PDA

Bekijk Volledige Versie : Iraakse arts vermoordde agenten



tukkersterror
27-03-06, 10:22
Iraakse arts vermoordde agenten

BAGDAD (ANP) - Soennitische opstandelingen maken niet alleen door bommen en zelfmoordaanslagen het leven onveilig in Irak, zij hebben voor hun strijd tegen de regering van sjiieten en Koerden naar nu blijkt ook een arts ingezet. Dat meldt The Washington Post maandag.
Click here to find out more!

Volgens de krant heeft de medicus toeggeven tientallen agenten en militairen te hebben gedood. Luay Omar Taie bekende zijn vermeende misdaden op de Koerdische televisie. ,,Ik injecteerde meer dan 35 politiemannen en militairen onder wie officieren en mensen met lichte verwondingen. Ik zette beademingsapparatuur uit of sneed de elektriciteit af tijdens operaties of opende opnieuw wonden.'' Hij zei te sympathiseren met de groepering Ansar Al Islam.

Volgens de arts betaalden de soennitische radicalen hem om de agenten en militairen te doden. ,,Ik haat de Amerikanen en wat ze in Irak hebben gedaan''. Hij zou ook een gewonde rebel helpen te ontsnappen. Ansar Al Islam wordt verantwoordelijk gehouden voor een groot aantal aanslagen en ontvoeringen.

Lijken sjiieten

De Iraakse politie heeft maandag de stoffelijke resten van achttien jonge sjiitische mannen geborgen in het noorden van Bagdad. Ze werden in een café doodgeschoten. Elders troffen de agenten in de stad negen lijken aan van personen die door verstikking om het leven zijn gebracht.

Allen lijken het slachtoffer van sektarisch geweld. De achttien sjiieten werden zondagavond vanuit drie voorbijrijdende auto's onder vuur genomen en gedood toen ze in een café vertoefden, aldus de politie.



Stuur deze pagina naar een vriend Print deze pagina Download deze pagina als PDF Built by Web Power

David
27-03-06, 10:23
Een soort Irakese Lucia de B.?

tukkersterror
27-03-06, 10:33
Geplaatst door David
Een soort Irakese Lucia de B.?

Zo had ik het nog niet bekeken.
Ik denk trouwens dat het komt door de achternaam;
Mohammed B.
Lucia de B.
Frans B.
Bagdad B.
Belgie B.

Alle ellende begint met de B.:hihi:

Toch eens vragen aan Dwaalspoor of dit misschien het complot is wat hij bedoeld:lol: