PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD en Wilders eisen opheldering over WRR-rapport



Mo_84
11-04-06, 18:32
DEN HAAG (ANP) - VVD-Kamerlid Hirsi Ali en Kamerlid Wilders willen een spoeddebat met premier Balkenende over een rapport van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) over islamitisch activisme. Ze eisen opheldering van de premier over het rapport.Ook eisen de twee opheldering over een interview dat een van de auteurs van het rapport, WRR-onderzoeker J. Schoonenboom, aan het ANP gaf.

Die stelde maandag dat politici moeten ophouden met het zwartmaken van de islam. Hirsi Ali noemt de uitlatingen van de WRR dinsdag ,,geen wetenschap maar kwakzalverij. Dit is ‘appeasement’ (verzoeningspolitiek, red.) in zijn zuiverste vorm.'’ CDA-fractievoorzitter Verhagen en Kamerlid Wilders reageerden ook afwijzend.

Bron: http://www.al*************/2006/04/11/vvd-en-wilders-eisen-opheldering-over-wrr-rapport/

mark61
11-04-06, 18:34
De bron is het ANP.

Opheldering waarover?

_h4T3D_sE7eN
11-04-06, 18:35
http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&threadid=182772

waterfiets
11-04-06, 22:37
Geplaatst door mark61
De bron is het ANP.

Opheldering waarover?

Waarschijnlijk opheldering over het feit dat de WRR politieke uitspraken doet. Het is een adviesorgaan en geen politiek orgaan.

mark61
11-04-06, 22:59
Geplaatst door waterfiets
Waarschijnlijk opheldering over het feit dat de WRR politieke uitspraken doet. Het is een adviesorgaan en geen politiek orgaan.

Ach, wat is een politieke uitspraak? Het is gewoon een mening. Al dan niet wetenschappelijk gefundeerd. Al lijkt het me moeilijk zulke uitspraken wetenschappelijk te funderen. Waffer soort wetenschap is dat dan wel niet?

MaRiaH
11-04-06, 23:01
Geplaatst door mark61
Ach, wat is een politieke uitspraak? Het is gewoon een mening. Al dan niet wetenschappelijk gefundeerd. Al lijkt het me moeilijk zulke uitspraken wetenschappelijk te funderen. Waffer soort wetenschap is dat dan wel niet?

Is sociologie geen wetenschap meer..?

:engel:

mark61
11-04-06, 23:04
Geplaatst door MaRiaH
Is sociologie geen wetenschap meer..?

:engel:

Ik vraag me af hoe sociologie tot dit 'advies' heeft kunnen leiden. Ik dacht dat wetenschap geen prescriptieve uitspraken doet.

MaRiaH
11-04-06, 23:05
Geplaatst door mark61
Ik vraag me af hoe sociologie tot dit 'advies' heeft kunnen leiden. Ik dacht dat wetenschap geen prescriptieve uitspraken doet.

wetenschap niet, maar de WRR toch wel..
Het advies is toch niet bindend?

mark61
11-04-06, 23:09
Geplaatst door MaRiaH
wetenschap niet, maar de WRR toch wel..
Het advies is toch niet bindend?

Neuh, ik denk het niet. Enfin, ik vind het hele onderwerp niet boeiend eigenlijk. Al die aanleidingen om weer s stoer te gaan schreeuwen.

MaRiaH
11-04-06, 23:22
Geplaatst door mark61
Neuh, ik denk het niet. Enfin, ik vind het hele onderwerp niet boeiend eigenlijk. Al die aanleidingen om weer s stoer te gaan schreeuwen.

jah inderdaad..

sterker nog.. Ik heb de laatste 20 jaar niet zo n goed advies gehoord van de WRR.
Ik ben het er wel mee eens..
Jammer dat we niet op de WRR kunnen stemmen, :melig2:
aangezien ze nu toch politiek bedrijven.. :wijs:

mark61
11-04-06, 23:31
Geplaatst door MaRiaH
jah inderdaad..

sterker nog.. Ik heb de laatste 20 jaar niet zo n goed advies gehoord van de WRR.
Ik ben het er wel mee eens..
Jammer dat we niet op de WRR kunnen stemmen, :melig2:
aangezien ze nu toch politiek bedrijven.. :wijs:


Schooneboooom!