatst door Dwaalspoor
Ik denk dat sater er niet eens de griekse mythologische inhoud bij had. Zoals je weet zijn woordconcepten aan veranderingen onderhevig. In de huidige tijd betekent het voor mij en voor de meeste Nederlanders gewoon de duivel cq de handlanger van de duivel.

Wat het voor jou betekent en of je het gevoel hebt dat het dat voor anderen ook betekent, doet er niet toe.
Al wat geldt is wat het voor sater betekent.

~Panthera~
27-03-06, 02:04
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik vroeg hoe de duivel wordt afgebeeld/voorgesteld.


http://www.cubra.nl/edschildersboekencolumn/afbeeldingen/antonius300.JPG

Meestal zoiets: rood, met horens en gespleten voeten.
Met een 3 tand.
Het is geen satyr.

http://www.wam.umd.edu/~rbratton/Flogging%20Mollys/Images/satan.gif

MaRiaH
27-03-06, 02:16
Satyr (Bosnimf/plaaggeest))

http://www.mavarts.com/images/mverickarts/satyr.jpg

Duivel (bewaker van de Hel)

http://www.stevehopson.com/images/DevilTattoo.jpg

III
27-03-06, 02:22
Geplaatst door MaRiaH


Duivel (bewaker van de Hel)

http://www.stevehopson.com/images/DevilTattoo.jpg

En jij moet en zal weer iets van jezelf in je post verwerken, hè?

sater
27-03-06, 08:03
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik vroeg hoe de duivel wordt afgebeeld/voorgesteld.

Bekijk jezelf in de spiegel.:jumping:

Nelis70
27-03-06, 12:55
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik vroeg hoe de duivel wordt afgebeeld/voorgesteld.

en een heleboel mensen vregen jou of jij die regel waar staat dat een bekeerde moslim de dood zou moeten hebben en wat dat zegt over die wet, onzin vindt of niet, en jij antwoordt ook niet direct.
En dat noemt anderen constant hypocriet, ha!

Nelis70
27-03-06, 12:55
Geplaatst door sater
Bekijk jezelf in de spiegel.:jumping:

nogal irrelevant

Nelis70
27-03-06, 12:56
Geplaatst door Red Sonja
Deze twee afbeeldingen laten goed zien wat het verschil is tussen een sater en een duivel. :fpetaf:

En dit allemaal vanwege een kleine opmerking tussendoor.... :maf2:

ja, maar dat leidt juist zo lekker af, hoeft er tenminste geen antwoord op de vraag gegeven te worden. Dat lijkt ds (in deze draad) niet graag te willen

MusicManiac
27-03-06, 13:32
Geplaatst door Nelis70
en volgens wikipedia:

Satyr
(Doorverwezen vanaf Sater)
Ga naar: navigatie, zoek
Een sater omringd door nimfen, in een schilderij van William-Adolphe Bouguereau
Groter
Een sater omringd door nimfen, in een schilderij van William-Adolphe Bouguereau

Een satyr of sater is een figuur uit de Griekse mythologie. Het is een vrolijk en ondeugend boswezen, behorend tot het gevolg van de god Dionysos. Bokkenstaart, -poten, -oren en ithyphallus (opgerichte penis) behoren tot hun fysieke kenmerken. Bekende satyrs zijn Marsyas en Aristaios.

De sater staat bekend om zijn lust voor wijn en het verleiden van nimfen. Hij wordt ook vaak in het bos, spelende op een (pan)fluit afgebeeld. De meest bekende sater is Pan, maar was echter niet de enige.

De saters lieten instinct boven rede gaan, anarchie boven orde, extase boven ascese, overvloed boven matigheid. Zij waren, net als de vrouwelijke volgelingen, de Maenaden, ongeremde en lustige wezens.

Ha, hebben ze ook een religie? Dan sluit ik me onmiddelijk aan ! ;)

sater
27-03-06, 13:37
Geplaatst door MusicManiac
Ha, hebben ze ook een religie? Dan sluit ik me onmiddelijk aan ! ;)

:duivel: welkom in mijn saterrijk

Keren we dan nu terug tot het topiconderwerp?

Sanctus
27-03-06, 23:24
Geplaatst door sater
:duivel: welkom in mijn saterrijk

Keren we dan nu terug tot het topiconderwerp?


Die Christen moet dood.
Niet omdat die christen christen is.
Want een christen is ook een aanhanger van het boek.
Nee de christen moet dood omdat hij moslim was en daarna christen is geworden.
Alle boeken zijn gelijk, maar een moslimboek is gelijker!

Snapt U wel, meneer Sater?

Nelis70
27-03-06, 23:54
Geplaatst door Sanctus
Die Christen moet dood.
Niet omdat die christen christen is.
Want een christen is ook een aanhanger van het boek.
Nee de christen moet dood omdat hij moslim was en daarna christen is geworden.
Alle boeken zijn gelijk, maar een moslimboek is gelijker!

Snapt U wel, meneer Sater?

wat krijgen we nu dan weer ....

~Panthera~
27-03-06, 23:56
VS verwachten vrijlating Afghaanse christen.

KABUL - Afghanistan laat de bekeerde christen die de doodstraf riskeert vrij. Dat heeft een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken maandag laten weten.

Een woordvoerder van de Verenigde Naties zei in de Afghaanse hoofdstad Kabul dat Abdur Rahman als voorschot op zijn vrijlating te kennen heeft gegeven dat hij naar het buitenland wil. VN-zegsman Adrian Edwards stelde dat een van de landen die zich sterk maken voor de vrijlating van Rahman de bekeerde christen wel asiel zal verlenen.

Diplomaten zeiden zondag dat de Afghaanse rechter die de internationaal omstreden aanklacht tegen Rahman behandelt, de zaak heeft terugverwezen naar het Openbaar Ministerie. De aanklagers, die aansturen op een doodstraf voor Abdur Rahman wegens het afstand nemen van de islam, zouden vormfouten hebben gemaakt.

De rechterlijke ingreep volgde op een golf van internationaal protest tegen een mogelijke doodstraf voor Rahman. Paus Benedictus XVI vroeg de Afghaanse president Karzai zaterdag nog het leven van de bekeerde Afghaan te sparen, aldus het Italiaanse persbureau ANSA.


:fpetaf:

sater
28-03-06, 09:00
Geplaatst door Sanctus
Die Christen moet dood.
Niet omdat die christen christen is.
Want een christen is ook een aanhanger van het boek.
Nee de christen moet dood omdat hij moslim was en daarna christen is geworden.
Alle boeken zijn gelijk, maar een moslimboek is gelijker!

Snapt U wel, meneer Sater?

:mrt2: Dolletjes een fatwa?

mark61
28-03-06, 09:46
Geplaatst door ~Panthera~
VS verwachten vrijlating Afghaanse christen.:fpetaf:

- onaanvaardbare inmenging in de interne aangelegenheden van een onafhankelijk land.

- de meeste Afghanen zijn witheet.

Conclusie: soort Jurassic Park. Betreden op eigen risico. Liever negeren.

binloser
28-03-06, 10:22
Geplaatst door Sanctus
Die Christen moet dood.
Niet omdat die christen christen is.
Want een christen is ook een aanhanger van het boek.
Nee de christen moet dood omdat hij moslim was en daarna christen is geworden.
Alle boeken zijn gelijk, maar een moslimboek is gelijker!

Snapt U wel, meneer Sater?

Meneer Sanctus heeft kennelijk zijn opleiding gehad uit een moslimboek en is steeds 'gelijker' geworden d.w.z. zijn persoon is langzaam verdwenen en hij bazelt alleen nog maar iets na. Dat een mens zo ver kan zinken. Dat hij zichzelf een lied noemt als inleiding van de consecratie van de mis (santus) is opmerkelijk.

sater
28-03-06, 13:08
Geplaatst door binloser
Meneer Sanctus heeft kennelijk zijn opleiding gehad uit een moslimboek en is steeds 'gelijker' geworden d.w.z. zijn persoon is langzaam verdwenen en hij bazelt alleen nog maar iets na. Dat een mens zo ver kan zinken. Dat hij zichzelf een lied noemt als inleiding van de consecratie van de mis (santus) is opmerkelijk.

@binloser :lole: :zwaai:

:D @Sanctus sacrale:voorzeker zijt gij bekend met het wonder dat de Liverpoolse Ali gewerd. De door hem gekochte vissen vertoonden op hun flanken de namen Allah en Mohammed. Voorwaar wonderbaarlijk dat de Barmhartige het Christelijk vissenteken gebruikt. Christelijk omdat de eerste volgelingen van Jezus vissers waren. Christelijk omdat de vis in den beginne als herkenningsteken diende. Gezegend zij die de boodschap begrijpen en verstaan als: uitnodiging tot tolerantie en verlichting.

tukkersterror
28-03-06, 13:16
Geplaatst door Sanctus
Die Christen moet dood.
Niet omdat die christen christen is.
Want een christen is ook een aanhanger van het boek.
Nee de christen moet dood omdat hij moslim was en daarna christen is geworden.
Alle boeken zijn gelijk, maar een moslimboek is gelijker!

Snapt U wel, meneer Sater?

Gelukkig zijn er moslims die er ander over denken.

Hij is net vrijgelaten :boogie: :boogie:

tukkersterror
28-03-06, 13:21
Geplaatst door sater
@binloser :lole: :zwaai:

:D @Sanctus sacrale:voorzeker zijt gij bekend met het wonder dat de Liverpoolse Ali gewerd. De door hem gekochte vissen vertoonden op hun flanken de namen Allah en Mohammed. Voorwaar wonderbaarlijk dat de Barmhartige het Christelijk vissenteken gebruikt. Christelijk omdat de eerste volgelingen van Jezus vissers waren. Christelijk omdat de vis in den beginne als herkenningsteken diende. Gezegend zij die de boodschap begrijpen en verstaan als: uitnodiging tot tolerantie en verlichting.

Ik zie dat God dus een teken gaf dat we mensen moeten verenigen in het geloof.

:droef: Waar is nu het wachten nog op, zag trouwens laatst bij de leukste thuis een hond die mama en Allah kon zeggen!!! :moe:

binloser
29-03-06, 13:15
:D @Sanctus sacrale:voorzeker zijt gij bekend met het wonder dat de Liverpoolse Ali gewerd. De door hem gekochte vissen vertoonden op hun flanken de namen Allah en Mohammed. Voorwaar wonderbaarlijk dat de Barmhartige het Christelijk vissenteken gebruikt. Christelijk omdat de eerste volgelingen van Jezus vissers waren. Christelijk omdat de vis in den beginne als herkenningsteken diende. Gezegend zij die de boodschap begrijpen en verstaan als: uitnodiging tot tolerantie en verlichting. [/B][/QUOTE]

Goed gevonden! De naam van Allah en Mohammed op een bij uitstek oerchristelijk symbool nl. de vis. Dat moeten erin houden; zoals we het ban de bom teken hebben zal dit een teken kunnen zijn voor tolerantie en zich vereend voelen in het geloof in het opperwezen.

duende
30-03-06, 13:22
Geplaatst door Dwaalspoor
Jouw insteek gaat over de doodstraf, dat er een doodstraf wordt gegeven in hoor ik de westerse wereld vrijwel nooit over.
De afgelopen 100 jaar is er in het westen geen doodstraf uitgesproken over iemand die van geloof veranderd is. En er zijn genoeg mensen in het westen tegen de doodstraf. Zie veel Europese landen waar deze straf al lang uit het wetboek van strafrecht geschrapt is.

Gewoon beter lezen wat ik schrijf, ik geef namelijk niet graag antwoord op commando aan mensen die al klaar staan met een beschuldigende vinger terwijl het duidelijk zou moeten zijn wat ik vind. Die laat ik lekker in de waan. Ik geef liever alleen een directe antwoord aan serieuze mensen die onbevangen komen discusseren en niet dat tuig dat van nature een islamhaat aanhangt.

Goed zo..."Tuig" en Islam haat, dat zijn de argumenten waar ik op zit te wachten.
Lees jij wat ik schrijf? Ik denk het niet. Ik vind het belachelijk dat ik meteen tuig genoemd wordt als ik kanttekeningen zet bij de doodstraf omdat iemand een ander geloof aan neemt. En dat ik dat middeleeuws vind lijkt me logisch. Iemand ter dood veroordelen omdat hij/zij plotseling van geloof veranderd is middeleeuws en triest. De doodstraf is zo wie zo barbaars. Iemand van staatswege vermoorden. De hele maatschappij als moordenaar.


De doodstraf werd gegeven omdat in de begintijden van de islam spionen werden gestuurd naar de moslims die zich bekeerden tot de Islam om informatie te vergaren maar zodra ze genoeg info hadden gingen ze terug naar hun broodheren en verraden de moslims. Daar komt de doodstraf vandaan die dus ingevoerd werd voor de combinatie van afvalligheid en verraad. Kortom om de moslimgemeenschap te beschermen in een tijd dat het een zaak van leven en dood was.
En daarom moet deze wet nog steeds van kracht zijn? Een lam excuus van een lam mannetje dat begint te schelden als hij ook maar enige kritiek op zijn "waarheid" te lezen krijgt.
Maar ik denk dat jij in je hartje het helemaal eens bent met de moslim "geleerden" in Afghanistan. Je moet wel want het staat in de koran. toch?

binloser
30-03-06, 14:12
Je kunt uit de reactie van lieden zoals Duente merken dat men niet geleerd heeft zelf te denken. Men verwijst voortdurend naar ofwel de koran of naar vroegere 'geleerden'. Dat zal de teloorgang van de islam in deze eeuw veroorzaken; velen wenden zich nu al ervan af, niet alleen in europa maar ook in Afrika bekeren islamieten zich op grote schaal tot het christendom. Van daaruit kan de laatste stap naar het atheisme /humanisme gedaan worden.

duende
30-03-06, 14:19
Geplaatst door binloser
Je kunt uit de reactie van lieden zoals Duente merken dat men niet geleerd heeft zelf te denken. Men verwijst voortdurend naar ofwel de koran of naar vroegere 'geleerden'. Dat zal de teloorgang van de islam in deze eeuw veroorzaken; velen wenden zich nu al ervan af, niet alleen in europa maar ook in Afrika bekeren islamieten zich op grote schaal tot het christendom. Van daaruit kan de laatste stap naar het atheisme /humanisme gedaan worden.
Nee, de 'geleerden' waar ik naar verwijs zijn de hedendaagse Afghaanse 'geleerden' die zo graag een man vermoord zagen worden omdat hij hun waarheid niet meer als zijn waarheid wilde aannemen.
En die opmerking over zelf denken kan ik niet serieus nemen. Zeker niet van een zeloot. Ik ben geen godsdienst aanhanger dus mijn gedachten zijn vrijer dan die van jou. Ik steel niet omdat ik mijn medemens niet wil benadelen. Jij steelt niet omdat je bang bent voor de straf van je god.