PDA

Bekijk Volledige Versie : huwelijk maroc/nl?

a-aziz
08-04-06, 17:08
alle lof aan ALLAH subhana wa t'ala alleen
salaam alaikoum wa rachmatoelah wa barakatoe

moge ALLAH subhana wa t'ala jullie steunen in jullie zoektocht en bestand laten zijn tegen de verleidingen van sjaitan
amien

hoi ik ben ook van niet marokkaanse afkomste en bekeerd tot de islaam alahamdulilah
alhoewel de afkomst maar een kleine rol speelt ligt een marokkaanse zuster bij mij toch het beste.

ik heb al een paar keer contact gehad met zusters en dat ging best goed
behalve het feit dat 99% van de marokkaanse ouders erg moeilijk doet over de achtergond van een eventuele huwelijks partner van hun kind.

als ik vragen mag: hoe denken jullie hier mee om te gaan? of hebben jullie hier al ervaring mee?
ik wil graag meer weten dus iedereen die iets toevoegen kan: doe dat inshaALLAH

bedankt voor jullie tijd, djazakALLAHoe ghairan
fi amannilah
abdel aziz

a-aziz
08-04-06, 18:15
alle lof aan ALLAH subhana wa tįla alleen

salaam alaikoum wa rachmatoelah zuster
įls jij het snapt kun je het mij dan aub uitleggen?
salaam alaikoum

a-aziz
09-04-06, 15:03

ok beste zuster ik merk dat dit uw visie is en dat respecteer ik inshaALLAH,
maar was het niet zo dat de profeet sallalahoe alaihi wasallam met vrouwen uit verschillende stammen trouwde om de oemma te behouden en te versterken?

ik probeer in geenzins u tegen te spreken of op andere gedachten te brengen maar ik wil u graag begrijpen en u treed niet echt in detail met uw antwoorden
indie mogen graag beter gemotiveerde argumenten inshaALLAH

dank voor uw tijd
djazakALLAHoe khairan
broeder abdel aziz

a-aziz
10-04-06, 19:56

salaam alaikoum wa rachmatoellah wa barakatoe

aan de zuster nathaliea:

niet iedereen past evengoed bij elkaar en dus was het soms dit feit wat ons afstand deed nemen,
maar voornamelijk was het toch de invloed van de ouders

als je me ech niet in je famillie wilt dan respecteer ik dat maar neem wel even de gelegenheid om me te leren kennen
dat lijkt me wel zo reeėl
toch?

indien je het niet eens bent breng dan aub bewijzen met hadith of qoran tekst anders zal ik het niet accepteren
want al hamdulilah de islaam is uiteindelijk het enigste wat telt

salaam alaikoum
abdel aziz

bellaroma
10-04-06, 19:57
Beste heer het zou geen probleem moeten zijn, je bent gelovig en ook nog van het zelfde geloof als de meeste marrokkanen. Als het jouw toebehoort zul jij huwen met een marokkaanse meid ik wens je heel veel succes.

fatima35
11-04-06, 19:37
salaam aziz,

Mijn ouders deden er in het begin best moeilijk over. Nu zijn ze blij als iemand gewoon islamiet is. Dat is best een geruststelling. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat in mijn familie verschillende nationaliteiten zitten en dat dat ook goed gaat.

salaam fatima

a-aziz
11-04-06, 22:25
ghair inshaALLAH
mooi om te horen
salaam alaikoum