PDA

Bekijk Volledige Versie : Kalou zakte voor inburgering mede omdat hij niet wist waar je een uitkering aanvraagt



Dwaalspoor
05-04-06, 02:54
Kalou kan vrijwel overal aan de slag

Van onze verslaggever Poul Annema

DEN HAAG - Salomon Kalou heeft het Nederlanderschap niet nodig om gemakkelijk emplooi te kunnen vinden bij een grote buitenlandse club. Volgens de aan de Universiteit van Maastricht verbonden Belgische hoogleraar Europees recht Stefaan van den Bogaert biedt het zogenoemde verdrag van Cotonou de Ivoriaanse spits van Feyenoord de ruimte op een werkvergunning bij vrijwel alle buitenlandse topclubs.

Van den Bogaert was gisteren een van de inleiders bij een aan ‘de zaak-Kalou’ gewijd juridisch dispuut in het T.M.C. Asser-instituut in Den Haag. Zoals bekend probeert de vaardige spits Nederlander te worden om nog deze zomer beschikbaar te zijn voor het Nederlands elftal bij het WK in Duitsland. Bondscoach Van Basten steunt zijn actie, maar de Afrikaan vindt minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken op zijn pad.

De bewindsvrouw eist dat de profvoetballer voldoet aan de inburgeringstoets en is bang dat Kalou zijn nieuwe status aanwendt voor een vlucht naar een groot Europees voetballand. Van den Bogaert: ‘Maar juist in het verdrag van Cotonou is vastgelegd dat ook voetballers uit Afrikaanse, Caribische en de Pacific-landen in het vrije werknemersverkeer niet meer vanwege hun afkomst kunnen worden belemmerd.’

Kalou’s advocaat Jelle Kroes noemde Verdonks eisen om andere redenen ridicuul. ‘Bij de eerste test, op 9 november, scoorde Kalou twee punten te weinig, onder meer omdat hij geen antwoord wist op de vraag waar je je in Nederland moet melden voor een bijstandsuitkering. Bovendien vindt Verdonk dat Kalou zich langdurig in Nederland moet vestigen.

Hoe lang, zegt ze niet. Maar juist twee weken geleden bleek bij een gerechtelijke vonnis dat 18 van de 22 Nederlandse internationals bij het EK van 2000 hun geld in het buitenland verdienden. Dan is het toch wel heel on-Nederlands om van Kalou te vragen om altijd in Nederland te blijven.´

In juridische kring kreeg minister Verdonk gisteren weinig bijval voor haar verzet tegen de naturalisatie van Kalou. Gerard René de Groot, hoogleraar rechtsvergelijking, vond dat er weinig juridische en ethische bezwaren kunnen zijn tegen de snelle naturalisatie van Kalou en wees op de verschillen die er internationaal zijn.

De Braziliaaanse spelers Roberto Carlos en Ronaldo van Real Madrid hebben door hun trouw aan de Spaanse wet uit te spreken het Europees burgerschap verkregen – met alle financiële voordelen vandien – maar ze blijven wel voor hun eigen land spelen.

Kroes zei dat Kalou het WK inmiddels uit zijn hoofd heeft gezet. Hij heeft tot 1 mei de kans om beroep in te stellen. ‘Hij denkt nog na, maar vanuit zijn standpunt kan ik begrijpen dat hij er vanaf ziet. Hij heeft met anderhalf jaar procederen onder het vergrootglas van de media gelegen, dat is hem niet in de koude kleren gaan zitten.’

http://www.volkskrant.nl/sport/article272167.ece

Baddha
05-04-06, 03:49
Belachelijk dat op zo'n test al de indruk wordt gewekt dat je hier lekker van een uitkering kunt leven :(

Verder geef ik Verdonk in de zaak Kalou groot gelijk. Hij heeft nauwelijks een verbintenis met Nederland, spreekt de taal niet en wil enkel naturaliseren om de lucratieve Engelse competitie in te duiken.

Bovendien gaat het importeren van spelers helemaal in tegen de gedachte van een landencompetitie.

Dwaalspoor
05-04-06, 03:52
Geplaatst door Baddha
Belachelijk dat op zo'n test al de indruk wordt gewekt dat je hier lekker van een uitkering kunt leven :(

Verder geef ik Verdonk in de zaak Kalou groot gelijk. Hij heeft nauwelijks een verbintenis met Nederland, spreekt de taal niet en wil enkel naturaliseren om de lucratieve Engelse competitie in te duiken.

Bovendien gaat het importeren van spelers helemaal in tegen de gedachte van een landencompetitie.

Als je het artikel goed gelezen zou hebben, zou je gelezen hebben dat een Nederlandse paspoort niet zoveel uitmaakt om in het buitenland te kunnen spelen.

Baddha
05-04-06, 04:03
Geplaatst door Dwaalspoor
Als je het artikel goed gelezen zou hebben, zou je gelezen hebben dat een Nederlandse paspoort niet zoveel uitmaakt om in het buitenland te kunnen spelen.

Bij Engelse clubs mogen maar een beperkt aantal spelers van buiten de EU spelen.

Dwaalspoor
05-04-06, 04:17
Geplaatst door Baddha
Bij Engelse clubs mogen maar een beperkt aantal spelers van buiten de EU spelen.

Er zijn meer landen dan Engeland waar hij goud geld kan verdienen. In het artikel staat ook dat van de 22 spelers van het Nederlandse elftal er 18 hun geld verdienen/verdienden in het buitenland en het dus een belachelijke eis is om hier te moeten blijven wonen voor een dergelijke beroep als voetballer.

mark61
05-04-06, 08:45
Geplaatst door Dwaalspoor
Er zijn meer landen dan Engeland waar hij goud geld kan verdienen. In het artikel staat ook dat van de 22 spelers van het Nederlandse elftal er 18 hun geld verdienen/verdienden in het buitenland en het dus een belachelijke eis is om hier te moeten blijven wonen voor een dergelijke beroep als voetballer.

Maar waarom moet hij dan de NL nationaliteit hebben? Dus.

prikkerd
05-04-06, 13:28
Geplaatst door mark61
Maar waarom moet hij dan de NL nationaliteit hebben? Dus.

Om voor het Nederlandse Elftal uit te komen omdat hij volgens Nederlandse voetbalkenners (Cruijf en Van Basten o.a) een verrijking zou zijn voor het Nationale Elftal


ik had je slimmer ingeschat

super ick
05-04-06, 15:08
Geplaatst door prikkerd
Om voor het Nederlandse Elftal uit te komen omdat hij volgens Nederlandse voetbalkenners (Cruijf en Van Basten o.a) een verrijking zou zijn voor het Nationale Elftal


ik had je slimmer ingeschat

Wat een problemen zeg. We hebben het over het verschil tussen 60 miljoen verdienen in 15 jaar tijd of 30.

Het eerst leverd tegen 3 procent 1,8 miljoen rente per jaar op, de tweede 900.000 per jaar.
Ik snap dat Kalou een groot probleem heeft. Hij zal het momenteel psychisch erg zwaar hebben en mijn gedachten gaan naar hem uit.

mark61
05-04-06, 15:17
Geplaatst door prikkerd
ik had je slimmer ingeschat

Ik had jou slimmer ingeschat: ik reageerde n.l. op het citaat van Schaap. Dat had ik nl. zelf geciteerd. Waarin het helemaal niet over het NL elftal gaat, maar over geldverdienen in Europa. Vandaar dus mijn vraag. pffff, vermoeiend als je alles moet uitspellen.

Vervolgens vraag ik me af wat het NL elftal moet met nog een aanvaller, nr 5 ofzo, terwijl we behoefte hebben aan verdedigers.

Tenslotte vind ik Kalou geen briljante speler.

En kan ik niet begrijpen waarom iemand die toevallig aardig kan ballen meer recht heeft in NL te wonen en een paspoort te krijgen dan iemand die dat niet kan, maar god mag weten wat heeft doorstaan.

~Panthera~
05-04-06, 15:21
Geplaatst door mark61

En kan ik niet begrijpen waarom iemand die toevallig aardig kan ballen meer recht heeft in NL te wonen en een paspoort te krijgen dan iemand die dat niet kan, maar god mag weten wat heeft doorstaan.


Omdat voetbal een Heilige Koe is ? :moe:

mark61
05-04-06, 16:32
Geplaatst door ~Panthera~
Omdat voetbal een Heilige Koe is ? :moe:

Ga weeeg.

knuppeltje
05-04-06, 17:16
Geplaatst door mark61
Ik had jou slimmer ingeschat: ik reageerde n.l. op het citaat van Schaap. Dat had ik nl. zelf geciteerd. Waarin het helemaal niet over het NL elftal gaat, maar over geldverdienen in Europa. Vandaar dus mijn vraag. pffff, vermoeiend als je alles moet uitspellen.

Vervolgens vraag ik me af wat het NL elftal moet met nog een aanvaller, nr 5 ofzo, terwijl we behoefte hebben aan verdedigers.

Tenslotte vind ik Kalou geen briljante speler.

En kan ik niet begrijpen waarom iemand die toevallig aardig kan ballen meer recht heeft in NL te wonen en een paspoort te krijgen dan iemand die dat niet kan, maar god mag weten wat heeft doorstaan.

Omdat voetbal een volkssport is, en het volk an sich en an mas super dom is, en dus moet aan elke gril in deze voldaan worden.

Ieder kan zien dat een gemiddelde wielrenner of tennisser duizend maal meer presteerd dan al die overgewaardeerde super-egotrippers met een veel te hoog salaris en met veel te veel spatjes en doorgaans- de goeie niet te na gesproken- te lui om te werken.

En owee als ze eens twee wedstrijden in de week moeten spelen, worden ze helemaal overwerkt van.

Geef het volk brood en spelen, wie zeiden dat ook weer?

mark61
05-04-06, 17:22
Geplaatst door knuppeltje
Geef het volk brood en spelen, wie zeiden dat ook weer?

De Ivorianen? Rotterdammers? :verward:

~Panthera~
05-04-06, 18:36
Geplaatst door mark61
Ga weeeg.


Afgoden genoeg hoor. :roker:

knuppeltje
05-04-06, 19:33
Geplaatst door mark61
De Ivorianen? Rotterdammers? :verward:


Ze zouden willen.

Baddha
05-04-06, 20:42
Voor wie 'm nog niet gezien heeft. Hij is briljant :D

Commercial Centraal Beheer (http://www.centraalbeheer.nl/cbi/cb/corporate/fun/commercial.jsp?commercial=wk2006&bw=dsl&stopAtEnd=false&linkAtEnd=&linkTarget=)

Dwaalspoor
05-04-06, 23:33
Geplaatst door prikkerd
Om voor het Nederlandse Elftal uit te komen omdat hij volgens Nederlandse voetbalkenners (Cruijf en Van Basten o.a) een verrijking zou zijn voor het Nationale Elftal


ik had je slimmer ingeschat

Dat is precies mijn antwoord wat ik mark61 wilde geven. Ik snap zijn hele reaktie op jou ook niet.

helly2002
07-04-06, 03:45
Geplaatst door Dwaalspoor
Er zijn meer landen dan Engeland waar hij goud geld kan verdienen. In het artikel staat ook dat van de 22 spelers van het Nederlandse elftal er 18 hun geld verdienen/verdienden in het buitenland en het dus een belachelijke eis is om hier te moeten blijven wonen voor een dergelijke beroep als voetballer.



er zijnwel meer belachelijke dingen aan deze zaak dat punt van buiten de eu spelers riep ik trouwens 2 maanden geleden al hier .vraag me trouwens af of er met al die az spelers wel 18 in het buitenland wonen maar ok meeste hebben al een nl paspoort vanaf hun geboorte .het is belachelijk dat er gezegt is dat kalou zeker zou meegaan naar het wk terwijl er verder niemand zeker is over leonardo riepen ze een aantal jaren geleden ookzo maar was binnen een jaar voorbij alsje trouwens spitsen hebt die er al bijna 30 in hebben liggen in de competitie en die geefje niet eens een kans kaloa is een leuke voetballer hoor maar nog geen echte topper vind ik .ik had van basten erg hoog zitten maar nadit gedoe wel wat minder we laten mannen als seedorf en davids thuis en dan zou kalou meemoeten wat een grap .kalou speeld het slim maar letmaar op hoesnel hij weg is als hij dat paspoort heeft want daar gaat het om

xslaniet
07-04-06, 06:35
Die inburgeringstest moet uitgevoerd worden vóór men Nederland binnen komt.
Paar foto's van politici erbij één foto van Jan Smitje en één foto van een fan van dat ventje...
Gegarandeerd dat niemand meer wil komen.
Als ik die Kalou was had ik toch echt wel het eerste beste vliegtuig richting zuiden gepakt. :wohaa:

super ick
07-04-06, 08:00
Geplaatst door Dwaalspoor
Dat is precies mijn antwoord wat ik mark61 wilde geven. Ik snap zijn hele reaktie op jou ook niet.

Ik begrijp dat hele gezeik niet rondom een voetbalmiljonair. Hij heeft van zijn hobby zijn werk gemaakt, wordt aan alle kanten in de watten gelegd (medisch, voeding, auto, training etc). Iedere maand wordt er plm 150.000 euro op zijn rekening bijgeschreven.
Feyenoord wil hem nog lang niet kwijt en als hij gewoon nog even blijft (wat een lijden he?) dan is hij over 3 jaar automatisch genaturaliseerd.

WAT IS NU HET PROBLEEM?