PDA

Bekijk Volledige Versie : Gestolen producten goedkoper



Seif
04-04-06, 21:19
Gestolen producten goedkoper

Door een onzer redacteuren

Rotterdam, 4 april. De vijf meest gestolen producten van de Hema gaan een kwart in prijs omlaag.

Zo hoopt de winkelketen potentiële winkeldieven ertoe te bewegen de producten te kopen in plaats van te stelen. „Voedingssupplementen zijn het populairst onder dieven”, zegt een woordvoerder van de Hema. „Blijkbaar blijven mensen graag goedkoop gezond.” Potten Multi- Totaal Voedingssupplement met 170 tabletten zijn het meest gestolen product van de Hema.

Op de tweede plaats in de ranglijst ‘meest gejat’ staan oplaadbare batterijen. Nummer drie, vier en vijf zijn tubes lipgloss, de zogenoemdecakebox met 25 beschrijfbare cd’s en rode en witte miniled- fietslampjes. „Wij bieden die topvijf nu met 25 procent korting aan”, zegt de woordvoerder. „Zulke hoge kortingen geeft Hema normaal nooit. Stelen is nu echt de moeite niet meer.”

Jaarlijks lijdt het bedrijf forse verliezen door winkeldiefstal. „We hebben de vijf meest gestolen artikelen in een speciaal schap gezet.

Daarboven hangen vijf camera’s met sensoren. Ze bewegen mee met de klanten voor het schap”, vertelt de woordvoerder.

Uit onderzoek van de winkelketen blijkt dat jonge winkeldieven vooral stelen voor de sport, maar daarbij wel kiezen voor nuttige artikelen.

De prijs en het formaat zijn belangrijk.

De Consumentenbond betwijfelt het nut van de actie. „Het aantal diefstallen zal er niet door dalen”, denkt de bond. „Wij zien het meer als een ludieke vorm van reclame.”

Een woordvoerder van het Nederlands politie-instituut zegt: „Wij juichen iedere vorm van inititatief toe.”

Niet alleen de Hema heeft last van winkeldiefstal. De Nederlandse detailhandel is hieraan jaarlijks 700 miljoen euro kwijt, aldus een woordvoerder van het Platform Detailhandel. „In 2004 hebben we voor het eerst een lichte daling in het aantal winkeldiefstallen waargenomen. Bedrijven hebben miljoenen geïnvesteerd in camera’s en beveiligingspoortjes en dat betaalt zich nu terug”, zegt hij. „Beveiligingsmaatregelen hebben dus wel degelijk zin. Maar winkeldiefstal uitbannen, dat lukt waarschijnlijk nooit.”

Bron: NRC-Handelsblad

~Panthera~
04-04-06, 21:21
:lol:



Ik wil een whirlpool. Kan iemand effe.......... ? :stout:

Divine_70
04-04-06, 21:41
Doe mij deze maar.

Hoewel, zullen ze die wel hebben bij de Hema ? :vreemd:

Dwaalspoor
04-04-06, 22:36
Als dat zomaar een kwart van de prijs omlaag kan geeft hema al aan dat ze goud geld verdienen aan die producten en ze waarschijnlijk overprijsd zijn. Goede creatieve aktie van de hema, hopelijk slagen ze in hun opzet.

gh.wille
04-04-06, 22:39
Geplaatst door Divine_70
Doe mij deze maar.

Hoewel, zullen ze die wel hebben bij de Hema ? :vreemd:

Nee maar ook die zijn ''uit voorraad ''leverbaar en
:lol: op verzoek nog in kleur ook !

Divine_70
04-04-06, 22:40
Geplaatst door gh.wille
Nee maar ook die zijn ''uit voorraad ''leverbaar en
:lol: op verzoek nog in kleur ook !

`K wil een witte, met een zwart dakje dan. :D

De rembours betaal ik zelf wel. :hihi: