PDA

Bekijk Volledige Versie : Indiaas schoolboek: "Ezels zijn beter gezelschap dan huisvrouwen"



IbnRushd
04-04-06, 12:47
Indiaas schoolboek: "Ezels zijn beter gezelschap dan huisvrouwen"

"Ezels zijn beter gezelschap dan huisvrouwen, want ze klagen minder en zijn trouwer aan hun meesters", meent een schoolboek dat gebruikt wordt in de Indiase deelstaat Rajasthan. De Times of India bracht het nieuws dinsdag naar buiten.

"Een ezel is zoals een huisvrouw... maar eigenlijk is de ezel beter want die stapt niet na een ruzie naar het ouderlijk huis om te gaan klagen. Een ezel laat zijn meester nooit in de steek", aldus het Hindi-boek dat bedoeld is voor veertienjarigen.

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_130575.jpg

De deelstaatregering van Rajasthan, die bestaat uit leden van de nationalistische Hindoepartij Bharita Janata zag niets verkeerd in de inhoud en keurde het boek goed. Talrijke vrouwenbewegingen reageren onthutst op de inhoud van het boek.

De westelijke staat Rajasthan staat bekend voor zijn conservatieve opvattingen tegenover vrouwen. De plaatselijke onderwijsminister A.R. Khan zegt dat de mensen geen aanstoot moeten nemen aan de vreemde vergelijking. Khan en leden van de onderwijsraad overwegen om de aanstootgevende zinnen uit het boek te laten schrappen.

www.hln.be

waterfiets
04-04-06, 12:54
Wat zijn huisvrouwen ?

IbnRushd
04-04-06, 13:02
Geplaatst door waterfiets
Wat zijn huisvrouwen ?

Vrouwen die thuis werken: schoonmaken, koken, voor haar kinderen zorgen en nog meer dingen waar de man blij van wordt.

waterfiets
04-04-06, 13:16
Geplaatst door IbnRushd
Vrouwen die thuis werken: schoonmaken, koken, voor haar kinderen zorgen en nog meer dingen waar de man blij van wordt.

O ja, daar heb ik wel eens van gehoord ...

Tomas
04-04-06, 13:19
En in welk kader plaats je dit stuk Ibn? Omdat ze net zo denken als jij en je gesteund voelt of meer om te laten zien hoe achterlijk conservatieve indiers zijn?

IbnRushd
04-04-06, 13:19
Geplaatst door waterfiets
O ja, daar heb ik wel eens van gehoord ...

Leuk. In NL komt het marginaal voor. Daar nemen zij liever de ezels .

IbnRushd
04-04-06, 13:20
Geplaatst door Tomas
En in welk kader plaats je dit stuk Ibn?

Als nieuws van de dag.

Tomas
04-04-06, 13:21
Geplaatst door IbnRushd
Als nieuws van de dag.

Zonder dat je er iets mee wil zeggen of waarom het je opvalt?

IbnRushd
04-04-06, 13:25
Geplaatst door Tomas
Zonder dat je er iets mee wil zeggen of waarom het je opvalt?

Nops, vond 't gewoon grappig en wilde graag dat artikel met jullie delen. Nog meer vragen om je 'achterdochtigheid' weg te werken?

~Panthera~
04-04-06, 13:25
4e zin was, maar die hebben er eruit gehaald:

Als u denkt een man te willen, bedenkt U dan, want U kunt beter konijnen gaan houden.

:fpimp:

Tomas
04-04-06, 13:27
Geplaatst door IbnRushd
Nops, vond 't gewoon grappig en wilde graag dat artikel met jullie delen. Nog meer vragen om je 'achterdochtigheid' weg te werken?

Nou weet ik alleen nog niet waarom je het grappig vind. Maar dat hoef je niet uit te leggen als je dat niet wilt. Ik ben verders niet achterdochtig, gewoon nieuwsgierig.

IbnRushd
04-04-06, 13:41
Geplaatst door Tomas
Nou weet ik alleen nog niet waarom je het grappig vind. Maar dat hoef je niet uit te leggen als je dat niet wilt. Ik ben verders niet achterdochtig, gewoon nieuwsgierig.

Goed dat je nieuwsgierig bent. Dat helpt weleens.

Dolle Fatima
04-04-06, 16:35
Vrouwen zijn alleen zielig en het bediscussiëren waard, als ze Moslim zijn.
Dat weet iedereen toch. :ego:

Tomas
04-04-06, 16:37
Geplaatst door Dolle Fatima
Vrouwen zijn alleen zielig en het bediscussiëren waard, als ze Moslim zijn.
Dat weet iedereen toch. :ego:

Lok een indier hierheen en kijk wat er gebeurd.

Dolle Fatima
04-04-06, 16:38
Geplaatst door Tomas
Lok een indier hierheen en kijk wat er gebeurd.

Voordat je het weet, hangt ie de vuile was buiten.
Ongehoord gewoon. :ego:

ffspamme
04-04-06, 19:28
Nederland wordt als een rijk land beschouwt maar is het in mijn ogen niet. Het is moeilijk om rond te komen van één inkomen en je moet je hele leven werken...
Is het geen Stalinistische armoe dat je je kinderen in de crèche moet achterlaten bij een vreemde (vaak laag-opgeleide)?

duende
04-04-06, 20:02
Geplaatst door IbnRushd
Indiaas schoolboek: "Ezels zijn beter gezelschap dan huisvrouwen"

"Ezels zijn beter gezelschap dan huisvrouwen, want ze klagen minder en zijn trouwer aan hun meesters", meent een schoolboek dat gebruikt wordt in de Indiase deelstaat Rajasthan. De Times of India bracht het nieuws dinsdag naar buiten.

"Een ezel is zoals een huisvrouw... maar eigenlijk is de ezel beter want die stapt niet na een ruzie naar het ouderlijk huis om te gaan klagen. Een ezel laat zijn meester nooit in de steek", aldus het Hindi-boek dat bedoeld is voor veertienjarigen.

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_130575.jpg

De deelstaatregering van Rajasthan, die bestaat uit leden van de nationalistische Hindoepartij Bharita Janata zag niets verkeerd in de inhoud en keurde het boek goed. Talrijke vrouwenbewegingen reageren onthutst op de inhoud van het boek.

De westelijke staat Rajasthan staat bekend voor zijn conservatieve opvattingen tegenover vrouwen. De plaatselijke onderwijsminister A.R. Khan zegt dat de mensen geen aanstoot moeten nemen aan de vreemde vergelijking. Khan en leden van de onderwijsraad overwegen om de aanstootgevende zinnen uit het boek te laten schrappen.

www.hln.be
Ach daar gaat het openlijk. Uiterst stupide, maar openlijk. Je ziet het de man is de meester. :corcky:
Of het nu fundamentalistisch hindoeïsme, judeïsme, christendom of islamisme is. Het blijft schokkend en walgelijk hoe vrouwen door deze groepen bejegend worden. Maar het is openlijke discriminatie en degredatie.
Hier in het westen gaat het achter gesloten deuren. Mishandeling enz...

En dames, worden jullie al gelijk beloond voor gelijk werk?
En dames hoevele vrouwen hebben een plaats in het management van grote bedrijven zonder dat ze moeten opboksen tegen the old boys network.

Women is the nigger of the world.
John Lennon.

MusicManiac
04-04-06, 20:20
De een heeft geiten, de ander een ezel.

Divine_70
04-04-06, 21:44
Geplaatst door ffspamme
Nederland wordt als een rijk land beschouwt maar is het in mijn ogen niet. Het is moeilijk om rond te komen van één inkomen en je moet je hele leven werken...
Is het geen Stalinistische armoe dat je je kinderen in de crèche moet achterlaten bij een vreemde (vaak laag-opgeleide)?

Dat is pas echt armoede lijden.
Je kind achter laten in een goekope crèche , triest. :jammer:

Dwaalspoor
04-04-06, 22:39
Geplaatst door ffspamme
Nederland wordt als een rijk land beschouwt maar is het in mijn ogen niet. Het is moeilijk om rond te komen van één inkomen en je moet je hele leven werken...
Is het geen Stalinistische armoe dat je je kinderen in de crèche moet achterlaten bij een vreemde (vaak laag-opgeleide)?

Laatst was ik in de albert heijn toen een autochtone vrouw van middelbare leeftijd door de politie meegenomen werd omdat ze wat voedsel had gestolen. Ik schaamde me om dat te moeten zien.

sjo
04-04-06, 22:46
Geplaatst door Dwaalspoor
Laatst was ik in de albert heijn toen een autochtone vrouw van middelbare leeftijd door de politie meegenomen werd omdat ze wat voedsel had gestolen. Ik schaamde me om dat te moeten zien.

Had je het niet voor haar kunnen betalen ?

gr.
sjo

ffspamme
05-04-06, 17:33
Een kennis van me vertelde dat haar oma een onderbroek gestolen had bij de zeeman. Kan je je dat voorstellen? Je hele leven je best gedaan om goed te leven en dan op je oude dag geen 1,50 (of misschien nog wel minder) kunnen betalen voor een onderbroek...

Ik zag een hele poos terug op het nieuws een reportage over hoe mensen van één laagopgeleidt inkomen leefden. Die bezuinigen op groente en fruit... Stel je voor. Maar dan hebben ze vaak wel kleding van een duur merk, geverfd haar, sieraden en electrische apparaten. In wat voor een wereld leef je dan helemaal?

:aanwal:

David
05-04-06, 17:38
Geplaatst door ffspamme
geverfd haar

Couscousje
05-04-06, 17:40
Geplaatst door David


Dus je bent laagopgeleidt?

Cc

Cherry Bo
05-04-06, 17:46
Geplaatst door Couscousje
Dus je bent laagopgeleidt?

Cc

Hij verft zijn haar van één laagopgeleidt inkomen.

David
05-04-06, 17:48
Geplaatst door Cherry Bo
Hij verft zijn haar van één laagopgeleidt inkomen.


'Bigen' haarverf. Vier euro, kan ik 't drie keer mee verven.

Cherry Bo
05-04-06, 17:50
Geplaatst door David
'Bigen' haarverf. Vier euro, kan ik 't drie keer mee verven.

:hihi:

Had je je inkomen ook maar hoger op moeten laden leiden.

contradictio
05-04-06, 17:51
Geplaatst door IbnRushd
Indiaas schoolboek: "Ezels zijn beter gezelschap dan huisvrouwen"

"Ezels zijn beter gezelschap dan huisvrouwen....

www.hln.be

rest my case, "niets dodelijkers voor je relatie dan huisvrouw worden" liever dannog ezel worden dus voordat ik me die rol toebedeel..

ow wacht.. dit gaat alleen op voor die India koesh :rolleyes:

ffspamme
06-04-06, 13:14
Whoa, spellingsnazis... Gezellig hier :maf3:

Dwaalspoor
06-04-06, 13:34
Geplaatst door sjo
Had je het niet voor haar kunnen betalen ?

gr.
sjo

Als ik het van te voren had geweten wel.

sjo
07-04-06, 22:50
Geplaatst door Dwaalspoor
Als ik het van te voren had geweten wel.

ok.......ik rekende al op je.......

gr.
sjo