PDA

Bekijk Volledige Versie : Eens een buitenlander, altijd een buitenlander!



MO_NL
08-04-06, 12:04
Eens een buitenlander, altijd een buitenlander!

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00065/bibu13_0804fcwortel_65184h.jpg

Hossein knaagt aan wortel en wordt opgepakt

EINDHOVEN - Hij voelt zich behandeld als een terrorist. Hossein Ghazi werd woensdag uit de trein geplukt. Waarom?

Hij knaagde tevreden aan een wortel in de trein. Hossein Ghazi (41) had een sollicitatiegesprek achter de rug en was op weg naar huis. Met een geldig kaartje op zak, belandde hij in de cel van de spoorwegpolitie.

De man die zijn vaderland Iran ontvluchtte en zich op uitnodiging van Nederland in Eindhoven vestigde, stapte woensdagavond in Leiden op de trein. Geen plek om te zitten. Dus ging hij staan. Met die wortel in zijn hand. Binnen een minuut stonden twee conducteurs en een spoorwegagente voor zijn neus. Of hij een kaartje had. Had Hossein. Van Leiden via Schiphol naar zijn woonplaats. Precies zoals de kaartjesmeneer had aanbevolen.

Maar Hossein mocht van de conducteurs niet via Schiphol naar Eindhoven treinen. Want dat kón helemaal niet. Hossein loog. Zeiden de conducteurs, die hem om zijn identificatie vroegen. Hossein aarzelde, want wat had hij misdaan? Toen hem na bestudering van zijn identificatiebewijs gevraagd werd waar hij vandaan kwam, antwoordde hij ‘Nederland’. Want Hossein ís, sinds zijn naturalisatie, een trotse Nederlander. Al elf jaar.

Dat antwoord beviel de conducteurs en de agente niet zo. Hij werd meegenomen. Opgesloten in de cel van de spoorwegpolitie in Schiphol. Hossein, die had gesolliciteerd naar een baan als reisleider, voelde zich behandeld als een terrorist.

Het wachten was op de officier van justitie. Die liet Hossein meteen vrij. Hij had gelijk gehad: het traject Leiden-Eindhoven kan inderdaad bereisd worden via Schiphol. Ook de spoorwegpolitie erkent inmiddels dat het ‘prettig zou zijn als conducteurs de juiste kennis hebben over treintrajecten’.

Máár, zeggen ze bij de politie, de aanhouding was tóch terecht. Had Hossein Ghazi maar meteen moeten zeggen waar hij vandaan kwam.

Bron: AD

Rourchid
08-04-06, 13:03
Geplaatst door MO_NL

Toen hem na bestudering van zijn identificatiebewijs gevraagd werd waar hij vandaan kwam, antwoordde hij ‘Nederland’. Want Hossein ís, sinds zijn naturalisatie, een trotse Nederlander. Al elf jaar.

Dat antwoord beviel de conducteurs en de agente niet zo.


Hossein had idd aan moeten geven dat hij buitenlander is en buitenlander blijft.
had hij aangegeven dat hij een buitemnlander is die zijn plaats kent dan hadden de conductuers uit zichzelf wel bedacht dat de kortste reistijd van punt A naar B belangrijker is dan de lengte van het traject (van Almere naar Rotterdam reizen kan je beter doen via Amsterdam CS dan via Schiphol omdat het via Amsterdan een klein half uur sneller is).
Daar Hossein echter vergeten is te melden dat hij slechts een buitenlander is, konden de conducteurs en politie helaas Hossein niet dwingen om intens dankbaar te zijn voor wat autochtone Nederlanders gewoon waar voor hun geld noemen (c.q. kortste reistijd) ; de conducteurs en agente hadden Hossein de nederige buitenlander met een stuk volkstheater waarschijnlijk 'tolerant' willen matsen.

Geplaatst door MO_NL

Máár, zeggen ze bij de politie, de aanhouding was tóch terecht. Had Hossein Ghazi maar meteen moeten zeggen waar hij vandaan kwam.


Net zoals ieder ander mens komt Hossein gewoon uit de buik van zijn eigen moeder.

mark61
08-04-06, 14:45
Ziekelijk. In de cel met die lui.

Kal-El B.V
08-04-06, 14:49
Is dit echt gebeurd ?

ffspamme
08-04-06, 14:49
Oh kom op... Als ik als volbloed 100% ontelbaartse generatie Nederlandse zoiets mee zou maken en ze me zouden vragen waar ik vandaan kwam zou ik ook volledige informatie geven - geboortestad huidige woonplaats etc. En het zou écht niet in de krant komen als ik mee naar het bureau werd genomen... Dat soort dingen gebeurt zo vaak, misverstandje.
Met alle terrorismeangst is het helemaal niet zo gek als mensen een beetje meer op exotisch uitziende typjes letten - als ik een vadsige blonde man in het zwart op zwarte scooter met een ringetje in zijn linker oor zie rijden denk ik ook meteen 'oh shit dat zou de verkrachter van Zeist kunnen zijn' en ben ik op m'n hoede.
'T is echt belachelijk om hier zielig over te doen. Het is niet alsof die man nu ineens een strafblad heeft ofzo... Hij is alleen wat tijd kwijt, so what?

tukkersterror
08-04-06, 15:10
Ik snap de kop boven deze topic niet?

Hij gaf aan Nederlander te zijn!!!

Dus er had moeten staan Nederlander onterecht in Cel !

sater
08-04-06, 15:20
:terrorist arme wortelknager, slachtoffer van twee bromsnorren.

tukkersterror
08-04-06, 15:30
Geplaatst door sater
:terrorist arme wortelknager, slachtoffer van twee bromsnorren.

Ook wel dom om als Iranees op een wortel lopen te knagen en dan zeggen dat je in de trein zit
Is een gemiddelde uitspraak van een terrorist op de dam :hihi:

O, nee dat was een toerist:lol:

mark61
08-04-06, 15:48
Geplaatst door ffspamme
Oh kom op... Als ik als volbloed 100% ontelbaartse generatie Nederlandse zoiets mee zou maken en ze me zouden vragen waar ik vandaan kwam zou ik ook volledige informatie geven - geboortestad huidige woonplaats etc.

Staat in je paspoort.


En het zou écht niet in de krant komen als ik mee naar het bureau werd genomen... Dat soort dingen gebeurt zo vaak, misverstandje.

Niks misverstand, hysterisch racisme.


Met alle terrorismeangst is het helemaal niet zo gek als mensen een beetje meer op exotisch uitziende typjes letten

De terrorismeangst is op zichzelf al geschift. En wat is 'exotisch' precies? 'Terrorist'? Je bedoelt, bruin is verdacht. Islamitsche naam nog verdachter.

tukkersterror
08-04-06, 16:16
Geplaatst door mark61
'Terrorist'? Je bedoelt, bruin is verdacht. Islamitsche naam nog verdachter.

Nee hoor, baard en wit gewaad, je moet wel een criterium stellen:hihi:

mark61
08-04-06, 16:35
Geplaatst door tukkersterror
Nee hoor, baard en wit gewaad, je moet wel een criterium stellen:hihi:

Wortel, in dit geval.

sylk
08-04-06, 17:43
Ronduit schandalig dit. Ik hoop dat Hossein weet dat dit beslist door de meerderheid van de Nederlandse burgers als schandalig ervaren wordt.

gh.wille
08-04-06, 18:29
Geplaatst door Kal-El B.V
Is dit echt gebeurd ?

Het zal heus wel gebeurt zijn , wel vraag ik me af wat in GODSNAAM ,die wortel er mee maken heeft ,gezien de kop van dit artikel beschouw ik het gewoon weer als een "buitenkansje " om maar vooral te laten zien hoe SLECHT het hier GESTELD is in Nederland .
En vraag me nu af hoe het er in werkelijkheid aan toe is gegaan ??
Denk dat dit scenario meer de waarheid benaderd : al knagende en de onverschilligheid zelfe antwoorden gevende , en dan zeer gevat uit HOLLAND , terwijl IK vermoed dat er bedoeld werd de plaats van herkomst of te wel de instapplaats ,ja dan vraag je willens een wetens om misverstanden .
Verder is het SOP de KOOL niet waard , zulke gevallen komen ook bij (GEWONE ) Nederlanders voor en als je dan een normaal antwoord geeft of zegt ik was me niet van dit feit bewust hoe had ik het volgens U moeten doen ?
Dan weet ik zeker dat deze topic nooit geplaatst had hoeven worden .

tukkersterror
08-04-06, 18:33
Geplaatst door mark61
Wortel, in dit geval.

Ja en nog wel ORANJE onze nationale kleur:lol:


sylk: Ronduit schandalig dit. Ik hoop dat Hossein weet dat dit beslist door de meerderheid van de Nederlandse burgers als schandalig ervaren wordt

En de minderheid de humor er van inziet!!!:lol:

Ik kom niet meer bij!!!

super ick
08-04-06, 19:06
Geplaatst door tukkersterror
Ja en nog wel ORANJE onze nationale kleur:lol:



En de minderheid de humor er van inziet!!!:lol:

Ik kom niet meer bij!!!

Oke er is een fout gemaakt door een paar, vermoedelijk vooringenomen, conducteurs.
Maar om dat nou direct als een bevestiging voor discriminatie te zien. Staat er ergens bij hoe vaak Hossein gewoon gecontroleerd is door een conducteur die vriendelijk 'goedenmorgen mijnheer mag ik uw kaartje zien' zei?

De fouten die gemaakt zijn worden toegegeven, komen in de pers en iedereen kan zijn mening geven en Hossein mag vrij de weg naar de rechter bewandelen als hij dat wil.
Ik denk dat dat precies de reden dat Hossein hier naartoe gekomen is. Dus wat is het probleem.

Ik ben ook diverse malen omheus bejegend, en zelfs uitgescholden door politie. Omdat ik blank ben is dat geen discriminatie maar gewoon gedrag van lomperikken. Gebeurt het bij Hossein is het dan wel discriminatie?

ffspamme
09-04-06, 09:56
Dat hele stomme artikel is zo subjectief als maar zijn kan, een wortel klinkt onschuldig en staat algemeen bekend als gezond... Die noemen ze dus alleen om extra effect te geven want is totaal niet relevant.
Wat een aanstellerij...
Bijna alle 'minderheden' denken meteen als ze even ergens tegenaan lopen dat het racisme is. Als iemand je niet mag: komt niet omdat je gewoon hun type niet bent, neee, racisme! Als je een baan niet krijgt: komt niet omdat je niet geschikt bent of er als een pooier bij loopt, neeee, RACISME!

Mark
09-04-06, 10:23
Iedereen die zich met het openbaar vervoer verplaatst is:

- te arm om een auto te kopen
- of dronken
- of geesteziek

Dus wel terecht dat hij opgepakt werd, allemaal rare mensen in de trein :)

Sallahddin
09-04-06, 13:06
Geplaatst door MO_NL
Eens een buitenlander, altijd een buitenlander!

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00065/bibu13_0804fcwortel_65184h.jpg

Hossein knaagt aan wortel en wordt opgepakt

EINDHOVEN - Hij voelt zich behandeld als een terrorist. Hossein Ghazi werd woensdag uit de trein geplukt. Waarom?

Hij knaagde tevreden aan een wortel in de trein. Hossein Ghazi (41) had een sollicitatiegesprek achter de rug en was op weg naar huis. Met een geldig kaartje op zak, belandde hij in de cel van de spoorwegpolitie.

De man die zijn vaderland Iran ontvluchtte en zich op uitnodiging van Nederland in Eindhoven vestigde, stapte woensdagavond in Leiden op de trein. Geen plek om te zitten. Dus ging hij staan. Met die wortel in zijn hand. Binnen een minuut stonden twee conducteurs en een spoorwegagente voor zijn neus. Of hij een kaartje had. Had Hossein. Van Leiden via Schiphol naar zijn woonplaats. Precies zoals de kaartjesmeneer had aanbevolen.

Maar Hossein mocht van de conducteurs niet via Schiphol naar Eindhoven treinen. Want dat kón helemaal niet. Hossein loog. Zeiden de conducteurs, die hem om zijn identificatie vroegen. Hossein aarzelde, want wat had hij misdaan? Toen hem na bestudering van zijn identificatiebewijs gevraagd werd waar hij vandaan kwam, antwoordde hij ‘Nederland’. Want Hossein ís, sinds zijn naturalisatie, een trotse Nederlander. Al elf jaar.

Dat antwoord beviel de conducteurs en de agente niet zo. Hij werd meegenomen. Opgesloten in de cel van de spoorwegpolitie in Schiphol. Hossein, die had gesolliciteerd naar een baan als reisleider, voelde zich behandeld als een terrorist.

Het wachten was op de officier van justitie. Die liet Hossein meteen vrij. Hij had gelijk gehad: het traject Leiden-Eindhoven kan inderdaad bereisd worden via Schiphol. Ook de spoorwegpolitie erkent inmiddels dat het ‘prettig zou zijn als conducteurs de juiste kennis hebben over treintrajecten’.

Máár, zeggen ze bij de politie, de aanhouding was tóch terecht. Had Hossein Ghazi maar meteen moeten zeggen waar hij vandaan kwam.

Bron: AD



Obsceen :een worst zo in de mond!!! :lole:

Wat is dit nou voor paranoia!!!!

P.S.: "...je gezicht is jouw passeport!.." verklaarde een chinees vader aan zijn zoon die op het punt stond naar Europa te emigreren (chinees film)!
Je wordt beoordeeld op je gezicht kenmerken als buitenlander :een Europees pas komt op de tweede plaats!

Gelukkig heb ik "Europeese" gezicht trekken ,dat helpt enorm want ik ondervind nauwelijks problemen ook bij douanes ....handig voor een "terroristish actie!" :duim: :wohaa:

tukkersterror
09-04-06, 21:48
Geplaatst door Sallahddin
handig voor een "terroristish actie!" :duim: :wohaa:

Waarschuw even wanneer ik moet onderduiken:hihi:

incubus
09-04-06, 22:18
Het is verboden wortels te eten in een openbare ruimte. Eigen schuld! :student:

Baddha
10-04-06, 01:59
Triest verhaal. Een triest verhaal zoals er tig op een dag zijn. Onrecht komt altijd en overal op elk niveau voor.

Maar ondanks dat deze controleurs met een vermoedelijke vooringenomenheid heel onjuist hebben gehandeld, heb ik verder niks aan zo'n bericht. Als na onderzoek blijkt dat er sprake is van structurele discriminatie onder treinpersoneel ga ik me wel zorgen maken.

sater
10-04-06, 07:26
Geplaatst door ffspamme
Dat hele stomme artikel is zo subjectief als maar zijn kan, een wortel klinkt onschuldig en staat algemeen bekend als gezond... Die noemen ze dus alleen om extra effect te geven want is totaal niet relevant.
Wat een aanstellerij...
Bijna alle 'minderheden' denken meteen als ze even ergens tegenaan lopen dat het racisme is. Als iemand je niet mag: komt niet omdat je gewoon hun type niet bent, neee, racisme! Als je een baan niet krijgt: komt niet omdat je niet geschikt bent of er als een pooier bij loopt, neeee, RACISME!

:laser: tja, politiek correct [s]links hamerde de boodschap er danig in. Die verdomd racistische bleekscheten! Dat de getinten naar blanken en ook onderling van wanten weten; dat vergeten we gemakshalve.

tukkersterror
10-04-06, 13:40
Geplaatst door sater
:laser: tja, politiek correct [s]links hamerde de boodschap er danig in. Die verdomd racistische bleekscheten! Dat de getinten naar blanken en ook onderling van wanten weten; dat vergeten we gemakshalve.

Pardon!!!

Wie loop er nu te discrimineren met bleekscheten?

Na 15.000 mensen die voor naamscontrole worden overgebracht naar het bureau, komt er meerdere landgenoten voor met een andere tint, maar die laten het gewoon net als iedere normale burger over zich heen komen.
Alleen deze wortel etende brillie, vond het nodig om de media op te zoeken, waaruit al blijkt dat hij andere motieven had dan een normaal doorsnee burger.
Makelijk woord racistme.............

super ick
10-04-06, 16:17
Geplaatst door tukkersterror
Pardon!!!

Wie loop er nu te discrimineren met bleekscheten?

Na 15.000 mensen die voor naamscontrole worden overgebracht naar het bureau, komt er meerdere landgenoten voor met een andere tint, maar die laten het gewoon net als iedere normale burger over zich heen komen.
Alleen deze wortel etende brillie, vond het nodig om de media op te zoeken, waaruit al blijkt dat hij andere motieven had dan een normaal doorsnee burger.
Makelijk woord racistme.............

Als er in Kenia gezocht wordt naar illegalen dan wordt ik er uitgepikt voor controle. Men zal mij herkennen aan mijn huidskleur. Maar dat is geen discriminatie.
Dat er bij een controle wel eens wat fout kan gaan is dan ook niet altijd discriminatie maar gewoon lomp gedrag.

Overal waar handelingen verricht worden, wat deze ook zijn, worden fouten gemaakt.

tukkersterror
10-04-06, 17:20
Geplaatst door superdick
Als er in Kenia gezocht wordt naar illegalen dan wordt ik er uitgepikt voor controle. Men zal mij herkennen aan mijn huidskleur. Maar dat is geen discriminatie.
Dat er bij een controle wel eens wat fout kan gaan is dan ook niet altijd discriminatie maar gewoon lomp gedrag.

Overal waar handelingen verricht worden, wat deze ook zijn, worden fouten gemaakt.

Ja maar in Kenia is alles wat boven de 70kg weegt al gauw opvallend.

Vind kenia trouwens wel het mooiste land van Afrika.

super ick
11-04-06, 08:38
Geplaatst door tukkersterror
Ja maar in Kenia is alles wat boven de 70kg weegt al gauw opvallend.

Vind kenia trouwens wel het mooiste land van Afrika.

Ja leuk.
Ik word strontziek van dat eeuwige gezeik over discriminatie. Het is altijd eenrichtingsverkeer. Van discriminatie de andere kant op heeft blijkbaar nog niemand gehoord.