PDA

Bekijk Volledige Versie : Arabieren staan achter Iran



el_mli
27-03-06, 14:38
Ben na een maand afwezigheid weer terug.

Dit artikel vond ik interesant genoeg om hier met de rest te delen.

Arabs with Iran

By Salama A Salama

http://weekly.ahram.org.eg/standard/salama.png

--------------------------------------------------------------------------------

The Arabs opposed the war on Iraq not because they loved Saddam but because they knew that the use of military force to bring down his regime would be futile. They knew that invasion would turn into a catastrophe of unspeakable proportion. They were right, as it turned out; Bush and his neo-conservative associates were wrong. The invasion of Iraq did not bring about the reform the neo-cons promised, but led to untold horrors as well as sectarian violence.

The Arabs have no reason whatsoever to believe US claims concerning Iran's nuclear programme. The war on Iraq may have one merit: it has proven, among other things, that US policy is full of lies. The war on Iraq proves that Washington has its own agenda. Now the neo-cons and the Zionists are in cahoots again. They don't want to see any regional power, aside from Israel, develop nuclear capabilities. The next stop is Iran, and that's likely to be just as costly for the American people as it is for everyone in this region.

Arab countries, especially in the Gulf, have close religious and historical links with Iran. Minor differences arise, but Iran will never even consider attacking its neighbours, neither with nukes nor any other weapons.

This was the message Arab countries told Condoleezza Rice and this is what President Hosni Mubarak said during his recent European tour. And Egypt is not even on the best of terms with Iran. In this region, people want to see the Iranian crisis resolved through diplomacy, not violence.

The deteriorating situation in Iraq is only one of the reasons the US is angry with Iran. But picking up a fight with Tehran may not be the best policy. A few days ago, Secretary of Defense Donald Rumsfeld accused the Iranian Revolutionary Guard of infiltrating Iraq. We know that Iran has the wherewithal to meddle in Iraqi affairs. To cut a long story short, the Iranian crisis is not just about nukes.

US policy is likely to run into Russian and Chinese opposition. Both Moscow and Beijing have their own reasons for rejecting sanctions on Iran. And it's not just that Iran has strong economic ties with Russia and China. China is less than amused by the nuclear cooperation agreement the US and India have reached. US policy is trying to undermine Beijing's influence in Asia. The US is trying to contain China; in just the same way it once did with the Soviet Union.

Europe has so far been humouring the Americans, but only reluctantly. The Europeans depend on Iranian oil and don't wish to see another conflict causing further disruption to oil supplies.

President George Bush and Vice-President Dick Cheney have seen their popularity hit rock bottom because of Iraq. Bush couldn't get Congress to support an agreement for a Dubai company to run US ports. How could he expect the nation to rally behind him in another military adventure is anybody's guess.

As for the Arab world, no one is worried about Iran. No one is afraid of Iran's current or future nuclear capabilities. The opposite is true in fact. The US has turned a blind eye to Israel's nuclear weapons. The US has stifled any hope for credible international monitoring in the region. The US doesn't want to hear of a nuclear-free zone established in the region. These are the facts of which the Arabs are fully aware.

The US may press ahead with its agenda, but it mustn't expect the Arabs to side with it -- not anymore. Frankly speaking, the Arabs don't want to see Iran losing this fight.


http://weekly.ahram.org.eg/2006/786/op4.htm

tukkersterror
27-03-06, 15:33
Geplaatst door el_mli
Ben na een maand afwezigheid weer terug.

Dit artikel vond ik interesant genoeg om hier met de rest te delen.

Arabs with Iran

By Salama A Salama

http://weekly.ahram.org.eg/standard/salama.png

--------------------------------------------------------------------------------

The Arabs opposed the war on Iraq not because they loved Saddam but because they knew that the use of military force to bring down his regime would be futile. They knew that invasion would turn into a catastrophe of unspeakable proportion. They were right, as it turned out; Bush and his neo-conservative associates were wrong. The invasion of Iraq did not bring about the reform the neo-cons promised, but led to untold horrors as well as sectarian violence.

The Arabs have no reason whatsoever to believe US claims concerning Iran's nuclear programme. The war on Iraq may have one merit: it has proven, among other things, that US policy is full of lies. The war on Iraq proves that Washington has its own agenda. Now the neo-cons and the Zionists are in cahoots again. They don't want to see any regional power, aside from Israel, develop nuclear capabilities. The next stop is Iran, and that's likely to be just as costly for the American people as it is for everyone in this region.

Arab countries, especially in the Gulf, have close religious and historical links with Iran. Minor differences arise, but Iran will never even consider attacking its neighbours, neither with nukes nor any other weapons.

This was the message Arab countries told Condoleezza Rice and this is what President Hosni Mubarak said during his recent European tour. And Egypt is not even on the best of terms with Iran. In this region, people want to see the Iranian crisis resolved through diplomacy, not violence.

The deteriorating situation in Iraq is only one of the reasons the US is angry with Iran. But picking up a fight with Tehran may not be the best policy. A few days ago, Secretary of Defense Donald Rumsfeld accused the Iranian Revolutionary Guard of infiltrating Iraq. We know that Iran has the wherewithal to meddle in Iraqi affairs. To cut a long story short, the Iranian crisis is not just about nukes.

US policy is likely to run into Russian and Chinese opposition. Both Moscow and Beijing have their own reasons for rejecting sanctions on Iran. And it's not just that Iran has strong economic ties with Russia and China. China is less than amused by the nuclear cooperation agreement the US and India have reached. US policy is trying to undermine Beijing's influence in Asia. The US is trying to contain China; in just the same way it once did with the Soviet Union.

Europe has so far been humouring the Americans, but only reluctantly. The Europeans depend on Iranian oil and don't wish to see another conflict causing further disruption to oil supplies.

President George Bush and Vice-President Dick Cheney have seen their popularity hit rock bottom because of Iraq. Bush couldn't get Congress to support an agreement for a Dubai company to run US ports. How could he expect the nation to rally behind him in another military adventure is anybody's guess.

As for the Arab world, no one is worried about Iran. No one is afraid of Iran's current or future nuclear capabilities. The opposite is true in fact. The US has turned a blind eye to Israel's nuclear weapons. The US has stifled any hope for credible international monitoring in the region. The US doesn't want to hear of a nuclear-free zone established in the region. These are the facts of which the Arabs are fully aware.

The US may press ahead with its agenda, but it mustn't expect the Arabs to side with it -- not anymore. Frankly speaking, the Arabs don't want to see Iran losing this fight.


http://weekly.ahram.org.eg/2006/786/op4.htm

Aardig stukje Arab propaganda, waarom blijven deze landen Amerika dan nog voorzien van al die olie?
Of zijn dollars nog steeds belangrijker dan principes!

waterfiets
27-03-06, 16:02
Nou ik vind het geen propaganda. In dit geval niet! De mensen in de regio zijn zich bewust dat de USA maar zo kan binnenlopen door een overwicht aan militaire macht. Ze zitten niet te wachten op iemand als Saddam die ooit ambities had heerser in de gehele regio te worden. Maar ze zitten ook niet te wachten op een afhankelijkheid van de goodwill van de USA en Israel om hun eigen beleid te kunnen bepalen. Er is op het ogenblik een machtsongelijkheid in die regio door het overwicht van de USA en Israel. Ik ziet niet echt te wachten op een machtsoverwicht van de Iraniërs in de regio omdat ik dat regime verfoei. Maar de huidige situatie deugt ook niet. Kortom, ik weet ook geen oplossing.

Pytaghoras
27-03-06, 16:29
Dat is de meeste bullshit verhaal wat men kan bedenken. Arabische landen zoals SA, Kuwait, Bahrain enz.. willen dat Iran niet over atoomwapens beschikt. Ze zetten de internationale gemeenschap onder de druk om te voorkomen dat Iran over die wapens beschikt.

observer
27-03-06, 16:33
het doet me denken aan een scene in een komisch programma waar iedereen bezweerd we staan achter, vervolgens kijkt hij om en staan ze allemaal achter ham

ver achter hem

achter een muur

tukkersterror
27-03-06, 16:33
Geplaatst door waterfiets
Nou ik vind het geen propaganda. In dit geval niet! De mensen in de regio zijn zich bewust dat de USA maar zo kan binnenlopen door een overwicht aan militaire macht. Ze zitten niet te wachten op iemand als Saddam die ooit ambities had heerser in de gehele regio te worden. Maar ze zitten ook niet te wachten op een afhankelijkheid van de goodwill van de USA en Israel om hun eigen beleid te kunnen bepalen. Er is op het ogenblik een machtsongelijkheid in die regio door het overwicht van de USA en Israel. Ik ziet niet echt te wachten op een machtsoverwicht van de Iraniërs in de regio omdat ik dat regime verfoei. Maar de huidige situatie deugt ook niet. Kortom, ik weet ook geen oplossing.

Nou een directe oplossing is direct mogelijk, ik gaf het al aan.
Stop direct alle olie toevoer van het middenoosten naar USA, en de oorlogs machine of de economie zal binnen een week stagneren.

Nee, de landen roepen liever woorden naar Amerika en dan ook nog oppassen wat ze zeggen want ze willen natuurlijk niet de dollar stroom kwijt raken.

Denk je heus als Amerika met toestemming van de VN Iran binnen valt er 1 land is in het middenoosten die klaar staat om Iran te helpen???
Punt 2 Waarom gebeurd het nu dan niet, waarom zeggen de landen in het middenoosten niet tegen Engeland, Amerika en Nederland, jongens ga lekker na huis, wij zullen zorgen voor de democratie en veiligheid van burgers in Irak!!!
Punt 3. Schrijft hij terloops nog een stukje over Rusland en China dat die het niet zullen toestaan.
Zover ik weet heeft Rusland met Amerika een overeenkomst getekend.
De deal: Amerika zorg voor veiligheid en rust in Afganistan en zorgt ervoor dat de terroristen niet meer zo gemakkelijk naar Rusland kunnen optrekken en Rusland steunt onvoorwaardelijk de anti terroristenlijn van Amerika en Europa.
China zal geen oorlog beginnen omdat dit gevaar loopt om de economische revolutie die nu bezig is, te stoppen en ze weer afglijden naar armoede niveau.
Nee China moet momenteel iedereen te vriend houden om hun produkten te kunnen exporteren.

Helaas is dan de enigste oplossing dat het middenoosten de handen in elkaar slaan en de olie export stoppen naar Amerika.

mark61
27-03-06, 17:47
Geplaatst door waterfiets
...Ik ziet niet echt te wachten op een machtsoverwicht van de Iraniërs in de regio...

Iran heeft in het geheel zulke ambities niet. Hoe kom je daarbij?

Victory
27-03-06, 18:35
Geplaatst door Pytaghoras
Dat is de meeste bullshit verhaal wat men kan bedenken. Arabische landen zoals SA, Kuwait, Bahrain enz.. willen dat Iran niet over atoomwapens beschikt. Ze zetten de internationale gemeenschap onder de druk om te voorkomen dat Iran over die wapens beschikt.
De leiders wel, maar de burgers niet.

Victory
27-03-06, 18:37
Geplaatst door waterfiets
Nou ik vind het geen propaganda. In dit geval niet! De mensen in de regio zijn zich bewust dat de USA maar zo kan binnenlopen door een overwicht aan militaire macht. Ze zitten niet te wachten op iemand als Saddam die ooit ambities had heerser in de gehele regio te worden. Maar ze zitten ook niet te wachten op een afhankelijkheid van de goodwill van de USA en Israel om hun eigen beleid te kunnen bepalen. Er is op het ogenblik een machtsongelijkheid in die regio door het overwicht van de USA en Israel. Ik ziet niet echt te wachten op een machtsoverwicht van de Iraniërs in de regio omdat ik dat regime verfoei. Maar de huidige situatie deugt ook niet. Kortom, ik weet ook geen oplossing.
Ze zullen er in ieder geval niks van merken in de Bahamas. :moe:

sjo
27-03-06, 23:41
Geplaatst door Pytaghoras
Dat is de meeste bullshit verhaal wat men kan bedenken. Arabische landen zoals SA, Kuwait, Bahrain enz.. willen dat Iran niet over atoomwapens beschikt. Ze zetten de internationale gemeenschap onder de druk om te voorkomen dat Iran over die wapens beschikt.

Niemand ter wereld vermag nut en noodzaak van Iraanse wapens in te zien. De Arabische wereld () al helemaal niet.

Iran wordt door niemand bedreigd. En bovendien hebben ze geen ambities voor expansie van macht of territorium.
M.a.w. nergens voor nodig die wapens......

gr.
sjo

Victory
27-03-06, 23:50
Geplaatst door sjo
Iran wordt door niemand bedreigd. En bovendien hebben ze geen ambities voor expansie van macht of territorium.
M.a.w. nergens voor nodig die wapens......

gr.
sjo
Inderdaad, en daarom zijn onze kernfaciliteiten gemaakt voor civiele doeleinden.

sjo
28-03-06, 23:45
Geplaatst door Victory
Inderdaad, en daarom zijn onze kernfaciliteiten gemaakt voor civiele doeleinden.

Kletskoek.......olie zat.

gr.
sjo

barfly
28-03-06, 23:51
Leuke topic, das voor 't eerst dat "alle" arabieren wat te vertellen hadden. Zoveel eensgezindheid is uniek in die wereld :p

Victory
29-03-06, 00:02
Geplaatst door sjo
Kletskoek.......olie zat.

gr.
sjo
Als Iran over gaat op kernenergie, dan maken wij 50 miljard dollar winst per jaar.

tukkersterror
29-03-06, 00:15
Geplaatst door Victory
Als Iran over gaat op kernenergie, dan maken wij 50 miljard dollar winst per jaar.

Nu wil ik jou en Iran niet ontmoedigen, Iran is 1 van de grootste landen ter wereld van import 38 miljard over 20 jaar is de olie op. ze heeben geen behoefte aan kernwapens dus de 50 miljard winst moet komen uit de burgers van Iran???

Als ik Amerika was en de Iraanse regering geeft de zelfde informatie.

Niet wachten maar direct een a-bom op iran.

50 miljard winst uit kernenergie moet je een bewoners aantal hebben 200.000.000, stel dat Iran de helft heeft dan zit er 25 milj. in wapens dat is ongeveer 2X de wereld plat gooien!!!

Vic. Amerika is je dankbaar voor deze info :fuckit:

waterfiets
29-03-06, 08:36
Geplaatst door mark61
Iran heeft in het geheel zulke ambities niet. Hoe kom je daarbij?

Nou ik weet wel zeker van wel ... dat wil zeggen wat betreft hun goddelijke enige echte waarheid die altijd vergezeld zal gaan met een politiek en militair statement.

waterfiets
29-03-06, 08:39
Geplaatst door tukkersterror

Helaas is dan de enigste oplossing dat het middenoosten de handen in elkaar slaan en de olie export stoppen naar Amerika.

De huidige ellende in Irak komt toch vooral door terroristen die het democratisch proces dwarsbomen. En natuurlijk door de USA die er nooit naartoe had moeten gaan en wiens extreem rechtse denktanks extreem naïef zijn.

mark61
29-03-06, 12:43
Geplaatst door sjo
Niemand ter wereld vermag nut en noodzaak van Iraanse wapens in te zien. De Arabische wereld () al helemaal niet.

Ik wel. Zo'n geintje als met Irak willen ze nooit meer meemaken.

Verder is het feitelijk omringd door kernmachten: Rusland, Pakistan, Israël, en evt. Turkije als het de VS zijn gang laat gaan.

In dat geval denk ik dat je zelf wat daar tegenover wilt kunnen stellen, niet? Maar jij zou je als Irani prima veilig voelen tussen dat bommenvolk. Yeah right.

mark61
29-03-06, 12:45
Geplaatst door Victory
Inderdaad, en daarom zijn onze kernfaciliteiten gemaakt voor civiele doeleinden.

:hihi: je denkt zo een fantastische bijdrage te leveren aan de propaganda-operatie?

Trappen we echt niet in.

mark61
29-03-06, 12:46
Geplaatst door waterfiets
Nou ik weet wel zeker van wel ... dat wil zeggen wat betreft hun goddelijke enige echte waarheid die altijd vergezeld zal gaan met een politiek en militair statement.

Huh? Zoals eerder gedemonstreerd in / te?

Iran heeft al in geen 2500 jaar meer een land aangevallen / expansie gepleegd. Zal toch echt niet door een paar ayatollahs opeens wel gaan gebeuren.

mark61
29-03-06, 12:48
Geplaatst door tukkersterror
Nu wil ik jou en Iran niet ontmoedigen, Iran is 1 van de grootste landen ter wereld van import 38 miljard over 20 jaar is de olie op. ze heeben geen behoefte aan kernwapens dus de 50 miljard winst moet komen uit de burgers van Iran???

Als ik Amerika was en de Iraanse regering geeft de zelfde informatie.

Niet wachten maar direct een a-bom op iran.

50 miljard winst uit kernenergie moet je een bewoners aantal hebben 200.000.000, stel dat Iran de helft heeft dan zit er 25 milj. in wapens dat is ongeveer 2X de wereld plat gooien!!!

Vic. Amerika is je dankbaar voor deze info :fuckit:

Begrijpt iemand dit?

Ik snap hier namelijk geen jota van. :)

Victory
29-03-06, 12:53
Geplaatst door mark61
:hihi: je denkt zo een fantastische bijdrage te leveren aan de propaganda-operatie?

Trappen we echt niet in.
Geloof wat je wilt. Iran zal enorme winst maken door kernenergie te gebruiken. We kunnen daardoor namelijk 2.2mbbl olie per dag meer verkopen.

Iran zit nu in de tweede fase van de '20 jaar plan' (plan om een economische macht te worden door heel veel dingen drastisch te veranderen), en dat betekent dat we nu die nu die kernfaciliteiten aan het werk moeten krijgen. Er is al geld opzij gelegd voor 2006 (1385) om twee nieuwe kenrcentrales te maken. En die zullen er ook komen, ongeacht wat het westen ervan vind. Dus het westen mag of vriendjes worden of doodvallen. Keus aan jullie.

Het verkopen van olie in euro's maakt daar ook deel van.

Victory
29-03-06, 12:54
Geplaatst door mark61
Begrijpt iemand dit?

Ik snap hier namelijk geen jota van. :)
Niemand begrijpt iets van majoor tukker, koning der koningen van het noordzee.

mark61
29-03-06, 13:00
Geplaatst door Victory
Geloof wat je wilt. Iran zal enorme winst maken door kernenergie te gebruiken. We kunnen daardoor namelijk 2.2mbbl olie per dag meer verkopen.


Ik had het eigenlijk gewoon over kernwapenontwikkeling. Maar ik zie dat jij een goed getrainde agitpropagandist bent. :)

Jullie, das ik? Jij denkt dat ik daar invloed op uitoefen?