PDA

Bekijk Volledige Versie : hoe belangrijk is je uiterlijk voor je baan.



Divine_70
07-04-06, 20:03
Met het uiterlijk van Brooke Ogden is niets mis. Ze speelt zelfs mee in een kippencommercial op tv, maar een carrière bij vliegtuigmaatschappij Jetstar mag ze voortaan op haar buik schrijven. Reden? De 27-jarige schoonheid, die passagiers aan de balie hielp inchecken, ziet er te "gothic" uit. Ogden onderzoekt nu of ze voldoende bewijsmateriaal kan verzamelen om haar ontslag aan te vechten.

De commotie rond haar uiterlijk startte al vanaf haar eerste werkdag. De bazen eisten meer lipstick, een andere kleur van nagellak en lichtere oogtinten. De vrouw ging gewillig in op elk verzoek en alle problemen leken van de baan. Tot ze vorige donderdag haar naam niet meer terugvond op het werkschema. Van de vrouwelijke manager kreeg Ogden te horen dat ze de bons kreeg omwille van haar looks.

Volgens een woordvoerder van Jetstar valt het bedrijf niets te verwijten omdat de vrouw nog geen vast contract had. Ogden zelf beweert dan weer dat de termijn van haar proefperiode al drie maand verstreken was op het moment van ontslag. "Ik heb me de pleuris gewerkt voor Jetstar en dit is mijn dank", klinkt het verbitterd uit haar mond. Wordt ongetwijfeld vervolgd...

07/04/06 15u35

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_132009.jpg
De veel te 'gothic' Brooke Ogden.

Divine_70
07-04-06, 20:24
Geplaatst door Red Sonja
En zo maak je mensen op de arbeidsmarkt geestelijk kapot. Ze gaat straks vast weer heel gemotiveerd zich nog een keer voor de volle 100% inzetten voor een "baas".. :rolleyes:

NOT!

Ik begrijp dan op voorhand al niet dat ze zo`n meisje aan nemen als ze niet voldoet aan de kledingvoorschriften.

xslaniet
07-04-06, 21:02
Geplaatst door Divine_70

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_132009.jpg
De veel te 'gothic' Brooke Ogden.

Best een lekker ding,mag bij mij zo aan het werk.

Aicha1976
07-04-06, 21:12
Geplaatst door Divine_70
Met het uiterlijk van Brooke Ogden is niets mis. Ze speelt zelfs mee in een kippencommercial op tv, maar een carrière bij vliegtuigmaatschappij Jetstar mag ze voortaan op haar buik schrijven. Reden? De 27-jarige schoonheid, die passagiers aan de balie hielp inchecken, ziet er te "gothic" uit. Ogden onderzoekt nu of ze voldoende bewijsmateriaal kan verzamelen om haar ontslag aan te vechten.



Dan heb je het inderdaad gemaakt :argwaan:

Divine_70
07-04-06, 21:15
Geplaatst door Aicha1976
Dan heb je het inderdaad gemaakt :argwaan:

Nou ja, we krijgen niet allemaal de kans om door te gaan voor Chicky. :hihi:

xslaniet
07-04-06, 21:16
Nou is een kippencarriëre in deze tijd heel wat beter dan een inboekbaantje bij zo'n lowbudget maatschappijtje.
Zo'n tweederangs maatschappijtje die verouderde vliegtuigen gebruikt...waarvan iedereen dierect denkt oh das foute boel ,als er "vertraagd" op het scherm komt te staan

Aicha1976
07-04-06, 21:24
Geplaatst door xslaniet
Nou is een kippencarriëre in deze tijd heel wat beter dan een inboekbaantje bij zo'n lowbudget maatschappijtje.
Zo'n tweederangs maatschappijtje die verouderde vliegtuigen gebruikt...waarvan iedereen dierect denkt oh das foute boel ,als er "vertraagd" op het scherm komt te staan

En een kippencarriere, wat moet ik me daarbij voorstellen :verward:

gh.wille
07-04-06, 21:31
Geplaatst door xslaniet
Best een lekker ding,mag bij mij zo aan het werk.

Ja ik kan haar helaas geen werk aan bieden maar ze mag gratis komen logeren ,en zelf bepalen voor hoelang.

~Panthera~
07-04-06, 21:37
Geplaatst door gh.wille
Ja ik kan haar helaas geen werk aan bieden maar ze mag gratis komen logeren ,en zelf bepalen voor hoelang.


:fplet: zeg ouwe snoepert !!! http://www.hazelnet.org/icon/xxx/spankmonkey.gif

barfly
07-04-06, 21:40
De Villepijn van Frankzijk heeft er wat op gevonden. Alle (semi opstandige) jongeren mag je dan lekker binnen twee jaar dŕuit mieteren. Dus dan hoef je als werkgever ook niet meer te leuteren over gothic, hoofddoekjes of anderzins onwelvallige praktijken (de baas niet willen pijpen, 20 uur werken per etmaal, anale sex, 7 dagen per week werken.) Heerlijk...

Divine_70
07-04-06, 21:48
Geplaatst door barfly
De Villepijn van Frankzijk heeft er wat op gevonden. Alle (semi opstandige) jongeren mag je dan lekker binnen twee jaar dŕuit mieteren. Dus dan hoef je als werkgever ook niet meer te leuteren over gothic, hoofddoekjes of anderzins onwelvallige praktijken (de baas niet willen pijpen, 20 uur werken per etmaal, anale sex, 7 dagen per week werken.) Heerlijk...

Geloof dat jij je wel geroepen voelt als werkgever onder deze omstandigeheden barfly ? :engel: :hihi:

barfly
07-04-06, 22:28
Geplaatst door Divine_70
Geloof dat jij je wel geroepen voelt als werkgever onder deze omstandigeheden barfly ? :engel: :hihi:

Ik was vandaag weer eens in Hoog Katarijne en het viel me op dat er veel scholieren rondliepen die snakken naar geld en sex. :p

Divine_70
07-04-06, 22:31
Geplaatst door barfly
Ik was vandaag weer eens in Hoog Katarijne en het viel me op dat er veel scholieren rondliepen die snakken naar geld en sex. :p

Ga je schamen. http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/g030.gif

xslaniet
08-04-06, 08:23
Geplaatst door Aicha1976
En een kippencarriere, wat moet ik me daarbij voorstellen :verward:
Nou dat je dus hoofdkip wordt ,baas over alle andere kippen zeg maar.
best wel belangrijk hoor

Divine_70
08-04-06, 12:06
Geplaatst door xslaniet
Nou dat je dus hoofdkip wordt ,baas over alle andere kippen zeg maar.
best wel belangrijk hoor

Jeetje, haantjesgedrag onde de hennetjes, dat wordt lachen. :hihi: