PDA

Bekijk Volledige Versie : Niet rechts, niet links maar centrumpartij.



Dwaalspoor
05-04-06, 23:15
Rutte noemt uitspraken Verdonk beledigend


DEN HAAG (ANP) - Kandidaatlijsttrekker Rutte van de VVD vindt de uitspraken die zijn tegenkandidaat Verdonk woensdag op haar persconferentie over hem heeft gedaan ,,beledigend voor de VVD-leden''. Rutte heeft dat gezegd in een interview met RTL Nieuws. Hij wil dat Verdonk stopt met dit ,,flauw gedoe''.

Verdonk zei in antwoord op de vraag wat haar onderscheidt van Rutte dat zij voor ,,daadkracht en duidelijkheid'' is. Ook onderstreepte ze diverse keren dat zij ,,haar afspraken nakomt'', waarmee ze de suggestie leek te wekken dat Rutte dat niet doet.

Rutte, staatssecretaris van Onderwijs, zei hierover: ,,Het is beledigend voor de leden, die een inhoudelijke keuze moeten maken. Ik ga niet met modder teruggooien, maar het is onzin en het is schadelijk voor de VVD.''

Vicepremier Zalm van de VVD zei in een reactie te hopen dat Verdonk en Rutte een ,,goede, faire en enthousiaste campagne zullen voeren, waarbij ze zichzelf presenteren en niet te veel praten over anderen''. Hij sprak van ,,aanloopproblemen''. Zalm vindt het niet terecht dat Verdonk de daadkracht van Rutte in twijfel trekt. ,,Beiden zijn daadkrachtig. Verschil in daadkracht kan het niet zijn.''

Persconferentie

Verdonk presenteerde zich tijdens een persconferentie op de BouwRai in Amsterdam. Maar ondanks de aanwezige traditionele VVD-achterban van ondernemers klonk er slechts een lauw applaus toen Verdonk haar persconferentie begon met de woorden ,,ik doe het''.

Verdonk, nu nog minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie, presenteerde zichzelf als ,,niet links, niet rechts, maar recht door zee''. Het onderscheid maken tussen links en rechts noemde ze ,,oude politiek''. Ze zei dat ze gaat voor ,,de inhoud, de boodschap'' en dat daadkracht haar belangrijkste onderscheidende eigenschap is in vergelijking met Mark Rutte, die andere belangrijke kandidaat voor het partijleiderschap van de VVD. ,,Ik wil Nederland eens flink opschudden'', zei Verdonk. Ze ging niet zover te zeggen dat het Rutte ontbreekt aan daadkracht.

Een aantal thema's presenteerde ze woensdag. Nederlanders moeten weer trots op hun eigen land kunnen zijn, ondernemers moeten hun vleugels kunnen uitslaan en iedereen moet weer kunnen lachen bij het loonstrookje. Verder wil ze voorkomen dat mensen nog met vier op een kamer liggen in verpleeghuizen en dat de politie 30 procent van haar tijd bezig is met administratieve rompslomp.

Eerder zei Verdonk in De Telegraaf dat ze de deur open houdt voor een coalitie met de PvdA in 2007.

http://www.nrc.nl/anp/binnenland/article272598.ece

deze slogan is vrijwel letterlijk gekopieerd van de centrumpartij van Janmaat, die hadden'' niet rechts, niet links maar centrumpartij''

duende
05-04-06, 23:31
Geplaatst door Dwaalspoor

Een aantal thema's presenteerde ze woensdag. Nederlanders moeten weer trots op hun eigen land kunnen zijn, ondernemers moeten hun vleugels kunnen uitslaan en iedereen moet weer kunnen lachen bij het loonstrookje.
Met dit mens als premier...stel je voor...Ik ben al lang niet trots meer op Nederland. Eigenlijk nooit geweest ook. Wel op een paar inwoners, maar op dit land zelf. Het gros van de bevolking vind ik een stel achterbakse opportunistische schurken.
De zelfde smerissen die jodentransporten naar Westerbork en Vucht begeleiden hielden hun baan na 45.
Indonesië...vorig jaar werd daar een beetje besmuikt excuses over aangeboden. De misdadigers, zoals Raymond Westerling nooit veroordeeld.
Hoeveel supporters zijn er juigend naar het WK voetbal in Argentinie in 1978 gegaan. Een kilometerje verderop van het stadion werden mensen gemarteld.
Totaal niet legitiem(volgens internationaal oorlogs recht) een land binnenvallen (Irak).
Krakers worden hun huis uitgerost. Liever de vastgoed jongens beschermen.
Voedselbanken? te triest voor woorden. Een land waar zoveel rijken wonen.
En dan nu na 3 jaar Bakellende. De operette rond Fortuyn. Jezus..Ik dacht dat het niet erger kon.
De nsb mentaliteit van de VVD is nu vlees geworden. Rechts door zee. Houzee zal ze bedoelen. :schrik:

Baddha
06-04-06, 00:08
Geplaatst door duende
Met dit mens als premier...stel je voor...Ik ben al lang niet trots meer op Nederland. Eigenlijk nooit geweest ook. Wel op een paar inwoners, maar op dit land zelf. Het gros van de bevolking vind ik een stel achterbakse opportunistische schurken.
De zelfde smerissen die jodentransporten naar Westerbork en Vucht begeleiden hielden hun baan na 45.
Indonesië...vorig jaar werd daar een beetje besmuikt excuses over aangeboden. De misdadigers, zoals Raymond Westerling nooit veroordeeld.
Hoeveel supporters zijn er juigend naar het WK voetbal in Argentinie in 1978 gegaan. Een kilometerje verderop van het stadion werden mensen gemarteld.
Totaal niet legitiem(volgens internationaal oorlogs recht) een land binnenvallen (Irak).
Krakers worden hun huis uitgerost. Liever de vastgoed jongens beschermen.
Voedselbanken? te triest voor woorden. Een land waar zoveel rijken wonen.
En dan nu na 3 jaar Bakellende. De operette rond Fortuyn. Jezus..Ik dacht dat het niet erger kon.
De nsb mentaliteit van de VVD is nu vlees geworden. Rechts door zee. Houzee zal ze bedoelen. :schrik:

Gelukkig zijn andere volken wel door en door integer :zegniets:

~Panthera~
06-04-06, 00:45
Geplaatst door duende
Met dit mens als premier...stel je voor...Ik ben al lang niet trots meer op Nederland. Eigenlijk nooit geweest ook. Wel op een paar inwoners, maar op dit land zelf. Het gros van de bevolking vind ik een stel achterbakse opportunistische schurken.
De zelfde smerissen die jodentransporten naar Westerbork en Vucht begeleiden hielden hun baan na 45.
Indonesië...vorig jaar werd daar een beetje besmuikt excuses over aangeboden. De misdadigers, zoals Raymond Westerling nooit veroordeeld.
Hoeveel supporters zijn er juigend naar het WK voetbal in Argentinie in 1978 gegaan. Een kilometerje verderop van het stadion werden mensen gemarteld.
Totaal niet legitiem(volgens internationaal oorlogs recht) een land binnenvallen (Irak).
Krakers worden hun huis uitgerost. Liever de vastgoed jongens beschermen.
Voedselbanken? te triest voor woorden. Een land waar zoveel rijken wonen.
En dan nu na 3 jaar Bakellende. De operette rond Fortuyn. Jezus..Ik dacht dat het niet erger kon.
De nsb mentaliteit van de VVD is nu vlees geworden. Rechts door zee. Houzee zal ze bedoelen. :schrik:


:duim:

mark61
06-04-06, 00:56
Geplaatst door Baddha
Gelukkig zijn andere volken wel door en door integer :zegniets:

Je 'eigen volk' waar je tussen moet wonen, dat heeft wat meer impact.

Baddha
06-04-06, 01:11
Geplaatst door mark61
Je 'eigen volk' waar je tussen moet wonen, dat heeft wat meer impact.

Het gras is blijkbaar altijd groener bij de buren.

Ik ben niet snel onder de indruk van dergelijke klassificaties. Ten eerste zijn het pure generalisaties. Ten tweede is het zoooo makkelijk om een ongenuanceerd beeld te scheppen door enkel de negatieve kanten te belichten.

Er zijn tig redenen waarom Nederland een fantastisch land is om te wonen.

Baddha
06-04-06, 01:25
Geplaatst door duende
Met dit mens als premier...stel je voor...Ik ben al lang niet trots meer op Nederland. Eigenlijk nooit geweest ook. Wel op een paar inwoners, maar op dit land zelf. Het gros van de bevolking vind ik een stel achterbakse opportunistische schurken.

Generalisatie, jammer van je.


De zelfde smerissen die jodentransporten naar Westerbork en Vucht begeleiden hielden hun baan na 45.

Het gedrag van enkelen projecteren op een hele bevolking. Typisch gedrag voor kaalkopjes.


Indonesië...vorig jaar werd daar een beetje besmuikt excuses over aangeboden. De misdadigers, zoals Raymond Westerling nooit veroordeeld.

Hij (het land) dat zonder zonde is werpe de eerste steen.


Hoeveel supporters zijn er juigend naar het WK voetbal in Argentinie in 1978 gegaan. Een kilometerje verderop van het stadion werden mensen gemarteld.

In Turkije worden nog steeds mensen gemarteld door de politie. Ben ik nu fout omdat ik daar graag op vakantie ga?


Totaal niet legitiem(volgens internationaal oorlogs recht) een land binnenvallen (Irak).

En hoeveel Nederlandse militairen deden mee aan de invasie?
Ik meen me te herinneren dat er onder de Nederlandse bevolking weinig steun was voor Amerika en Engeland.


Krakers worden hun huis uitgerost. Liever de vastgoed jongens beschermen.

Mensen die zich niet aan de wet houden worden aangepakt. Is dat zo schokkend?


Voedselbanken? te triest voor woorden. Een land waar zoveel rijken wonen.

Begin me niet over voedselbanken. Het gros van de klanten komt daar omdat ze schulden hebben opgebouwd door financieel wanbeleid. Lekker lenen om een luxe leven te kunnen veroorloven. Eigen schuld dus. En een niet onaanzienlijk deel heeft eigenlijk niet eens recht op de goederen, maar pikken lekker een graantje mee.


En dan nu na 3 jaar Bakellende. De operette rond Fortuyn. Jezus..Ik dacht dat het niet erger kon.

Jij bent het misschien niet met het beleid eens, ik wel. Er moest nodig ingegrepen worden om Nederland te behoeden voor de vergrijzing. Ze doen absoluut niet alles goed, maar de lijn steun ik.


De nsb mentaliteit van de VVD is nu vlees geworden. Rechts door zee. Houzee zal ze bedoelen. :schrik:

NSB mentaliteit duidt op heulen met de vijand. Wie is de vijand dan?

mark61
06-04-06, 01:25
Geplaatst door Baddha
Het gras is blijkbaar altijd groener bij de buren.

Nou nee, dat maak jij ervan. Kritiek hebben is niet suggereren dat het ergens anders beter is.


Ik ben niet snel onder de indruk van dergelijke klassificaties. Ten eerste zijn het pure generalisaties. Ten tweede is het zoooo makkelijk om een ongenuanceerd beeld te scheppen door enkel de negatieve kanten te belichten.

Twas meer een emotionele opsomming van enkele minder frisse feiten. Geen uitputtende beschrijving van NL toch?


Er zijn tig redenen waarom Nederland een fantastisch land is om te wonen.

Je zou het hier haast vergeten. De verzwegen premisse, zal ik maar zeggen. :tik:

helly2002
06-04-06, 01:38
is het niet wat simpel om er gelijk een extreemrechts stempel op tedrukken ik ben voor haar beleid hoor ookal vind ik dat ze soms tehard is maar vvd zal ik nooit stemmen .eindelijk weeris iemand die gedemoniseerd kan worden net als met wat fortuin gebeurde .beleid mocht best wat harder maar een nieeuwe fortuin ze ze never worden .

Baddha
06-04-06, 01:39
Geplaatst door mark61
Nou nee, dat maak jij ervan. Kritiek hebben is niet suggereren dat het ergens anders beter is.

Ach weet je, ik wordt een beetje moe van dat eeuwige gekanker op Nederland. Je hoeft mij niet te vertellen dat het land niet perfect is. Ik woon er immers al mijn hele leven.

Maar het lijkt wel of Nederland langs een andere maatstaf wordt gelegd. Blijkbaar mag je verwachten dat dit een heilstaat is.


Twas meer een emotionele opsomming van enkele minder frisse feiten. Geen uitputtende beschrijving van NL toch?

Dat was het ja, maar dat vind ik gewoon goedkoop. De waarheid ligt heel anders.


Je zou het hier haast vergeten. De verzwegen premisse, zal ik maar zeggen. :tik:

Ik blijf immer positief :)

mark61
06-04-06, 01:52
Geplaatst door Baddha
Ach weet je, ik wordt een beetje moe van dat eeuwige gekanker op Nederland. Je hoeft mij niet te vertellen dat het land niet perfect is. Ik woon er immers al mijn hele leven.

Jij zit teveel op maroc.nl. :lachu: Nu al. Maar zeg s eerlijk, mogen ook inboorlingen niet een heeeel klein beetje kankeren?


Maar het lijkt wel of Nederland langs een andere maatstaf wordt gelegd. Blijkbaar mag je verwachten dat dit een heilstaat is.

Erfenis van het calvinisme. Nu niet veel meer aan te doen.


Dat was het ja, maar dat vind ik gewoon goedkoop. De waarheid ligt heel anders.

Ik vind dat mensen af en toe wel hun hart mogen luchten. :ego: De waarheid is een eind ruimer.


Ik blijf immer positief :)

Bah, jij bent geen Hollander.

Baddha
06-04-06, 01:55
Geplaatst door mark61
Bah, jij bent geen Hollander.

Ik weet het, trendbreuk hè ;)

mark61
06-04-06, 01:57
Geplaatst door Baddha
Ik weet het, trendbreuk hè ;)

Nieuw paradigma! Later zal je Gevierd worden!

Couscousje
06-04-06, 01:58
Ik vind Baddha best leuk.

Of is het een MPS'er en zeg ik nu iets heel raars?

Cc

tukkersterror
06-04-06, 01:58
Centrum partij!!!


Jan Maat, Jan Maat, zet hem op geef ze op hun kop!!!

Shit verkeerde site, zit op maroc.nl :zwaai: ik ga slapen.....

Voor alle vrouwen :love: en de mannen :duim: speciaal voor de overige bewoners ( :love: :duim: ), slaap lekker en morgen weer gezond hier!

mark61
06-04-06, 01:58
Geplaatst door helly2002
is het niet wat simpel om er gelijk een extreemrechts stempel op tedrukken ik ben voor haar beleid hoor ookal vind ik dat ze soms tehard is maar vvd zal ik nooit stemmen .eindelijk weeris iemand die gedemoniseerd kan worden net als met wat fortuin gebeurde .beleid mocht best wat harder maar een nieeuwe fortuin ze ze never worden .

Tis nogal een beperkt politiek programma. Op zijn minst. :rolleyes:

mark61
06-04-06, 01:59
Geplaatst door Couscousje
Ik vind Baddha best leuk.

Of is het een MPS'er en zeg ik nu iets heel raars?

Cc

Niet dak weet. Tis in ieder geval geen et_2000. Wie dacht jij dat dat was?

Couscousje
06-04-06, 02:02
Geplaatst door mark61
Niet dak weet. Tis in ieder geval geen et_2000. Wie dacht jij dat dat was?

Ik ging er van uit dat het geen MPS'er is, maar je weet maar nooit tegenwoordig.

Ik was met Dwaalspoor niet de eerste die hem doorhad, dus dat houdt in dat ik de finesses van wie-is-de-MPS'er kwijt ben...

Ik moet gewoon weer eens vaker posten hier.

Wie is et2000 tegenwoordig?

Cc

mark61
06-04-06, 02:04
Geplaatst door Couscousje
Wie is et2000 tegenwoordig?

Cc

Volgens mij is ie er niet. Komt bij vlagen. Maar jij dacht hem toch gezien te hebben?

Couscousje
06-04-06, 02:07
Geplaatst door mark61
Volgens mij is ie er niet. Komt bij vlagen. Maar jij dacht hem toch gezien te hebben?

Nee, iemand anders.

Maar bij nader inzien is dat nog een beginner in het MPS-herkenningsvak.

Cc