PDA

Bekijk Volledige Versie : Debat In Utrecht Over Marokkaanse Jongeren!



Fatiha
24-03-06, 19:30
ZIE FLYER!

Studentenvereniging INSAN organiseert ism SMT een debatavond ober 'Marokkaanse jongeren en radicalisering'.

Titel: Geintegreerd en radicaal? Tegenstrijdig of dodelijke combinatie?

Panel: Khadija Arib (PvdA), Naima Azough (Groenlinks), Ali Eddaoudi en Hans Jansen.

Wanneer: vrijdag 31 maart 2006

Waar: UMC Utrecht, Blauwe Collegezaal,
Heidelberglaan 100

Inloop: 17:30 met koffie en thee

Aanvang: 18.00

Gratis entree & gratis catering

Voor meer informatie kijk op www.insan.nl of mail naar [email protected]

ZIE FLYER

Dwaalspoor
24-03-06, 19:47
Een beetje gesubsidieerde propaganda om ons te doen geloven dat we radicaal zijn en er wat zogenaamd aan moeten doen.

Verleden week was het in Rotterdam (en een week daarvoor in Amsterdam) met onder andere de vrouw die het beleid tegen radicalisering gaat uitvoeren. Het zijn in feite proefprojecten om ons te assimileren met als dekmantel zogenaamd radicalisering tegen te gaan. In feite wil men een soort verklikkersnetwerk opzetten.

Ze kon geen antwoord geven op de vraag hoe moslims zich nu tegen willekeur kunnen beschermen als ze eenmaal het predikaat radicaal hebben. Ze kon ook geen juridsiche grondslag geven voor dergelijke projecten om iemands vrijheid in te perken als hij eenmaal bestempeld was of aangegeven was dat hij radicaal zou zijn.

Ze kon ook niet de vraag beantwoorden hoe je nu iemand als radicaal kunt bestempelen, ze zei iets dat is afhankelijk van fingersputzengefuhl. Maar hoe bepaal je of iemand de juiste fingersputzengefuhl heeft om radicalen op te sporen?

De uitvoering van het beleid tegen radicalisering is zogenaamd ook gericht op extreem rechts. Ook vertelde ze dat ze al met verschillende islamitische organisaties en moslimjonegren had gesproken en om hun medewerking had gevraagd maar op de vraag of ze al een gesprek was aangegaan met extreemrechtse jongeren of mensen die daar meer vanaf weten zei ze nee.

De groepen die meegaan doen zijn Platform buitenlanders, Spior en Tirelli. De eerste twee organisaties zijn nu net de organisaties die door leefbaar Rotterdam gedreigd waren om hun subsidies in te trekken. Door mee te doen stellen ze hun subsidies veilig. Tirelli is een groepje verraders die de imazighenidenteit misbruiken om er zelf beter van te worden. Op hun beurt zijn het de leivelinegn van Leefbaar Rotterdam omdat ze als breekijzer worden egbruikt in de marokkaanse gemeenschap.

Kortom laat je niet in de maling nemen, het heeft uiteindelijk als doel om allerlei pilotprojecten op te zetten om ons te assimileren onder het mom van tegengaan van radicalisering (in de jaren 90 gebruikte men criminaliteit om ons te assimileren en nu met de anti-islamtijd gebruikt men zogenaamde radicalisering), Op de achtergrond is het minsterie van Binnenlandse zaken de grote organisator maar dat zul je nergens lezen, dat wordt angstvallig op de achtergrond gehouden. Laat je niet als proefkonijn gebruiken.

In Rotterdam (erasmus universiteit waar het debat gehouden werd) zat er ook een ambtenaar/medewerker van het bureau die (kritische) mensen met zijn mobieltje fotografeerde.

Seif
24-03-06, 20:56
Geplaatst door Dwaalspoor
Het zijn in feite proefprojecten om ons te assimileren met als dekmantel zogenaamd radicalisering tegen te gaan.

Wat is er mis met assimilering? Verwacht je dat de Marokkaanse Nederlanders tot in de eeuwigheid hun identiteit behouden? De meeste Nederlanders die emigreren naar een ander land blijven ook niet tot de tigste generatie hun partners importeren, en meer van dat soort ongein.

Dwaalspoor
24-03-06, 21:21
Geplaatst door Seif
Wat is er mis met assimilering? Verwacht je dat de Marokkaanse Nederlanders tot in de eeuwigheid hun identiteit behouden? De meeste Nederlanders die emigreren naar een ander land blijven ook niet tot de tigste generatie hun partners importeren, en meer van dat soort ongein.


Schijnheiligheid ben ik tegen en al helemaal als het mijn identiteit criminaliseert. Mensen moeten zelf kunnen kiezen om te bepalen welke identiteit ze hebben en niet dat die door een angstige overheid met een minderwaardigheidscomplex op sneeky wijze wordt bewerkstelligt.

Kennelijk is de autochtone identeit zo zwak dat ze er een andere identiteit voor moeten criminaliseren. Ik laat me niet gebruiken als proefdier voor een land in een identiteitscrisis.

David
24-03-06, 23:04
Geplaatst door Dwaalspoor
Schijnheiligheid ben ik tegen en al helemaal als het mijn identiteit criminaliseert. Mensen moeten zelf kunnen kiezen om te bepalen welke identiteit ze hebben en niet dat die door een angstige overheid met een minderwaardigheidscomplex op sneeky wijze wordt bewerkstelligt.

Kennelijk is de autochtone identeit zo zwak dat ze er een andere identiteit voor moeten criminaliseren. Ik laat me niet gebruiken als proefdier voor een land in een identiteitscrisis.


Het is een grote, hypocriete bende, nietwaar Schaap?

naam
24-03-06, 23:07
Geplaatst door David
Het is een grote, hypocriete bende, nietwaar Schaap?


Dat ie hier nog wil blijven wonen?? :fplet:

David
24-03-06, 23:08
Geplaatst door Dwaalspoor
Schijnheiligheid ben ik tegen en al helemaal als het mijn identiteit criminaliseert. Mensen moeten zelf kunnen kiezen om te bepalen welke identiteit ze hebben en niet dat die door een angstige overheid met een minderwaardigheidscomplex op sneeky wijze wordt bewerkstelligt.


Vintage Schaap.

Dwaalspoor
24-03-06, 23:10
Geplaatst door David
Het is een grote, hypocriete bende, nietwaar Schaap?

Ik neem aan dat je zelfstandig kunt denken en lezen. Dat gluiperige woorden in de mond leggen mag je bij dankbare zielige allochtoontjes proberen.

David
24-03-06, 23:15
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik neem aan dat je zelfstandig kunt denken en lezen. Dat gluiperige woorden in de mond leggen mag je bij dankbare zielige allochtoontjes proberen.


:haha:

Je bent op dreef vanavond!

Dwaalspoor
25-03-06, 01:58
Geplaatst door David
:haha:

Je bent op dreef vanavond!

Yep, zelfs Cc moest met haar staart tussen de benen afdruipen. Jammer dat ze de topic verwijderd hebben. :hihi: