PDA

Bekijk Volledige Versie : Seropositieve Zuid-Afrikaan wil eigen begrafenis bijwonen



Divine_70
04-04-06, 21:35
Een Zuid-Afrikaanse man, die al bijna tien jaar besmet is met het hiv-virus, wil dat zijn begrafenis plaatsvindt terwijl hij nog in leven is, aldus mediaberichten dinsdag.

Solomon Zimba heeft de hele ceremonie gepland en zelfs al een kist gekocht. De begrafenis komt er op 27 september, zijn verjaardag en ook de datum waarop Zimba tien jaar geleden te horen kreeg dat hij de drager is van het virus.

"Ik kan niet wachten om mijn eigen begrafenis bij te wonen", zegt de 32-jarige Zimba die in een dorpje ten oosten van Johannesburg woont. "Ik weet dat ik ga sterven en ik wil dat mijn familie en vrienden mijn begrafenis bijwonen terwijl ik nog leef". Zimba, die getrouwd is en kinderen heeft, wordt zelf de voornaamste spreker op de plechtigheid.

De plaatselijke begrafenisonderneming reageerde geschokt toen Zimba hen zijn plannen voorlegde en zich een kist wou aanschaffen. "Mensen kondigen hun begrafenis over het algemeen niet aan terwijl ze nog leven", aldus Nokwanda Bophani van begrafenisonderneming Myendeki. Meer dan vijf miljoen Zuid-Afrikanen zijn besmet het hiv-virus.

04/04/06 15u01


http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_130711.gif

~Panthera~
04-04-06, 22:26
:duim: Deze man heeft pas humor. :D

Divine_70
04-04-06, 22:31
Geplaatst door ~Panthera~
:duim: Deze man heeft pas humor. :D

Dat werpt wel gelijk een heel nieuw licht op een sterfgeval. :hihi:
Gelijk heeft ie, het kost handen vol geld, nu ziet ie er tenminste zelf ook nog iets van. :engel:

mark61
04-04-06, 22:42
Zimba is married and he and his wife have an eight-year-old son.

He said it is a mystery that none of his family has contracted HIV.

"They have gone for tests several times, but they have remained negative," he said.


Erg grappig. Is vreemd gegaan, heeft wellicht nog tig andere vrouwen besmet, pakt zijn vrouw nog regelmatig, maar miraculeuzerwijze is ze nog niet ziek. :moe:

~Panthera~
04-04-06, 23:04
Geplaatst door mark61
Zimba is married and he and his wife have an eight-year-old son.

He said it is a mystery that none of his family has contracted HIV.

"They have gone for tests several times, but they have remained negative," he said.


Erg grappig. Is vreemd gegaan, heeft wellicht nog tig andere vrouwen besmet, pakt zijn vrouw nog regelmatig, maar miraculeuzerwijze is ze nog niet ziek. :moe:


Dat gelooft ie, hopelijk toch zelf niet he ? :moe:
Voor alle zekerheid er nog maar 2 kisten bijbestellen, lijkt me.

waterfiets
04-04-06, 23:54
Wil hij ook sterven op zijn eigen begrafenis? Of ziet hij begraven en dood gaan als totaal gescheiden werelden?