PDA

Bekijk Volledige Versie : Negerzoen !!



MusicManiac
23-03-06, 19:19
'Negerzoen' nu echt verleden tijd
De naam negerzoen voor die lekkere ronde schuimbollen met koek en chocola is verleden tijd.

Negerzoen wordt Buys zoen

Racistisch
Koekfabrikant Van der Breggen verandert de naam van zijn negerzoenen in 'Buys Zoenen'. Het bedrijf komt daarmee tegemoet aan de kritiek dat de naam van het snoep racistisch zou zijn. De Stichting Eer en Herstel Betaling Slachtoffers van Slavernij in Suriname had het bedrijf gevraagd de naam te wijzigen.

Beledigend
Die zou beledigend zijn voor zwarte mensen. Buys verwijst naar de producent van het snoep die eind jaren negentig door Van der Breggen werd overgenomen.

Bron : RTL nieuws

Wat een kutland is dit soms ! Mag er dan niks meer ?!?! Mijn favoriete snoepgoed heet "NEGERZOEN " en niemand gaat me daar van af brengen.

NEGERZOEN ! NEGERZOEN ! NEGEZOEN !

Tomas
23-03-06, 19:42
Vind dat schuim maar plastic smaken.

En in belgie heten ze "negerinnen tetten" heb ik begrepen. Da's dubbele discriminatie: zwart en vrouw. Da's pas erg.

Divine_70
23-03-06, 19:56
De liefhebbers van de negerzoen van nu zullen die naam niet zo snel meer veranderen.
Het blijft voor mij ook gewoon de goeie ouwe negerzoen. :hihi:
En lekker dat ie is. :engel:

MusicManiac
23-03-06, 19:57
Geplaatst door Tomas
Vind dat schuim maar plastic smaken.

En in belgie heten ze "negerinnen tetten" heb ik begrepen. Da's dubbele discriminatie: zwart en vrouw. Da's pas erg.

Klinkt NOG lekkerder .. :nerveus:

Baddha
23-03-06, 19:59
Geplaatst door Tomas
Vind dat schuim maar plastic smaken.

En in belgie heten ze "negerinnen tetten" heb ik begrepen. Da's dubbele discriminatie: zwart en vrouw. Da's pas erg.

Ik eet die troep niet, maar wat een idiote onzin zeg. Als je dat als beledigend ziet zegt dat meer over jezelf.

Wat volgt, de jodekoeken?

Nog maar een paar jaar en Sinterklaas komt met paarse pieten.

Divine_70
23-03-06, 20:11
Geplaatst door Baddha
Ik eet die troep niet, maar wat een idiote onzin zeg. Als je dat als beledigend ziet zegt dat meer over jezelf.

Wat volgt, de jodekoeken?

Nog maar een paar jaar en Sinterklaas komt met paarse pieten.

De zwarte Piet is al uit de gratie.

delirious
23-03-06, 20:13
Geplaatst door MusicManiac
'Negerzoen' nu echt verleden tijd
De naam negerzoen voor die lekkere ronde schuimbollen met koek en chocola is verleden tijd.

Negerzoen wordt Buys zoen

Racistisch
Koekfabrikant Van der Breggen verandert de naam van zijn negerzoenen in 'Buys Zoenen'. Het bedrijf komt daarmee tegemoet aan de kritiek dat de naam van het snoep racistisch zou zijn. De Stichting Eer en Herstel Betaling Slachtoffers van Slavernij in Suriname had het bedrijf gevraagd de naam te wijzigen.

Beledigend
Die zou beledigend zijn voor zwarte mensen. Buys verwijst naar de producent van het snoep die eind jaren negentig door Van der Breggen werd overgenomen.

Bron : RTL nieuws

Wat een kutland is dit soms ! Mag er dan niks meer ?!?! Mijn favoriete snoepgoed heet "NEGERZOEN " en niemand gaat me daar van af brengen.

NEGERZOEN ! NEGERZOEN ! NEGEZOEN !


Zou je het minder lekker vinden als het Zoen zou heten? :argwaan:

Divine_70
23-03-06, 20:15
Nou uhm, niet om het 1 of ander hoor.
Maar Byus zoen, Buys spreek je uit als buis en dat woord wordt hier weer voor hele andere doeleinden gebruikt. :engel:

delirious
23-03-06, 20:18
Geplaatst door Divine_70
Nou uhm, niet om het 1 of ander hoor.
Maar Byus zoen, Buys spreek je uit als buis en dat woord wordt hier weer voor hele andere doeleinden gebruikt. :engel:

:verward:

Tomas
23-03-06, 20:18
Geplaatst door Divine_70
Nou uhm, niet om het 1 of ander hoor.
Maar Byus zoen, Buys spreek je uit als buis en dat woord wordt hier weer voor hele andere doeleinden gebruikt. :engel:

Ik ken iemand die zo heet. Nou lust ik ze helemaal niet meer.

Divine_70
23-03-06, 20:19
Geplaatst door delirious
:verward:

Dat bedoel ik. :hihi:
Dus volgend jaar mag deze naam ook niet meer dan gaan wij vrouwen protesteren. :ego:

Divine_70
23-03-06, 20:20
Geplaatst door Tomas
Ik ken iemand die zo heet. Nou lust ik ze helemaal niet meer.

:haha: Ff geduld, de naam wordt volgend jaar aangepast zoals je zag. :hihi:

tukkersterror
23-03-06, 21:01
Hallo wij mensen kunnen hierin de macht hebben.

Een paar weken wachten tot de buyszoen inderdaad in de winkel ligt en gaan vragen om de negerzoen en als ze dan de buys aanwijzen, gewoon zeggen die mot ik niet want dat zijn geen negerzoenen.

De buysfabrieken zullen heus wel pijlen hoe de reactie is van de bevolking en dan zullen ze de naam snel weer terug draaien.

Trouwens de platte pita brood die ik altijd haal bij mijn turkse bakker noem ik ook turksbrood.

Dus wat is er mis met een naam wijzend naar een bevolkings groep.

Maar er zijn veel van die woorden, Bisschop wijn, pleegzuster bloed wijn, in de drugswereld Chinezen, etc. etc. etc.

Nee als iemand tukkersterror, bier, wiskey of koekjes op de markt brengt van mij mag hij of zij!!!

Divine_70
23-03-06, 21:05
Tss, dan komt er eerst een zoen een snoepje of een lekker koekje die Divine heet. :ego:
Daarna is Tukker aan de beurt. :wijs:

Divine_70
23-03-06, 22:43
Geplaatst door klaaskop
Volgens mij heette het merk vroeger "Dick's" ...

Dat verklaart die Buis dan weer. :stout:

~Panthera~
23-03-06, 22:47
Als je er alleen al naar KIJKT, vliegt het glazuur al van je tanden.

Bleh ! http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a234.gif

tukkersterror
23-03-06, 23:02
Zoenen, zoenen, maak me blij!!! :fparty:

Divine_70
23-03-06, 23:14
Geplaatst door tukkersterror
Zoenen, zoenen, maak me blij!!! :fparty:


Neem er zoveel je lust. :stout:

http://www.vanderbreggen.com/CMS/Media/art_smal/IMG_9542.jpg

Divine_70
23-03-06, 23:25
Geplaatst door ~Panthera~
Als je er alleen al naar KIJKT, vliegt het glazuur al van je tanden.

Bleh ! http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a234.gif

De Superdickmanns zijn nog groter en romiger en lekkerder. :boogie:

Uhm, zeg ik dat nou wel in voedertaal ? .... :vreemd: :stout:

Trusten :zwaai:

tukkersterror
23-03-06, 23:32
Geplaatst door Divine_70
De Superdickmanns zijn nog groter en romiger en lekkerder. :boogie:

Uhm, zeg ik dat nou wel in voedertaal ? .... :vreemd: :stout:

Trusten :zwaai:
:zwaai: :aftel: :romance: :tover:

~Panthera~
23-03-06, 23:36
Geplaatst door Divine_70
De Superdickmanns zijn nog groter en romiger en lekkerder. :boogie:

Uhm, zeg ik dat nou wel in voedertaal ? .... :vreemd: :stout:

Trusten :zwaai:


OMG ! Nog erger. :moe:

truste ! :zwaai:

Skidmark
24-03-06, 00:05
Geplaatst door Tomas
Vind dat schuim maar plastic smaken.

En in belgie heten ze "negerinnen tetten" heb ik begrepen. Da's dubbele discriminatie: zwart en vrouw. Da's pas erg.

:lol: Nou!! Hoe dúrven ze!! :hihi:

Skidmark
24-03-06, 00:11
Geplaatst door klaaskop
Volgens mij heette het merk vroeger "Dick's" ...

Of bedoel je Dickman's negerzoenen? :cool:

tukkersterror
24-03-06, 07:30
Geplaatst door Skidmark
Of bedoel je Dickman's negerzoenen? :cool:

Klopt als een bus, die heeft toen voor een jaar of 5 geleden zijn naam negerzoen veranderd en zijn bedrijf moeten verkopen omdat iedereen zijn (naam vergeten) niet meer kocht.

Ik zal eens zoeken voor een klachten adres, bij de kruis in Amsterdam heeft het geholpen en is alweer terug geplaatst met het er omheen!!!

sater
24-03-06, 08:18
:jumping: zou tongoenen wel mogen?

Divine_70
24-03-06, 11:47
Geplaatst door sater
:jumping: zou tongoenen wel mogen?

Tuurlijk mag dat, kun je ze anders eten dan ? :engel:.
Tongzoenen met een (neger)zoen is zo lekker joh :D
Al dat lekkere room er uit lepelen. :stout:

Juliette
24-03-06, 12:57
Geplaatst door Divine_70
Tuurlijk mag dat, kun je ze anders eten dan ? :engel:.
Tongzoenen met een (neger)zoen is zo lekker joh :D
Al dat lekkere room er uit lepelen. :stout:

:stomp:

Hoppa!

M'n fantasie slaat weer op hol.

Bedankt hoor. :mad: :hihi:

Divine_70
24-03-06, 13:02
Geplaatst door Juliette
:stomp:

Hoppa!

M'n fantasie slaat weer op hol.

Bedankt hoor. :mad: :hihi:


Sorry mop :duits:
ik liet me ff gaan bij de gedachte aan zo`n heerlijke NEGERZoen. :hihi:

skil
24-03-06, 13:02
WAT DACHT JE VAN POTLOOD DIE NAAR HUIDSKLEUR WORDT GENOEMD


WELKE HUIDSKLEUR???

VROEGER D8 IK DAAR ECHT NIET AAN
IK WAS TOEN OOK GEWOON BRUIN EN ALS IK DE KLEU HUIDSKLEUR NODIG HAD DAN ZEI IK OOK GEWOON HUIDSKLEUR

TUURLIJK IS DISCRIMINATIE EN RACISME SLECHT
MAAR ALS HET ZONDER OPZET IS
ZOALS HUIDSKLEUR, NEGERZOENEN, EN JODEKOEKEN SO WHAT

GA LIEVER AANDACHT BESTEDEN AAN MENSEN DIE ECHT GEDISCRIMINEERT WORDEN

Divine_70
27-03-06, 20:08
Geplaatst door Skidmark
Of bedoel je Dickman's negerzoenen? :cool:

Oww die zijn zo lekker ! :jumping:

xslaniet
27-03-06, 20:23
Ik heb ooit eens een zoen gehad van Naomi Cambell...dat was pas lekker... :wohaa:

Divine_70
27-03-06, 20:32
Geplaatst door xslaniet
Ik heb ooit eens een zoen gehad van Naomi Cambell...dat was pas lekker... :wohaa:

Naomi Campbell draagt bont, niks om trots op te zijn. :jammer:

xslaniet
27-03-06, 20:45
Toen niet... :gniffel:

Divine_70
27-03-06, 20:55
Geplaatst door xslaniet
Toen niet... :gniffel:

Dat staat je ook toe om te zeggen. :hihi:

xslaniet
27-03-06, 20:59
vertel eens wat is er mis met bont?

Divine_70
27-03-06, 21:02
Geplaatst door xslaniet
vertel eens wat is er mis met bont?

:wtf: .......... Alles.

xslaniet
27-03-06, 21:03
Ik eet vlees ,is dat ook fout?

Divine_70
27-03-06, 21:05
Geplaatst door xslaniet
Ik eet vlees ,is dat ook fout?

Vlees is voor een gedeelte een belangrijk element in je dagelijkse voeding aan mineralen, vitamienes en eiwitten.
Wat is het nut van het dragen van bont ?

Juliette
27-03-06, 21:09
Geplaatst door xslaniet
Ik eet vlees ,is dat ook fout?

Ik zie waar je naartoe wil. Heb ook geworsteld met dat soort zaken. Zowel bont als vlees als leer zijn producten van dode dieren. Maar bont is wel bij uitstek een onwaarschijnlijk luxeproduct waarvoor dieren afgemaakt worden. (tenzij je op de Noord of Zuidpool woont). De focus moet dus liggen op de wijze waarop het dode dier gebruikt wordt.

xslaniet
27-03-06, 21:09
wat is het nut van een mobiele telefoon?

Juliette
27-03-06, 21:11
Geplaatst door xslaniet
wat is het nut van een mobiele telefoon?

Kunnen bellen? :argwaan: Bereikbaar zijn in een SL die dat meer en meer vraagt (eist) ?

xslaniet
27-03-06, 21:12
Geplaatst door Juliette
Ik zie waar je naartoe wil. Heb ook geworsteld met dat soort zaken. Zowel bont als vlees als leer zijn producten van dode dieren. Maar bont is wel bij uitstek een onwaarschijnlijk luxeproduct waarvoor dieren afgemaakt worden. (tenzij je op de Noord of Zuidpool woont). De focus moet dus liggen op de wijze waarop het dode dier gebruikt wordt.
Ik ben bang dat ik daar niet naar toe wil.

Laten we even uitgaan van de strenge regelgeving in Europa.
Is het dan niet beter om de bontindustrie hier te houden en de controle te behouden over het welzijn van de dieren?
We hebben toch allemaal wel de films gezien van pelsdierfokkerijen in Rusland en Azië?Films die niemand wil zien en daarom maar al het bont verafschuwt.
Wil ik nog even aan toe voegen dat een dier voor de consumptie veel slechter behandeld wordt dan een dier bedoeld voor de pels.

xslaniet
27-03-06, 21:17
Geplaatst door Juliette
Kunnen bellen? :argwaan: Bereikbaar zijn in een SL die dat meer en meer vraagt (eist) ?
ja ,ok daar heb je een punt ,maar wat zit er in je mobieltje,zijn dat allemaal leuke dingen ,of zijn het zeldzame kristallen ?
Geloof me als je weet wat jij (ik ook) allemaal nutiigt en sloopt o9mwille van luxe ...nahh laat maar ,je wordt er depri van.

~Panthera~
27-03-06, 21:17
Geplaatst door xslaniet
vertel eens wat is er mis met bont?

http://www.furisdead.com/feat-trentreznor.asp

Juliette
27-03-06, 21:20
Geplaatst door xslaniet
Ik ben bang dat ik daar niet naar toe wil.

Laten we even uitgaan van de strenge regelgeving in Europa.
Is het dan niet beter om de bontindustrie hier te houden en de controle te behouden over het welzijn van de dieren?
We hebben toch allemaal wel de films gezien van pelsdierfokkerijen in Rusland en Azië?Films die niemand wil zien en daarom maar al het bont verafschuwt.
Wil ik nog even aan toe voegen dat een dier voor de consumptie veel slechter behandeld wordt dan een dier bedoeld voor de pels.

Eens hoor. Ik ben daar niet zo orthodox in. Maar strenge regelgeving is ook niet alles. Onlangs werd het slachthuis in Anderlecht (Bxl) op basis van die regelgeving veroordeeld. Maar enkel nadat een organisatie als Gaia met verborgen camera praktijken filmde.

Maar ik ben evenzeer tegen de hypocriete 'zuiverheid' van dat soort organisaties als Gaia. Nikls producten van dieren maar als alternatieven wel een hoop synthetische rommel die gemaakt is met wat voor foute producten.

Juliette
27-03-06, 21:21
Geplaatst door xslaniet
ja ,ok daar heb je een punt ,maar wat zit er in je mobieltje,zijn dat allemaal leuke dingen ,of zijn het zeldzame kristallen ?
Geloof me als je weet wat jij (ik ook) allemaal nutiigt en sloopt o9mwille van luxe ...nahh laat maar ,je wordt er depri van.

Weet ik. Dat maakt het zo moeilijk.

xslaniet
27-03-06, 21:26
Geplaatst door Juliette
Weet ik. Dat maakt het zo moeilijk.
en ook weer makkelijk.

Ik ben op een bontfarm geweest die aan de hoogste eisen voldoet,een proeffarm waar de dieren het beter hebben als minggeen bejaarde in nederland.
Aan de en kant denk ik toch zielig ,aan de ander kant in Azië is het veel slechter.

Juliette
27-03-06, 21:29
Geplaatst door xslaniet
en ook weer makkelijk.

Ik ben op een bontfarm geweest die aan de hoogste eisen voldoet,een proeffarm waar de dieren het beter hebben als minggeen bejaarde in nederland.
Aan de en kant denk ik toch zielig ,aan de ander kant in Azië is het veel slechter.

Daarom kijk ik eerder naar het product. Gaat het over eten of schoenen kan ik nog wel een reden verzinnen voor het lijden van die dieren (hoe erbarmelijk en zielig die reden ook is). Voor bont niet.

tukkersterror
27-03-06, 21:31
Gewoon met zijn allen een watervaste stift kopen, morgen naar de winkel en gewoon Buys doorstrepen en NEGERZOENEN SCHRIJVEN!!!!:stout: tukkersterror zal zoet zijn!!!
Heb ik net gedaan in een tankstation met toestemming van de eigenaar:lol:

xslaniet
27-03-06, 21:36
Geplaatst door Juliette
Daarom kijk ik eerder naar het product. Gaat het over eten of schoenen kan ik nog wel een reden verzinnen voor het lijden van die dieren (hoe erbarmelijk en zielig die reden ook is). Voor bont niet.
Toch blijkt dat men tegenwoordig schoene kan kopen van andere materialen en dat men kan leven zonder vlees...
Ikzelf moet er niet aan denken ,er gaat niets boven een lkker lapje gegrilde eland.

~Panthera~
27-03-06, 21:41
Geplaatst door tukkersterror
Gewoon met zijn allen een watervaste stift kopen, morgen naar de winkel en gewoon Buys doorstrepen en NEGERZOENEN SCHRIJVEN!!!!:stout: tukkersterror zal zoet zijn!!!
Heb ik net gedaan in een tankstation met toestemming van de eigenaar:lol:



Zeg, Dolle Dries: waarom schreeuw jij altijd zo ? :stout:

tukkersterror
27-03-06, 21:58
Geplaatst door ~Panthera~
Zeg, Dolle Dries: waarom schreeuw jij altijd zo ? :stout:

Wou alleen even aandacht, maar jullie hadden het over bont.

Daar heb ik maar 1 mening over (ik heb zelf een bontjas in rusland) Bont is alleen toegestaan als het dier dient als comsuptie of bij toeval is overleden.
Je gaat als mens niet iets wat door God geschappen is doden omdat zijn velletje beter is als je eigen velletje!!!!!!
Pffff, this eruit!!!! :boer:

~Panthera~
27-03-06, 22:04
Geplaatst door tukkersterror
Wou alleen even aandacht, maar jullie hadden het over bont.

Daar heb ik maar 1 mening over (ik heb zelf een bontjas in rusland) Bont is alleen toegestaan als het dier dient als comsuptie of bij toeval is overleden.
Je gaat als mens niet iets wat door God geschappen is doden omdat zijn velletje beter is als je eigen velletje!!!!!!
Pffff, this eruit!!!! :boer:




Als je !!! <---- gebruikt op het net, dan sta je ahw te schreeuwen. :boer:

:zweep: En dat doet zeer aan je oren.

:hihi:

xslaniet
27-03-06, 22:07
http://img104.imageshack.us/img104/42/negerzoenen7zu.jpg

sjo
27-03-06, 22:53
Geplaatst door tukkersterror
Wou alleen even aandacht, maar jullie hadden het over bont.

Daar heb ik maar 1 mening over (ik heb zelf een bontjas in rusland) Bont is alleen toegestaan als het dier dient als comsuptie of bij toeval is overleden.
Je gaat als mens niet iets wat door God geschappen is doden omdat zijn velletje beter is als je eigen velletje!!!!!!
Pffff, this eruit!!!! :boer:

Laat ik nou denken dat het hier om negerzoenen ging.......

gr.
sjo

observer
28-03-06, 10:13
Geplaatst door sjo
Laat ik nou denken dat het hier om negerzoenen ging.......

gr.
sjo zolang ze geen versie maken met een negervelletje zie ik het probleem niet

tukkersterror
28-03-06, 11:22
Geplaatst door observer
zolang ze geen versie maken met een negervelletje zie ik het probleem niet

Een jas van een negervelletje?

Hoopt dat hij niet krimpt in de zon!

waterfiets
28-03-06, 12:31
Nou nog "Blanke Vla" van de markt halen ...

observer
28-03-06, 15:11
de argumentatie van die beroepsklager is ook nog eens waterig

volgens hem komt het woord neger van het engelse woord nigger wat weer niks zou betekenen

bij mijn beste weten komt het woord neger gewoon uit het latijns (negre) wat gewoon een aanduiding was voor de donkere mensen die ze tegenkwamen (zie ook negroide ras)

http://www.ad.nl/binnenland/article236227.ecezie hier (http://www.ad.nl/binnenland/article236227.ece)

overigens heeft deze meneer van dit zijn levenswerk gemaakt (lees werkt geen klap)