PDA

Bekijk Volledige Versie : Wereldbond voorlichters opgericht



David
29-03-06, 22:53
In Genève is de ‘Global Association for LGBT Education’ opgericht. Die zal werken aan de kwaliteit van voorlichting over homo- en transseksualiteit door ervaringen te verzamelen en trainingen te verbeteren.

Uit onderzoek in negentien landen op vijf continenten bleek dat de behoefte aan een netwerk groot is. Uit de studie bleek dat er meer ervaringen moeten worden uitgewisseld en dat er op een meer systematische manier moet gewerkt worden aan mediatraining, politievoorlichting en cursussen voor gezondheidswerkers en leerkrachten.

Omwille van het internationale karakter van de vereniging, zal het nieuwe netwerk vooral gebruik maken van het internet om trainers en voorlichters in contact te brengen met mekaar. Daarnaast start de vereniging met een reeks lokale proefprojecten. Het oprichtingsbestuur bestaat uit negen leden uit Australië, Brazilië, Italië, Duitsland, Namibië, Nederland, Sri Lanka en de Verenigde Staten.

De eerste concrete actie van de ‘Global Association for LGBT Education’, is de creatie van een website waarop de virtuele gemeenschap kan discussiëren en contacten onderhouden. Later dit jaar wordt besloten hoe de proefprojecten eruit gaan zien en waar ze zullen plaatsvinden.

~Panthera~
29-03-06, 22:57
Internationaal complot nu. :roker:

Gaat goed: ik begin een fietsenzaak. :D

David
29-03-06, 22:59
Geplaatst door ~Panthera~
Internationaal complot nu. :roker:

Gaat goed: ik begin een fietsenzaak. :D


Geen zadels inkopen. Blijf je mee zitten. Misschien een paar rokzadels.

~Panthera~
29-03-06, 23:01
Geplaatst door David
Geen zadels inkopen. Blijf je mee zitten. Misschien een paar rokzadels.


Was ik ook niet van plan. :lachu:

David
29-03-06, 23:05
Geplaatst door ~Panthera~
Was ik ook niet van plan. :lachu:


Het zijn uiteraard subsidiehoeren.

~Panthera~
29-03-06, 23:06
Geplaatst door David
Het zijn uiteraard subsidiehoeren.


Uiteraard.