PDA

Bekijk Volledige Versie : Arabieren zijn oorlogszuchtig en terroristen



Amenzu
14-04-06, 11:08
Dit artikel is geschreven door een zeer bekende arabisch columnist (alrashed) en is verschenen in de grootste arabische krant. Het artikel niet helemaal vertaald, maar de helft.
bron: Asharqalawsat ([email protected])

Dwaalspoor of zwarte schaap, het enige wat ik gedaan heb is het vertalen en plaatsen hier, ik sta er verder helemaal buiten.

=====================

De verscheurde Arabieren staan bekend om hun gewelddadige karakters en niet om hun politieke opvattingen. We kunnen deze bedroevende realiteit, waarin ze leven, niet begrijpen omdat ze de geschiedenis hebben vervalst. Voordat we überhaupt een poging ondernemen om het te begrijpen, moeten we eerst onze moderne geschiedenis herlezen. Maar helaas duurt de vervalsing van de geschiedenis bij de Arabieren voort en dat heeft geleid tot een onderontwikkeld en primitief collectief denken bij hun volkeren.

De huidige geschiedenis bewijst dat de vernietiging, moordpartijen en vernielingen, die in Irak aan de orde van de dag zijn, niet het werk is van de bezitters maar van de Arabieren zelf. Maar de Arabieren zijn bezig ook deze geschiedenis te vervalsen. Dit is illustreert de problematiek van hedendaagse Irak, dat in handen is gevallen van de oorlogzuchtige Arabieren. De absolute meerderheid van Irak was immers voor de verwijdering van Saddam. Deze standpunt werd kort na zijn verwijdering bevestigd door de Irakezen, o.a. door massaal mee te doen aan de verkiezingen. Maar de terroristische Arabieren hebben zich verenigd en begonnen hun waanzinnige oorlog tegen de zogenaamde bezitter die door de meeste Irakezen als bevrijder wordt gezien. Deze terroristische Arabieren hebben het land naar vernietigd, net zoals het geval is elders in deze gehavende regio waar de terroristen voet aan de grond hebben gekregen..

De Arabieren willen niet ophouden met het vervalsen van de geschiedenis en zetten hun eeuwen oude traditie voort. De steun voor de verwijdering van een van de grootste Arabische dictaturen wordt door deze geschiedenis als een misdrijf gezien. Het verwoesten van een moderne politieke systeem in Irak, waar alle Irakezen aan meedoen ongeacht hun religieuze of etnische achtergrond, wordt beschouwd als een nationalistische en heldhaftige daad. Zij leven in tegenstrijdigheden…

Om de situatie in Irak te begrijpen moeten we eerst de Palestijnse kwestie onder de loep nemen omdat deze kwestie ook het slachtoffer is geworden van de oorlogszuchtige Arabieren. De Palestijnse zaak kwestie is ook gegijzeld door opschepende en elkaar afmakende Arabieren. De oorlogsverklaringen, overwinningen en heldhaftige daden, die ze zichzelf ieder dag toekennen, hebben echter nooit Israël getroffen en vinden hun oorsprong niet in de geschiedenis. Zij zijn ook simpelweg het resultaat van de vervalsing van de geschiedenis, waarin ze zichzelf beschrijven als de overwinnaars.
De Arabische oorlogsverklaringen tegen Israël, die ze ieder dag verkondigen,
Hebben zich beperkt tot woorden. Integendeel, alle oorlogen die eens in de tien jaar in de regio zijn uitgevochten, zijn door Israël begonnen en ook gewonnen. De Arabieren zelf hebben al die jaren een poging gedaan om Israël te verdrijven, maar zijn in de pan gehakt. De Arabieren die ieder poging voor een vreedzame oplossing met Israël hebben tegengehouden en mensen als Yasser Arafat minachtten omdat hij veertjesbesprekingen heeft gehouden en Israël erkende, omdat ze het land in de zee wilden drijven, hebben in werkelijkheid nooit de minste poging gedaan om iets aan de benarde positie waarin de Palestijnen zich bevinden te doen. De terroristische arabieren hebben de Palestijnse zaak misbruikt voor eigenbelangen in de regio en om de onderlinge Arabische conflicten uit te vechten.

We kunnen dus de Irakese kwestie pas begrijpen als we de Palestijnse zaak hebben begrepen. Israël heeft een kleine rol gespeeld in de totstandkoming van de benarde positie waarin de Palestijnen zich bevinden, maar de Arabieren daarentegen waren de constante waarom het land nog steeds bezit is en zijn de grootste verantwoordelijke voor de ellende waarin de Palestijnen leven.

Amenzu
14-04-06, 11:09
Voor de duidelijkheid, de vertaling is zoveel mogelijk letterlijk gehouden.

knuppeltje
14-04-06, 13:29
Geplaatst door Amenzu
Voor de duidelijkheid, de vertaling is zoveel mogelijk letterlijk gehouden.

Zoals je zegt, de Arabieren vervalsen de geschiedenis, Alrashed bewijst het weer als hij het over Israel en de Pallestijnen heeft. De rest is maar al te waar.

Sallahddin
14-04-06, 13:42
Geplaatst door Amenzu
Voor de duidelijkheid, de vertaling is zoveel mogelijk letterlijk gehouden.



"....Arabieren(van natuur?) geweldadig en terroristen (ook nog?)...":
het zit hun waarschijnlijk in de genen blijkbaar he,!!!...om maar te zwijgen over "hun talent" om geschiedenis "te vervalsen"!!!!... :lole:


Geen commentaar ....maar toch....pfff..waardeloos "bullshit"!!!... :kalasniko ...(om die vooroordelen te bevestigen dan ok?...tevreden?)!!!

observer
14-04-06, 14:50
als je naar de geschiedenis kijkt dan is er natuurlijk een sterk clan/familie gerichte samenleving waar een soort code bestond die min of meer uit noodzaak bestond (je moet iedereen als gast ontvangen etc) maar waar ook soms zeer bloedig en zonder mededogen gevochten werd

op zich niet zoveel anders dan bv in het westen al is het door het sneller ontstaan van staten daar eerder onder controle gekomen

Aicha1976
14-04-06, 19:25
Geplaatst door Sallahddin
"....Arabieren(van natuur?) geweldadig en terroristen (ook nog?)...":
het zit hun waarschijnlijk in de genen blijkbaar he,!!!...om maar te zwijgen over "hun talent" om geschiedenis "te vervalsen"!!!!... :lole:


Geen commentaar ....maar toch....pfff..waardeloos "bullshit"!!!... :kalasniko ...(om die vooroordelen te bevestigen dan ok?...tevreden?)!!!


Ik krijg meteen zin om de schrijver van het artikel op te blazen :sniper:



Oeps :nerveus:

tukkersterror
14-04-06, 19:40
Ik ben geen arabier, maar als je van Ara's en van bier houd mag je dan ook meedoen??? :hihi:

Aicha1976
14-04-06, 19:43
Geplaatst door tukkersterror
Ik ben geen arabier, maar als je van Ara's en van bier houd mag je dan ook meedoen??? :hihi:


Mafkees, ik was net een aanslag aan het beramen :duivel:

tukkersterror
14-04-06, 19:51
Geplaatst door Aicha1976
Mafkees, ik was net een aanslag aan het beramen :duivel:

Op mij???

Dus ik moet weer metro's, treinen en bussen vermijden:hihi:

:stout: Als jij jezelf opblaas mag ik dan je computer en hond? :rolleyes:

Aicha1976
14-04-06, 20:09
Geplaatst door tukkersterror
Op mij???

Dus ik moet weer metro's, treinen en bussen vermijden:hihi:

:stout: Als jij jezelf opblaas mag ik dan je computer en hond? :rolleyes:




Jij ranzige kapitalist :duivels:

tukkersterror
14-04-06, 20:20
Geplaatst door Aicha1976
Jij ranzige kapitalist :duivels:

:moe: Kapitalist, ik?

Het enige van deze kapitalist wat er nog van over is is de list:hihi:

Divine_70
14-04-06, 20:23
Geplaatst door tukkersterror
:moe: Kapitalist, ik?

Het enige van deze kapitalist wat er nog van over is is de list:hihi:

En zelfs die is gejat, die was van Schindler. :ego:

tukkersterror
14-04-06, 20:36
Geplaatst door Divine_70
En zelfs die is gejat, die was van Schindler. :ego:
:droef: Ja een duitser die van joden hield :moe:

amOer
14-04-06, 20:41
no comment... :)

Divine_70
14-04-06, 21:37
Geplaatst door tukkersterror
:droef: Ja een duitser die van joden hield :moe:

Heeft heel wat zieltjes gered.

tukkersterror
14-04-06, 21:47
Geplaatst door Divine_70
Heeft heel wat zieltjes gered.

Ja daar is Victory niet mee eens:hihi: