PDA

Bekijk Volledige Versie : Druk moderne irreele schoonheidsideaal levert dode vrouw op



Dwaalspoor
14-04-06, 13:50
Een 37-jarige vrouw uit de Noord-Hollandse plaats Muiden, is overleden nadat zij een buikwandcorrectie heeft laten uitvoeren in een privé-kliniek. Het is niet komen vast te staan dat het overlijden direct verband hield met de ingreep.

Voor zover bekend stierf in ons land nooit eerder een patiënt zo kort na een dergelijke cosmetische ingreep.

Het Amsterdamse Medisch Centrum Boerhaave, waar de moeder van twee jonge kinderen werd geopereerd, heeft de Inspectie voor de Gezondheidszorg op de hoogte gebracht van het incident.

,,Inderdaad heeft Boerhaave deze calamiteit gemeld, wij stellen een onderzoek in,’’ zegt een woordvoerder van de Inspectie. In de kennissen- en familiekring van van de overleden vrouw leven veel vragen en twijfels rond haar plotselinge dood.

Dwaalspoor
15-04-06, 00:02
vrijdag 14 april 2006

Gezichten vol littekens en harde gezwellen

Door RONALD VAN GEENEN


WOERDEN/AMSTERDAM - Tientallen vrouwen in Nederland kampen met een verminkt gezicht vol harde, zichtbare gezwellen en littekens.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00067/bibu03_1504lipkin_67393h.jpg

Permanente rimpelvullers kunnen leiden tot ernstige verminkingen. Zij hebben deze ontsierende sporen opgelopen na een omstreden cosmetische behandeling. Dat blijkt uit nieuwe gegevens van twee medici. Zij doen onderzoek naar de vaak dramatische complicaties van zogeheten permanente rimpelvullers. De artsen beschikken inmiddels over vijftig dossiers van vrouwen wier gezicht verminkt raakte na inspuitingen met de middelen.

Dat aantal is opmerkelijk, omdat er over de hele wereld in de medische literatuur maar een handvol zaken bekend is. Opvallend veel vrouwen blijken te zijn ingespoten met het middel Dermalive. De twee artsen willen de gevaren van het middel aan de kaak stellen met publicaties en lezingen tijdens congressen. Volgens de Woerdense dermatoloog Christ den Hengst, die al bij achttien patiënten ingrijpende hersteloperaties uitvoerde, moet de overheid maatregelen nemen: ,,Deze rotzooi moet gewoon verboden worden. Artsen die het nog steeds gebruiken, zijn niet goed bij hun hoofd.’’

Hoewel meer artsen inmiddels pleiten voor een verbod op Dermalive, vermelden ruim tien Nederlandse klinieken en artsen op hun websites de rimpelvuller nog steeds als mogelijke behandelmethode. Leo van Rozelaar, arts en woordvoerder van de Nederlandse Vereniging Cosmetische Geneeskunde (NVCG), schrikt van dat aantal. ,,Wij doen al een tijd een klemmend beroep op rimpelartsen om dit middel niet meer te gebruiken,’’ reageert hij.

,,Wij zullen de klinieken en artsen die u noemt dan ook snel benaderen met het verzoek deze informatie te verwijderen.’’ De Inspectie voor de Gezondheidszorg laat in een reactie weten dat zij op dit moment weinig kan doen tegen de rimpelvullers of artsen die de middelen gebruiken. Volgens een woordvoerder wil de Inspectie dat rimpelvullers onder de Warenwet gaan vallen. ,,
Die biedt meer mogelijkheden om toezicht te houden en sneller in te grijpen.’’

De fabrikant van Dermalive, het Franse bedrijf Dermatech SARL, wil ondanks herhaalde schriftelijke en telefonische verzoeken van deze krant niet ingaan op de ernstige bijwerkingen van hun rimpelvullers.

http://www.ad.nl/binnenland/article276865.ece

Divine_70
15-04-06, 00:51
Jees, dat liegt er niet om.
Dit gebeurt zo vaak, ook bij borstvergrotingen.
Het is over het algemeen bekend , vooral bij gezichtscorrecties ed, dat het erg belangrijk is dat je je je bij een geromeerd kliniek laat behandelen.
Wat betreft het verhaal van die buikwandcorrectie, vreselijk.

Seif
15-04-06, 00:56
Dwaalspoor geeft niets om schoonheid. Hij trouwt wel met een lelijk wijf.

~Panthera~
15-04-06, 00:59
1. Bij ALLE operaties is er een kans dat je overlijd.
2. De arts aanklagen, want die gebruikt dus troep.

Dwaalspoor
15-04-06, 02:08
Geplaatst door Seif
Dwaalspoor geeft niets om schoonheid. Hij trouwt wel met een lelijk wijf.

Echte schoonheid zit van binnen. Als je je blind staart op uiterlijke schoonheid zul je er bekaaid van afkomen. We worden immers allemaal oud en uiteindelijk ''lelijk''. Innerlijke schoonheid gaat veel langer mee.

Maurice
15-04-06, 02:13
Geplaatst door ~Panthera~
1. Bij ALLE operaties is er een kans dat je overlijd.



Ja, maar met dien verschil dat schoonheidsoperaties vaak totaal onnoodzakelijke verspilling van tijd/geld/energie/wachtlijsten/operatiekamer gebruik etc. zijn :moe:

~Panthera~
15-04-06, 02:34
Geplaatst door Maurice
Ja, maar met dien verschil dat schoonheidsoperaties vaak totaal onnoodzakelijke verspilling van tijd/geld/energie/wachtlijsten/operatiekamer gebruik etc. zijn :moe:

Plastische chirurgie, wat wordt vergoed?

Gepubliceerd op donderdag 05 januari 2006

Plastisch chirurgen klagen over de verzekeraars. Volgens een enquête van de beroepsvereniging gedragen de verzekeraars zich bemoeizuchtig. De chirurgen moeten voor allerlei medisch noodzakelijke ingrepen machtigingen aanvragen bij de zorgverzekeraar, die vervolgens mee gaat beslissen of een operatie of behandeling noodzakelijk is.
Daarmee staat volgens de chirurgen de onafhankelijkheid van de medici onder druk. Zo worden plastisch chirurgen, zo zeggen ze zelf, gedwongen om allerlei behandelingen goedkoper te maken waardoor de veiligheid van de patiënt in het geding komt. De plastisch chirurgen kondigen nu aan patiënten die geen akkoord hebben van hun verzekeraar niet meer te behandelen.

Hoe gaat het in zijn werk?
De plastisch chirurg vraagt de vergoeding voor een ingreep aan bij de verzekeraar. De verzekeraar toetst de aanvraag en bekijkt of er sprake is van doelmatig gebruik, bijvoorbeeld niet onnodig duur, en doeltreffend gebruik, verhelpt de behandeling de klacht.

Je komt voor een vergoeding van een plastisch chirurgische ingreep in aanmerking als er sprak is van een medische noodzaak.

Dat is het geval bij:


Een aandoening met een aantoonbare lichamelijke klacht die je fors beperkt. Natuurlijk zijn er genoeg klachten die hinderlijk of vervelend zijn, maar als deze je verder niet fors beperken in je lichamelijk functioneren, zijn ze voor de verzekeraar geen reden voor een vergoeding.

Verminkingen door een ziekte, ongeval of een geneeskundige verrichting. Het gaat hier om een ernstige misvorming van een lichaamsdeel. Denk daarbij aan brandwonden of borstamputaties.

Aangeboren misvormingen als een spleten in lip, kaak of gehemelte, misvormingen van het aangezicht, goedaardige woekeringen van bloedvaten of bindweefsel, geboortevlekken en misvormingen van de urineweg of geslachtsorganen. Maar bedenk, niet elke aangeboren aandoening wordt door de Zorgverzekeringswet beoordeeld als een misvorming die voor een ingreep in aanmerking komt.

Correctie van uiterlijke geslachtskenmerken bij vastgestelde transseksualiteit komt wel in aanmerking.
Psychisch lijden: geen medische indicatie
In de nieuwe wet is psychisch lijden bij plastische chirurgie geen medische indicatie meer. Dus ook psychosociale gevolgen - bijvoorbeeld niet naar het strand of zwembad durven, zich schamen voor de partner waardoor problemen in de relatie ontstaan, geen nieuwe relatie durven aangaan omdat men zich schaamt, gepest worden - zijn bijzonder vervelend maar zijn in de nieuwe wet geen reden voor vergoeding.

Wel of geen vergoeding?
Voor verzekerden worden de volgende behandelingen niet vergoed:


Flapoorcorrectie (wel beperkt in de aanvullende verzekeringen);

Correctie van verlamde of verslapte bovenoogleden (behalve als dit het gevolg is van een aangeboren afwijking of een bij de geboorte aanwezige chronische aandoening, bijvoorbeeld het BPES-syndroom);

Het plaatsen van een borstprothese (behalve bij een gehele of gedeeltelijke borstamputatie);

Buikwandcorrectie.
-----------------
De rest betaal je dus zelf in je prive-kliniek. :fpetaf:

Divine_70
15-04-06, 12:59
Geplaatst door Dwaalspoor
Echte schoonheid zit van binnen. Als je je blind staart op uiterlijke schoonheid zul je er bekaaid van afkomen. We worden immers allemaal oud en uiteindelijk ''lelijk''. Innerlijke schoonheid gaat veel langer mee.

Innerlijke schoonheid zit inderdaad van binnen, maar.........
als je door het leven moet met een verminkt gezicht, veel te grote oren of een kokker van een neus waar je elke keer als je de straat op gaat de aandacht mee trekt, vind ik het geweldig dat ze die mensen kunnen helpen.
En wat is er mis met een beetje ijdelheid? :wtf:

I'mNumber1
15-04-06, 13:22
Geplaatst door Divine_70
Innerlijke schoonheid zit inderdaad van binnen, maar.........
als je door het leven moet met een verminkt gezicht, veel te grote oren of een kokker van een neus waar je elke keer als je de straat op gaat de aandacht mee trekt, vind ik het geweldig dat ze die mensen kunnen helpen.
En wat is er mis met een beetje ijdelheid? :wtf:

Leidt tot oppervlakkigheid..

maar ja who cares iedereen bezit wel een redelijke beleving van ijdelheid..

maar er moet verschil wezen tussen 'natuurlijke' lelijkheid en 'psychologische' lelijkheid..

dat 1ste duidt natuurlijk op verminking

dat 2e is jezelf wijs maken dat jij er beter uit kunt zien terwijl je dat al bent.

Divine_70
15-04-06, 13:25
Geplaatst door I'mNumber1
Leidt tot oppervlakkigheid..

maar ja who cares iedereen bezit wel een redelijke beleving van ijdelheid..

maar er moet verschil wezen tussen 'natuurlijke' lelijkheid en 'psychologische' lelijkheid..

dat 1ste duidt natuurlijk op verminking

dat 2e is jezelf wijs maken dat jij er beter uit kunt zien terwijl je dat al bent.

Ook " psychologische" lelijkheid kan een mens ruineren.
In hun belevingswereld kan het even erg zijn als in die van de natuurlijke lelijkerds.

Tomas
15-04-06, 13:30
Die paar slachtoffertjes in de strijd tegen lelijkheid. Who cares?

Dwaalspoor
15-04-06, 13:32
Geplaatst door Divine_70
Innerlijke schoonheid zit inderdaad van binnen, maar.........
als je door het leven moet met een verminkt gezicht, veel te grote oren of een kokker van een neus waar je elke keer als je de straat op gaat de aandacht mee trekt, vind ik het geweldig dat ze die mensen kunnen helpen.
En wat is er mis met een beetje ijdelheid? :wtf:

Ik bezit noch innerlijke schoonheid noch uiterlijke schoonheid. En het bevalt me uitstekend moet ik zeggen.

Max Stirner
15-04-06, 13:35
Geplaatst door Dwaalspoor
Echte schoonheid zit van binnen.


`Maar echte lelijkheid zit ook wel erg vaak van buiten`

(T. Maassen)

mark61
15-04-06, 13:38
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik bezit noch innerlijke schoonheid noch uiterlijke schoonheid. En het bevalt me uitstekend moet ik zeggen.

Ah, een recruut van Allah. Zo begint het ws. meestal, zelfminachting.

Dwaalspoor
15-04-06, 13:47
Geplaatst door mark61
Ah, een recruut van Allah. Zo begint het ws. meestal, zelfminachting.

Een schepsel van Allah heet dat. Jij noemt dat zelfminachting ik noem dat zelfkennis.

mark61
15-04-06, 13:49
Geplaatst door Dwaalspoor
Een schepsel van Allah heet dat. Jij noemt dat zelfminachting ik noem dat zelfkennis.

Geen mens die gezond is in zijn bovenkamer vindt zichzelf lelijk van binnen. Dat zijn de gruwelijkste verknipte calvinisten.

Dwaalspoor
15-04-06, 13:59
Geplaatst door mark61
Geen mens die gezond is in zijn bovenkamer vindt zichzelf lelijk van binnen. Dat zijn de gruwelijkste verknipte calvinisten.

Moet je eens je longen laten scannen kijken wat je dan zegt.

III
15-04-06, 14:01
Geplaatst door mark61
Geen mens die gezond is in zijn bovenkamer vindt zichzelf lelijk van binnen. Dat zijn de gruwelijkste verknipte calvinisten.

Daarmee zeggende dat er geen mate van verkniptheid is bij mensen die hun omhulsel afkeurenswaardig lijken te vinden?

Weet je wat ik ziek vind?
Een perfect goed zelfbeeld verwarren met verkniptheid!

I'mNumber1
15-04-06, 14:03
Geplaatst door Divine_70
Ook " psychologische" lelijkheid kan een mens ruineren.
In hun belevingswereld kan het even erg zijn als in die van de natuurlijke lelijkerds.

Ja dat is begrijpelijk..

maar ja.. daar hebben we Therapie toch voor?

Divine_70
15-04-06, 20:22
Geplaatst door I'mNumber1
Ja dat is begrijpelijk..

maar ja.. daar hebben we Therapie toch voor?

Je kunt je af vragen of therapie voldoende zal zijn.
Het is toch elke ochtend opnieuw de spiegel die je laat zien wat je WIL zien, of juist wat je NIET wilt zien.
Een therapeut kan je elke dag inhameren, je bent mooi, maar als je omgeving je elke dag laat weten dat de therapeut zit te liegen, kun je je af vragen of therapie nut heeft.
Ik ben ik elk geval blij voor die mensen die vinden dat ze het nodig hebben het ook kunnen krijgen.

Als ik over 10 jaar mijn eerste nare rimpels krijg en ik vind het er niet uit zien, EN ik heb de centjes ervoor, zou ik er ook iets aan laten doen.
Wat een ander daar van vind deert me niet, ik wil zelf met een tevreden oog in die spiegel kunnen kijken en als dat betekend dat je de natuur een handje helpen moet, het zei zo.

Divine_70
15-04-06, 20:25
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik bezit noch innerlijke schoonheid noch uiterlijke schoonheid. En het bevalt me uitstekend moet ik zeggen.

Fijn toch ? :duim:
Een tevreden mens is een gelukkig mens.

Dwaalspoor
15-04-06, 22:20
Geplaatst door Divine_70
Fijn toch ? :duim:
Een tevreden mens is een gelukkig mens.

Zo is dat, jij snapt het tenminste!

Divine_70
16-04-06, 14:08
'Bridgets borstoperatie gruwelijk mislukt' | Opmerkelijk

Showbizzsite ZijOnline.nl beweert dat Bridget Maasland een waar borstendrama achter de rug heeft. Volgens de roddelsite is haar eerste operatie namelijk gruwelijk mislukt. Door de operatie "waren de siliconen naar de buitenkant geschoven en zaten de borsten niet meer op gelijke hoogte", aldus ZijOnline.

Hierdoor zou een tweede borstoperatie noodzakelijk zijn geweest om de borsten van Bridget er doen laten uitzien zoals ze nu in de Playboy staat.


ZijOnline zegt een goede insiderbron te hebben, "een man die vroeger veel samenwerkte met Bridget". Deze man doet op de (betaalde) website sterrenstek zijn verhaal: "Laat ik het maar gelijk zeggen; de borsten van Bridget zijn niet puur natuur. Het was zo'n beetje rond 2001 dat zij haar eerste borstoperatie onderging."

De mysterieuze bron vertelt in geuren en kleuren hoe Bridget haar operatie ervoer. Volgens hem kreeg ze kort na de ingreep ontzettend last van haar borsten. De oorzaak hiervan waren de siliconen die naar de buitenkant verschoven waren, waardoor tevens haar boezem niet meer op gelijke hoogte hing. "De hele dag liep ze aan haar BH te trekken", zo zegt hij.

Een tweede operatie zorgde ervoor dat alles is goedgekomen, tot blijdschap van haar 'goede' vriend. "Ik had echt met haar te doen. Het zag er na die eerste operatie niet uit."