PDA

Bekijk Volledige Versie : School moet leerlinge toelaten die geen hand geeft



IbnRushd
28-03-06, 14:25
http://www.al-yaqeen.com/nieuwsrubriek/schoolmoet_leerlinge.gif


www.al-yaqeen.com

waterfiets
28-03-06, 14:33
"door uit te gaan van de normen en waarden van een meerderheid, wordt een vrouw uit een minderheidsgroep uitgesloten"


Dat lijkt mij nu echt GEEN argument. Immers, dat is bijna met alle normen en waarden zo en alle wetgeving is op dat gegeven gebaseerd. Als voor de meeste mensen het NIET geven van een hand onbeleefd is dan moet die school denken ... o ja deze vrouw is uit een minderheidsgroep ... ? Dat vind ik nu flauwe kul.

observer
28-03-06, 14:55
Geplaatst door waterfiets
Dat lijkt mij nu echt GEEN argument. Immers, dat is bijna met alle normen en waarden zo en alle wetgeving is op dat gegeven gebaseerd. Als voor de meeste mensen het NIET geven van een hand onbeleefd is dan moet die school denken ... o ja deze vrouw is uit een minderheidsgroep ... ? Dat vind ik nu flauwe kul. met dit nep argument kun je dus alles goedpraten

als ik met een paar modderlaarzen een moskee binnen wil lopen moet dat dan ook kunnen

waterfiets
28-03-06, 15:35
Geplaatst door observer
met dit nep argument kun je dus alles goedpraten

als ik met een paar modderlaarzen een moskee binnen wil lopen moet dat dan ook kunnen

Deze opmerking en vergelijking begrijp ik nu echt niet. Alsof het een meerderheidsstandpunt is dat je heilige plaatsen met modderlaarzen moet ontwijden?

observer
28-03-06, 15:59
Geplaatst door waterfiets
Deze opmerking en vergelijking begrijp ik nu echt niet. Alsof het een meerderheidsstandpunt is dat je heilige plaatsen met modderlaarzen moet ontwijden? het argument van die raad is dat een ander zijn normen en waarden geen reden mogen zijn om iemand te weigeren

dat is zo ruim dat elk afwijkend gedrag op die manier te legitimiseren is (vandaar het voorbeeld maar je kan er 100 bedenken, recht naakt op je werk te verschijnen whatever)