PDA

Bekijk Volledige Versie : Stelling!



AARDIG
26-03-06, 18:53
De belasting op sigaretten moet verhoogd worden.


Waarom wel, waarom niet?

AARDIG
26-03-06, 19:11
Waarom niet, vooral. En als er al een topic over is, verwijs mij daar dan even naar. Alvast bedankt.

Spoetnik
26-03-06, 19:12
Alle belastingen moeten per definitie worden afgeschaft.

Divine_70
26-03-06, 19:13
NIET verhogen.
En waarom niet? : Als het te duur wordt gaan er minder mensen roken met als gevolg dat er minder geld in de staatskas terecht komt aan accijns.

Seif
26-03-06, 19:21
Geplaatst door Spoetnik
Alle belastingen moeten per definitie worden afgeschaft.

Ik neem aan dat u ook tegen gezondheidszorg, waterkeringen en uitkeringen bent?

AARDIG
26-03-06, 19:28
Geplaatst door Divine_70
NIET verhogen.
En waarom niet? : Als het te duur wordt gaan er minder mensen roken met als gevolg dat er minder geld in de staatskas terecht komt aan accijns.

Ja, en misschien een long-term oplossing voor de vergrijzing. Maar ja, daar zullen ze niet mee aankomen denk ik :hihi:

Divine_70
26-03-06, 19:40
Geplaatst door AARDIG
Ja, en misschien een long-term oplossing voor de vergrijzing. Maar ja, daar zullen ze niet mee aankomen denk ik :hihi:

:hihi: Laten we het inderdaad maar lekker bij de accijns houden. :duits:

~Panthera~
26-03-06, 20:28
Hoezo, nog meer accijns ? http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/a055.gif k heb mijn nieuwe longen al 3 keer betaald onderhand. :roker:

:fplet: Gooi maar accijns op de sterke drank. :ego:

Spoetnik
26-03-06, 20:30
Geplaatst door Seif
Ik neem aan dat u ook tegen gezondheidszorg, waterkeringen en uitkeringen bent?

Niet tegen gezondsheidszorg waterkeringen. Wel tegen uitkeringen, subsidies, verplichte collectieve verzekeringen, e.d.

Divine_70
26-03-06, 20:32
Geplaatst door ~Panthera~
Hoezo, nog meer accijns ? http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/a055.gif k heb mijn nieuwe longen al 3 keer betaald onderhand. :roker:



In Belgie zijn ze goedkoper, had je er 5 gehad voor de prijs van 3 hier. :wijs:

Divine_70
26-03-06, 20:33
Geplaatst door Spoetnik
Niet tegen gezondsheidszorg waterkeringen. Wel tegen uitkeringen, subsidies, verplichte collectieve verzekeringen, e.d.

Hm hm, en als je nou morgen op straat komt wijs jij je uitkering af begrijp ik ?

Als je dan een omscholing kan volgen op de kosten van de zaak die daar subsidie voor krijgt, weiger je omdat je principeel bent tegen deze belastingen ? ;)

~Panthera~
26-03-06, 20:33
Geplaatst door Spoetnik
Niet tegen gezondsheidszorg waterkeringen. Wel tegen uitkeringen, subsidies, verplichte collectieve verzekeringen, e.d.

Net zoals in Israel bij de gaarkeukens eten dus ?
Reuze gezelli daar. :moe:

~Panthera~
26-03-06, 20:34
Geplaatst door Divine_70
In Belgie zijn ze goedkoper, had je er 5 gehad voor de prijs van 3 hier. :wijs:


Ik vraag zo snel mogelijk asiel aan. :D

Divine_70
26-03-06, 20:35
Geplaatst door ~Panthera~
Ik vraag zo snel mogelijk asiel aan. :D

Vraag ff of je korting krijgt als je aanvraag voor 2 personen doet. :jeweetog:

Spoetnik
26-03-06, 20:37
Geplaatst door ~Panthera~
Net zoals in Israel bij de gaarkeukens eten dus ?
Reuze gezelli daar. :moe:

Het vertrouwensidee dat de burger heeft gekregen in de staat heeft voor de aftakeling gezorgd van de burger om te geven om de gemeenschap en heeft geleid tot de afbraak van sociale cohesie. Mijn inziens kunnen sociale programma's veel beter worden uitgevoerd op basis van vrijwilligheid, een soort vrijwillige belasting afdrage dus.

xslaniet
26-03-06, 20:37
Geplaatst door Divine_70
NIET verhogen.
En waarom niet? : Als het te duur wordt gaan er minder mensen roken met als gevolg dat er minder geld in de staatskas terecht komt aan accijns.
De mens langer leeft (als je die betweters mag geloven)...dus het effect is dubbel averechts.
Geen geld meer voor de zielige langdurige werklozen...
gevangenen met z'n tienen op een cel wegens geldgebrek.

~Panthera~
26-03-06, 20:43
Geplaatst door Spoetnik
Het vertrouwensidee dat de burger heeft gekregen in de staat heeft voor de aftakeling gezorgd van de burger om te geven om de gemeenschap en heeft geleid tot de afbraak van sociale cohesie. Mijn inziens kunnen sociale programma's veel beter worden uitgevoerd op basis van vrijwilligheid, een soort vrijwillige belasting afdrage dus.


Nou, dan kun je het helemaal wel schudden.
Dat wordt uit de vuilnisbak vreten dan.

Divine_70
26-03-06, 20:45
Geplaatst door Spoetnik
HeMijn inziens kunnen sociale programma's veel beter worden uitgevoerd op basis van vrijwilligheid, een soort vrijwillige belasting afdrage dus.

Dat is inderdaad wel heel erg naief.

Bofko
26-03-06, 20:46
Geplaatst door Spoetnik
Het vertrouwensidee dat de burger heeft gekregen in de staat heeft voor de aftakeling gezorgd van de burger om te geven om de gemeenschap en heeft geleid tot de afbraak van sociale cohesie. Mijn inziens kunnen sociale programma's veel beter worden uitgevoerd op basis van vrijwilligheid, een soort vrijwillige belasting afdrage dus.

Oink!

Survival of the fittest ?

Spoetnik
26-03-06, 20:48
Geplaatst door Divine_70
Dat is inderdaad wel heel erg naief.

De sociale cohesie en eigen verantwoordelijkheid is afgebroken door de afhankelijkheid die mensen in de staat hebben gecreeerd.

En als je er echt niet in gelooft, heb jij geld gegeven aan de tsunami slachtoffers?

Spoetnik
26-03-06, 20:51
Geplaatst door Bofko
Oink!

Survival of the fittest ?

Survival of the fitest is een begrip bedacht door darwin, maar geldt niet persee voor sociale wezens zoals de mens.

Alleen in tijden van extreme ontbering geldt survival of the fitest voor de mens.

~Panthera~
26-03-06, 20:54
Geplaatst door Spoetnik
Survival of the fitest is een begrip bedacht door darwin, maar geldt niet persee voor sociale wezens zoals de mens.

Alleen in tijden van extreme hardschap geldt survival of the fitest voor de mens.

het is hardship en fittest met 2 t's.

Nou, jij haalt die vuilnisbak niet eens. :hihi:

Spoetnik
26-03-06, 20:57
Geplaatst door ~Panthera~
het is hardship en fittest met 2 t's.

Nou, jij haalt die vuilnisbak niet eens. :hihi:

Ik ben een optimist.. helaas zijn veel Nederlanders complete pessimisten geworden.

Anyway, don't worry about me, ik ben al aardig op weg om het economische system flink uit te buiten. Nu maar hopen dat het niet in een klapt voordat het gelukt is.

Divine_70
26-03-06, 20:58
Geplaatst door Spoetnik
De sociale cohesie en eigen verantwoordelijkheid is afgebroken door de afhankelijkheid die mensen in de staat hebben gecreeerd.

En als je er echt niet in gelooft, heb jij geld gegeven aan de tsunami slachtoffers?

Voor dat soort doelen geef ik altijd.
Maar ik ga echt niet zitten wachten tot er iemand vrijwillig in mijn levensonderhoudt zou voorzien als ik op straat kwam te staan,
dus we betalen gewoon allemaal netjes onze belastingcentjes.

Spoetnik
26-03-06, 20:59
Geplaatst door Divine_70
Voor dat soort doelen geef ik altijd.
Maar ik ga echt niet zitten wachten tot er iemand vrijwillig in mijn levensonderhoudt zou voorzien als ik op straat kwam te staan,
dus we betalen gewoon allemaal netjes onze belastingcentjes.

Je geeft nu niet om mensen die op straat komen te staan omdat je er vanuit gaat dat de overheid er iets aan zou moeten doen. Dat is een concept dat blijkbaar niet doordringt.

Mensenlijke wezens zouden een stuk beter af zijn als de overheid niet bestond.

Divine_70
26-03-06, 21:02
Geplaatst door Spoetnik
Je geeft nu niet om mensen die op straat komen te staan omdat je er vanuit gaat dat de overheid er iets aan zou moeten doen. Dat is een concept dat blijkbaar niet doordringt.

Mensenlijke wezens zouden een stuk beter af zijn als de overheid niet bestond.

Pardon ?? :confused:

Waar haal jij uit dat ik niet geef om de mensen op straat ???

Spoetnik
26-03-06, 21:07
Geplaatst door Divine_70
Pardon ?? :confused:

Waar haal jij uit dat ik niet geef om de mensen op straat ???

Stel dat je in plaats van 30.000 euro nu 45.000 euro verdiend. Zou je dan niet bereid zijn om geld afdragen aan een bepaald sociaal doel dat probeert mensen te helpen die op straat dreigen te komen te staan?

En aangezien je dan zelf bepaald naar welk doel je het geld stuurt, geef je het ook nog eens aan het doel dat die mensen op de beste manier (volgens jou) helpt, ipv een overheid die een centraal beleid voert.

~Panthera~
26-03-06, 21:07
Geplaatst door Spoetnik
Ik ben een optimist.. helaas zijn veel Nederlanders complete pessimisten geworden.

Anyway, don't worry about me, ik ben al aardig op weg om het economische system flink uit te buiten. Nu maar hopen dat het niet in een klapt voordat het gelukt is.


Ahhh.... uitbuiten mag wel ? :moe:

Bofko
26-03-06, 21:09
Geplaatst door Spoetnik
Je geeft nu niet om mensen die op straat komen te staan omdat je er vanuit gaat dat de overheid er iets aan zou moeten doen. Dat is een concept dat blijkbaar niet doordringt.

Ik ben met je eens dat de mens teveel van de overheid verwacht.
Maar ik vind ook dat je veel te veel vertrouwd op de sociale factor in de mens. Die zal er heus wel zijn binnen eigen familie en vrienden en nog een beetje de gemeenschap daaromheen. Daarna houdt het snel op en geldt het survival of the fittest principe. Zeker als er armoede en honger is.


Geplaatst door Spoetnik

Mensenlijke wezens zouden een stuk beter af zijn als de overheid niet bestond.

Mijn mening is dat de overheden ervoor zijn om de dodelijke scherpe kanten van het kapitalistisch systeem weg te halen. Met name middels het juridisch systeem.

Goed, in jouw optiek moet waarschijnlijk ook het kapitalistisch systeem opgedoekt worden maar dan dalen we zeer snel af naar een bedenkelijk laag welvaartspeil die miljarden mensen het leven gaat kosten.

Spoetnik
26-03-06, 21:11
Geplaatst door ~Panthera~
Ahhh.... uitbuiten mag wel ? :moe:

Ik buit de huidige economische omstandigheden inderdaad op een volledig legale manier uit, ik kan het niet anders omschrijven. Ik werk er ook hard voor, van 10 tot 10 vandaag...

Ik ga er maar eens vandoor. :fplet:

Divine_70
26-03-06, 21:13
Geplaatst door Spoetnik
Stel dat je in plaats van 30.000 euro nu 45.000 euro verdiend. Zou je dan niet bereid zijn om geld afdragen aan een bepaald sociaal doel dat probeert mensen te helpen die op straat dreigen te komen te staan?

En aangezien je dan zelf bepaald naar welk doel je het geld stuurt, geef je het ook nog eens aan het doel dat die mensen op de beste manier (volgens jou) helpt, ipv een overheid die een centraal beleid voert.

Eerst wil ik heel graag van je horen waar je mij hebt zien zeggen dat ik niet geef om de mensen op straat, daar heb ik nog geen antwoord op.

Verder is het zo dat ik inderdaad niet aan alle doelen geef, in dat geval mag ik mijn beurs aan de klink hangen met een briefje, pak wat je nodig hebt, ik eet wel uit de kliko. :vierkant:
Daarnaast, ik zeg: DAARNAAST, zijn er hier in Nederland mensen die er bewust voor kiezen op straat te leven.
Ik vind het prima als er geld beschikbaar wordt gesteld door de overheid, van ons belastinggeld, maar dan zal er wel betaald moeten worden.
Dus ja, in die zin vind ik het goed als de overheid betaald en dat er niet ook nog eens langs de deur geschooid wordt.

mark61
26-03-06, 21:14
Kinderen, dit wordt zelfs voor het huidige maroc.nl een beetje te infantiel.

Spoetnik
26-03-06, 21:14
Geplaatst door Bofko
Mijn mening is dat de overheden ervoor zijn om de dodelijke scherpe kanten van het kapitalistisch systeem weg te halen. Met name middels het juridisch systeem.

Ik vind dat een juridisch systeem gemaakt moet worden door de gemeenschap en niet door een overheid.


Goed, in jouw optiek moet waarschijnlijk ook het kapitalistisch systeem opgedoekt worden maar dan dalen we zeer snel af naar een bedenkelijk laag welvaartspeil die miljarden mensen het leven gaat kosten.

Jij denkt dat het huidige systeem een kapitalistisch systeem is ?? :loog:
Eerder olichargisch variant er van.

Ik ben voor pure vrij markt.

~Panthera~
26-03-06, 21:15
Geplaatst door Spoetnik
Ik buit de huidige economische omstandigheden inderdaad op een volledig legale manier uit, ik kan het niet anders omschrijven. Ik werk er ook hard voor, van 10 tot 10 vandaag...

Ik ga er maar eens vandoor. :fplet:

:fplet: Vraag me af, wat je uitspookt daar.

De mazzel. :zwaai:

Bofko
26-03-06, 21:17
Geplaatst door mark61
Kinderen, dit wordt zelfs voor het huidige maroc.nl een beetje te infantiel.

Maar het blijft nog wel netjes. :D

~Panthera~
26-03-06, 21:19
Geplaatst door Bofko
Maar het blijft nog wel netjes. :D


Nog wel. :stout: