PDA

Bekijk Volledige Versie : Nog nooit sex gehad? Dan ben je homo en wordt je verkracht bij de marine.



Dwaalspoor
30-03-06, 02:20
woensdag 29 maart 2006

Verkracht bij de marine

Door JEROEN DE VREEDE

DEN HELDER - De vier mishandelaars, aanranders en verkrachters van oud-matroos Pascal van der Wielen móeten nog ergens rondlopen in Nederland.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00061/voorop_3003matroos1_61904h.jpg
Pascal van der Wielen, thuis op de bank: 'Mijn droom om bij de marine te werken is voor altijd vernietigd.' FOTO COR DE KOCK

Getrouwd misschien, mogelijk trotse vaders. Maar de oud-marinemensen Jeroen, Bolle, Boerke en Remi zijn ook de mannen die in het najaar van 1992 in de duinen van Den Helder en op het terrein van de Koninklijke Marine de dienstplichtige Van der Wielen seksueel misbruikten.

De aanleiding? De 18-jarige matroos Van der Wielen had nog nooit seks gehad. Hij zou dus wel homo zijn, was de - onterechte - conclusie van zijn belagers. Genoeg reden voor een lesje mannelijkheid.

Twee wachtmeesters van de Koninklijke Marechaussee hebben in 1994 een gedetailleerde aangifte opgenomen. Ze kunnen zich de zaak nog altijd herinneren. Het proces-verbaal is in bezit van het AD. De aangifte leidde destijds tot een kort onderzoek in Den Helder, maar enig resultaat is nooit gemeld. Ook vervolging van de daders bleef uit.

Zijn leven is voor altijd getekend door de gebeurtenissen, weet Van der Wielen na zelfmoordpogingen en jarenlange behandelingen. „Mijn droom om te varen is voor altijd vernietigd. Volgens een officier is het een vervelende zaak, maar tja, het gebeurde vaker volgens hem.’’

http://www.ad.nl/binnenland/article241788.ece




Marinedroom werd bijna zelfmoord

Door JEROEN DE VREEDE

DEN HELDER - '‘Ik voelde me heel erg bang. Om mijn moeder en vader achter te laten, om wat die klootzakken hadden gedaan.’’

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00061/bibu03_3003jantjes_61807h.jpg
De jantjes staan in een kwaad daglicht door de verhalen over aanranding en verkrachting van vrouwelijke én mannelijke matrozen die nu naar buiten komen. FOTO ANP/KOEN SUYK

Het is november 1992 en Pascal van de Wielen wil springen. Strop om de nek, eenzaam in een park in Schagen. Het is de eerste van vele zelfmoordpogingen die de matroos zal ondernemen.

Weg van de marinematen die hem hebben bedreigd, mishandeld, aangerand en verkracht. Veertien jaar na dato zijn de daders nog nooit gepakt, is er nooit vervolging ingesteld en zijn de strafbare feiten bijna verjaard.

„De marine was mijn grote droom. Ik wilde varen. Na mijn diensttijd bijtekenen en de zee op,’’ vertelt de oud-matroos op de bank in zijn kleine woning. Hij

zag de afgelopen dagen zijn ervaringen bij de marine veelvuldig langskomen in nachtmerries en flashbacks overdag. Hij wordt al jaren behandeld, met wisselend succes.

In 1992 is Pascal een rustige maar enthousiaste jongen. De training voor de dienstplichtige matrozen is zwaar, maar hij geniet. Dít is wat hij altijd heeft gewild. Overdag hard werken, ’s avonds met maten naar de kroeg. In een café in Den Helder komt Pascal in oktober 1992 vier marinematen tegen. Ze drinken veel en scheppen op over hun veroveringen. „Later geloofden ze me niet meer, omdat ik sterk begon te overdrijven.’’

De vier besluiten dat matroos Van de Wielen hoognodig naar de hoeren moet. Onder bedreiging met een stiletto gaat Pascal mee naar Amsterdam. „Ik heb toen geen seks gehad, en dat was voor die gasten voldoende om te denken dat ik homo was.’’

Enkele dagen later slaan de vier in het centrum van Den Helder de matroos in elkaar. De dag erop vallen drie van hen de kamer van Pascal op het marineterrein binnen. Ze slaan hem in elkaar, kleden zichzelf en Pascal uit en randen hem aan.

Ten einde raad zoekt Pascal hulp. „De huisarts bleek een marineman, de wijkagent van de marechaussee was ziek.’’ Die avond besluit de jonge matroos op het laatste moment geen eind aan zijn leven te maken, niet wetende dat het ergste nog moet komen.

Op 3 december 1992 snijden de vier militairen hem de pas af. Ze slepen hem in de auto en in de duinen misbruiken ze hem. Hij wordt in elkaar getrapt en terwijl een pistool tegen zijn hoofd staat, moet hij een van de mannen pijpen.

Pas twee jaar later durft Pascal aangifte te doen. Hij is dan al langdurig ziek, wordt psychiatrisch behandeld en woont begeleid. De marinedroom is voorbij. „Zelfs een opleiding voor matroos binnenvaart is te zwaar. Zeilen tijdens de vakantie gaat nog net.’’

Vervolging van de daders is vandaag de dag nog mogelijk. De verkrachting en de vrijheidsberoving zijn nog niet verjaard. Van de Wielen verwacht er weinig van. „Twee jaar geleden hoorde ik dat mijn dossier in Den Helder is verdwenen.’’

Oud-matroos Van de Wielen heeft inmiddels definitief afscheid genomen van de marine. „Jaren geleden ben ik eens gaan praten. Tja, zeiden ze, dit soort zaken gebeurt vaker.’’


http://www.ad.nl/binnenland/article241380.ece

tukkersterror
30-03-06, 10:42
Later geloofden ze me niet meer, omdat ik sterk begon te overdrijven.’’
Ten einde raad zoekt Pascal hulp. „De huisarts bleek een marineman, de wijkagent van de marechaussee was ziek.’’


Ten eerste heeft de marine geen huisarts, maar meerdere artsen 24 uur perdag aanwezig.
Ten tweede hebben ze bij het leger geen wijkagenten, maar op iedere basis meerdere marechaussee's.

Ook heeft iedere woonblok een wachtcomandant en heeft hij zelf een meerdere waar hij melding had kunnen doen.

Ik vind het een raar verhaal, maar hij schrijft zelf ook al "omdat ik sterk begon te overdrijven"

Dutchguy
30-03-06, 11:43
http://www.coasttocoasttickets.com/images/iceskating_iceskating.jpg

We zitten nog in het seizoen he. :rolleyes:

~Panthera~
30-03-06, 11:49
Geplaatst door tukkersterror
Ten eerste heeft de marine geen huisarts, maar meerdere artsen 24 uur perdag aanwezig.
Ten tweede hebben ze bij het leger geen wijkagenten, maar op iedere basis meerdere marechaussee's.

Ook heeft iedere woonblok een wachtcomandant en heeft hij zelf een meerdere waar hij melding had kunnen doen.

Ik vind het een raar verhaal, maar hij schrijft zelf ook al "omdat ik sterk begon te overdrijven"


Krijgen we nu het gelul, dat een MAN niet verkracht KAN worden ? :moe:

Seif
30-03-06, 11:54
Geplaatst door ~Panthera~
Krijgen we nu het gelul, dat een MAN niet verkracht KAN worden ? :moe:

Kan prima, door een vrouw zelfs.

~Panthera~
30-03-06, 11:59
Geplaatst door Seif
Kan prima, door een vrouw zelfs.

Alles kan, maar TT begint het meteen al in twijfel te trekken.
Vandaar.

MusicManiac
30-03-06, 12:10
Geplaatst door ~Panthera~
Alles kan, maar TT begint het meteen al in twijfel te trekken.
Vandaar.

Nou, hij trekt het verhaal in twijfel, maar NIET op basis van het argument dat een man niet verkracht zou kunnen worden.

~Panthera~
30-03-06, 12:12
Geplaatst door MusicManiac
Nou, hij trekt het verhaal in twijfel, maar NIET op basis van het argument dat een man niet verkracht zou kunnen worden.


Hij bedoelt toch dat ie uit zijn nek lult ?
Dus ?

MusicManiac
30-03-06, 12:35
Geplaatst door ~Panthera~
Hij bedoelt toch dat ie uit zijn nek lult ?
Dus ?

Hij gaf andere argumenten, dat bedoelde ik. Of ze kloppen, geen idee, maar jij viel 'm aan op iets wat 'ie helemaal niet gezegd had. Dus.

~Panthera~
30-03-06, 12:40
Geplaatst door MusicManiac
Hij gaf andere argumenten, dat bedoelde ik. Of ze kloppen, geen idee, maar jij viel 'm aan op iets wat 'ie helemaal niet gezegd had. Dus.


"Ik vind het een raar verhaal, maar hij schrijft zelf ook al "omdat ik sterk begon te overdrijven"


Wekt toch minstens het idee dat je er dus geen ruk van gelooft.
Maar goed, dat zal dan wel aan mij liggen.

Dwaalspoor
30-03-06, 13:45
Geplaatst door tukkersterror
Ten eerste heeft de marine geen huisarts, maar meerdere artsen 24 uur perdag aanwezig.
Ten tweede hebben ze bij het leger geen wijkagenten, maar op iedere basis meerdere marechaussee's.

Ook heeft iedere woonblok een wachtcomandant en heeft hij zelf een meerdere waar hij melding had kunnen doen.

Ik vind het een raar verhaal, maar hij schrijft zelf ook al "omdat ik sterk begon te overdrijven"

Het zal wel een aandachtrekker zijn. Wie gaat er nu met zij kop in de krant beweren dat ie verkracht is?

Had jij hier niet eens een verhaal neergezet van iemand die zei dat ze hoer wilde worden maar dat jullie haar uitlachten en ze later zelfmoord pleegde omdat ze misbruikt bleek te zijn?

Daar had je toch enorme spijt van?

tukkersterror
30-03-06, 13:48
Geplaatst door ~Panthera~
"Ik vind het een raar verhaal, maar hij schrijft zelf ook al "omdat ik sterk begon te overdrijven"


Wekt toch minstens het idee dat je er dus geen ruk van gelooft.
Maar goed, dat zal dan wel aan mij liggen.

Dat er misstanden zijn in het leger daar twijffel ik geen moment aan.
Dat deze jongen wat heeft meegemaakt wat afschuwelijk is ook niet.
Maar als je in het leger komt, krijg je direct iemand toegewezen waar je terecht kunt met problemen, meestal heeft deze de rang van korperaal.
Verder krijg je een boekje die verwijst naar alle instellingen van deze basis, zoals medische hulp, tandarstsen, marchausee en MP.
Dus ik snap het niet dat hij geen hulp heeft kunnen krijgen op het moment dat hij dacht het nodig te hebben.
Hij geeft aan de huisarts was een marineman, deze uitspraak klopt niet, want in het leger is het altijd iemand van de medische troepen en 24 uur parraat.
Tweede gaf hij aan dat de wijkagent van de marchausee ziek was.
Het nederlands leger heeft geen wijk agenten en den Helder heeft haar eigen korps marchausee met 80 man die ook 24 uur per dag paraat is dus altijd bereikbaar.

Ten derde, hij heeft een meerdere, als hij daar zijn klacht had verteld dan moet deze een onderzoek laten instellen door de marchausee en MIVD, ook al geloof zijn meerdere hem niet.
Ten vierde, heeft iedere basis een maatschappelijke dienst.
Was hij daarheen gegaan, was hij met dit verhaal direct overgeplaatst en was er intern een rel ontstaan.
Ten vijfde, bij opkomst krijg je een boekje van de militaire bonden die er zijn.
Ook die hadden een klacht van hem heel graag willen onderzoeken.
Want die zijn de luis in de pels van defensie en stellen elke misstap aan de kaak.

Dus al deze gegevens tesamen genomen had het toen al uitgebreid in de kranten moeten staan en niet nu.

~Panthera~
30-03-06, 14:05
Geplaatst door tukkersterror
Dat er misstanden zijn in het leger daar twijffel ik geen moment aan.
Dat deze jongen wat heeft meegemaakt wat afschuwelijk is ook niet.
Maar als je in het leger komt, krijg je direct iemand toegewezen waar je terecht kunt met problemen, meestal heeft deze de rang van korperaal.
Verder krijg je een boekje die verwijst naar alle instellingen van deze basis, zoals medische hulp, tandarstsen, marchausee en MP.
Dus ik snap het niet dat hij geen hulp heeft kunnen krijgen op het moment dat hij dacht het nodig te hebben.
Hij geeft aan de huisarts was een marineman, deze uitspraak klopt niet, want in het leger is het altijd iemand van de medische troepen en 24 uur parraat.
Tweede gaf hij aan dat de wijkagent van de marchausee ziek was.
Het nederlands leger heeft geen wijk agenten en den Helder heeft haar eigen korps marchausee met 80 man die ook 24 uur per dag paraat is dus altijd bereikbaar.

Ten derde, hij heeft een meerdere, als hij daar zijn klacht had verteld dan moet deze een onderzoek laten instellen door de marchausee en MIVD, ook al geloof zijn meerdere hem niet.
Ten vierde, heeft iedere basis een maatschappelijke dienst.
Was hij daarheen gegaan, was hij met dit verhaal direct overgeplaatst en was er intern een rel ontstaan.
Ten vijfde, bij opkomst krijg je een boekje van de militaire bonden die er zijn.
Ook die hadden een klacht van hem heel graag willen onderzoeken.
Want die zijn de luis in de pels van defensie en stellen elke misstap aan de kaak.

Dus al deze gegevens tesamen genomen had het toen al uitgebreid in de kranten moeten staan en niet nu.



Dat zal je wel goed bedoelen, MAAR: mensen nemen na een verkrachting GEEN RATIONELE beslissingen.
Vrouwen bv willen vaak nl maar 1 ding: en dat is van de smerigheid af die ze voelen, zowel lichamelijk als geestelijk.
Dus wat doen ze: douchen.
Ja, en daar gaat vaak dus het bewijsmateriaal verloren.
Stom dus, zou je denken, maar dat is het dus: mensen nemen geen rationele beslissingen, maar EMOtionele, en geef ze eigenlijk eens ongelijk.
Het is nogal wat om vlak erna je verhaal te moeten gaan doen, en in sommige gevallen ook nog weer heel vernederend.
Dus wellicht is deze man daar ook een voorbeeld van.

tukkersterror
30-03-06, 16:09
Geplaatst door ~Panthera~
Dat zal je wel goed bedoelen, MAAR: mensen nemen na een verkrachting GEEN RATIONELE beslissingen.
Vrouwen bv willen vaak nl maar 1 ding: en dat is van de smerigheid af die ze voelen, zowel lichamelijk als geestelijk.
Dus wat doen ze: douchen.
Ja, en daar gaat vaak dus het bewijsmateriaal verloren.
Stom dus, zou je denken, maar dat is het dus: mensen nemen geen rationele beslissingen, maar EMOtionele, en geef ze eigenlijk eens ongelijk.
Het is nogal wat om vlak erna je verhaal te moeten gaan doen, en in sommige gevallen ook nog weer heel vernederend.
Dus wellicht is deze man daar ook een voorbeeld van.

Heb je volkomen gelijk in ik zou denk ik ook dichtklappen van schaamte.

Maar hij geeft aan in zijn stuk dat hij hulp heeft gezocht maar dat er niemand bereikbaar was op dat moment en dat is onmogelijk, omdat in het leger een 24 uurs bedrijf ook 24 uur de hulp instanties aan het werk zijn en het zelfs mogelijk is om anoniem de zaak aanhandig te maken.
Dus de verbazing van mij is dan ook dat hij er al jaren mee bezig is en er nu pas mee na buitenkomt.
En schamen erover doet hij niet anders gaat hij niet met zijn kop in de krant.
Tevens verbaasd het mij dat andere kranten dit niet hebben overgenomen, want het zou een sensatie en een schok te weeg brengen in de marine wereld waar je wordt gescreent op geaardheid.

Maar ik zeg altijd waar rook is is ook vuur, dus iets zal er wel van waar wezen en dat is al erg genoeg.

~Panthera~
30-03-06, 16:14
Geplaatst door tukkersterror
Heb je volkomen gelijk in ik zou denk ik ook dichtklappen van schaamte.

Maar hij geeft aan in zijn stuk dat hij hulp heeft gezocht maar dat er niemand bereikbaar was op dat moment en dat is onmogelijk, omdat in het leger een 24 uurs bedrijf ook 24 uur de hulp instanties aan het werk zijn en het zelfs mogelijk is om anoniem de zaak aanhandig te maken.
Dus de verbazing van mij is dan ook dat hij er al jaren mee bezig is en er nu pas mee na buitenkomt.
En schamen erover doet hij niet anders gaat hij niet met zijn kop in de krant.
Tevens verbaasd het mij dat andere kranten dit niet hebben overgenomen, want het zou een sensatie en een schok te weeg brengen in de marine wereld waar je wordt gescreent op geaardheid.

Maar ik zeg altijd waar rook is is ook vuur, dus iets zal er wel van waar wezen en dat is al erg genoeg.


Bovendien gaat het hier ook nog eens over 14 jaar geleden.
Was het toen ook al zo goed geregeld overal ?
Ben bang van niet.
Tegen vrouwen werdt toen ook nog rustig gezegd: had u daar niet moeten lopen. :moe:

tukkersterror
30-03-06, 16:16
Geplaatst door Dwaalspoor
Het zal wel een aandachtrekker zijn. Wie gaat er nu met zij kop in de krant beweren dat ie verkracht is?

Had jij hier niet eens een verhaal neergezet van iemand die zei dat ze hoer wilde worden maar dat jullie haar uitlachten en ze later zelfmoord pleegde omdat ze misbruikt bleek te zijn?

Daar had je toch enorme spijt van?

Klopt dat was een meisje bij ons op school.

Alleen hij zegt dat hij hulp wou zoeken en het niet te vinden was omdat de huisarts (wat in het leger niet bestaat) een marineman was (in het leger valt doktoren onder de medische dienst), verder schrijft hij de wijkagent (komt in het leger niet voor) van de marchaussee ziek was (30 man in parate dienst tegelijk ziek) is onlogisch.
Verder zegt hij jaren lang te vechten voor zijn gelijk.
Vakbond van militairen hebben advokaten die hem zo kunnen helpen voor het starten van een rechtzaak tegen deze gasten, want de dader is immers bekend.

Verder is het schandalig, want hoe of wat er is wat gebeurd en die man moet gewoon geholpen worden.

tukkersterror
30-03-06, 16:22
Geplaatst door ~Panthera~
Bovendien gaat het hier ook nog eens over 14 jaar geleden.
Was het toen ook al zo goed geregeld overal ?
Ben bang van niet.
Tegen vrouwen werdt toen ook nog rustig gezegd: had u daar niet moeten lopen. :moe:

Ja hoor, misschien nog wel beter dan nu.

En ik ben ook eerder benieuwd of de vakbond met zijn advocaten hier nu dan ook op induikt.

waterfiets
30-03-06, 16:26
Geplaatst door tukkersterror
Dus al deze gegevens tesamen genomen had het toen al uitgebreid in de kranten moeten staan en niet nu.

Dat geloof je zelf toch niet. Je weet toch hoe die dingen werken. De openheid die tegenwoordig betracht wordt bestond vroeger helemaal niet. Dat was schijnopenheid. Niet de vuile was buitenhangen enzo. De laatste tijd komen ook pas allerlei zaken naar buiten die in de kerk gespeeld hebben in dit kader. Zelfde oorzaak. Ze zullen best intern besproken zijn maar daarna 'met de mantel der liefde bedekt'.

tukkersterror
30-03-06, 20:07
Geplaatst door waterfiets
Dat geloof je zelf toch niet. Je weet toch hoe die dingen werken. De openheid die tegenwoordig betracht wordt bestond vroeger helemaal niet. Dat was schijnopenheid. Niet de vuile was buitenhangen enzo. De laatste tijd komen ook pas allerlei zaken naar buiten die in de kerk gespeeld hebben in dit kader. Zelfde oorzaak. Ze zullen best intern besproken zijn maar daarna 'met de mantel der liefde bedekt'.

Met dat van de kerk ben ik het met je eens, maar in het leger heb je vakbonden die wantoestanden in het leger direct naar buiten brengen.
Kijk naar stukken van 1980 met een korperaal chauffeur die een tank steelt en hals Seedorf plat rijdt, kijk naar 1996 marinier die jongen van flat gooit, kijk naar de mensen die terug komen uit oorlogs gebieden met traumas, deze worden allemaal in de openbaarheid gebracht door de vakbonden.
Wat ik eigelijk bedoel te zeggen is dat wangedrag in het leger direct naar buiten wordt gebracht en niet na 10-15 jaar, daarom ben ik zo verrast dat dit stukje nu naar buiten wordt gebracht en dan ook nog met zoveel fouten.
Hij zegt er jaren mee bezig te zijn geweest, dan neem ik aan dat hij ook een advocaat heeft die zijn zaken behartig.
En aangezien de namen bekend zijn had hij ze al lang voor deze feiten voor het gerecht kunnen dagen buiten de marine om!!!

Dus mijn vraag is dan ook meer van wat is er mis gegaan???

gh.wille
30-03-06, 21:40
Geplaatst door Dutchguy
http://www.coasttocoasttickets.com/images/iceskating_iceskating.jpg

We zitten nog in het seizoen he. :rolleyes:

Herken je deze nog ?

Wat zal je het druk krijgen DWAAL SPOOR , straks komen er ook nog foto,s vrij van het MARINE schip , dan zijn alle HOLLANDSE Marineklanten aan randers of Homo,s en alle meiden hoeren natuurlijk !

Voor de goede orde dit is
uit een topic van enkele dagen geleden , en was te voorspellen !

Nu de kop van de topic nog ff bijschaven in de vorm van : Zionistische en Imperialistische verdervelijke invloed bij de NEDERLANDSE MARINE merkbaar enz enz enz bla,bla .
Zorregg dat je er niet bij komt enz :hihi:


http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=180162&perpage=15&display=show&pagenumber=4








Toch maar ff de betreffende topic opgezocht.

tukkersterror
30-03-06, 21:58
Geplaatst door gh.wille
Herken je deze nog ?

Wat zal je het druk krijgen DWAAL SPOOR , straks komen er ook nog foto,s vrij van het MARINE schip , dan zijn alle HOLLANDSE Marineklanten aan randers of Homo,s en alle meiden hoeren natuurlijk !

Voor de goede orde dit is
uit een topic van enkele dagen geleden , en was te voorspellen !

Nu de kop van de topic nog ff bijschaven in de vorm van : Zionistische en Imperialistische verdervelijke invloed bij de NEDERLANDSE MARINE merkbaar enz enz enz bla,bla .
Zorregg dat je er niet bij komt enz :hihi:


http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=180162&perpage=15&display=show&pagenumber=4








Toch maar ff de betreffende topic opgezocht.


De naam van het schip heeft in alle kranten gestaan, dus via google kun je de foto's gewoon vinden!
Maar dat weet Dwaalspoor nog niet. :haha:

gh.wille
30-03-06, 22:13
Geplaatst door ~Panthera~
Bovendien gaat het hier ook nog eens over 14 jaar geleden.
Was het toen ook al zo goed geregeld overal ?
Ben bang van niet.
Tegen vrouwen werdt toen ook nog rustig gezegd: had u daar niet moeten lopen. :moe:

Ja dat is ook weer eens waar .

Dwaalspoor
30-03-06, 22:19
Geplaatst door gh.wille
Herken je deze nog ?

Wat zal je het druk krijgen DWAAL SPOOR , straks komen er ook nog foto,s vrij van het MARINE schip , dan zijn alle HOLLANDSE Marineklanten aan randers of Homo,s en alle meiden hoeren natuurlijk !

Voor de goede orde dit is
uit een topic van enkele dagen geleden , en was te voorspellen !

Nu de kop van de topic nog ff bijschaven in de vorm van : Zionistische en Imperialistische verdervelijke invloed bij de NEDERLANDSE MARINE merkbaar enz enz enz bla,bla .
Zorregg dat je er niet bij komt enz :hihi:


http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=180162&perpage=15&display=show&pagenumber=4


Toch maar ff de betreffende topic opgezocht.

Ik heb hem natuurlijk verkracht, ik ben schuldig.

Max Stirner
30-03-06, 22:23
Geplaatst door Dwaalspoor
Het zal wel een aandachtrekker zijn. Wie gaat er nu met zij kop in de krant beweren dat ie verkracht is?



Hij is nu bij BvD. Hij zou met een geladen pistool op zijn hoofd misbruikt zijn door een stel Karremansen.

Ik geloof hem ook niet, eerlijk gezegd.

tukkersterror
30-03-06, 22:25
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik heb hem natuurlijk verkracht, ik ben schuldig.

:duim: Maar is dat niet Halal of zoiets???

Salam DS !

gh.wille
30-03-06, 22:25
Geplaatst door tukkersterror
De naam van het schip heeft in alle kranten gestaan, dus via google kun je de foto's gewoon vinden!
Maar dat weet Dwaalspoor nog niet. :haha:

Ja dat is wat ik ook bedoel ,en er valt altijd wel een stok te vinden als je een hond wil slaan .
In mijn tijd kwam het ook wel eens voor dat de (vriendschaps )* banden wel erg aan gehaald waren en de beide (geliefden ) werden dan ook behoorlijk gepest en in de maling genomen , het was toendertijd zoiets
als SODOM en GOMORRA ,en de betreffende personen hadden geen deel van leven meer .
Geen idee hoe het er nu aan toe gaat , wat de tolerantie betreft bedoel ik .

* Zonder te kwetzen of met kwade bedoelingen ,maar het waren vaak wel leden van het bedienend personeel , vooral op de pass. schepen .

waterfiets
30-03-06, 23:30
Ik heb deze man vanavond bij NOVA gezien en bij Barend en van Dorp en ik vind het een triest geval. Hij doet aan zelfmutilatie en had daardoor een flinke wond op zijn been. Hij gaf bij BvD aan dat hij al een maand niet meer behandeld wordt door een psychiater omdat hem dat niet meer helpt zoals zijn hulpverleners hebben aangegeven. Hij heeft een aantal ticks. Je vraagt je af wat je van hem kan geloven en wat niet en of hij eigenlijk wel in deze uitzendingen aanwezig moest zijn. Hij weet de namen niet meer van degenen die hem misbruikten en alleen de voornaam van iemand die hij oraal moest bevredigen. Ik bedoel, je weet niet in hoeverre zijn verhalen waarachtig zijn en in hoeverre het beelden zijn die bijvoorbeeld voortkomen uit een stoornis. Zijn aangifte bestaat niet meer bij de marine en zijn dossier is vernietigd. Wel is er net een boek van hem over deze affaire verschenen. Dus het is in ieder geval iets wat hem al langer kwelt ...

MaRiaH
31-03-06, 01:03
Geplaatst door waterfiets
Ik heb deze man vanavond bij NOVA gezien en bij Barend en van Dorp en ik vind het een triest geval. Hij doet aan zelfmutilatie en had daardoor een flinke wond op zijn been. Hij gaf bij BvD aan dat hij al een maand niet meer behandeld wordt door een psychiater omdat hem dat niet meer helpt zoals zijn hulpverleners hebben aangegeven. Hij heeft een aantal ticks. Je vraagt je af wat je van hem kan geloven en wat niet en of hij eigenlijk wel in deze uitzendingen aanwezig moest zijn. Hij weet de namen niet meer van degenen die hem misbruikten en alleen de voornaam van iemand die hij oraal moest bevredigen. Ik bedoel, je weet niet in hoeverre zijn verhalen waarachtig zijn en in hoeverre het beelden zijn die bijvoorbeeld voortkomen uit een stoornis. Zijn aangifte bestaat niet meer bij de marine en zijn dossier is vernietigd. Wel is er net een boek van hem over deze affaire verschenen. Dus het is in ieder geval iets wat hem al langer kwelt ...

Hmmz.. je verwoordt wel dezelfde twijfel die ik voel.

Ik denk dat deze man best verkracht zal zijn...
Ik begrijp ook heel zeker dat een dergelijke ervaring je leven vernietigd, je persoonlijke veiligheid verkleint, etc.

Ik vermoed echter, en kan daar redelijk zeker over zijn, dat een verkrachting alleen geen zwaar psychische persoonlijkheidsstoornissen oplevert. Die zelfmutilatie, de opnames, de overige kachten: hij komt over als iemand met schizoide-paranoide klachten. Die ontstaan niet door een verkrachting.

Ik denk dus dat deze jongeman al "ziek" was, misschien latent, en dat deze gebeurtenis hem volledig getriggert heeft..
Logisch.

Wat vinden jullie van die redenatie?

waterfiets
31-03-06, 08:19
Geplaatst door MaRiaH

Wat vinden jullie van die redenatie?

Ik moest een beetje denken aan mijn schooltijd waarin er altijd wel iemand in je klas zit die je amper zal missen als hij er niet meer is, die een makkelijk slachtoffer is voor pesten, die zo'n makkelijk slachtoffer is dat iedereen hem te grazen kan nemen en die alleen overleeft doordat anderen hem in bescherming nemen tegen het misselijk makend gesol met zo iemand. Blijkbaar was die rem niet aanwezig bij de marine.

Waar ik overigens nooit iets van snap: mensen die zeggen een hekel aan homo's te hebben en dan als uiterste daad zelf overgaan tot homosexuele handelingen door anderen tot sex te dwingen. Dat speelde hier ook een rol en hoor je vaker. Volgens mij zitten die toch echt in de knoop met zichzelf.

tukkersterror
31-03-06, 09:54
Geplaatst door waterfiets
[B]
[QUOTE]Ik heb deze man vanavond bij NOVA gezien en bij Barend en van Dorp en ik vind het een triest geval. Hij doet aan zelfmutilatie en had daardoor een flinke wond op zijn been. Hij gaf bij BvD aan dat hij al een maand niet meer behandeld wordt door een psychiater omdat hem dat niet meer helpt zoals zijn hulpverleners hebben aangegeven. Hij heeft een aantal ticks.

Ik heb het niet gezien, maar als ik zo jullie verhalen hoor, dan moet die man direct worden geholpen en wel in een gesloten kliniek, want dan is hij een gevaar voor zichzelf en voor anderen.
Dan maakt het niet uit wat er gebeurd is dan verdient die man gewoon hulp.


Je vraagt je af wat je van hem kan geloven en wat niet en of hij eigenlijk wel in deze uitzendingen aanwezig moest zijn. Hij weet de namen niet meer van degenen die hem misbruikten en alleen de voornaam van iemand die hij oraal moest bevredigen.

Echt een vorm van vergaande reallity tv, deze man hoorde dan ook niet thuis in zo'n programma, maar nogmaals ik heb het niet gezien


Ik bedoel, je weet niet in hoeverre zijn verhalen waarachtig zijn en in hoeverre het beelden zijn die bijvoorbeeld voortkomen uit een stoornis. Zijn aangifte bestaat niet meer bij de marine en zijn dossier is vernietigd.

Zijn dossiers zouden vernietigd zijn, vreemd dan moet dit gebeurd zijn op meerdere plaatsen.
Ik kan alleen mijn eigen als voorbeeld aanhalen, ik weet namelijk dat mijn mil. dossier word bewaard op microfilm bij mijn gemeente, bij mijn legeronderdeel, bij de plaats waar ik mij moet melden voor geval van oorlog en mijn dossier op papier word bewaard in het documentatie centrum defensie in Amersfoort.
Verder heb je kruis dossiers, dossiers van de manschappen die bij je in het peloton zaten, dus ook daar moet je naam invoorkomen inclusief de bijnamen van de personen, dus via deze dossiers is te achterhalen wat er precies gebeurd is in deze periode en als er dossiers verloren gaan door bijv. brand word er ook direct kruis dossier aangelegd.
Dus een dossier die er niet is, kan alleen betekenen dat die persoon niet bestaat.


Wel is er net een boek van hem over deze affaire verschenen. Dus het is in ieder geval iets wat hem al langer kwelt ...

Dat is dus de oorzaak dat hij de openbaarheid zoekt.
Ik voel me genaaid door deze persoon. :moe:

Tomas
31-03-06, 10:06
Geplaatst door waterfiets

Waar ik overigens nooit iets van snap: mensen die zeggen een hekel aan homo's te hebben en dan als uiterste daad zelf overgaan tot homosexuele handelingen door anderen tot sex te dwingen. Dat speelde hier ook een rol en hoor je vaker. Volgens mij zitten die toch echt in de knoop met zichzelf.

Ja. Als dat echt gebeurt dan zijn dat m.i. toch tamelijk latente homo's zelf. Sowieso is fascinatie voor homofilie (positief of negatief) voor een hetero een "verdacht" verschijnsel.

Als het echt is dan. Want ik heb ook een stukkie van een intervieuw met 'm gezien. En hij maakt op mij geen betrouwbare indruk. Ik vind het moeilijk te rijmen dat je er geestelijk zo slecht aan toe kan zijn (zelf mutulatie enzo) en er toch op tv over kunt praten. Die twee gaan bij mij niet helemaal samen.

Juliette
31-03-06, 10:29
Geplaatst door Tomas
Als het echt is dan. Want ik heb ook een stukkie van een intervieuw met 'm gezien. En hij maakt op mij geen betrouwbare indruk. Ik vind het moeilijk te rijmen dat je er geestelijk zo slecht aan toe kan zijn (zelf mutulatie enzo) en er toch op tv over kunt praten. Die twee gaan bij mij niet helemaal samen.

Misschien ook een soort zelfbeschadiging?

Tomas
31-03-06, 10:40
Geplaatst door Juliette
Misschien ook een soort zelfbeschadiging?

Zou kunnen. Ik ben geen psycholoog, ook al doe ik alsof. Zo'n intervieuw of een boekschrijven is m.i. een stap die al heel ver op de weg van totale verwerking of acceptatie ligt. Uberhaupt je diepste angsten of vernederingen onder woorden kunnen brengen -nog niet eens tegen een ander- is al een hele stap.

mark61
31-03-06, 10:43
Geplaatst door Tomas
Zou kunnen. Ik ben geen psycholoog, ook al doe ik alsof. Zo'n intervieuw of een boekschrijven is m.i. een stap die al heel ver op de weg van totale verwerking of acceptatie ligt. Uberhaupt je diepste angsten of vernederingen onder woorden kunnen brengen -nog niet eens tegen een ander- is al een hele stap.

Bah, wat ben je weer wijs.

~Panthera~
31-03-06, 12:29
Geplaatst door MaRiaH


Ik vermoed echter, en kan daar redelijk zeker over zijn, dat een verkrachting alleen geen zwaar psychische persoonlijkheidsstoornissen oplevert.


Wat vinden jullie van die redenatie?


Bullshit.
Heeft alleen WEL te maken op welke leeftijd het plaatsvond.

mark61
31-03-06, 15:25
Geplaatst door ~Panthera~
Bullshit.
Heeft alleen WEL te maken op welke leeftijd het plaatsvond.

18 jaar?

Je laat de rest weg van wat ze zegt. Kan ook dat die psychische klachten voortkomen uit misbruik op veel jongere leeftijd, en dat dit verhaal hetzij verzonnen is, hetzij er later nog eens bovenop kwam.

Ik gah voor Mariah.

~Panthera~
31-03-06, 15:46
Geplaatst door mark61
18 jaar?

Je laat de rest weg van wat ze zegt. Kan ook dat die psychische klachten voortkomen uit misbruik op veel jongere leeftijd, en dat dit verhaal hetzij verzonnen is, hetzij er later nog eens bovenop kwam.

Ik gah voor Mariah.


"Ik vermoed echter, en kan daar redelijk zeker over zijn, dat een verkrachting alleen geen zwaar psychische persoonlijkheidsstoornissen oplevert."


Ik reageerde HIER op.
En ik blijf erbij.
Want dat is een statement die niet alleen over DIT geval gaat.
En dat klopt dus voor geen ruk.

tukkersterror
31-03-06, 15:59
Geplaatst door ~Panthera~
"Ik vermoed echter, en kan daar redelijk zeker over zijn, dat een verkrachting alleen geen zwaar psychische persoonlijkheidsstoornissen oplevert."


Ik reageerde HIER op.
En ik blijf erbij.
Want dat is een statement die niet alleen over DIT geval gaat.
En dat klopt dus voor geen ruk.

Weet ik niet, je hoort ook wel eens meisjes die op jonge leeftijd zijn misbruikt door hun vader of broer (geef mij ff kippevel) die dan het op latere leeftijd naar buiten brengen.
Vaak als ze een vaste relatie aangaan komt het ineens weer naar boven!!!

~Panthera~
31-03-06, 18:17
Geplaatst door tukkersterror
Weet ik niet, je hoort ook wel eens meisjes die op jonge leeftijd zijn misbruikt door hun vader of broer (geef mij ff kippevel) die dan het op latere leeftijd naar buiten brengen.
Vaak als ze een vaste relatie aangaan komt het ineens weer naar boven!!!


Hoe duidelijk moet ik worden ?

er staat : "Ik vermoed echter, en kan daar redelijk zeker over zijn, dat een verkrachting alleen geen zwaar psychische persoonlijkheidsstoornissen oplevert."

Dat is dus NIET waar.
Het is WEL DEGELIJK zo, dat een verkrachting OP ZICHZELF wel degelijk zeer zware persoonlijkheidsstoornissen op kunnen leveren.

DAT is wat ik zeg.

delirious
31-03-06, 18:24
Geplaatst door ~Panthera~
Hoe duidelijk moet ik worden ?

er staat : "Ik vermoed echter, en kan daar redelijk zeker over zijn, dat een verkrachting alleen geen zwaar psychische persoonlijkheidsstoornissen oplevert."

Dat is dus NIET waar.
Het is WEL DEGELIJK zo, dat een verkrachting OP ZICHZELF wel degelijk zeer zware persoonlijkheidsstoornissen op kunnen leveren.

DAT is wat ik zeg.

Tell 'm Panthero!!

tukkersterror
31-03-06, 18:33
Geplaatst door ~Panthera~
Hoe duidelijk moet ik worden ?

er staat : "Ik vermoed echter, en kan daar redelijk zeker over zijn, dat een verkrachting alleen geen zwaar psychische persoonlijkheidsstoornissen oplevert."

Dat is dus NIET waar.
Het is WEL DEGELIJK zo, dat een verkrachting OP ZICHZELF wel degelijk zeer zware persoonlijkheidsstoornissen op kunnen leveren.

DAT is wat ik zeg.

Kom maar ik heb een brede rug :ego:

Ik zal eens kijken op internet of er iets over te vinden is, dan kom ik er op terug, als mevrouw Panthera het niet erg vind.

Trouwens wat is bij jou het verschil tussen Psychische ps en gewoon persoonlijkheidsstoornissen?

~Panthera~
31-03-06, 18:37
Geplaatst door tukkersterror
Kom maar ik heb een brede rug :ego:

Ik zal eens kijken op internet of er iets over te vinden is, dan kom ik er op terug, als mevrouw Panthera het niet erg vind.

Trouwens wat is bij jou het verschil tussen Psychische ps en gewoon persoonlijkheidsstoornissen?


Je hoeft voor mij niets op te zoeken, ik WEET het.
Vandaar dat ik dit ook even benadruk.

Er is geen verschil, maar dat was mijn zin ook niet, die van Mariah.
Vandaar dat ik hem in zijn geheel heb overgenomen.

Trouwens, voor we dat gezever weer krijgen: een persoonlijkheidsstoornis zit dus NIET tussen je oren, maar die HEB je.

tukkersterror
31-03-06, 19:32
Geplaatst door ~Panthera~
Je hoeft voor mij niets op te zoeken, ik WEET het.
Vandaar dat ik dit ook even benadruk.

Er is geen verschil, maar dat was mijn zin ook niet, die van Mariah.
Vandaar dat ik hem in zijn geheel heb overgenomen.

Trouwens, voor we dat gezever weer krijgen: een persoonlijkheidsstoornis zit dus NIET tussen je oren, maar die HEB je.

Ik zoek er ook niet meer naar want ik word na het eerste verhaal wat ik las van Artsen zonder Grensen zeer onpasselijk.

Ik wil de link niet eens plaatsen omdat ik weet dat er ook hier gekken rond lopen die misschien zelf van die perferse ideeen kan krijgen.
Maar stuur mij een PM en ik geef hem jullie.

Ik wil deze dingen helemaal niet weten, sorry...........

~Panthera~
31-03-06, 20:01
Geplaatst door tukkersterror
Ik zoek er ook niet meer naar want ik word na het eerste verhaal wat ik las van Artsen zonder Grensen zeer onpasselijk.

Ik wil de link niet eens plaatsen omdat ik weet dat er ook hier gekken rond lopen die misschien zelf van die perferse ideeen kan krijgen.
Maar stuur mij een PM en ik geef hem jullie.

Ik wil deze dingen helemaal niet weten, sorry...........


Wat heeft Artsen Zonder grenzen hier mee te maken ?

Stuur me de link maar.

Je wilt deze dingen niet weten ? hmm.. grappig...... want mensen denken er wel meteen heel veel van te weten. *sarcasme mode*

En even ter aanvulling: mensen die een persoonlijkheidsstoornis overhouden aan een verkrachting, zijn NIET mensen die je aanduidt als een psychopaat, DAT is namelijk heel iets anders.

tukkersterror
31-03-06, 21:27
Geplaatst door ~Panthera~
Wat heeft Artsen Zonder grenzen hier mee te maken ?

Stuur me de link maar.

Je wilt deze dingen niet weten ? hmm.. grappig...... want mensen denken er wel meteen heel veel van te weten. *sarcasme mode*

En even ter aanvulling: mensen die een persoonlijkheidsstoornis overhouden aan een verkrachting, zijn NIET mensen die je aanduidt als een psychopaat, DAT is namelijk heel iets anders.

Misschien wil ik zulke dingen niet weten om het geloof in de mens niet te verliezen, mijn nek haren gaan al overeind staan als ik er over hoor.
Noem het voor mij part vluchtgedrag voor de waarheid.

~Panthera~
31-03-06, 21:33
Geplaatst door tukkersterror
Misschien wil ik zulke dingen niet weten om het geloof in de mens niet te verliezen, mijn nek haren gaan al overeind staan als ik er over hoor.
Noem het voor mij part vluchtgedrag voor de waarheid.


Onwetendheid is waar de meeste slachtoffers juist tegenaan lopen.
Daarom worden ze ook vaak niet geloofd en belachelijk gemaakt.

De Geus is daar ook één van. :moe:
En dat is dus een dubbele strijd die die mensen moeten voeren.

Tsum :kotsen:

(niet persoonlijk bedoelt, want ik ken je niet)

tukkersterror
31-03-06, 21:59
Geplaatst door ~Panthera~
Onwetendheid is waar de meeste slachtoffers juist tegenaan lopen.
Daarom worden ze ook vaak niet geloofd en belachelijk gemaakt.

De Geus is daar ook één van. :moe:
En dat is dus een dubbele strijd die die mensen moeten voeren.

Tsum :kotsen:

(niet persoonlijk bedoelt, want ik ken je niet)

Misschien weet ik er wel genoeg van en wil het momenteel even niet weten omdat ik er even niet tegen kan om die verhalen te lezen die ik vroeger ook zo vaak onder mijn ogen heb gehad.
En dat stukje van artsen zonder grenzen drukte mij weer keihard op de werkelijkheid van deze harde kut wereld.
Zaken die ik ook heb gezien en gehoord heb in diverse andere landen, waar jij je dan voor schaamd omdat je als man van zulke vrouwen een getuige verklaring moet afnemen, om te documenteren voor het internationale hof in den Haag.
Ik kan en mag hier verder niet over uitwijden.

Maar neem van mij aan als ik zulke verhalen lees dat dan mijn bloed weer gaat koken en ik er graag wederom er heen zou willen gaan om die schoften op te pakken.

~Panthera~
31-03-06, 22:10
Geplaatst door tukkersterror
Misschien weet ik er wel genoeg van en wil het momenteel even niet weten omdat ik er even niet tegen kan om die verhalen te lezen die ik vroeger ook zo vaak onder mijn ogen heb gehad.
En dat stukje van artsen zonder grenzen drukte mij weer keihard op de werkelijkheid van deze harde kut wereld.
Zaken die ik ook heb gezien en gehoord heb in diverse andere landen, waar jij je dan voor schaamd omdat je als man van zulke vrouwen een getuige verklaring moet afnemen, om te documenteren voor het internationale hof in den Haag.
Ik kan en mag hier verder niet over uitwijden.

Maar neem van mij aan als ik zulke verhalen lees dat dan mijn bloed weer gaat koken en ik er graag wederom er heen zou willen gaan om die schoften op te pakken.


In welke hoedanigheid deed je dat dan, die getuigenissen afnemen ?

tukkersterror
31-03-06, 22:47
Geplaatst door ~Panthera~
In welke hoedanigheid deed je dat dan, die getuigenissen afnemen ?

Met een vrouwelijke tolk uit Rusland die Nederlands, Engels, Slavisch en Russisch spreekt.

~Panthera~
31-03-06, 23:37
Geplaatst door tukkersterror
Met een vrouwelijke tolk uit Rusland die Nederlands, Engels, Slavisch en Russisch spreekt.

:fpetaf:

tukkersterror
01-04-06, 00:05
Geplaatst door ~Panthera~
:fpetaf:

Hahaha, nee hoor eerder petje af voor haar, want ik was zo trots op haar dat ik twee jaar (bijna 3) geleden met haar ben getrouwd!
:hihi: Je ziet het heeft ook goeie kanten.

~Panthera~
01-04-06, 00:17
Geplaatst door tukkersterror
Hahaha, nee hoor eerder petje af voor haar, want ik was zo trots op haar dat ik twee jaar (bijna 3) geleden met haar ben getrouwd!
:hihi: Je ziet het heeft ook goeie kanten.

:D

:duim:

tukkersterror
01-04-06, 00:47
Geplaatst door ~Panthera~
:D

:duim:

He ik bedenk me ineens dat Divine er niet is geweest.............. :D

Ik ga naar mijn koffer een paar uurtje rusten om morgen een paar cent te verdienen!!!

Jij voor straks een goede nachtrust :zwaai:

MaRiaH
03-04-06, 23:06
Geplaatst door ~Panthera~
Je hoeft voor mij niets op te zoeken, ik WEET het.
Vandaar dat ik dit ook even benadruk.

Er is geen verschil, maar dat was mijn zin ook niet, die van Mariah.
Vandaar dat ik hem in zijn geheel heb overgenomen.

Trouwens, voor we dat gezever weer krijgen: een persoonlijkheidsstoornis zit dus NIET tussen je oren, maar die HEB je.

DAT is nu precies de reden dat je nooit OPEENS een persoonlijkheidsstoornis kunt krijgen omdat je verkracht bent toen je 18 was bij de Marine.

Deze jongeman beweert dat hij voor die tijd volledig gezond was.
En DAT geloof ik dus niet. :knipoog:

Daarom denk ik dat die verkrachting zijn stoornis getriggert heeft.

tukkersterror
03-04-06, 23:13
Geplaatst door MaRiaH
DAT is nu precies de reden dat je nooit OPEENS een persoonlijkheidsstoornis kunt krijgen omdat je verkracht bent toen je 18 was bij de Marine.

Deze jongeman beweert dat hij voor die tijd volledig gezond was.
En DAT geloof ik dus niet. :knipoog:

Daarom denk ik dat die verkrachting zijn stoornis getriggert heeft.

Ik vind het vreemd dat we er nu niets meer over horen?

~Panthera~
03-04-06, 23:21
Geplaatst door MaRiaH
DAT is nu precies de reden dat je nooit OPEENS een persoonlijkheidsstoornis kunt krijgen omdat je verkracht bent toen je 18 was bij de Marine.

Deze jongeman beweert dat hij voor die tijd volledig gezond was.
En DAT geloof ik dus niet. :knipoog:

Daarom denk ik dat die verkrachting zijn stoornis getriggert heeft.


Als je het zo bedoel, ja, dat kan ook.

Alleen een persoonlijkheidsstoornis als DIS is ALTIJD te wijten aan jeugdtrauma's. (sexueel misbruik etc )
Dat kun je dus wel ALLEEN aan misbruik overhouden.
Maar dat zei ik ook al, dat is als je heel jong bent.

Ik dacht dat je DIT dus bedoelde: dat je uberhaupt NOOIT een pers.stoornis ALLEEN kon overhouden aan een verkrachting.
Dat kan dus wel.

MaRiaH
03-04-06, 23:34
Geplaatst door ~Panthera~
Als je het zo bedoel, ja, dat kan ook.

ja zo bedoelde ik het.


Alleen een persoonlijkheidsstoornis als DIS is ALTIJD te wijten aan jeugdtrauma's. (sexueel misbruik etc )
Dat kun je dus wel ALLEEN aan misbruik overhouden.
Maar dat zei ik ook al, dat is als je heel jong bent.

Ik dacht dat je DIT dus bedoelde: dat je uberhaupt NOOIT een pers.stoornis ALLEEN kon overhouden aan een verkrachting.
Dat kan dus wel.

Yep, die ontstaan in de vroege jeugd. Dat ben ik weer met jou eens.
Al zijn er ook geluiden dat het in aanleg een genen kwestie is-of een mix van beiden. Afhankelijk van opvoeding en gebeurtenissen in de vroege jeugd komt een persoonlijkheidsstoornis in meer of mindere mate tot ontwikkeling.

Aan een verkrachting an sich kun je natuurlijk veel psychische klachten overhouden. :verdriet:

Tis hoe dan ook niet best gesteld met deze jongen in kwestie.
dieptreurig.

~Panthera~
03-04-06, 23:37
Geplaatst door MaRiaH
ja zo bedoelde ik het.



Yep, die ontstaan in de vroege jeugd. Dat ben ik weer met jou eens.
Al zijn er ook geluiden dat het in aanleg een genen kwestie is-of een mix van beiden. Afhankelijk van opvoeding en gebeurtenissen in de vroege jeugd komt een persoonlijkheidsstoornis in meer of mindere mate tot ontwikkeling.

Aan een verkrachting an sich kun je natuurlijk veel psychische klachten overhouden. :verdriet:

Tis hoe dan ook niet best gesteld met deze jongen in kwestie.
dieptreurig.


Klopt helemaal. ;)

MaRiaH
03-04-06, 23:48
Geplaatst door ~Panthera~
Klopt helemaal. ;)

We zijn het gewoon eens dan.. :fplet:

:o

:duim:

~Panthera~
03-04-06, 23:48
Geplaatst door MaRiaH
We zijn het gewoon eens dan.. :fplet:

:o

:duim:


Ja, dan wel :D ook al weer zo boring he ? :hihi:

MaRiaH
03-04-06, 23:52
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, dan wel :D ook al weer zo boring he ? :hihi:

inderdaad. :hihi:

Ik ga nog meer "borings" doen..

...slapen.. :engel:

weltruste :zwaai:

~Panthera~
03-04-06, 23:53
Geplaatst door MaRiaH
inderdaad. :hihi:

Ik ga nog meer "borings" doen..

...slapen.. :engel:

weltruste :zwaai:


Das wel HEEEL boring. :hihi:

Truste ! :zwaai:

tukkersterror
04-04-06, 00:40
Tja wie verwacht er nou ook dat er knappe vrouwen zitten op een topic van de marine die word verkracht door een homo, ga dan ook gewoon uit:hihi: discotheekje of zo :wohaa: Hij dans niet meer :wohaa: nee hij kapot???