PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD: Die stoute Iraniers mogen niet naar het WK!



Joesoef
13-04-06, 22:30
VVD: Iran uitsluiten van WK voetbal
DEN HAAG - De VVD vindt dat Iran moet worden uitgesloten van het WK voetbal deze zomer in Duitsland, als het Aziatische land niet stopt met de verrijking van uranium. „Liever dat dan de inzet van geweld tegen Iran”, zei VVD-Tweede Kamerlid Van Baalen donderdag.

http://www.bnr.nl/blobs/anp/22846.jpg

President Ahmadinejad trapte tijdens de WK-kwalificatie een balletje met de sterren van het Iraanse elftal. Als het aan VVD'er Van Baalen ligt zijn de voetballers deze zomer niet te bewonderen op het WK in Duitsland.

Op dit moment spreekt Mohammed El Baradei, het hoofd van het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA), in Iran over het nucleaire programma van de islamitische republiek. Voor het einde van de maand moet hij rapporteren aan de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties.

Als de Veiligheidsraad dan moet besluiten over sancties, ligt het voor de hand Iran van het WK voetbal uit te sluiten, aldus Van Baalen. Als dat niet lukt, moet op zijn minst voorkomen worden dat de Iraanse president Ahmadinejad de wedstrijden in Duitsland komt bezoeken. Overigens zei Ahmadinejad deze week nog dat hij geen plannen had in juni naar Duitsland te komen.

Eerder riepen joodse organisaties al op Iran uit te sluiten van het WK, omdat Ahmadinejad de jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog als een verzinsel heeft betiteld en heeft gezegd dat Israël van de kaart geveegd moet worden.

De Duitse regering voelt niet voor uitsluiting van Iran. Sporters en supporters mogen niet de dupe worden van de uitspraken van de Iraanse president, meent Berlijn.

'Ridicuul'

Minister Bot van Buitenlandse Zaken is het oneens met Van Baalen. De Veiligheidsraad zou zich „ridicuul” maken met het uitsluiten van Iran bij het WK voetbal, aldus Bot. Als sancties op enig moment nodig zouden zijn, dan zijn er slimmere manieren om het Iraanse regime te treffen, en niet het Iraanse volk.

Dan moet gedacht worden aan visabeperkingen voor regeringsfunctionarissen en handelsbelemmeringen, aldus de minister.

Joesoef
13-04-06, 22:31
Dat zal ze leren : :maf:

Joesoef
13-04-06, 22:32
Van Baalen komt steeds vaker in het nieuws met krankzinnige ideeen.

~Panthera~
13-04-06, 22:35
Geplaatst door Joesoef
Van Baalen komt steeds vaker in het nieuws met krankzinnige ideeen.


http://www.nos.nl/nieuws/Images/baalen_van_hans_tcm4-57052.jpg :melig:

duende
13-04-06, 23:53
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.nos.nl/nieuws/Images/baalen_van_hans_tcm4-57052.jpg :melig:
Alleen die kop al. Als ik het op de tv zie spreken zit ik altijd te wachten of er een straaltje kwijl uit zijn mond komt.
Alles om maar in het nieuws te komen.

~Panthera~
13-04-06, 23:57
Geplaatst door duende
Alleen die kop al. Als ik het op de tv zie spreken zit ik altijd te wachten of er een straaltje kwijl uit zijn mond komt.
Alles om maar in het nieuws te komen.


Zoiets ja. :hihi:

tukkersterror
14-04-06, 00:23
Sport en politiek moet je gescheiden houden, die jongen hebben getraind wedstrijden gespeeld, gedroomd als kind om de finale te spelen in een WK, je kunt hun de droom niet ontnemen om dat een regering "fouten"maakt

gh.wille
14-04-06, 00:29
Geplaatst door Joesoef
Dat zal ze leren : :maf:

Wat een regelrechte gillerd !
Wat heeft sport nou met politiek te maken !
:verward:

~Panthera~
14-04-06, 00:30
Alles is politiek, voor t geval je het nog niet doorhebt. :moe:

Oeroeboeroe
14-04-06, 00:59
En ik, het orakel, keer er niet in terug.

tukkersterror
14-04-06, 01:07
Geplaatst door Oeroeboeroe
En ik, het orakel, keer er niet in terug.

Ruud Lubbers?

Wat doe jij aan de costa?

:hihi:

Orakel
14-04-06, 08:07
Geplaatst door Oeroeboeroe
En ik, het orakel, keer er niet in terug.

Gij zult mijn naam niet ijdel gebruiken :mad:

wb, long time no see. Allesh goet?

Dolle Fatima
14-04-06, 08:19
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.nos.nl/nieuws/Images/baalen_van_hans_tcm4-57052.jpg :melig:

Zo stel ik me Dik Trom nou voor.
Hij ziet eruit als zo'n jongetje wat op karate gaat omdat ie gepest word met zn haar, molligheid en brilletje.