PDA

Bekijk Volledige Versie : Twee Uruzgan-weigeraars geschorst



~Panthera~
29-03-06, 18:25
Twee Uruzgan-weigeraars geschorst

Uitgegeven: 29 maart 2006 18:07
Laatst gewijzigd: 29 maart 2006 19:14

DEN HAAG - Defensie heeft twee soldaten eerste klasse van de landmacht geschorst die weigeren om naar de Afghaanse provincie Uruzgan te gaan. Bij de marechaussee is aangifte gedaan wegens "weigeren van dienst" en ze zitten inmiddels geschorst thuis, aldus woensdag een woordvoerder van de landmacht.

De landmacht neemt de zaak zeer serieus op. "Militairen die een opdracht van de politiek weigeren, dat is onacceptabel", aldus de woordvoerder. Het weigeren van dienst kan een reden zijn voor ontslag.


Er komt een commissie die de soldaten zal horen over hun beweegredenen. De twee militairen, van het 44e pantserinfanteriebataljon en van het Bevo-transportbataljon, zouden in juli naar Uruzgan worden uitgezonden.

De twee soldaten zijn tot nog toe de eersten die formeel geweigerd hebben naar Afghanistan af te reizen. Volgens vakbonden zijn er meer militairen die niet willen, maar dat wordt door de landmacht ontkend. "We hebben eerder militairen die teleurgesteld zijn dat ze niet op de lijst staan om naar Uruzgan te gaan", aldus de woordvoerder.


Goeie aktie ! :duim:

mark61
29-03-06, 18:43
Wel voor een vorstelijk salaris de hele dag neuspeuterend rondhangen, en als je dan eindelijk aan het werk moet weigeren aan het werk te gaan.

De politiek geeft geen opdracht aan soldaten, officieren geven bevelen. Insubordinatie. Lafheid in the face of the enemy.

Vroeger werd je hiervoor standrechtelijk gefusilleerd. Twordt wat moois als iedereen geheel democratisch en naar eigen geweten mag besluiten of ie een bevel gaat uitvoeren of niet. Het NL leger, een lachertje.

Victory
29-03-06, 18:51
"vorstelijk salaris"? Hoeveel krijgen ze dan?

Victory
29-03-06, 18:53
"Uw salaris is minimaal € 1.696,13 bruto per maand (exclusief 8% vakantiegeld), afhankelijk van kennis en ervaring."

Pfft, dat is niks man. Dan kan je nog beter wc's gaan schoonmaken.

~Panthera~
29-03-06, 19:00
Geplaatst door mark61
Wel voor een vorstelijk salaris de hele dag neuspeuterend rondhangen, en als je dan eindelijk aan het werk moet weigeren aan het werk te gaan.

De politiek geeft geen opdracht aan soldaten, officieren geven bevelen. Insubordinatie. Lafheid in the face of the enemy.

Vroeger werd je hiervoor standrechtelijk gefusilleerd. Twordt wat moois als iedereen geheel democratisch en naar eigen geweten mag besluiten of ie een bevel gaat uitvoeren of niet. Het NL leger, een lachertje.


Tja, van mijn part stappen ze er allemaal uit. :ego:

Jezelf dood laten schieten, omdat een ander het zegt ?? Middelvinger konden ze krijgen van me. :wtf:

MusicManiac
29-03-06, 20:05
Geplaatst door ~Panthera~
Tja, van mijn part stappen ze er allemaal uit. :ego:

Jezelf dood laten schieten, omdat een ander het zegt ?? Middelvinger konden ze krijgen van me. :wtf:

Ja hallo, laat ze dan het leger niet ingaan? vroeger, toen het verplicht was, kon ik me voorstellen dat je weigerde .. maar tegenwoordig hebben we een beroepsleger.

Baddha
29-03-06, 20:21
Geplaatst door Victory
"Uw salaris is minimaal € 1.696,13 bruto per maand (exclusief 8% vakantiegeld), afhankelijk van kennis en ervaring."

Pfft, dat is niks man. Dan kan je nog beter wc's gaan schoonmaken.

Je vergeet dat bijna al je kosten gedekt zijn. Het leven is stukken minder duur als militair.

Victory
29-03-06, 20:23
Geplaatst door Baddha
Je vergeet dat bijna al je kosten gedekt zijn. Het leven is stukken minder duur als militair.
Voorbeeld?

Baddha
29-03-06, 20:35
Geplaatst door Victory
Voorbeeld?

Gratis sporten, heeeeel goedkoop eten, goedkope inwoning, geen of weinig ziektekosten, gratis rijbewijzen halen en nog veel meer.

mark61
29-03-06, 22:25
Geplaatst door ~Panthera~
Tja, van mijn part stappen ze er allemaal uit. :ego:

Jezelf dood laten schieten, omdat een ander het zegt ?? Middelvinger konden ze krijgen van me. :wtf:

Hadden ze maar een vak moeten leren.

~Panthera~
29-03-06, 22:38
Geplaatst door mark61
Hadden ze maar een vak moeten leren.


:fplet: :hihi:

Turkish_boy
29-03-06, 22:46
Geplaatst door ~Panthera~
Tja, van mijn part stappen ze er allemaal uit. :ego:

Jezelf dood laten schieten, omdat een ander het zegt ?? Middelvinger konden ze krijgen van me. :wtf:

Het is heel simpel, in Nederland is het je beroep, orders zijn orders...

Dienstweigeraars verdienen een kogel, ik vindt dit zeer zwak van het Nederlandse leger.

~Panthera~
29-03-06, 22:50
Geplaatst door Turkish_boy
Het is heel simpel, in Nederland is het je beroep, orders zijn orders...

Dienstweigeraars verdienen een kogel, ik vindt dit zeer zwak van het Nederlandse leger.

Ja, zo denken mannen nu eenmaal.

Stelletje makke schapen. :moe:

Turkish_boy
29-03-06, 22:52
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, zo denken mannen nu eenmaal.

Stelletje makke schapen. :moe:

Heeft niks met mannen te maken, het is een legerprenciepe, trek nooit je meerdere in twijfel, doe alles wat hij zegt.

Dat hoort enmaal zo, en als je betaald het leger in gaat(wees blij dat het betaald is in andere landen MOET je het leger in) dan is het je plicht want het is beroep, je verdiendt er je brood mee...

Wat heb je aan al die training als je weigert het toe te passen? Zonde voor al dat geld toch?

~Panthera~
29-03-06, 22:54
Geplaatst door Turkish_boy
Heeft niks met mannen te maken, het is een legerprenciepe, trek nooit je meerdere in twijfel, doe alles wat hij zegt.

Dat hoort enmaal zo, en als je betaald het leger in gaat(wees blij dat het betaald is in andere landen MOET je het leger in) dan is het je plicht want het is beroep, je verdiendt er je brood mee...

Wat heb je aan al die training als je weigert het toe te passen? Zonde voor al dat geld toch?


3 x raden waarom ik die shitzooi niet zie zitten ? :stout:

Je wordt gewoon gebrainwashed, en je hebt het niet eens door. :haha:

Turkish_boy
29-03-06, 22:59
Geplaatst door ~Panthera~
3 x raden waarom ik die shitzooi niet zie zitten ? :stout:

Je wordt gewoon gebrainwashed, en je hebt het niet eens door. :haha:


Nou ik denk toch dat jij je onzin probeert optedringen aan mensen, een leger heb je nodig... voor defensie, als er mensen dood moeten moeten ze maar dood.

Ik wil niet 3 keer raden, dit is geen quiz, je moet het maar zelf vertellen.

Divine_70
29-03-06, 23:10
Geplaatst door MusicManiac
Ja hallo, laat ze dan het leger niet ingaan? vroeger, toen het verplicht was, kon ik me voorstellen dat je weigerde .. maar tegenwoordig hebben we een beroepsleger.

Aan de ene kant heb je wel gelijk, aan de andere kant is het wel zo dat de staat ze nu overal in kan zetten waar ze willen, ergens kan ik het me heel goed voorstellen dat dit gaat gebeuren.
Toen de dienstplicht er nog was gingen ze toch wel iets zuiniger om met de landmacht dan tegenwoordig.

~Panthera~
29-03-06, 23:11
Geplaatst door Turkish_boy
Nou ik denk toch dat jij je onzin probeert optedringen aan mensen, een leger heb je nodig... voor defensie, als er mensen dood moeten moeten ze maar dood.

Ik wil niet 3 keer raden, dit is geen quiz, je moet het maar zelf vertellen.


Nodig ? voor de defensie ? man, 1 bom en we hebben allemaal een blauw petje, voor het geval het je nog niet opgevallen is.
Daar doe je met je leger geen ene fuck tegen. :haha:

MusicManiac
29-03-06, 23:16
Geplaatst door Divine_70
Aan de ene kant heb je wel gelijk, aan de andere kant is het wel zo dat de staat ze nu overal in kan zetten waar ze willen, ergens kan ik het me heel goed voorstellen dat dit gaat gebeuren.
Toen de dienstplicht er nog was gingen ze toch wel iets zuiniger om met de landmacht dan tegenwoordig.

Geen idee, kan. Maar als je , van soldaat je beroep wilt maken, zul je van er van tevoren ook rekening mee moeten houden dat je wel eens zuitgezonden zou kunnen worden. In een echte oorlog. En, de regering wisselt nog wel eens hier, je weet nooit wat toekomstige kabinetten gaan beslissen. Moet je ook meerekenen.
Ik voor mij, ik denk er niet aan. Dus : je zult mij nooit in uniform zien .. (ok, bij bijzondere gelegenheden ;) )

Turkish_boy
29-03-06, 23:16
Geplaatst door ~Panthera~
Nodig ? voor de defensie ? man, 1 bom en we hebben allemaal een blauw petje, voor het geval het je nog niet opgevallen is.
Daar doe je met je leger geen ene fuck tegen. :haha:


Je kunt je nog beschermen tegen iets kleinere landen? Of je kunt je in ieder geval proberen te verdedigen... een zware bom zal niet worden gebruikt, ze willen nog wel een invasie inzetten.

Dus je moet minimaal je eigen kunnen verzetten, of denk je van.. schijt als ik me eigen verzet ga ik toch dood, en zeg je ow hallo meneer de vijand.. ja ik heb al alles voor je klaar gezet je kunt alles roven, mijn dochter ligt al in bed klaar om verkracht te worden....


Echt een Nederlandse/vrouwelijke scenario...

mark61
29-03-06, 23:17
Geplaatst door Turkish_boy
Je kunt je nog beschermen tegen iets kleinere landen?

Yep, we verwachten een aanstaande invasie van België. Denemarken kan ook.

MusicManiac
29-03-06, 23:19
Geplaatst door mark61
Yep, we verwachten een aanstaande invasie van België. Denemarken kan ook.

Iran komt ook nogal eens bedreigend over, op dit forum. Of is dat een groot land?

mark61
29-03-06, 23:21
Geplaatst door MusicManiac
Iran komt ook nogal eens bedreigend over, op dit forum. Of is dat een groot land?

Das groot en gooit met Bom. Geen lol aan zo. Wel buurland van Turkije natuurlijk. :rolleyes:

MusicManiac
29-03-06, 23:22
Geplaatst door mark61
Das groot en gooit met Bom.

Ah, nou gelukkig zijn we vriendjes met de Amerikanen.

mark61
29-03-06, 23:23
Geplaatst door MusicManiac
Ah, nou gelukkig zijn we vriendjes met de Amerikanen.

Kweenie of dat zo gelukkig is. Trekt meer rottigheid aan dan dat het afweert. Een soort statisch wisdoekje.

~Panthera~
29-03-06, 23:23
Geplaatst door Turkish_boy
Je kunt je nog beschermen tegen iets kleinere landen? Of je kunt je in ieder geval proberen te verdedigen... een zware bom zal niet worden gebruikt, ze willen nog wel een invasie inzetten.

Dus je moet minimaal je eigen kunnen verzetten, of denk je van.. schijt als ik me eigen verzet ga ik toch dood, en zeg je ow hallo meneer de vijand.. ja ik heb al alles voor je klaar gezet je kunt alles roven, mijn dochter ligt al in bed klaar om verkracht te worden....


Echt een Nederlandse/vrouwelijke scenario...


Man, stel je niet aan, kijk eens om je heen hoe GOED mensen zich hebben weten te beschermen in een oorlog.
Geweldig resultaat he ? :moe:
Ze zijn in Irak nu nog blij met hun geweldige leger.
En 100.000 en mensen minder.

Maar fuck wat maakt het uit, blijf maar geloven dat het werkt.

Mannen. :moe:

David
29-03-06, 23:25
Geplaatst door ~Panthera~
Man, stel je niet aan, kijk eens om je heen hoe GOED mensen zich hebben weten te beschermen in een oorlog.
Geweldig resultaat he ? :moe:


Lief, he? Hij speelt vast Stratego.

~Panthera~
29-03-06, 23:25
Geplaatst door David
Lief, he? Hij speelt vast Stratego.

ja, Piefje Naiefje.

Divine_70
29-03-06, 23:26
Geplaatst door MusicManiac
Geen idee, kan. Maar als je , van soldaat je beroep wilt maken, zul je van er van tevoren ook rekening mee moeten houden dat je wel eens zuitgezonden zou kunnen worden. In een echte oorlog. En, de regering wisselt nog wel eens hier, je weet nooit wat toekomstige kabinetten gaan beslissen. Moet je ook meerekenen.
Ik voor mij, ik denk er niet aan. Dus : je zult mij nooit in uniform zien .. (ok, bij bijzondere gelegenheden ;) )

Ik denk dat de jonge soldaten ook vaak erg naiëf het leger instappen, en onderschatten wat ze boven het hoofd hangt.

mark61
29-03-06, 23:27
Geplaatst door Divine_70
Ik denk dat de jonge soldaten ook vaak erg naiëf het leger instappen, en onderschatten wat ze boven het hoofd hangt.

Nouw eh....afknallen of afgeknald worden. Dat konden ze vast wel bedenken van tevoren. Of zou het van de games komen?

David
29-03-06, 23:27
Geplaatst door Divine_70
Ik denk dat de jonge soldaten ook vaak erg naiëf het leger instappen, en onderschatten wat ze boven het hoofd hangt.


Natuurlijk. Leuk spelen met dure pief-poef-paf spullen. Of voor godsdienst & vaderland. Dat soort gelul. Maar het werkt, de meeste mensen trappen er ng steeds in.

MusicManiac
29-03-06, 23:28
Geplaatst door Divine_70
Ik denk dat de jonge soldaten ook vaak erg naiëf het leger instappen, en onderschatten wat ze boven het hoofd hangt.

Ok, dan zoeken ze een andere baan, als het tegenvalt. Wat heb je nou aan een leger. als ieder voor zich moet gaan wikken en wegen welke orders hij/zij evt. wel/niet gaan uitvoeren? Schaf het dan maar af.

~Panthera~
29-03-06, 23:28
Geplaatst door David
Natuurlijk. Leuk spelen met dure pief-poef-paf spullen. Of voor godsdienst & vaderland. Dat soort gelul. Maar het werkt, de meeste mensen trappen er ng steeds in.

En vergeet "de vlag" niet. :moe:
Ook zo belangrijk.

David
29-03-06, 23:29
Geplaatst door ~Panthera~
En vergeet "de vlag" niet. :moe:
Ook zo belangrijk.


En Eer.

Divine_70
29-03-06, 23:30
Geplaatst door David
Natuurlijk. Leuk spelen met dure pief-poef-paf spullen. Of voor godsdienst & vaderland. Dat soort gelul. Maar het werkt, de meeste mensen trappen er ng steeds in.

Dat is precies wat ik bedoel, maar dan blijkt ineens dat dat waterpistooltje omgeruild wordt voor scherp, zien ze chaos in een land, en realiseren ze zich ineens dat het geen spelletje meer is.
Daarbij zijn de commercials van de landmacht ook nog eens extra aantrekkelijk voor jonge mannen die het avontuur zoeken.

mark61
29-03-06, 23:30
Geplaatst door MusicManiac
Ok, dan zoeken ze een andere baan, als het tegenvalt. Wat heb je nou aan een leger. als ieder voor zich moet gaan wikken en wegen welke orders hij/zij evt. wel/niet gaan uitvoeren? Schaf het dan maar af.

In het Nederlandse geval zou je het verschil niet merken. Wat meer natuurgebieden toegankelijk, denkk.

Baddha
29-03-06, 23:31
Geplaatst door ~Panthera~
3 x raden waarom ik die shitzooi niet zie zitten ? :stout:

Je wordt gewoon gebrainwashed, en je hebt het niet eens door. :haha:

Jij even mazzel. Als vrouw loop je geen risico opgeroepen te worden voor dienstplicht.

Ik blijf dat een merkwaardige discriminatie vinden. De dienstplicht is weliswaar opgeschort, maar niet afgeschaft en geldt nog steeds enkel voor mannen.

mark61
29-03-06, 23:31
Geplaatst door Baddha
Jij even mazzel. Als vrouw loop je geen risico opgeroepen te worden voor dienstplicht.

Ik blijf dat een merkwaardige discriminatie vinden. De dienstplicht is weliswaar opgeschort, maar niet afgeschaft en geldt nog steeds enkel voor mannen.

Ze kan altijd nog naar Israël. Blij?

~Panthera~
29-03-06, 23:32
Geplaatst door Baddha
Jij even mazzel. Als vrouw loop je geen risico opgeroepen te worden voor dienstplicht.

Ik blijf dat een merkwaardige discriminatie vinden. De dienstplicht is weliswaar opgeschort, maar niet afgeschaft en geldt nog steeds enkel voor mannen.


Daar trap jij toch in ? je kunt ook weigeren. :roker:

~Panthera~
29-03-06, 23:32
Geplaatst door mark61
Ze kan altijd nog naar Israël. Blij?


hehe..zie ik zo wit ? :hihi:

Divine_70
29-03-06, 23:33
Geplaatst door mark61
Nouw eh....afknallen of afgeknald worden. Dat konden ze vast wel bedenken van tevoren. Of zou het van de games komen?

Tuurlijk, maar tot dusver konden ze weer opstaan als het game over was.
Ik blijf erbij, het wordt zwaar onderschat.
Ik denk dat de games er niet zoveel mee te maken hebben, het is altijd al zo geweest dat jonge mannen het geweldig vonden om in dienst te mogen, maar na 2 weken bijna huilend terug keren naar huis als ze weekend hadden en mama weer zagen, dat is nu niks anders, het enige verschil is dat die twee weken ineens een half jaar is, en een hele rugzak aan ellende mee naar huis nemen ipv de smerige was.

mark61
29-03-06, 23:34
Geplaatst door ~Panthera~
hehe..zie ik zo wit ? :hihi:

Sgoeie fitness voor je rug.

~Panthera~
29-03-06, 23:35
Geplaatst door mark61
Sgoeie fitness voor je rug.

:fplet: esek ! :haha:

Baddha
29-03-06, 23:35
Geplaatst door ~Panthera~
Daar trap jij toch in ? je kunt ook weigeren. :roker:

Zodat een ander in mijn plaats moet? Vind ik laf.

~Panthera~
29-03-06, 23:35
Geplaatst door Baddha
Zodat een ander in mijn plaats moet? Vind ik laf.


O ja, "laf" ook zo'n term. :haha:

mark61
29-03-06, 23:36
Geplaatst door Divine_70
Tuurlijk, maar tot dusver konden ze weer opstaan als het game over was.
Ik blijf erbij, het wordt zwaar onderschat.
Ik denk dat de games er niet zoveel mee te maken hebben, het is altijd al zo geweest dat jonge mannen het geweldig vonden om in dienst te mogen, maar na 2 weken bijna huilend terug keren naar huis als ze weekend hadden en mama weer zagen, dat is nu niks anders, het enige verschil is dat die twee weken ineens een half jaar is, en een hele rugzak aan ellende mee naar huis nemen ipv de smerige was.

Hollanders zijn papventjes. Altijd geweest. Voor knokken moet je gewoon buitenlanders inhuren.

David
29-03-06, 23:36
Geplaatst door ~Panthera~
O ja, "laf" ook zo'n term. :haha:


Mannelijke eer. :haha:

~Panthera~
29-03-06, 23:37
Geplaatst door David
Mannelijke eer. :haha:


:lol: :haha:

mark61
29-03-06, 23:39
Geplaatst door ~Panthera~
:lol: :haha:

Heb jij eigenlijk zelf geen eer, come to think of it? Hoef ik me er niet druk over te maken.

Baddha
29-03-06, 23:39
Geplaatst door David
Mannelijke eer. :haha:

Menselijke eer ;)

~Panthera~
29-03-06, 23:39
Geplaatst door mark61
Heb jij eigenlijk zelf geen eer, come to think of it? Hoef ik me er niet druk over te maken.


Die eer houdt ik aan mezelf. :ego:

mark61
29-03-06, 23:39
Geplaatst door Baddha
Menselijke eer ;)

Dat klinkt helemaal goor. :mad:

David
29-03-06, 23:40
Geplaatst door Baddha
Menselijke eer ;)


En die vind je in 't leger?

mark61
29-03-06, 23:40
Geplaatst door ~Panthera~
Die eer houdt ik aan mezelf. :ego:

Mooi zo, kan ik een dutje gaan doen. Roep maar als ze weg zijn.

~Panthera~
29-03-06, 23:40
Geplaatst door Baddha
Menselijke eer ;)


:lol:

Als er IETS ONmenselijk is, dan is het het leger wel. :moe:

mark61
29-03-06, 23:41
Geplaatst door David
En die vind je in 't leger?

Vooral bij de marine, blijkt.

~Panthera~
29-03-06, 23:41
Geplaatst door mark61
Mooi zo, kan ik een dutje gaan doen. Roep maar als ze weg zijn.


Doe ik, doe kalm met je leertje. :hihi:

Truste. :zwaai:

mark61
29-03-06, 23:42
Geplaatst door ~Panthera~
Doe ik, doe kalm met je leertje. :hihi:

Truste. :zwaai:

Auw. Dank je.

~Panthera~
29-03-06, 23:44
Toch erg leerzaam, dit. :hihi:

Baddha
29-03-06, 23:47
Geplaatst door ~Panthera~
:lol:

Als er IETS ONmenselijk is, dan is het het leger wel. :moe:

Ik ben volstrekt tegen oorlogsvoering, maar het is naief om te denken dat we zonder leger kunnen. Al was het maar voor het internationale aanzien dat je nou eenmaal nodig hebt.

We kunnen de verdediging wel overlaten aan bondgenoten met grotere legers, maar dan laat je er dus iemand anders voor opdraaien.

Het Nederlandse leger doet trouwens ook goede dingen. Denk aan vredesmissies.

mark61
29-03-06, 23:48
Geplaatst door ~Panthera~
Toch erg leerzaam, dit. :hihi:

Je bedoelt, je leert nog s wat over huidverzorging?

~Panthera~
29-03-06, 23:49
Geplaatst door mark61
Je bedoelt, je leert nog s wat over huidverzorging?


Yep, en ducktape en juchtleer en zo.
Facinerend. :roker:

David
29-03-06, 23:49
Geplaatst door ~Panthera~
Yep, en ducktape en juchtleer en zo.
Facinerend. :roker:


Remt het voorvocht.

mark61
29-03-06, 23:50
Geplaatst door Baddha
Ik ben volstrekt tegen oorlogsvoering, maar het is naief om te denken dat we zonder leger kunnen. Al was het maar voor het internationale aanzien dat je nou eenmaal nodig hebt.

Aanzien. Das zoiets als eer? :vreemd:

Costa Rica doet het zonder. Geloof niet dat ze aanzien verliezen.


We kunnen de verdediging wel overlaten aan bondgenoten met grotere legers, maar dan laat je er dus iemand anders voor opdraaien.

Welcome to the world. Zo gaat het de laatste 70 jaar al hiero. Daarvoor ook eigenlijk.


Het Nederlandse leger doet trouwens ook goede dingen. Denk aan vredesmissies.

Yep, in Bosnië bijvoorbeeld. En zometeen hun kop eraf laten schieten in Oeroeboeroeland. Vooral als ze 's mensen hun gewassen van het land gaan branden. Dat wil ik wel s zien. Vanaf de comfortabele bank dan.

~Panthera~
29-03-06, 23:50
Geplaatst door David
Remt het voorvocht.

Yep, schijnt gierend tot stilstand te komen. :roker:
Toch weer wat geleerd.

mark61
29-03-06, 23:51
Geplaatst door David
Remt het voorvocht.

Gelukkig maar. Vicky kan droog naar bed.

David
29-03-06, 23:52
Geplaatst door mark61
Gelukkig maar. Vicky kan droog naar bed.


Als computerdeskundige.

mark61
29-03-06, 23:53
Geplaatst door David
Als computerdeskundige.

In ieder geval geen kortsluiting. IQ intact.

David
29-03-06, 23:56
Geplaatst door mark61
In ieder geval geen kortsluiting. IQ intact.


Compleet met komma.

mark61
29-03-06, 23:57
Geplaatst door David
Compleet met komma.

Waarvan de plaatsing nog ietwat tricky is.

David
29-03-06, 23:58
Geplaatst door mark61
Waarvan de plaatsing nog ietwat tricky is.


Tricky Vicky, kortom.

mark61
29-03-06, 23:59
Geplaatst door David
Tricky Vicky, kortom.

Maar zingt ie ook zo schattig, blijft de vraag.

David
30-03-06, 00:00
Geplaatst door mark61
Maar zingt ie ook zo schattig, blijft de vraag.


Doet hij mee voor Luxemburg dit jaar?

mark61
30-03-06, 00:02
Geplaatst door David
Doet hij mee voor Luxemburg dit jaar?

Nee, Curaçao.

David
30-03-06, 00:03
Geplaatst door mark61
Nee, Curaçao.


Oh, Venezuela.

Baddha
30-03-06, 00:07
Geplaatst door mark61
Aanzien. Das zoiets als eer? :vreemd:


Dat is zoiets als serieus genomen worden door de internationale gemeenschap.

Hé, ik heb het niet bedacht. Geef slechts aan dat dit de praktijk is.



Yep, in Bosnië bijvoorbeeld. En zometeen hun kop eraf laten schieten in Oeroeboeroeland. Vooral als ze 's mensen hun gewassen van het land gaan branden. Dat wil ik wel s zien. Vanaf de comfortabele bank dan.

Is dit zoiets als de gemiste penalty van Seedorf? Een enkel incident dat tot in lengte van dagen aan je blijft kleven.

mark61
30-03-06, 00:20
Geplaatst door Baddha
Dat is zoiets als serieus genomen worden door de internationale gemeenschap.

Hé, ik heb het niet bedacht. Geef slechts aan dat dit de praktijk is.

Is goed hoor. België wordt ook niet serieus genomen door de ig. Gelijk hebben ze.


Is dit zoiets als de gemiste penalty van Seedorf? Een enkel incident dat tot in lengte van dagen aan je blijft kleven.

Meneer, dat wordt de gemiste penalty van het universum sinds de Big Bang.

Turkish_boy
30-03-06, 07:03
Verglijk mijn mening niet met Stratego, ik snap sommige Nederlanders echt niet.. zo eigenwijs dat ze denken dat ze zonder een leger verder kunnen. Mensen die niet voor hun vaderland willen/bereidt zijn om te sterven, hebben geen eer, geen vaderlandsliefde en zijn alleen uit op eigenbelang i.p.v nationale belangen.

Seif
30-03-06, 07:38
Geplaatst door Turkish_boy
Verglijk mijn mening niet met Stratego, ik snap sommige Nederlanders echt niet.. zo eigenwijs dat ze denken dat ze zonder een leger verder kunnen. Mensen die niet voor hun vaderland willen/bereidt zijn om te sterven, hebben geen eer, geen vaderlandsliefde en zijn alleen uit op eigenbelang i.p.v nationale belangen.

Wat is dat precies, die eer waar je over praat? Kan iemand mij dat uitleggen?

Mark
30-03-06, 07:54
Deze mensen gaan OP EIGEN KEUZE het leger in, worden jaren getraind en betaald om oefeningen te doen. Ze weten al jaren dat Nederlanders worden ingezet in dit soort gebieden, een bewuste keuze dus.

Denken die soldaten dat ze alleen maar betaald worden om leuke oefeningen te doen en in een mooi uniform rond te lopen?

Ontslaan en alle opleidingskosten terug vorderen. En als dit op het slagveld gebeurt de kogel.

naam
30-03-06, 08:03
Geplaatst door Turkish_boy
Verglijk mijn mening niet met Stratego, ik snap sommige Nederlanders echt niet.. zo eigenwijs dat ze denken dat ze zonder een leger verder kunnen. Mensen die niet voor hun vaderland willen/bereidt zijn om te sterven, hebben geen eer, geen vaderlandsliefde en zijn alleen uit op eigenbelang i.p.v nationale belangen.

Is dat zo erg dan?

Turkish_boy
30-03-06, 16:12
Geplaatst door Seif
Wat is dat precies, die eer waar je over praat? Kan iemand mij dat uitleggen?


Ik vindt het erg raar dat Nederlanders geen waarde hechten aan het woord "eer" zelfs het 80 jarige oorlog is niet begonnen om onafhankelijk te zijn maar om economische redenen.

Het is een gevoel dat moeilijk te beschrijven is.. eer is iets groots en je moet je voorzichtig mee omgaan.

Turkish_boy
30-03-06, 16:13
Geplaatst door naam
Is dat zo erg dan?


Ja dat is heel erg, dus als het er ooit op aankomt en Nederland wordt bezet nemen mensen de benen?

En verzetshelden van 2e wereld oorlog dan? Daar zijn jullie natuurlijk "trots" op

Seif
30-03-06, 16:17
Geplaatst door Turkish_boy
Het is een gevoel dat moeilijk te beschrijven is.. eer is iets groots en je moet je voorzichtig mee omgaan.

Vind je het gek dat ik achterdochtig ben? Zodra mensen er hun eer bijhalen, dan weet je dat er gedonder komt. Maar het is iets groots, en toch kun je me niet uitleggen wat het is? Hoe kan ik er dan voorzichtig mee zijn als ik niet weet wat het is? Eer maakt meer kapot dan je lief is.

Turkish_boy
30-03-06, 21:01
Geplaatst door Seif
Vind je het gek dat ik achterdochtig ben? Zodra mensen er hun eer bijhalen, dan weet je dat er gedonder komt. Maar het is iets groots, en toch kun je me niet uitleggen wat het is? Hoe kan ik er dan voorzichtig mee zijn als ik niet weet wat het is? Eer maakt meer kapot dan je lief is.


Jep, laten we eerloos zijn dan maar...

Liever dood dan eerloos en vernedert...

mark61
30-03-06, 21:28
Geplaatst door David
Oh, Venezuela.

Ow ja, sorry, ik kan de politieke actualiteit niet meer bijhouden.