PDA

Bekijk Volledige Versie : Oud-voetballer Israël zegt Nederland is doorgeslagen nadat hij geboeid afgevoerd werd



Dwaalspoor
07-04-06, 02:10
Oud-international Israël in de boeien

AMSTERDAM - Oud-international Rinus Israël is donderdag in Amsterdam in de boeien geslagen omdat hij zijn auto verkeerd had geparkeerd en geen geldig identiteitsbewijs kon overleggen. De Amsterdammer moest enkele uren op het politiebureau doorbrengen voordat hij weer naar huis mocht.

Israël, die bij Feyenoord als scout aan de slag gaat, vertelde donderdagavond op Radio 1 in Langs de Lijn wat hem was overkomen. „Ik stond geparkeerd bij een bloemenstal. Dat mocht niet en dat gaf ik aan de agent ruiterlijk toe. Ik stelde voor dat ik een boete zou krijgen en mijn rijbewijs op het bureau zou komen laten zien, maar dat mocht niet. Toen heb ik hem voor schlemiel uitgemaakt en dat mocht blijkbaar ook niet.”

Israël, die aanvankelijk niet herkend werd, zei dat de agent die hem had aangehouden om „versterking” had gevraagd. „Toen kwamen er twee agentes die me meenamen. Ik heb een tijd in een soort cel gezeten, de eerste tijd met de handboeien nog om. Ik wist niet dat dit mogelijk was in Nederland. Als ik zie waarvoor ik nu in de boeien ben geslagen, dan denk ik dat we met zijn allen ietsiepietsie zijn doorgeslagen.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/36706481/Oud_international_Israël_in_de_boeien.html

tukkersterror
07-04-06, 07:20
Terecht dat hij is opgepakt en mee is genomen naar het bureau.

Er staat duidelijk in de wet dat je een legitimatie bij je moet hebben, en dat Nederland NU is door geslagen, nou nee deze regel gelde vroeger ook al dat mensen werden overgebracht naar het bureau voor naamscontrole.

Alleen vast worden gezet met handboeien in een verhoorcel is iets nieuws, want normaal als jij je rustig gedraagt krijg je al geen handboeien om, maar ik het zo'n vermoeden dat hij aardig te keer is gegaan en heeft geschreeuwd zoiets in de trant van weet je wel wie ik ben en ik zal de voor zorgen dat jij dit en dat jj dat moet doen.

Nee gewoon oppakken net als iedereen, dus voor Rinus :zweep: :zweep: de volgende keer gedraag jij je!

observer
07-04-06, 08:22
de lul was net op de radio hij wilde zich geloof ik met een benzine pasje ofzo identificeren

en dan een grote bek hebben, groot gelijk moeten ze met iedereen doen of het nu een hangjongere is of een ex voetballer

Reve
07-04-06, 08:31
Geplaatst door Dwaalspoor
in de boeien geslagen


Zo zie je zijn bijnaam 'IJzeren Rinus' opeens met andere ogen

dr SiliconValley
07-04-06, 09:03
Ik dacht die gast komt zelf uit Israel :argwaan:

Reve
07-04-06, 09:14
Geplaatst door zoroaster
Ik dacht die gast komt zelf uit Israel :argwaan:


een beetje voetbalhistorie kan af en toe geen kwaad

Julien
07-04-06, 09:50
het is ook schandalig dat de politie zo overdreven reageert, maar zo gaat het nu eenmaal. met mij is precies hetzelfde gebeurd, kwam alleen nog een nachtje cel bij :argwaan:
maar hij denkt zeker "ik ben bekende Nederlander, dus ze kunnen mij niks maken"