PDA

Bekijk Volledige Versie : EU werkt aan politiek correcte woordenlijst



Seif
13-04-06, 12:15
EU werkt aan politiek correcte woordenlijst

Uitgegeven: 13 april 2006 10:01
Laatst gewijzigd: 13 april 2006 10:51

BRUSSEL - Ambtenaren van de organisatie achter de EU-ministerraden zijn bezig een woordenlijst op te stellen die "neutraal" is jegens de islam. Begrippen als islamitisch terrorisme zouden vervangen moeten worden door 'terroristen die de islam misbruiken', meldden donderdag bronnen in Brussel.

Woordvoerder Marro van de EU-raden bevestigt dat er gewerkt wordt aan een lijst, maar voegt eraan toe dat die niemand tot iets verplicht.

De woordenlijst vloeit voort uit de Europese top in december, toen de Europese leiders in een bijlage van de slottekst vroegen om "het ontwikkelen van een non-emotief lexicon om de zaken (terrorisme) te bespreken". Deze bijlage over strijd tegen terreur kreeg destijds geen aandacht omdat alle ogen gericht waren op de Europese begroting.

Opheldering

Kamerlid Wilders heeft deze week aan minister Bot van Buitenlandse Zaken opheldering gevraagd. Hij is van mening dat de woordenlijst een teken is van valse politieke correctheid.

Bron: NU.nl (http://www.nu.nl/news/712398/21/EU_werkt_aan_politiek_correcte_woordenlijst.html)

safika
13-04-06, 12:35
Heeft Wilders nou ook wel eens een mening of vraag of wat dan ook over andere onderwerpen behalve onderwerpen met het woord Islam of allochtoon?

Ik vraag het me echt serieus af.

waterfiets
13-04-06, 13:17
Het was gisteren ook aan de orde in NOVA naar aanleiding van het rapport van de WRR. Zo heeft AHA het steeds over de 'zuivere' islam als ze doelt op mensen die geweld plegen met de Koran in de hand. Andere VVDers zoals van Balen nemen dat over. Jan Schoonenboom van de WRR wees erop dat AHA met dit taalgebruik suggereert dat dit geweldsgebruik de 'echte' Islam vertegenwoordigt.

mark61
13-04-06, 13:20
Geplaatst door safika
Heeft Wilders nou ook wel eens een mening of vraag of wat dan ook over andere onderwerpen behalve onderwerpen met het woord Islam of allochtoon?

Ik vraag het me echt serieus af.

jawel joh, hij vindt dat de maximumsnelheid moet worden afgeschaft.

Compleet programma toch? :boer:

safika
13-04-06, 13:25
Geplaatst door mark61
jawel joh, hij vindt dat de maximumsnelheid moet worden afgeschaft.

Compleet programma toch? :boer:

:hihi:

Ja, echt compleet.

Hij heeft dus wel meer in zijn mars! Die Geertje toch!!

David
13-04-06, 13:27
Geplaatst door safika
:hihi:

Ja, echt compleet.

Hij heeft dus wel meer in zijn mars! Die Geertje toch!!


durf nou nog maar eens te zeggen dat blondjes dom zijn! :hihi:

safika
13-04-06, 13:33
Geplaatst door David
durf nou nog maar eens te zeggen dat blondjes dom zijn! :hihi:

Geertje is niet blond, hoor!! Geertje is van nature donker. :tik: shhht, niet verder vertellen hoor!


Geertje is uniek die kleur heeft niemand het is niet blond, het is niet grijs, volgens mij doet hij zijn hoofd een avondje weken in een badje van glorix en vanish!

David
13-04-06, 13:39
Geplaatst door safika
Geertje is niet blond, hoor!! Geertje is van nature donker. :tik: shhht, niet verder vertellen hoor!


Geertje is uniek die kleur heeft niemand het is niet blond, het is niet grijs, volgens mij doet hij zijn hoofd een avondje weken in een badje van glorix en vanish!

Scheutje WC eend erdoor, tegen het vergelen!

observer
13-04-06, 13:52
al vast wat termen

geldverspilling wordt investeren in mogelijkheden

burocratie wordt omnidiverse benadering

safika
13-04-06, 14:00
Geplaatst door observer
al vast wat termen

geldverspilling wordt investeren in mogelijkheden

burocratie wordt omnidiverse benadering


Geplaatst door Seif
Ambtenaren van de organisatie achter de EU-ministerraden zijn bezig een woordenlijst op te stellen die "neutraal" is jegens de islam.