PDA

Bekijk Volledige Versie : ’Jezus faalt in functioneringsgesprek’



Marsipulami
09-04-06, 13:13
’Jezus faalt in functioneringsgesprek’


Geplaatst op 9/4 '06 om 8:51u
Door Theo Borgermans (Bron: IKON)


HILVERSUM (RKnieuws.net) - "Ik vind dat je meer vraaggericht dan aanbodgestuurd moet gaan werken", aldus God in zijn jaarlijkse functioneringsgesprek met Jezus. "Wat bedoelt u daarmee?", vraagt Jezus aan zijn baas, die tevens zijn vader is. Waarna God een verhaal houdt over targets, het verplaatsen van vestigingen naar goedgelovige landen en over marktconforme beloningen. Tot zover een gedeelte uit de wekelijkse radiocolumn Raak van IKON-pastor Bram Grandia.



Grandia laat daarmee God in de voetsporen treden van de directeur van het Landelijk Dienstencentrum (LDC) van de Protestantse Kerk in Nederland (PKN), Haaije Feenstra, die zijn bezuinigingsplannen deze week op de synode behandeld zag.

In de reorganisatieplannen van de PKN worden plaatselijke gemeenten niet meer ongevraagd overspoeld met een breed aanbod vanuit het LDC, maar zullen zij voortaan slechts een ’basispakket’ geleverd krijgen. Voor dit pakket betaalt de kerk zijn quotum. Voor alle diensten buiten het basisaanbod, waar plaatselijke gemeenten voortaan om moeten gaan vragen, wordt een factuur gestuurd.

God vraagt in de column aan Jezus om zijn weg aan te passen aan de toekomstplannen van het LDC. Maar Jezus weigert mee te doen aan de wensen van God en gaat door op zijn eigen weg.

God: "Nu is het wachten op een nieuwe zoon die vraaggericht werkt en marktconform beloond wordt en op een nieuwe wind, die de vraag wakker roept in de mensen en ervoor zorgt dat de targets gehaald worden. Die nieuwe zoon zal niet mislukken. Dus Witte Donderdag, Goede Vrijdag en Pasen kunnen in de toekomst geschrapt worden. Dat levert drie nieuwe werkdagen op. Nu alleen nog een nieuwe naam en een nieuw logo."

De columns van Bram Grandia zijn iedere zondagavond op Radio 747 te beluisteren in het programma Zin op Zondag.

Wortel
09-04-06, 15:36
Dat zal die interim-managers leren:
een aardige vergelijking hoorde ik eens als volgt: Interim-managers zijn net zeemeeuwen; ze komen krijsend aangevlogen, ze schijten de hele boel onder en als iedereen wat van de schrik is bekomen vanwege de puinhoop die is achtergebleven zijn ze weer gevlogen.

Orakel
09-04-06, 18:15
Geplaatst door Marsipulami
’Jezus faalt in functioneringsgesprek’

HILVERSUM (RKnieuws.net) - "Ik vind dat je meer vraaggericht dan aanbodgestuurd moet gaan werken", aldus God in zijn jaarlijkse functioneringsgesprek met Jezus. "Wat bedoelt u daarmee?", vraagt Jezus aan zijn baas, die tevens zijn vader is. Waarna God een verhaal houdt over targets, het verplaatsen van vestigingen naar goedgelovige landen en over marktconforme beloningen.

Koel. Evangelisatie wordt dan 'religious engineering', catechismus wordt 'kwaliteitshandboek', een offer een 'investering' en het 'heb u naaste lief gelijk uzelve 'heet dan 'benchmarking'.
En het 'Ik ben de manifestatie van God op aarde' wordt dan vervangen door het pakkende 'accountmanager'.
Iemand nog een pakkend managementsynoniem voor 'Ik ben alleen maar stof en as'?

~Panthera~
09-04-06, 18:23
Geplaatst door Orakel

Iemand nog een pakkend managementsynoniem voor 'Ik ben alleen maar stof en as'?

Eindproduct.

o fuck, te snel gelezen. :moe: schrap maar. http://www.hazelnet.org/icon/emote/unhappy/boom.gif

mark61
09-04-06, 18:23
Geplaatst door Orakel
Iemand nog een pakkend managementsynoniem voor 'Ik ben alleen maar stof en as'?

'Ik ben dankbaar dat ik mijn steentje heb mogen bijdragen', CFO op de aandeelhoudersvergadering?

Wortel
10-04-06, 05:58
'Ik ben alleen maar stof en as'?

Ik ben een Inputvariabele, die bij de Output even moet levellen.