PDA

Bekijk Volledige Versie : Cohen laakt Marokkaanse jongens op homofeestdag



Reve
03-04-06, 07:33
Gepubliceerd | maandag 3 april 2006. Gewijzigd | maandag 3 april 02:47 uur.


Cohen laakt Marokkaanse jongens op homofeestdag


Van onze verslaggever

AMSTERDAM - Burgemeester Cohen van Amsterdam heeft zaterdag bij de viering van vijf jaar homohuwelijk in Nederland de onevenredig grote betrokkenheid van Marokkaanse jongens bij geweld tegen homo’s gehekeld.


Cohen sprak zijn verbazing erover uit dat het juist Marokkanen zijn die homo’s in de stad lastig vallen. ‘Jongens van wie je zou mogen verwachten dat zij zich kunnen voorstellen hoe het is om gediscrimineerd te worden’, zei de burgemeester, die een recent onderzoek aanhaalde waarin slachtoffers vooral Marokkanen noemen als daders. Cohen: ‘Jongens die kunnen weten hoe hun zusjes met een hoofddoek op, of hun vaders met een djellaba aan, onheus worden bejegend.’

Cohen nam op een feestelijke bijeenkomst honderden dankbrieven in ontvangst van homo’s uit diverse landen. De burgemeester voltrok in 2001 de eerste vier homohuwelijken in de wereld en in Nederland.

Sinds 2001 zijn er ruim 8100 homohuwelijken in Nederland gesloten. Dit jaar zullen er, verwacht het CBS, ruim 1200 homohuwelijken bij komen. Volgens het CBS stabiliseert het aantal huwelijken sinds 2004. In navolging van Nederland, hebben in Europa alleen Belgie (2003) en Spanje (2005) het homohuwelijk ingevoerd.

waterfiets
03-04-06, 08:14
Gelukkig is het altijd pais en vree op dit forum wat dit onderwerp betreft ...

Bakra
03-04-06, 08:31
het blijft akelig stil ...

Juliette
03-04-06, 08:32
Geplaatst door waterfiets
Gelukkig is het altijd pais en vree op dit forum wat dit onderwerp betreft ...

:zegniets:

Tomas
03-04-06, 09:16
Geplaatst door Reve

Cohen sprak zijn verbazing erover uit dat het juist Marokkanen zijn die homo’s in de stad lastig vallen. ‘Jongens van wie je zou mogen verwachten dat zij zich kunnen voorstellen hoe het is om gediscrimineerd te worden’, zei de burgemeester, die een recent onderzoek aanhaalde waarin slachtoffers vooral Marokkanen noemen als daders. Cohen: ‘Jongens die kunnen weten hoe hun zusjes met een hoofddoek op, of hun vaders met een djellaba aan, onheus worden bejegend.’


Cohen maakt hier de naieve vergissing om te denken dat iedereen in staat is om te kunnen relativeren. Als ze dat konden bestond het probleem helemaal niet.

Cherry Bo
03-04-06, 09:21
Geplaatst door Tomas
Cohen maakt hier de naieve vergissing om te denken dat iedereen in staat is om te kunnen relativeren. Als ze dat konden bestond het probleem helemaal niet.

Het kan veel simpeler:

Zusjes met een hoofddoek op mogen niet 'onheus bejegend' worden.
Meisjes met losse haren mogen wél 'onheus bejegend' worden.

Vaders in djellaba's mogen niet 'onheus bejegend' worden.
Homo's mogen wél 'onheus bejegend' worden.

Zo moeilijk is dat toch niet?

Mark
03-04-06, 09:22
Heerlijk die Cohen wijsheden, net zoals "Negers worden gediscrimineerd dus kunnen zelf geen racistische denkbeelden hebben" :haha:

Wat zou ik toch graag in zijn naive fantasiewereld leven...

ps. wat een mooi woord toch in de titel

laken
laakte
hij laakt

wie gebruikt dat wel eens in het dagelijks leven?

Tomas
03-04-06, 09:23
Geplaatst door Cherry Bo
Het kan veel simpeler:

Zusjes met een hoofddoek op mogen niet 'onheus bejegend' worden.
Meisjes met losse haren mogen wél 'onheus bejegend' worden.

Vaders in djellaba's mogen niet 'onheus bejegend' worden.
Homo's mogen wél 'onheus bejegend' worden.

Zo moeilijk is dat toch niet?

Voor Cohen wel. Die moet 't nog leren.

Tomas
03-04-06, 09:24
Geplaatst door Mark
Heerlijk die Cohen wijsheden, net zoals "Negers worden gediscrimineerd dus kunnen zelf geen racistische denkbeelden hebben" :haha:

Wat zou ik toch graag in zijn naive fantasiewereld leven...

ps. wat een mooi woord toch in de titel

laken
laakte
hij laakt

wie gebruikt dat wel eens in het dagelijks leven?

De pers is ietwat voorzichtig geworden in zijn uitlatingen. Met "laken" hopen ze wat onduidelijk over te komen denk ik.

Cherry Bo
03-04-06, 09:27
Geplaatst door Mark

ps. wat een mooi woord toch in de titel

laken
laakte
hij laakt

wie gebruikt dat wel eens in het dagelijks leven?

Daar is over nagedacht.

Het is om te maskeren dat het eigenlijk 'afkeuren' betekent.

Maar dat verstaan de meeste mensen, dat moet je niet willen, anders wil er nooit meer een Marokkaan thee met je drinken.

mark61
03-04-06, 09:31
Geplaatst door Mark
ps. wat een mooi woord toch in de titel

laken
laakte
hij laakt

wie gebruikt dat wel eens in het dagelijks leven?

Fantastisch woord inderdaad. 50er jaren?

Cherry Bo
03-04-06, 09:36
la·ken1 (het ~, ~s)
1 doek die over iets wordt uitgespreid, vooral van linnen of katoen
2 effen viltachtige geweven wollen stof

Voilà.

Hij probeerde er doekjes om te winden. :o

Tomas
03-04-06, 09:37
Geplaatst door Mark
maar laken betekent toch neuken?

als in : "Cohen laakt Marokkaanse jongens op homofeestdag" ?

Ja, dat weten wij.

sater
03-04-06, 09:39
Geplaatst door mark61
Fantastisch woord inderdaad. 50er jaren?

:mrt2: Braaf Marokkaantjes kapittelend Jobje.
Waar blijven gemeentelijke inspanningen om voorlichting [homo]seksualiteit op scholen en in buurthuizen extra te stimuleren? Waarom wordt de druk op de onderwijsminister niet opgevoerd om bedoelde voorlichting bij wet verplicht te stellen?

Mark
03-04-06, 09:48
Ik bedoel begrijp me niet verkeerd, ik mag die homos ook niet maar die marokkanen moeten gewoon hun mond houden :p


:nerd:

David
03-04-06, 09:51
Een beetje flauw van Cohen. Ja, inderdaad, er zijn problemen tussen homo's en Marokkaanse jongens. Al worden die in de pers zwaar overdreven. Maar lost het iets op om in de krant te gaan roepen dat dat moet ophouden en het vervolgens daar bij te laten? Weer maar een sneer uitdelen aan Marokkanen en verder niks?

De Nederlandse regering zou moreel leiderschap moeten tonen in deze kwstie. Er daadwerkelijk iets aan doen. Het verplicht stellen van voorlichting over homoseksualiteit op alle scholen zou een begin zijn. Het niet aan scholen zelf overlaten - scholen zijn al zo zwaar belast dat ze dit soort 'lastige' zaken maar liever laten liggen. Op Islamitische scholen, zeker. Maar ook op Christelijke scholen. Christelijke scholen zijn dolgelukkig - die ruiken nu ook hun kans om die rare homo's maar weer af te serveren. Homofobie op de arbeidsmarkt, in de zorg, de ouderenzorg, de gehandicaptenzorg: dat moet worden aangepakt. De regering zou duidelijk moeten maken dat homofobie nergens wordt getolereerd, hoe mooi het ook vaak verpakt wordt. Veel delen van de maatschappij komen weg met homofobie omdat ze het zo vlot verpakken. Marokkaantjes komen er niet mee weg. Dat is het probleem met die Marokkaanse gastjes: ze hebben slechte pr.

Nederland is nogal makelijk in dit soort zaken. Homo's hebben nu gelijberechtiging, ze mogen trouwen, dus ze moeten niet zeiken. In de wet staat dat je homo's niet mag pesten, dus dan is het goed. De regering moet zorgen dat zo'n wet ook vanzelfsprekend wordt, en dat doen ze niet. Nee, een paar Marokkaanse klotepubertjes beschuldigen is makkelijker.

De regering mag van mij best de problemen benoemen die er zij tussen homo's en Marokkaanse gastjes. Ook de problemen met een El Moumni. Maar tik dan ook de paus, bisschoppen en ander kerkelijk volk op de vingers. Maak dudelijk dat je het niet eens bent met zo'n homofobe troep als in Polen en Moskou. Tik Verdonk op de vingers - hard - als ze met het bizarre plan komt om homo's terug te sturen naar Iran. Tik haar nog harder op de vingers als ze verklaart dat de Iranese homo's dan maar stiekem hun leven moeten leiden. Laat zien waar je als regering voor staat. Maar dat doen ze niet.

Er zijn problemen tussen homo's en Marokkaanse jongens, dat klopt. Zelf heb ik er nooit wat van gemerkt, behalve dan het geraaskal hier op dit prikbord van Schaap en Vickie, maar dat kan ik nauwelijks serieus nemen. Eigenlijk zijn die problemen een teken van intergratie. Die jongens eisen luid en duidelijk hun paats op in de maatschappij - en dat is heel Hollands. Het is vreselijk jammer dat dat ten koste gaat van homo's, maar wat hadden we dan verwacht? Die jongens voelen zich zwak en onzeker en zetten een grote bek op tegen een groep mensen die in hun ogen nog net iets lager staat in de pikorde dan zij zelf. Dat is ze zo geleerd. En dat moet de regering aanpakken door moreel leiderschap te tonen, door zelf het goede voorbeeld te geven en door homofobie op alle fronten drastisch aan te paken. Niet door te gaan roepen dat het zo jammer is.

Tomas
03-04-06, 09:55
Geplaatst door David
..lang verhaal...

Wie laat je dit soort stukjes schrijven?

David
03-04-06, 10:00
Geplaatst door Tomas
Wie laat je dit soort stukjes schrijven?


hoezo?

Tomas
03-04-06, 10:03
Geplaatst door David
hoezo?

Grapje. Laat maar. Ik ga wel weer aan het werk.

~Panthera~
03-04-06, 10:05
Yep, zo ZOU het moeten, maar de Gristelijke shit die er nu zit, vind het ook allemaal wel best zo. :moe:

Mark
03-04-06, 10:05
Geplaatst door Tomas
Grapje. Laat maar. Ik ga wel weer aan het werk.

Ja schiet eens op man ik heb mijn koffie al een half uur geleden besteld :)

Tomas
03-04-06, 10:07
Geplaatst door Mark
Ja schiet eens op man ik heb mijn koffie al een half uur geleden besteld :)

Een half uur? Man, in z'n land zou ik niet kunnen leven.

waterfiets
03-04-06, 12:24
Geplaatst door David
Niet door te gaan roepen dat het zo jammer is.

Nou het benoemen vind ik ook prima; Cohen heeft best gezag en oogst veel waardering, ook in allochtone kring. Dus als hij zoiets zegt heeft dat best impact.

Julien
03-04-06, 12:31
Geplaatst door David

De regering mag van mij best de problemen benoemen die er zij tussen homo's en Marokkaanse gastjes. Ook de problemen met een El Moumni. Maar tik dan ook de paus, bisschoppen en ander kerkelijk volk op de vingers. Maak dudelijk dat je het niet eens bent met zo'n homofobe troep als in Polen en Moskou.

Ik vind ook dat je niet alleen naar Marokkaanse jongens moet kijken. Maar om de katholieke kerk nou op 1 lijn te zetten met imams/ moslims die zeggen dat homo's dood moeten, vind ik weer overdreven. De Kerk keurt homoseksualiteit af, o.k. Maar dat is dan ook alles. En Polen kan dan misschien homofoob zijn in vergelijking met Nederland. Met Iran kun je het absoluut niet vergelijken. Ik las nog laatst over een bloeiende homoscene in Warschau.

Bar
03-04-06, 12:32
Geplaatst door sater
:mrt2: Braaf Marokkaantjes kapittelend Jobje.
Waar blijven gemeentelijke inspanningen om voorlichting [homo]seksualiteit op scholen en in buurthuizen extra te stimuleren? Waarom wordt de druk op de onderwijsminister niet opgevoerd om bedoelde voorlichting bij wet verplicht te stellen?

Heb de jaren nog meegemaakt dat het COC jaarlijks bij ons op school kwam.
Dat ging allemaal in pais en vree.

Wanneer ze nu in de grote steden dit weer zouden doen, moeten ze minstens een body-guard meebrengen.

Je kunt deze voorlichting als overheid wel verplichten, maar wie kun je verplichten lijf en leden te riskeren?

David
03-04-06, 12:39
Geplaatst door Julien
Ik vind ook dat je niet alleen naar Marokkaanse jongens moet kijken. Maar om de katholieke kerk nou op 1 lijn te zetten met imams/ moslims die zeggen dat homo's dood moeten, vind ik weer overdreven. De Kerk keurt homoseksualiteit af, o.k. Maar dat is dan ook alles. En Polen kan dan misschien homofoob zijn in vergelijking met Nederland. Met Iran kun je het absoluut niet vergelijken. Ik las nog laatst over een bloeiende homoscene in Warschau.


Nonsens. Alle grote monotheistische religies hebben hetzelfde standpunt over homoseksualiteit: het mag niet en wie het toch doet moet dood. Naar de katholieke kerk en de rabijnen luistert bijna niemand meer op dat punt, dat is het verschil. Tolerantie t.a.v. homoseksualiteit heeft geen moer te maken met religie, maar met cultuur: luister je wel of niet naar je religie.

Polen is verschrikkelijk homofoob. Iran is nog erger, maar dat praat Polen niet goed. Bloeiende homoscene in Warschau? Wat sneue kroegen, misschien. Een paar plekken waar mensen elkaar kunnen ontmoeten en wellicht snelle seks kunnen hebben. Maar verder? Met je partner een huis huren of kopen? Een leven opbouwen? Met je partner naar een bedrijfsfeestje? Je partner mee naar de bruiloft van tante Sjaan? Openlijk homo zijn op de arbeidsmarkt? Vergeet het maar in Polen. Met dank aan eeuwen indoctrinatie door de katholieke kerk.

Julien
03-04-06, 12:48
Geplaatst door David
Nonsens. Alle grote monotheistische religies hebben hetzelfde standpunt over homoseksualiteit: het mag niet en wie het toch doet moet dood. Naar de katholieke kerk en de rabijnen luistert bijna niemand meer op dat punt, dat is het verschil. Tolerantie t.a.v. homoseksualiteit heeft geen moer te maken met religie, maar met cultuur: luister je wel of niet naar je religie.
Kun je me 1 hedendaagse priester of bisschop noemen die zegt dat homo's dood moeten? En dat hoeft niet eens in Nederland te zijn. Ook buiten Europa hoor je zulke geluiden nergens. Het klopt wel dat de Bijbel net zo anti-homo is als de Koran. Maar het verschil tussen christenen en moslims/ joden is, dat de christenen seculier zijn en zelfs de meest conservatieve christen vindt dat je het straffen aan God moet overlaten. Daarnaast bestaat er een groep christenen die zo tolerant zijn dat ze homo's laten trouwen in christelijke kerken! Dat vind je in geen enkel ander geloof.


Polen is verschrikkelijk homofoob. Iran is nog erger, maar dat praat Polen niet goed. Bloeiende homoscene in Warschau? Wat sneue kroegen, misschien. Een paar plekken waar mensen elkaar kunnen ontmoeten en wellicht snelle seks kunnen hebben. Maar verder? Met je partner een huis huren of kopen? Een leven opbouwen? Met je partner naar een bedrijfsfeestje? Je partner mee naar de bruiloft van tante Sjaan? Openlijk homo zijn op de arbeidsmarkt? Vergeet het maar in Polen. Met dank aan eeuwen indoctrinatie door de katholieke kerk.
De Polen zijn misschien homofoob. Maar ik heb echt gelezen dat er homobars en -disco's legaal kunnen staan in Warschau waar steeds meer bezoekers op afkomen.
Het beeld wat je in je laatste alinea schetst, is iets wat slechts in 2 a 3 landen op de hele wereld kan (Nederland, België, Skandinavie ? ) Dat 99% van de wereld er anders over denkt, is niet iets wat je moet negeren. Wie is hier de uitzondering?

sater
03-04-06, 12:50
Geplaatst door Bar
Heb de jaren nog meegemaakt dat het COC jaarlijks bij ons op school kwam.
Dat ging allemaal in pais en vree.

Wanneer ze nu in de grote steden dit weer zouden doen, moeten ze minstens een body-guard meebrengen.

Je kunt deze voorlichting als overheid wel verplichten, maar wie kun je verplichten lijf en leden te riskeren?

:zozo: de Hiv Vereniging Amsterdam gaat door met voorlichting geven.

David
03-04-06, 12:56
Geplaatst door Julien
Kun je me 1 hedendaagse priester of bisschop noemen die zegt dat homo's dood moeten? En dat hoeft niet eens in Nederland te zijn. Ook buiten Europa hoor je zulke geluiden nergens. Het klopt wel dat de Bijbel net zo anti-homo is als de Koran. Maar het verschil tussen christenen en moslims/ joden is, dat de christenen seculier zijn en zelfs de meest conservatieve christen vindt dat je het straffen aan God moet overlaten. Daarnaast bestaat er een groep christenen die zo tolerant zijn dat ze homo's laten trouwen in christelijke kerken! Dat vind je in geen enkel ander geloof.

Klopt. Ze gaan dus dwars tegen hun eigen heilige boek in. Kwestie van cultuur - hoe letterlijk neem je een heilig boek.



De Polen zijn misschien homofoob. Maar ik heb echt gelezen dat er homobars en -disco's legaal kunnen staan in Warschau waar steeds meer bezoekers op afkomen.
Het beeld wat je in je laatste alinea schetst, is iets wat slechts in 2 a 3 landen op de hele wereld kan (Nederland, België, Skandinavie ? ) Dat 99% van de wereld er anders over denkt, is niet iets wat je moet negeren. Wie is hier de uitzondering?

Dus als er een paar kroegen zijn moeten nichten niet zeuren? En dat er maar een paar landen ter wereld zijn waar homo's een normaal leven kunnen leiden betekent alleen maar dat er nog veel te doen is. Heel veel.

waterfiets
03-04-06, 13:19
Geplaatst door David
Tolerantie t.a.v. homoseksualiteit heeft geen moer te maken met religie, maar met cultuur: luister je wel of niet naar je religie.


En met geld natuurlijk. De RK kerk is recent met homo bashing begonnen omdat ze nogal wat pedofilie schandalen achter de rug hebben die ze veel geld hebben gekost en waar ze een zondebok voor zoeken.

Sahara
03-04-06, 14:01
Geplaatst door Cherry Bo
Daar is over nagedacht.

Het is om te maskeren dat het eigenlijk 'afkeuren' betekent.

Maar dat verstaan de meeste mensen, dat moet je niet willen, anders wil er nooit meer een Marokkaan thee met je drinken.

Je moet je bek houden, snol!

Cherry Bo
03-04-06, 14:11
Geplaatst door Sahara
Je moet je bek houden, snol!

Ik ook van jou.

(P.s. Die posting was ironisch bedoeld, maar dat schijn je niet te snappen.
Maar inderdaad, ik draag geen hoofddoek.)

mark61
03-04-06, 14:13
Geplaatst door Sahara
Je moet je bek houden, snol!

Jij bent af, jij mag niet meer op de thee bij baas Cohen.

En ze was niet eens lesbo...:(

waterfiets
03-04-06, 14:36
Geplaatst door Mark
ps. wat een mooi woord toch in de titel

laken
laakte
hij laakt

wie gebruikt dat wel eens in het dagelijks leven?

Nou en wat vind je van dat 'snol' hierboven. Dat woord hoor je toch eigenlijk ook nooit meer.

"Je gedrag is laakbaar! Scheer je weg snol. ".

Cherry Bo
03-04-06, 14:41
Geplaatst door waterfiets

"Je gedrag is laakbaar! Scheer je weg snol. ".

:haha:

Schavuit!

duende
03-04-06, 14:49
Geplaatst door Cherry Bo
:haha:

Schavuit!
Lichtekooi!

Cherry Bo
03-04-06, 15:00
Geplaatst door duende
Lichtekooi!

Schuinsmarcheerder!

Met je onzedelijke levenswandel!

mark61
03-04-06, 15:08
Geplaatst door Cherry Bo
Schuinsmarcheerder!

Met je onzedelijke levenwandel!

Dame van lichte zeden alsmede twijfelachtig allooi!

Cherry Bo
03-04-06, 15:14
Geplaatst door mark61
Dame van lichte zeden alsmede twijfelachtig allooi!

Deksels hoerenjong!

delirious
03-04-06, 17:37
Geplaatst door David
Een beetje flauw van Cohen. Ja, inderdaad, er zijn problemen tussen homo's en Marokkaanse jongens. Al worden die in de pers zwaar overdreven. Maar lost het iets op om in de krant te gaan roepen dat dat moet ophouden en het vervolgens daar bij te laten? Weer maar een sneer uitdelen aan Marokkanen en verder niks?

De Nederlandse regering zou moreel leiderschap moeten tonen in deze kwstie. Er daadwerkelijk iets aan doen. Het verplicht stellen van voorlichting over homoseksualiteit op alle scholen zou een begin zijn. Het niet aan scholen zelf overlaten - scholen zijn al zo zwaar belast dat ze dit soort 'lastige' zaken maar liever laten liggen. Op Islamitische scholen, zeker. Maar ook op Christelijke scholen. Christelijke scholen zijn dolgelukkig - die ruiken nu ook hun kans om die rare homo's maar weer af te serveren. Homofobie op de arbeidsmarkt, in de zorg, de ouderenzorg, de gehandicaptenzorg: dat moet worden aangepakt. De regering zou duidelijk moeten maken dat homofobie nergens wordt getolereerd, hoe mooi het ook vaak verpakt wordt. Veel delen van de maatschappij komen weg met homofobie omdat ze het zo vlot verpakken. Marokkaantjes komen er niet mee weg. Dat is het probleem met die Marokkaanse gastjes: ze hebben slechte pr.

Nederland is nogal makelijk in dit soort zaken. Homo's hebben nu gelijberechtiging, ze mogen trouwen, dus ze moeten niet zeiken. In de wet staat dat je homo's niet mag pesten, dus dan is het goed. De regering moet zorgen dat zo'n wet ook vanzelfsprekend wordt, en dat doen ze niet. Nee, een paar Marokkaanse klotepubertjes beschuldigen is makkelijker.

De regering mag van mij best de problemen benoemen die er zij tussen homo's en Marokkaanse gastjes. Ook de problemen met een El Moumni. Maar tik dan ook de paus, bisschoppen en ander kerkelijk volk op de vingers. Maak dudelijk dat je het niet eens bent met zo'n homofobe troep als in Polen en Moskou. Tik Verdonk op de vingers - hard - als ze met het bizarre plan komt om homo's terug te sturen naar Iran. Tik haar nog harder op de vingers als ze verklaart dat de Iranese homo's dan maar stiekem hun leven moeten leiden. Laat zien waar je als regering voor staat. Maar dat doen ze niet.

Er zijn problemen tussen homo's en Marokkaanse jongens, dat klopt. Zelf heb ik er nooit wat van gemerkt, behalve dan het geraaskal hier op dit prikbord van Schaap en Vickie, maar dat kan ik nauwelijks serieus nemen. Eigenlijk zijn die problemen een teken van intergratie. Die jongens eisen luid en duidelijk hun paats op in de maatschappij - en dat is heel Hollands. Het is vreselijk jammer dat dat ten koste gaat van homo's, maar wat hadden we dan verwacht? Die jongens voelen zich zwak en onzeker en zetten een grote bek op tegen een groep mensen die in hun ogen nog net iets lager staat in de pikorde dan zij zelf. Dat is ze zo geleerd. En dat moet de regering aanpakken door moreel leiderschap te tonen, door zelf het goede voorbeeld te geven en door homofobie op alle fronten drastisch aan te paken. Niet door te gaan roepen dat het zo jammer is.


Correctemundo Davido.

David
03-04-06, 20:32
Geplaatst door delirious
Correctemundo Davido.


:blowen:

Dwaalspoor
03-04-06, 21:30
Naar aanleiding van het toelaten van het huwelijk van homo's verscheen zaterdag in de Telegraaf een artikel daarover. De afwijzende reakties. Daar hoor je politici niet over want dat maakt het complexer. Eenzijdig op Marokkanen wijzen maakt het zo simpel voor het simpele volk.


Afschaffen het homohuwelijk. Het huwelijk is iets voor 1 man en 1 vrouw, niets meer en niets minder. Verzin voor homo's maar wat anders.
Arnout Van Zoutwater, Ten Driel za 1/4, 10:31

Huwelijk is iets tussen man en vrouw. Deze geaardheid is onnanuurlijk en niet normaal. Accepteer het maar maak er geen circus van, het is en blijft een afwijking.
Ralf, za 1/4, 10:45

Kan je zien hoeveer Nederland al door is geschoten. Je wordt er toch misselijk van. Een huwelijk is iets tussen een man en vrouw.
piet, Bozum za 1/4, 11:37

volkomen belachelijk, onvoorstelbaar bahh ik moet er van kotsen volgens mij zijn ze daar in den haag allemaal nicht. afschaffen zeg ik!!
leen, rhenen za 1/4, 11:39

homohuwelijk is een 'contradictio in terminus'. Ofwel een onmogelijk samengebreid begrip. Heb overigens wel begrip voor het samenzijn.
J.M. van den Berg, Emmeloord za 1/4, 11:41

Dat is 5 jaar te lang, volslagen tegennatuurlijk!
Theo v.d. Burgh, Den Haag za 1/4, 12:01

Was het maar een 1 April grap geweest, ziekelyke kronkel in bovenkamers vind ik. maar als weer duidelyk blykt , Hollandse vooruitstrevendheid HUM HUM?? en O zo toonaangevend. de hele we......... Joop Canada.
Joop Canada, Arthur za 1/4, 12:01

Ik ben zelf homo, maar inderdaad wat een onzin! Daarbij, waarom moet je perse gaan trouwen? de meeste homo's zijn samen maar gaan nog met andere naar bed. En waarom al die stomme activiteiten organiseren? (gaygames e.d.) wil je soms een aparte groep zijn? In dat opzicht is het te vergelijken met Nazi-duitsland, wat ook al hard schreeuwde dat Blond haar en blauwe oger de ubermensch is, nu gillen homo's dat iedereen ze moet accepteren, omdat ze nou eenmaal vinden?? belachelijk. Daarbij, aids word wel degelijk onder de homo's verspreid, wil je harde feiten? 87% is homo en lijd aan hiv, terwijl NOG GEEN 10 hetero is en aan hiv lijd!!!!!!!!
polo, za 1/4, 14:13

Homosexualiteit bij mens en dier heeft door de eeuwen heen bestaan. De laatste jaren neemt het aantal homosexuelen wel extreem toe. Het staat allemaal in het laatste hoofdstuk van de bijbel beschreven en het betekent dat we al ver op weg zijn naar de ondergang van het leven op aarde.
marie, france za 1/4, 14:16

Wanneer gaan twee televisietoestellen met elkaar trouwen ? Of twee auto's? Lijkt me leuk, kunnen er weer dranghekken worden geplaatst. Moet toch kunnen? Alles moet toch kunnen in Nederland? Nou, jullie komen er vanzelf wel achter, ga vooral zo door. Nederland bestaat spoedig niet meer? Of zijn er toch nog genoeg normale mensen die homohuwelijken onaanvaardbaar vinden? In elk geval denk ik dat de schuld niet in eerste instantie bij die ontspoorde zielen ligt, die weten nu eenmaal niet beter lijkt het wel, zielig genoeg. Maar het is de "overheid" die zich diep moet schamen!!! DOE ER IETS AAN OF NEDERLAND GAAT VANZELF TELOOR, OF WILLEN JULLIE DAT JUIST ?
W. ALG, WALGISTAN za 1/4, 14:17

Ik vind dat iedereen lekker mag zijn wie hij/zij wil zijn en met wie dan ook ! Als je maar gelukkig bent. Laat anderen dan ook in hun waarden!
Good-behaviour, Rotterdam za 1/4, 14:27

Alleen de kerk veroordeeld het homohuwelijk. en juist de kerk is degene die zich moet gaan beraden op alles wat er in de wereld fout gaat
flip, za 1/4, 14:34

Beste medemens, aangezien het inwonertal over de gehele aardbol explosief aan het stijgen is en we dus snel deze aardbol naar de wereld helpen,is het misschien nog niet zo'n gek idee,iig wat minder mensen die zichzelf voortplanten op de natuurlijke manier en dan van die enge dingen op hun kinderen projecteren,zoals het geval was met de ouders van de vele mensen die hierboven hebben gereageert. Homosexualiteit is echt geen afwijking noch ziekte,maar dat gaat er bij de bekrompen onzinnige hoofdjes toch niet in,laat mij lekker in m'n waarde met mijn man al drie en half jaar gelukkig getrouwd na een samenzijn van 10jaar,gelukkig geen drang naar kinderen,want dat moet je dan ook weer gaan verdedigen in de maatschappij. Wel lekker naar Paul de leeuw kijken en lachen,dat hij kindjes heeft is zeker 'anders'??
Ik ben een flikker en ben er trots op!!!!!!, Amsterdam za 1/4, 14:39

De grootste imbeciliteit is wel "Homo/Lesbo is GEEN keuze". Alles is keuze, alleen 'de hypocriet' in de Mens is; dat die 'die keuze' is vergeten en waar iedereen voor KOMT TE STAAN/VOOR HEEFT GESTAAN. De Homo/Lesbo HEEFT WEL DIE KEUZE GEHAD en zegt(en door het infantiel Maatschappelijk-denken gevoed)nu dat het DNA_ERFELIJK is, aangeboren etc..DAT ZEGGEN HOMO/LESBO alleen omdat hij/zij de verkeerde KEUZE maakten. De mens is Meesterlijk en vooral in verkeerde keuzes maken, en zeker in homo.lesbo_ keuzes. Je hebt voor de keuze gestaan om je vrouwelijke & mannelijke energie tot Eenheid te brengen binnen jezelf, echter alle homo's/lesbo's(door onvolwassen keuze), hebben hun toegevoegde tegenpool als keuzemogelijkheid, naar hun geslachtsdeel vertaald ipv. naar een Geestelijkplan(De Goddelijke Androgeniteit HAD JULLIE DOEL MOETEN WEZEN). Ze zijn daarom in hun groei blijven steken. Iedereen was bij aanvang al een God/Godin, iedereen is zijn eigen schepper. Je bent je eigen DNA-meester, een toekomsige Ufonaut en God van het Helal; dus geen kuttenlikster of kontneuker, verkeerde keuze-keuze beest!
Jullie eeuwige tweelings 'vlam', A'dam za 1/4, 14:43

Ik wil straks ook trouwen met mijn wrattenzwijn. Moet ook kunnen toch?
Nico Villy, Vlaanderen za 1/4, 14:46

VdB uit Amsterdam wis en waarachtig dat er onder dier en mens homofilie bestaat!
de Jannies, za 1/4, 14:49

Volslagen krankzinning,homohuwelijk,het zou verboden moeten worden.Nederland loopt altijd voorop in de wereld,hebben niet door,dat ze de normale nederlanders voor schut zetten!
moniek, zoutkamp za 1/4, 14:50

Om te beginnen, ben ik tegen het homohuwelijk.Het huwelijk is iets wat God heeft gegeven tussen man en vrouw. maar blijkbaar is er geen normen en waarde.
Danielle, za 1/4, 14:51

Ik wil met mijn hond trouwen.
Boerenkaaskop, Dar al Harb za 1/4, 14:53

Het huwelijk is en blijft een verbintenis tussen twee personen: al eeuwenlang. Personen mensen! De man en vrouw zijn personen, echter ook twee mannen en twee vrouwen. Matrimonium.
Sjoukje, Breda za 1/4, 15:04

make love no war. Dat is hier misschien van toepassing bij zo weinig verdraagzaamheid.
marjan, egmond za 1/4, 15:06

Allemaal onvolwassen kinderen zijn het met een Geestelijk niveau van niet meer dan 11 jaar; Die imbeciel van een Maatschappij is de boosdoener; Ze zien nu dat 'Het Gezin is de hoeksteen v/d samenleving' ook niet meer werkt; en mot je GVD daarom maar Homo/Lesbo worden!? Liefde!!!! ook voor de onvolwassen homo's/lesbo's GELDEND, daarvoor hoef je ECHT niet in het huwelijks(zinkende)bootje. Deze Infantiel van een Maatschappij laat zien momenteel; dat ze angstvallig aan haar laatste strohalm zich vast klampt(Homo-huwelijk, ha,ha,ha,!!!!!) en naast, omdat niemand weet waar ze vandaan komt, ook allerminst weet waar ze naar toe gaat. Nog minder weet deze Maatschappij wat LIEFDE Is. Iedereen is gewoon GOD, lazerop Homo, Pot! en maak ik zo meteen nog ruzie met mijn miljoenen Ufo's als het MOT!!!?????
John Dubbeld, Rotterdam za 1/4, 15:07

ik zou in deze tijd een strenge selektie doen bij wie ik zou willen komen als kind; geen geweld in huis, liefde, respect, harmonie, zorg, en altijd iemand thuis voor mij, en bij ouders die een goede relatie hebben en niet gaan scheiden maakt me niet uit wie het zijn zolang ze maar hoge normen hebben op allerlei gebieden
Joshua, za 1/4, 15:12

triest in en in triest, Wanneer een rekel zin heeft doet hij het met een teef, Wanneer een stier zin heeft doet hij het met een koe, Wanneer een Haan wat wil springt hij bovenop een kip. Dat is een ingeschapen iets. Gelukkig hebben dieren dat nog, Maar mensen zijn blijkbaar gekker dan dieren. Triest echt heel triest... En waar was het eerste homo (Huwelijk ? ) ook alweer ! Ergens in Africa, Azie of Zuid Amerika, Bij mensen die niet beter weten !!! Nee NEDERLAND, Triest heel triest. Echt daar kan ik om wenen, om huilen, om snikken enz...
triest, za 1/4, 15:23


LACHEN, je ziet precies wie hier dom, hypocriet is en ZELFGENOEGZAAM. Geestelijk armzalig en een MASSA_product; de pro-zieke-onvolwasen Homo/lesbo. Heksen, zwarte magiërs en oer domme Super-Egoïsten zijn het met als doel vernietiging van Mens en Planeet. Ze hebben nergens verstand van; Ze geloven niet in UFO's- Aliens - Sananda(=Jezus)- Maitreya(=Krishna) - Verlichting - Shape Shifting - Teleportatie - etc. etc. en 'zien nooit in de Toekomst' alleen in hun bekrompen 'íkje' - baby's van een 3e-dimensie nivo zijn het, die zichzelf een weinig geestelijk niveau te ontplooien geven. Trendy-de Society-VIP -volgen- ze slechts "om er juist bij te horen". Hun bronnen zijn haat en het liefst zien zij een Sodom & Gomore. De Christus en God v/d Nieuwe tijd, daarvan ontkennen ze hun bestaan, ze zijn de achterlijke en society-gehechten, blind en doofstom geboren. Hun keus om een God/Godin te worden, hebben ze ontkent door de maatschappij na te lullen en te LIEGEN alsof " het aangeboren zou zijn ". Ik heb jullie zelf zo geschapen-oftewel GEKLOOND als Meester v/h DNA als Man en Vrouw/ Als Yang en YING. Jullie Homo/lesbo's hebben echter de Vrije Wil misbruikt en geweigert verantwoording te nemen als schepper/schepster van dit Universum- Je tegen mij - DUS tegen jezelf- De God die jij BENT gekeerd. En droom je nu dat je interessant bent; terwijl je HET JUIST NIET BENT!!!!!
GOD, Hemel za 1/4, 15:32

Meteen afschaffen! Het is niet normaal. Ik ben het er ook niet mee eens dat het een geaardheid is. Het zit gewoon tussen de oren. Ze zijn gaan denken dat ze homo zijn terwijl dat niet zo is. En als ik er aan denk wat ze met elkaar doen. Bah, wat goor! Huiveringwekkend gewoon.
Ed, Amsterdam za 1/4, 15:34

Ik geloof in Adam and Eve, niet in Adam and Steve.............
O.F.S., Hof van Eden za 1/4, 15:35

Ik heb medelijden met de kinderen in zo,n relatie krijgen in mijn ogen een totaal verkeerde opvoeding. en zijn de verschoppelingen van de toekomst. waar zijn de normen en waarden gebleven nederland moest zonodig een weer voorop lopen afserveren de nichten en lesbo,s.
D. ILDO., za 1/4, 15:44

AFSCAFFEN DAT HUWELIJK.Alles wat in je natuur zit is nog niet goed. Een mens is geneigt tot alle kwaad. Dat wil toch niet zeggen dat we daar naar moeten luister. Ik heb niets tegen de natuurlijk homo seksuele geaardheid maar tegen de praktisering hiervan. Beter in de 17 eeuw leven dan deze godeloosheid
Malensteijn, Harderwijk za 1/4, 15:58


''Geweldig''Dat was nu eens een stap ''voorwaarts'' waar pretpark Dutchneyland op zat te ''wachten''
Hetro., za 1/4, 16:30

Pimp Fortuyn had anders helemaal geen moeite met een paar lekkere Marokkaanse jongensbillen! Best wel een geile gedachte om te beseffen dat zo'n lekkere jongen door het bedrijven van de herenliefde nooit meer in de moslimhemel kan komen.
Mocrolover, Lekker veel za 1/4, 16:30

De wereldbevolking groeit snel. Als er niet genoeg eten, water of land meer is zullen we zeker weer oorlog krijgen. Als 10% van de bevolking homo is mag een heterostel 2,22 kinderen krijgen zonder dat de wereldbevolking groeit. Als 1/3 van de wereldbevolking homo is mogen ze zelfs 3 kinderen krijgen. De natuur (God) heeft het perfect geregeld maar mensen kunnen/mogen niet zijn wie ze zijn van sommigen omdat het anders is en ze zich niet kunnen verplaatsen in de persoon die dan anders is. Dat is behalve arrogant (denken dat hun gevoelens, gedachten de enige juiste zijn) ook dom en zelfs Godslastering.
hans, amsterdam za 1/4, 16:45

er is geen stukje groen meer veilig of je komt die opdringerigge viespeuken tegen. lekker met ze alle vies doen. dierlijk gedrag. en zeg er niets van want je bent gelijk een racist etc.
berend, amsterdam za 1/4, 16:57

het begrip huwelijk is hier totaal ontwricht, als ik zo die reacties lees. Het heeft niets met modern te maken maar met begripsinhouds-vervuiling. En dat laatste is wel een 'moderne' en vooral linkse trend.
J.M. van den Berg, Emmeloord za 1/4, 17:32

Ik blijf het raar vinden .We lijken wel beesten .sodom en gomorra !!! Hier gaan we aan ten onder .De geschiedenis herhaalt zich toch wel .
meij, e za 1/4, 17:38

Binnenkort mag men met een koe/ paard/ hond trouwen. Nederland o... Nederland ... De taak van de overheid is juist om mensen te stimuleren normaal te leven en nie twat niet normaal is goed te keuren/ legaliseren.
van Dale, Amsterdam za 1/4, 21:59

Ben niet tegen homo, maar wel tegen homohuwelijk. Homohuwelijk is geen echte huwelijk, het is meer een spelletje die gesteund wordt door de overheid. Dat is een "zogenaamd" huwelijk. Als ik ook veel negatieve reactie's lees m.b.t. homohuwelijk , dan is het een signaal voor de overheid om opnieuw te bezinnen. Een referendum is misschien nodig?
Leontien de Jong, Amstelveen za 1/4, 22:32

Huwelijk is iets tussen man en vrouw. Deze geaardheid is onnanuurlijk en niet normaal. Accepteer het maar maak er geen circus van, het is en blijft een afwijking. Welk medisch is aangetoont. Homo's hebben een stof in hun hersenen welk hetero's niet hebben. Met ander woorden je kunt het beschouwen als een soort ziekte.
bioloog, za 1/4, 23:40

Een van de grote vergissingen in de geschiedenis van Nederland
F,B, de Jong, Vlaardingen zo 2/4, 00:08

Bepaling van het woord Huwelijk is een heilige verbintenis tussen man en vrouw. Homohuwelijk is dus niet eens mogelijk. Wij vieren nu dus het 5 jarig bestaan van de verkrachting van het huwelijk. Wees daar maar trots op Nederland.
a, p zo 2/4, 08:03

In het dierenrijk kom je nooit een lesbische of homosexuele relatie tegen. Wie is nou slimmer? Als er geen homos waren, zou er ook geen Aids zijn. Maar wie homo is, is in dit land meteen een Held. Gaat er bij u een belletje rinkelen?
VDB, ADAM za 1/4, 12:24

huwelijk is niet voor 2 mannen nederland zet zich zelf weer lekker voor schut
Franklin, Amsterdam za 1/4, 12:47

dat ze trouwen,ala,maar dat ze dan ook nog kindjes willen adopteren?nee,vindt ik geen gezond idee eerlijk gezegt....zo denk ik er met lesbies ook over trouwens!
anti, homo za 1/4, 12:52

Dat er homo's of lesbiennes met elkaar willen trouwen moeten ze zelf weten, maar heeft iemand aan de kinderen gedacht? Opgroeiende kregen een heel verkeerd beeld van deze wereld. Kinderen horen te weten dat een huwelijk iets is tussen een man en een vrouw en niet tussen kees en harry of truus en betty!
rbl, zaanstad za 1/4, 13:04

Ik woon midden op de Veluwe, prachtige plek om te wonen! Maar ik wordt de laatste tijd kotsmisselijk van het feit dat ik niet eens meer rustig kan wandelen bij bijv. Kootwijkerzand. Je wordt direct achtervolgt door weetikhoeveel van die viespeuken die onderweg naar moeder-de-vrouw even met een man willen .... BAH, tolerant tegenover homo's? Laat ze eerst maar eens normaal gedragen.
Jack, Veluwe za 1/4, 13:09

Beste Linda/Amersfoort. Als je niet weet hoe de schepping in in elkaar zit, hoe scheppings-energie überhaupt werkt- dat ligt namelijk heel DNA-gevoelig; je bent(iedereen) nml. je Eigen God/schepper. Onvolgroeide volwassenheid-wat homo/lesbo is-Het is nog een staat van een kinderlijk-bewustzijnsniveau- leidt niet tot spirituele groei omtrent je plicht zelf een God/Godin te worden. Je Bent dus ONWETEND, beste Linda. En voordat je nog verder onzin spreekt tbv. onvowassen-sexueelgedrag, verhoogd het je Schoonheid als je in het vervolg zou zwijgen en over zulk een DNA-sexueelgevoelige onderwerpen. In zo geval zou je ook eerder een Spirituele Vriend ontmoeten en die jou armzalig leven nog zou kunnen verreiken, door je Geestelijk rijk te maken en zowel intens geluk te doen laten beleven.
Je eeuwige tweeling 'VLam', A'dam za 1/4, 13:24

het huwelijk is voor 1 man en 1 vrouw....niet 2 mannen of 2 vrouwen.....
jack, veenendaal za 1/4, 13:24


Dan nu een positieve reactie. Zullen we om dit te vieren van 1 april de dag van de billemaat maken? De dag van de billemaat zou een nationale feestdag moeten worden en 30 april moeten vervangen. Onze nationale kleur wordt dan roze.

Arie, Andel za 1/4, 14:02

David
03-04-06, 21:33
Geplaatst door Dwaalspoor
Naar aanleiding van het toelaten van het huwelijk van homo's verscheen zaterdag in de Telegraaf een artikel daarover. De afwijzende reakties. Daar hoor je politici niet over want dat maakt het complexer. Eenzijdig op Marokkanen wijzen maakt het zo simpel voor het simpele volk.




Eens. Dat bedoelde ik dus ook eerder. Er zijn wel degelijk problemen tussen Marokkaanse jongeren en homo's, maar homohaat is niet bepaald een Marokkaanse uitvinding. Wat wel een verschil is: mensen die verontwaardigde, misselijke stukjes naar de riskant schrijven kun je schouderophalend negeren. Jongens die je uitschelden en meppen kun je minder goed negeren.

Maar dat neemt niet weg dat de regering homofbie veel en veel breder aan moet pakken.

Dwaalspoor
03-04-06, 21:40
Geplaatst door David
Eens. Dat bedoelde ik dus ook eerder. Er zijn wel degelijk problemen tussen Marokkaanse jongeren en homo's, maar homohaat is niet bepaald een Marokkaanse uitvinding. Wat wel een verschil is: mensen die verontwaardigde, misselijke stukjes naar de riskant schrijven kun je schouderophalend negeren. Jongens die je uitschelden en meppen kun je minder goed negeren.

Maar dat neemt niet weg dat de regering homofbie veel en veel breder aan moet pakken.

En dit is het gemene van jou, Marokkanen slaan ze wel in elkaar maar Nederlanders niet. En dat is een leugen en dat weet je zelf heus wel. Homoplekken zijn vrijwel alleen gevestigd waar Marokkanen wonen en worden daardoor vaker lastig gevallen door homo's.

Weet jij hoeveel homo's zomaar in elkaar geslagen worden door Marokkanen en weet jij datzelfde ook van Nederlanders of moeten we alleen afgaan op de mediageile berichten waar de Marokkaan het weer gedaan heeeft?

David
03-04-06, 21:44
Geplaatst door Dwaalspoor
En dit is het gemene van jou, Marokkanen slaan ze wel in elkaar maar Nederlanders niet. En dat is een leugen en dat weet je zelf heus wel. Homoplekken zijn vrijwel alleen gevestigd waar Marokkanen wonen en worden daardoor vaker lastig gevallen door homo's.

Weet jij hoeveel homo's zomaar in elkaar geslagen worden door Marokkanen en weet jij datzelfde ook van Nederlanders of moeten we alleen afgaan op de mediageile berichten waar de Marokkaan het weer gedaan heeeft?


Sorry dat het zo overkwam, want zo bedoelde ik het niet. De mensen die die stukjes schrijven zijn in de regel (gelukkig) te laf om te meppen. Anderen niet. Ik weet als geen ander dat potenrammers van allerlei komaf zijn. Potenrammen is geen Marokkaanse uitvinding.

mark61
03-04-06, 22:23
"Homoplekken zijn vrijwel alleen gevestigd waar Marokkanen wonen"

?

Tentenkampen langs de A28?

Dwaalspoor
04-04-06, 04:01
Geplaatst door mark61
"Homoplekken zijn vrijwel alleen gevestigd waar Marokkanen wonen"


Tentenkampen langs de A28?

De meeste homotenten zijn gevestigd in de grote stad, de meeste Marokkanen wonen in de grote stad. Als de meeste Homotenten in limburg zouden wonen zou je het minst een confrontatie hebben.

Overlast homo's langs A28 aangepakt

ARNHEM (ANP) - Rijkswaterstaat kapt deze week een groot deel van de bosschages weg bij de parkeerplaatsen De Kraaienberg en De Haere langs de snelweg A28 (Utrecht-Zwolle). Dit om een einde te maken aan de grote overlast die homoseksuelen op die rustplaatsen veroorzaken, aldus Rijkswaterstaat.

De dienst kreeg steeds meer klachten over openlijke seksuele activiteiten op de parkeerplaatsen en hinderlijk gedrag van mannen die op zoek zijn naar een partner. Ook lieten de mannen de restanten van hun seksontmoetingen overal achter. Rijkswaterstaat maakt de bosranden langs de rustplaatsen nu helemaal doorzichtig. Met politie en marechaussee is afgesproken dat er tevens streng zal worden gecontroleerd op onzedelijk gedrag.

Creatieve oplossing

Rijkswaterstaat had volgens de woordvoerder eerder met dit probleem te maken op parkeerplaats 't Ginkelse Zand langs de snelweg A12 (Arnhem-Utrecht). Daar is een creatieve oplossing gezocht door klaphekjes aan te brengen in de hekken die de Veluwse bossen scheiden van de snelweg. Daarna bleken de mannen voor hun ontmoetingen verder de bossen in te trekken, zodat niemand er last van had.

Maar die oplossing was langs de A28 onmogelijk. De ene parkeerplaats wordt begrensd door een dubbele spoorlijn en de andere rustplaats grenst aan defensieterrein rondom 't Harde, aldus de zegsman van Rijkswaterstaat.


http://www.nrc.nl/anp/binnenland/article256687.ece

Hoeveel confrontaties zouden er langs de A28 met Marokkanen en homo's zijn?

Zouden die klagers van die overlast nu Marokkanen of autochtonen zijn? Waarom zijn die klagers geen Marokkanen? Snap je nu wat ik bedoel?

observer
04-04-06, 08:03
Zouden die klagers van die overlast nu Marokkanen of autochtonen zijn? Waarom zijn die klagers geen Marokkanen? Snap je nu wat ik bedoel? nu kan ik snappen dat als je rondloopt geen n@@kende mensen wil zien, iets wat volgens mij niet vaak gebeurd in de "grote stad" dus dat ze daar iets aan doen ach

je hebt ergens aan het flevomeer of zo een strand wat inmiddels ook is gesloten omdat elke combinatie m./v v/v etc er zijn gang ging(op zich nog geen probleem als niemand er maar last van heeft)

het is ook niet zinnig om overlast van sexplekken te vergelijken met het uitschelden en lastigvallen of erger van mannen omdat ze hand in hand lopen ofzo

Cherry Bo
04-04-06, 08:06
Geplaatst door observer


... het uitschelden en lastigvallen of erger van mannen omdat ze hand in hand lopen ofzo

(Terwijl, in Marokko lopen alle mannen hand in hand, arm in arm of met de armen gezellig om elkaar heen geslagen en zoenen ze elkaar bij het komen en gaan. :p )

mark61
04-04-06, 08:22
Geplaatst door Cherry Bo
(Terwijl, in Marokko lopen alle mannen hand in hand, arm in arm of met de armen gezellig om elkaar heen geslagen en zoenen ze elkaar bij het komen en gaan. :p )

Ik Laak dat gedrag.

waterfiets
04-04-06, 08:38
Geweld tegen homoseksuelen



Landelijk onderzoek 'Geweld tegen homoseksuelen' van Programma Politie en Wetenschap, 16 maart 2006

Enquête onder homoseksuelen en lesbische vrouwen. Van de 3000 verzonden enquêtes, werden 776 beantwoord. Daarnaast werden bij vijftien mensen diepteinterviews afgenomen.

Toename geweld tegen homoseksuelen?
Bijna driekwart van de ondervraagden meent dat het geweld de laatste jaren sterk (11%) of enigszins (60%) is toegenomen. Driekwart van de mensen baseert dit op berichten uit de media. 17% baseert het op eigen ervaringen. Om met zekerheid te kunnen zeggen of het geweld toeneemt, is een meerjarig onderzoek nodig.

Gevoel van onveiligheid
Een op de vijf homoseksuelen en lesbische vrouwen voelen zich soms (17%) of zelfs vaak (2%) onveilig als gevolg van hun homoseksualiteit. Vrouwen (23%) voelen zich vaker onveilig dan mannen (16%). Slechts eenderde van de ondervraagden voelt zich nooit onveilig vanwege de seksuele geaardheid. Mensen voelen zich het meest onveilig in grote steden. Vooral Amsterdam wordt genoemd als een stad waar de veiligheid achteruit is gegaan. Onveiligheidsgevoelens komen het meeste voor bij het uitgaan.Veertig procent is zich de laatste jaren onveiliger gaan voelen vanwege de homoseksualiteit (4% is zich de laatste jaren juist veiliger gaan voelen). Eenderde heeft zijn of haar gedrag aangepast om incidenten te voorkomen. Zij mijden bepaalde locaties zoals buurten of uitgaansgelegenheden en lopen op bepaalde plaatsen niet meer hand in hand met hun partner. Zij gaan zich minder opvallend gedragen zodat andere mensen hen op straat niet herkennen als homo of lesbisch.

Uitgelachen, gepest, bedreiging en geweld
Meer dan de helft (55%) van de mensen is wel eens uitgelachen of uitgescholden vanwege zijn homoseksualiteit, en 17% wel eens gepest of getreiterd. Twaalf procent is ooit bedreigd met lichamelijk geweld, en ruim drie procent is vanwege zijn geaardheid mishandeld. Bij 79% van de incidenten is meer dan één dader betrokken, en bij driekwart zijn de daders mannen. Eenderde van de incidenten is gepleegd door daders die niet ouder zijn dan 17 jaar. Het gaat dan vooral om uitschelden en pesterijen. Bedreiging en mishandeling worden eerder gepleegd door oudere daders, tussen 18 en 30 jaar.

Allochtonen en autochtonen
Bijna de helft (47%) van de incidenten wordt gepleegd door daders met een autochtoon uiterlijk. De andere helft (40%) door daders met een buitenlands uiterlijk. Het gaat dan veelal om Marokkanen (52 %) of een gemengde groep van Marokkanen en Turken (29%). Pesterijen en treiterijen vinden vaker op het werk of op school plaats, en bijna altijd gaat het om (autochtone) Nederlandse daders. Bedreiging en mishandeling is gerelateerd aan het uitgaan. Bij de zwaardere incidenten zoals bedreiging en geweld zijn relatief vaak daders van allochtone afkomst betrokken.

Werk, school en woonomgeving
Bij ruim eenderde van de incidenten zijn de daders bekenden van het slachtoffer. Voor pesterijen ligt dit aandeel met ruim 83% veel hoger. Het betreft dan veelal collega’s van het werk (51%). Ruim 40% van de incidenten vindt plaats in het centrum van de stad, een vijfde in de eigen buurt, tien procent op het werk, en zes procent op school. Ook hier zijn pesterijen vaak gerelateerd aan het werk, school en woonomgeving. De ernstiger incidenten vinden vaker in het centrum en bij uitgaansgelegenheden plaats, ’s avonds en ’s nachts.
Over het algemeen doet men weinig (9%) aangifte van dergelijke incidenten. Alleen wanneer er sprake is van mishandeling en geweld doet een kleine meerderheid (61%) aangifte.

Uit de diepteinterviews komt naar voren dat leerkrachten vaak te maken krijgen met pesterijen van leerlingen. Door de schoolleiding worden ze vaak niet gesteund wanneer zij te maken krijgen met agressieve leerlingen. Scholen vermijden vaak het onderwerp homoseksualiteit omdat zij bang zijn voor de reactie van leerlingen en hun ouders.

Aanbevelingen op basis van dit onderzoek
1. Verbetering in de politieregistratie van antihomoseksueel geweld
2. Bijscholing van de politie ten behoeve van een betere registratie
3. De politie moet de slachtoffers beter op de hoogte houden van de afwikkeling van het onderzoek
4. Verhogen aangiftebereidheid van slachtoffers van homogeweld
5. Verbetering in de registratie van antihomoseksueel geweld door de anti-discriminatiebureaus.
6. Opstarten van een monitor antihomoseksueel geweld
7. Onderzoek naar tolerantie ten aanzien van homoseksualiteit onder jongeren.
8. Onderzoek naar (potentiële) daders van anti-homogeweld
9. Scholen en bedrijven moeten een duidelijk beleid voeren op het gebied van homoseksualiteit.

Het volledige rapport is te vinden op:
Politie en Wetenschap (http://www.politieenwetenschap.nl/index00.html) (klik door op 'publicaties' en 'P&W verkenningen')

Klik HIER (http://www.politieenwetenschap.nl/pdf/geweld_tegen_homosexuelen.pdf) voor het volledige rapport in PDF formaat.

waterfiets
04-04-06, 09:04
Het is wel aardig om het orginele onderzoek te lezen (zie link naar PDF file hierboven). Dan zie je weer dat mensen met cijfers kunnen goochelen als ze dat willen en een verslag over zo'n rapport schrijven. Er blijkt n.l. wel uit dat mensen met buitenlands uiterlijk in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder relatief vaker bij geweldsdelicten tegen homo's zijn betrokken volgens de slachtoffers, ondanks de relativerende woorden van 'dwaalspoor'. Het gaat echter in absolute zin om kleine aantallen dus ik weet niet of je daar harde conclusies aan kan verbinden. Het lijkt mij echter voor de hand liggend omdat dit ook voor criminaliteit in het algemeen geldt. Ik bedoel, waarschijnlijk zijn deze groepen sowieso relatief vaker bij criminaliteit en geweld betrokken ... ook als je naar geweld tegen niet-homo's kijkt. Dat laatste maak ik dan weer op uit criminaliteitscijfers die niet in dit onderzoek staan maar ik wel eens op de site van het ministerie van justitie heb gelezen. Dus in die zin kan ik 'dwaalspoor'dan wel weer volgen.

Daarnaast is het wel aardig alle verbatims van de diepteinterviews in het onderzoek te lezen. Zoals de lesbische vrouw die om de hoek van de El Moumni moskee woont tussen de moslims en zegt nooit enig probleem te hebben hoewel ze zich duidelijk als stel profileert met haar vriendin en daar hand in hand mee loopt op straat. Ze wordt alleen maar beleefd bejegend. Dat relativeert een en ander ook weer een beetje.