PDA

Bekijk Volledige Versie : Deel Italië geschokt van homo-foto's



Couscousje
02-04-06, 11:29
Deel Italië geschokt van homo-foto's
Bron: Nieuwsblad.be
Gepubliceerd: zondag 2 april 2006 @ 12:26

De beroemde Italiaanse fotograaf Oliviero Toscani is voor de rechter gedaagd wegens een reclamecampagne voor het kledingmerk Ra.Re. Op affiches van het kledingmerk figureren onder meer homoseksuele mannen die elkaar kussen of betasten. De Italiaanse reclamecommissie betitelt de campagne als een ernstige aantasting van de gevoeligheid van het publiek. Diverse oudervereniging spraken schande over ''de vulgaire campagne die een slecht voorbeeld is voor de kinderen.''

Een openbaar aanklager vindt de affiches ook veel te ver gaan en heeft de fotograaf gedagvaard. Toscani ligt er niet wakker van en zegt dat er in Italië een hevige discussie aan de gang is over homoseksualiteit: ''dus dit was het juiste moment om het te doen. De campagne is niet vulgair, het zijn gewoon twee mannen die samen plezier maken.'' Kledingmerk Ra.Re ligt vanwege de media-aandacht uiteraard ook niet wakker van de ophef rondom de foto's.

Toscani was jarenlang de fotograaf voor de spraakmakende reclames van Benetton.

http://images.fok.nl/upload/060402_272_Ra_Re.jpg

Cc

~Panthera~
02-04-06, 11:33
God, wat schokkend. :moe:

*gaap*

David
02-04-06, 11:44
http://pride.hu/apix/200509/rare02.jpg

waterfiets
02-04-06, 12:14
Geplaatst door Couscousje
''de vulgaire campagne die een slecht voorbeeld is voor de kinderen.''


Komische opmerking als je het medialandschap in Italië overziet waarbij de gemiddelde kale quizmaster met geverfd haar omringd wordt door 15 dames op hoge hakken die amper meer dan een glitter bikini dragen op de heilige zenders van Berlusconi.

David
02-04-06, 12:15
Geplaatst door waterfiets
Komische opmerking als je het medialandschap in Italië overziet waarbij de gemiddelde quizmaster omringd wordt door 15 dames op hoge hakken die amper meer dan een bikini dragen op de heilige zenders van Berlusconi.


Jamaar, da's hetero en dus natuurlijk en gezond!

Dolle Fatima
02-04-06, 12:23
Geplaatst door waterfiets
Komische opmerking als je het medialandschap in Italië overziet waarbij de gemiddelde kale quizmaster met geverfd haar omringd wordt door 15 dames op hoge hakken die amper meer dan een glitter bikini dragen op de heilige zenders van Berlusconi.

Ja daar irriteer ik me ook altijd aan
Over schijnheilig gesproken.

Mill
02-04-06, 12:53
't Zal de emancipatie wel vooruit helpen; iedereen kan nu zien dat homo's òòk C&A-truttig en P&C-braaf zijn.

~Panthera~
02-04-06, 12:55
Geplaatst door Mill
't Zal de emancipatie wel vooruit helpen; iedereen kan nu zien dat homo's òòk C&A-truttig en P&C-braaf zijn.


T zijn net mensen.

sater
02-04-06, 15:06
:wow: arme homofobe Italianen, erfgenamen van antiek Griek - Romeins homo-erotische kunst. [de Zeus adelaar ontvoert Ganymedes om als wijnschenkend schandknaapje te dienen.]

Seif
02-04-06, 16:38
Waarom zijn het altijd juist mannen die de grootste problemen hebben met homo's? Vrouwen hebben d'r altijd minder moeite mee, terwijl die er toch het meeste onder te lijden hebben. ;)

Al3arbi
02-04-06, 16:46
Kijk nooit Italiaanse tv.

~Panthera~
02-04-06, 18:01
Geplaatst door Seif
Waarom zijn het altijd juist mannen die de grootste problemen hebben met homo's? Vrouwen hebben d'r altijd minder moeite mee, terwijl die er toch het meeste onder te lijden hebben. ;)




Omdat vrouwen zich niet bedreigd hoeven te voelen door homo's.
Simpel as that.

Seif
02-04-06, 18:09
Geplaatst door ~Panthera~
Omdat vrouwen zich niet bedreigd hoeven te voelen door homo's.
Simpel as that.

Is bij vrouwen de houding jegens lesbo's hetzelfde als die van mannen jegens homo's?

~Panthera~
02-04-06, 18:17
Geplaatst door Seif
Is bij vrouwen de houding jegens lesbo's hetzelfde als die van mannen jegens homo's?


Dat weet ik niet.
Zou kunnen.
Ik stoor me aan geen van beiden.

Tomas
02-04-06, 18:25
2 dingen: Italiaanse mannen zijn allemaal homo. Dat weet iedereen. En als er ergens op dee'z aard openlijk aan sex wordt gedaan is dat daar wel.

sater
02-04-06, 18:51
Geplaatst door Seif
Is bij vrouwen de houding jegens lesbo's hetzelfde als die van mannen jegens homo's?

:engel: heterovrouwen en homomannen hebben gelijke voorkeuren.

Dwaalspoor
02-04-06, 19:29
Geplaatst door Seif
Is bij vrouwen de houding jegens lesbo's hetzelfde als die van mannen jegens homo's?

Lesbo'' hebben minder de drang om zich te profileren als lesbo en zijn ook veel minder herkenbaar als lesbo. Wellicht dat dat ermee te maken heeft.

gh.wille
02-04-06, 19:48
Geplaatst door Dwaalspoor
Lesbo'' hebben minder de drang om zich te profileren als lesbo en zijn ook veel minder herkenbaar als lesbo. Wellicht dat dat ermee te maken heeft.

Nou er wordt wat minder achter gezocht als b.v twee vrouwen samen winkelend gearmd lopen of samen dansen ( bij gebrek aan mannen ) .
Ook hebben zij geen typisch taal gebruik en het is ook niet vreemd als ze samen ff gaan piesen of zo .

Julien
02-04-06, 21:07
Geplaatst door Dolle Fatima
Ja daar irriteer ik me ook altijd aan
Over schijnheilig gesproken.

Nou op 2M zie ik ook vaak genoeg sexy geklede of opgemaakte vrouwen in beeld komen..

Daarnaast gaat de discussie in italië niet over het feit dat er 2 mensen met elkaar aan het zoenen zijn. Homoseksualiteit is gewoon niet iets waar je mee te koop loopt in Italië, en het is ook niet iets waar je kinderen mee moet confronteren. Dat een vrouw zich sexy kleedt op tv, lijkt me niks mis mee. Dat is normaal en absoluut niet schijnheilig van de Italianen!

duende
02-04-06, 22:22
Geplaatst door Julien
Nou op 2M zie ik ook vaak genoeg sexy geklede of opgemaakte vrouwen in beeld komen..

Daarnaast gaat de discussie in italië niet over het feit dat er 2 mensen met elkaar aan het zoenen zijn. Homoseksualiteit is gewoon niet iets waar je mee te koop loopt in Italië, en het is ook niet iets waar je kinderen mee moet confronteren. Dat een vrouw zich sexy kleedt op tv, lijkt me niks mis mee. Dat is normaal en absoluut niet schijnheilig van de Italianen!
Ik denk dat als er niet zo een poeha over gemaakt wordt en dit soort zaken gewoon als normaal wordt geacepteerd we misschien de volgende generatie van dit soort discussies verlost zijn. Als iets niet stigmatiseerd dan valt het niet op. Laar iemand gewoon zijn/haar geaardheid volgen.

mark61
02-04-06, 22:25
Geplaatst door Julien
Nou op 2M zie ik ook vaak genoeg sexy geklede of opgemaakte vrouwen in beeld komen..

En het verband is?


Daarnaast gaat de discussie in italië niet over het feit dat er 2 mensen met elkaar aan het zoenen zijn. Homoseksualiteit is gewoon niet iets waar je mee te koop loopt in Italië,

Zegt wie? Jij en een zooitje ranzige billenknijpers te Italië? Daar most je dan maar wel s mee te koop gaan lopen.

Italië, land waar het Hooggerechtshof (10 ouwe geile hetero opa's) verklaart dat je met een strakke spijkerbroek erom vraagt verkracht te worden, en dat dat trouwens niet kan, want een verkrachter krijgt nooit die broek uit.

Lamenietlachen man.


en het is ook niet iets waar je kinderen mee moet confronteren .

Zegt wie? Jij en een zooitje ranzige billenknijpers te Italië? Aangevoerd door Jezus topcrimineel himself, die al levenslang had moeten krijgen maar het lukt niet?


Dat een vrouw zich sexy kleedt op tv, lijkt me niks mis mee. Dat is normaal en absoluut niet schijnheilig van de Italianen!

Ah, das dan weer 'normaal'. Hele waardevolle mensen... :fpetaf:

mark61
02-04-06, 22:26
Geplaatst door Dwaalspoor
Lesbo'' hebben minder de drang om zich te profileren als lesbo en zijn ook veel minder herkenbaar als lesbo. Wellicht dat dat ermee te maken heeft.

Vooral in landen waar vrouwen toch al grotendeels een verborgen leven leiden. :hihi: Gaintje, maar wel waar.

Op zich is 'herkenbaar' een stigmatiserende opmerking, want er zijn zoveel homo's 'aan wie je het niet ziet'. Maar aangezien het stereotype bestaat zijn die onzichtbaar. Net als veel Turken die er niet als de archetypische Turk uitzien, dus ook niet als zodanig worden herkend.

Self-fulfilling stereotype leugen.