PDA

Bekijk Volledige Versie : Parlement uit kritiek op Nederlands homobeleid



David
24-03-06, 23:13
De Nederlandse staatssecretaris van Volksgezondheid Ross ligt onder vuur omdat ze ambtenaren van de Burgerlijke Stand niet wil dwingen ook huwelijken tussen partners van hetzelfde geslacht af te sluiten.

“Alle trouwambtenaren moeten paren van hetzelfde geslacht trouwen. Dit hoort nu eenmaal bij de functie. Op 1 april is het vijf jaar geleden dat Nederland het burgerlijk huwelijk openstelde voor gelijkgeslachtelijke koppels. Met dat jubileum in het vooruitzicht, kan het niet meer dat sommige ambtenaren vandaag nog steeds halsstarrig weigeren om holebi’s in de echt te verbinden”, zei een kamerlid tijdens een bespreking over homo-emancipatie.

De Tweede Kamer reageerde kritisch op het homo-emancipatiebeleid van de staatssecretaris. Tijdens de vergadering uitten alle partijen hun onvrede over het toegenomen onveiligheidsgevoel onder Nederlandse holebi’s. Ook de problematiek omtrent homotolerantie onder allochtonen werd besproken, maar het ziet er voorlopig niet naar uit dat er een actieplan in de maak is.

III
24-03-06, 23:32
Geplaatst door David
De Nederlandse staatssecretaris van Volksgezondheid Ross ligt onder vuur omdat ze ambtenaren van de Burgerlijke Stand niet wil dwingen ook huwelijken tussen partners van hetzelfde geslacht af te sluiten.

“Alle trouwambtenaren moeten paren van hetzelfde geslacht trouwen. Dit hoort nu eenmaal bij de functie. Op 1 april is het vijf jaar geleden dat Nederland het burgerlijk huwelijk openstelde voor gelijkgeslachtelijke koppels. Met dat jubileum in het vooruitzicht, kan het niet meer dat sommige ambtenaren vandaag nog steeds halsstarrig weigeren om holebi’s in de echt te verbinden”, zei een kamerlid tijdens een bespreking over homo-emancipatie.

De Tweede Kamer reageerde kritisch op het homo-emancipatiebeleid van de staatssecretaris. Tijdens de vergadering uitten alle partijen hun onvrede over het toegenomen onveiligheidsgevoel onder Nederlandse holebi’s. Ook de problematiek omtrent homotolerantie onder allochtonen werd besproken, maar het ziet er voorlopig niet naar uit dat er een actieplan in de maak is.

Wat is dat nou toch met die homo's?
Ze willen zich koste wat het kost gelijkschakelen met vrouwen en allochtonen...
Ze hoeven maar te zwijgen over hun geaardheid en niemand merkt iets!
Dat ligt bij vrouwen en vreemdelingen net even anders dacht ik.

En dat getrouw is zowiezo onzin. Je houdt van elkaar of je houdt niet van elkaar. Dat hoeft toch niet anders te worden bezegeld dan in de intieme sferen van de verstandhouding?

David
24-03-06, 23:35
Geplaatst door III
Wat is dat nou toch met die homo's?
Ze willen zich koste wat het kost gelijkschakelen met vrouwen en allochtonen...
Ze hoeven maar te zwijgen over hun geaardheid en niemand merkt iets!
Dat ligt bij vrouwen en vreemdelingen net even anders dacht ik.

En dat getrouw is zowiezo onzin. Je houdt van elkaar of je houdt niet van elkaar. Dat hoeft toch niet anders te worden bezegeld dan in de intieme sferen van de verstandhouding?


Lul niet, man.

Waarom zouden homo's moeten zwijgen over hun geaardheid?

En wat trouwen betreft: zowel homo's als hetero's moeten zelf de keuze kunnen maken of ze wel of niet willen trouwen.

~Panthera~
24-03-06, 23:43
Geplaatst door III
Wat is dat nou toch met die homo's?
Ze willen zich koste wat het kost gelijkschakelen met vrouwen en allochtonen...
Ze hoeven maar te zwijgen over hun geaardheid en niemand merkt iets!
Dat ligt bij vrouwen en vreemdelingen net even anders dacht ik.

En dat getrouw is zowiezo onzin. Je houdt van elkaar of je houdt niet van elkaar. Dat hoeft toch niet anders te worden bezegeld dan in de intieme sferen van de verstandhouding?


Discriminatie op sexuele geaardheid is verboden in Nederland. :roken:
In welke kast ben jij opgegroeit ? :moe:

III
24-03-06, 23:53
Geplaatst door David
Lul niet, man.

Waarom zouden homo's moeten zwijgen over hun geaardheid?

En wat trouwen betreft: zowel homo's als hetero's moeten zelf de keuze kunnen maken of ze wel of niet willen trouwen.

Nee, mij lul houd ik in mijn broek.

Wie heeft het over moeten?

Helemaal met je eens. Maar vertel mij eens wat daarvan de toegevoegde waarde zou zijn? Want dat is mijn kritiek en niets anders. en dat geldt ook voor het hetero-huwelijk.

David
24-03-06, 23:54
Geplaatst door III
Nee, mij lul houd ik in mijn broek.

Wie heeft het over moeten?

Helemaal met je eens. Maar vertel mij eens wat daarvan de toegevoegde waarde zou zijn? Want dat is mijn kritiek en niets anders. en dat geldt ook voor het hetero-huwelijk.


Die kritiek mag je hebben. Mensen moeten de keuze hebben, da's alles.

III
24-03-06, 23:59
Geplaatst door ~Panthera~
Discriminatie op sexuele geaardheid is verboden in Nederland. :roken:
In welke kast ben jij opgegroeit ? :moe:

Nee, dat was geen kast. Dat was het leslokaal Nederlands!
Je weet wel: van het fokschaap.
Je mag nu wel van die kast af komen, hoor!

:boer:

waterfiets
25-03-06, 09:51
Geplaatst door III

Helemaal met je eens. Maar vertel mij eens wat daarvan de toegevoegde waarde zou zijn? Want dat is mijn kritiek en niets anders. en dat geldt ook voor het hetero-huwelijk.

Dus je bent tegen het heterohuwelijk? Dat hoor je ook niet vaak!

Maar alles best zo lang je het niet laat blijken is al lang een gepasseerd station in nederland gelukkig!. Je kan ook niet beweren dat je iemand respecteert als die persoon zoiets zou moeten verbergen. Dat is net zoiets als een neger adviseren zich wit te schilderen (hetgeen in amerika niet eens zo lang geleden ook gebeurde).

observer
25-03-06, 12:28
Ze hoeven maar te zwijgen over hun geaardheid en niemand merkt iets! tja als jij niemand verteld dat je moslim bent, rookt drinkt en varkensvlees eet ....

waarom zou hier iemand zichzelf moeten verbergen