PDA

Bekijk Volledige Versie : Berlusconi: Ik ben de Jezus van de politiek



~Panthera~
01-04-06, 19:48
Berlusconi: Ik ben de Jezus van de politiek

Uitgegeven: 1 april 2006 17:00
Laatst gewijzigd: 1 april 2006 17:11

ROME - In de campagne voor de Italiaanse parlementsverkiezingen schrikt premier Silvio Berlusconi niet terug voor gewaagde vergelijkingen om zijn prestaties in het juiste perspectief te plaatsen. In februari zei hij dat alleen Napoleon meer heeft gepresteerd: dan hijzelf uiteraard.

Zoals Winston Churchill de nazi's bestreed, zo moet hij het opnemen tegen de communisten, zei Berlusconi ook, doelend op de centrumlinkse oppositie die het in de opiniepeilingen beter doet dan zijn conservatieve regering.


Berlusconi zit in een benarde positie, vandaar waarschijnlijk die Jezus-vergelijking. "Ik ben de Jezus Christus van de politiek, een offer. Ik lijd, ik neem alles op me, ik offer me op voor iedereen." Op 9 en 10 april beslist het Italiaanse volk of Berlusconi, de rijkste man van Italië, uit zijn lijden wordt verlost.

Er zijn meer aanwijzingen dat de meestal zo zelfverzekerde Berlusconi aan de vooravond van de verkiezingen zijn evenwicht kwijt is. Speculerend over wat hij gaat doen als hij de verkiezingen verliest, bekende hij: "Ik heb de geheime droom over de hele wereld ziekenhuizen te bouwen." Dat berichtten Italiaanse persbureaus vrijdag.


:lol:

He lost it completely. :moe:

Olive Yao
01-04-06, 20:02
Dan zal-ie wel van harte welkom zijn in het vaticaan.
Of zou hij bang zijn dat ze hem daar aan het kruis nagelen?

Bofko
01-04-06, 20:55
Geplaatst door Olive Yao
Dan zal-ie wel van harte welkom zijn in het vaticaan.
Of zou hij bang zijn dat ze hem daar aan het kruis nagelen?

Zeer waarschijnlijk wel. Maar met een sterk geloof in eigen kunnen herrijst ie na 3 dagen weer.

~Panthera~
01-04-06, 21:04
Geplaatst door Bofko
Zeer waarschijnlijk wel. Maar met een sterk geloof in eigen kunnen herrijst ie na 3 dagen weer.


The Bitch can fly. :hihi:

sater
02-04-06, 10:40
:melig2: Silvio Berlusconi, met doornen gekroonde man van smarten. En het Vaticaan [b]lijkt kennelijke blasfemie te tolereren?

Wortel
02-04-06, 13:30
Er is een verschil tussen spijkers en steekpenningen.

sater
02-04-06, 18:54
Geplaatst door Wortel
Er is een verschil tussen spijkers en steekpenningen.

:stout: of het één wordt met het ander betaald.

duende
02-04-06, 21:44
Neemt allen hamer en spijkers mee.

~Panthera~
03-04-06, 00:19
Geplaatst door duende
Neemt allen hamer en spijkers mee.


:lol:

Wortel
03-04-06, 06:31
of het één wordt met het ander betaald.

Zou natuurlijk ook kunnen, maar in dat geval kan Berlusconi zich beter de Judas van de politiek noemen.

Orakel
03-04-06, 06:56
Geplaatst door Wortel
Zou natuurlijk ook kunnen, maar in dat geval kan Berlusconi zich beter de Judas van de politiek noemen.

Inderdaad, zilverlingen zat.

En waar is u zo lately? Allesh goet?

Wortel
03-04-06, 07:49
Inderdaad, zilverlingen zat.

En waar is u zo lately? Allesh goet?

Hi Orakel
Allesh goet hier, ja. Heb helaas alleen weinig tijd om erg uitgebreide stukken te schrijven of te volgen op het forum alhier. Die topic met Ajouaou moet ik nog altijd eens goed uitbenen b.v.
De Rotterdamse verhoudingen zijn na de laatste verkiezingen van dien aard, dat ik mijn aandacht op de plaatselijke wijkontwikkelingen moet richten. Contacten met o.a. plaatselijke journalistiek, moskeevereniging, Turkse stichting Tulp en stichting Islam en Dialoog. En daarnaast natuurlijk ook, als kaas, contact met de kazen want die heb je natuurlijk ook in jong, jong belegen en oude brokkel net als bij de Panirs en de Mokro's :wink: Anders gezegd: als bruggenbouwertje ben je in deze verhoudingen nogal eens een cliffhanger boven de afgrond tussen twee werelden. Gelukkig lijkt er wel een kentering te komen, maar er is nog heel veel te doen.

Orakel
03-04-06, 20:57
Geplaatst door Wortel
Hi Orakel
Allesh goet hier, ja. Heb helaas alleen weinig tijd om erg uitgebreide stukken te schrijven of te volgen op het forum alhier. Die topic met Ajouaou moet ik nog altijd eens goed uitbenen b.v.
De Rotterdamse verhoudingen zijn na de laatste verkiezingen van dien aard, dat ik mijn aandacht op de plaatselijke wijkontwikkelingen moet richten. Contacten met o.a. plaatselijke journalistiek, moskeevereniging, Turkse stichting Tulp en stichting Islam en Dialoog. En daarnaast natuurlijk ook, als kaas, contact met de kazen want die heb je natuurlijk ook in jong, jong belegen en oude brokkel net als bij de Panirs en de Mokro's :wink: Anders gezegd: als bruggenbouwertje ben je in deze verhoudingen nogal eens een cliffhanger boven de afgrond tussen twee werelden. Gelukkig lijkt er wel een kentering te komen, maar er is nog heel veel te doen.

Tjeemigdepeemig! En dan moet je naast al dit koorddansen ook nog es werken?
:)
Denk dat de Linkse Lente bij zullie nog wel wat tijd nodig heeft om rechtse demonen te verjagen. Tegelijkertijd vermoed dat ze er in zekere zin schatplichtig aan willen blijven (de Rotterdamwet) om niet teveel keizers van zich te vervreemden in aanloop naar de landelijke verkiezingen.
Las trouwens laatst dat ze bij jullie (kop op zuid?) een soort Chinatown willen creëren. Hoe dat zich verhoudt tot eerdere kreten als spreidingbeleid, muur om de stad, allochtonenstop en meer van die ronkende teksten is mij niet helemaal helder. Zal iets van cultureel erfgoed zijn, in de richting van koopmansgeest.
Enniewees, stay sharp.