PDA

Bekijk Volledige Versie : Lange Frans vraagt slachtoffer om vergeving



waterfiets
01-04-06, 07:36
Lange Frans vraagt slachtoffer om vergeving

HILVERSUM - Lange Frans (25) is opnieuw in aanvaring gekomen met een jongen uit het publiek. Hij onderbrak donderdagavond een concert in Dordrecht omdat hij zich ergerde aan een bezoeker die een rood lampje in zijn hand had.

Lange Frans ging pas verder met het optreden nadat de jongen met het lampje zich publiekelijk had verontschuldigd. Dat schrijft het Algemeen Dagblad vrijdag.

Tijdens het optreden in Dordrecht refereerde de rapper aan het ijsblokjes-incident door een emmer vol met ijsklontjes aan te laten rukken. " Die zijn bedoeld voor fans op de eerste rij: kunnen ze naar mij gooien, als ze dat willen", zei hij sarcastisch.

Lange Frans kwam vorige week in opspraak nadat hij betrokken was geraakt bij een vechtpartij. Hij kreeg tijdens een optreden in Meppel een ijsblokje tegen zijn hoofd, waarop hij vervolgens woedend in het publiek sprong en een scholier sloeg.



Lange Frans.


De rapper heeft vrijdagochtend echter vergeving gevraagd aan de jongen die hij had geslagen. In het radioprogramma van Giel Beelen op 3FM praatte hij telefonisch met de 18-jarige Boy. "Ik heb nu de kans je persoonlijk mijn excuses aan te bieden, zei Lange Frans. Het spijt me, kun je me vergeven? De jongen antwoordde daarop bevestigend. Hij ontkende echter dat hij het ijsblokje had gegooid.

Boy gaf wel toe dat hij had lopen rotzooien. "Ik heb een paar keer mijn middelvinger opgestoken. Misschien heb ik ook wel wat gezegd, maar dat was het wel. Radiodj Beelen, in wiens ochtendshow Lange Frans wekelijks een column heeft, probeerde het tweetal nader tot elkaar te brengen. Hij vroeg of Boy als speciale gast mee naar één van de bevrijdingsfestivals wil komen. "Dat zou toch mooi zijn, jullie op 5 mei hand in hand op het podium?” Boy liet weten daar nu nog niet op te kunnen reageren.

Lange Frans is één van de artiesten die vorige maand werden benoemd tot 'ambassadeur van de vrijheid'. Hij staat in die hoedanigheid met rapmaatje Baas B op de programma's van diverse bevrijdingsfestivals. Lange Frans en Baas B bezoeken Amsterdam, Utrecht en Almere om het onderwerp mensenrechten aan te kaarten. Bevrijdingspop Haarlem liet eerder deze week weten dat de rappers niet meer welkom zijn. "Dat vind ik wel een beetje bullshit”, oordeelde Boy. "Van mij mag hij daar wel staan.”


bron: de Telegraaf