PDA

Bekijk Volledige Versie : Holocausts of Muslims



Lost_lady
11-04-06, 00:35
Holocausts of Muslims

Crusaders killed more than half million Muslims during and after occupying Jerusalem.
Ganges Khan and his forces killed more than a million Muslims during the occupation of Iraq and neighboring areas.
Thousands of Muslims were killed / forced to change religion by Spanish Crusaders in South America
More than a million Muslims were killed / displaced by Spanish and other European extremists during the rebellion against the Ottoman Empire.
More than 3 million Muslims were killed / displaced by the European colonial powers during and after the occupation of Muslim countries after World War I and II.
More than 5 million Muslims were killed / displaced by Tsars of Russia
More than a million Muslims were killed / displaced by Communist Government of Russia
More than 1.5 million Muslims have been killed in China, Cambodia, Vietnam, and other Far East countries since the world war II
More than half million Muslims have been killed / displaced in Burma since World War II
More than half million Muslims have been killed in India and Kashmir since 1947
More than half million Muslims were killed by Serbs and Croats in Bosnia during early 90s.
More than 100,000 Muslims were killed in Kosovo and Albania during mid 90s.
More than 5 million Muslims have been killed / displaced in Palestine since 1948
More than 5 million Muslims were killed / displaced by the Russian occupation of Afghanistan
More than one million Muslims children died from malnutrition in Iraq during the US/UN embargo on Iraq during 1990s.
Thousands of Muslims have been killed by the secular governments, Dictators in Muslim countries, backed by the Western Governments, since the independence from the colonial powers.
Currently, hundreds of innocent civilians have been killed by the American forces in Iraq and Afghanistan.............................

References: Bron

H.G. Wells, “A Short History of the World,” Penguin Books, 1949
“Chambers Dictionary of the World History,” Chambers, 1994.
G. C. Kohn, “Dictionary of the Wars,” Doubleday, 1987.
Erna Paris, “The End of the Days,” Lester Publishing, 1995.
David Brownstone and Irene Franck, “Timelines of the War,” Cittle, Brown and Company, 1994.
A. Hourani, “A History of the Arab Peoples,” Harvard University Press, 1991.
Roland Oliver and J. D. Fage, “A Short History of Africa,” 1968.
J. Burne, Editor, “Chronicle of the World,” Longman, 1989.
N. Davies, “Europe, A History,” Pimilico, 1997.
P. Hitti, “History of the Arabs,” Mcmillan, 1990.
T. Pakenham, “The Scramble For Africa,” George Weidenfeld & Nicolson, 1997.
J. A. hammerton, “The Outline History of the World,” The Amalgamated Press Ltd., 1993.
Cox, George, W, The Crusades (1886); Laffan, R.G.D (ed. and trans.), Select Documents of European History 800 - 1492, (1929)

waterfiets
11-04-06, 01:05
Het lijkt mij een goed voorbeeld van propaganda: Je komt natuurlijk nooit tot 5 miljoen dode Palestijnen dus maakt men er maar van dood of 'displaced' en noemt het een holocaust. Kunnen ze zelf geen goed woord verzinnen? Kijk je naar het aantal doden in Palestina dan lijkt dat echt niet op een holocaust: 13.000 doden tussen 1948 en 1996. Kijk iedere dode is er eentje teveel en ik draag de Palestijnse zaak een goed hart toe. Maar met dit soort smakeloze propaganda is niemand gediend. Zeker niet de Palestijnen. Dat had Arafat je ook nog wel willen uitleggen.

SIPRI 1997: 13,000 killed (1948-96)

MaRiaH
11-04-06, 01:13
De definitie van het woord holocaust wordt hier niet helemaal begrepen..
:moe:
eenzelfde rijtje kun je van christenen opsommen of koerden, of vrouwen etc...

waarbij ik me aansluit bij de vorige spreker: iedere dode is er uiteraard een teveel, maar het is inderdaad smerige propaganda. :jammer:

Mark
11-04-06, 06:40
Geplaatst door Lost_lady
were killed / forced to change religion

laatst probeerden een stel jehova getuigen een holocaust te plegen in mijn huis!

Coolassprov MC
11-04-06, 07:53
Geplaatst door Mark
laatst probeerden een stel jehova getuigen een holocaust te plegen in mijn huis!

Die beruchte JH-voet tussen de deur is inderdaad een knap staaltje geweld waar een hoop nederlanders voor zijn bezweken.

mark61
11-04-06, 07:56
Geplaatst door Lost_lady
Ganges Khan

Wie?

Coolassprov MC
11-04-06, 07:58
Geplaatst door waterfiets
Het lijkt mij een goed voorbeeld van propaganda: Je komt natuurlijk nooit tot 5 miljoen dode Palestijnen dus maakt men er maar van dood of 'displaced' en noemt het een holocaust. Kunnen ze zelf geen goed woord verzinnen? Kijk je naar het aantal doden in Palestina dan lijkt dat echt niet op een holocaust: 13.000 doden tussen 1948 en 1996. Kijk iedere dode is er eentje teveel en ik draag de Palestijnse zaak een goed hart toe. Maar met dit soort smakeloze propaganda is niemand gediend. Zeker niet de Palestijnen. Dat had Arafat je ook nog wel willen uitleggen.

SIPRI 1997: 13,000 killed (1948-96)

Om een eventuele discussie en iedere mogelijke nuance te doden met de term ''propaganda'' is eveneens een smakeloze uithaal.

Lijkt me een goed voorbeeld van men een discussie hoe onkundig men kan reageren op een opeensomming van getallen waaraan geen conclusie of claim gehangen is.

observer
11-04-06, 09:19
wow een groter samenschrapen van ongerelateerde gebeurtenissen en kolder zie je zelden het is mischien niet vreemd dat hg wells (de vader van de science fiction een bron is)

nog meer lachen dat gengis knan nu blijkbaar ook al een agent van het westen is

die half miljoen gedurende de kruistochten vind ik ook vrij ongeloofwaardig (volgens mij woonde er toen nog niet eens zoveel mensen in dat gebied en daaronder waren geen of nauwelijks moslims, dus zou een groot deel van die doden de soldaten moeten zijn geweest die het land waren binnengevallen en dus terecht gedood waren door de christelijke bevrijdingslegers)

moslims in zuid amerika waar hoe zaten die magelhaes ofzo op de boot?


More than a million Muslims were killed / displaced by Spanish and other European extremists during the rebellion against the Ottoman Empire. euh die is echt leuk, bezet worden door de ottomannen en als je jezelf bevrijd ben je een extremist? laat de palestijnen het maar niet horen


More than 3 million Muslims were killed / displaced by the European colonial powers during and after the occupation of Muslim countries after World War I and II. waar zijn die dan heen verplaats?


More than half million Muslims have been killed in India and Kashmir since 1947 en hoeveel doden hebben de moslims daar op hun geweten, zover ik weet is er al meer dan 20 jaar alleen sprake van moslims die vanuit pakistan, india binnen zijn gevallen


More than half million Muslims were killed by Serbs and Croats in Bosnia during early 90s.
More than 100,000 Muslims were killed in Kosovo and Albania during mid 90s. daar zou ik wel eens een onderbouwing van willen zien, zeker is wel dat in kosovo de uck zelf verantwoordelijk was voor slachtingen die die van de serviers zeker evenaarden

het is een prachtig stuk, hoe je bezetters en binnenvallende legers die verslagen werden tot slachtoffers maakt, in andere gevallen getallen uit de hoed tovert (waren die eventuele miljoen doden het gevolg van het embargo of omdat saddam het geld wat hij mocht uitgeven niet gebruikte voor voedsel en medicijnen maar voor zijn pleziertjes en dergelijke?)

kortom gehuil

waterfiets
11-04-06, 10:01
Geplaatst door Coolassprov MC
Om een eventuele discussie en iedere mogelijke nuance te doden met de term ''propaganda'' is eveneens een smakeloze uithaal.

Lijkt me een goed voorbeeld van men een discussie hoe onkundig men kan reageren op een opeensomming van getallen waaraan geen conclusie of claim gehangen is.

Nonsens, door er de term 'holocaust' aan te hangen doe je wel degelijk een claim. En eveneens door op misleidende wijze cijfers te gebruiken.

mark61
11-04-06, 10:43
Geplaatst door observer
euh die is echt leuk, bezet worden door de ottomannen en als je jezelf bevrijd ben je een extremist? laat de palestijnen het maar niet horen

Nooit geweten dat Spanjaarden geknokt hebben met Osmanen.


daar zou ik wel eens een onderbouwing van willen zien, zeker is wel dat in kosovo de uck zelf verantwoordelijk was voor slachtingen die die van de serviers zeker evenaarden

Dacht eigenlijk dat het totaal aantal slachtoffers van het hele Joegogedoe ca. 100.000 was.

H.P.Pas
11-04-06, 11:06
Geplaatst door mark61
Nooit geweten dat Spanjaarden geknokt hebben met Osmanen.


Bij Lepanto.
Hardstikke gemeen.
Toch ?

observer
11-04-06, 11:33
Geplaatst door H.P.Pas
Bij Lepanto.
Hardstikke gemeen.
Toch ? je vergeet real madrid vs galatasaray

mark61
11-04-06, 11:35
Geplaatst door H.P.Pas
Bij Lepanto.
Hardstikke gemeen.
Toch ?

U is knowledgeable...

Vnl. Venetianen en meer van dat Italiaanse stadstuig. Kan een verdwaalde Barcelonees tussen gezeten hebben, vzv. ik me herinner.

"De Osmaanse vloot onder leiding van Uluç Ali Pasha moest het opnemen tegen de verenigde vloten van Paus Pius V en die van Spanje, Venetië, Malta en Genua, onder het opperbevel van Don Juan van Oostenrijk, de halfbroer van Filips II." (wik)

Ow I see.

In any case was de grote rivaliteit It. stadstaten <> OR, beetje Fransen, weinig Spanjaarden.

mark61
11-04-06, 11:38
Geplaatst door observer
moslims in zuid amerika waar hoe zaten die magelhaes ofzo op de boot?

Paar moslimslaven. Bijzonder weinig, schat ik.

Julien
11-04-06, 12:59
Zo kan iedereen wel een holocaust claimen :rolleyes: dit slaat natuurlijk nergens op, maar dat weet topicstarter natuurlijk zelf ook wel als ze een beetje nadenkt.

Mill
11-04-06, 13:14
Als je echt flauw gaat doen, kunnen zelfs joden niet claimen dat hun een holocaust is overkomen. Holocaust betekent letterlijk gehele vernietiging (lett. verbranding geloof ik). Het gehele joodse volk is niet vernietigd. Dat zou het bekende schuld afschuiven op joodse lobbies en zionistische complotten idioot maken, en dat is het natuurlijk totaal niet. :student:

Coolassprov MC
11-04-06, 13:17
Geplaatst door waterfiets
Nonsens, door er de term 'holocaust' aan te hangen doe je wel degelijk een claim.

Jij claimt , op jouw beurt, dat geen van de aangehaalde historische gebeurtenissen opzich genocide zouden kunnen spellen; wat jij niet kunt staven!

Tomas
11-04-06, 13:19
Geplaatst door Julien
Zo kan iedereen wel een holocaust claimen :rolleyes: dit slaat natuurlijk nergens op, maar dat weet topicstarter natuurlijk zelf ook wel als ze een beetje nadenkt.

Dat laatste betwijfel ik. Ik gok dat ze niks anders dan dit van geschiedenis weet en dat ze dus geen idee heeft wat er echt staat. Maar het voelt denk ik goed in de slachtofferrol.

TonH
11-04-06, 13:55
Geplaatst door Tomas
Dat laatste betwijfel ik. Ik gok dat ze niks anders dan dit van geschiedenis weet en dat ze dus geen idee heeft wat er echt staat. Maar het voelt denk ik goed in de slachtofferrol.

Goed gegokt, gok ik.

Het is een stukkie dat je overal in deze vorm op internet tegenkomt. Zoek in Google maar eens op het volgende: "More than 100,000 Muslims were killed in Kosovo and Albania during mid 90s."
Er is kennelijk een campagnetje aan de gang, ergens...

waterfiets
11-04-06, 14:17
Geplaatst door Coolassprov MC
Jij claimt , op jouw beurt, dat geen van de aangehaalde historische gebeurtenissen opzich genocide zouden kunnen spellen; wat jij niet kunt staven!

Ik heb er al een voorbeeld van gegeven die ik heel goed kon staven dus klets niet zo en kom met feiten. De bewering die jij hier doet deed ik overigens niet.

H.P.Pas
11-04-06, 14:23
Geplaatst door Lost_lady
Holocausts of Muslims

More than half million Muslims were killed by Serbs and Croats in Bosnia during early 90s.
More than 100,000 Muslims were killed in Kosovo and Albania during mid 90s .



References: Bron

H.G. Wells, “A Short History of the World,” Penguin Books, 1949 “Chambers Dictionary of the World History,” Chambers, 1994.
G. C. Kohn, “Dictionary of the Wars,” Doubleday, 1987.
Erna Paris, “The End of the Days,” Lester Publishing, 1995.
David Brownstone and Irene Franck, “Timelines of the War,” Cittle, Brown and Company, 1994.
A. Hourani, “A History of the Arab Peoples,” Harvard University Press, 1991.
Roland Oliver and J. D. Fage, “A Short History of Africa,” 1968. J. Burne, Editor, “Chronicle of the World,” Longman, 1989. N. Davies, “Europe, A History,” Pimilico, 1997.
P. Hitti, “History of the Arabs,” Mcmillan, 1990. T. Pakenham, “The Scramble For Africa,” George Weidenfeld & Nicolson, 1997. J. A. hammerton, “The Outline History of the World,” The Amalgamated Press Ltd., 1993. Cox, George, W, The Crusades (1886) ; Laffan, R.G.D (ed. and trans.), Select Documents of European History 800 - 1492, (1929)

Uit welke 'bron' komen die cijfers ?
Ik heb andere in mijn hoofd.

'The end of the days' (1995) gaat over de Spaanse Joden tijdens de Reconquista (15 de eeuw).
'Timelines of War(1994 A Chronology of Warfare from 100,000 B.C. to the Present') komt ook niet in aanmerking, evenmin als 'The scramble for Africa' (koloniale geschiedenis) van 1997.
'Europe, a History' (1997) heb ik zelf gelezen, het staat er niet in.

Alle andere 'bronnen' zijn van voor 1990; kortom die hele bronopgave is, voor wat betreft het Joegoslavië-conflict, flessentrekkerij.
Er staan wel (minstens) 20 kopiën van in het Internet..

DEMOcraat
11-04-06, 15:26
Geplaatst door Lost_lady
Holocausts of Muslims


More than 3 million Muslims were killed / displaced by the European colonial powers during and after the occupation of Muslim countries after World War I and II.

hier klopt er helemaal niets van..
alleen in algerije zijn er meer dan 3 miljoen onschuldige slachtoffers gevallen..

observer
11-04-06, 15:40
Geplaatst door Mill
Als je echt flauw gaat doen, kunnen zelfs joden niet claimen dat hun een holocaust is overkomen. Holocaust betekent letterlijk gehele vernietiging (lett. verbranding geloof ik). Het gehele joodse volk is niet vernietigd. Dat zou het bekende schuld afschuiven op joodse lobbies en zionistische complotten idioot maken, en dat is het natuurlijk totaal niet. :student: ze kunnen in ieder geval claimen dat hitler duitsland een poging gedaan heeft tot, iets wat de auteur van dit artikel toch echt niet kan

Coolassprov MC
11-04-06, 16:49
Geplaatst door waterfiets
Ik heb er al een voorbeeld van gegeven die ik heel goed kon staven dus klets niet zo en kom met feiten. De bewering die jij hier doet deed ik overigens niet.

Jouw geklets, vermoedens en beschuldigingen moet je niet met feiten verwarren.

Door de titel van het gepostte stuk te diskrediteren vanwege het feit dat je de ethnische zuivering van de Palestijnen niet onder genocide plaatst maakt het nog geen propaganda.

Wil je eraan herinneren dat de bezetting van Palestina de langste en meest brutaal onderhouden bezetting uit de moderne geschiedenis is+ en erger; het einde ervan is nog niet in zicht.

Als je slechts 1 van de vermeldde historische en genocidale gebeurtenissen heeft plaatsgevonden, verdient het stuk de titel die het draagt.

Tomas
11-04-06, 17:03
Geplaatst door Coolassprov MC
Jouw geklets, vermoedens en beschuldigingen moet je niet met feiten verwarren.

Door de titel van het gepostte stuk te diskrediteren vanwege het feit dat je de ethnische zuivering van de Palestijnen niet onder genocide plaatst maakt het nog geen propaganda.

Wil je eraan herinneren dat de bezetting van Palestina de langste en meest brutaal onderhouden bezetting uit de moderne geschiedenis is+ en erger; het einde ervan is nog niet in zicht.

Als je slechts 1 van de vermeldde historische en genocidale gebeurtenissen heeft plaatsgevonden, verdient het stuk de titel die het draagt.

Als 1 van de genoemde zaken niet klopt kan dat een vergissing zijn als er meerdere zaken niet kloppen kan het gewoon de prullenbak in en kan de opsteller zijn huiswerk overnieuw doen. En verder niet zeiken en huilen, graag.

waterfiets
11-04-06, 17:18
Geplaatst door Coolassprov MC

Als je slechts 1 van de vermeldde historische en genocidale gebeurtenissen heeft plaatsgevonden, verdient het stuk de titel die het draagt.

Welnee, de etnische zuiveringen in Joegoslavië noem je toch ook geen holocaust tenzij je op het ministerie van propaganda werkt.

H.P.Pas
11-04-06, 17:18
Geplaatst door Coolassprov MC
Wil je eraan herinneren dat de bezetting van Palestina de langste en meest brutaal onderhouden bezetting uit de moderne geschiedenis


Als je dat denkt, weet je niet veel van moderne geschiedenis.

mark61
11-04-06, 18:08
Geplaatst door Coolassprov MC
Wil je eraan herinneren dat de bezetting van Palestina de langste en meest brutaal onderhouden bezetting uit de moderne geschiedenis is+ en erger; het einde ervan is nog niet in zicht.

Kasjmir is net zo lang bezet, en tamelijk veel brutaler onderhouden.

Onder moderne geschiedenis valt bijv. ook Algerije en nog een paar honderd landen.


Als je slechts 1 van de vermeldde historische en genocidale gebeurtenissen heeft plaatsgevonden, verdient het stuk de titel die het draagt.

In geen van alle gevallen is er sprake van genocide. Lastig woord altijd, genocide.

Mark
11-04-06, 18:23
Ik voel me beledigd.

waar zijn de 150.000 dode indonesiers van de politionele acties?

Tomas
11-04-06, 18:25
Geplaatst door Mark
Ik voel me beledigd.

waar zijn de 150.000 dode indonesiers van de politionele acties?

Omdat we die heel slim oplitionele acties hadden genoemd. Dus niet genocide. Zo werkt dat.

gh.wille
11-04-06, 18:45
Geplaatst door Mill
Als je echt flauw gaat doen, kunnen zelfs joden niet claimen dat hun een holocaust is overkomen. Holocaust betekent letterlijk gehele vernietiging (lett. verbranding geloof ik). Het gehele joodse volk is niet vernietigd. Dat zou het bekende schuld afschuiven op joodse lobbies en zionistische complotten idioot maken, en dat is het natuurlijk totaal niet. :student:

Holocaust , is het systeem (fabrieksmatig )willens en wetens uitmoorden van een bepaald soort mensen ,met als doelstelling de totale vernietiging van de soort ! *

En als de topic steller het zo goed weet moet ie ook de aantalllen van de vermoordde en zinloos afgeslachte tegenstanders van de MOSLIMS noemen gedurende de zelfde periode , en voor het geval dat hij dat niet weet ben ik gaarne bereid om wel ff een handje te helpen .

* Voor de goede orde : het waren niet alleen de JODEN die door de Nazies met totale vernietiging bedreigd werden , vaak worden de o.a de Zigeuners en Homo sexuele vergeten , deze laatse waren vaak niet als zodanig door de Nazies te herkennen en vele onschuldigen ondergingen daardoor een afschuwlijk lot !

gh.wille
11-04-06, 19:05
Geplaatst door DEMOcraat
hier klopt er helemaal niets van..
alleen in algerije zijn er meer dan 3 miljoen onschuldige slachtoffers gevallen..

Je bedoeld dat ze zo van de straat geplukt zijn en in veewagens afgevoerd ,om daarna in SPECIAAL DAARVOOR gebouwde VERNIETIGINGS Gaskamers en Ovens terecht te komen , nadat sommige eerst nog ff vakkundig gemarteld werden of zomaar uiTgekozen werden als proefkonijn o.a van de bewakings honden die een willekeurig slachtofffer ff mochten verscheuren ????

Bovenstaande kan ik bewijzen , nu jij nog !!!
IK heb er nog nooit van gehoort dat zo iets waar dan ook ter wereld behalve dan het Nazie Duitsland is voorgekomen.

Julien
11-04-06, 23:10
Geplaatst door DEMOcraat
hier klopt er helemaal niets van..
alleen in algerije zijn er meer dan 3 miljoen onschuldige slachtoffers gevallen..

Niet waar!!

In Algerije zijn 1 miljoen Algerijnen omgekomen en een half miljoen Fransen.

MaRiaH
11-04-06, 23:39
Maw. het hele stuk kan in de prullenbak.

Opgeruimd staat netjes..

zouden er goedgelovige moslims zijn die dit soort amateurpropaganda geloven? waarschijnlijk wel, ik hoop het niet.

Dit soort opruiende teksten met als doel moslims op te jutten tegen de westerse samenleving maken me zo onderhand goed misselijk.
"We" willen zo graag slachtoffer zijn blijkbaar..
ik snap dat gelukkig niet. :wat?!:

gh.wille
12-04-06, 00:07
Geplaatst door MaRiaH
Maw. het hele stuk kan in de prullenbak.

Opgeruimd staat netjes..

zouden er goedgelovige moslims zijn die dit soort amateurpropaganda geloven? waarschijnlijk wel, ik hoop het niet.

Dit soort opruiende teksten met als doel moslims op te jutten tegen de westerse samenleving maken me zo onderhand goed misselijk.
"We" willen zo graag slachtoffer zijn blijkbaar..
ik snap dat gelukkig niet. :wat?!:

Gelukkig ben jij zo verstandig en ook heb je blijkbaar de moeite genomen om je meer in de geschiedenis te verdiepen .
Het is ook met die redenen dat ik nog wel eens fel van leer trek als er een vertekend beeld word gegeven.
Vooral de jongere generatie krijgt vaak een eenzijdig beeld van de geschiedenis .
Er is al genoeg ellende geweest door wan en onbegrip .
Maar dat is omgekeerd helaas ook het geval , als ik jonge mensen spreek en vraag wie was (is ) de profeet MOHAMMED dan krijg je antwoorden als de baas van de Turken of Marokkanen of erger nog de GOD van de MOSLIMS !
Ik geef slechts deze voorbeelden om aan te geven hoe groot de intresse is voor een ander en diens geloof .
En aan al die opjutterij hebben we niks ,nogmaals dat geld ook voor de
niet Moslims onder ons .

MaRiaH
12-04-06, 00:09
Geplaatst door gh.wille
Gelukkig ben jij zo verstandig en ook heb je blijkbaar de moeite genomen om je meer in de geschiedenis te verdiepen .
Het is ook met die redenen dat ik nog wel eens fel van leer trek als er een vertekend beeld word gegeven.
Vooral de jongere generatie krijgt vaak een eenzijdig beeld van de geschiedenis .
Er is al genoeg ellende geweest door wan en onbegrip .
Maar dat is omgekeerd helaas ook het geval , als ik jonge mensen spreek en vraag wie was (is ) de profeet MOHAMMED dan krijg je antwoorden als de baas van de Turken of Marokkanen of erger nog de GOD van de MOSLIMS !
Ik geef slechts deze voorbeelden om aan te geven hoe groot de intresse is voor een ander en diens geloof .
En aan al die opjutterij hebben we niks ,nogmaals dat geld ook voor de
niet Moslims onder ons .

ah, 'we' moet je niet interpreteren als zij en ik.
ik ben geen moslim. ;)

gh.wille
12-04-06, 00:33
Geplaatst door MaRiaH
ah, 'we' moet je niet interpreteren als zij en ik.
ik ben geen moslim. ;)

Maakt niet uit Wij begrijpen elkaar .
:wink:

Coolassprov MC
14-04-06, 10:03
Geplaatst door Julien
Niet waar!!

In Algerije zijn 1 miljoen Algerijnen omgekomen en een half miljoen Fransen.

Als we jou geloven moeten. waren het de Algerijnen die Frankrijk bezetten en 100jaar uitbuitten zoals het hun goeddunkte.

Coolassprov MC
14-04-06, 10:10
Geplaatst door MaRiaH
"We" willen zo graag slachtoffer zijn blijkbaar..
ik snap dat gelukkig niet. :wat?!:

Niemand verdient het de ellendigste te zijn; niemand siert het de ellendigste te claimen..

Ach, het is de moeite maar die je neemt om slachtoffers te willen tellen..

Ach, als er twee islamitische landen naar het Stenen Tijdperk gebombardeerd worden en 100 duizenden onschuldige moslimburgers moet sterven om de dood van 2800 Amerikanen te wreken..


“We don’t do body counts”

Max Stirner
14-04-06, 10:13
Geplaatst door Coolassprov MC
Niemand verdient het de ellendigste te zijn; niemand siert het de ellendigste te claimen..

Ach, het is de moeite maar die je neemt om slachtoffers te willen tellen..

Ach, als er twee islamitische landen naar het Stenen Tijdperk gebombardeerd worden en 100 duizenden onschuldige moslimburgers moet sterven om de dood van 2800 Amerikanen te wreken..


Worden al die zelfmoord-bomaanslagen in Irak gepleegd om de dood van 2800 Yanks te wreken?

Julien
14-04-06, 12:14
Geplaatst door Coolassprov MC
Als we jou geloven moeten. waren het de Algerijnen die Frankrijk bezetten en 100jaar uitbuitten zoals het hun goeddunkte. ]

in plaats dat je toegeeft dat er leugens worden verkondigd, ga je door met liegen en mij nog woorden in de mond leggen. rot toch lekker een eind op sukkel.

ik heb juist altijd gezegd dat de oorlog in algerije, en dat vinden ook bijna alle Fransen, fout was. maar mensen als jij weten niks van de Franse geschiedenis en schreeuwen maar een eind in het weg met je oogklepjes op.

Coolassprov MC
14-04-06, 15:32
Geplaatst door Max Stirner
Worden al die zelfmoord-bomaanslagen in Irak gepleegd om de dood van 2800 Yanks te wreken?

Die ''zelfmoord-bomaanslagen in Irak'' komen volledig voor rekening van iedereen die achter die illegale Amrikaans-Britse invasie en bezetting stond; de ontstane chaos in Irak was reeds voorzien.

Het zijn en waren leeghoofden als jij die de brutale en terroristische bombardementen en invasies, bezettingen en uitbuitingen van Irak en Afghanistan rechtvaardigen over de ruggen van de slaachtoffers van 11-09-2001 in New York en elders.

Heb je ook zinnige hobby's?

Coolassprov MC
14-04-06, 15:38
Geplaatst door Julien
]

in plaats dat je toegeeft dat er leugens worden verkondigd, ga je door met liegen en mij nog woorden in de mond leggen. rot toch lekker een eind op sukkel.

Geen van die zogenaamde 'leugens' is ontkracht; dus probeer mij niets door de strot te duwen!

Tot die tijd zijn jullie gasten de nieuwe categorie Holocaust-ontkenners!


Geplaatst door Julien
]ik heb juist altijd gezegd dat de oorlog in algerije, en dat vinden ook bijna alle Fransen, fout was. maar mensen als jij weten niks van de Franse geschiedenis en schreeuwen maar een eind in het weg met je oogklepjes op.

Het probleem met ''de oorlog in algerije'' was dat het geen oorlog was.

Een invasie, bezetting en uitbuiting is geen oorlog maar de ergst denkbare vorm van terreur!

Dwaalspoor
14-04-06, 15:48
Geplaatst door Julien
]

in plaats dat je toegeeft dat er leugens worden verkondigd, ga je door met liegen en mij nog woorden in de mond leggen. rot toch lekker een eind op sukkel.

ik heb juist altijd gezegd dat de oorlog in algerije, en dat vinden ook bijna alle Fransen, fout was. maar mensen als jij weten niks van de Franse geschiedenis en schreeuwen maar een eind in het weg met je oogklepjes op.

Zo zo schelden heh !! :lol:

Jij staat nog steeds achter de annulering van de algerijnse verkiezingen en de burgeroorlog die daarop volgde met meer dan 100.000 doden. Jij vond het goed dat Franrkijk ingreep en militaire steun middels wapens en instructeurs aan de dictaors gaf. Doe niet zo hypocriet dus, dat heb je nog steeds niet afgekeurd integendeel.

super ick
14-04-06, 16:01
Geplaatst door Coolassprov MC
Die ''zelfmoord-bomaanslagen in Irak'' komen volledig voor rekening van iedereen die achter die illegale Amrikaans-Britse invasie en bezetting stond; de ontstane chaos in Irak was reeds voorzien.

Het zijn en waren leeghoofden als jij die de brutale en terroristische bombardementen en invasies, bezettingen en uitbuitingen van Irak en Afghanistan rechtvaardigen over de ruggen van de slaachtoffers van 11-09-2001 in New York en elders.

Heb je ook zinnige hobby's?

Kijk daar moet je je denkwijze echt aanpassen. Ik ben falikant tegen de oorlog in Irak.
Maar er is er maar 1 schuldig aan een zelfmoordaanslag en dat is de terrorist zelf.

Als we het zo beschouwen kan je net zo goed stellen dat als de burgers van Irak zoveel haat tegen elkaar ontwikkelen de enige geschikte staatsvorm om ze onder de duim te houden een nieuwe dictatuur is.
En die komt er ook.
Een soort stuivertje wisselen tussen onderdrukker en onderdrukten.
Het lijkt wel een vorm van cultuur. Buiten je eigen stam niemand het licht in de ogen gunnen en iedereen wantrouwen. En te weinig krachten in het land die enige vorm van overkoepelende macht accepteren die een basis kan leggen voor ALLE Irakezen.

Het is naief om te denken dat je een land dat jarenlang heeft geleden onder een dictatuur zomaar even om kan vormen naar een democratie.
Zulke naievelingen zitten met hun vinger op het atoomwapenknopje. Droevig en levensgevaarlijk.

Max Stirner
14-04-06, 16:06
Geplaatst door Coolassprov MC
Laten we nu geen zaken in zand gaan verhullen.



OK.

De dappere Westerse bevrijders hebben binnen twee weken de massamoordenaar Saddam getackeld en vervolgens zijn sjiieten en soennieten begonnen elkaar op grote schaal en op beestachtige wijze af te maken.

super ick
14-04-06, 17:40
Geplaatst door Max Stirner
OK.

De dappere Westerse bevrijders hebben binnen twee weken de massamoordenaar Saddam getackeld en vervolgens zijn sjiieten en soennieten begonnen elkaar op grote schaal en op beestachtige wijze af te maken.

Die naieve plannen om een democratisch Irak te vormen moeten koste wat kost mislukken. Kijk maar naar de landen die het terrorisme in Irak steunen. Die zijn als de dood dat een democratisch Irak gaat leiden tot drang naar democratie onder de eigen bevolking. Het zijn daar namelijk allemaal corrupte onderdrukkers. Ik verbaas me steeds weer over de Moslims in Nl die het voor dat tuig opnemen.

Tomas
14-04-06, 17:42
We zijn het denk ik wel allemaal met elkaar eens dat als er sprake is van een holocaust op moslims, dat het gezien de huidige stand van zaken, verrekte slecht wordt uitgevoerd.

knuppeltje
14-04-06, 17:56
Geplaatst door Tomas
We zijn het denk ik wel allemaal met elkaar eens dat als er sprake is van een holocaust op moslims, dat het gezien de huidige stand van zaken, verrekte slecht wordt uitgevoerd.

Wat denk je met die temperaturen in die zandbak, dan vergaat je de lust wel om een beetje door te werken.

Maar zonder gekheid, het blijft wel een teringdrama zo.

Coolassprov MC
14-04-06, 19:34
Geplaatst door superdick
Kijk daar moet je je denkwijze echt aanpassen.

Dat is niet mijn denkwijze; zo staan de zaken er voor; het internationale recht stelt de bezettende macht verantwoordelijk voor de veiligheid van het land.

De welwillende Irakezen die nog leven, leven in een dagelijkse hel zonder einde omdat er een paar blanke mannetjes zijn die bereid zijn te vechten tot de allerlaatste druppel andermans bloed.

Coolassprov MC
15-04-06, 10:06
Geplaatst door superdick
Die naieve plannen om een democratisch Irak te vormen moeten koste wat kost mislukken. Kijk maar naar de landen die het terrorisme in Irak steunen. Die zijn als de dood dat een democratisch Irak gaat leiden tot drang naar democratie onder de eigen bevolking. Het zijn daar namelijk allemaal corrupte onderdrukkers. Ik verbaas me steeds weer over de Moslims in Nl die het voor dat tuig opnemen.

Kijk, daar moet je je denkwijze echt aanpassen.

Hoe ''''''''''''nobel''''''''''''''' de intenties ook moge zijn..

..niemand zonder mandaat, recht of basis behalve de loop van een geweer en het installeren van 10-jaar durende genocidale sancties met de dood van een half miljoen Irakeze zuigelingen tot gevolg, heeft het recht een politiek of economisch systeem door de strotten van mensen te dauwen die er zelf niet om hebben gevraagd.

Als je het hiermee oneens bent, moet je het eens zijn met een stel losgeschoten Arabieren met genoeg wapentuig om Nederland te komen binnenvallen en de Koningin en de gehele Tweede Kamer in de kerkers te gooien en de Sha'ria te installeren.

Wat goed is voor de 1, is ook goed voor de ander!

Coolassprov MC
15-04-06, 10:07
Geplaatst door Tomas
We zijn het denk ik wel allemaal met elkaar eens dat als er sprake is van een holocaust op moslims, dat het gezien de huidige stand van zaken, verrekte slecht wordt uitgevoerd.

Ook op de nazi's was kritiek door sommigen die hun methoden hadden bestudeerd.

Coolassprov MC
15-04-06, 10:16
Geplaatst door Max Stirner
OK.

De dappere Westerse bevrijders hebben binnen twee weken de massamoordenaar Saddam getackeld en vervolgens zijn sjiieten en soennieten begonnen elkaar op grote schaal en op beestachtige wijze af te maken.

Zoals ik al vroeg; heb je ook zinnige hobby's?

Een staatsterroristisch bombardement, een illegale invasie en bezetting en de installatie van een poppenkast-regering en een kangaroo-rechtbank hebben niet geleid tot begroetingen met vlaggetjes en bloemetjes..

Wanneer ga je in zien dat je fout hebt gegokt toen je besloot te vechten tot de allerlaatste druppel van andermans bloed?

''massamoordenaar Saddam'' pleegde zijn meest gruwelijke misdaden tegen de menselijkheid toen hij het niet verkeerd kon doen bij zijn ''dappere Westerse bevrijders''.

''massamoordenaar Saddam'' had er in eerste instantie niet gezeten zonder de politieke en millitaire steun van die ''dappere Westerse bevrijders''.

''massamoordenaar Saddam'' verdiende de volle steun van die ''dappere Westerse bevrijders''; werd destijds verdedigd door Bolkestijn in de Tweede Kamer; werd twee keer bezocht door Donald Rumsfeld om business-deals, satellietfoto's en aanvalsplannen te bespreken.

Max Stirner
15-04-06, 12:35
Geplaatst door Coolassprov MC
Zoals ik al vroeg; heb je ook zinnige hobby's?

Een staatsterroristisch bombardement, een illegale invasie en bezetting en de installatie van een poppenkast-regering en een kangaroo-rechtbank hebben niet geleid tot begroetingen met vlaggetjes en bloemetjes..

Wanneer ga je in zien dat je fout hebt gegokt toen je besloot te vechten tot de allerlaatste druppel van andermans bloed?

''massamoordenaar Saddam'' pleegde zijn meest gruwelijke misdaden tegen de menselijkheid toen hij het niet verkeerd kon doen bij zijn ''dappere Westerse bevrijders''.

''massamoordenaar Saddam'' had er in eerste instantie niet gezeten zonder de politieke en millitaire steun van die ''dappere Westerse bevrijders''.

''massamoordenaar Saddam'' verdiende de volle steun van die ''dappere Westerse bevrijders''; werd destijds verdedigd door Bolkestijn in de Tweede Kamer; werd twee keer bezocht door Donald Rumsfeld om business-deals, satellietfoto's en aanvalsplannen te bespreken.


Dat `massamoordenaar` hoef je echt niet tussen aanhalingstekens te schrijven.

Als het Westen hem laat zitten, zit het fout; als het hem tackelt, ook. Logisch.

Maar goed, ze hadden hem inderdaad beter kunnen laten zitten: zonder moordlustige leraar is het debiele kleuterklasje dat Irak heet, blijkbaar niet in bedwang te houden. Als de kat van huis is, dansen de ratten.

mark61
15-04-06, 12:55
Geplaatst door Coolassprov MC
[I]10-jaar durende genocidale sancties met de dood van een half miljoen Irakeze zuigelingen tot gevolg,

Nu s ophouden met die leugen, de houdbaarheid daarvan is allang verstreken.

mark61
15-04-06, 12:57
Geplaatst door Coolassprov MC
niemand zonder mandaat, recht of basis behalve de loop van een geweer en het installeren van 10-jaar durende genocidale sancties met de dood van een half miljoen Irakeze zuigelingen tot gevolg, heeft het recht een politiek of economisch systeem door de strotten van mensen te dauwen die er zelf niet om hebben gevraagd.

Jij weet namelijk dat de Iraki's zo graag in een dictatuur willen leven. Dat vinden ze Lekker.

Ik denk dat de achtereenvolgende opkomsten bij de verkiezingen, vooral gezien de risico's, de duidelijkste indicatoren waren van wat het Iraakse volk wil. Lees anders de diverse enquetes nog s na. Jah, ik weet het, die zijn allemaal gemanipuleerd.

mark61
15-04-06, 13:03
Geplaatst door Coolassprov MC
en de installatie van een poppenkast-regering

Irak heeft twee verkiezingen gehad met grote opkomst, die naar het oordeel van vrijwel iedereen vrij en eerlijk zijn verlopen. Wat een wonder is onder de omstandigheden. Er is een parlement gekozen. Dat een aantal politici en parlementariërs vervolgens zo misdadig zijn om te weigeren een stabiele regering te vormen is hun schuld, en die van niemand anders. Pas als er een stabiele regering is die de VS vraagt op te rotten, en de VS doen dat vervolgens niet, dan heb je pas iets om over te klagen.


''massamoordenaar Saddam'' pleegde zijn meest gruwelijke misdaden tegen de menselijkheid toen hij het niet verkeerd kon doen bij zijn ''dappere Westerse bevrijders''.

En dus?


''massamoordenaar Saddam'' had er in eerste instantie niet gezeten zonder de politieke en millitaire steun van die ''dappere Westerse bevrijders''.

Gelul, hij is volledig autonoom aan de macht gekomen.

I'mNumber1
15-04-06, 13:11
En wij slapen nog....

Langzaam stikkend in onze eigen Sahara.

Lost_lady
15-04-06, 14:07
Geplaatst door DEMOcraat
hier klopt er helemaal niets van..
alleen in algerije zijn er meer dan 3 miljoen onschuldige slachtoffers gevallen..

Het klopt wel, Lees MORE THAN 3 MILLION== het betekent meer dan 3mln het wordt hier niet gezegd hier dat Alleen 3miljoen waren.
Kapish!!

The nummer says ALL. Voor degene die denken dat dit een slachtofferrol :rolleyes: is Laat één ding duidelijk zijn Als Muslim hebben we de eeuwige kennis van het Koran. Het verbaasd ons niet dat genocide zal plaats vinden in de wereld tegen welke volk dan ook, 14 eeuw geleden heeft de Prophet(pbuh) gezegd: "Er zal een tijd komen waar genocide plaats zal vinden,men zullen elkaar vermoorden zonder enige redenen/besef"

waarom denken we wanneer een terrorist één handvol mensen vermoord dat die doet omdat die tegen het vrijheid is,democratie blabla.
Iedere mens is voor Vrijheid, een dier in een kooi is voor het Vrijheid, zo is de terrorist ook voor Vrijheid.
Om de ziekte te genezen moet je altijd naar de oorzaak zoeken.

David
15-04-06, 14:09
Geplaatst door Lost_lady
Het klopt wel, Lees MORE THAN 3 MILLION== het betekent meer dan 3mln het wordt hier niet gezegd hier dat Alleen 3miljoen waren.
Kapish!!



Zeer overtuigend!

Lost_lady
15-04-06, 14:09
.

mark61
15-04-06, 14:44
Geplaatst door Lost_lady
The nummer says ALL.

Wat precies?

super ick
15-04-06, 14:59
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat is niet mijn denkwijze; zo staan de zaken er voor; het internationale recht stelt de bezettende macht verantwoordelijk voor de veiligheid van het land.

De welwillende Irakezen die nog leven, leven in een dagelijkse hel zonder einde omdat er een paar blanke mannetjes zijn die bereid zijn te vechten tot de allerlaatste druppel andermans bloed.

Wat lul je nou? Als die Amerikanen morgen weg gaan brand de burgeroorlog pas echt los. Ondanks dat ik tegen die oorlog ben, ben ik er nu tegen dat ze zich terugtrekken.
Ze willen elkaar daar gewoon kapot maken, uitmoorden, elkaars Moskeen slopen en elkaars vrouwen en kinderen vermoorden. Dat wordt erger als geen enkele vorm van gezag meer is. De Amerikanen kunnen nog voor enige vorm van veiligheid zorgen.
Het is tuig dat aanslagen op het eigen volk pleegt.

De politie in Nederland is verantwoordelijk voor de veiligheid maar als iemand beroofd, verkracht vermoord wordt is de politie dan de schuldige of de berover, verkrachter, moordenaar?

mark61
15-04-06, 15:06
Geplaatst door superdick
Wat lul je nou? Als die Amerikanen morgen weg gaan brand de burgeroorlog pas echt los. Ondanks dat ik tegen die oorlog ben, ben ik er nu tegen dat ze zich terugtrekken.

Dat ben ik niet met je eens. De Ami troepen daar staan toch al machteloos tegenover het geweld; ze kunnen net zo goed oprotten.

Bovendien valt daarmee het 'excuus' weg om iedereen te vermoorden, en wordt het ware gezicht van Irak duidelijk. Geen smoesjes meer.

In bestuurlijke zin is de Iraakse regering en hun Ami backup volledig machteloos, dus anarchie is het al.

super ick
15-04-06, 15:07
Geplaatst door Coolassprov MC
Kijk, daar moet je je denkwijze echt aanpassen.

Hoe ''''''''''''nobel''''''''''''''' de intenties ook moge zijn..

..niemand zonder mandaat, recht of basis behalve de loop van een geweer en het installeren van 10-jaar durende genocidale sancties met de dood van een half miljoen Irakeze zuigelingen tot gevolg, heeft het recht een politiek of economisch systeem door de strotten van mensen te dauwen die er zelf niet om hebben gevraagd.

ZOALS AL EERDER GEZEGD: IK WAS TEGEN DIE OORLOG.
VERGEET NIET DAT HET MERENDEEL VAN DE IRAKEZEN BLIJ WAS DAT DE AMERIKANEN SADDAM HEBBEN VERJAAGD.
ALLEEN HET VERMOGEN DAARNA VREEDZAAM NAAST ELKAAR TE LEVEN ONTBREEKT DUIDELIJK. DAT HEEFT NIKS TE MAKEN MET HET DOOR DE STROT DUWEN VAN EEN SYSTEEM WANT DE PARTIJEN DAAR WILLEN ALLEEN BELANGEN VOOR EIGEN ACHTERBAN VEILIG STELLEN. KOERDEN VOOR KOEREN SOENIETEN VOOR SOENIETEN EN SJIIETEN VOOR SJIIETEN. BESLISSINGEN VOOR HET ALGEMEEN BELANG VOOR HEEL IRAK WORDEN IEDERE KEER GETORPEDEERT.

Als je het hiermee oneens bent, moet je het eens zijn met een stel losgeschoten Arabieren met genoeg wapentuig om Nederland te komen binnenvallen en de Koningin en de gehele Tweede Kamer in de kerkers te gooien en de Sha'ria te installeren.

MET DIE REDENERING STEL JE HET REGIME VAN SADDAM GELIJK MET HET HUIDIGE NEDERLANDSE REGIME. IK HAD JE TOCH HOGER INGESCHAT.
WAT KROM IS, BLIJFT KROM ONGEACHT IN WAT VOOR BOCHTEN JIJ JE WRINGT.
Wat goed is voor de 1, is ook goed voor de ander!

Tomas
15-04-06, 15:10
Geplaatst door mark61
Dat ben ik niet met je eens. De Ami troepen daar staan toch al machteloos tegenover het geweld; ze kunnen net zo goed oprotten.

Bovendien valt daarmee het 'excuus' weg om iedereen te vermoorden, en wordt het ware gezicht van Irak duidelijk. Geen smoesjes meer.

In bestuurlijke zin is de Iraakse regering en hun Ami backup volledig machteloos, dus anarchie is het al.

Eensch. De enige werking die nog uitgaat van de amerikaanse aanwezigheid is een ontembare magnetische aantrekkingskracht op geweldadige imbicielen.

mark61
15-04-06, 15:12
Geplaatst door Tomas
Eensch. De enige werking die nog uitgaat van de amerikaanse aanwezigheid is een ontembare magnetische aantrekkingskracht op geweldadige imbicielen.

Die concentratie maakt het wel weer overzichtelijk. Maar in de praktijk lopen er veel te veel onschuldigen rond om er wat mee te kunnen doen.

super ick
15-04-06, 18:27
Geplaatst door Tomas
Eensch. De enige werking die nog uitgaat van de amerikaanse aanwezigheid is een ontembare magnetische aantrekkingskracht op geweldadige imbicielen.

De verschillende groepen komen nooit tot een oplossing.
Ze slaan elkaar de hersens in en geven de Amerikanen de schuld. Die hadden gehoopt op meer medewerking na het verdrijven van een tiran die al decennia massagraven aan het vullen was.
Dat wordt te makkelijk vergeten.

Als de Amerikanen weg gaan (na de volgende presidentsverkiezingen) worden er weer massagraven gevuld. Nog even afwachten wie wie gaat vermoorden maar moorden moeten ze, stelletje idioten.

mark61
15-04-06, 18:35
Geplaatst door superdick
De verschillende groepen komen nooit tot een oplossing.
Ze slaan elkaar de hersens in en geven de Amerikanen de schuld. Die hadden gehoopt op meer medewerking na het verdrijven van een tiran die al decennia massagraven aan het vullen was.
Dat wordt te makkelijk vergeten.

Als de Amerikanen weg gaan (na de volgende presidentsverkiezingen) worden er weer massagraven gevuld. Nog even afwachten wie wie gaat vermoorden maar moorden moeten ze, stelletje idioten.

Vandaar dat het ook geen zin heeft dat ze blijven. Mensen moeten maar leren met elkaar om te gaan. Kunnen ze dat niet, pech. Het westen is geen kleuterjuffrouw voor alle imbecielen die elkaar de harses willen inslaan.

Coolassprov MC
15-04-06, 18:48
Geplaatst door mark61
Nu s ophouden met die leugen, de houdbaarheid daarvan is allang verstreken.

2 top VN-functionarissen die verantwoordelijk waren voor het instandhouden voor diezelfde genocidale sancties, waarvan er eentje ze aanduidde als ''infancticide masquerading as politics'', hebben beide geweigerd langer mede-verantwoordelijk te zijn voor diezelfde sancties omdat het ''leugens waren waarvan de houdbaarheid reeds lang verstreken is''.

Ga je arrogantie elders botvieren, bewezen viezerik!

mark61
15-04-06, 18:51
Geplaatst door Coolassprov MC
2 top VN-functionarissen die verantwoordelijk waren voor het instandhouden voor diezelfde genocidale sancties, waarvan er eentje ze aanduidde als ''infancticide masquerading as politics'', hebben beide geweigerd langer mede-verantwoordelijk te zijn voor diezelfde sancties omdat het ''leugens waren waarvan de houdbaarheid reeds lang verstreken is''.

Ga je arrogantie elders botvieren, bewezen viezerik!

Die zijn dan niet goed wijs. Wat wel klopt is dat het programma aanvankelijk een nogal laag plafond had. Later is dat bijgesteld. Waarom dat plafond zo laag was weet ik ook niet.

Bewezen viezerik? Wat is er met jou? Vertel s? Ik word nieuwsgierig?

Coolassprov MC
15-04-06, 18:55
Geplaatst door superdick
Wat lul je nou? Als die Amerikanen morgen weg gaan brand de burgeroorlog pas echt los. Ondanks dat ik tegen die oorlog ben, ben ik er nu tegen dat ze zich terugtrekken.
Ze willen elkaar daar gewoon kapot maken, uitmoorden, elkaars Moskeen slopen en elkaars vrouwen en kinderen vermoorden. Dat wordt erger als geen enkele vorm van gezag meer is. De Amerikanen kunnen nog voor enige vorm van veiligheid zorgen.
Het is tuig dat aanslagen op het eigen volk pleegt.

Smoesjes die men ook gebruikte om langer in Vietnam te kunnen blijven.

De Amerikaanse soldaten, die getraind noch uitgerust zijn om een bezetting als deze te kunnen managen en te containen, kunnen niet eens hun eigen veiligheid garanderen; laat staan die van een geheel land waarvan ze taal noch kennis hebben; een land dat de Amerikanen met de dag minder kan luchten.


Geplaatst door superdick
De politie in Nederland is verantwoordelijk voor de veiligheid maar als iemand beroofd, verkracht vermoord wordt is de politie dan de schuldige of de berover, verkrachter, moordenaar?

Appelen zijn peren; knollen geen citroenen.

Op de politie van Nederland zijn niet het Oorlogsrecht en de Geneefse Conventies van toepassing.

Coolassprov MC
15-04-06, 19:00
Geplaatst door mark61
Die zijn dan niet goed wijs.

De hele wereld liegt, bedriegt en is niet wijs; behalve onze universitair opgeleidde Turkenvriend Markie61. :haha:


How can this be possible? How can it be that in America, if you lie about sex you get impeached, but if you lie about War and Peace, and that these lies lead to the death of over 100,000 Iraqis and 1,600 US soldiers, more than 15,000 wounded or disabled (that's just on the US side -- it does not account for the Iraqis or the members of the coalition of the "dwindling")...and counting...it's just business as usual? How can the Memo be so easily dismissed as "flat and wrong" by the White House press secretary Scott McClellan? "The president of the United States, in a very public way, reached out to people across the world, went to the United Nations and tried to resolve this in a diplomatic manner," McClellan said. "Saddam Hussein was the one, in the end, who chose continued defiance. And only then was the decision made, as a last resort, to go into Iraq," he added. The destruction of an entire country based on Saddam's defiance, not on a pack of lies... Troubling, no?

And even more troubling, how can it be that economic sanctions against and blockade of Iraq for about a decade, resulting in the death of over 1,000,000 people, mostly children -- a policy deemed "worth it" by Madeleine Albright, but defined by former Representative David Bonior as "infanticide masquerading as politics -- when Iraq had no WMD is not cause for not only outrage, but an International War Crimes Tribunal, Nuremberg-like, as well?

Why, oh why?

Coolassprov MC
15-04-06, 19:07
Geplaatst door superdick
Als de Amerikanen weg gaan (na de volgende presidentsverkiezingen) worden er weer massagraven gevuld.

Klinkt als een natuurtalent in stand-up-comedy; moet je echt wat mee doen i.p.v. je tijd te verdoen op zo'n ondankbaar forum als dit.

mark61
16-04-06, 00:10
Geplaatst door Coolassprov MC
De hele wereld liegt, bedriegt en is niet wijs; behalve onze universitair opgeleidde Turkenvriend Markie61. :haha:

Je hebt iets tegen Turken? En wat heeft dat precies met het onderwerp at hand te maken?

Ik weet niet wie dit geschreven heeft, en waar ie zich op baseert. Ik denk zo dat dat niet eens te onderzoeken valt. Wat weet iemand in Amerika nou van de Iraakse begroting?

Schaap weet ook alles beter dan de rest van de wereld. Jij trouwens ook. Dus ik ben in prima gezelschap. :strik:

Maar ik begrijp dat je geen enkel argument of feit hebt? Ik kan wel even uitpakken hoor.

super ick
16-04-06, 00:14
Geplaatst door Coolassprov MC
Klinkt als een natuurtalent in stand-up-comedy; moet je echt wat mee doen i.p.v. je tijd te verdoen op zo'n ondankbaar forum als dit.

Noem jij mij dan eens 1 echte Arabische democratie. Er moet onderdrukt en gemoord worden.

Op je stompzinnige antwoord reageer ik niet. Inhoudelijk kan je er niets tegenin brengen dus gooi je het maar over een andere boeg.
Je pogingen om recht te lullen wat krom is zijn ronduit zielig en kinderlijk.

Coolassprov MC
16-04-06, 09:46
Geplaatst door mark61
Maar ik begrijp dat je geen enkel argument of feit hebt? Ik kan wel even uitpakken hoor.

Denk je niet dat jij degene bent die het zou sieren, om ''argumentatie'' en ''feiten'' te presenteren om het te kunnen rechtvaardigen anderen uit te maken voor gekken en leugenaars?

Zoals je reeds deed met Edward Said, iedere mensenrechtenorganisatie die de zaak bestideerd heeft en de twee VN-topfunctionarissen zelf, verantwoordelijk voor het toezicht en instandhouden van de sanctionele belegering van Irak tussen de 1e en de 2e Golfoorlog.

Coolassprov MC
16-04-06, 09:55
Geplaatst door superdick
Noem jij mij dan eens 1 echte Arabische democratie.

Een prachtig en recent voorbeeld zijn de Palestijnen; ondanks dat zij onder de bruutste en langste buitenlandse millitaire bezetting uit de moderne geschiedenis moeten leven.

Hetzelfde ''prachtige en recente voorbeeld'' van hoe hoog het westen democratisering en zelfbeschikking in het vaandel draagt; onmiddelijk werden de Palestijnen bestraf voor de misdaad van democratie bedrijven door een belegering in te zetten die het Palestijnse volk over de rand van de hongersnood en anarchie moet drijven.


Geplaatst door superdick
Er moet onderdrukt en gemoord worden.

Noem een Arabisch land dat een westers land, zonder rechtvaardiging en in strijd met ieder internationaal recht, bombardeerde, binnenviel, in volstrekte anarchie liet afzakken en nog bezet houdt tot nader opgave?

H.P.Pas
16-04-06, 09:58
Geplaatst door Coolassprov MC

Noem een Arabisch land dat een westers land, zonder rechtvaardiging en in strijd met ieder internationaal recht, bombardeerde, binnenviel, in volstrekte anarchie liet afzakken en nog bezet houdt tot nader opgave?

Soedan.

knuppeltje
16-04-06, 10:06
Geplaatst door H.P.Pas
Soedan.

Soedan mag dan wel een islamitiesh land zijn, maar is nog steeds een Afrikaans land- en geen Arabiesch.

Indonesie is het grootste islamitiesch land ter wereld, en toch noemen we dat land nog steeds geen Arabiesch land, toch?
Volgens mij zijn Afrikanen geen Arabieren.

Om zoveel mogelijk spraakverwarring te voorkomen stel ik voor om de dingen bij hun juiste namm te noemen.

super ick
16-04-06, 10:13
Geplaatst door Coolassprov MC
Een prachtig en recent voorbeeld zijn de Palestijnen; ondanks dat zij onder de bruutste en langste buitenlandse millitaire bezetting uit de moderne geschiedenis moeten leven.
ER VALT DAAR NIET VEEL TE KIEZEN ALLES STAAT IN HET TEKEN VAN DE HAAT EN IS GEBOUWD OP HAAT. MENSEN KUNNEN GEEN KANT OP EN NOG MOETEN ZE ELKAAR TE LIJF. IK ZEI AL MOORDEN MOETEN ZE.
Hetzelfde ''prachtige en recente voorbeeld'' van hoe hoog het westen democratisering en zelfbeschikking in het vaandel draagt; onmiddelijk werden de Palestijnen bestraf voor de misdaad van democratie bedrijven door een belegering in te zetten die het Palestijnse volk over de rand van de hongersnood en anarchie moet drijven.
DAAR ZIJN WE HET DAN DIRECT OVER EENS. NIET GOED TE PRATEN. HET LIJKT WEL OF JE MIJ EEN SOORT STANDPUNT AAN PROBEERT TE PRATEN. IK BEN TEGEN ONDERDRUKKING DUS OOK VAN DE PALESTIJNEN!!!!
Noem een Arabisch land dat een westers land, zonder rechtvaardiging en in strijd met ieder internationaal recht, bombardeerde, binnenviel, in volstrekte anarchie liet afzakken en nog bezet houdt tot nader opgave?
MAAKT HET WAT UIT OF HET EEN ARABISCH LAND IS OF EEN WESTERS LAND? MOET IK EEN RIJ VOORBEELDEN GAAN OPNOEMEN VAN WAT MEN ELKAAR AANGEDAAN HEEFT IN HET M.O.?

NOGMAALS JE PROBEERT RECHT TE LULLEN WAT KROM IS. IK HAD HET OVER DE ARABISCHE CULTUUR EN HET ONVERMOGEN OM SAMEN TE WERKEN MET ANDEREN VOOR HET ALGEMEEN BELANG. DAT HET BELANG VAN DE EIGEN GROEP ALTIJD ZAL PREVALEREN EN DAT ZE ELKAAR DAARDOOR AFMAKEN. ZIE IRAK WAAR ZE ELKAARS MOSKEEN OPBLAZEN EN AANSLAGEN PLEGEN OP PLAATSEN WAAR VEEL VROUWEN MET HUN KINDEREN LOPEN. HET IS NIET TEGEN DE AMERIKANEN GERICHT MAAR TEGEN ELKAAR.

EIGENLIJK VIND HET NOG TE SCHANDALIG VOOR WOORDEN OM WEER MET DE PALESTIJNEN AAN TE KOMEN KAKKEN! DIE ZIJN DESTIJDS DOOR DE ARABISCHE BROEDER OOK GEWOON IK KAMPEN GEROT. EN WORDEN NU NOG ALS PARIA'S EN TUIG BESCHOUWT IN VEEL ARABISCHE LANDEN. (NIET MIJN MENING MAAR EEN FEIT.)

Coolassprov MC
16-04-06, 11:00
Geplaatst door superdick
MAAKT HET WAT UIT OF HET EEN ARABISCH LAND IS OF EEN WESTERS LAND?

Ga de zaken nu niet verwarren. Jij bent hier degene die scheidslijnen tussen mensen en volkeren trekt. Jij bent hier degene die in Arabieren bloeddorstige onmensen ziet die slechts 1 doel hebben; elkaar in anarchie afslachten en hiervan de schuld te geven aan het nobele westen:


Geplaatst door superdick
IK HAD HET OVER DE ARABISCHE CULTUUR EN HET ONVERMOGEN OM SAMEN TE WERKEN MET ANDEREN VOOR HET ALGEMEEN BELANG. DAT HET BELANG VAN DE EIGEN GROEP ALTIJD ZAL PREVALEREN EN DAT ZE ELKAAR DAARDOOR AFMAKEN. ZIE IRAK WAAR ZE ELKAARS MOSKEEN OPBLAZEN EN AANSLAGEN PLEGEN OP PLAATSEN WAAR VEEL VROUWEN MET HUN KINDEREN LOPEN. HET IS NIET TEGEN DE AMERIKANEN GERICHT MAAR TEGEN ELKAAR.


Geplaatst door superdick
MOET IK EEN RIJ VOORBEELDEN GAAN OPNOEMEN VAN WAT MEN ELKAAR AANGEDAAN HEEFT IN HET M.O.?

Slechts een simpel antwoord op mijn vraag geven is voldoende. (tweede vraag die je ontwijkt).


Geplaatst door superdick
NOGMAALS JE PROBEERT RECHT TE LULLEN WAT KROM IS.

Zolang je het vermogen mist om maar 1 van het door de topicstarter gestelde, te weerleggen moet je je maar distantieren van zulk soort niet te staven beschuldigingen.

De juiste volgorde is weerleggen en daarna beschuldigen; en niet weerleggen door te beschuldigen!


Geplaatst door superdick
EIGENLIJK VIND HET NOG TE SCHANDALIG VOOR WOORDEN OM WEER MET DE PALESTIJNEN AAN TE KOMEN KAKKEN!

Ik beantwoordde slechts jouw vraag;

if you don’t like the answer; don’t ask the stupid question!


Geplaatst door superdick
DIE ZIJN DESTIJDS DOOR DE ARABISCHE BROEDER OOK GEWOON IK KAMPEN GEROT. EN WORDEN NU NOG ALS PARIA'S EN TUIG BESCHOUWT IN VEEL ARABISCHE LANDEN. (NIET MIJN MENING MAAR EEN FEIT.)

Geheel mee eens; alleen is het een ander onderwerp.

papol
16-04-06, 11:24
Geplaatst door Coolassprov MC

Jij bent hier degene die scheidslijnen tussen mensen en volkeren trekt.

De juiste volgorde is weerleggen en daarna beschuldigen; en niet weerleggen door te beschuldigen!



Met deze zinnen praat je tegen je speigel ....



Jij bent hier degene die in Arabieren bloeddorstige onmensen ziet die slechts 1 doel hebben; elkaar in anarchie afslachten en hiervan de schuld te geven aan het nobele westen

idem:
Jij bent hier degene die in het Westen bloeddorstige onmensen ziet die slechts 1 doel hebben; elkaar in anarchie afslachten en hiervan de schuld te geven aan het nobele Arabieren

Gr.P

Coolassprov MC
16-04-06, 11:34
Geplaatst door papol
Met deze zinnen praat je tegen je speigel ....

.... iemand moet toch aan zelfreflectie doen?


Geplaatst door papol
idem:
Jij bent hier degene die in het Westen bloeddorstige onmensen ziet die slechts 1 doel hebben; elkaar in anarchie afslachten en hiervan de schuld te geven aan het nobele Arabieren

Gr.P

Als jij wel in staat bent om mijn vorige vraag te beantwoorden:


Geplaatst door Coolassprov MC
Noem een Arabisch land dat een westers land, in strijd met ieder recht, bombardeerd, binnenvalt, in volstrekte anarchie laat afzakken en bezet houdt tot nader opgave?

Kan je een citaat van mij plaatsen die jou beschuldiging staaft, afgesproken?

H.P.Pas
16-04-06, 11:51
Geplaatst door knuppeltje
Soedan mag dan wel een islamitiesh land zijn, maar is nog steeds een Afrikaans land- en geen Arabiesch.



Dan vergis je je. Soedan heeft een gemengde bevolking, Arabieren hebben de politieke leiding.
In Darfur en Zuid_Soedan (niet Arabische gebieden) vechten/vochten Arabieren tegen autochtonen.

papol
16-04-06, 12:13
Geplaatst door Coolassprov MC
.... iemand moet toch aan zelfreflectie doen?


Hahaha, hiermee scoor je punten ... en respect voor je humor.



Als jij wel in staat bent om mijn vorige vraag te beantwoorden:
Geplaatst door Coolassprov MC
Noem een Arabisch land dat een westers land, in strijd met ieder recht, bombardeerd, binnenvalt, in volstrekte anarchie laat afzakken en bezet houdt tot nader opgave?

Wat dacht je van aanslagen? Of de emigranten uit DIVERSE Arabische landen die hun wetten en regels eisen in de diverse Westerse landen ....
Westelijke Sahara .....



Kan je een citaat van mij plaatsen die jou beschuldiging staaft, afgesproken?
Feitelijk elk antwoord wat je geeft .... behoudens de zelfreflectiezin.

Gr.P

I'mNumber1
16-04-06, 12:15
Geplaatst door H.P.Pas
Dan vergis je je. Soedan heeft een gemengde bevolking, Arabieren hebben de politieke leiding.
In Darfur en Zuid_Soedan (niet Arabische gebieden) vechten/vochten Arabieren tegen autochtonen.

Darfur en Zuid Soedan hoort nog steeds bij het land Soedan zelf,

ik denk dat hij naar een Westers land vroeg..

dat was de vraag als het goed is :tik:

I'mNumber1
16-04-06, 12:17
Geplaatst door papol
Hahaha, hiermee scoor je punten ... en respect voor je humor.



Wat dacht je van aanslagen? Of de emigranten uit DIVERSE Arabische landen die hun wetten en regels eisen in de diverse Westerse landen ....
Westelijke Sahara .....


Feitelijk elk antwoord wat je geeft .... behoudens de zelfreflectiezin.

Gr.P

Westelijke Sahara bevindt zich nog steeds in het continent Afrika..

Nogmaals dat is geen Westers land...

Probeer Afrika te overbruggen en maak een 'leap' naar Europa..

een hint.. :tik:..

H.P.Pas
16-04-06, 14:52
Geplaatst door I'mNumber1
Westelijke Sahara bevindt zich nog steeds in het continent Afrika..

Nogmaals dat is geen Westers land...

Probeer Afrika te overbruggen en maak een 'leap' naar Europa..

een hint.. :tik:..

Ik zie het punt niet zo erg.

Aanval Irak op Koeweit (1990). OK, dat is een Arabische burenruzie.
Aanval Irak op Iran. Ook OK, Iran is niet Westers.
Egyptische interventie in Jemen met massale inzet van gifgas (1962 - 1968). Ook OK, alleen Arabische doden.
Kurdenopstand in Irak: da's binnenlands, telt niet.
Saudische interventie in Jemen: idem.
Westelijke Sahara: dat is Afrika, telt niet, geen vuiltje aan de lucht.
Soedan: Ook Afrika, bovendien een binnenlanse aangelegenheid.
9/11: Al Qaida is wel Arabisch maar geen land.
Yom Kippoer oorlog. Dat was een Rechtvaardige Oorlog, dat telt dus ook niet. Enz., Enz.
Voor de goede orde, de US aanval op Irak was stompzinnig en misdadig, geen discussie wat mij betreft.
De US hebben de misdadige stompzinnigheid echter niet in pacht, anderen kunnen er ook een houtje van.

Coolassprov MC
16-04-06, 15:53
Geplaatst door Coolassprov MC
Noem een Arabisch land dat een westers land, in strijd met ieder recht, bombardeerd, binnenvalt, in volstrekte anarchie laat afzakken en bezet houdt tot nader opgave?


Geplaatst door H.P.Pas
Dan vergis je je. Soedan heeft een gemengde bevolking, Arabieren hebben de politieke leiding.
In Darfur en Zuid_Soedan (niet Arabische gebieden) vechten/vochten Arabieren tegen autochtonen.

Moeilijk, he?

Toegeven dat het westerlingen en joden zijn die moslims bombarderen en hun landen eindeloos bezet houden en niet andersom!

Bezetting; de hoogst denkbare vorm van (staats)terreur.

Coolassprov MC
16-04-06, 15:58
Geplaatst door Coolassprov MC
Noem een Arabisch land dat een westers land, in strijd met ieder recht, bombardeerd, binnenvalt, in volstrekte anarchie laat afzakken en bezet houdt tot nader opgave?


Geplaatst door papol
Wat dacht je van aanslagen? Of de emigranten uit DIVERSE Arabische landen die hun wetten en regels eisen in de diverse Westerse landen ....
Westelijke Sahara .....

Schattige opsomming van bullshit waar een zwakzinnig kind voor zou schamen; maar in de verste verte geen antwoord op mijn vraag; zie mijn laatste reactie op dhr. H.P.Pas.


Geplaatst door papol
Feitelijk elk antwoord wat je geeft .... behoudens de zelfreflectiezin.

Ook heel schattig maar niet overtuigend.

knuppeltje
16-04-06, 16:25
Geplaatst door Coolassprov MC
Schattige opsomming van bullshit waar een zwakzinnig kind voor zou schamen; maar in de verste verte geen antwoord op mijn vraag; zie mijn laatste reactie op dhr. H.P.Pas.



Ook heel schattig maar niet overtuigend.


Coole, nou wordt het zo langzamerhand toch eens tijd dat je snapt dat ook Super fel tegen die oorlog was, maar dat is het punt allang niet meer.

Waar Super gelijk in heeft- is het feit dat als die klote Amerikanen nu weg gaan uit Irak- dat dan bijltjesdag pas echt gaat beginnen, en ze moorden elkaar nu al uit. Het verblijf van die Amerikanen remt ze dat nu nog enigzins af, hoe sinisch dit dit ook mag klinken.

Wie ooit Gerhard Konzelmans 'Allah's Zwaard' heeft gelezen- begrijpt meteen dat na het ontstaan van het konflikt net na Mohammeds dood, Soenieten en Shiieten nooit meer door en deur kunnen, ze zijn voor eeuwig doodsvijanden van elkaar, ook op dit forum.

Als die stomme Amerikanen dat allemaal hadden begrepen- inclusief de derde faktor, de Koerden-ja dan hadden die simpelen misschien ook begrepen hoe irrieel het is om te denken dat met het opruimen van Sadam een democratie naar onze ideen daar vanzelf zou ontstaan.

Helaas, vele duizenden slachtoffers meer- en nog verder terug naar af.

I'mNumber1
16-04-06, 18:07
Geplaatst door H.P.Pas
Ik zie het punt niet zo erg.

Aanval Irak op Koeweit (1990). OK, dat is een Arabische burenruzie.
Aanval Irak op Iran. Ook OK, Iran is niet Westers.
Egyptische interventie in Jemen met massale inzet van gifgas (1962 - 1968). Ook OK, alleen Arabische doden.
Kurdenopstand in Irak: da's binnenlands, telt niet.
Saudische interventie in Jemen: idem.
Westelijke Sahara: dat is Afrika, telt niet, geen vuiltje aan de lucht.
Soedan: Ook Afrika, bovendien een binnenlanse aangelegenheid.
9/11: Al Qaida is wel Arabisch maar geen land.
Yom Kippoer oorlog. Dat was een Rechtvaardige Oorlog, dat telt dus ook niet. Enz., Enz.
Voor de goede orde, de US aanval op Irak was stompzinnig en misdadig, geen discussie wat mij betreft.
De US hebben de misdadige stompzinnigheid echter niet in pacht, anderen kunnen er ook een houtje van.

Geen dus..

Dank U wel..

:tik:..

Julien
16-04-06, 19:06
Geplaatst door Coolassprov MC
Geen van die zogenaamde 'leugens' is ontkracht; dus probeer mij niets door de strot te duwen!

Tot die tijd zijn jullie gasten de nieuwe categorie Holocaust-ontkenners!



Het probleem met ''de oorlog in algerije'' was dat het geen oorlog was.

Een invasie, bezetting en uitbuiting is geen oorlog maar de ergst denkbare vorm van terreur!

blabla jij hebt ook nog niet bewezen dat het wél genocides waren, dat zal je ook niet lukken. want het is allemaal pure onzin.

en ik reageerde alleen maar op de GROTE LEUGEN dat er 3 miljoen algerijnen in de oorlog zijn omgekomen. en het was wel een oorlog.

Julien
16-04-06, 19:08
Geplaatst door Dwaalspoor
Zo zo schelden heh !! :lol:

Jij staat nog steeds achter de annulering van de algerijnse verkiezingen en de burgeroorlog die daarop volgde met meer dan 100.000 doden. Jij vond het goed dat Franrkijk ingreep en militaire steun middels wapens en instructeurs aan de dictaors gaf. Doe niet zo hypocriet dus, dat heb je nog steeds niet afgekeurd integendeel.

nee dat keur ik ook niet af, want een antisemocratische partij kan beter niet aan de macht komen. als ze dat ook in Duitsland hadden gedaan, toen hitler aan de macht kwam, had dat heel wat narigheid gescheelt.

Die 100.000 doden kwamen grotendeels om door terreur van de FIS trouwens.

H.P.Pas
16-04-06, 22:03
Geplaatst door Coolassprov MC
Moeilijk, he?

Toegeven dat het westerlingen en joden zijn die moslims bombarderen en hun landen eindeloos bezet houden en niet andersom!

Bezetting; de hoogst denkbare vorm van (staats)terreur.

Ik heb geen moeite dat toe te geven; het is een feit.

Omgekeerd schijn jij moeite te hebben met het idee, dat moslims zeer veel meer te lijden hebben van hun mede-moslims. Ook dat is een feit.

gh.wille
17-04-06, 00:21
Geplaatst door Coolassprov MC
Moeilijk, he?

Toegeven dat het westerlingen en joden zijn die moslims bombarderen en hun landen eindeloos bezet houden en niet andersom!

Bezetting; de hoogst denkbare vorm van (staats)terreur.


Bezetting; de hoogst denkbare vorm van (staats)terreur.

Ga over het boven staande maar een goed nadenken ,en dan iets meer in de geschiedenis terug gaan .

Hoe komt het toch dat er tientallen landen zijn die heden ten dagen nog onder ARABISCHE invloed verkeren(lees ISLAAM ) waren de oorsprongkelijke bewoners van o.a Marokko ,Algerije , Soedan , Afganistan , grote delen van INDONESIE en nog vele anderen landen Arabieren ??
Nee ook die zijn min of meer eerst veroverd geweest al ging dat dan niet gepaard met bombardamenten ,maar wel met te"VUUR en het ZWAARD ".
En om vast je geheide antwoord ff voor te wezen , zo zijn de HOLLANDERS niet in INDONESIE begonnen , maar hebben wel later de bevolking gekolonaliseerd .
Amerika is ook min of meer veroverd en zo kan ik wel doorgaan Australie en wat dacht je van grote delen van China enz enz.
Conclussie : De Pot verwijt de Ketel dat hij zwart ziet !

Iglo
17-04-06, 01:25
Geplaatst door Coolassprov MC
Moeilijk, he?

Toegeven dat het westerlingen en joden zijn die moslims bombarderen en hun landen eindeloos bezet houden en niet andersom!

Bezetting; de hoogst denkbare vorm van (staats)terreur. Ik zie het punt niet zo van deze hele vraag. Als je op dit moment kijkt, dan zul je vast zien dat er geen enkel Arabisch land een westers land bezet. Dat is correct, en nogal logisch. Op dit moment is het Westen namelijk het grootste machtsblok op deze aardkloot, het zou nogal vreemd zijn als daar een stukje van bezet zou worden door een Arabisch land.

Dit wil echter absoluut niet zeggen dat Arabische landen nou per definitie zou lief en aardig zijn. Zoals er al gezegd werd in deze thread zijn er voorbeelden genoeg van oorlogen binnen de Arabische wereld. Als we een aantal eeuwen terugkijken dan zien we dan ook, dat toen ze de macht hadden, dat ze wel degelijk zelf landjegraai deden en zaten te azsen op Europese landen en alle andere plekken waar ze hun handen op konden leggen.


Kortom, wat is je punt?

ronald
17-04-06, 01:38
Geplaatst door Coolassprov MC
Moeilijk, he?

Toegeven dat het westerlingen en joden zijn die moslims bombarderen en hun landen eindeloos bezet houden en niet andersom!

Bezetting; de hoogst denkbare vorm van (staats)terreur.




Hoezo? De moslims hebben het land van de joden zo'n 1300 jaar bezet.

gh.wille
17-04-06, 01:46
Geplaatst door ronald
Hoezo? De moslims hebben het land van de joden zo'n 1300 jaar bezet.

Je bedoeld de OTTOMAANSE onderdrukking zeker ?

Bashar Al Assad
17-04-06, 01:50
Westerse arrogantie slikt haar droge vloeisel niet graag in..

Sinds het landen heeft gepasseerd...

mark61
17-04-06, 01:52
Geplaatst door Bashar Al Assad
Westerse arrogantie slikt haar droge vloeisel niet graag in..

Sinds het landen heeft gepasseerd...

Ik ben erg vereerd dat de President zelf even langskomt. Als U nu ook nog begrijpelijk zou schrijven konden we er nog wat mee.

Al Sawt
17-04-06, 02:12
Geplaatst door Max Stirner


Als het Westen hem laat zitten, zit het fout; als het hem tackelt, ook. Logisch. Mis.

Ze laten toevallig alleen dictatoren zitten die loyaal zijn aan VS. Dictatoren die dat niet zijn, worden hard aangepakt.

Dat noem ik hypocriet, beste Max.


Maar goed, ze hadden hem inderdaad beter kunnen laten zitten: zonder moordlustige leraar is het debiele kleuterklasje dat Irak heet, blijkbaar niet in bedwang te houden. Als de kat van huis is, dansen de ratten. Elk land waar centraal gezag in elkaar stort, stort in een anarchie. En daarvoor hoef je heus geen bevolkingsamenstelling te hebben als Irak.

Al Sawt
17-04-06, 02:19
Geplaatst door superdick
De verschillende groepen komen nooit tot een oplossing.
Ze slaan elkaar de hersens in en geven de Amerikanen de schuld. Hier heb je gelijk in.

Inplaats om de Amerikaanse agressor te bevechten, gaan ze elkaar bevechten. Maar helaas is dit het waar de Amerikanen op hebben gerekend.

Ze wisten dat Irak diep verdeeld is geraakt door tirannieke bewind van Saddam en dat het land in een anarchie zal onder dompelen.

Dat wouden ze hebben en dit hebben ze ook gekrijgen. Want nu is Irak onbestuurbaar en machteloos tegen geweld. De Amerikanen zullen zich terug trekken in militaire basissen en anarchie overlaten aan incompetente Iraakse leger.



Die hadden gehoopt op meer medewerking na het verdrijven van een tiran die al decennia massagraven aan het vullen was.
Dat wordt te makkelijk vergeten Welke massagraven?

mark61
17-04-06, 02:20
Geplaatst door Al Sawt
Elk land waar centraal gezag in elkaar stort, stort in een anarchie. En daarvoor hoef je heus geen bevolkingsamenstelling te hebben als Irak.

Persoonlijk denk ik niet dat Marokkanen elkaar morgen gaan opblazen mocht MoVI onverhoopt voortijdig aan zijn einde komen. Jij wel? Saddam heeft het 'tribalisme' enorm gestimuleerd en zonder enige aanleiding de sji'ieten en Koerden onderdrukt. Met andere woorden, de nationale eenheid van Irak ondergraven. Had allemaal niet gehoeven.

Al Sawt
17-04-06, 02:24
Geplaatst door Coolassprov MC
Begin bij waarom je denkt; eindig bij welk westers land ze bezet houden.

Uit vorm van onwetendheid!

Of uit vorm van misplaatste retoriek; voor alles wat niet-Islamitisch is, is Westers.

Al Sawt
17-04-06, 02:31
Geplaatst door mark61
Persoonlijk denk ik niet dat Marokkanen elkaar morgen gaan opblazen mocht MoVI onverhoopt voortijdig aan zijn einde komen. Jij wel? Saddam heeft het 'tribalisme' enorm gestimuleerd en zonder enige aanleiding de sji'ieten en Koerden onderdrukt. Met andere woorden, de nationale eenheid van Irak ondergraven. Had allemaal niet gehoeven. Ja, wel degelijk.

Misschien niet met zwaar of grof geweld zoals in Irak of Colombia, maar het zal zeker bloedig worden.

Want dan zal er een machtsvacuum ontstaan en dat zal leiden tot duizenden conflicten.

Bashar Al Assad
17-04-06, 02:37
Geplaatst door mark61
Ik ben erg vereerd dat de President zelf even langskomt. Als U nu ook nog begrijpelijk zou schrijven konden we er nog wat mee.


Ik weiger omdat ik dat kan...

Sinds het Westen haarzelf wil belichten als God's engel...

brenger van een perfecte ideologie..

Met de doden die erbij komen..

Het mag het kan.. het is van ons..

Het moet dus wel goed zijn..

Wees niet bedroefd klein Irakees jongetje..

Papa is gestorven voor Democratie..

Ja..

Onze Democratie..

Je wou het niet zeg je.. nou .. Wij dachtten er anders over..

Waarlijk.. wij denken gewoon anders..

Al Sawt
17-04-06, 02:40
Geplaatst door Bashar Al Assad
Ik weiger omdat ik dat kan...

Sinds het Westen haarzelf wil belichten als God's engel...

brenger van een perfecte ideologie..

Met de doden die erbij komen..

Het mag het kan.. het is van ons..

Het moet dus wel goed zijn..

Wees niet bedroefd klein Irakees jongetje..

Papa is gestorven voor Democratie..

Ja..

Onze Democratie..

Je wou het niet zeg je.. nou .. Wij dachtten er anders over..

Waarlijk.. wij denken gewoon anders.. Laat ik een ding voorop stellen.

Het Westen is Irak niet binnen gevallen om democratie te verspreiden.

VS is Irak binnen gevallen om geopolitieke redenen en niet voor democratie.

Bashar Al Assad
17-04-06, 02:42
Geplaatst door Al Sawt
Laat ik een ding voorop stellen.

Het Westen is Irak niet binnen gevallen om democratie te verspreiden.

VS is Irak binnen gevallen om geopolitieke redenen en niet voor democratie.

Of dat zwarte glijmiddel..

genaamd Olie...

Dat kan ook.. gut.. Ik denk dat het ook Olie is..

mark61
17-04-06, 02:44
Geplaatst door Al Sawt
Ja, wel degelijk.

Misschien niet met zwaar of grof geweld zoals in Irak of Colombia, maar het zal zeker bloedig worden.

Want dan zal er een machtsvacuum ontstaan en dat zal leiden tot duizenden conflicten.

Long time no see trouwens. :hihi:

Jij hebt ook niet veel vertrouwen in Marokkanen. Ik wel. :)

Al Sawt
17-04-06, 03:12
Geplaatst door mark61
Long time no see trouwens. :hihi: Druk gehad met studie en werk. Vooral met dat laatste.


Jij hebt ook niet veel vertrouwen in Marokkanen. Ik wel. :) Ik vertrouw een mens alleen in een vorm van controle en gezag.

Al Sawt
17-04-06, 03:12
Geplaatst door Bashar Al Assad
Of dat zwarte glijmiddel..

genaamd Olie...

Dat kan ook.. gut.. Ik denk dat het ook Olie is.. Ook.

super ick
17-04-06, 10:09
Geplaatst door knuppeltje
Coole, nou wordt het zo langzamerhand toch eens tijd dat je snapt dat ook Super fel tegen die oorlog was, maar dat is het punt allang niet meer.

Waar Super gelijk in heeft- is het feit dat als die klote Amerikanen nu weg gaan uit Irak- dat dan bijltjesdag pas echt gaat beginnen, en ze moorden elkaar nu al uit. Het verblijf van die Amerikanen remt ze dat nu nog enigzins af, hoe sinisch dit dit ook mag klinken.

Wie ooit Gerhard Konzelmans 'Allah's Zwaard' heeft gelezen- begrijpt meteen dat na het ontstaan van het konflikt net na Mohammeds dood, Soenieten en Shiieten nooit meer door en deur kunnen, ze zijn voor eeuwig doodsvijanden van elkaar, ook op dit forum.

Als die stomme Amerikanen dat allemaal hadden begrepen- inclusief de derde faktor, de Koerden-ja dan hadden die simpelen misschien ook begrepen hoe irrieel het is om te denken dat met het opruimen van Sadam een democratie naar onze ideen daar vanzelf zou ontstaan.

Helaas, vele duizenden slachtoffers meer- en nog verder terug naar af.

Zo duidelijk had ik het al verwoord maar ik krijg geen contact.
Bedankt voor de verduidelijking.

super ick
17-04-06, 10:26
Geplaatst door Al Sawt
Ja, wel degelijk.

Misschien niet met zwaar of grof geweld zoals in Irak of Colombia, maar het zal zeker bloedig worden.

Want dan zal er een machtsvacuum ontstaan en dat zal leiden tot duizenden conflicten.

Dat ligt eraan hoe hard onderlinge twisten moesten worden onderdrukt.
Ik durf dat niet in te schatten voor Marokko.
Maar in Nederland lijkt het mij onwaarschijnlijk dat Friezen ineens Drenthe proberen te annexeren en zelfmoordaanslagen gaan plegen.

Deze hele dusicussie was begonnen om de huidige situatie in Irak. De discussie loopt de spuigaten uit (wat ik op zich niet erg vind), alleen de argumenten komen niet meer over.
Ik heb het gevoel dat ik maar voor die oorlog en pro Israel moet zijn omdat ik in het westen woon en kritiek heb op wat Arabieren in Irak elkaar aandoen.

Die oorlog ben ik tegen, ik heb niks met Israel, en in Irak vermoorden Arabieren die in dezelfde Allah geloven elkaar. Geen gewone oorlog, nee elkaars vrouwen en kinderen in markten moskeen en ziekenhuizen.
Geen partij is kennelijk sterk genoeg om het belang van het land Irak en al haar burgers te laten prevaleren boven een enkele geloofsstroming of stam.
Koerden voor Koerden, Sjiieten voor Sjiieten en Soenieten voor Soenieten. Stammencultuur?

En krijg ik nu weer alle door westerlingen en westerse mogendheden begane gruwweldaden in mijn schoenen geschoven? Komt u maarrrrrr...

knuppeltje
17-04-06, 10:30
Geplaatst door superdick
Zo duidelijk had ik het al verwoord maar ik krijg geen contact.
Bedankt voor de verduidelijking.


You'r welcom!

Coolassprov MC
17-04-06, 10:37
Geplaatst door superdick
Zo duidelijk had ik het al verwoord maar ik krijg geen contact.
Bedankt voor de verduidelijking.

Je kreeg niet het ''contact'' dat je anticipeerde; nl. dat van:

"U heeft gelijk, mijn Heer; dat stelletje wilden daar in die helse zandbakken zijn geschapen om te slachten; en niet alleen tijdens hun Offerfeesten maar bij ieder ander excuus''.

Stel dat je Europeanen intrisiek moordlustige en bloeddorstige wezens zou noemen omdat ze twee Wereldoorlogen op hun naam hebben en de grootste genocides uit de geschiedenis op hun naam hebben; nl; die op Joden, Afrikaanse negers en Zuid-Amerikaanse Indianen?

Je blijft opperen dat je tegen die oorlog, (lees: illegale invasie en evenzo bezetting na een 10-jarig bombardement en belegering van de burgerbevolking) tegen Irak was, kun je ons ook vertellen waarom ?

knuppeltje
17-04-06, 10:43
Geplaatst door Coolassprov MC
Je kreeg niet het ''contact'' dat je anticipeerde; nl. dat van:

"U heeft gelijk, mijn Heer; dat stelletje wilden daar in die helse zandbakken zijn geschapen om te slachten; en niet alleen tijdens hun Offerfeesten maar bij ieder ander excuus''


Coole, haal nou eindelijk die plaat voor je harses weg.

Eewenlang ging het redelijk goed daar, maar feit is feit- wat ook de oorzaak is- nu moorden ze elkaar elke dag uit.

Coolassprov MC
17-04-06, 10:44
Geplaatst door knuppeltje
You'r welcom!

Het is You're welcome en alsjeblieft! :wink:

Coolassprov MC
17-04-06, 10:45
Geplaatst door knuppeltje
Coole, haal nou eindelijk die plaat voor je harses weg.

Eewenlang ging het redelijk goed daar, maar feit is feit- wat ook de oorzaak is- nu moorden ze elkaar elke dag uit.

Vooruit dan maar:

''U heeft gelijk, mijn Heer; dat stelletje wilden daar in die helse zandbakken zijn geschapen om te slachten; en niet alleen tijdens hun Offerfeesten maar bij ieder ander excuus''

knuppeltje
17-04-06, 10:48
PS, je sijfers kloppen niet waarschijnlijk.

De schattingen zijn: tussen de 30 000 en 50 000.

Waarbij ik me afvraag- hoeveel er al zijn gevallen tijdens die wekenlange bombardementen van Bagdad- alleen al.

knuppeltje
17-04-06, 10:50
Geplaatst door Coolassprov MC
Het is You're welcome en alsjeblieft! :wink:


Thanks, maar hij blijft toch welkom.

knuppeltje
17-04-06, 10:54
Geplaatst door Coolassprov MC
Vooruit dan maar:

''U heeft gelijk, mijn Heer; dat stelletje wilden daar in die helse zandbakken zijn geschapen om te slachten; en niet alleen tijdens hun Offerfeesten maar bij ieder ander excuus''

Ik ben je Heer niet- dus doe niet zo min over je zelf.

Nergens zeg ik dat het wilden zijn- al gaan sommige wel erg wild te keer.

En elke dag vallen er nog steeds veel slachtoffers in heidense riten.

Coolassprov MC
17-04-06, 16:50
Geplaatst door knuppeltje
PS, je sijfers kloppen niet waarschijnlijk.

De schattingen zijn: tussen de 30 000 en 50 000.

Waarbij ik me afvraag- hoeveel er al zijn gevallen tijdens die wekenlange bombardementen van Bagdad- alleen al.

lief zijn, he!

super ick
17-04-06, 19:06
Geplaatst door Coolassprov MC
Je kreeg niet het ''contact'' dat je anticipeerde; nl. dat van:

"U heeft gelijk, mijn Heer; dat stelletje wilden daar in die helse zandbakken zijn geschapen om te slachten; en niet alleen tijdens hun Offerfeesten maar bij ieder ander excuus''.

Stel dat je Europeanen intrisiek moordlustige en bloeddorstige wezens zou noemen omdat ze twee Wereldoorlogen op hun naam hebben en de grootste genocides uit de geschiedenis op hun naam hebben; nl; die op Joden, Afrikaanse negers en Zuid-Amerikaanse Indianen?

Je blijft opperen dat je tegen die oorlog, (lees: illegale invasie en evenzo bezetting na een 10-jarig bombardement en belegering van de burgerbevolking) tegen Irak was, kun je ons ook vertellen waarom ?

Jawel ik zal het proberen.
Ik was tegen die oorlog omdat de Amerikanen proberen de politiehond van de wereld te spelen. Alles moet voldoen aan hun beeld van de ideale samenleving (die ze zelf ook niet hebben, over de uitwassen kan je een boek schrijven)
Er was duidelijk sprake van een dubbele agenda. Als er op die gronden een lijstje gemaakt moest worden dan stond Irak nog niet eens in de top 10.

Coolassprov MC
18-04-06, 07:33
Geplaatst door superdick
Jawel ik zal het proberen.
Ik was tegen die oorlog omdat de Amerikanen proberen de politiehond van de wereld te spelen. Alles moet voldoen aan hun beeld van de ideale samenleving (die ze zelf ook niet hebben, over de uitwassen kan je een boek schrijven)
Er was duidelijk sprake van een dubbele agenda. Als er op die gronden een lijstje gemaakt moest worden dan stond Irak nog niet eens in de top 10.

Ik was tegen dat Amerikaans-Brits bombardement, invasie en bezetting omdat in ie strijd is met internationaal recht.

Het internationaal recht geldt voor iedereen of voor niemand; zonder excuus.

Als de VS iedereen land naar believen mag binnenvallen, en indien zij nodig achtten zelfs kernwapens inzetten, dan mag iedereen dit.

Kan iemand Iran kwalijk nemen kernwapens te ontwikkelen als het haar enige verdediging zou kunnen zijn tegen een eventuele Amerikaanse invasie?

super ick
18-04-06, 08:41
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik was tegen dat Amerikaans-Brits bombardement, invasie en bezetting omdat in ie strijd is met internationaal recht.

Het internationaal recht geldt voor iedereen of voor niemand; zonder excuus.

Als de VS iedereen land naar believen mag binnenvallen, en indien zij nodig achtten zelfs kernwapens inzetten, dan mag iedereen dit.

Kan iemand Iran kwalijk nemen kernwapens te ontwikkelen als het haar enige verdediging zou kunnen zijn tegen een eventuele Amerikaanse invasie?

Zijn we allebei tegen. Je hebt gelijk recht internationaal recht voor iedereen ook voor die arro Yanks.

M.b.t. Iran ben ik terughoudend. Zij hebben bewezen heel opofferingsgezind te zijn en aggressief. Dat laatste zijn de Yanks ook maar dat eerste ontbreekt.
Iran heeft al eerder bewezen in staat te zijn haar bevolking op te offeren.
De buurlanden lopen groot gevaar.

mark61
18-04-06, 08:45
Geplaatst door superdick
Zijn we allebei tegen. Je hebt gelijk recht internationaal recht voor iedereen ook voor die arro Yanks.

M.b.t. Iran ben ik terughoudend. Zij hebben bewezen heel opofferingsgezind te zijn en aggressief. Dat laatste zijn de Yanks ook maar dat eerste ontbreekt.
Iran heeft al eerder bewezen in staat te zijn haar bevolking op te offeren.
De buurlanden lopen groot gevaar.

Iran is helemaal niet agressief. Is in 1980 aangevallen.

Tomas
18-04-06, 09:15
Geplaatst door mark61
Iran is helemaal niet agressief. Is in 1980 aangevallen.

Nou, we zullen zien hoe dat zich ontwikkelt als we het maar langgenoeg tegenwerken, isoleren, boycotten en valsbeschuldigen.

papol
18-04-06, 11:30
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik was tegen dat Amerikaans-Brits bombardement, invasie en bezetting omdat in ie strijd is met internationaal recht.

Het internationaal recht geldt voor iedereen of voor niemand; zonder excuus.

Als de VS iedereen land naar believen mag binnenvallen, en indien zij nodig achtten zelfs kernwapens inzetten, dan mag iedereen dit.
Omdat er dieven zijn mag ik ook jatten, omdat er moordenaars zijn moord ik lekker mee .... In wat voor wereld leef jij?
Het heeft jaren geduurd voordat beseft werd wat de daadwerkelijke verschrikkingen het gebruik van kernwapens inhield. Niet geschikt voor aanval, nog voor verdediging. In potentie slechts massale vernietiging en wereldwijde desastreuse gevolgen.


Kan iemand Iran kwalijk nemen kernwapens te ontwikkelen als het haar enige verdediging zou kunnen zijn tegen een eventuele Amerikaanse invasie?
Alleen al het idee dat een kernwapen verdedigend kan zijn ....
Wat heeft Iran te vrezen behoudens hun eigen dreigementen?

Gr.P

Coolassprov MC
18-04-06, 19:04
Geplaatst door papol
In wat voor wereld leef jij?

''Eentje'' waarbinnen men content van context kan onderscheiden; met andere woorden; waar men pas reageert als men in de buurt komt van de 100% begrip van de boodschap.



Geplaatst door papol
Alleen al het idee dat een kernwapen verdedigend kan zijn ....

Er is geen kernmacht die beweert kernwapens te bezitten om ze aanvallend te gebruiken.

Ken jij een kernmacht, behoudens de VS, die beweert kernwapens te bezitten voor een doel anders dan verdediging?

Ken jij een kermacht, behoudens de VS, die kernwapens heeft gebruikt tegen een burgerbevolking?


Geplaatst door papol
Wat heeft Iran te vrezen behoudens hun eigen dreigementen?

Als je je oortjes gaat laten uitspuiten zul je te weten komen dat niet alleen Iran de techniek van dreigen beheerst; Iran heeft nog niets in de praktijk gebracht; jammer dat we dat van de anderen niet kunnen zeggen.

Coolassprov MC
18-04-06, 20:25
Geplaatst door superdick
[B]Dat laatste zijn de Yanks ook maar dat eerste ontbreekt.[B]

Diegenen die jij Yanks noemt, hebben in het verleden vaak genoeg bewezen bereid te zijn om ''opofferingsgezind'' te zijn; al waren het maar hun eigen soldaten in hun talloze nutteloze oorlogen.

Bij hun laatste ''avontuur'' in Irak hebben ze de geloofwaardigheid van de VN opgeofferd

Diegenen die jij Yanks noemt, zijn tot nog toe de enigen die ooit twee atoombommen hebben gedropt op een burgerbevolking.

Diegenen die jij Yanks noemt, zijn tot nog toe, samen met Israel, de enigen die de wereld na 9/11/2001 hebben bedreigd kernwapens in te zetten in indien zij dit nodig achten.

In de volksmond heet dat ''hypocrisie''.

papol
18-04-06, 22:16
Geplaatst door Coolassprov MC
''Eentje'' waarbinnen men content van context kan onderscheiden; met andere woorden; waar men pas reageert als men in de buurt komt van de 100% begrip van de boodschap.

Een goed verstaander heeft soms aan een half woord voldoende. Sommige boodschappen zullen nooit begrepen worden, sommige boodschappen zijn ronduit mislijdend. Kortom, je leeft in een illusie indien je denkt dat je pas kunt reageren indien je de boodschap voor 100% begrijpt. Overigens, gezien je reactie begrijp je maar een boodschap, die van je eigen contextuele content .....



Er is geen kernmacht die beweert kernwapens te bezitten om ze aanvallend te gebruiken.

Ken jij een kernmacht, behoudens de VS, die beweert kernwapens te bezitten voor een doel anders dan verdediging?

Ken jij een kermacht, behoudens de VS, die kernwapens heeft gebruikt tegen een burgerbevolking?

Als je je oortjes gaat laten uitspuiten zul je te weten komen dat niet alleen Iran de techniek van dreigen beheerst; Iran heeft nog niets in de praktijk gebracht; jammer dat we dat van de anderen niet kunnen zeggen.

Zoals ik al eerder stelde, leer eerst zelf de boodschap begrijpen. Kernwapens zijn uitsluitend als dreigend middel geschikt (...), dat heeft de tijd intussen bewezen (ooit gehoord van de 'koude oorlog'?). Ik heb meer vertrouwen in bepaalde landen die de dood niet als heilig doel of middel zien.



Diegenen die jij Yanks noemt, hebben in het verleden vaak genoeg bewezen bereid te zijn om ''opofferingsgezind'' te zijn; al waren het maar hun eigen soldaten in hun talloze nutteloze oorlogen.
100% begrip voor de boodschap zei je ??



Diegenen die jij Yanks noemt, zijn tot nog toe, samen met Israel, de enigen die de wereld na 9/11/2001 hebben bedreigd kernwapens in te zetten in indien zij dit nodig achten
Pakistan/India vanwege Kashmir, Noord-Korea ..... en uiteraard Iran


hypocriet
[bijvoeglijk naamwoord]
wie vriendelijk doet terwijl hij het niet meent
vb:hij gedraagt zich hypocriet
synoniemen: schijnheilig huichelachtig
tegenstellingen: eerlijk oprecht loyaal waarachtig

Gr.P

Coolassprov MC
19-04-06, 07:29
Geplaatst door papol
Een goed verstaander heeft soms aan een half woord voldoende. Sommige boodschappen zullen nooit begrepen worden, sommige boodschappen zijn ronduit mislijdend. Kortom, je leeft in een illusie indien je denkt dat je pas kunt reageren indien je de boodschap voor 100% begrijpt. Overigens, gezien je reactie begrijp je maar een boodschap, die van je eigen contextuele content .....

Je hebt niets van mijn boodschap begrepen; toch had je gereageerd en blijf je reageren; is dat echt zo moeilijk voor je te begrijpen?


Geplaatst door papol
Zoals ik al eerder stelde, leer eerst zelf de boodschap begrijpen.

En nu ga je papegaaien?


Geplaatst door papol
Kernwapens zijn uitsluitend als dreigend middel geschikt (...), dat heeft de tijd intussen bewezen (ooit gehoord van de 'koude oorlog'?). Ik heb meer vertrouwen in bepaalde landen die de dood niet als heilig doel of middel zien.

Een simpel antwoord op mijn vraag was voldoende geweest.

Citeer een kernmacht tijdens de Koude Oorlog die beweerde aan de wapenwedloop mee te doen voor offensieve doeleinden!


Geplaatst door papol
Ik heb meer vertrouwen in bepaalde landen die de dood niet als heilig doel of middel zien.

Je baseert jouw oordelen niet op ratio; noch ben je voor enige reden vatbaar; dat was reeds duidelijk.


Geplaatst door papol
Pakistan/India vanwege Kashmir, Noord-Korea ..... en uiteraard Iran

Pakistan zegt een kernmacht te zijn omdat India er eentje is en om zich hier tegen te verdedigen;

India zegt een kernmacht te zijn omdat Pakistan er eentje is; en omdat het verder omringd zou worden door vijandige buurstaten;

Gen van hen heeft ooit beweerd kernwapens te bezitten om de ander mee te vernietigen; het is allemaal zelfverdediging; zeggen ze.

Van Noord-Korea is het nooit bewezen dat het kernwapens bezit; laat staan dat het ermee gedreidgd zou hebben; voor Iran geldt hetzelfde.

Nogmaals: Kom met een citaat van een staatsleider die beweert kernwapens te gebruiken voor offensieve doeleinden!

Coolassprov MC
19-04-06, 14:01
http://www.breakfornews.com/toons/headlines.jpg

super ick
19-04-06, 16:21
Geplaatst door Coolassprov MC
Diegenen die jij Yanks noemt, hebben in het verleden vaak genoeg bewezen bereid te zijn om ''opofferingsgezind'' te zijn; al waren het maar hun eigen soldaten in hun talloze nutteloze oorlogen.
DE TWEEDE WERELDOORLOG IS DE REDEN DAT JIJ EN IK HIER ZIJN. AL STA IK NIET VLUG ACHTER HET GEBRUIK VAN GEWELD.
Bij hun laatste ''avontuur'' in Irak hebben ze de geloofwaardigheid van de VN opgeofferd
KLOPT MAAR WIE IS ER DAAR DAN WEL HET BESTE JONGETJE UIT DE KLAS? LANDSBELANG GAAT VOOR. KIJK MAAR IN DE EU. EN ZOLANG LANDEN ALS LIBIE IN DE COMMISSIE VOOR MENSENRECHTEN ZIT (ZELFS VOORZITTER IS GEWEEST) DAN HEB IK OOK MIJN TWIJFELS.
Diegenen die jij Yanks noemt, zijn tot nog toe de enigen die ooit twee atoombommen hebben gedropt op een burgerbevolking.
IN OORLOG ZIJN ALTIJD DE GEWONE MENSEN DE LUL. ZIE DE BOMBARDEMENTEN OP DUITSE STEDEN. REGELRECHT TEGEN DE CONVENTIE VAN GENEVE OM WOONWIJKEN (BURGERDOELEN) TE BOMBARDEREN MAAR DE ENGELSEN HEBBEN HET SYSTEMATISCH GEDAAN EN WIJ VIEREN HET NOG JAARLIJKS OOK.
Diegenen die jij Yanks noemt, zijn tot nog toe, samen met Israel, de enigen die de wereld na 9/11/2001 hebben bedreigd kernwapens in te zetten in indien zij dit nodig achten.
OJA? JE VERGEET NOORD-KOREA, PAKISTAN EN INDIA ZEKER?
In de volksmond heet dat ''hypocrisie''.
ZOALS IK EERDER HEB GEZEGD BEN IK NIET 100% VOOR DE AMERIKANEN OF HET WESTEN OF WAAR DAN OOK VOOR. IK ZIE FOUTEN AAN BEIDE ZIJDEN EN GROVE OOK. DIE VEROORDEEL IK OOK EN DAAR NEEM IK AFSTAND VAN ONGEACHT WIE ZE BEGAAT EN ONGEACHT GELOOF.
DOE JIJ DAT OOK? IK KRIJG NAMELIJK EEN BEETJE HET IDEE DAT JIJ MIJ ALLES WAT DE AMERIKANEN EN HET HELE WESTEN DOEN IN DE SCHOENEN WIL SCHUIVEN OMDAT IK AUTOCHTONE NEDERLANDER BEN.
VERGEET OOK NIET DAT MOMENTEEL DE MEERDERHEID VAN DE AMERIKANEN TEGEN DE OORLOG IN IRAK IS.
JE KUNT NIET 1 KANT ALS DE SATAN OP AARDE BESTEMPELEN EN VAN DE ANDERE KANT ALLES VOOR ZOETE KOEK SLIKKEN.
IK DEEL JOU AFSCHUW VAN DADEN DIE AMERIKA EN ISRAEL OP HUN GEWETEN HEBBEN MAAR HET LIJKT EROP DAT IK ER MINDER EMOTIONEEL BIJ BETROKKENE BEN. IK PROEF BIJ JOU REGELRECHTE 'EENRICHTINGS' HAATGEVOELENS.

Coolassprov MC
20-04-06, 07:45
Geplaatst door superdick
IK DEEL JOU AFSCHUW VAN DADEN DIE AMERIKA EN ISRAEL OP HUN GEWETEN HEBBEN MAAR HET LIJKT EROP DAT IK ER MINDER EMOTIONEEL BIJ BETROKKENE BEN. IK PROEF BIJ JOU REGELRECHTE 'EENRICHTINGS' HAATGEVOELENS.

Dit is van mij, voor jou, het laatste in deze topic:

Ik lijdt niet aan ''REGELRECHTE 'EENRICHTINGS' HAATGEVOELENS''; het zijn slechts feiten dat het Israel is die Palestina bezet en niet andersom; dat het de VS is die ruim 500 legerbases heeft over meer dan 200 landen en niet andersom;

Je zult, ook mij, nooit of te nimmer hypocriete daden van Arabische, of zichzelf Islamitisch noemende, regimes horen goedpraten.

Ik probeer slechts te zoeken naar ware achtergronden en consistentie in deze (internationale) (staats)terreur-discussie; die zijn, in de dagelijkse voeding, namelijk moeilijk te vinden..

Ik beschouw mezelf westerling en ''autochtone nederlander'' zoals jijzelf ''autochtone nederlander'' beschouwt.

Ik volg het wereldnieuws, geschiedenis een intwikkeling van feiten en de discussies eromheen dagelijks door Arabische (geinterpreteerd; omdat ik het Arabisch niet machtig ben), Israelische, Amerikaanse en Europese ogen; en probeer hierdoor een zo compleet mogelijk beeld te krijgen zonder gelijk in conclusies te hoeven vervallen die Heiligstatus verlangen.

Neem me de volgende keer niet al te persoonlijk!

Het ga je goed!

super ick
20-04-06, 08:37
Geplaatst door Coolassprov MC
Dit is van mij, voor jou, het laatste in deze topic:

Ik lijdt niet aan ''REGELRECHTE 'EENRICHTINGS' HAATGEVOELENS''; het zijn slechts feiten dat het Israel is die Palestina bezet en niet andersom; dat het de VS is die ruim 500 legerbases heeft over meer dan 200 landen en niet andersom;

Je zult, ook mij, nooit of te nimmer hypocriete daden van Arabische, of zichzelf Islamitisch noemende, regimes horen goedpraten.

Ik probeer slechts te zoeken naar ware achtergronden en consistentie in deze (internationale) (staats)terreur-discussie; die zijn, in de dagelijkse voeding, namelijk moeilijk te vinden..

Ik beschouw mezelf westerling en ''autochtone nederlander'' zoals jijzelf ''autochtone nederlander'' beschouwt.

Ik volg het wereldnieuws, geschiedenis een intwikkeling van feiten en de discussies eromheen dagelijks door Arabische (geinterpreteerd; omdat ik het Arabisch niet machtig ben), Israelische, Amerikaanse en Europese ogen; en probeer hierdoor een zo compleet mogelijk beeld te krijgen zonder gelijk in conclusies te hoeven vervallen die Heiligstatus verlangen.

Neem me de volgende keer niet al te persoonlijk!

Het ga je goed!

DANK JE, HET WAS ME EEN WAAR GENOEGEN.