PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Hier ben ik niet zomaar overheen'



delirious
05-04-06, 18:46
UTRECHT - Ze is er nog relatief goed vanaf gekomen met een hersenschudding, een aantal kneuzingen en schrammen.

De tunnel bij het Station van Houten.
Maar als de laars van haar belaagster haar bij haar slaap had geraakt, dan had ze het waarschijnlijk niet na kunnen vertellen. Of als er een trein was gekomen, net op het moment dat ze, over het spoor, vluchtte voor haar belagers. Maaike (14) heeft volgens haar vader Rob van Leeuwen heel veel geluk gehad.

,,Er zijn vier, vijf momenten geweest dat het anders af had kunnen lopen. Dan hadden we nu niet met Slachtofferhulp gepraat, maar met de begrafenisonderneming.’’ Maaike vertelt wat er zondag op het station van Houten gebeurde. Iemand kwam naar haar toe met de mededeling dat een meisje haar in elkaar wilde slaan. Opeens zag Maaike een grote groep van twintig tot dertig jongeren op zich afkomen.

Een van de meiden zei dat Maaike haar ’kankerhoer’ had genoemd. Toen ze dit ontkende, kreeg ze een klap in haar gezicht. Maaike stond op om weg te lopen, maar werd tegengehouden. De meiden begonnen haar te schoppen en te slaan. Twee andere meisjes probeerden Maaike weg te halen bij de groep. Dat lukte in eerste instantie. ,,Ze trokken me mee het spoor op, naar het perron aan de andere kant.’’ Vader Van Leeuwen: ,,Moet je nagaan, hoe bang ze geweest zijn.’’


De belagers en de groep ’toeschouwers’ volgden de meiden naar de andere kant van het perron. Maaike werd belaagd met stenen en overal geschopt en geslagen. ,,Ze riepen dat ze me dood gingen maken. Ik dacht op dat moment alleen maar: ik moet hier weg. Ik heb niet teruggevochten.’’


Intussen kwamen er twee dames langs, die er tussen sprongen. Ze hebben Maaike uiteindelijk meegenomen naar het politiebureau.


De drie hoofddaders zijn inmiddels opgepakt, de groep die eromheen stond nog niet. Van Leeuwen: ,,Ik hoop dat zij zich alsnog melden. Misschien hebben ze niets gedaan omdat ze bang waren. Maar dan moeten ze dat in ieder geval vertellen aan de politie. Met name de aanstichters moeten absoluut gestraft worden.’’


Hij wil benadrukken dat de daders gewone Autochtone meiden zijn. ,, die op de gymnastiek-, en hockeyclub zitten.’’


Hij is er zeker van dat de gebeurtenissen voor onder andere de Houtense jeugd gevolgen hebben. ,,De politie zit nu echt bovenop de jongeren.’’


Maaike weet nog niet wanneer ze weer naar school kan. ,,Ik heb geen idee hoe ik me voel als ik weer op school ben. Maar ik ben hier niet zomaar overheen.’’


bron (http://www.ad.nl/utrecht/article254615.ece)

Divine_70
05-04-06, 18:52
Walgelijk. :kotsen:

Zou een nieuwe uitgave zijn geworden op het I-net.

Mark
05-04-06, 19:04
Zo zie je maar weer wat een slechte invloed die Marokkanen hebben op autochtonen :(