PDA

Bekijk Volledige Versie : Film over Turkse massamoord op Armeniërs uitgezonden



Seif
12-04-06, 14:16
Film over Turkse massamoord op Armeniërs uitgezonden

ANKARA - De Turkse commerciële televisiezender Kanaltürk zal de film Ararat over de uitroeiing van Armeniërs door het Ottomaanse Rijk uitzenden. Een zegsman van het station maakte woensdag bekend dat onderzoek onder abonnementhouders van de zender heeft uitgewezen dat bijna driekwart van hen de film wil zien.

Bron: De Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/buitenland/37207521/Film_over_Turkse_massamoord_op_Armeni%EBrs_uitgezo nden.html)

mark61
12-04-06, 17:51
Alleen wil niemand de ondertiteling doen. Nou doen ze het maar zelf.

Turkish_boy
12-04-06, 17:56
Armeense propaganda...

mark61
12-04-06, 18:12
Op 24 september aanstaande [dat was in 2004] zal in Cavia de film Ararat van de bekende Armeense regisseur Atom Egoyan (o.a. Exotica en The Sweet Hereafter) voor het eerst in Amsterdam worden vertoond. De film heeft de Armeense genocide begin vorige eeuw tot onderwerp en was daarom van begin af aan controversieel in Turkije.

De gelaagde film kent een aantal belangrijke verhaallijnen. Eén van de belangrijkste draait om een filmproject op basis van een bestaand getuigenverslag van de vervolging van de Armeniërs in de Oost-Turkse stad Van. De Amerikaan Ussher is daar getuige van de genadeloze aanpak van de Armeniërs door het Osmaanse leger en van het weinige verzet dat de Armeniërs wanhopig bieden.

Aan het filmproject wordt een ander historisch gegeven gekoppeld: het leven van de vooraanstaande Armeense kunstenaar Arshile Gorky. Gorky overleefde de Armeense genocide als kind in Van. Hij werd later vooral bekend door een schilderij van zijn moeder en hemzelf, dat de wanhoop, ontworteling, vervreemding en verlies van de overlevenden van de Armeense genocide tot uitdrukking brengt.

Centraal in de film staat hoe mensen historische of gehistoriseerde gebeurtenissen benaderen, vooral hoe ze die willen herinneren. Deze invalshoek wordt door Egoyan virtuoos toegepast op Gorky, de Armeense genocide, een moord/zelfmoord en een mogelijke smokkelaffaire. Egoyan wil hiermee onder meer het veel voorkomende zwart-wit denken - met name aan Turkse (staats)zijde - over de vervolging van de Armeniërs doorbreken. Waarheid is namelijk zelden eenduidig en simplistisch te duiden.

Ararat ging in 2002 in Cannes in première. Hoewel de film zeer genuanceerd is, werd hij in Turkije veelal afgedaan als een platte propagandafilm waarmee geijverd zou worden voor de erkenning van de Armeense genocide. Desondanks gaf tot veler verrassing de Turkse Minister van Cultuur Mumcu toestemming de film te vertonen in Turkije. Mumcu: het "zal bewijzen dat Turkije een democratisch land is". Uiteindelijk werd Ararat niet vertoond in Turkije naar aanleiding van een door Grijze Wolven gestarte campagne tegen de film. De filmdistributeur had geen zin in bewaakte en mogelijk verstoorde filmvoorstellingen.

Bijna twee jaar na de internationale première in Cannes is Ararat nog steeds bijna nergens in Nederland vertoond. We vragen ons af of dit mogelijk te maken heeft met mogelijke politieke gevoeligheden rond de film in Nederland. Daarbij valt onder andere te denken aan de protesten van Turkse zijde tegen de plaatsing van een monument in Assen voor de slachtoffers van deze vervolging. We zijn ervan overtuigd dat het niet vertonen van Ararat in ieder geval niet aan de filmische kwaliteit van de film kan liggen. Ararat is te belangrijk om links te laten liggen. We hopen dat de vertoning in Cavia zal leiden tot vertoning in Nederland in andere filmhuizen en bioscopen.

Meer informatie over de film: Fansite Atom Egoyan.
Een trailer is te downloaden van: www.moviemaze.de.

Tijdens de voorstelling zal er informatie aanwezig zijn over de historische achtergronden en de actueel-politieke situatie met betrekking tot de film en de Armeense genocide.

Ararat (Canada – 2002): regisseur: Atom Egoyan - Met o.a.: Arsinée Khanjian, Charles Aznavour, Christopher Plummer en Eric Bogosian - duur: 116 minuten - muziek: o.a. Djivan Gasparian en System of a Down - première: Filmfestival Cannes 2002 - taal: engels, frans en armeens met engelse ondertiteling.

~Panthera~
12-04-06, 19:53
Dit is ook een eeuwigdurende nietus/wellus discussie he ? :rolleyes:

Seif
12-04-06, 19:54
Geplaatst door Turkish_boy
Armeense propaganda...

Of, en op welke schaal die gebeurtenissen hebben plaatsgevonden moet onderzocht worden. Feit is dat pas nu, een eeuw naar dato er publiekelijk onderzoek gedaan wordt naar die hele episode. Je kan over de Duitsers zeggen wat je wil, maar ze zijn wel met de billen bloot gegaan. Het wordt tijd dat de Turken hun voorbeeld volgen.

Turkish_boy
12-04-06, 21:39
Geplaatst door Seif
Of, en op welke schaal die gebeurtenissen hebben plaatsgevonden moet onderzocht worden. Feit is dat pas nu, een eeuw naar dato er publiekelijk onderzoek gedaan wordt naar die hele episode. Je kan over de Duitsers zeggen wat je wil, maar ze zijn wel met de billen bloot gegaan. Het wordt tijd dat de Turken hun voorbeeld volgen.

Iemand die niks doet kun je niet veroordelen, vooral niet op een manier als dit, er is namelijk geen enkel bewijs voor massamoord of "genocide"
Er zijn deportaties geweest, het is al tot op het bodem uitgezocht.

Alleen het Armeense archief is nog steeds dicht, het TUrkse archief kun je zo op internet downloaden.

Armenen hebben de Turken veraden door te werken met de Russen.
Ze kregen wapens uit Rusland, waarmee ze 1 ding hebben gedaan, Turken uitmoorden! Het Turkmeense/Turkse/Koerdische genocide dat gepleegt is door Armeniers moet veel bekender worden hier in Nederland i.p.v het zogenaamde Armeense genocide.

Het reactie van het Turkse leger was simpel, dood met die laffe soldaten, en omdat het Armeense soldaat eigenlijk gewoon een burger was met een geweer uit Rusland zijn er veel doden gevallen.

Verder werden families van de Armeniers verplaats in Turkije, naar een plek waar ze geen invloed konden uitoefenen op het loop van de oorlog.
Zoiets noemen we DEPORTATIES, er waren geen bedoelingen om Armenen uitemoorden, sterker nog volgens Turkse archiefstukken kregen de Armeniers zelfs soldatenrantsoenen.

Het Armeense genocide is met 1 woord : FAKE!!!!


Zo nu praten we verder over het Turkmeense/Turkse/Koerdische genocide, Armenie moet zijn excuses aanbieden aan Turkije, en ons een groot bedrag betalen als boete...

xslaniet
12-04-06, 21:54
Geplaatst door Turkish_boy
Armeense propaganda...
rechtse propaganda ,die willen die turken niet in de EU(ik ook niet)
Tis wel lekker pruttelen met die turken de laatste tijd.
Ik heb gehoord dat er ook een film komt over koerden in Turkije...moet je zien ,kan je lache. :nerd:

Turkish_boy
12-04-06, 22:05
Geplaatst door xslaniet
rechtse propaganda ,die willen die turken niet in de EU(ik ook niet)
Tis wel lekker pruttelen met die turken de laatste tijd.
Ik heb gehoord dat er ook een film komt over koerden in Turkije...moet je zien ,kan je lache. :nerd:

De Armenen zijn niks anders dan een speeltje voor jou en soort tuig als jij...

Een speeltje om Turken buiten het EU te houden, moet ik nu echt geloven dat jullie Uberhaupt geintereseert zijn in de waarheid?

Elke leugen wordt waarheid voor het Westen zolang Turkije maar buiten EU blijft...

gh.wille
12-04-06, 22:18
Geplaatst door Turkish_boy
Armeense propaganda...

Bestaat dat land nog ????

xslaniet
12-04-06, 23:38
Geplaatst door Turkish_boy
De Armenen zijn niks anders dan een speeltje voor jou en soort tuig als jij...

Een speeltje om Turken buiten het EU te houden, moet ik nu echt geloven dat jullie Uberhaupt geintereseert zijn in de waarheid?

Elke leugen wordt waarheid voor het Westen zolang Turkije maar buiten EU blijft... Leugentje om eigen bestwil dus... :hardlach:

Turkish_boy
12-04-06, 23:59
Geplaatst door xslaniet
Leugentje om eigen bestwil dus... :hardlach:


Vuile kolerezak

xslaniet
13-04-06, 00:04
Geplaatst door Turkish_boy
Vuile kolerezak
Ich bin ein Kurd... :fuckit2: :hardlach:

gh.wille
13-04-06, 00:44
Geplaatst door Turkish_boy
Vuile kolerezak

Met schelden kom jij niet ver jochie ,je bent een Lozer ,en zeer zeker niet reprensentatief voor de TURKSE bevolking .

Ik heb nog ff een verrassing voor je in de vorm van een stukje geschiedenis ! *
www.bevrijdingintercultureel.nl/ turksjood.html

* Krijg je toch gelijk dat het de TURKEN waren waarop "genocide" is toegepast .

P.S en haal je plaatje met je ''HELDHAFTIGE " troepen ook maar weg ,anders doe ik daar ook nog ff een boekje over open ,en je weet onderhand wat dat betekend dan komt DE WAARHEID naar boven .

OVERIGENS ben ik absoluut geen tegenstander als TURKIJE toetreed tot
EU , van harte welkom maar liever niet met misbakseltjes zoals jij .
Besef dat ELK land zijn verleden heeft en hoe dieper je daarin graaft des te meer shit komt er boven water !
En ontkennen heeft geen zin , de geschiedenis weerlegt de feiten en deze zijn onomkeerbaar .
:zwaai:

tukkersterror
13-04-06, 01:15
Geplaatst door Turkish_boy
De Armenen zijn niks anders dan een speeltje voor jou en soort tuig als jij...

Een speeltje om Turken buiten het EU te houden, moet ik nu echt geloven dat jullie Uberhaupt geintereseert zijn in de waarheid?

Elke leugen wordt waarheid voor het Westen zolang Turkije maar buiten EU blijft...

Een week geleden zij je tegen mij dat er geen turk in de EU wilde, toen ik begon over Cyprus!!!
En Russen hebben een honderdjaar geleden geen wapens geleverd aan armenen.

Turkish_boy
13-04-06, 07:13
Geplaatst door gh.wille
Met schelden kom jij niet ver jochie ,je bent een Lozer ,en zeer zeker niet reprensentatief voor de TURKSE bevolking .

Ik heb nog ff een verrassing voor je in de vorm van een stukje geschiedenis ! *
www.bevrijdingintercultureel.nl/ turksjood.html

* Krijg je toch gelijk dat het de TURKEN waren waarop "genocide" is toegepast .

P.S en haal je plaatje met je ''HELDHAFTIGE " troepen ook maar weg ,anders doe ik daar ook nog ff een boekje over open ,en je weet onderhand wat dat betekend dan komt DE WAARHEID naar boven .

OVERIGENS ben ik absoluut geen tegenstander als TURKIJE toetreed tot
EU , van harte welkom maar liever niet met misbakseltjes zoals jij .
Besef dat ELK land zijn verleden heeft en hoe dieper je daarin graaft des te meer shit komt er boven water !
En ontkennen heeft geen zin , de geschiedenis weerlegt de feiten en deze zijn onomkeerbaar .
:zwaai:

Het enigste loser dat hier is ben jij, een sukkel gaat mijn land zwart maken en het nog eerlijk toegeven dat hij het alleen maar doet omdat hij Turkije haat, en ik ga hem niet uitschelden? Ben je helemaal betoeterd.... Ik ben ook een tegenstander van het EU lidmaatschap van Turkije...
Maar dan puur uit belang van Turkije, jij bent ook een kolere zak..zielig ventje...

tukkersterror
13-04-06, 08:33
Geplaatst door Turkish_boy
Het enigste loser dat hier is ben jij, een sukkel gaat mijn land zwart maken en het nog eerlijk toegeven dat hij het alleen maar doet omdat hij Turkije haat, en ik ga hem niet uitschelden? Ben je helemaal betoeterd.... Ik ben ook een tegenstander van het EU lidmaatschap van Turkije...
Maar dan puur uit belang van Turkije, jij bent ook een kolere zak..zielig ventje...

Als wij de personen waarvan jij denkt dat we Turkije haten omdat we een stukje geschiedenis naar boven halen, pas dan maar op dat we de gehele geschiedenis niet blood leggen.
Maar begin niet als een dol gedraaide hond te schelden op mensen die in respect iets zeggen over turkije door jou schelden.
:zwaai:

observer
13-04-06, 09:04
goh wie had gedacht dat turken liever naar films over laffe moordende amerikanen keken dan over laffe moordende turken

eigen moordenaars laatst?

Turkish_boy
13-04-06, 10:12
Geplaatst door xslaniet
Ich bin ein Kurd... :fuckit2: :hardlach:

Nog een reden om type mensen zoals jouw te haten..

Turkish_boy
13-04-06, 10:13
Geplaatst door tukkersterror
Als wij de personen waarvan jij denkt dat we Turkije haten omdat we een stukje geschiedenis naar boven halen, pas dan maar op dat we de gehele geschiedenis niet blood leggen.
Maar begin niet als een dol gedraaide hond te schelden op mensen die in respect iets zeggen over turkije door jou schelden.
:zwaai:

Iemand die Turkije op een vieze manier aanvalt verdiendt niks anders dan te galg...

Iemand die Turkije aanvalt heeft totaal geen respect aldus mijn mening...

Turkish_boy
13-04-06, 10:14
Geplaatst door observer
goh wie had gedacht dat turken liever naar films over laffe moordende amerikanen keken dan over laffe moordende turken

eigen moordenaars laatst?

Laffe moorden zijn gepleegd door Armeniers, ze hebben Turkse dorpen aangevallen en hebben daar mannen, kinderen en vrouwen vermoord.

Wie is hier de lafaard?

observer
13-04-06, 11:09
Geplaatst door Turkish_boy
Laffe moorden zijn gepleegd door Armeniers, ze hebben Turkse dorpen aangevallen en hebben daar mannen, kinderen en vrouwen vermoord.

Wie is hier de lafaard? de avond voor de slachting in srebrenica zijn bosnische soldaten uit de enclave naar servische dorpen gegaan en hebben die aangevallen, toch zijn de serviers de laffaards

wie een aanval door een groep gebruikt om wraak te nemen op een volk is laf

anders zijn de israeli helden, zijn de amerikanen helden zij de serviers helden etc

wat mij wel opvalt is dat het turks nationalisme een peil heeft wat nog voorbij bord voor kop gaat, als een nederlander zulk gedrag zou vertonen zou hij minimaal als nationalist worden neergezet (en niet positief)

Turkish_boy
13-04-06, 11:52
Geplaatst door observer
de avond voor de slachting in srebrenica zijn bosnische soldaten uit de enclave naar servische dorpen gegaan en hebben die aangevallen, toch zijn de serviers de laffaards

wie een aanval door een groep gebruikt om wraak te nemen op een volk is laf

anders zijn de israeli helden, zijn de amerikanen helden zij de serviers helden etc

wat mij wel opvalt is dat het turks nationalisme een peil heeft wat nog voorbij bord voor kop gaat, als een nederlander zulk gedrag zou vertonen zou hij minimaal als nationalist worden neergezet (en niet positief)


Bosnische soldaten hebben hebben SERVIESE soldaten AANGEVALLEN.. en ze hebben zeker geen genocide gepleegt, Je bent raar bezig, Turkije moet je niet met Amerika of al die andere bulshit landen verglijken..

Seif
13-04-06, 12:17
Geplaatst door Turkish_boy
Je bent raar bezig, Turkije moet je niet met Amerika of al die andere bulshit landen verglijken..

Tis toch wat, de Turken en hun trots.

Trots op wat vraag je je dan af...

Turkish_boy
13-04-06, 12:19
Geplaatst door Seif
Tis toch wat, de Turken en hun trots.

Trots op wat vraag je je dan af...

Volk, cultuur, vaderland en VERLEDEN...

Seif
13-04-06, 12:22
Geplaatst door Turkish_boy
Volk, cultuur, vaderland en VERLEDEN...

Trots op wat vraag je je dan af... :)

Mill
13-04-06, 12:25
Geplaatst door Turkish_boy
vaderland

Maar daar ben je helemaal niet.


VERLEDEN

Daar was je niet eens bij.


Blijft moeilijk invoelbaar dat romantische my-country-right-or-wrong-nationalisme. Trots op Nederland...hmm, no thanks.

Turkish_boy
13-04-06, 12:32
Geplaatst door Mill
Maar daar ben je helemaal niet.



Daar was je niet eens bij.


Ow ja hoor daar ben ik wel, mijn 2e vaderland NEDERLAND



Blijft moeilijk invoelbaar dat romantische my-country-right-or-wrong-nationalisme. Trots op Nederland...hmm, no thanks.

Jij nep nederlanders, ik ben ook op het geschiedenis van Nederland... Slavenhandel of niet, iets goeds moeten ze toch gedaan hebben...

Wie heeft het eerste microscoop uitgevonden? een Nederlander als ik het goed heb

Mill
13-04-06, 12:35
Geplaatst door Turkish_boy
Wie heeft het eerste microscoop uitgevonden? een Nederlander als ik het goed heb

Een Nederlander ja, niet Nederland. En al helemaal niet ik.

reason
13-04-06, 12:51
Geplaatst door ~Panthera~
Dit is ook een eeuwigdurende nietus/wellus discussie he ? :rolleyes:

Je hebt gelijk, maar dat is geen reden om er mee op te houden,
want het is vooral ook een eeuwigdurend schandaal, hoe Turkije zich hier in opstelt.

reason
13-04-06, 12:56
Geplaatst door Turkish_boy
Bosnische soldaten hebben hebben SERVIESE soldaten AANGEVALLEN.. en ze hebben zeker geen genocide gepleegt, Je bent raar bezig, Turkije moet je niet met Amerika of al die andere bulshit landen verglijken..

Toch is die vergelijking zo gek nog niet. Het is bekend dat groepen gewapende Bosniërs overvallen pleegden vanuit de enclave. Daarbij vielen zij ook burgers aan, en vermoordden zij burgers.
Neemt niet weg dat wat de Serviërs hebben misdaan vele malen erger is, door de massaliteit, en het planmatige.

Dat lijkt best wel veel op het verschil tussen de Turkse genocide op de Armeniërs,
en de overvallen die groepen Armeniërs vanuit Russisch Armenië inderdaad hebben gepleegd op Turken (militaire en burgerdoelen).

observer
13-04-06, 14:02
Geplaatst door Turkish_boy
Bosnische soldaten hebben hebben SERVIESE soldaten AANGEVALLEN.. en ze hebben zeker geen genocide gepleegt, Je bent raar bezig, Turkije moet je niet met Amerika of al die andere bulshit landen verglijken..

Despite Morillon’s willingness to take risks to help the Muslim civilians who sought relief, the UN Commander was taken hostage as a way of publicizing a humanitarian crisis to force Western military intervention. “The fact that they held me as a prisoner in Srebrenica was orchestrated in Sarajevo,” Morillon later stated in testimony at the Hague. It was Srebrenica warlord Naser Oric, Cammander of the 28th Division of the Bosnian Army that received the order to hold General Morillon as a hostage. “Naser Oric was a warlord who reigned by terror in this area and over the population itself,” Morillon observed, “He could not allow himself to take prisoners. According to my recollection, he didn’t even look for an excuse.”



General Morillon understood clearly that Naser Oric’s murderous forays against Serbian villages and numerous civilian massacres since May of 1992-93 were the reason that Serb military forces had blockaded Srebrenica. “I wasn’t surprised, when the Serbs took me to a village to show me the evacuation of the bodies of the inhabitants that had been thrown into a hole, a village close to Bratunac.” Both Morillon and Lt. Col Thomas Karremans, who commanded the UN’s Dutch battalion at Srebrenica prior to its eventual capture, drew a very clear connection between the murderous attacks of Oric on civilians populations of Bratunac, Skelani, Kravica, Milici and numerous other towns and villages and the events of 1995.



In August of 1995, when unsubstantiated media accusations against the Serb forces around Srebrenica had reached a reached a crescendo, Lt. Col Karremans reminded reporters that the “Muslims had burned around 192 surrounding (Serbian) villages” and “that there are no good guys or bad guys.” General Morillon was asked directly by Judge Patrick Robinson at the War Crimes Tribunal: “Are you saying, then, General, that what happened in 1995 was a direct reaction to what Naser Oric did to the Serbs two years before? Morillon replied: “Yes your Honour. I am convinced of that.”



There is ample evidence that in fiercely contested Eastern Bosnia, both Serbian and Muslim forces engaged in serious abuses. But in a civil war where fear and revenge created a fertile climate for atrocities, the cruelty and scale of Naser Oric’s attacks became well known across Bosnia. By June of 1993, a detailed report by the Yugoslav State Commission on War Crimes accepted as a UN document detailed a pattern of attacks in which entire villages were burned and all civilians murdered. Internationally recognized forensic pathologist Zoran Stankovic, currently Director of the Belgrade Military Hospital performed full autopsies and forensic reports on victims in a number of villages where Muslim troops led by Oric and his deputy Zulfo Tursunovic massacred the towns inhabitants.



Typical victims in Dr. Stankovic’s extensive files are elderly women and men born between 1915 and 1930. Photos accompanying these reports reveal throats slashed from ear to ear. Some of these (mostly) female corpses are pictured as they were found, dressed in military uniform jackets many sizes too large, a grotesque effort by their executioners to suggest that these elderly victims died actively defending their homes.



Writing in London-based South Slav Journal, reporter Joan Phillips visited the town of Fakovici a year after it had been attacked by Oric’s Muslim forces for the first time on July 12, 1992. The same town had been razed to the ground in World War II and its inhabitants slaughtered by the Croatian-led Ustasha. “In this war, Fakovici was once again the scene of a terrible massacre, on October 5, 1992, in which a quarter of its inhabitant were killed…There used to be 115 people living in Fakovici before the war. By the time of the massacre, the number had dwindled. And then 25 or 26 were killed on the same day.”



One survivor of the attack interviewed by Phillips was Andrija Markovic, whose grandfather had led the Partisan resistance to the Fascists from the hills around Fakovici in World War II. On the day of the attack, the Markovic family lost 57-yer old Olga Markovic, 61 year old Slavka Markovic and 51 year old Radoje Markovic, 53 year old Radomir Markovic and several cousins. Having lost 16 members in the previous war, the Markovic family had now lost 10 more to the soldiers of the 28th Division of the Army of Bosnia-Herzegovina.



“Naser Oric’s reign implied a thorough knowledge of the area held by his forces.” Morillon testified. “ It appeared to me that he was respecting political instructions coming from the Presidency” in Sarajevo.” Oric and his Deputy Zulfo Tursunovic were installed by the Izetbegovic government despite the wishes of Srebrenica’s moderate Muslim leader Township Assembly President Besim Ibisevic who was trying to reassure Serbs. Oric, himself, acknowledged to Olslobodjenje that he had to hide in forests together with his allies and obtain food secretly because most muslim residents did not share the views of the extremists who would take over. Since the end of 1991, however, the Muslim National Council was preparing armed insurgents with rifles and uniforms and began to deployed hardened criminals to serve as paramilitaries, a tactic later used by some Serb and Croat leaders.

het simpele feit is zowiezo dat de enclave een un zone was waar geen bosnische troepen gelegerd mochten worden


Volk, cultuur, vaderland en VERLEDEN... vertaal het naar het duits en roep het een paar keer in een wat hoge stem en je weet voldoende

SabanRamazan
13-04-06, 16:10
Gegroet mensen,

Naar aanleiding van een aantal reacties, die een buitengewoon laag niveau hebben (voor het gemak noem ik ze hierna "Telegraaf-reacties"), voelde ik mij geroepen om te reageren.

Er wordt Turkije verweten een genocide te hebben gepleegd op het Armeense volk. Ik wil u vragen hoeveel objectieve boeken u over dit onderwerp hebt gelezen? Met aan zekerheid-grenzende-waarschijlijkheid kan ik zeggen dat uw antwoord "nul" zal zijn. Desondanks verwijt u de Turken een genocide te hebben gepleegd. Dit is niet redelijk en getuigt van een zeer lage intelligentie.

Weet u uberhaupt wat genocide betekent? Gezien u verwijten aan het adres van de Turkse staat vrees ik dat u antwoord "nee" zal zijn.

Wat is genocide dan? In verschillende multilaterale verdragen is genocide gedefinieerd als: "het opzettelijk uitroeien van een geheel ras/volk".

Heeft Turkije, althans het Osmaanse Rijk, opzettelijk het Armeense ras willen uitroeien? Alle historici in de werereld, op een aantal gehersenspoelde Armeense historici met een minderwaardigheidscomplex na, zijn het erover eens dat dit niet het geval is.

Immers de Armeniers die niet in het Oosten van Turkije woonden werden met rust gelaten. Enkel de Armeniers die in het Oosten woonden en hadden samengewerkt met de Russisiche vijand zijn in veldslagen met het turkse leger omgekomen. Dit erkent de republiek Turkije ook, er zijn doden ggevallen, maar er is geen sprake geweest van een genocide. Want er is geen enkel bewijs aanwezig dat er een vooropgezet plan is geweest om de Armenen uit te roeien.

Door wie is deze fabel dan in het leven geroepen? Door Europese landen. Als u mij dan ook vraagt om het karakter van Europeanen, in het bijzonder Nederlanders, te kwalificeren dan volstaat 1 woord. Namelijk: hypocriet.

Om hun eigen oorlogsverleden te verdoezelen wordt telkens met de beschuldigende vinger naar andere volken gewezen.

Nederland heeft op de dag van vandaag nog steeds geen excuses aangeboden aan Suriname, Indonesie en de andere voormalige kolonien voor het feit dat Nederland eeuwen lang hun natuurlijke rijkdommen hebben gestolen.

Ik hoop dat mijn bericht een verhelderend effect heeft en de stroom "Telegraaf-reacties" op Maroc.nl vermindert.

Selaam

SabanRamazan
13-04-06, 16:12
Ter aanvulling: Het is voor de Europeanen een heerlijk gevoel om te zeggen dat de moslims (Turken) een genocide hebben gepleegd op de Christenen (Armenen).

observer
13-04-06, 16:25
Enkel de Armeniers die in het Oosten woonden en hadden samengewerkt met de Russisiche vijand zijn in veldslagen met het turkse leger omgekomen. Dit erkent de republiek Turkije ook, er zijn doden ggevallen, maar er is geen sprake geweest van een genocide hmmm die zwaarbewapende vrouwen en kinderen in bebunkerde dorpen hebben natuurlijk het nauwelijks bewapende turkse leger geen keuze gegeven

ach weet je gezien de standaard gillende turkse ontkenningen zullen we er maar vanuitgaan dat neutrale betrouwbare turkse bronnen in deze niet bestaan

gaan we er ook van uit dat als de hele wereld (ex turken) er wel van overtuigd is dat er op grote schaal gemoord is dat er dan toch wel iets aan de hand moet zijn

gh.wille
13-04-06, 17:00
Geplaatst door Turkish_boy
Het enigste loser dat hier is ben jij, een sukkel gaat mijn land zwart maken en het nog eerlijk toegeven dat hij het alleen maar doet omdat hij Turkije haat, en ik ga hem niet uitschelden? Ben je helemaal betoeterd.... Ik ben ook een tegenstander van het EU lidmaatschap van Turkije...
Maar dan puur uit belang van Turkije, jij bent ook een kolere zak..zielig ventje...

Eerst ff goed lezen !!
Agressief ,fanaatje , je spreekt je zelf overal tegen .
De enige TURKENHATER ben je zelf want door jou minderwaardig en schofterig wangedrag,maak je de TURKSE bevolking ten schande .
En je hebt gelijk SCHORUM zo als jij kunnen we in inderdaad missen als kiespijn in de EU , ga gezien je antwoorden zelfs twijfelen of je wel oorspronkelijk uit TURKIJE komt !
Ik plaats jou in ieder geval in het rijtje GOEBBELS en consorten , wat liegen en verdraaien betreft .
Voor mij ben je niet meer dan
een soort van "CONDOOMLOOG "hetgeen inhoud , iemand die zo uit z,n nek lult dat er nooit een vruchtbaar gesprek tot stand kan komen .

P.s leuk dat je ,je zelf verloogend door typische JOODSE uitdrukkingen te gebruiken zoals :kolere ! (plat joods bargoens in A,dam vooral in gebruik voor WO 2).

:handbang:

gh.wille
13-04-06, 17:19
Geplaatst door SabanRamazan
Gegroet mensen,

Naar aanleiding van een aantal reacties, die een buitengewoon laag niveau hebben (voor het gemak noem ik ze hierna "Telegraaf-reacties"), voelde ik mij geroepen om te reageren.

Er wordt Turkije verweten een genocide te hebben gepleegd op het Armeense volk. Ik wil u vragen hoeveel objectieve boeken u over dit onderwerp hebt gelezen? Met aan zekerheid-grenzende-waarschijlijkheid kan ik zeggen dat uw antwoord "nul" zal zijn. Desondanks verwijt u de Turken een genocide te hebben gepleegd. Dit is niet redelijk en getuigt van een zeer lage intelligentie.

Weet u uberhaupt wat genocide betekent? Gezien u verwijten aan het adres van de Turkse staat vrees ik dat u antwoord "nee" zal zijn.

Wat is genocide dan? In verschillende multilaterale verdragen is genocide gedefinieerd als: "het opzettelijk uitroeien van een geheel ras/volk".

Heeft Turkije, althans het Osmaanse Rijk, opzettelijk het Armeense ras willen uitroeien? Alle historici in de werereld, op een aantal gehersenspoelde Armeense historici met een minderwaardigheidscomplex na, zijn het erover eens dat dit niet het geval is.

Immers de Armeniers die niet in het Oosten van Turkije woonden werden met rust gelaten. Enkel de Armeniers die in het Oosten woonden en hadden samengewerkt met de Russisiche vijand zijn in veldslagen met het turkse leger omgekomen. Dit erkent de republiek Turkije ook, er zijn doden ggevallen, maar er is geen sprake geweest van een genocide. Want er is geen enkel bewijs aanwezig dat er een vooropgezet plan is geweest om de Armenen uit te roeien.

Door wie is deze fabel dan in het leven geroepen? Door Europese landen. Als u mij dan ook vraagt om het karakter van Europeanen, in het bijzonder Nederlanders, te kwalificeren dan volstaat 1 woord. Namelijk: hypocriet.

Om hun eigen oorlogsverleden te verdoezelen wordt telkens met de beschuldigende vinger naar andere volken gewezen.

Nederland heeft op de dag van vandaag nog steeds geen excuses aangeboden aan Suriname, Indonesie en de andere voormalige kolonien voor het feit dat Nederland eeuwen lang hun natuurlijke rijkdommen hebben gestolen.

Ik hoop dat mijn bericht een verhelderend effect heeft en de stroom "Telegraaf-reacties" op Maroc.nl vermindert.

Selaam

Snap niet wat zgn ''Telegraaf reacties " inhouden wat mij wel opvalt dat er een bepaalde selectie plaatvind wat wel en niet bruikbaar is uit de "Telegraaf " ., dit ff ter zijde .
En geef ook jou het advies het door mij eerder geplaatste antwoord eens GOED door te lezen ,vooral de laatse zin waarin ik ook NEDERLAND betrek met zijn verleden .
En nogmaals herhaal ik weer :NOG nooit heeft een land voor of na
Nazie- Duitsland , bewust aan geplande massavernietigging gedaan , dus ook TURKIJE niet, zelfs toen er de komplete bevolking van veroverde steden werden uigemoord door de Turken, was dat eerder een wraak oefening als de bedoeling totale uitroeiing ,Het leven van de meisjes en vrouwen werden veelal om begrijpelijke redenen gespaart ,en de mooiste gingen naar het NONNENKLOOSTER :stout: , zo goed ?????

DAn nog ff over NEDERLAND in al die jaren heeft NEDERLAND nog nooit de bevolking van het door hun bezette gebied willens en wetens vermoord ,er zijn duizenden doden gevallen aan beide zijden in de loop der jaren maar wel tijdens de strijd .
Nee de HOLLANDERS waren niet zo achterlijk om de boeren ,handwerklieden en de rest van de bevolking uit te moorden , dat was immers een deel van (HUN RIJKDOM ).
En over bezettingen gesproken ,het OSMAANSE rijk (Turkse dus) strekte zich uit van WENEN tot Arabie ,de MIDDELANDSE en NOORDAFRIKAANSE kusten en delen van het binnenland (de Sahara had je geen moer aan ) van ALEXANDRIE tot aan Atlantische Oceaan !
Al deze bezette landen waren belasting plichtig , en hebben in de loop der jaren ongelooflijke rijkdommen afgedragen aan de OSMAANSE heersers, waarbij de rijkdommen uit het verre OOSTEN -Ned INDIE zeker werden benaderd zo niet overtroffen !

note : Vergeet niet dat NEDERLAND ook ontzettend veel in INDIE geinversteerd heeft ,ook is het hoe gek het ook klinkt een ongelooflijke (prestatie ) dat een landje en in die tijd (zonder de inpolderingen ) niet veel groter was als een van de vele Indonesische eilanden en dat alles over een afstand die zo groot was als bijna de helft van de omtrek van de aarde ,met scheepjes die niet veel groter waren als nu een plezier jacht van enige omvang.
IK PRAAT HET NIET GOED, maar het is zeer zeker in het begin als een gewone handel begonnen ,wat pas veel later tot kolonisatie leidde ,en staat in geen verhaal ,met de veroveringstochten van de OSMAANSE heersers.

H.P.Pas
13-04-06, 17:21
Geplaatst door Turkish_boy
Turkije moet je niet met Amerika of al die andere bulshit landen verglijken..

Patriotism is your conviction that this country is superior to all other countries because you were born in it. George Bernard Shaw

Seif
13-04-06, 17:25
Geplaatst door H.P.Pas
Patriotism is your conviction that this country is superior to all other countries because you were born in it. George Bernard Shaw

U spreekt graag in quotes merk ik...

xslaniet
13-04-06, 18:20
Geplaatst door SabanRamazan

Nederland heeft op de dag van vandaag nog steeds geen excuses aangeboden aan Suriname, Indonesie en de andere voormalige kolonien voor het feit dat Nederland eeuwen lang hun natuurlijke rijkdommen hebben gestolen.


Selaam
De laatste jaren van de koloniale tijd zijn er miljoenen pleuroos heen gegaan.
Zonder westerse inmenging zouden die landen nog onderontwikkeld zijn en beschouwd worden als derde wereld land.Als voorbeeld geef ik even de afrikaanse landen "waar niets te halen viel" en turkije ,maar de film gaat over Armeniërs in turkije.

xslaniet
13-04-06, 18:21
Geplaatst door Turkish_boy
Nog een reden om type mensen zoals jouw te haten..
representeer jij nou de hele turkse bevolking? :(

H.P.Pas
13-04-06, 22:30
Geplaatst door Seif
U spreekt graag in quotes merk ik...

Yep.
In der Kürze liegt die Würze.

Turkish_boy
13-04-06, 23:55
Geplaatst door gh.wille
Snap niet wat zgn ''Telegraaf reacties " inhouden wat mij wel opvalt dat er een bepaalde selectie plaatvind wat wel en niet bruikbaar is uit de "Telegraaf " ., dit ff ter zijde .
En geef ook jou het advies het door mij eerder geplaatste antwoord eens GOED door te lezen ,vooral de laatse zin waarin ik ook NEDERLAND betrek met zijn verleden .
En nogmaals herhaal ik weer :NOG nooit heeft een land voor of na
Nazie- Duitsland , bewust aan geplande massavernietigging gedaan , dus ook TURKIJE niet, zelfs toen er de komplete bevolking van veroverde steden werden uigemoord door de Turken, was dat eerder een wraak oefening als de bedoeling totale uitroeiing ,Het leven van de meisjes en vrouwen werden veelal om begrijpelijke redenen gespaart ,en de mooiste gingen naar het NONNENKLOOSTER :stout: , zo goed ?????

DAn nog ff over NEDERLAND in al die jaren heeft NEDERLAND nog nooit de bevolking van het door hun bezette gebied willens en wetens vermoord ,er zijn duizenden doden gevallen aan beide zijden in de loop der jaren maar wel tijdens de strijd .
Nee de HOLLANDERS waren niet zo achterlijk om de boeren ,handwerklieden en de rest van de bevolking uit te moorden , dat was immers een deel van (HUN RIJKDOM ).
En over bezettingen gesproken ,het OSMAANSE rijk (Turkse dus) strekte zich uit van WENEN tot Arabie ,de MIDDELANDSE en NOORDAFRIKAANSE kusten en delen van het binnenland (de Sahara had je geen moer aan ) van ALEXANDRIE tot aan Atlantische Oceaan !
Al deze bezette landen waren belasting plichtig , en hebben in de loop der jaren ongelooflijke rijkdommen afgedragen aan de OSMAANSE heersers, waarbij de rijkdommen uit het verre OOSTEN -Ned INDIE zeker werden benaderd zo niet overtroffen !

note : Vergeet niet dat NEDERLAND ook ontzettend veel in INDIE geinversteerd heeft ,ook is het hoe gek het ook klinkt een ongelooflijke (prestatie ) dat een landje en in die tijd (zonder de inpolderingen ) niet veel groter was als een van de vele Indonesische eilanden en dat alles over een afstand die zo groot was als bijna de helft van de omtrek van de aarde ,met scheepjes die niet veel groter waren als nu een plezier jacht van enige omvang.
IK PRAAT HET NIET GOED, maar het is zeer zeker in het begin als een gewone handel begonnen ,wat pas veel later tot kolonisatie leidde ,en staat in geen verhaal ,met de veroveringstochten van de OSMAANSE heersers.

Oorlog is duur, natuurlijk hebben de Ottomanen belasting geint..

Maar daarvoor in de plaats zijn er veel dingen gedaan, kijk maar eens naar Bosnie, daar zijn nog tal van Ottomaanse bruggen te zien...
(die zijn opgeblazen door zieke mensen en later weer hersteld door Turken..)

Het geldt werd keerde terug naar het bevoling als tal van diensten, wat heeft Nederland gedaan? Alles naar Nederland gehaald, nu zijn die voormalige kolonien van Nederland nog steeds arm, en jullie zijn te laf om hen te helpen...

Ik spreek me hier eigenlijk een beetje tegen, ik ben ook trots op Nederland maar dit kan ik niet door de vingers zien...

En manneke ik heb niks tegen joden, in het 2e wereld oorlog zijn joden naar TUrkije gevlucht, ondanks meerdermalige verzoeken van Hitler om TUrkse joden uiteleveren, is dat niet gebeurt...

Ik heb enkel iets tegen het Israelische REGERING...
Maar trek deze discussie maar het andere kant op, zo kan ik het natuurlijk ook: Namelijk Armenie heeft genocide gepleegt op TUrken...

En dit is het echte waarheid, nogmaal ik EIS namens mijn volk EXCUSES van die laffe Armenen en ze mogen ook wel wat geld geven als boete...

naam
14-04-06, 00:24
Geplaatst door Turkish_boy
Oorlog is duur, natuurlijk hebben de Ottomanen belasting geint..

Maar daarvoor in de plaats zijn er veel dingen gedaan, kijk maar eens naar Bosnie, daar zijn nog tal van Ottomaanse bruggen te zien...
(die zijn opgeblazen door zieke mensen en later weer hersteld door Turken..)

Het geldt werd keerde terug naar het bevoling als tal van diensten, wat heeft Nederland gedaan? Alles naar Nederland gehaald, nu zijn die voormalige kolonien van Nederland nog steeds arm, en jullie zijn te laf om hen te helpen...

Ik spreek me hier eigenlijk een beetje tegen, ik ben ook trots op Nederland maar dit kan ik niet door de vingers zien...

En manneke ik heb niks tegen joden, in het 2e wereld oorlog zijn joden naar TUrkije gevlucht, ondanks meerdermalige verzoeken van Hitler om TUrkse joden uiteleveren, is dat niet gebeurt...

Ik heb enkel iets tegen het Israelische REGERING...
Maar trek deze discussie maar het andere kant op, zo kan ik het natuurlijk ook: Namelijk Armenie heeft genocide gepleegt op TUrken...

En dit is het echte waarheid, nogmaal ik EIS namens mijn volk EXCUSES van die laffe Armenen en ze mogen ook wel wat geld geven als boete...


Je kunt ook de Bulgaren vragen wat ze over de Turken denken.
Da's niet veel goeds.

:jammer:

Seif
14-04-06, 00:31
Geplaatst door Turkish_boy
Alles naar Nederland gehaald, nu zijn die voormalige kolonien van Nederland nog steeds arm, en jullie zijn te laf om hen te helpen...

Altijd maar weer dat idee dat ex-kolonieen hun armoede aan hun kolonisators te danken hebben. Alsof er een direct verband is tussen hun armoede, en onze rijkdom.

Vergeet niet dat Nederland zelf ondertussen ook meerdere malen failliet is geweest. Zoals bijvoorbeeld vlak na WOII. Toen heeft Nederland zich toch echt op eigen kracht weer opgebouwd. Met mischien een beetje Marshallhulp van de Amerikanen. Het enige wat nog rest uit die periode zijn wat mooie gebouwen hier en daar.

Al die ex-kolonieen hadden ook hun eigen lot in handen kunnen nemen. Vergeet niet dat Suriname een enorm bedrag heeft gekregen bij de scheiding. Veel ex-kolonieen moeten natuurlijk een aantal hordes nemen. Maar je kan mij niet wijs maken dat er direct verband is tussen hun armoede, en onze rijkdom.

gh.wille
14-04-06, 00:47
Geplaatst door Turkish_boy
Oorlog is duur, natuurlijk hebben de Ottomanen belasting geint..

antwoord van gh.wille
:vreemd: je bedoeld zeker veroverings en plunder tochten ? of werd het almachtige OTOMAANSE rijk soms aangevallen ?

Maar daarvoor in de plaats zijn er veel dingen gedaan, kijk maar eens naar Bosnie, daar zijn nog tal van Ottomaanse bruggen te zien...
(die zijn opgeblazen door zieke mensen en later weer hersteld door Turken..)
antwoord van gh.wille
:vreemd: dat die ondankbare mensen de bruggen waarover ook ''de buit '' vervoerd werd en ook de jonge maagden , af en toe werden opgeblazen , dat ze zo snel mogelijk weer hersteld werden ligt voor de hand !

Het geldt werd keerde terug naar het bevoling als tal van diensten, wat heeft Nederland gedaan? Alles naar Nederland gehaald, nu zijn die voormalige kolonien van Nederland nog steeds arm, en jullie zijn te laf om hen te helpen...
antwoord gh.wille :
Als je nu gaat kijken in INDONESIE dan kun je nog steeds zien wat Nederland gedaan heeft ,te vel om op te noemen ,maar NET zo als de
Ottomanen was het ook eigen beland om de infrastructuur te verbetern , de vele havens vergeet je maaar de ziekenhuizen enz ,enz bovendien was elke Indonesier als hij dat wou ook NEDERLANDS staasburger dat gold ook voor de WEST-INDIES !! daar hebben ze nog steeds recht op zolang het nog NEDERLANDS rijksdeel betreft ( kijk maar naar de NED. Antillen .

Ik spreek me hier eigenlijk een beetje tegen, ik ben ook trots op Nederland maar dit kan ik niet door de vingers zien...

antwoord gh.wille:
Nee die stempel hebben we nu eenmaal op ons reet , en kun je niet meer uitwissen , dat heb ik al zo vaak gezegd , zie mijn allererste reactie maar !

antwoord gh.wille:
En vor de rest van je betoog ,kan ik zeggen.....
zie de URL die ik gegeven heb ,of heb je niet de moeite genomen die ff te lezen ?

En manneke ik heb niks tegen joden, in het 2e wereld oorlog zijn joden naar TUrkije gevlucht, ondanks meerdermalige verzoeken van Hitler om TUrkse joden uiteleveren, is dat niet gebeurt...

Ik heb enkel iets tegen het Israelische REGERING...
Maar trek deze discussie maar het andere kant op, zo kan ik het natuurlijk ook: Namelijk Armenie heeft genocide gepleegt op TUrken...

En dit is het echte waarheid, nogmaal ik EIS namens mijn volk EXCUSES van die laffe Armenen en ze mogen ook wel wat geld geven als boete...

antwoord gh.wille
WAt moet ik in vredesnaam hier op zeggen ???? straks kloppen de DUITSERS bij ons ook aan om onze exuses en vragen om geld toe ???
Alles goed en wel maar laten ze dan eerst m,n opa,s fiets die ze gejat hebben ff terug geven :gniffel:

TonH
14-04-06, 01:25
"Massamoord" staat er boven dit topic. Alle volkeren in en rond dat gebied hebben minstens enkele honderdduizenden over de kling gejaagd in de afgelopen eeuwen. In alle vormen en van alle volkeren cq bevolkingsgroepen. Wanneer we nu eens van DAT uitgangspunt dit soort discussies in zouden gaan, dan kwamen we misschien nog eens ergens.

TonH
14-04-06, 01:37
Geplaatst door Turkish_boy
Oorlog is duur, natuurlijk hebben de Ottomanen belasting geint..

Maar daarvoor in de plaats zijn er veel dingen gedaan, kijk maar eens naar Bosnie, daar zijn nog tal van Ottomaanse bruggen te zien...
(die zijn opgeblazen door zieke mensen en later weer hersteld door Turken..)

Het geldt werd keerde terug naar het bevoling als tal van diensten, ...

De Turkocratia heeft zeker niet alleen ellende gebracht in de regio en dat moet zeker vermeld worden. Maar zoals in alle grote rijken is er ook veel rottigheid geweest en wanneer je dat onder het tapijt blijft vegen bezoedel JIJ het verleden van Turkije.


En manneke ik heb niks tegen joden, in het 2e wereld oorlog zijn joden naar TUrkije gevlucht, ondanks meerdermalige verzoeken van Hitler om TUrkse joden uiteleveren, is dat niet gebeurt...Ik heb enkel iets tegen het Israelische REGERING...

Hoe lang is het geleden dat er een synagoge in Turkije de lucht in ging?


Maar trek deze discussie maar het andere kant op, zo kan ik het natuurlijk ook: Namelijk Armenie heeft genocide gepleegt op TUrken...

En dit is het echte waarheid, nogmaal ik EIS namens mijn volk EXCUSES van die laffe Armenen en ze mogen ook wel wat geld geven als boete...

Jij hebt helemaal niks te "eisen" en al helemaal niet namens 'jouw' volk. Daarvoor mis je ten ene male alle morele standing. Mensen uit die regio die wel respectvol met elkaar omgaan zijn al zo veel verder dan jij en mensen als jij. Volgens mij wordt je verteerd door verlangen naar Bloed en Bodem of zo. Prima, maar doe dat dan even op de Mokerhei of in de buurt van een plaggenhut, want daar kun je weinig kwaad. Teksten als de jouwe zijn de vonken die dat kruidvat helemaal niet nodig heeft en alleen tot nieuwe slachtoffers zal leiden. Respect en erkenning krijg je door het te verdienen. Jouw EISen verdienen alleen minachting, maar gelukkig zijn er genoeg Turken die wel respect verdienen.

TonH
14-04-06, 01:52
Geplaatst door SabanRamazan
Gegroet mensen,

Naar aanleiding van een aantal reacties, die een buitengewoon laag niveau hebben (voor het gemak noem ik ze hierna "Telegraaf-reacties"), voelde ik mij geroepen om te reageren.

Er wordt Turkije verweten een genocide te hebben gepleegd op het Armeense volk. Ik wil u vragen hoeveel objectieve boeken u over dit onderwerp hebt gelezen? Met aan zekerheid-grenzende-waarschijlijkheid kan ik zeggen dat uw antwoord "nul" zal zijn. Desondanks verwijt u de Turken een genocide te hebben gepleegd. Dit is niet redelijk en getuigt van een zeer lage intelligentie.

Weet u uberhaupt wat genocide betekent? Gezien u verwijten aan het adres van de Turkse staat vrees ik dat u antwoord "nee" zal zijn.

Wat is genocide dan? In verschillende multilaterale verdragen is genocide gedefinieerd als: "het opzettelijk uitroeien van een geheel ras/volk".

Heeft Turkije, althans het Osmaanse Rijk, opzettelijk het Armeense ras willen uitroeien? Alle historici in de werereld, op een aantal gehersenspoelde Armeense historici met een minderwaardigheidscomplex na, zijn het erover eens dat dit niet het geval is.

Immers de Armeniers die niet in het Oosten van Turkije woonden werden met rust gelaten. Enkel de Armeniers die in het Oosten woonden en hadden samengewerkt met de Russisiche vijand zijn in veldslagen met het turkse leger omgekomen. Dit erkent de republiek Turkije ook, er zijn doden ggevallen, maar er is geen sprake geweest van een genocide. Want er is geen enkel bewijs aanwezig dat er een vooropgezet plan is geweest om de Armenen uit te roeien.

Door wie is deze fabel dan in het leven geroepen? Door Europese landen. Als u mij dan ook vraagt om het karakter van Europeanen, in het bijzonder Nederlanders, te kwalificeren dan volstaat 1 woord. Namelijk: hypocriet.

Om hun eigen oorlogsverleden te verdoezelen wordt telkens met de beschuldigende vinger naar andere volken gewezen.

Nederland heeft op de dag van vandaag nog steeds geen excuses aangeboden aan Suriname, Indonesie en de andere voormalige kolonien voor het feit dat Nederland eeuwen lang hun natuurlijke rijkdommen hebben gestolen.

Ik hoop dat mijn bericht een verhelderend effect heeft en de stroom "Telegraaf-reacties" op Maroc.nl vermindert.

Selaam

Je stuk klinkt heel redelijk. De term "genocide" wordt veel te gemakkelijk gebruikt. Maar waarom dan toch weer van die geniepige onwaarheden en denigrerende opmerkingen er tussen gestopt? Het maakt het zo moeilijk om de rest dan serieus te nemen. Zoals dat er in West-Turkiije geen vinger naar Armenen werd uitgestoken? Turkse Orthodoxe Christenen konden inderdaad heel lang redelijk ongestoord doorleven, maar de Armeniër werden toch al verdraaid snel weggemarcheerd.
En, klein puntje natuurlijk maar toch, historici zijn het er helemaal niet massaal over eens wat er 100 jaar geleden in die regio gebeurd is. Wat er in de schoolgeschiedenisboekjes staat in veel landen is telkens maar één kant van het verhaal. En elk van die kanten wordt door bepaalde groepen historici gesteund.

tr_imparator
14-04-06, 01:54
Geplaatst door naam
Je kunt ook de Bulgaren vragen wat ze over de Turken denken.
Da's niet veel goeds.

:jammer:


Je kan iedereen vragen wat ze over Turken denken. Behalve Turken zelf, is dat niet veel goeds. En dit is geen onterechte generalisatie.

tr_imparator
14-04-06, 02:00
Geplaatst door TonH

Hoe lang is het geleden dat er een synagoge in Turkije de lucht in ging?



Wanneer wordt er een moskee gebouwd in Athene? 2010?

:verrassin

TonH
14-04-06, 02:12
Geplaatst door tr_imparator
Wanneer wordt er een moskee gebouwd in Athene? 2010?

:verrassin

Men had al kunnen starten wanneer niet alle partijen, dus inclusief de moslims, de locatie bij het vliegveld niet afgewezen hadden. Nu is men bezig om de oude moskee aan de voet van de Acropolis weer z'n originele bestemming te geven. Zou mooi zijn wanneer dat door gaat.
Verder kan ik me niet herinneren dat er de laatste jaren in Athene gebedshuizen, legaal of illegaal, purpose build of huiskamerversie, door wie dan ook de lucht in is gejaagd.

gh.wille
14-04-06, 14:12
Geplaatst door TonH
De Turkocratia heeft zeker niet alleen ellende gebracht in de regio en dat moet zeker vermeld worden. Maar zoals in alle grote rijken is er ook veel rottigheid geweest en wanneer je dat onder het tapijt blijft vegen bezoedel JIJ het verleden van Turkije.



Hoe lang is het geleden dat er een synagoge in Turkije de lucht in ging?



Jij hebt helemaal niks te "eisen" en al helemaal niet namens 'jouw' volk. Daarvoor mis je ten ene male alle morele standing. Mensen uit die regio die wel respectvol met elkaar omgaan zijn al zo veel verder dan jij en mensen als jij. Volgens mij wordt je verteerd door verlangen naar Bloed en Bodem of zo. Prima, maar doe dat dan even op de Mokerhei of in de buurt van een plaggenhut, want daar kun je weinig kwaad. Teksten als de jouwe zijn de vonken die dat kruidvat helemaal niet nodig heeft en alleen tot nieuwe slachtoffers zal leiden. Respect en erkenning krijg je door het te verdienen. Jouw EISen verdienen alleen minachting, maar gelukkig zijn er genoeg Turken die wel respect verdienen.

Ik denk dat wij het in grote trekken met elkaar eens zijn ,je kunt de geschiedenis niet wijzigen ,evenmin honderd jaar na dato nakomelingen ter verantwoording roepen (dat geld voor beide partijen )!
Waar ik me hoofdzakelijk min of meer zorgen om maak is het ingekankerde fanatischme dat sommige uitstralen en net zo als jij zegt :
vormen zij de vonken die het kruidvat evt kan doen ontploffen .
En valse beschuldigingen (hoofdzakelijk gedaan door onkunde ) over en weer laaien alleen het vuurtje weer op wat eigenlijk allang gedooft had moeten zijn.Erover discusseren is goed maar over ruzieen heeft geen zin zoals ik al gezegd heb ,gedaane zaken nemen geen keer , de geschiedenis in onafwendbaar .

P.S ik denk dat Turkish-boy niet eens weet wat zijn ''Krijgshaftige afdruk " voorsteld laat staan dat hij weet wie dat is !

Turkish_boy
14-04-06, 16:59
Geplaatst door TonH
Je stuk klinkt heel redelijk. De term "genocide" wordt veel te gemakkelijk gebruikt. Maar waarom dan toch weer van die geniepige onwaarheden en denigrerende opmerkingen er tussen gestopt? Het maakt het zo moeilijk om de rest dan serieus te nemen. Zoals dat er in West-Turkiije geen vinger naar Armenen werd uitgestoken? Turkse Orthodoxe Christenen konden inderdaad heel lang redelijk ongestoord doorleven, maar de Armeniër werden toch al verdraaid snel weggemarcheerd.
En, klein puntje natuurlijk maar toch, historici zijn het er helemaal niet massaal over eens wat er 100 jaar geleden in die regio gebeurd is. Wat er in de schoolgeschiedenisboekjes staat in veel landen is telkens maar één kant van het verhaal. En elk van die kanten wordt door bepaalde groepen historici gesteund.


Niemand heeft redelijk gerearageerd op mijn tekst, ik doe het dus op deze manier... iedereen die TUrkije uitmaakt voor massamoordenaar en genocide pleger bezit een halve hersencel.. ze kunnen namelijk niet denken, ze zijn een beetje of helemaal dom met een IQ van een achterlijke aap...


Ons verhaal wordt in Nederland niet gelooft? waarom? Omdat mensen in Nederland super hypocriet zijn, zonder een onderzoek nemen ze alles over wat de Armenen zeggen, dat pik ik niet meer... ik voer al paar jaar discussies over dit onderwerp en het komt mijn STROT uit.. ik ben het met 1 woord BEU...

Mensen die denken veel te weten over wapenarsenaal van het oude Ottomaanse leger, moeten hun mond houden, deze kanonnen hebben vaak het overwinning gebracht en ik ben TROTS op mijn voorouders..

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c6/Gentile_Bellini_003.jpg/180px-Gentile_Bellini_003.jpg
Fatih Sultan Mehmet han, veroveraar van Istanbul.

Fatih Sultan Mehmed II (30 maart 1432 - 3 mei 1481) was sultan van het Ottomaanse Rijk van 1444 tot 1446 en van 1451 tot 1481. Hij veroverde in 1453 Constantinopel.

De verovering van Constantinopel door de sultan heeft geleid tot de definitieve val van het Byzantijnse Rijk. Hierna was het Ottomaanse Rijk onder leiding van de Sultans het belangrijkste rijk in Klein-Azië. Onder zijn leiding werden Oosters-orthodoxe kerken omgebouwd tot moskeeen, waaronder de Aya Sofia, maar de Oosters-orthodoxe Kerk en haar volgelingen behielden haar zelfstandigheid.

Hij liet in 1470 het Topkapipaleis voor zichzelf bouwen. Een brug over de Bosporus is naar hem vernoemd.


http://www.bilimarastirmavakfi.org/Turkiye_ve_Balkanlar/res/balkan-8.jpg


Het verovering van Istanbul is door onze geliefde profeet Hz. Mohhamed voorspeld in een van zijn hadiths..


"Elbet COnstantin birgun feth olacaktir, orayi feth eden kummandan ne guzel kumandandir, onun askerleri ne guzel asker.."


(ik mis het taalvaardigheid om het te vertalen)


Fatih Sultan kwam toen hij 12 jaar was aan het macht, zijn vader heeft toen afstand gedaan van de troon, en toen vertrok hij..

Toen FAtih aan de macht kwam zagen de buurlanden dit als een positief teken, er was immers iemand aan de leiding die het leger niet kon besturen omdat hij nog maar een kind was..

Hij stuurde zijn vader daarop een brief:

Daarin schreef hij:

Als ik sultan ben beveel ik je om terug te komen en aan het hoofd te komen van onze legers..

ALs jij nog sultan bent kom dan snel terug om aan het hoofd te komen van je leger...

----------

Nog 12 jaar en hij barst van inteligentie, hij kende Arabisch, Ottomaans(mix van Turks en Marokaans) Frans en Engels...

xslaniet
14-04-06, 18:49
Geplaatst door Turkish_boy
iedereen die TUrkije uitmaakt voor massamoordenaar en genocide pleger bezit een halve hersencel.. ze kunnen namelijk niet denken, ze zijn een beetje of helemaal dom met een IQ van een achterlijke aap...



Waar heb je de titel van het topic vandaan?
Volgens mij moet jij hulp zoeken,zo snel mogelijk :giechel:

gh.wille
14-04-06, 19:25
Geplaatst door xslaniet
Waar heb je de titel van het topic vandaan?
Volgens mij moet jij hulp zoeken,zo snel mogelijk :giechel:

Nou in iedergeval moet Turkisch-boy eens goed de geschiedenis van "zijn" land eens goed gaan bestuderen hij geeft het zelf al min of meer aan , dat het veroverd (geroofd ) is op de Byzantijnen het een en ander ging natuurlijk heel (vriendelijk in z,n werk ) en duizenden onschuldigen burgers werden ONNODIG gemarteld en vermoord ,dan hebben we het nog niet over het Afschuwlijke lot wat de vele meestal nog PIEPJONGE EN VAAK NOG MINDERJARIGE MEISJES moesten ondergaan !
Niet waar ??Turks jochie !
kom maar op !
Ik ''slacht je af "op papier en heb er absoluut geen geweld voor nodig !

Turkish_boy
14-04-06, 20:20
Geplaatst door gh.wille
Nou in iedergeval moet Turkisch-boy eens goed de geschiedenis van "zijn" land eens goed gaan bestuderen hij geeft het zelf al min of meer aan , dat het veroverd (geroofd ) is op de Byzantijnen het een en ander ging natuurlijk heel (vriendelijk in z,n werk ) en duizenden onschuldigen burgers werden ONNODIG gemarteld en vermoord ,dan hebben we het nog niet over het Afschuwlijke lot wat de vele meestal nog PIEPJONGE EN VAAK NOG MINDERJARIGE MEISJES moesten ondergaan !
Niet waar ??Turks jochie !
kom maar op !
Ik ''slacht je af "op papier en heb er absoluut geen geweld voor nodig !

Ik heb mijn lands geschiedenis niet bestudeert volgens Europeese bronnen, die net zoals alijd hypcriet zijn..

Ik bestudeer dingen vanuit Turkse bronnen, ik bestudeer niet alleen maar hoor ook verhalen aan van mijn ouderen die het wel bestudeert hebben. In Turkije staat hystorie hoog in aanzien, het is een heel belangrijk vak op school.

Verklaar je nader, wat moeten piepjonge en minderjarige meisjes in Turkije doen? Welke burgers zijn gemarteldt en vermoord? Spreek me niet aan met jochie, het enigste puberale mayonaise-puber ben jij hier.

Jij kunt nog geen duif slachten laat staan mij, en nog wel op papier, HAH laat me niet lachen en kom maar op met je argumenten i.p.v je kipachtige gekakel...

Jij zij dat ik niet eens wist waarover mijn plaatje ging, je had het in een andere topic gerefereert met het Ottomaanse belegering van Oostenrijk-Wenen...

Wie slacht wie af?

Turkish_boy
14-04-06, 20:23
Geplaatst door xslaniet
Waar heb je de titel van het topic vandaan?
Volgens mij moet jij hulp zoeken,zo snel mogelijk :giechel:

Het titel van deze topic is niet van mij, dus ben ik ook niet het gene met halve hersencel, maar dat ben jij, jij kunt niet eens lezen wie het topic heeft geopent en zegt dat ik het heb geopent.

Zoek jij maar hulp bij je leider APO die in Imrali zit opgesloten.

xslaniet
15-04-06, 00:24
Geplaatst door Turkish_boy
Het titel van deze topic is niet van mij, dus ben ik ook niet het gene met halve hersencel, maar dat ben jij, jij kunt niet eens lezen wie het topic heeft geopent en zegt dat ik het heb geopent.

Zoek jij maar hulp bij je leider APO die in Imrali zit opgesloten. Nah foutje,maar dat maakt niet uit de één kan niet lesen en de ander kan nichts sgrijven.

TonH
15-04-06, 00:42
Geplaatst door Turkish_boy
Niemand heeft redelijk gerearageerd op mijn tekst, ik doe het dus op deze manier... iedereen die TUrkije uitmaakt voor massamoordenaar en genocide pleger bezit een halve hersencel.. ze kunnen namelijk niet denken, ze zijn een beetje of helemaal dom met een IQ van een achterlijke aap...


Ons verhaal wordt in Nederland niet gelooft? waarom? Omdat mensen in Nederland super hypocriet zijn, zonder een onderzoek nemen ze alles over wat de Armenen zeggen, dat pik ik niet meer... ik voer al paar jaar discussies over dit onderwerp en het komt mijn STROT uit.. ik ben het met 1 woord BEU...

Mensen die denken veel te weten over wapenarsenaal van het oude Ottomaanse leger, moeten hun mond houden, deze kanonnen hebben vaak het overwinning gebracht en ik ben TROTS op mijn voorouders..


Nog één keer dan: "Massamoord" staat er boven dit topic. Alle volkeren in en rond dat gebied hebben minstens enkele honderdduizenden over de kling gejaagd in de afgelopen eeuwen. In alle vormen en van alle volkeren cq bevolkingsgroepen. Wanneer we nu eens van DAT uitgangspunt dit soort discussies in zouden gaan, dan kwamen we misschien nog eens ergens.

Daar hoort dus OOK Turkije en haar voorgangster bij. Dat ontkennen is onzinnig en schadelijk voor Turkije.

Klein voorbeeldje: In 1922 her/verovererd Turkije Smyrna/Izmir. Daarbij worden tussen de 2 en 100duizend mensen afgeslacht. Maakt het uit of het 2000 of 100.000 zijn die omgekomen is? Zeker wel, maar in beide gevallen is het massamoord. Dat dit een direct gevolg was van de verbrande aarde taktiek van de terugtrekkende Grieken, die daarbij ook talloze moorden, verkrachtingen en alles wat God verbood pleegden, doet daar niet aan af. Het is en blijft massamoord.

In jou ogen maakt deze bewering van mij een achtelijke aap... Wanneer je voor me zou staan zou ik je een draai om je oren gegeven hebben. Wanneer je ECHT trots op je voorouders zou zijn zou je hun fouten ook erkennen. Het is namelijk de keerzijde van dezelfde medaille. 1,5 Millioen Griekse Turken die daarna uit Klein Azië moesten vertrekken en 400.000 Turken die uit Griekenland moesten... Wat voor een leed en ellende die nog steeds aan beide kanten op individueel niveau gevoeld wordt. Omdat de ene groep groter was dan de ander is het leed van die grootste groep niet dieper. En geen van de groepen zou zich moeten beroepen op een 'rechtvaardigheid' of een 'hogere waarheid'. En toch gebeurd dat nog steeds. En dit is dan nog alleen tussen Griekenland en Turkije. Voeg daarbij de Albanezen, Bulgaren, Armenen, Koerden, etc. Allemaal hebben ze elkaar lopen afslachten in de geschiedenis. En onder al die volkeren roepen tot op de dag van vandaag mensen om wraak en herhaling terwijl ze tegelijkertijd diep verontwaardigd zijn over de beschuldigingen aan hun adres.

Massamoord is een universeel onderdeel van de geschiedenis van ALLE volkeren op de Balken, rond de Zwarte Zee, het huidige Turkije en Griekenland.

gh.wille
15-04-06, 03:06
Geplaatst door Turkish_boy
Ik heb mijn lands geschiedenis niet bestudeert volgens Europeese bronnen, die net zoals alijd hypcriet zijn..

Ik bestudeer dingen vanuit Turkse bronnen, ik bestudeer niet alleen maar hoor ook verhalen aan van mijn ouderen die het wel bestudeert hebben. In Turkije staat hystorie hoog in aanzien, het is een heel belangrijk vak op school.

Verklaar je nader, wat moeten piepjonge en minderjarige meisjes in Turkije doen? Welke burgers zijn gemarteldt en vermoord? Spreek me niet aan met jochie, het enigste puberale mayonaise-puber ben jij hier.

Jij kunt nog geen duif slachten laat staan mij, en nog wel op papier, HAH laat me niet lachen en kom maar op met je argumenten i.p.v je kipachtige gekakel...

Jij zij dat ik niet eens wist waarover mijn plaatje ging, je had het in een andere topic gerefereert met het Ottomaanse belegering van Oostenrijk-Wenen...

Wie slacht wie af?

Hier komt vast je eerste verdraaiing en leugen !

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=176253&s=&perpage=15&pagenumber=11&display=show

Vervolg kan indien je een nog grotere afgang wenst !

gh.wille
15-04-06, 03:12
Geplaatst door gh.wille
Hier komt vast je eerste verdraaiing en leugen !

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=176253&s=&perpage=15&pagenumber=11&display=show

Vervolg kan indien je een nog grotere afgang wenst !

Hier komt nog wat kleutertje en maar blijven brallen ( je lijkt de minister van voorlichting van Saddam wel )!
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=176253&perpage=15&display=show&pagenumber=12

Vast veel plezier :D

gh.wille
15-04-06, 03:21
Geplaatst door gh.wille
Hier komt nog wat kleutertje en maar blijven brallen ( je lijkt de minister van voorlichting van Saddam wel )!
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=176253&perpage=15&display=show&pagenumber=12

Vast veel plezier :D

Hier komt nog een koekje van eigen deeg (waar het gebakkken is kun je uit het onderstaande lezen ).

Nogmaals veel plezier en ech ahum ; wel eens van het spelletje "mens erger je niet gehoord " ga daar maar vast mee oefenen dat doen alle kinderdjes om te leren later in de toekomst tegen hun ongelijk en verlies te kunnen !
:D :zwaai:

gh.wille
15-04-06, 03:27
Geplaatst door Turkish_boy
Ik heb mijn lands geschiedenis niet bestudeert volgens Europeese bronnen, die net zoals alijd hypcriet zijn..

Ik bestudeer dingen vanuit Turkse bronnen, ik bestudeer niet alleen maar hoor ook verhalen aan van mijn ouderen die het wel bestudeert hebben. In Turkije staat hystorie hoog in aanzien, het is een heel belangrijk vak op school.

Verklaar je nader, wat moeten piepjonge en minderjarige meisjes in Turkije doen? Welke burgers zijn gemarteldt en vermoord? Spreek me niet aan met jochie, het enigste puberale mayonaise-puber ben jij hier.

Jij kunt nog geen duif slachten laat staan mij, en nog wel op papier, HAH laat me niet lachen en kom maar op met je argumenten i.p.v je kipachtige gekakel...

Jij zij dat ik niet eens wist waarover mijn plaatje ging, je had het in een andere topic gerefereert met het Ottomaanse belegering van Oostenrijk-Wenen...

Wie slacht wie af?

Ken je deze nog ????
Je hebt gelijk hoor wat ben je toch zielig , kon het WESTEN er wat aan doen ,toen Sultan ''ABDOEL de VERDOEMDE " zo als zijn eigen onderdanen hem noemden .Deze op een na laatste despoot die Honderden zo niet Duizenden mensen heeft vermoord , die zich te pletter neukte op jonge geroofde blonde WESTERSE meisjes (hoe jonger hoe beter ) die heel TURKIJE te schande maakte ,zo erg dat zelfs zijn eigen zwager MACHMOED DAMART hem verliet ,en met zijn twee zoons naar PARIJS vluchtte , en vandaar uit zich aansloot bij de JONGE-TURKEN in ballingsschap !

ABDOEL -HAMID werd door zijn eigen onderdrukte volk uit EINDELIJK AFGEZET ,dit betekende het einde van het OSMAANSE rijk !
Op de 4e JUNI 1908 WERD er nog gefeest en gedanst het volk wist niet beter of de Sultan was nooit op dehoogte gebracht van de deportaaties en massa moorden.
Het definitieve einde begon op 13 APRIL 1909 en op 23 APRIL 1909 viel het doek !
De sultan Abdoel -Hamid had nog geluk dat hij zei :dit is Kismed , ik ben onschuldig ,Zal mijn leven gespaard blijven ?
En zo geschiedde !

Wat toen plaats vond werd nog jaren later over gesproken !
Het straatarme volk wat geen notie had van de pracht en praal *,
kreeg en bonte voorstelling van zijn uittocht . DE reden dat hij gespaart werd lag voor de hand GELD, GELD en nog eens GELD .
Daardoor werd hij ondergebracht in een klein paleisje tot zijn eigen stomme verbazing kreeg hij daar zelfs nog alles wat z,n hartje begeerde zelfs zijn PIEP JONGE concubines .

* Hij had voor MILJARDEN gstolen en gejat van de duurste edelsten tot goud ,parels enz enz ELF ZAKKEN MET PUURGOUD ,dozen vol edelstenen,maar het belangrijkste was zijn opschrijfboekje waarin hij zelf alles had genoteerd ,geld uit de onteigeningen van de Olievelden in MESOPOTAMIE,dat had hij belegd in Duitsland EN BOVENDIEN ZAT HIJ MET POEN IN in de oliehandel van .....AMERIKA !
Nog meer word vervolgd .

:zwaai:










Wijzig Sig | Meld dit bericht bij Beheer aan | IP: Gelogd | [ Bekijk waarschuwingen gebruiker ]

13-03-2006 22:54

gh.wille
15-04-06, 03:32
Geplaatst door gh.wille
Ken je deze nog ????
Je hebt gelijk hoor wat ben je toch zielig , kon het WESTEN er wat aan doen ,toen Sultan ''ABDOEL de VERDOEMDE " zo als zijn eigen onderdanen hem noemden .Deze op een na laatste despoot die Honderden zo niet Duizenden mensen heeft vermoord , die zich te pletter neukte op jonge geroofde blonde WESTERSE meisjes (hoe jonger hoe beter ) die heel TURKIJE te schande maakte ,zo erg dat zelfs zijn eigen zwager MACHMOED DAMART hem verliet ,en met zijn twee zoons naar PARIJS vluchtte , en vandaar uit zich aansloot bij de JONGE-TURKEN in ballingsschap !

ABDOEL -HAMID werd door zijn eigen onderdrukte volk uit EINDELIJK AFGEZET ,dit betekende het einde van het OSMAANSE rijk !
Op de 4e JUNI 1908 WERD er nog gefeest en gedanst het volk wist niet beter of de Sultan was nooit op dehoogte gebracht van de deportaaties en massa moorden.
Het definitieve einde begon op 13 APRIL 1909 en op 23 APRIL 1909 viel het doek !
De sultan Abdoel -Hamid had nog geluk dat hij zei :dit is Kismed , ik ben onschuldig ,Zal mijn leven gespaard blijven ?
En zo geschiedde !

Wat toen plaats vond werd nog jaren later over gesproken !


Het straatarme volk wat geen notie had van de pracht en praal *,
kreeg en bonte voorstelling van zijn uittocht . DE reden dat hij gespaart werd lag voor de hand GELD, GELD en nog eens GELD .
Daardoor werd hij ondergebracht in een klein paleisje tot zijn eigen stomme verbazing kreeg hij daar zelfs nog alles wat z,n hartje begeerde zelfs zijn PIEP JONGE concubines .

* Hij had voor MILJARDEN gstolen en gejat van de duurste edelsten tot goud ,parels enz enz ELF ZAKKEN MET PUURGOUD ,dozen vol edelstenen,maar het belangrijkste was zijn opschrijfboekje waarin hij zelf alles had genoteerd ,geld uit de onteigeningen van de Olievelden in MESOPOTAMIE,dat had hij belegd in Duitsland EN BOVENDIEN ZAT HIJ MET POEN IN in de oliehandel van .....AMERIKA !
Nog meer word vervolgd .

:zwaai:

en hier is nog wat:
Als extra opfrissertje geef ik je een klein stukje geschiedenis weer van het land waarvan jij claimt AFKOMSTIG te zijn of althans jou roots liggen .

Medio de 16 e eeuw stond het Osmaanse rijk op het toppunt van zijn roem.Het strekte zich uit van de poorten van Wenen (net niet er in ) tot Jemen en ADEN van Perzie tot Oran ! DAT was toen Sulten Soliman over zes van de zeven wereld wonderen regeeerde !
In niets waar ook ter wereld was er maar iets dat te vergelijken was met de schoonheid van Constantinopel ,met de HAGIA SOFIA als prachtig middelpunt .
Aan de Zee van MARMORA lag nog een stad; in een stad De GOUDEN HOORN. Een (STAD) van ong 5500 inwoners .Van deze aparte wereld hadden de gewone burgers geen idee hoe het daar aan toe ging , deONGELOOFLIJKE rijkdom en dat alles draaide maar om een persoon de SULTAN !
Er waren ongetwijfeld enkele goede Sultans , die op hun manier vele verbeteringen hebben gebracht ,maar boven alles stonden de DESPOTEN en Tirannen , die in ongelooflijke weelde leefden met ook de uitzonderlijke uitspattingen die daarbij hoorden *

Voorbeelden ten over ! * en kan je op dit gebied nog een lekker poepje laten ruiken ,indien je er prijs op steld .
Maar laat geen kinderen of jeugdigen dat dan lezen !
Want sommige details zijn zo gruwelijk en zo onmenselijk dat je het niet voor mogelijk houd dat zo iets WAAR gebeurd is ,deze op ooggetuigen gebaseerde verslagen ,die overgebracht zijn in het geheim *MAAR OOK TEKENINGEN VAN ONGEKENDE SCHOONHEID .
Hoe de mensen toen al in de mijoenen stad CONSTANTINOBEL ( het huidige ISTAMBOEL leefden .

evt bronnen van herkomst kan ik je ook nog geven









Wijzig Sig | Meld dit bericht bij Beheer aan | IP: Gelogd | [ Bekijk waarschuwingen gebruiker ]

13-03-2006 22:54

gh.wille
15-04-06, 04:17
Geplaatst door gh.wille


hier bij vast enkele al eerder genoemde bronnen ,verder kun je ook nog terecht in de archieven van de Republiek van TURKIJE ,welke zijn gevestigd in Ankara en Istamboel ,maar ja die zullen deze anecdote,s wel verzonnen hebben ,in dat geval geef je toe dat alles wat de geschiedenis op een GROVE LEUGEN BERUSTen dat JIJ alleen natuurlijk het beter weet als de schrift geleerden en geschiedkundigen uit het land dat TURKIJE heet .

Nogmaals :jeweetog: alles beter :hihi:

Hier volgt een lijstje met namen dan kun je zelf ook ff de moeite nemen om iets van je eigen land van herkomst te leren !
Deze boeken en geschriften zijn met elkaar vergeleken en overlappen elkaar met zulke details dat er aan de WAARHEID niet getwijfeld kan worden .

Hierbij slechts een willekeurige greep uit enkele boeken .
Osman BEY , la Turquie sous AbdoelAziz (1868)
Mundy -Peter The travels in Asia 1608 -1676.
Kemal Ismail -Bey , memories 1926
Rycaut SIR Paul afgezant v/d Engelse Koning ;History of the Turkes 1699.
Sir James Porter two parts of The Turkey history and progres 1854
Postel QUILLAUME deLA REPUBLIQUE TURKE 1560
Ibrahim Pasja , pers. 1911
Busbecq Ogier GHISELIN turkisch Letters VERTALINGEN div GESCHRIFTEN EN BRIEVEN .
Consul,S Daughter and Wife The people of Turkey. 1872-1887.*
De lijst bevat nog ongeveer 70 boeken en naslagwerken althans wat ik heb kunnen vinden !
HET WAS ZOMAAR EEN WILLEKEURIGE GREEP!

* Deze beide dames hebben het leven weergegeven zoals het ging in die tijd als vrouw waren ze beperkt ,maar ze hadden een voordeel ZE HADDEN KONTAKT MET DE ODALISKEN .
En verwacht nu geen pikante details want dat kon niet ,hoewel ze er heus wel een paar wisten ,maar zelfs als ze die later zouden publiseren in England , dan zou al was het maar een naam noemen ,de DOOD van vele MEISJES kunnen betekend hebben.
Er zijn bewijzen ten over dat deze vaak nog KINDEREN zijnde concubines voor het minste of geringste .....ja juist VERZOPEN werden als katten , dat was nog een milde (straf ) de KISLAR AGA (Hoofd Eneug en BEUL ) , waarvan sommigen eigenhandig de meisjes wurgden ,of door ze onder te dompelen en af en toe de naar adem happende Kinderen een zo lang mogelijke doodstrijd lieten ondergaan.

gh.wille
15-04-06, 15:33
Dag TURKISCH -boy
Zo te zien loopt deze topic dood , het beste bewijs dat degene die het hardste heeft gebralt en dagelijks met zijn plaatje van de ROOFZUCHTIGE en plunderende SULTANS , die dat kanon natuurlijk alleen maar meesleepten om bloemkolen en ander voedsel af te schieten naaar de ''arme bevolking" aan de overkant van de rivier of was het soms als speeltje bedoeld van de dappere sultan om daar mee af en toe een weerloos slachtoffer in te stoppen en letterlijk als kannonen voer te gebruiken ??
Sommige waren er geil genoeg voor ,en als je denkt dat het niet waar is ,wil ik best nog wel ff in de "GESCHIEDENIS van het OTTOMAANSE rijk duiken.
p.s kan je zelf ook doen ,leuk jochie !!!!! :wink:

Turkish_boy
16-04-06, 00:10
Nee mannatje, het regel is niet: Wie het hardst schreeuwt heeft gelijk..

Ik ga niet eens in op jouw, zonde voor mijn tijd..

Get a life...
Ga naar de hoeren ofzo, kun je wat stoom afblazen..

MUHAHAHA

gh.wille
16-04-06, 00:34
Geplaatst door Turkish_boy
Nee mannatje, het regel is niet: Wie het hardst schreeuwt heeft gelijk..

Ik ga niet eens in op jouw, zonde voor mijn tijd..

Get a life...
Ga naar de hoeren ofzo, kun je wat stoom afblazen..

MUHAHAHA

Wat wou je nu weerleggen , kleine idioot het komt uit de boeken en schriften van de geschiedenis van het JOU zo geliefde TURKIJE ! opgeschreven en weergegeven uitgezocht en nageplozen door UNIVERSITAIR geschoolde TURKSE , GELEERDEN EN GESCHIEDKUNDIGEN , daar heb ik deze info vandaan lulletje lampepit !
Of dacht je soms hier uit ons rijksmuseum ??
Nee zak gewoon bij de TURKSE instanties voor geschiedenis kunde !
DE URL,S liegen er niet om , DR REKJEPIK kun je zelf ff je stoom afblazen als weer loopt te kikken op je belachelijke prentje !
Een fatsoenlijk weerwoord heb je niet want dat zou inhouden dat je , de TURKSE musea te schande zet , wat je overigens allang doet .

Turkish_boy
16-04-06, 00:36
Geplaatst door gh.wille
Wat wou je nu weerleggen , kleine idioot het komt uit de boeken en schriften van de geschiedenis van het JOU zo geliefde TURKIJE ! opgeschreven en weergegeven uitgezocht en nageplozen door UNIVERSITAIR geschoolde TURKSE , GELEERDEN EN GESCHIEDKUNDIGEN , daar heb ik deze info vandaan lulletje lampepit !
Of dacht je soms hier uit ons rijksmuseum ??
Nee zak gewoon bij de TURKSE instanties voor geschiedenis kunde !
DE URL,S liegen er niet om , DR REKJEPIK kun je zelf ff je stoom afblazen als weer loopt te kikken op je belachelijke prentje !
Een fatsoenlijk weerwoord heb je niet want dat zou inhouden dat je , de TURKSE musea te schande zet , wat je overigens allang doet .


ADHD pilletje nodig :gniffel:

Tomas
16-04-06, 00:41
Is die film netzo bloederig als de passion of the christ?

mark61
16-04-06, 00:45
Geplaatst door Tomas
Is die film netzo bloederig als de passion of the christ?

Ik geloof het niet. Hij gaat in feite niet zozeer over 1915, als wel over de receptie ervan aan beide zijden. Nog afgezien van het gegeven dat Egoyan zo'n zweverig Canadees geval is.

Voor de Turkse tv zijn de schokkendste scènes er bovendien uitgeknipt.

gh.wille
16-04-06, 00:46
Geplaatst door Turkish_boy
ADHD pilletje nodig :gniffel:

Nee dank je is gevaarlijk met de medicijnen die ik gebruik .
Nog wel ff een leuke anecdote voor jou , dat KANON wat ze mee zeulden was achteraf alleen maar geschikt om indruk te maken .boze tongen beweren dat het kreng meer TURKEN heeft gedood dan de zgn ''vijanden '' lees: onderdrukte bevolking . (de roestbak ) had later nog een zeer geschikt doel nl .....als kookpot !!!
:hihi:

gh.wille
16-04-06, 01:14
Geplaatst door Tomas
Is die film netzo bloederig als de passion of the christ?

Geen idee , heb de film niet gezien ,maar als hij op waarheid beruste feiten gebaseerd is , dan zal wel niet geschikt zijn voor alle leeftijden .

tr_imparator
16-04-06, 01:18
Geplaatst door Turkish_boy
ADHD pilletje nodig :gniffel:


Prednison. :hihi:

gh.wille
16-04-06, 01:25
Geplaatst door tr_imparator
Prednison. :hihi:

Ik bestudeer dingen vanuit Turkse bronnen, ik bestudeer niet alleen maar hoor ook verhalen aan van mijn ouderen die het wel bestudeert hebben. In Turkije staat hystorie hoog in aanzien, het is een heel belangrijk vak op school

Over Prednison gesproken ,hoevel slik je er dagelijks om aan dergelijke ONZIN te komen !
:hardlach:

TonH
16-04-06, 02:47
Geplaatst door gh.wille
Ik bestudeer dingen vanuit Turkse bronnen, ik bestudeer niet alleen maar hoor ook verhalen aan van mijn ouderen die het wel bestudeert hebben. In Turkije staat hystorie hoog in aanzien, het is een heel belangrijk vak op school

Over Prednison gesproken ,hoevel slik je er dagelijks om aan dergelijke ONZIN te komen !
:hardlach:

Nou weet ik dat voor veel Hollanders alle Turken op elkaar lijken, maar dat was een citaat van Turkish_boy en niet van Imp.

gh.wille
16-04-06, 02:59
Geplaatst door TonH
Nou weet ik dat voor veel Hollanders alle Turken op elkaar lijken, maar dat was een citaat van Turkish_boy en niet van Imp.

Mijn oprechte exuses ! aan Imparator !
Ik had het niet gezien en eerlijk gezegd ook niet verwacht , nu zit er wel iets van waarheid in want ik moet helaas medicijnen gebruiken die
misschien nog wel erger zijn als Prednison .
Maar die ga ik nu pas innemen .
TRUSTEN :slapen:

xslaniet
16-04-06, 08:21
Geplaatst door Turkish_boy


Wie slacht wie af? Turken slachten koerden af,onderdrukking ,marteling en stelselmatige vernietiging van koerdische eigendommen,dat is wat die lieve landgenootjes van jou doen.
Het ontkennen daarvan zegt al meer dan genoeg over de geloofwaardigheid van de propaganda op turkse scholen... :boogjes:

Turkish_boy
16-04-06, 14:01
Geplaatst door xslaniet
Turken slachten koerden af,onderdrukking ,marteling en stelselmatige vernietiging van koerdische eigendommen,dat is wat die lieve landgenootjes van jou doen.
Het ontkennen daarvan zegt al meer dan genoeg over de geloofwaardigheid van de propaganda op turkse scholen... :boogjes:

Als ze tuig als jouw aan de galg zouden hangen zou ik met alle plezier het krukje onder je vuile poten vandaan schoppen...

gh.wille
16-04-06, 17:34
Geplaatst door Turkish_boy
Als ze tuig als jouw aan de galg zouden hangen zou ik met alle plezier het krukje onder je vuile poten vandaan schoppen...

Zou maar eens een beetje dimmen LOZERTJE !
Want de poten onder jou stoeltje zijn er door mij al lang afgezaagd , het enige wat je nu kunt dan is net als je groote voorbeelden : LALLEN en BRALLEN en aan de waanzin grenzende scheldkannonade,s en bedreigingen uiten ! En dat alles komt gewoon door ......
Bij gebrek aan fatsoendelijke argumenten ,en bewijzen .
Ik heb nog veel meer voor je in petto halve zool !!!

Dag gillerdje .

p.s vloeken razen en tieren alsmede het bespuwen van jou eigen scherm ,zijn uiteraard bij deze toegestaan !
NOG VEEL PLEZIER
:lole:

xslaniet
16-04-06, 21:14
Geplaatst door Turkish_boy
Als ze tuig als jouw aan de galg zouden hangen zou ik met alle plezier het krukje onder je vuile poten vandaan schoppen... Ik weet niet uit welk bergdorp jij komt ,maar de moderne ophanging komt geen krukje meer aan te pas.

http://www.nationalemediasite.nl/galgje/index.php
Kan je alvast oefenen

gh.wille
16-04-06, 22:34
Geplaatst door xslaniet
Ik weet niet uit welk bergdorp jij komt ,maar de moderne ophanging komt geen krukje meer aan te pas.

http://www.nationalemediasite.nl/galgje/index.php
Kan je alvast oefenen

Ik vind dat je wel een heel erg moeilijk spelletje hebt uitgekozen om te leren , iemand met zijn I.Q zal daar beslist moeite mee hebben !
Ja en chauffeur van een kraan -takelwagen** zit er ook al niet in , blijft er over om de een of ander oude afgesudderde KISLAR-AGA te vinden die hem de fijne (kneepjes *) van het ''vak " bij kan brengen .

*Er zijn bewijzen ten over dat deze vaak nog KINDEREN zijnde concubines voor het minste of geringste .....ja juist VERZOPEN werden als katten , dat was nog een milde (straf ) de KISLAR AGA (Hoofd Eneug en BEUL ) , waarvan sommigen eigenhandig de meisjes wurgden ,of door ze onder te dompelen en af en toe de naar adem happende Kinderen een zo lang mogelijke doodstrijd lieten ondergaan.

** In het moderne en met zijn tijd meegaande IRAN is laatste tijd de zeer populaire manier van vermoordden, ophangen m.b.v een takel -wagen . dit is mede uitgevonden om dat sommige beulen hun schenen nog al eens bezeerden als ze ..mis trapten tegen het krukje(oude methode van verhanging ) , het gejammmer van de auw roepende naar hun schenen grijpende beulen ging de toeschouwers (het VOLK) door merg en been , vandaar dat de ''begripvolle " regering deze ietwat humanere manier van ophangen heeft bedacht !

Turkish_boy
19-04-06, 00:14
Geplaatst door gh.wille
Zou maar eens een beetje dimmen LOZERTJE !
Want de poten onder jou stoeltje zijn er door mij al lang afgezaagd , het enige wat je nu kunt dan is net als je groote voorbeelden : LALLEN en BRALLEN en aan de waanzin grenzende scheldkannonade,s en bedreigingen uiten ! En dat alles komt gewoon door ......
Bij gebrek aan fatsoendelijke argumenten ,en bewijzen .
Ik heb nog veel meer voor je in petto halve zool !!!

Dag gillerdje .

p.s vloeken razen en tieren alsmede het bespuwen van jou eigen scherm ,zijn uiteraard bij deze toegestaan !
NOG VEEL PLEZIER
:lole:

Ik denk toch dat je een beetje moeite hebt met mij, je kunt er niet tegen dat ik je flink uitgelult heb, je kunt niet op mij ingaan daarom denk je dat je hier op forum de man bent, lol je bent niets meer dan een nietsnut die domme lange teksten kan typen, tjah.. typen kan mijn broertje van 6 ook.. maar of het ook inhoud heeft is nog maar de vraag.. LOL..

Turkish_boy
19-04-06, 00:15
Geplaatst door xslaniet
Ik weet niet uit welk bergdorp jij komt ,maar de moderne ophanging komt geen krukje meer aan te pas.

http://www.nationalemediasite.nl/galgje/index.php
Kan je alvast oefenen

http://www.dw-world.de/image/0,,451828_4,00.jpg

gh.wille
19-04-06, 00:33
Geplaatst door Turkish_boy
Ik denk toch dat je een beetje moeite hebt met mij, je kunt er niet tegen dat ik je flink uitgelult heb, je kunt niet op mij ingaan daarom denk je dat je hier op forum de man bent, lol je bent niets meer dan een nietsnut die domme lange teksten kan typen, tjah.. typen kan mijn broertje van 6 ook.. maar of het ook inhoud heeft is nog maar de vraag.. LOL..

TJA.. dat verklaard een hoop als je broertje van 6 kan typen ,blijkbaar heeft hij dus al die onzin uit naam van jou hier uitgekraamd !
Goeie smoes , voortaan wat anders verzinnen .

:D

p.s Heb je geen kinder slot op je p.c ???

:lol:

Turkish_boy
19-04-06, 00:40
Geplaatst door gh.wille
TJA.. dat verklaard een hoop als je broertje van 6 kan typen ,blijkbaar heeft hij dus al die onzin uit naam van jou hier uitgekraamd !
Goeie smoes , voortaan wat anders verzinnen .

:D

p.s Heb je geen kinder slot op je p.c ???

:lol:


Hoeft niet, hij kan goed met mijn pc omgaan zonder te lezen en te kunnen schrijven, wat heb jij een lol als kind van 5 en een IQ van -20...

Aanbod is nog geldig hoor, ADHD pilletje nodig?

gh.wille
19-04-06, 00:48
Geplaatst door Turkish_boy
Hoeft niet, hij kan goed met mijn pc omgaan zonder te lezen en te kunnen schrijven, wat heb jij een lol als kind van 5 en een IQ van -20...

Aanbod is nog geldig hoor, ADHD pilletje nodig?

Hier heb je nog ff een afscheids cadeaut,je !
Verdere discussie overbodig !!

De slag bij de Kahlenberg
Op 12 september 1683 naderde het leger Wenen en koos positie tegenover de Turken die de stad belegerden. Een kleine hussaria eenheid werd vooruit gestuurd om een aanval te doen op de Turkse linies en de mogelijkheid van een grootscheepse aanval te onderzoeken. Het resultaat was hoopgevend en hoewel het al laat in de middag was, besloot Sobieski aan te vallen met alle ruiters die hij ter beschikking had, om te voorkomen dat de Turken kans zouden krijgen om een betere verdediging op te zetten.

Het Christelijke leger vormde een breed front. De zon scheen in de glanzende bepantsering, de duizenden uitrustingsstukken en de talloze juwelen. Sobieski zelf reed vooraan met zijn persoonlijke banier. De Turken waren geschokt. Zelfs de laagste Turkse soldaat had van de overwinningen van Sobieski gehoord, maar iedereen wist dat hij al een oudere man was, met een flink overgewicht en een zwakke gezondheid. Veel Turken zeiden zelfs, dat hij niet meer in staat was om op een paard te klimmen. En daar was hij! In de voorste linies!

"Vivat Sobieski!" brulden de Poolse ridders als uit één mond. Langzaam reed het Christelijke leger voorwaarts, rinkelend metaal, glanzende pantsers. De Turken zagen een lichtflits toen de voorste rijen hun sabel trokken. Plotseling splitste het enorme leger zich op. De Poolse hussaria vielen aan in het centrum en op de rechter vleugel en namen het Turkse kamp in waar zich ook de paleisachtige tenten van Kara Mustafa bevonden. De Oostenrijkers en Duitsers vielen aan de linkerzijde aan en braken eveneens door de Turkse linies heen.

De Ottomanen werden volkomen verrast en verpletterend verslagen. Minstens 10.000 Turken werden gedood. Het aantal slachtoffers onder de Polen, Oostenrijkers en Duitsers werd officieel op enkele honderden gesteld, maar 2.000 is een meer waarschijnlijk aantal. De slag op de Kahlenberg wordt door historici beschouwd als een van de belangrijkste in de wereldgeschiedenis en is zeker het toppunt in Sobieksi’s leven geweest.

Na de slag

sprak iemand lust je nog peultjes ? Goeden Nacht .

:zwaai:

gh.wille
19-04-06, 01:03
Geplaatst door Turkish_boy
Hoeft niet, hij kan goed met mijn pc omgaan zonder te lezen en te kunnen schrijven, wat heb jij een lol als kind van 5 en een IQ van -20...

Aanbod is nog geldig hoor, ADHD pilletje nodig?

Hier de ''UITSMIJTER" !!

De overwinning op de Turken was een keerpunt in de Europese geschiedenis. De oorlog zou nog een paar maanden duren, maar vanaf dat moment waren de Turken op de terugtocht en de Europese vorstenhuizen en burgers haalden opgelucht adem. Kara Mustafa werd teruggeroepen naar Constantinopel, waar hij volgens traditie met een zijden koord werd gewurgd. Zijn hoofd werd afgehakt en op een staak geplaatst.

Zo gingen de TURKEN met hun legeraanvoerders om !

Turkse standaards en andere trofeeën werden naar de paus in Rome gestuurd en de overwinning werd in heel Europa in heilige missen gevierd. In 1690 kreeg een sterrenbeeld de naam "Scutum Sobieskii" (Sobieksi’s Schild), ter herinnering aan de slag.

Nu kan ook nog iedereen zien waar jij je ''plaatje '' vandaan hebt gehaald .
:lol:
dag jochie : ik zal je niet verder voor JOKER zetten zegniets: meer.
:zwaai:
:zwaai: :zwaai:

III
19-04-06, 16:09
Geplaatst door gh.wille
Mijn oprechte exuses ! aan Imparator !
Ik had het niet gezien en eerlijk gezegd ook niet verwacht , nu zit er wel iets van waarheid in want ik moet helaas medicijnen gebruiken die
misschien nog wel erger zijn als Prednison .
Maar die ga ik nu pas innemen .
TRUSTEN :slapen:

Waarvoor verontschuldig jij je?
Had hij zich met jullie discussie niet "bemoeid", dan had je die twee ook niet verward. Zowiezo was het een bijdrage van een complete lowlife.
Veel zei hij niet, dus uitleg behoef ik ook al niet te geven. Hoe ver moet het komen dat we de nietszeggenden op hun woorden gaan pakken?
Betrerschap!

III
19-04-06, 16:14
Geplaatst door Turkish_boy
Als ze tuig als jouw aan de galg zouden hangen zou ik met alle plezier het krukje onder je vuile poten vandaan schoppen...

"Wees welkom vriend Nagib, vriend Nagib!"
"Wie is dat?"
"Dat is Nagib Amhali, die komt hier wonen. Met z'n hele familie!"
"Gezellig!!!"

:wohaa: :fparty: :fplayer:






















:hardlach:

Turkish_boy
19-04-06, 16:41
Geplaatst door gh.wille
Hier de ''UITSMIJTER" !!


Nu kan ook nog iedereen zien waar jij je ''plaatje '' vandaan hebt gehaald .
:lol:
dag jochie : ik zal je niet verder voor JOKER zetten zegniets: meer.
:zwaai:
:zwaai: :zwaai:


Heeft er geen ene flikker mee te maken, het is Fatih Sultan Mehmet Han die Istanbul heeft verovert.. Kun je niet lezen dat heb ik allemaal uitgelegd, verder ben je een miezerige kleine kut mannetje, op straat zou je vast voor mijn gezicht huilen achter je pc ben je natuurlijk de man, maar goed ADHD pilletje nodig? je lacht als een gek namelijk..

xslaniet
19-04-06, 17:41
Geplaatst door Turkish_boy
http://www.dw-world.de/image/0,,451828_4,00.jpg
hangen die goosert...ik hoop het,niet voor hem en z'n familie maar voor de EU landen :D

gh.wille
19-04-06, 23:22
Geplaatst door III
Waarvoor verontschuldig jij je?
Had hij zich met jullie discussie niet "bemoeid", dan had je die twee ook niet verward. Zowiezo was het een bijdrage van een complete lowlife.
Veel zei hij niet, dus uitleg behoef ik ook al niet te geven. Hoe ver moet het komen dat we de nietszeggenden op hun woorden gaan pakken?
Betrerschap!

Bedankt voor je adhe'siebetuiging , maar ik had indd de onjuiste persoon antwoord gegeven , en mijn gevoel voor eerlijkheid gebied me dat dan ook recht te zetten , vandaar .
Want ik heb een hekel aan misverstanden en als het ff kan dan voorkom ik die .
Nogmaals bedankt !

p.s T-Boy heeft blijkbaar nog niet in de gaten dat zijn "medicijn "
eerder geschikt is voor de( ziekte ) waar hij zelf aan lijdt .

gh.wille
19-04-06, 23:32
Geplaatst door Turkish_boy
Heeft er geen ene flikker mee te maken, het is Fatih Sultan Mehmet Han die Istanbul heeft verovert.. Kun je niet lezen dat heb ik allemaal uitgelegd, verder ben je een miezerige kleine kut mannetje, op straat zou je vast voor mijn gezicht huilen achter je pc ben je natuurlijk de man, maar goed ADHD pilletje nodig? je lacht als een gek namelijk..

:p

Turkish_boy
20-04-06, 00:08
Geplaatst door gh.wille
:p

:koppel:

gh.wille
20-04-06, 00:11
Geplaatst door Turkish_boy
Heeft er geen ene flikker mee te maken, het is Fatih Sultan Mehmet Han die Istanbul heeft verovert.. Kun je niet lezen dat heb ik allemaal uitgelegd, verder ben je een miezerige kleine kut mannetje, op straat zou je vast voor mijn gezicht huilen achter je pc ben je natuurlijk de man, maar goed ADHD pilletje nodig? je lacht als een gek namelijk..

Je ingeboren onbeschoftheid is je aangeboren !
En je teren op ''vergane glorie '' waar je overigens helemaal niet trots op hoeft te zijn !

In 1453 viel Constantinopel in handen van de Turken; de Balkanlanden waren toen al grotendeels in hun handen. Ook Griekenland lag toen open voor hun VEROVERINGSZUCHT !!!!


De TURKSE agressors in die tijd stonden bekend om hun ONMENSELIJKE wreedheden !
LEES EN LEER zelf maar ff ken je geschiedenis jochie!
hierbij vergeleken waren de Hollanders lieverdjes.

VEEL plezier .

De Turkse overheersing was een rem op de economische ontwikkeling, de mensen - arm en onontwikkeld - werden afgeperst, ze moesten dwangarbeid verrichten, en kinderen werden ontvoerd *om tot soldaten van de sultan te worden opgeleid. Vaak werden ze ingelijfd bij het Osmaanse elitekorps van de Janitsaren. Dit gebeurde trouwens niet alleen bij de Grieken maar ook bij de andere volkeren van de door de Turken onderworpen Balkan. De Griekse boeren schraapten zich een karig loon bij elkaar om de door de Turken vereiste belastingen op te hoesten, de Kleften stalen van om het even wie! Toch waren er ook dorpen en steden met een behoorlijke welvaart: door de verkoop van eikels en varkens, hout en leer, door het weven van wol en het spinnen van zijde en soms ook door de landbouw.

*

Niet te vergeten ook de jonge meisjes !!

Je ''Prins op het WITTE PAARD " had zoals vele van zijn opvolgers een ziekelijke voorkeur voor kleine meisjes , die uiteraard nog maagd waren ! En echt niet om ''GALGJE '' mee te spelen dat mocht de KISLAR AGA doen (als je begrijpt wat ik bedoel ).

Indien wenselijk ...........
Word vervolgd !

gh.wille
20-04-06, 01:09
Geplaatst door Turkish_boy
Heeft er geen ene flikker mee te maken, het is Fatih Sultan Mehmet Han die Istanbul heeft verovert.. Kun je niet lezen dat heb ik allemaal uitgelegd, verder ben je een miezerige kleine kut mannetje, op straat zou je vast voor mijn gezicht* huilen achter je pc ben je natuurlijk de man, maar goed ADHD pilletje nodig? je lacht als een gek namelijk..

Nadat ik het bovenstaande nog ff goed na las zag ik het pas !

* Sorry hoor ik wist niet dat je verminkt was , geeft niet hoor mijn gezicht is ook verbrand geweest , niks van aan trekke "kereltje "je raakt er van zelf aan gewend , en vooral niet boos worden en kalm blijven die mensen weten niet beter !
Nou sterkte hoor !
:zwaai:

tr_imparator
20-04-06, 01:48
Geplaatst door III
Waarvoor verontschuldig jij je?
Had hij zich met jullie discussie niet "bemoeid", dan had je die twee ook niet verward.

logica? :lol:



Zowiezo was het een bijdrage van een complete lowlife.

Blijkbaar heeft mijn bijdrage je gekwetst? Gebruik je prednison ofzo? Misschien dat dat de reden is dat je jezelf niet in toom kan houden. :haha:

lowlife? muhHahHAhahhHAHhabwweehehhehhehe... :D


Veel zei hij niet, dus uitleg behoef ik ook al niet te geven. Hoe ver moet het komen dat we de nietszeggenden op hun woorden gaan pakken?
Betrerschap!

mijn sign zegt al voldoende betreffende deze topic. Overigens maak ik wel uit waar ik op reageer of niet reageer. Maar Dhr. Wille bood zijn excuses aan, omdat hij mij onterecht ging 'flamen'. Duidelijk lijkt mij.
Zeg je wat wordt je daarop afgerekend, zeg je niets is het weer niet goed.


Cry me a river. n4p. :turkije:


:haha:

III
20-04-06, 02:13
Geplaatst door tr_imparator
logica? :lol:

Jij snapt het niet. Nou, dan ga ik jou niets uitleggen. Zonde van de verbruikte lucht en speeksel...




Geplaatst door tr_imparator

Blijkbaar heeft mijn bijdrage je gekwetst? Gebruik je prednison ofzo? Misschien dat dat de reden is dat je jezelf niet in toom kan houden. :haha:

Hahaha...
Je kunt goed lachen. Maar weet je wat vreugde is?
Nee, mij kwets je er niet mee.

Maar vertel mij eens waarom je je op zulk een laag trillingsniveau begeeft. Iets zegt mij dat je beter kunt dan dat.
Wat is er gebeurd met je dat je zo verbitterd geraakt bent?
Gerard Reve zei het zo mooi: Alle liefde is mededogen.
En daar vind ik weinig van terug bij mensen die menen anderen op hun ziekten, gebreken, gebrekkigheden en wat al niet meer te pakken.


Geplaatst door tr_imparator
lowlife? muhHahHAhahhHAHhabwweehehhehhehe... :D

Nooit gehoord?
Dan is men niet bijzonder eerlijk tegen je...



Geplaatst door tr_imparator

mijn sign zegt al voldoende betreffende deze topic. Overigens maak ik wel uit waar ik op reageer of niet reageer. Maar Dhr. Wille bood zijn excuses aan, omdat hij mij onterecht ging 'flamen'. Duidelijk lijkt mij.
Zeg je wat wordt je daarop afgerekend, zeg je niets is het weer niet goed.
Flamen?
Was je er erg ongesteld door geraakt?

Als jij niets zegt, vind ik dat best hoor, jongen!
En natuurlijk maak je zelf uit wat je doet. Maar als je het niet goed doet, kun je de wind van voren krijgen, want ik laat niet verstek gaan!
En dat is mijn keuze, mijn recht en zelfs mijn morele plicht tegenover broeders in het geloof die een scheve schaats menen te moeten rijden.

Assalamu aleikum wa rachmatullah ya agie fie dien.



Geplaatst door tr_imparator
Cry me a river. n4p. :turkije:


You tell me why.


Geplaatst door tr_imparator

:haha:

Jij ook nog een prettige voortzetting van de avond.

Turkish_boy
20-04-06, 17:19
Geplaatst door xslaniet
hangen die goosert...ik hoop het,niet voor hem en z'n familie maar voor de EU landen :D


Juist hangen, Turkije moet het EU trouwens niet in, ik ben tegen het EU lidmaatschap van Turkije... WE bouwen liever onze eigen koningkrijk op... BUYUK TURKISTAN!!!!

TonH
20-04-06, 18:09
Geplaatst door Turkish_boy
Juist hangen, Turkije moet het EU trouwens niet in, ik ben tegen het EU lidmaatschap van Turkije... WE bouwen liever onze eigen koningkrijk op... BUYUK TURKISTAN!!!!

Buyuk Shashlikistan zul je bedoelen...

xslaniet
20-04-06, 20:09
Geplaatst door Turkish_boy
ik ben tegen het EU lidmaatschap van Turkije...
Zo mag ik het graag lezen.
TURKISH BOY FOR PRESIDENT (in turkije wel te verstaan )

gh.wille
20-04-06, 20:42
Geplaatst door TonH
Buyuk Shashlikistan zul je bedoelen... :

Kun je dat ook eten ?

Turkish_boy
20-04-06, 22:58
Geplaatst door xslaniet
Zo mag ik het graag lezen.
TURKISH BOY FOR PRESIDENT (in turkije wel te verstaan )


Ow ja? Als ik president was zou ik als eerst jouw soort mensen uitroeien...

Turkish_boy
20-04-06, 22:59
Geplaatst door TonH
Buyuk Shashlikistan zul je bedoelen...


Als je iets in het Turks probeert te schrijven moet je dat ook wel goed doen, ja we maken $i$kebab van Griekeland als je dat bedoeld :P

III
20-04-06, 23:32
Geplaatst door Turkish_boy
Ow ja? Als ik president was zou ik als eerst jouw soort mensen uitroeien...

Daar is het in het leiderschap niet om te doen, maar tegen jouw achtergrond wil ik wel zeggen dat ik begrijp wat je bedoelt...
En begrip is bij lange na nog geen steun.
Ik zou ook meteen maar gebruik maken van het laatste restje verstand als ik jou was, want dit soort uitlatingen kunnen als onaanvaardbaar gezien worden.

III
20-04-06, 23:35
Geplaatst door Turkish_boy
Als je iets in het Turks probeert te schrijven moet je dat ook wel goed doen, ja we maken $i$kebab van Griekeland als je dat bedoeld :P

http://img110.imageshack.us/img110/9189/askuemit5xg.jpg

David
20-04-06, 23:36
Geplaatst door Turkish_boy
Ow ja? Als ik president was zou ik als eerst jouw soort mensen uitroeien...


Charmant.

tr_imparator
21-04-06, 01:20
Geplaatst door III
Jij snapt het niet. Nou, dan ga ik jou niets uitleggen. Zonde van de verbruikte lucht en speeksel...

Je legt het niet uit omdat het nergens op slaat wat je zegt. Er zit helemaal geen logica in. Kom nou niet zeggen dat het verbruikte lucht en speeksel is, vooral niet omdat je toch uitgebreid bent ingegaan op wat ik schreef. Je hebt zelf commentaar op smilies.






Hahaha...
Je kunt goed lachen. Maar weet je wat vreugde is?
Nee, mij kwets je er niet mee

Ik wil het niet weten. Zeker niet van iemand die prednison gebruikt. T_T R_R E_E M_M O_O R_R ??!?!



Maar vertel mij eens waarom je je op zulk een laag trillingsniveau begeeft. Iets zegt mij dat je beter kunt dan dat.
Wat is er gebeurd met je dat je zo verbitterd geraakt bent?
Gerard Reve zei het zo mooi: Alle liefde is mededogen.
En daar vind ik weinig van terug bij mensen die menen anderen op hun ziekten, gebreken, gebrekkigheden en wat al niet meer te pakken..

Doe niet zo dramatisch. Ik ben niet verbitterd of wat dan ook. Gerard Reve is ook niet mijn favoriet. Je hoeft mij niet te leren wat moreel goed is, geloof me, ik weet het veel beter dan jij.




Nooit gehoord?
Dan is men niet bijzonder eerlijk tegen je...

crap.



Flamen?
Was je er erg ongesteld door geraakt?

crap.



Als jij niets zegt, vind ik dat best hoor, jongen!
En natuurlijk maak je zelf uit wat je doet. Maar als je het niet goed doet, kun je de wind van voren krijgen, want ik laat niet verstek gaan!
En dat is mijn keuze, mijn recht en zelfs mijn morele plicht tegenover broeders in het geloof die een scheve schaats menen te moeten rijden.

Assalamu aleikum wa rachmatullah ya agie fie dien.

Just fuck off.




You tell me why.

Fuck off.


Jij ook nog een prettige voortzetting van de avond.

FUCK OFF.

TonH
21-04-06, 01:31
Geplaatst door Turkish_boy
Als je iets in het Turks probeert te schrijven moet je dat ook wel goed doen, ja we maken $i$kebab van Griekeland als je dat bedoeld :P

Dat gemankeerde taaltje hoef ik gelukkig niet te beheersen... en die dollartekens staan zeker voor grote broer VS die Turkije al ruim 40 jaar kunstmatig in leven houdt? Zal wel he? Te veel mensen zijn er al gestorven voor en dankzij Turkije en jij hoopt op nog meer. Ik vind het nogal pervers.

Gelukkig zijn echte Turken wél verstandige en sociale mensen.

III
21-04-06, 02:38
Geplaatst door tr_imparator
Je legt het niet uit omdat het nergens op slaat wat je zegt. Er zit helemaal geen logica in. Kom nou niet zeggen dat het verbruikte lucht en speeksel is, vooral niet omdat je toch uitgebreid bent ingegaan op wat ik schreef. Je hebt zelf commentaar op smilies.

Dat is wat je wilde toch?
En dat ik jou niet ga uitleggen dat je mensen niet op ziekten en gebreken dient te pakken, lijkt me zelfs voor iemand van jouw kaliber niet meer dan logisch.
En ja, ik heb zelf commentaar. Dat komt door het feit dat ik voor het formuleren en ventileren van mijn mening niemand anders nodig heb dan mijzelf en mijn bronnen van inspiratie.

En nu in het Nederlands:
Jij maakt misbruik van de zwakheden van anderen die jou enkel en alleen ter kennis zijn gebracht door het feit dat zij zich zwak durfden op te stellen. Deze actie van jou getuigt van weinig kracht.
En dan druk ik mij nog uitermate mild uit!

Moeite geven uit te leggen hetgeen iemand (of hij zich daarvan bewust is of niet) al weet, is zonde van de energie. De beste leermeester is op zulke momenten de kracht van het zwijgen.
En op andere momenten is daar het consult, wat mij op het volgende brengt:
Ik krijg nog €90,= van vorige consulten.
Je kunt dit bedrag storten op Giro 68 747 24 t.n.v. Stichting Tegen Beter Weten In.


Geplaatst door tr_imparator

Ik wil het niet weten. Zeker niet van iemand die prednison gebruikt. T_T R_R E_E M_M O_O R_R ??!?!

Je bedoelt dat een Prednisongebruiker een minder soort mens is?
Magister noster amphorum est. (Geef die anderen maar weer de schuld!)


Geplaatst door tr_imparator

Doe niet zo dramatisch. Ik ben niet verbitterd of wat dan ook. Gerard Reve is ook niet mijn favoriet. Je hoeft mij niet te leren wat moreel goed is, geloof me, ik weet het veel beter dan jij.

Dat jij alles beter weet dan ik, hoef je niet te zeggen, daar je dat door je reply's al duidelijk genoeg maakt. Nu de verstandigen vragen wat zij ervan vinden...

Dramatisch...
Jij bent meer verbitterd dan je zou durven toegeven. Ik wil je daar niet op afrekenen, maar ik denk toch dat je je voordeel kunt doen met mijn direktheid je dat even mede te delen.


Geplaatst door tr_imparator

crap.


crap.


Just fuck off.


Fuck off.


FUCK OFF.

Fantastische vocabulaire heb jij voor iemand die pretendeert een knecht van Allah te zijn. Vraag eens een psychiater of er voor jou ook pillen in de omloop zijn. En als je daar toch bent, vraag hem dan ook maar hoe het komt dat jij zo waanzinnig cynisch bent. Je klinkt namelijk als iemand die nog niets heeft meegemaakt in het leven.

Zo, ik ga nu wat anders doen dan de suïcidale therapeut uit te hangen voor mensen die menen hun walgelijke perceptie te moeten projecteren op nog gezonde geesten als de mijne.

Beterschap!

III
21-04-06, 02:44
Geplaatst door TonH
Dat gemankeerde taaltje hoef ik gelukkig niet te beheersen... en die dollartekens staan zeker voor grote broer VS die Turkije al ruim 40 jaar kunstmatig in leven houdt? Zal wel he? Te veel mensen zijn er al gestorven voor en dankzij Turkije en jij hoopt op nog meer. Ik vind het nogal pervers.

Gelukkig zijn echte Turken wél verstandige en sociale mensen.

"Dit is mijn uitspraak en daar zult U het mee moeten doen."

:roken: :fpetaf:

gh.wille
25-04-06, 23:21
Geplaatst door gh.wille
Snap niet wat zgn ''Telegraaf reacties " inhouden wat mij wel opvalt dat er een bepaalde selectie plaatvind wat wel en niet bruikbaar is uit de "Telegraaf " ., dit ff ter zijde .
En geef ook jou het advies het door mij eerder geplaatste antwoord eens GOED door te lezen ,vooral de laatse zin waarin ik ook NEDERLAND betrek met zijn verleden .
En nogmaals herhaal ik weer :NOG nooit heeft een land voor of na
Nazie- Duitsland , bewust aan geplande massavernietigging gedaan , dus ook TURKIJE niet, zelfs toen er de komplete bevolking van veroverde steden werden uigemoord door de Turken, was dat eerder een wraak oefening als de bedoeling totale uitroeiing ,Het leven van de meisjes en vrouwen werden veelal om begrijpelijke redenen gespaart ,en de mooiste gingen naar het NONNENKLOOSTER :stout: , zo goed ?????

DAn nog ff over NEDERLAND in al die jaren heeft NEDERLAND nog nooit de bevolking van het door hun bezette gebied willens en wetens vermoord ,er zijn duizenden doden gevallen aan beide zijden in de loop der jaren maar wel tijdens de strijd .
Nee de HOLLANDERS waren niet zo achterlijk om de boeren ,handwerklieden en de rest van de bevolking uit te moorden , dat was immers een deel van (HUN RIJKDOM ).
En over bezettingen gesproken ,het OSMAANSE rijk (Turkse dus) strekte zich uit van WENEN tot Arabie ,de MIDDELANDSE en NOORDAFRIKAANSE kusten en delen van het binnenland (de Sahara had je geen moer aan ) van ALEXANDRIE tot aan Atlantische Oceaan !
Al deze bezette landen waren belasting plichtig , en hebben in de loop der jaren ongelooflijke rijkdommen afgedragen aan de OSMAANSE heersers, waarbij de rijkdommen uit het verre OOSTEN -Ned INDIE zeker werden benaderd zo niet overtroffen !

note : Vergeet niet dat NEDERLAND ook ontzettend veel in INDIE geinversteerd heeft ,ook is het hoe gek het ook klinkt een ongelooflijke (prestatie ) dat een landje en in die tijd (zonder de inpolderingen ) niet veel groter was als een van de vele Indonesische eilanden en dat alles over een afstand die zo groot was als bijna de helft van de omtrek van de aarde ,met scheepjes die niet veel groter waren als nu een plezier jacht van enige omvang.
IK PRAAT HET NIET GOED, maar het is zeer zeker in het begin als een gewone handel begonnen ,wat pas veel later tot kolonisatie leidde ,en staat in geen verhaal ,met de veroveringstochten van de OSMAANSE heersers.

FF t.a.v Turkisch -Boy :

NOG nooit heeft een land voor of na
Nazie- Duitsland , bewust aan geplande massavernietigging gedaan , dus ook TURKIJE niet!!!!

xslaniet
25-04-06, 23:34
Geplaatst door Turkish_boy
Ow ja? Als ik president was zou ik als eerst jouw soort mensen uitroeien...
Vini vici vidi
Als ik ben ,als ik was ,als ik nooit zal zijn... :vierkant: