PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen in Rusland door Homohuwelijk in Nederlandse kerken.



tukkersterror
05-04-06, 13:31
Met onmiddelijke ingang heeft de Russische Orthodoxe kerk verboden om huwelijken af te sluiten van hetrostellen waarvan een uit Nederland komt.

De Priester verklaarde, dat gelovigen uit Nederland geen gelovigen zijn zolang er huwelijkstrekkingen worden gedaan tussen de zelfde sekse in de Nederlandse kerken.


Ik weet eerlijkgezegd niet wat ik hiermee aanmoet, moet ik nu mijn kerk verlochenen en achter de homo beweging blijven staan???

Ik weet het niet................

Het enigste positieve in dit stukje is dat de kerk door deze uitspraak erkend dat er homo's zijn en het niet langer doodzwijgt.

Ben er trouwens ook benieuwd naar wat voor een standpunt de regering gaat innemen aangaande dit probleem...............

waterfiets
05-04-06, 13:43
Geplaatst door tukkersterror
Met onmiddelijke ingang heeft de Russische Orthodoxe kerk verboden om huwelijken af te sluiten van hetrostellen waarvan een uit Nederland komt.

Is dit serieus en is dit het standpunt van een enkele priester of een officieel standpunt van de Russisch Orthodoxe Kerk?

tukkersterror
05-04-06, 13:48
Geplaatst door waterfiets
Is dit serieus en is dit het standpunt van een enkele priester of een officieel standpunt van de Russisch Orthodoxe Kerk?

Officieel standpunt van de Russische Orthodoxe kerk, was vanochtend op de russische tv, en kreeg er een mailtje over van mijn vrouw.

Heb het op Internet in de russische kranten nog niet kunnen vinden.

Wortel
05-04-06, 13:50
Is dit serieus en is dit het standpunt van een enkele priester of een officieel standpunt van de Russisch Orthodoxe Kerk?

Eerst eens even het antwoord op deze vraag afwachten, voordat we hier indhoudelijk op kunnen antwoorden.

waterfiets
05-04-06, 13:57
Geplaatst door tukkersterror
Officieel standpunt van de Russische Orthodoxe kerk, was vanochtend op de russische tv, en kreeg er een mailtje over van mijn vrouw.

Nu ja, stel je voor dat we hier in de kerk echtparen weigeren te trouwen waarvan er één Russich is gezien bepaalde standpunten van de Russisch Orthodoxe Kerk. Ik kan er eigenlijk alleen maar om lachen. Maar het lijkt mij wel anders als je lid van die kerk bent.

mark61
05-04-06, 15:01
Geplaatst door tukkersterror
Officieel standpunt van de Russische Orthodoxe kerk, was vanochtend op de russische tv, en kreeg er een mailtje over van mijn vrouw.

Heb het op Internet in de russische kranten nog niet kunnen vinden.

Das dan knap, tsja, racistisch? Als je NLer bent ben je voor Duivelse Praktijken. Geldt het ook voor Belgen en Spanjaarden? Mogen ongelovige NLers, en sowieso niet-orthodoxe NLers dan met Russ(inn)en trouwen?

~Panthera~
05-04-06, 15:35
De Priester verklaarde, dat gelovigen uit Nederland geen gelovigen zijn zolang er huwelijkstrekkingen worden gedaan tussen de zelfde sekse in de Nederlandse kerken.


Ik zou dus zeggen: :fuckit2: hoppa !!
Bekijk het met zo'n kerk, die even uitmaakt of JIJ gelovig bent of niet, gebaseerd op de wet van een ander land.
Moet niet gekker worden.
Straks zeggen ze nog dat je niet gelovig bent, omdat je geen Wokkels eet. :moe:

David
05-04-06, 15:44
Geplaatst door tukkersterror
Met onmiddelijke ingang heeft de Russische Orthodoxe kerk verboden om huwelijken af te sluiten van hetrostellen waarvan een uit Nederland komt.

De Priester verklaarde, dat gelovigen uit Nederland geen gelovigen zijn zolang er huwelijkstrekkingen worden gedaan tussen de zelfde sekse in de Nederlandse kerken.


Ik weet eerlijkgezegd niet wat ik hiermee aanmoet, moet ik nu mijn kerk verlochenen en achter de homo beweging blijven staan???

Ik weet het niet................

Het enigste positieve in dit stukje is dat de kerk door deze uitspraak erkend dat er homo's zijn en het niet langer doodzwijgt.

Ben er trouwens ook benieuwd naar wat voor een standpunt de regering gaat innemen aangaande dit probleem...............


In welke Nederlandse kerken kunnen homo's trouwen dan?

duende
05-04-06, 15:54
Nog een bijna vergeten minderheid aan randdebielen die zich weer eens moeten bemoeien met zaken, situaties en mensen waar ze totaal geen last van hebben.
Je hoort ze nooit eens over het eerste gebod: Gij zult niet doden. En dan van leer trekken tegen hen die wapens maken of nieuw oorlogstuig uitvinden.

tukkersterror
05-04-06, 16:20
Geplaatst door David
In welke Nederlandse kerken kunnen homo's trouwen dan?

Goeie vraag, ik heb geprobeerd contact te leggen en te krijgen met de Russische Orthodoxe Kerk in Rotterdam en Arnhem, maar krijg geen gehoor.

Ik weet dat homo zijn in Rusland een taboe is daar praat je niet over in Rusland, maar was verrast vanochtend een sms te krijgen van mijn vrouw met daarop de mededeling lees je mail NU!!!

En ze vroeg mij of het waar was dat er homo huwelijken werden afgesloten in de Nederlandse kerk, want er was met onmiddelijke ingang een verbod op huwelijken in de Orthodoxe Kerken waar een Nederlander bij betrokken was/is.

Ben de hele dag al bezig om het een en ander uit te zoeken maar kan er niets over vinden nog over her verbod in Rusland nog over homo huwelijk(ken) in Nederlandse kerk!

Ga zo nog ff kijken in Russische kranten?

Russen :ego:

tukkersterror
05-04-06, 16:33
Dit was alles wat ik kon vinden op de russische site's:

Russian Orthodox Church Rams its Values into the Foundation of Human Rights



Metropolitan Cyril

2006/03/30. The Russian Orthodox Church, which has declared serious intent to advocate "other principles" to Russian Society, has declared its position on Human Rights.

Hierarch of the Russian Orthodox Church, Metropolitan Cyril, has affirmed that "spiritual values" will form the base of the "new concept of Human Rights." According to the Hierarch, this means that things such as "abortions, homosexuality, gambling, euthanasia and other things that are actively defended today from the standpoint of protecting Human Rights cannot be recognized as norms."

Metropolitan Cyril considers that Authorities of the USSR, in signing the Universal Declaration of Human Rights of the United Nations, "did not mean for the edicts of this document to be spread into the domestic political life of the Soviet Union." Signing this, in his opinion, was merely political pragmatism. Cyril also refers to the Final Act of the Conference on Security and Cooperation in Europe in 1975 as "political pageantry."

All of these assertions ware made by Metropolitan Cyril on the eve before the Tenth Worldwide Russian National Assembly convenes in the Cathedral of Christ the Savior. The Worldwide Russian National Assembly holds advisory status within the United Nations. At the session of the Assembly, as reported by Cyril, the "impermissibility of same-sex marriage registration and equal adoption rights for same-sex couples" will be discussed. His statements are included in the draft version of the final report from the Assembly.

Gay.Ru

Victory
05-04-06, 16:36
Ben ik de enige die het raar vind dat tukker blijkbaar alles uitzoekt wat met Rusland te maken heeft... in 50% van de topics over rusland heeft hij met iemand contact gezocht om het uit te zoeken.... lol ook doe je alsof elke topic je persoonlijke aangaat... b.v hier... ben je homo ofzo?

David
05-04-06, 16:38
Geplaatst door Victory
Ben ik de enige die het raar vind dat tukker blijkbaar alles uitzoekt wat met Rusland te maken heeft... in 50% van de topics over rusland heeft hij met iemand contact gezocht om het uit te zoeken.... lol ook doe je alsof elke topic je persoonlijke aangaat... b.v hier... ben je homo ofzo?


Driekwart van jouw topics gaan over raketten. Ben je een raket, of gewoon dol op fallussen?

tukkersterror
05-04-06, 16:44
Geplaatst door Victory
Ben ik de enige die het raar vind dat tukker blijkbaar alles uitzoekt wat met Rusland te maken heeft... in 50% van de topics over rusland heeft hij met iemand contact gezocht om het uit te zoeken.... lol ook doe je alsof elke topic je persoonlijke aangaat... b.v hier... ben je homo ofzo?

Oh, 50% maar, nog altijd beter dan de 90% die jij scoort met Iran.

En of ik homo ben gaat jou geen flikker aan.
Ga maar krom staan, zal ik het je laten voelen. :koppel:

Divine_70
05-04-06, 19:10
Geplaatst door tukkersterror
Oh, 50% maar, nog altijd beter dan de 90% die jij scoort met Iran.

En of ik homo ben gaat jou geen flikker aan.
Ga maar krom staan, zal ik het je laten voelen. :koppel:

:lol: Go Tukker Go. :hihi:

delirious
05-04-06, 19:12
Geplaatst door David
Driekwart van jouw topics gaan over raketten. Ben je een raket, of gewoon dol op fallussen?

:lol: Oee mijn arm buikje...

waterfiets
05-04-06, 20:10
Geplaatst door David
In welke Nederlandse kerken kunnen homo's trouwen dan?

O zat hoor. Ik ken er wel die voor de kerk getrouwd zijn. Ik kijk op een kerk uit waar dat gebeurd.

Ter INFO:

Protestantse Kerk een feit
Door binnenlandredacteur Carin Tiggeloven

17-12-2003

De Protestantse Kerk in Nederland is een feit. Hervormden, gereformeerden en lutheranen hebben zich uitgesproken voor de fusie van hun kerkgenootschappen. De drie vierden hun samengaan in een speciale, gezamenlijke kerkdienst in de Domkerk van Utrecht. Daarbij was ook koningin Beatrix, zelf Nederlands Hervormd, aanwezig. Hoewel de vreugde overheerst, is niet iedereen gelukkig met de nieuwe Protestantse Kerk.

Even was het nog spannend of de Samen op Weg-kerken hun doel zouden bereiken. In afzonderlijke vergaderingen, de zogeheten synodes, beslisten de kerkbesturen over hun toekomst. De gereformeerden en de lutheranen stemden in ruime meerderheid voor. Maar de hervormden haalden ternauwernood de benodigde tweederde meerderheid: 51 stemmen voor, 24 tegen. Vooral het behoudende deel binnen die kerk heeft grote bedenkingen bij het samengaan. De fusie betekent ook niet dat alle protestantse kerkgenootschappen nu onder één dak zijn gebracht. De vrijzinnige Remonstrantse Broederschap en de Doopsgezinden bijvoorbeeld, doen niet mee. Desalniettemin kan de Protestantse Kerk in Nederland op 1 mei volgend jaar officieel het licht zien.

Scheuringen
Aan de fusie gaat ruim 40 jaar praten en samenwerken vooraf. Hoewel de kerken allen hun oorsprong vinden in de Reformatie, zijn ze door allerlei scheuringen uit elkaar gevallen. Volgens de kerken zelf is dat niet zo vreemd. In de Protestantse Kerk staat het persoonlijk geloof centraal. Gemeenteleden hechten weinig aan hiërarchie. Dus als een groep mensen het ergens niet mee eens was, stichtten zij hun eigen kerk. In de negentiende eeuw leidde zo´n meningsverschil tot de grootste scheuring ooit: de afscheiding door de Gereformeerde Kerken in Nederland van de Nederlandse Hervormde Kerk.

Startpunt
Na de Tweede Wereldoorlog keert echter het tij. In 1961 roepen 18 jonge theologen uit beide kerken de gereformeerde en hervormde kerk op samen te gaan. Dat is het startpunt van meer overleg en samenwerking, het zogenoemde Samen op Weg-proces. Uiteindelijk besluiten de genootschappen in 1986 dat ze in 'staat van hereniging' zijn. Er wordt een landelijk dienstencentrum opgericht. En vanaf 1990 doen ook de lutheranen mee. Anno 2003 is dit proces afgerond met een fusie.

Weerstand
Dit ging niet zonder slag of stoot. Niet voor niets duurde het proces 40 jaar. En ook nu nog moeten sommige kerken niets van de fusie hebben. Een groep orthodoxen in de Hervormde Kerk, waaronder de zeer behoudende Gereformeerde Bonders, heeft zelfs al gedreigd zich af te scheiden van de nieuw ontstane kerk. "Ik vind het vreselijk verdrietig dat dit is gebeurd", zegt dominee Reinier van Kooten uit Soest. "Ik heb een paar keer het beeld gebruikt dat het lijkt alsof er op mijn moeder -de kerk- euthanasie is gepleegd. Onbegrijpelijk. Ik ben verpletterd. Ik ben mijn kerk kwijt."

Kerkorde
De bezwaren richten zich voornamelijk op de kerkorde. De nieuwe protestantse kerk erkent zowel de calvinistische (gereformeerde en hervormde) als de vrijzinniger lutherse schriften. Dat betekent dat de kerk het homohuwelijk toelaat, vrouwelijke dominees accepteert en ook kinderen toelaat tot het avondmaal. Voor de behoudende hervormden is dat onacceptabel. De Protestantse Kerk komt hen wel tegemoet: zij mogen zich aan hun klassieke belijdenisgeschriften houden.

Bovendien deed de voorzitter van de hervormde synode, Arie Van der Plas, een dringend beroep op zijn geloofsgenoten zich niet af te scheiden. "Zoals we elkaar in de Nederlandse Hervormde kerk altijd hebben weten vast te houden rond dat belijden, zo worden we nu geroepen elkaar ook in de toekomst niet los te laten", zei Van der Plas. "Ik vraag heel de kerk dan ook met nadruk om de eenheid te bewaren en het geloofsgesprek voort te zetten. Waar gedreigd wordt met scheuring, roep ik alle leden en in het bijzonder de ambtsdragers op tot voortgaande bezinning. Laat men geen onberaden stappen doen, die schade brengen aan de gemeente."

Tijd
In sommige steden lijkt de scheuring echter een kwestie van tijd. Bijvoorbeeld in Urk. Daar vreest dominee Bijman dat de fusie de tegenstellingen juist versterkt. En die hebben eigenlijk niet eens zoveel met het geloof te maken. "In het geloof en de beleving ervan zit eigenlijk helemaal geen verschil", meent Bijman. "De bestaande verschillen zijn sociologisch en historisch bepaald. We zijn vooral erg bang dat een proces dat landelijk tot vereniging leidt, mogelijk plaatselijk mensen uit elkaar drijft. En dat is het laatste wat we willen beleven."

Modern
In andere gemeenten is de fusie eigenlijk al lang een feit. In Doesburg werken de Samen op Weg-kerken al vanaf 1989 samen. Dominee Westhoven verklaart dat door de 'eenvoudige' geloofstraditie. "Wij zijn niet van dat zware kaliber." Volgens hem is dat ook de belangrijkste voorwaarde voor het samengaan. "Je moet niet aan de oude traditie blijven hangen, maar moderner zijn en meegaan in de ontwikkelingen van deze tijd."

De Protestantse Kerk in Nederland is nu het tweede kerkgenootschap in Nederland, na de Rooms-Katholieke Kerk. De kerk telt 2,5 miljoen leden. In 1961 overwogen de 18 theologen ook met de rooms-katholieken samen te werken. Maar dat zou door de pauselijke opvattingen ten aanzien van celibaat, homohuwelijk en geboortebeperking zeker nog eens 40 jaar kunnen duren.

tukkersterror
05-04-06, 21:14
Geplaatst door Divine_70
:lol: Go Tukker Go. :hihi:

Wordt het eerder :lol: Auw Victory Auw :lol: