PDA

Bekijk Volledige Versie : Grote toeloop voor begrafenis vermoorde Tommaso



Divine_70
08-04-06, 19:47
Duizenden mensen hebben zaterdag in Parma afscheid genomen van Tommaso Onofri, de achttien maanden oude peuter wiens ontvoering en dood vorige maand een golf van afschuw door het land joeg. Het lot van de zieke peuter -hij leed aan epilepsie- hield heel Italië een maand in de ban. Begin deze maand kwam een einde aan het lange wachten. De politie vond het lichaampje aan de bedding van de rivier Enza, in de streek rond Parma. Eén van de ontvoerders, een werkman bij het gezin, leidde de speurders naar het lijkje.

De kathedraal van Parma was te klein om de massa te ontvangen. Toen de doodskist met het lichaam van het jongetje aankwam, werd lange tijd geapplaudisseerd. In een boodschap betreurde paus Benedictus XVI het verlies van "een onschuldig leven dat weggemaaid werd door onmenselijk geweld". Hij gaf ook mee dat hij "zou bidden opdat de Heer de ziel van de kleine overledene opneemt en zijn ouders kracht geeft".

Verschillende politici woonden de dienst bij. Onder hen de leiders van twee regio's, de burgemeester van Parma en de voorzitter van de Italiaanse Kamer, Pier Fernando Casini. Ze zaten op de eerste rij naast de vader, de moeder en de achtjarige broer Sebastiano van de kleine Tommaso. Ook een delegatie Sicilianen, afkomstig uit het dorp van de twee daders, was aanwezig als teken van solidariteit.

08/04/06 18u01

Ontvoerder bekent moord op Italiaanse baby

Tommaso Onofri.

De verdachte wordt weggeleid.
Een man die zaterdag opgepakt is voor de ontvoering van de 18 maanden oude Tommaso Onofri heeft toegegeven het kind gedood te hebben. De zaak wekte in Italië veel opschudding, zelfs de paus riep de ontvoerders op het kind vrij te laten omdat het aan epilepsie leed en medicijnen nodig had.

De baby blijkt nu gedood te zijn door de ontvoerders, twee mannen en een vrouw. Eén van hen, een 44-jarige Siciliaanse metser, bekende zaterdagavond het lijkje in de rivier Enza gegooid te hebben. De politie is een zoektocht gestart naar het lichaam, in de Enza tussen Parma en Reggio Emilia.

De mannen hadden werken uitgevoerd in de woning van de Onofri's. Er werden vingerafdrukken van hen aangetroffen op de plakband waarmee de ouders en het achtjarige broertje waren vastgebonden. De ontvoerders eisten losgeld van de ouders.

01/04/06 22u41

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_132303.jpg
Tommaso Onofri, genadeloos vermoord door zijn ontvoerders omdat hij maar niet ophield met huilen.

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_132302.jpg

tukkersterror
08-04-06, 22:01
Hier kan ik maar een ding op zeggen.

"Rust zag knul en een goede laatste reis"

Divine_70
08-04-06, 22:07
Geplaatst door tukkersterror
Hier kan ik maar een ding op zeggen.

"Rust zag knul en een goede laatste reis"

Word zo misselijk van dit soort berichten. :(

tukkersterror
08-04-06, 23:38
Geplaatst door Divine_70
Word zo misselijk van dit soort berichten. :(

Ik weet het maar het gebeurd nu eenmaal, hoe erg het ook is.

Je kunt alleen nog moet putten met het idee hij is in de hemel en heeft geen pijn en verdriet meer.

Het is de laatste jaren gewoon een klotenachtige kut wereld.

Divine_70
08-04-06, 23:40
Geplaatst door tukkersterror
Ik weet het maar het gebeurd nu eenmaal, hoe erg het ook is.

Je kunt alleen nog moet putten met het idee hij is in de hemel en heeft geen pijn en verdriet meer.

Het is de laatste jaren gewoon een klotenachtige kut wereld.

Vertel mij wat. :verveeld:

knuppeltje
09-04-06, 09:23
Geplaatst door tukkersterror
Ik weet het maar het gebeurd nu eenmaal, hoe erg het ook is.

Je kunt alleen nog moet putten met het idee hij is in de hemel en heeft geen pijn en verdriet meer.

Het is de laatste jaren gewoon een klotenachtige kut wereld.



Maar goed dat die hemel er nog is. Kan die klotegod al dat tuig- naar zijn evenbeeld en gelijkenis geschapen- rustig hun gang laten gaan, en voor dit slachtoffertjes is er altijd nog de eeuwige heerlijke aanwezigheid nabij de goddelijke almacht, niet waar.

Ze kunnen volgens mij in dat maffialand beter de corruptie bij politie en justitie eens echt aanpakken, inplaats van alleen braaf met z'n allen na zoiets naar de kerk te lopen, hoeveel troost dat ook voor de familie geeft.

mark61
09-04-06, 11:15
Geplaatst door Divine_70
Word zo misselijk van dit soort berichten. :(

Ik word vooral hier misselijk van:

"Verschillende politici woonden de dienst bij. Onder hen de leiders van twee regio's, de burgemeester van Parma en de voorzitter van de Italiaanse Kamer, Pier Fernando Casini. Ze zaten op de eerste rij"

Komen ze doen?

Divine_70
09-04-06, 12:07
Geplaatst door mark61
Ik word vooral hier misselijk van:

"Verschillende politici woonden de dienst bij. Onder hen de leiders van twee regio's, de burgemeester van Parma en de voorzitter van de Italiaanse Kamer, Pier Fernando Casini. Ze zaten op de eerste rij"

Komen ze doen?

Punten scoren vermoed ik. :kotsen2: