PDA

Bekijk Volledige Versie : Terechtstelling drie Indonesische katholieken uitgesteld



Marsipulami
03-04-06, 21:36
Terechtstelling drie Indonesische katholieken uitgesteld


Geplaatst op 3/4 '06 om 17:36u
Door Theo Borgermans (Bron: Zenit)


ROME (RKnieuws.net) - De terechtstelling van drie Indonesische ter dood veroordeelde katholieken is uitgesteld. De drie werden veroordeeld voor hun vermeende aandeel in het geweld tussen christenen en moslims van 2000 in Poso.



In principe zou het trio zaterdag terechtgesteld moeten zijn geworden. Dat dit niet gebeurde, is vooral te danken aan PADMA, de groep advocaten die de verdediging van Fabianus Tibo, Dominggus da Silva en Marianus Riwu op zich nemen. Vorige maand nog bracht bisschop Joseph Suwatan van Manado bij de drie gevangenen een boodschap van paus Benedictus XVI over.

Christelijke kerken en mensenrechtenorganisaties protesteerden fel tegen de terdoodveroordeling, ook al omdat een van de beschuldigden op het ogenblik van de incidenten niet aanwezig was. Toch bestaat het gevaar dat men wacht tot het internationaal protest geluwd is om hen alsnog terecht te stellen. Alleen een heropening van het proces kan de doodstraf nog ongedaan maken. (tb)

Tomas
03-04-06, 21:43
Wie heeft toch weer zo slim katholieken en moslims tegen elkaar uitgespeeld?

Marsipulami
03-04-06, 21:56
Geplaatst door Tomas
Wie heeft toch weer zo slim katholieken en moslims tegen elkaar uitgespeeld?

Katholieken zijn in moslimlanden onrechtstreeks en steeds vaker het slachtoffer van protestantse evangelicals. De meest irritante soort gelovigen op de wereld.

Tomas
03-04-06, 21:58
Geplaatst door Marsipulami
Katholieken zijn in moslimlanden onrechtstreeks en steeds vaker het slachtoffer van protestantse evangelicals. De meest irritante soort gelovigen op de wereld.

En wie heeft zo slim die evangelicals daar gedropt?

Dwaalspoor
03-04-06, 22:02
Geplaatst door Tomas
En wie heeft zo slim die evangelicals daar gedropt?

In je vraag zit besloten dat je het ruzie stoken tussen moslims en katholieken een slim iets vindt. Kennelijk vindt je het dus goed dat er slachtoffers/doden vallen tussen die ruzies.

Tomas
03-04-06, 22:11
Geplaatst door Dwaalspoor
In je vraag zit besloten dat je het ruzie stoken tussen moslims en katholieken een slim iets vindt. Kennelijk vindt je het dus goed dat er slachtoffers/doden vallen tussen die ruzies.

Je weet niet hoe belachelijk je jezelf maakt. Dat is best wel sneu. Maar gelukkig is het een anoniem forum.

Dwaalspoor
04-04-06, 01:48
Geplaatst door Tomas
Je weet niet hoe belachelijk je jezelf maakt. Dat is best wel sneu. Maar gelukkig is het een anoniem forum.

Waarom kom je dan opdagen met het woord slim?

Mijn insteek belachelijk noemen is een vorm van steun zoeken bij het forum, dat neem ik je niet kwalijk.

mark61
04-04-06, 07:27
Geplaatst door Dwaalspoor
Waarom kom je dan opdagen met het woord slim?

Mijn insteek belachelijk noemen is een vorm van steun zoeken bij het forum, dat neem ik je niet kwalijk.

Je maakt jezelf zo mogelijk nog belachelijker.

Tomas
04-04-06, 11:16
We moeten oppassen. Schaap begint het een en ander te vermoeden.

mark61
04-04-06, 11:47
Geplaatst door Tomas
We moeten oppassen. Schaap begint het een en ander te vermoeden.

Alweer.

David
04-04-06, 12:00
Geplaatst door mark61
Alweer.


Schaap en iets doorhebben. Dat is pas écht nieuws van de dag.

Dwaalspoor
04-04-06, 13:03
De hulptroepen zijn gearriveerd.

Tomas
04-04-06, 13:08
Geplaatst door Dwaalspoor
De hulptroepen zijn gearriveerd.

Je moet het meer zien als het feit dat je enorm populair bent. Geen hond wil missen wat je schrijft.

IbnRushd
04-04-06, 13:13
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er volop van geniet :p

Tomas
04-04-06, 13:24
Geplaatst door IbnRushd
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er volop van geniet :p

Op zich is het best wel een boeiend verschijnsel dat twee oppositionele standpunten van hetzelfde fenomeen kunnen genieten.

mulan
04-04-06, 13:32
Volgens mij is Dwaalspoor jullie gewoon allemaal te slim af. :gniffel:

Tomas
04-04-06, 13:34
Geplaatst door mulan
Volgens mij is Dwaalspoor jullie gewoon allemaal te slim af. :gniffel:

Je weet het alleen nooit zeker met 'm.

mulan
04-04-06, 13:35
Geplaatst door Tomas
Je weet het alleen nooit zeker met 'm.

Leuk is dat he ..

Tomas
04-04-06, 13:36
Geplaatst door mulan
Leuk is dat he ..

Nou ja. Tot je er achter komt dat ie echt geen humor heeft. Dan ga je het anders zien. Maar niet minder leuk.

mulan
04-04-06, 13:44
Geplaatst door Tomas
Nou ja. Tot je er achter komt dat ie echt geen humor heeft. Dan ga je het anders zien. Maar niet minder leuk.

Ik hoop dat het allemaal echt is. Ik wil het ook niet weten en als ik het wist zou ik het niet zeggen. Owww wat is het hier leuk.

(jij bent ook grappig hoor Tomas anders ga ik me natuurlijk schuldig voelen)

Tomas
04-04-06, 13:47
Geplaatst door mulan
Ik hoop dat het allemaal echt is. Ik wil het ook niet weten en als ik het wist zou ik het niet zeggen. Owww wat is het hier leuk.

(jij bent ook grappig hoor Tomas anders ga ik me natuurlijk schuldig voelen)

Ik heb vandaag weer een ik-begrijp-geen-ene-moslim dag.

mulan
04-04-06, 13:51
Geplaatst door Tomas
Ik heb vandaag weer een ik-begrijp-geen-ene-moslim dag.

We zijn ook raar. But u gotta love em..

(nu ben je nog verwarder he...mooi zo)

Tomas
04-04-06, 13:55
Geplaatst door mulan
We zijn ook raar. But u gotta love em..

(nu ben je nog verwarder he...mooi zo)

true. Moslim sells.