PDA

Bekijk Volledige Versie : Opnieuw buitensporig politiegeweld tegen krakers



wytze
24-03-06, 12:01
Persbericht: Politie liegt, niet krakers maar M.E. gebruikte buitensporig geweld.


BRATRA gebruikt op illegale manier verscheidene soorten chemische wapens en slaat krakers gericht op het hoofd, o.a. met steigerpijpen.

Vanwege de hevige dreigementen en de zeer zware aanklachten die de politie en Cohen na de ontruiming van Bilderdijkstraat 82/1 in de media spuiden heeft het even geduurd voor dat de meest directe betrokkenen hun verhaal uit de doeken konden doen.

Omdat de personen die binnen zaten uit veiligheidsoverwegingen niet direct met de media willen praten is besloten om dit persbericht uit te geven.

Hierin staat wat er echt gebeurd is, een heel ander verhaal dan datgene wat de politie de wereld voorspiegelt.


De BRATRA (BRAnd en TRAangas team) is aan de achterkant van het perceel, veilig uit het zicht van de media, meteen vanaf het begin met zeer grof en levensgevaarlijk geweld tekeer gegaan.

Vanaf het eerste raam dat door de BRATRA werd ingeslagen zijn er grote hoeveelheden strijdgassen naar binnen gespoten, een overtreding van wet, ambtsinstructies en internationale afspraken.

Traangas is naar binnen gepompt in de vorm van zowel gas als schuim en was ook vermengd met het water van het tweede waterkanon. Traangas mag nooit en te nimmer in afgesloten ruimten worden gebruikt. Hetzelfde geldt voor het in zeer grote hoeveelheden gebruikte pepperspray.

Er is zoveel strijdgas gebruikt dat de politiehonden drie uur later nog niet het pand in konden om naar de verdwenen krakers te zoeken.

Ook zijn de krakers die probeerden de gaten in de barricades weer dicht te stoppen om het traangas bombardement tegen te gaan door ambtenaren gericht op hun hoofd geslagen met o.a. stalen steigerpijpen, wapenstokken en stukken betonijzer.

Uiteindelijk zijn de barricades door de ME geslecht door met de hoogwerker simpelweg naar binnen te rijden en de gehele gevel naar binnen te drukken. Hierbij zijn vloer- en plafondbalken ontzet, wat niet alleen de levens van de in het perceel aanwezige krakers in gevaar heeft gebracht maar ook die van de politie en de huurders op twee en drie hoog die gewoon thuis waren.

Ook is er door toedoen van het slijpwerk van de ME meerdere keren brand ontstaan in gordijnen en stukken tapijt, wat in combinatie met het gebruikte gas levensgevaarlijk is.


Al dit politie geweld staat in schril contrast met dat van de krakers, die zoals meteen vanaf het begin is betoogd geen zwaar geweld hebben gebruikt. Met compressoren hebben ze de BRATRA een fiks waterbad gegeven en is er wat verf verspoten, maar van brandbare vloeistoffen is geen sprake geweest.

Het enige wat de krakers kunnen bedenken wat lijkt op het door de politie genoemde ammoniak is het stinkende water dat nog in de radiatorplaten zat die in de barricades verwerkt waren en die door de ME zijn doorgeflext.

Er is ook niet met "speciaal geprepareerde stalen buizen" geslagen of gegooid door de bezetters, dit in tegenstelling dus tot de BRATRA die de krakers te lijf is gegaan met stukken barricade.

Schade aan de (ook volgens de poltievakbond waardeloze) ME schilden is gezien het blinde gehak met bijlen, kettingzagen en motorflexen op de stalen barricades verder ook niet onwaarschijnlijk.


Gezien al dit geweld is het dus niet zo vreemd dat de krakers hem zijn gesmeerd voor ze handen vielen van diezelfde BRATRA. En gezien de leugens van de politie na afloop is het ook niet zo vreemd dat deze dappere Amsterdammers onbekend willen blijven.


Overal waar mensen in verzet komen volgt repressie, maar het geweld en de leugens van de politie nemen de laatste tijd wel zeer bizarre vormen aan.

Zo zagen we bij een vorige ontruimingsgolf al dat mensen werden vervolgd op valse aanklachten en maanden vastzaten voor het gooien van een enkel plastic bekertje of wat verf. Ook kreeg iemand van het OM een eis van maanden celstraf aan haar broek voor "geagiteerd heen en weer lopen".

Verder werden onlangs de bewezen leugens van de politie over het grove geweld bij het verwijderen de "Verdonk spandoeken" klakkeloos overgenomen door de burgemeester en werd in dezelfde zaak een onafhankelijk onderzoek getorpedeerd, met als argument van Cohen dat de politie niet liegt want ze staan onder ede dus dan kunnen ze niet liegen.


De door de media veel gestelde vraag over een mogelijke verharding in confrontaties tussen ME en krakers kunnen wij daarom met een volmondig ja beantwoorden. Maar die verharding kan geheel en alleen op het conto van de driehoek worden geschreven!


Wij geven echter niet op, kraken gaat door.


het Wilde Westen

Gerard074
24-03-06, 12:22
Persbericht;

Volgens de politie werden de ME'ers bekogeld met ijzeren pijpen waaraan scherpe punten waren geslepen en werd er brandbare vloeistof zoals spiritus over ze heen gegooid. De ijzeren pijpen waren door sommige ME-schilden heen geboord.

De politie en burgemeester Job Cohen spraken schande van deze praktijken en kondigde aan de daders op te zullen sporen. Als ze gepakt worden wacht hen een aanklacht wegens poging tot doodslag.

wytze
24-03-06, 12:34
Geplaatst door Gerard074
Persbericht;

Volgens de politie werden de ME'ers bekogeld met ijzeren pijpen waaraan scherpe punten waren geslepen en werd er brandbare vloeistof zoals spiritus over ze heen gegooid. De ijzeren pijpen waren door sommige ME-schilden heen geboord.

De politie en burgemeester Job Cohen spraken schande van deze praktijken en kondigde aan de daders op te zullen sporen. Als ze gepakt worden wacht hen een aanklacht wegens poging tot doodslag.



En dat zijn dus volgens de krakers zware leugens van cohen en politie.
Over het algemeen gooien krakers met water en verf. Dat kan ik bevestigen.
Ben trouwens erg blij dat die krakers ontsnapt zijn.

barfly
24-03-06, 12:36
JAmmer dat ze die pijp gooiende krakers niet dood hebben geschoten mist toch niemand wat aan,

wytze
24-03-06, 12:58
Geplaatst door barfly
JAmmer dat ze die pijp gooiende krakers niet dood hebben geschoten mist toch niemand wat aan,



altijd weer fascinerend hoe sommigen klakkeloos de overheidsberichten voor waar aannemen.

Juliette
24-03-06, 13:00
Geplaatst door wytze
altijd weer fascinerend hoe sommigen klakkeloos de overheidsberichten voor waar aannemen.

In deze lijkt me de berichtgeving zo verschillend dat ik ervan uitga dat de waarheid ergens in het midden ligt. :o

Dwaalspoor
24-03-06, 13:05
Geplaatst door barfly
JAmmer dat ze die pijp gooiende krakers niet dood hebben geschoten mist toch niemand wat aan,

Jij bent dus voor de doodstraf zonder een proces.

Divine_70
24-03-06, 13:07
Ze hebben al op voorhand met hun tengels van leegstaande panden af te blijven.
Laten ze een baan zoeken en huur betalen, net als ieder ander.

barfly
24-03-06, 13:12
Geplaatst door Dwaalspoor
Jij bent dus voor de doodstraf zonder een proces.

Dat heet zelfverdediging.

Gerard074
24-03-06, 13:12
Geplaatst door Divine_70
Ze hebben al op voorhand met hun tengels van leegstaande panden af te blijven.
Laten ze een baan zoeken en huur betalen, net als ieder ander.

mee eens, en dan een geweldloze maatschappij voorstaan terwijl het zelf gebruiken van geweld natuurlijk weer wat anders is.

Juliette
24-03-06, 13:15
Geplaatst door Divine_70
Ze hebben al op voorhand met hun tengels van leegstaande panden af te blijven.
Laten ze een baan zoeken en huur betalen, net als ieder ander.

Niet helemaal eens. In de zin dat de krakersbeweging leegstand aanklaagt terwijl er te weinig woningen zijn, of puur op speculatie gerichte leegstand vind ik dat zeker zinnig.

En zoals bij elke beweging zal je ook wel profiteurs hebben.

duende
24-03-06, 13:15
Geplaatst door Divine_70
Ze hebben al op voorhand met hun tengels van leegstaande panden af te blijven.
Laten ze een baan zoeken en huur betalen, net als ieder ander.
Nee laten ze maar lekker de luis in de pels van vastgoed gangsters en de huisjesmelkers zijn...kraken is goed. En wonen is een recht. Leegstand is misdaad, kan je lekker de prijzen voor de huizen nog verder opdrijven. Goed voor de economie. Handel in gebakken lucht.
kraken! :D

barfly
24-03-06, 13:17
Geplaatst door Juliette
Niet helemaal eens. In de zin dat de krakersbeweging leegstand aanklaagt terwijl er te weinig woningen zijn, of puur op speculatie gerichte leegstand vind ik dat zeker zinnig.

En zoals bij elke beweging zal je ook wel profiteurs hebben.

Zou het niet zo moeten zijn dat het verbod op moedwillige leegstand bij de staat vandaan zou moeten komen? Onze heilstaat predikende vrienden weten toch ook wel dat je het recht niet in eigen hand mag nemen? Met geweld nota bene?

Divine_70
24-03-06, 13:19
Geplaatst door Juliette
Niet helemaal eens. In de zin dat de krakersbeweging leegstand aanklaagt terwijl er te weinig woningen zijn, of puur op speculatie gerichte leegstand vind ik dat zeker zinnig.

En zoals bij elke beweging zal je ook wel profiteurs hebben.

Een pand voor bepaalde tijd bezetten is tot daar aan toe.
Maar om er vervolgens maanden in te blijven en veelal last zijn voor de buurtbewoners, gaat er bij mij niet in.
Misschien dat er een verkeerd beeld wordt gevormd door de media, maar ik zie alleen maar junks stoned in smerige stinkkamers liggen als ze zo`n pand laten zien.

barfly
24-03-06, 13:23
Geplaatst door Divine_70
Een pand voor bepaalde tijd bezetten is tot daar aan toe.
Maar om er vervolgens maanden in te blijven en veelal last zijn voor de buurtbewoners, gaat er bij mij niet in.
Misschien dat er een verkeerd beeld wordt gevormd door de media, maar ik zie alleen maar junks stoned in smerige stinkkamers liggen als ze zo`n pand laten zien.

Vergeet de keren niet dat er onderdak werd geboden aan voortvluchtige linkse van terrorisme verdachten uit diverse zuid-Europeese landen

Juliette
24-03-06, 13:23
Geplaatst door barfly
Zou het niet zo moeten zijn dat het verbod op moedwillige leegstand bij de staat vandaan zou moeten komen? Onze heilstaat predikende vrienden weten toch ook wel dat je het recht niet in eigen hand mag nemen? Met geweld nota bene?

Tuurlijk wel. En tolerantie tov andersdenkenden is in het krakersmilieu dikwijls ver te zoeken. Een hoog pot / ketel gehalte daar.

Maar de oorspronkelijke idee is wel zinvol.

Trouwens, in realiteit zijn de boetes op moedwillige leegstand en verkrotting. (in België toch) blijkbaar nog niet hoog genoeg. Sommige eigenaars betalen ze met de glimlach en laten de boel gewoon verder verkrotten.

Dwaalspoor
24-03-06, 13:27
Geplaatst door barfly
Dat heet zelfverdediging.

Volgens de wet is dat moord maar ik ben blij dat je ons vertelt hoe jij over de waarde van een mensenleven denkt.

barfly
24-03-06, 13:29
Geplaatst door Juliette
Tuurlijk wel. En tolerantie tov andersdenkenden is in het krakersmilieu dikwijls ver te zoeken. Een hoog pot / ketel gehalte daar.

Maar de oorspronkelijke idee is wel zinvol.

Trouwens, in realiteit zijn de boetes op moedwillige leegstand en verkrotting. (in België toch) blijkbaar nog niet hoog genoeg. Sommige eigenaars betalen ze met de glimlach en laten de boel gewoon verder verkrotten.

Ik ben het helemaal eens met het idee dat het schandalig is dat lage inkomens, studenten en starters niet aan een woning kunnen komen terwijl kantoren leeg staan. Tevens is het mij een doorn in het oog dat er vrolijk nieuwe kantoren worden gebouwt met dezelfde leegstand maar dan moet er wel iets wettelijks voor komen. Ik heb het niet zo op anarchie.

barfly
24-03-06, 13:30
Geplaatst door Dwaalspoor
Volgens de wet is dat moord maar ik ben blij dat je ons vertelt hoe jij over de waarde van een mensenleven denkt.

Ga jij ons straks weer even uitleggen hoe je denkt over de Palestina kwestie?

Juliette
24-03-06, 13:35
Geplaatst door barfly
Ik ben het helemaal eens met het idee dat het schandalig is dat lage inkomens, studenten en starters niet aan een woning kunnen komen terwijl kantoren leeg staan. Tevens is het mij een doorn in het oog dat er vrolijk nieuwe kantoren worden gebouwt met dezelfde leegstand maar dan moet er wel iets wettelijks voor komen. Ik heb het niet zo op anarchie.

Dan zijn we het ongeveer eens. Boodschap goed! Aanpak suckt! :)

Dwaalspoor
24-03-06, 13:36
Geplaatst door barfly
Ga jij ons straks weer even uitleggen hoe je denkt over de Palestina kwestie?

We hebben het in deze discussie over jouw misselijke oproep tot moord. Ik had nooit verwacht dat jij achter zulke zaken zou staan in Nederland. Wat dat betreft heb je me laten schrikken ik had je echt anders ingeschat.

Divine_70
24-03-06, 13:37
Geplaatst door Dwaalspoor
We hebben het in deze discussie over jouw misselijke oproep tot moord. Ik had nooit verwacht dat jij achter zulke zaken zou staan in Nederland. Wat dat betreft heb je me laten schrikken ik had je echt anders ingeschat.

Al was je opmerking voor Barfly
Misschien moet jij eens leren in te schatten wanneer iemand serieus is of gewoon galgenhumor gebruikt. :moe:

barfly
24-03-06, 13:38
Geplaatst door Dwaalspoor
We hebben het in deze discussie over jouw misselijke oproep tot moord. Ik had nooit verwacht dat jij achter zulke zaken zou staan in Nederland. Wat dat betreft heb je me laten schrikken ik had je echt anders ingeschat.

Ik ben veel meer geschrokken van een stel idioten die pijpen naar politieagenten gooien. Gek dat ik je daar niet over hoor.

duende
24-03-06, 13:38
Geplaatst door barfly
Ik ben het helemaal eens met het idee dat het schandalig is dat lage inkomens, studenten en starters niet aan een woning kunnen komen terwijl kantoren leeg staan. Tevens is het mij een doorn in het oog dat er vrolijk nieuwe kantoren worden gebouwt met dezelfde leegstand maar dan moet er wel iets wettelijks voor komen. Ik heb het niet zo op anarchie.
Dus zolang er niets aan gedaan wordt moeten de luizen in de pels het maar doen. Leegstand is misdaad, maar zolang er nog types als Sybilla Dekker in de regering zitten zullen de huisjesmelkers en vastgoed criminelen rustig hun gang kunnen gaan.
En er is al anarchie, nooit anders geweest. Maar dat heb je nog niet door.

barfly
24-03-06, 13:40
Geplaatst door duende
Dus zolang er niets aan gedaan wordt moeten de luizen in de pels het maar doen. Leegstand is misdaad, maar zolang er nog types als Sybilla Dekker in de regering zitten zullen de huisjesmelkers en vastgoed criminelen rustig hun gang kunnen gaan.
En er is al anarchie, nooit anders geweest. Maar dat heb je nog niet door.

Dat het her en der een zooitje is, is mij allang duidelijk. Ik zeg dus dat ik anarchie niet zie zitten niet dat ik het niet zie.

Dwaalspoor
24-03-06, 13:40
Geplaatst door Divine_70
Misschien moet jij eens leren in te schatten wanneer iemand serieus is of gewoon galgenhumor gebruikt. :moe:

Ben jij zijn buikspreekpop? Oproep tot moord vind ik geen zaken om grapjes over te maken. De gasten van DHC zijn er ook voor veroordeeld terwijl ze maar een grappige liedje maakten.

Divine_70
24-03-06, 13:41
Geplaatst door duende
Nee laten ze maar lekker de luis in de pels van vastgoed gangsters en de huisjesmelkers zijn...kraken is goed. En wonen is een recht. Leegstand is misdaad, kan je lekker de prijzen voor de huizen nog verder opdrijven. Goed voor de economie. Handel in gebakken lucht.
kraken! :D

Waarom heb jij je bericht gewijzigd cq mening ineens radicaal omgegooid ?

Dwaalspoor
24-03-06, 13:41
Geplaatst door barfly
Ik ben veel meer geschrokken van een stel idioten die pijpen naar politieagenten gooien. Gek dat ik je daar niet over hoor.

Je oproep tot moord is erger dan welk geweld ook.

barfly
24-03-06, 13:42
Geplaatst door Dwaalspoor
Ben jij zijn buikspreekpop? Oproep tot moord vind ik geen zaken om grapjes over te maken. De gasten van DHC zijn er ook voor veroordeeld terwijl ze maar een grappige liedje maakten.

Wat wil je feitelijk zeggen? Dat DHC terecht is veroordeeld of dat ik niet mag zeggen dat er best op die idioten geschoten had mogen woirden omdat DHC is veroordeeld? Ik vind trouwens dat DHC niet veroordeeld had hoeven worden.

Divine_70
24-03-06, 13:43
Geplaatst door Dwaalspoor
Ben jij zijn buikspreekpop? Oproep tot moord vind ik geen zaken om grapjes over te maken. De gasten van DHC zijn er ook voor veroordeeld terwijl ze maar een grappige liedje maakten.

Nou wat mogen we dan blij zijn dat jij de medeprikkers altijd met zoveel respect bejegend DwaalSpoor. :moe:

Wanneer komt de middelvinger ?

duende
24-03-06, 13:43
Geplaatst door barfly
Dat het her en der een zooitje is, is mij allang duidelijk. Ik zeg dus dat ik anarchie niet zie zitten niet dat ik het niet zie.
Okay.....

barfly
24-03-06, 13:44
Geplaatst door Dwaalspoor
Je oproep tot moord is erger dan welk geweld ook.

D'r zijn van die dagen dat je je talent voor dramaqueen wel erg toont. Stel je niet zo aan. Divine heeft gelijk. Ze is niet mijn buikspreekpop (lage poging om iemand monddodd te maken overigens) jij ben veel te veel bezig met de nare kantjes van je leven.

Dwaalspoor
24-03-06, 13:44
Geplaatst door Divine_70
Nou wat mogen we dan blij zijn dat jij de medeprikkers altijd met zoveel respect bejegend DwaalSpoor. :moe:

Wanneer komt de middelvinger ?

Respecteer nou maar eens eerst je eega in plaats van hem met horens te laten rondlopen.

Is dat voldoende voor jou?

Dwaalspoor
24-03-06, 13:46
Geplaatst door barfly
D'r zijn van die dagen dat je je talent voor dramaqueen wel erg toont. Stel je niet zo aan. Divine heeft gelijk. Ze is niet mijn buikspreekpop (lage poging om iemand monddodd te maken overigens) jij ben veel te veel bezig met de nare kantjes van je leven.

Kortom je moordoproep is niet gemeend. Heb ik dat nu goed begrepen? Graag enige duidelijkheid hierover dan weet ik met wie ik te maken heb.

duende
24-03-06, 13:47
Geplaatst door Divine_70
Waarom heb jij je bericht gewijzigd cq mening ineens radicaal omgegooid ?
????????pardon, hoe bedoel je???????Ik heb niets veranderd. Ik ben voor kraken en tegen vastgoed handelaren trucjes en tegen huisjesmelkers. Zolang dit soort tuig de huizenmarkt beheerst ben ik voor kraken.

barfly
24-03-06, 13:48
Geplaatst door Dwaalspoor
Kortom je moordoproep is niet gemeend. Heb ik dat nu goed begrepen? Graag enige duidelijkheid hierover dan weet ik met wie ik te maken heb.

Natuurlijk meen ik niet dat mensen moeten worden dodd geschoten, al erger ik me rot aan idioten die geweld gebruiken op dezemanier.

Dwaalspoor
24-03-06, 13:49
Geplaatst door barfly
Natuurlijk meen ik niet dat mensen moeten worden dodd geschoten, al erger ik me rot aan idioten die geweld gebruiken op dezemanier.

Duidelijk, wees blij dat je geen moslim bent in dit land.

barfly
24-03-06, 13:50
Geplaatst door Dwaalspoor
Duidelijk, wees blij dat je geen moslim bent in dit land.

Hoezo?

Divine_70
24-03-06, 13:51
Geplaatst door duende
????????pardon, hoe bedoel je???????Ik heb niets veranderd. Ik ben voor kraken en tegen vastgoed handelaren trucjes en tegen huisjesmelkers. Zolang dit soort tuig de huizenmarkt beheerst ben ik voor kraken.

Je eerste bericht die je op mijn opmerking prikte gaf anders duidelijk aan dat je het helemaal met me eens was, maar goed, ieder mens kan zijn mening herzien, lang leve de wijzigknop. :moe:

Dwaalspoor
24-03-06, 13:52
Geplaatst door barfly
Hoezo?

Zie liedje van DHC en de veroordeling.

Divine_70
24-03-06, 13:55
Geplaatst door Dwaalspoor
Respecteer nou maar eens eerst je eega in plaats van hem met horens te laten rondlopen.

Is dat voldoende voor jou?

Pop, je haalt twee topics door elkaar. :moe:

barfly
24-03-06, 13:55
Geplaatst door Dwaalspoor
Zie liedje van DHC en de veroordeling.

Mjah zo zijn er wel meer voorbeelden te bedenken. Vrouw zijn in de marine ofzo... Ik heb geen zin om ze bij mekaar te zoeken. Ik dnek dat de moslim hype een kwestie van tijd is. Oveirgens ken ik in mijn privé leven ook moslims die eigelijk niet heel veel problemen hebben, ze leiden hun leven en het gaat ze best goed.

duende
24-03-06, 13:58
Geplaatst door Divine_70
Je eerste bericht die je op mijn opmerking prikte gaf anders duidelijk aan dat je het helemaal met me eens was, maar goed, ieder mens kan zijn mening herzien, lang leve de wijzigknop. :moe:
Beste dame,
Dit was mijn reactie:
Nee laten ze maar lekker de luis in de pels van vastgoed gangsters en de huisjesmelkers zijn...kraken is goed. En wonen is een recht. Leegstand is misdaad, kan je lekker de prijzen voor de huizen nog verder opdrijven. Goed voor de economie. Handel in gebakken lucht.
kraken!

op dit schrijven van u:
Ze hebben al op voorhand met hun tengels van leegstaande panden af te blijven.
Laten ze een baan zoeken en huur betalen, net als ieder ander.

Ik heb hier geen sylabe aan veranderd. Veranderen doe ik alleen als ik een kapitale spelvaut zie. Ik ben mij dus van geen kwaad bewust (hoewel ik vrij kwaadaardig ben)

Dwaalspoor
24-03-06, 13:58
Geplaatst door Divine_70
Pop, je haalt twee topics door elkaar. :moe:

Respect voor je eega is belangrijker dan gezwets hier op een forum.

Dwaalspoor
24-03-06, 14:00
Geplaatst door barfly
Mjah zo zijn er wel meer voorbeelden te bedenken. Vrouw zijn in de marine ofzo... Ik heb geen zin om ze bij mekaar te zoeken. Ik dnek dat de moslim hype een kwestie van tijd is. Oveirgens ken ik in mijn privé leven ook moslims die eigelijk niet heel veel problemen hebben, ze leiden hun leven en het gaat ze best goed.

Kortom wees blij dat je geen moslim bent, grapjes van moslims over iemand de dood toewensen worden niet getolerreerd. Denk daarbij ook aan Farid van maghrebonline die ook veroordeeld is.

Divine_70
24-03-06, 14:01
Geplaatst door Dwaalspoor
Respect voor je eega is belangrijker dan gezwets hier op een forum.

Dat staat geheel los van dit topic, je nam niet deel in die discussie dus hou dat er buiten.
Je verkracht dit topic, het gaat niet over mij.

Dwaalspoor
24-03-06, 14:03
Geplaatst door Divine_70
Dat staat geheel los van dit topic, je nam niet deel in die discussie dus hou dat er buiten.
Je verkracht dit topic, het gaat niet over mij.

Moet je maar niet zeuren over de middelvinger, wel een deze discussie naar mij verwijzen naar een middelvinger in een andere topic maar als ik je van commentaar bedien dan verschuil je je achter de topicsmoes.

Je eist respect terwijl je in je eigen leven de belangrijkste man niet eens respecteert. Dat stijgt boven alle topics uit.

Divine_70
24-03-06, 14:06
Geplaatst door Dwaalspoor
Moet je maar niet zueuren over de middelvinger, wel een discussie naar mij verwijzen maar als ik jevan commentaar bedien dan verschuil je je achter de topic. Je eist respect terwijl je in je eigen leven de belangrijkste man niet eens respecteert. Dat stijgt boven alle topics uit.

Er van uitgaande dat je de hele topic hebt gelezen bewijst dan maar dat jij je kan vereenzelvigen met een soortgelijk karakter.
Wees trots op jezelf DwaalSpoor, ik betreur jou toekomstige echtgenoot. :jammer:
En dan nu graag terug naar het onderwerp , namelijk Krakers. :moe:

Dwaalspoor
24-03-06, 14:08
Geplaatst door Divine_70
Er van uitgaande dat je de hele topic hebt gelezen bewijst dan maar dat jij je kan vereenzelvigen met een soortgelijk karakter.
Wees trots op jezelf DwaalSpoor, ik betreur jou toekomstige echtgenoot. :jammer:
En dan nu graa terug naar het onderwerp , namelijk : Krakers. :moe:

Doe nou niet zo zielig, jij wilde graag een middelvinger, jij haalt twee verschillende topics door elkaar. Ik was hier puur inhoudelijk bezig.

http://webdisk.planet.nl/trams000/publiek/album/webfiles/gebaar1.jpg

Juliette
24-03-06, 14:08
Geplaatst door Dwaalspoor


Je eist respect terwijl je in je eigen leven de belangrijkste man niet eens respecteert. Dat stijgt boven alle topics uit.

Het is niet aan jou om te bepalen wie de belangrijkste man in haar leven is. Of hoe ze die moet respecteren. Dat kan je alleen voor jezelf.

Dwaalspoor
24-03-06, 14:10
Geplaatst door Juliette
Het is niet aan jou om te bepalen wie de belangrijkste man in haar leven is. Of hoe ze die moet respecteren. Dat kan je alleen voor jezelf.

Ik vind de vader van je kinderen (op je eigen vader na) de belangrijkste man.

Divine_70
24-03-06, 14:12
Geplaatst door Dwaalspoor
Doe nou niet zo zielig, jij wilde graag een middelvinger, jij haalt twee verschillende topics door elkaar. Ik was hier puur inhoudelijk bezig.

http://webdisk.planet.nl/trams000/publiek/album/webfiles/gebaar1.jpg

En jij negeert mijn opmerking, als de waarheid soms niet klinkt zoals jij hem wil horen , en het een beetje pijn doet mag je dat ook gewoon zeggen, we zijn allemaal maar mensen.

En dan mag je nu terug naar het onderwerp die Wytze is gestart, want ik ga me weer bezig houden met belangrijkere dingen dan een Hond met een identiteitscrisis. :zwaai:

Juliette
24-03-06, 14:15
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik vind de vader van je kinderen (op je eigen vader na) de belangrijkste man.

En ik blijf erbij dat het niet aan jou (of mij) is om over dat soort dingen bij een ander te oordelen. Mensen oordelen al genoeg over zaken waar ze niks van af weten. Met alle gevolgen van dien.

Dat zou jij als moslim kunnen weten.

Dwaalspoor
24-03-06, 14:17
Geplaatst door Divine_70
En jij negeert mijn opmerking, als de waarheid soms niet klinkt zoals jij hem wil horen , en het een beetje pijn doet mag je dat ook gewoon zeggen, we zijn allemaal maar mensen.

En dan mag je nu terug naar het onderwerp die Wytze is gestart, want ik ga me weer bezig houden met belangrijkere dingen dan een Hond met een identiteitscrisis. :zwaai:

Je vroeg om je vingertjes en je hebt je vingertjes gekregen. Dat is jouw uitstapje geweest in deze topic, niet de mijne. Ik hoef dalijk niet schijnheilig naast iemand op de bank te zitten waarvan ik weet dat ik die eigenlijk niet respecteer en voor jan lul laat lopen.

Dwaalspoor
24-03-06, 14:19
Geplaatst door Juliette
En ik blijf erbij dat het niet aan jou (of mij) is om over dat soort dingen bij een ander te oordelen. Mensen oordelen al genoeg over zaken waar ze niks van af weten. Met alle gevolgen van dien.

Dat zou jij als moslim kunnen weten.

Daar heb je gelijk in, daarom bemoeide ik me er ook niet mee, maar ze vroeg er hier nadrukkelijk om.

wytze
24-03-06, 14:19
Kijk, het is naturlijk waar dat Mariniers veel nettere mensen zijn dan die ongewassen krakers die huizen van criminelen zomaar bezetten.

Maar om dan zo hardnekkig en klakkeloos te blijven geloven dat die vieze krakers met ijzeren staven lopen te gooien gaat ook weer wat ver.

Verder heeft de Amsterdamse politie de Amsterdamse onderwereld deze week weer een goede dienst bewezen met deze ontruimingen. Hulde daarvoor. Die criminelen zijn tenminste een beetje fatsoenljk gekleed.


:fpetaf:

barfly
24-03-06, 14:34
Geplaatst door wytze
Kijk, het is naturlijk waar dat Mariniers veel nettere mensen zijn dan die ongewassen krakers die huizen van criminelen zomaar bezetten.
Er is niemand die vind dat de Marine buiten beschouwing moet worden gelaten als het aankomt op wanstaltige daden netzomin als krakers.

Maar om dan zo hardnekkig en klakkeloos te blijven geloven dat die vieze krakers met ijzeren staven lopen te gooien gaat ook weer wat ver. Zonder in te gaan op het wel of niet gooien met stalen pijpen, ik heb vaak zat krakers tekeer zien gaan zowel op Tv als in het echt en voetbal hooligans kunnen er veelal nog wat van leren.


Verder heeft de Amsterdamse politie de Amsterdamse onderwereld deze week weer een goede dienst bewezen met deze ontruimingen. Hulde daarvoor. Die criminelen zijn tenminste een beetje fatsoenljk gekleed.


:fpetaf: Zou je dat verhaal over criminelen nog eens kunnen onderbouwen? De politie moet zich natuurlijk wel geweoon aan de wet houden heh.

wytze
24-03-06, 14:44
Geplaatst door barfly
Er is niemand die vind dat de Marine buiten beschouwing moet worden gelaten als het aankomt op wanstaltige daden netzomin als krakers. Zonder in te gaan op het wel of niet gooien met stalen pijpen, ik heb vaak zat krakers tekeer zien gaan zowel op Tv als in het echt en voetbal hooligans kunnen er veelal nog wat van leren.
Zou je dat verhaal over criminelen nog eens kunnen onderbouwen? De politie moet zich natuurlijk wel geweoon aan de wet houden heh.





Ik zou dat over de marine niet zo had durven te beweren. Zie hoe er in dit land met klokkenluiders wordt omgegaan.


Het geweld van de kant van krakers is al jarenlang tamelijk minimaal. Af en toe een incident. Beslist en allang niet meer de heftigheid zoals die van begin 80 er jaren.

Hieronder en verklaring van de krakers van een van de ontruimde panden. Ook het pand waar smeris zoveel geweld heeft gebruikt is in handen van een crimineel.


Op 17 maart kregen wij, de krakers van de Amstel 4/ Reguliersbreestraat 5,
de informatie dat wij op de lijst voor de ontruimingsgolf van dinsdag 21
maart zijn geplaatst. De ontruiming van ons huis wordt zogenaamd
gerechtvaardigd doordat het pand plotseling 429 is verklaard.

Wetsartikel 429sexies wordt toegepast als een pand op het moment van de
kraak wel leeg stond maar in het verloop van een jaar davoor op de een of
andere manier in gebruik was.

Wij nemen aan dat de officier van justtie deze beslissing heeft genomen
omdat de begane grond niet langer dan een jaar heeft leeggestaan, De begane
grond werd gebruikt als gokhal, met als naam "The Strip", totdat de
gokvergunning in mei 2005 door de gemeente werd ingetrokken.
De eigenaar van "The Strip" was een bedrijf op de naam van Ria Eelzak. Zij
was de vriendin van John Mieremet, de bekende maffiabaas die in oktober
vorig jaar werd geliquideerd. "The Strip" was al jaren een bekende
maffiaontmoetingsplek.

De bovenste drie verdiepingen van het pand waren al die jaren niet in
gebruik. Volgens bewijzen die in het pand zijn gevonden, staan de
verdiepingen waarschijnlijk sinds 1988 leeg.
De bestemming van deze verdiepingen is woonruimte, maar deze functie werd
niet benut, in plaats daarvan stond het pand te verkrotten.

Waarom werd het hele pand 429 verklaard?
Wij hebben veel onderzoek gedaan over de Amstel 4/ Reguliersbreestraat 5
voor wij besloten het te kraken. Volgens de bouwplattegrond is er een
aparte ingang naar de bovenverdiepingen. Deze bleek bij de kraak verdwenen
te zijn. De 1e verdieping was uitgesloopt en gedeeltelijk herbouwd, het
trappenhuis was evenals de rest van de verdiepingen gesloopt. Dit alles is
gebeurd zonder een vergunning, terwijl het pand een monument is en er vanaf
2003 geen bouwaanvragen of vergunningen ingediend en/of afgegeven zijn.
Hoe kan het dat illegale verbouwing en sloopwerk een reden zijn om een huis
429 te verklaren, en het vrij te geven voor ontruiming, terwijl het al
jaren leeg stond en niet naar zijn bestemming werd gebruikt?
De nieuwe eigenaar van het pand is Semiramis B.V, waar Erwin Boersma achter
zit.
Het bedrijf heeft dit pand samen met twee andere grote maffiapanden (Lange
Niezel 21 en Der Brielstraat 14) in September 2005 gekocht.
In januari dit jaar heeft Centra Vortuna, een bedrijf dat relaties heeft
met E. Boersma, een nieuwe exploitatievergunning voor de begane grond
aangevraagd en gekregen. Maar ook al is er nu een exploitatievergunning
voor de begane grond, het is onmogelijk de begane grond te gebruiken
zonder het pand te renoveren en/of te verbouwen.
Daarvoor is namelijk wel een bouwvergunning nodig en die is niet eens
aangevraagd.

Wij zullen ons tegen deze ontruiming blijven verzetten, omdat illegaal
verbouwen geen reden kan zijn om een pand 429 te verklaren.
Het pand kan ook niet gebruikt of verbouwd worden in de toekomst, omdat er
geen bouwvergunningen zijn. Deze ontruiming is dus een ontruiming voor
leegstand!
De nieuwe eigenaar is alleen maar geinteresseerd in het gebruik van de
begane grond, hij heeft alleen een vergunning aangevraagd voor het casino
en hij denkt niet aan een oplossing voor de leegstand van de
bovenverdiepingen.
Het lijkt erop dat deze verdiepingen ook in de toekomst niet naar hun
bestemmming zullen worden gebruikt, net zoals het met veel te veel panden
in het centrum gebeurd.

Wij hebben een plek nodig om te wonen, en hebben dit pand weer een
bestemming gegeven. Wij pikken het niet dat commercie en kapitaal boven de
woningnood en het gebrek aan sociale huisvesting staan.
Er is geen reden om ons pand te ontruimen!

Dwaalspoor
24-03-06, 14:57
Geplaatst door wytze
Kijk, het is naturlijk waar dat Mariniers veel nettere mensen zijn dan die ongewassen krakers die huizen van criminelen zomaar bezetten.
:fpetaf:

Een paar snelle zoekacties leverde het volgende op.

4-4-67: Onder het motto 'Schoon schip' molesteren ruimhonderd matrozen en mariniers de cs-jongeren in de hal van het station. De jongeren zouden hun verloofdes maandenlang geprovoceerd hebben. De Telegraaf vindt het een mooie actie. Burgemeester Van Hall daarentegen keurt de wraakactie af en doet een dringend beroep op de Amsterdamse bevolking het recht niet in eigen hand te nemen.

5-4-67: Enkele honderden matrozen trekken de binnenstad in op jacht naar provo's en cs-jongeren, maar de politie drijft hen terug. De marineleiding noemt de actie 'begrijpelijk'. De Telegraaf is opnieuw juigend.

6-4-67: Uit woede hierover trekken provo's en cs-jongeren naar het Telegraaf-gebouw, waarbij het tot botsingenkomt met de politie.

7-4-67: Tachtig van de 120 matrozen en mariniers die aan de actie 'Schoon Schip' hebben meegedaan, worden gestraft met twee dagen licht arrest. Een provodelegatie nodigt 'het maritieme provotariaat' uit voor een feest, met vertoning van de film 'De Jantjes'. De marineleiding vindt dat er geen sprake kan zijn van verbroedering.


------------------------------------------------------------------

Politici veroordelen actie tegen junks, burgers betuigen steun

Van onze verslaggevers

DEN HAAG, ROTTERDAM - Minister Ter Beek van defensie laat het gedrag van de meer dan 100 mariniers maandagavond laat bij het opvangcentrum voor verslaafden 'Perron 0' naast het Rotterdamse Centraal Station, onderzoeken.

De officier van justitie zal onderzoeken of, naast de gearresteerde en inmiddels weer vrijgelaten 18 militairen (14 dienstplichtigen, vier kort-verbanders) ook andere betrokken mariniers strafbare feiten ten laste kunnen worden gelegd. Ter Beek denkt vooral aan officieren, die mogelijk de mariniers tot de actie hebben aangezet tegenover junkies en daklozen die in en rond het Centraal Station verblijven.

De minister zei gisteren in de Tweede Kamer dat er op zichzelf geen aanleiding is te denken dat hogere militairen van de actie op de hoogte waren. Maar aan de andere kant hebben dienstplichtigen gezegd dat officieren er hun goedkeuring aan hadden gehecht, aldus Ter Beek.

Tijdens het vragenuur spraken woordvoerders van alle fracties, net als de minister, hun verontwaardiging uit over de handelwijze van de mariniers. Het in eigen hand nemen van het recht hoort in een rechtsstaat niet thuis, aldus de politici. Ter Beek wees erop dat de politie mede zo snel en adequaat had kunnen ingrijpen door een telefoontje van de wachtcommandant van de kazerne. Kohnstamm (D66) vroeg zich daarop af of hij niet gewoon de poorten dicht had kunnen houden. Ter Beek: "Daar moet dan wel een gegronde reden voor bestaan. Dat vermoeden bestond niet. De wachtcommandant bracht het vertrek van de mariniers in burger in verband met de verloren voetbalwedstrijd. Verdriet wegdrinken, of zo."

De minister benadrukte dat hij al spoedberaad had gehad met de bevelhebbers van de mariniers. Ook zij hadden de actie van de in burger geklede en ongewapende mariniers absoluut ontoelaatbaar genoemd. Het is echter nog onduidelijk wat voor maatregelen er zullen worden genomen. Dat hangt van de uitkomst van het onderzoek af.

In het onderzoek wordt ook de rol betrokken die taxichauffeurs mogelijk hebben gespeeld bij de actie. Ze zouden de mariniers snel hebben afgevoerd naar de kazerne toen de politie ingreep. De Rotterdamse politie beschikt volgens een woordvoerder nog niet over daadwerkelijke aanwijzingen dat de taxichauffeurs 'in het complot' zaten of mariniers hebben onttrokken aan aanhouding door de politie. Onlangs molesteerden Rotterdamse taxichauffeurs zelf ook verslaafden die zich ophouden bij Perron 0. Verscheidene taxichauffeurs bij het Centraal Station betuigden gisteren openlijk hun instemming met de actie van de mariniers. "Die jongens wilden een eind maken aan de overlast van junks en dat kunnen we alleen maar toejuichen."

De directe aanleiding voor het optreden van de mariniers is onduidelijk. Volgens woordvoerder kapitein J. van Pelt van de marechaussee is mogelijk maandagmiddag tijdens de lunch het plan geboren om de junkies van Perron 0 een lesje te leren. Na de voetbalwedstrijd Denemarken-Nederland verlieten ruim 100 mariniers rond 11 uur de Van Ghentkazerne om per tram naar de Rotterdamse binnenstad te reizen. De wachtcommandant die de zaak niet vertrouwde, alarmeerde de politie.

Toen de mariniers op het plein voor het Centraal Station een groep verslaafden wilde molesteren, greep de politie meteen in. Toen dat geen effect had en de junkies 'platgewalst' dreigden te worden, loste de politie een waarschuwingsschot. Er is volgens de politie heel snel geschoten om duidelijk te maken dat het ernst was. Korte tijd later arriveerde de mobiele eenheid, die achter de hand was in verband met mogelijke voetbalrellen. Deze veegde het Stationsplein schoon.

De Rotterdamse politie is gisteren overstelpt met telefoontjes van mensen die steun betuigden aan de actie van de mariniers. De meesten reageerden furieus op het feit dat politiewoordvoerder Hans Stoop op radio en tv de actie veroordeelde.

Pagina 3: De tolerantiegrens is bereikt en: Mariniers hebben wel gevoel voor traditie

Pagina 9: commentaar

wytze
24-03-06, 15:13
Geplaatst door Dwaalspoor
Een paar snelle zoekacties leverde het volgende op.



------------------------------------------------------------------

Politici veroordelen actie tegen junks, burgers betuigen steun





Dank je. wanneer was dit in Rotterdam?


volgens barfly was dat dus geen wanstaltige daad.

barfly
24-03-06, 15:18
Geplaatst door wytze
Dank je. wanneer was dit in Rotterdam?


volgens barfly was dat dus geen wanstaltige daad.

Waar heb je mij dat zien zeggen? Alle pogingen tot geweldadig ingrijpen zonder opdracht van de overheid keur ik af. Dat eea de goedkeuring heeft van een flnik aantal mensen doet daar niets aan af. Zegt wel iets over de ergernis tav de slachtoffers in dezen.

Dwaalspoor
24-03-06, 15:26
Geplaatst door wytze
Dank je. wanneer was dit in Rotterdam?


volgens barfly was dat dus geen wanstaltige daad.

1992. Over wanstaltige daden moet je eens nagaan hoeveel mariniers coke smokkelen uit de antillen, en dan heb ik het niet ove rgrammetjes maar over 100derden kilos. Je schrikt je rot

wytze
24-03-06, 15:26
[QUOTE]Geplaatst door barfly
[B]Er is niemand die vind dat de Marine buiten beschouwing moet worden gelaten als het aankomt op wanstaltige daden netzomin als krakers.

barfly
24-03-06, 15:28
Geplaatst door wytze
[QUOTE]Geplaatst door barfly
[B]Er is niemand die vind dat de Marine buiten beschouwing moet worden gelaten als het aankomt op wanstaltige daden netzomin als krakers.

Nah laat ik het dan maar op mezelf betrekken. Kennelijk lees je anders niet dat ik eea dus afkeur.

wytze
24-03-06, 15:40
Geplaatst door barfly
Nah laat ik het dan maar op mezelf betrekken. Kennelijk lees je anders niet dat ik eea dus afkeur.


ok.


@dwaalspoor,

dank. in alle kraakkroegen die ik ken is het gebruik van hard drugs absoluut verboden.

Olive Yao
24-03-06, 15:44
Geplaatst door Divine_70
Ze hebben al op voorhand met hun tengels van leegstaande panden af te blijven.
Laten ze een baan zoeken en huur betalen, net als ieder ander.
urgente huizentekort in Nederland: 166.000
(definitie van "urgent" geef ik op verzoek)
gesloopte huizen afgelopen 5 jaar: 75.000
leegstaande kantoorruimte op dit moment: 6 miljoen m2.

Oplossing minister van volkshuisvesting: huurprijzen ontregelen.

Zin om een paar miljoen m2 kantoorruimte te kraken, iemand?

wytze
24-03-06, 15:48
Oh. hier nog een stukje over weer een ander
eveneens ontruimd pand.



Amsterdam, 17 maart 2006

Vandaag organiseren bewoners van het gekraakte pand Van Ostadestraat 137 een wrang stuk straattheater. Ze doen dit voor de deur van “projekt-ontwikkelaar” Roger Horn, aan de Apollolaan 139. Justitie wil het kraakpand ontruimen omdat Horn aangifte heeft gedaan. Horn werkt echter voor Evert Hingst, de advocaat die in November op een honderd meter afstand van de Apollolaan geliquideerd werd. Het theater is een knallend visueel protest tegen justitie omdat die zich, naar mening van de krakers, zelf gedraagt als een criminele speculant.
Kraken tegen criminelen
In Januari werd de stroman van Hingst, Andy Groenewoud veroordeeld wegens witwassen van crimineel verkregen geld. In het vonnis confisqueerde de rechtbank onder andere een miljoen euro aan contanten en een viertal panden in Amsterdam.

Een van de vier panden was een kraakpand. De bewoners hadden het pand gekraakt uit protest tegen de groeiende aanwezigheid van criminele investeerders in de volkswijken. Ze zien het vonnis tegen Groenewoud als een bevestiging van hun standpunt.

Ontruimen?
Verbaasd waren krakers dan ook toen zij te horen kregen dat ze ontruimd zouden worden. Justitie lijkt als toekomstige eigenaar van het pand alles te proberen om het pand leeg te krijgen. Zo zegt ze onder meer dat het pand onveilig zou zijn. Als het pand al onveilig zou zijn, dan zou het niet de taak zijn van Justitie om hier tegen op te treden, maar van de bouw- en woningoezicht.

Onveilig?
Het pand was uitgesloopt, de krakers zijn meteen begonnen het pand bewoonbaar en dus ook veilig te maken. De inspecteur van bouwtoezicht gedraagt zich volgens de bouwkundig adviseur ir. W. de Boer echter ook al raar. Bewoners hebben een WOB-procedure gestart en zijn van plan indien nodig een rechtzaak tegen het stadsdeel te beginnen. De bouwkundige heeft ons bevestigt dat het pand we op de goede weg zijn. Het lijkt erop dat bouwtoezicht hier vals spel speelt.

Dwaalspoor
24-03-06, 16:27
Criminelen verdienden aan Hogeschool

In september 2001 verkocht de Hogeschool voor Economische Studies (semi-overheid) het pand Raamplein 1 in Amsterdam voor tien miljoen. In april 2002 kocht de Rijksgebouwendienst het complex voor vijftien miljoen. Wie staken in die tussenliggende maanden het verschil in hun zak? Dat waren Willem Endstra, topcrimineel Johnny Mieremet en de Imca Groep van Erik de Vlieger.

staat vandaag in het Parool, onlineversie niet beschikbaar.

Divine_70
24-03-06, 18:44
Geplaatst door duende
????????pardon, hoe bedoel je???????Ik heb niets veranderd. Ik ben voor kraken en tegen vastgoed handelaren trucjes en tegen huisjesmelkers. Zolang dit soort tuig de huizenmarkt beheerst ben ik voor kraken.

Je had gelijk, je prikte 2 berichtjes achter elkaar, alleen, in die eerste was in een andere topic en daar was je het met me eens. :hihi:

Excuus. http://animatiegifjes.stophier.nl/images/smileys/36_1_32.gif

MusicManiac
24-03-06, 19:22
Ben opgegroeid in de jaren 70, heb de (krakers)rellen uit die tijd, en begin jaren 80 dus bewust meegemaakt. Toendertijd stond de jeugd, en heel politiek correct nederland achter die krakers. Er was geen werk, veel woningnood, punk viede hoogtij .. zelf stond ik ook niet onsympathiek tegenover de krakersbeweging, veelal ingefluisterd door de overwegend linkse pers. Je was VOOR de krakers, anders telde je niet mee, en was je een telegraaf-lezer. (zo'n beetje de enige krant die tegen de anarchie was).
Hoe anders is het nu .. wijsheid komt met de jaren, en soms ook bij mij.
Vertrouw nooit eenzijdige berichten, van welke kant dan ook ..

Divine_70
24-03-06, 21:37
Geplaatst door MusicManiac

Hoe anders is het nu .. wijsheid komt met de jaren, en soms ook bij mij.


Oke dan, is er voor sommigen onder ons nog steeds hoop. :hihi:

duende
25-03-06, 01:20
Geplaatst door Divine_70
Je had gelijk, je prikte 2 berichtjes achter elkaar, alleen, in die eerste was in een andere topic en daar was je het met me eens. :hihi:

Excuus. http://animatiegifjes.stophier.nl/images/smileys/36_1_32.gif
Divine you are divine. :)

H.P.Pas
25-03-06, 10:20
Geplaatst door MusicManiac
Hoe anders is het nu .. wijsheid komt met de jaren, en soms ook bij mij.


Wie op zijn twintigste geen socialist is, heeft geen hart.
Wie het op zijn veerstigste nog steeds is, heeft geen verstand.

:rolleyes: Dat is aleen hele ouwe hoor..

Divine_70
25-03-06, 11:59
Geplaatst door duende
Divine you are divine. :)

Well thank you. :hihi: