PDA

Bekijk Volledige Versie : Cartoon over profeet van 500 jaar oud



Marsipulami
22-03-06, 20:34
Terroristen planden aanslag op kerk Bologna

Hilversum (ANP/DPA) 21 maart 2006 - Islamitische extremisten zijn volgens Italiaanse media van plan geweest aanslagen uit te voeren op een kerk in Bologna en de metro van Milaan. De aanslagen hadden volgens de Corriere della Sera van vandaag nog voor de parlementsverkiezingen van 9 en 10 april moeten plaatsvinden.

Uitzetting Noord-Afrikanen
De autoriteiten hebben de plannen met de uitzetting van zeven Noord-Afrikanen voorkomen, aldus het dagblad. De mannen uit Marokko en Tunesië, die al maanden werden geschaduwd, zouden contacten hebben gehad met de terreurorganisatie Al Qaida.

Mohammed-fresco
Een van de doelwitten was de San Petronio-kathedraal in Bologna. In de kerk bevindt zich een fresco uit de vijftiende eeuw waarop is geschilderd hoe de islamitische profeet Mohammed naar de hel wordt verjaagd.

xslaniet
22-03-06, 21:32
SSSSSST!!!!!!!!Dat mag je niet zeggen hier.

Marsipulami
22-03-06, 21:51
Geplaatst door xslaniet
SSSSSST!!!!!!!!Dat mag je niet zeggen hier.

Wat mag men niet zeggen hier ? Ik vind dat er heel open gediscussieerd wordt op maroc.nl.

xslaniet
22-03-06, 21:53
Discuseren is het elkaar omverwerpen met argumenten...
Is er nog een ander forum dat Maroc.nl heet?

Marsipulami
22-03-06, 21:56
Geplaatst door xslaniet
Discuseren is het elkaar omverwerpen met argumenten...
Is er nog een ander forum dat Maroc.nl heet?

Je commentaar blijft mistig. Wat mag je nou niet zeggen op maroc.nl ?

xslaniet
22-03-06, 22:31
Geplaatst door Marsipulami


Mohammed-fresco
Een van de doelwitten was de San Petronio-kathedraal in Bologna. In de kerk bevindt zich een fresco uit de vijftiende eeuw waarop is geschilderd hoe de islamitische profeet Mohammed naar de hel wordt verjaagd .
Dit!!!

waterfiets
22-03-06, 23:05
Jezus aan het kruis met INRI erboven is eigenlijk ook een cartoon.


Toelichting:

De letters INRI zijn de beginletters van het Latijnse opschrift op het kruis van Jezus: Iesus Nazarenus, Rex Iudaeorum (Jezus van Nazaret, koning der joden), daar aangebracht in opdracht van Pontius Pilatus.

Op vele afbeeldingen van de kruisiging en op crucifixen vindt men deze tekst, meestal boven het lichaam van de gekruisigde Christus.

In het bijbelboek Johannes wordt in hoofdstuk 19 vers 19 - 22 deze gebeurtenis als volgt beschreven:

Pilatus had een inscriptie laten maken die op het kruis bevestigd werd. Er stond op ‘Jezus uit Nazaret, koning van de Joden.’ Het stond er in het Hebreeuws, het Latijn en het Grieks, en omdat de plek waar Jezus gekruisigd werd dicht bij de stad lag, werd deze inscriptie door veel Joden gelezen. De hogepriesters van de Joden zeiden tegen Pilatus: ‘U moet niet 'koning van de Joden' schrijven, maar "Deze man heeft beweerd: Ik ben de koning van de Joden." ‘Wat ik geschreven heb, dat heb ik geschreven’, was het antwoord van Pilatus. (NBV).

(bron: Wikipedia)

xslaniet
22-03-06, 23:41
Die hele ...bijbel is één grote cartoon.

observer
23-03-06, 09:55
Geplaatst door xslaniet
Dit!!! je mag het wel bespreken maar niet de tekening laten zien dan verbranden we je vlag!