PDA

Bekijk Volledige Versie : Kerkgangers neergestoken in Egypte.



~Panthera~
14-04-06, 13:03
Kerkgangers neergestoken in Egypte.

ALEXANDRIë - Drie mannen hebben vrijdag in drie koptische kerken in de Egyptische stad Alexandrië zeker zeventien mensen neergestoken, zo heeft de politie bekendgemaakt. Eén kerkganger werd dodelijk getroffen.

De daders gingen de kerkgangers te lijf tijdens de mis. De politie zei niets over eventuele arrestaties. Honderden koptische christenen demonstreerden later bij de kerken tegen het geweld.


Fijn he, geloof ? zo vredig ook. :moe:

David
14-04-06, 13:05
Geplaatst door ~Panthera~
Fijn he, geloof ? zo vredig ook. :moe:


De normen en waarden vliegen je om de oren!

Wortel
14-04-06, 13:07
Heeft niets met geloof maar alles met brede ego's te maken.
Walgelijk extremistisch geweld.

David
14-04-06, 13:10
Geplaatst door Wortel
Heeft niets met geloof maar alles met brede ego's te maken.
Walgelijk extremistisch geweld.


Dat zullen die daders waarschijnlijk niet met je eens zijn.

Wortel
14-04-06, 13:15
Dat zullen die daders waarschijnlijk niet met je eens zijn.

Dat zal best, punt is alleen of dat iets te zeggen heeft over de inhoud van een geloof als zodanig. Dit was echt geen caferuzie, maar een geplande aktie zoals er op meer plaatsen op de wereld christenen naar het leven gestaan worden.

David
14-04-06, 13:19
Geplaatst door Wortel
Dat zal best, punt is alleen of dat iets te zeggen heeft over de inhoud van een geloof als zodanig. Dit was echt geen caferuzie, maar een geplande aktie zoals er op meer plaatsen op de wereld christenen naar het leven gestaan worden.


Krijg je ervan. Al die geloven prediken dat ze het enige echte zijn, en dat mensen die niet hetzelfde geloof hebben minderwaardig zijn. Niet alle gelovigen zijn even slim, of kunnen relativeren. En dan krijg je dus dit soort shit.

~Panthera~
14-04-06, 13:22
Geplaatst door Wortel
Dat zal best, punt is alleen of dat iets te zeggen heeft over de inhoud van een geloof als zodanig. Dit was echt geen caferuzie, maar een geplande aktie zoals er op meer plaatsen op de wereld christenen naar het leven gestaan worden.


Door mede christenen ? als dat onder het mom van "het geloof" gaat, is dat net zo walgelijk.

Wortel
14-04-06, 13:53
Door mede christenen ?

Is soms bekend dat het door mede-christenen gebeurd is? Het doet me meer denken aan aanslagen door lieden die zich tussen christenen begeven, zoals dat bijvoorbeeld in Indonesie nogal eens gebeurd is.
Daar schieten ze tijdens kerkdiensten voorgangers naar de andere wereld.
En nog maar eens een keer: "het geloof" is nooit los te koop van degenen die zeggen zich ertoe te bekennen. Je moet naar mijn idee gedrag beoordelen, en niet de geloofsinhoud van een geloof. Die geloofsinhoud heeft heel veel te zeggen over dit soort gedrag, namelijk.

~Panthera~
14-04-06, 13:58
Geplaatst door Wortel
Is soms bekend dat het door mede-christenen gebeurd is? Het doet me meer denken aan aanslagen door lieden die zich tussen christenen begeven, zoals dat bijvoorbeeld in Indonesie nogal eens gebeurd is.
Daar schieten ze tijdens kerkdiensten voorgangers naar de andere wereld.
En nog maar eens een keer: "het geloof" is nooit los te koop van degenen die zeggen zich ertoe te bekennen. Je moet naar mijn idee gedrag beoordelen, en niet de geloofsinhoud van een geloof. Die geloofsinhoud heeft heel veel te zeggen over dit soort gedrag, namelijk.


Nee, daar stond niets over.
Neem me niet kwalijk dat ik zo langzamerhand de onverdraagzaamheid van alle "gelovigen" zo langzamerhand wel kan schieten.
Het gedrag van ze dus. :fpetaf:
Het lijkt wel steeds erger te worden overal. Bleh !! :moe:

Wortel
14-04-06, 14:04
Neem me niet kwalijk dat ik zo langzamerhand de onverdraagzaamheid van alle "gelovigen" zo langzamerhand wel kan schieten.

Daarop schiet ik uiteraard graag met je mee en wel schouder aan schouder.

Sallahddin
14-04-06, 14:21
Geplaatst door ~Panthera~
Kerkgangers neergestoken in Egypte.

ALEXANDRIë - Drie mannen hebben vrijdag in drie koptische kerken in de Egyptische stad Alexandrië zeker zeventien mensen neergestoken, zo heeft de politie bekendgemaakt. Eén kerkganger werd dodelijk getroffen.

De daders gingen de kerkgangers te lijf tijdens de mis. De politie zei niets over eventuele arrestaties. Honderden koptische christenen demonstreerden later bij de kerken tegen het geweld.


Fijn he, geloof ? zo vredig ook. :moe:



Triest!!!....af te keuren natuurlijk!!!:geloof is geen garantie voor vrede:je hebt ook criminelen en dwazen onder de gelovigen!!!
Don't blame it on religion ,blame it on humans!!!

Bofko
14-04-06, 15:16
Ik ben het -als ongelovige - eens met Wortel.
Net als kernenergie kan geloof zowel ten goede als ten kwade aangewend worden. Conflicten tussen groepen mensen worden altijd voorzien van een legitimatie om 'wij' boven 'zij' te stellen. Dat zou ook zo zijn in een nietreligieuze samenleving. Een legitimatie zal altijd gevonden worden (huidskleur, politieke overtuiging etc).
Bij het beoordelen of een religie goed is voor een samenleving dienen naast de negatieve aspecten als misbruik van het geloof of foute godsbeelden ook de positieve aspecten bekeken te worden. Je zou kunnen zeggen dat een religie aan miljarden levens de kracht biedt om het armoedige en harde leven door te komen.Het perspectief dat gegeven wordt is dat het hierna beter is. Gezien de aantallen ben ik geneigd om dat positieve aspect zwaarder te laten doorwegen dan het negatieve.

Juliette
14-04-06, 15:34
Geplaatst door Bofko
Ik ben het -als ongelovige - eens met Wortel.
Net als kernenergie kan geloof zowel ten goede als ten kwade aangewend worden. Conflicten tussen groepen mensen worden altijd voorzien van een legitimatie om 'wij' boven 'zij' te stellen. Dat zou ook zo zijn in een nietreligieuze samenleving. Een legitimatie zal altijd gevonden worden (huidskleur, politieke overtuiging etc).
Bij het beoordelen of een religie goed is voor een samenleving dienen naast de negatieve aspecten als misbruik van het geloof of foute godsbeelden ook de positieve aspecten bekeken te worden. Je zou kunnen zeggen dat een religie aan miljarden levens de kracht biedt om het armoedige en harde leven door te komen.Het perspectief dat gegeven wordt is dat het hierna beter is. Gezien de aantallen ben ik geneigd om dat positieve aspect zwaarder te laten doorwegen dan het negatieve.

:fpetaf: Behoorlijk diep voor een schnitzel. :hihi:

Tomas
14-04-06, 17:15
Geplaatst door Bofko
Ik ben het -als ongelovige - eens met Wortel.
Net als kernenergie kan geloof zowel ten goede als ten kwade aangewend worden. Conflicten tussen groepen mensen worden altijd voorzien van een legitimatie om 'wij' boven 'zij' te stellen. Dat zou ook zo zijn in een nietreligieuze samenleving. Een legitimatie zal altijd gevonden worden (huidskleur, politieke overtuiging etc).
Bij het beoordelen of een religie goed is voor een samenleving dienen naast de negatieve aspecten als misbruik van het geloof of foute godsbeelden ook de positieve aspecten bekeken te worden. Je zou kunnen zeggen dat een religie aan miljarden levens de kracht biedt om het armoedige en harde leven door te komen.Het perspectief dat gegeven wordt is dat het hierna beter is. Gezien de aantallen ben ik geneigd om dat positieve aspect zwaarder te laten doorwegen dan het negatieve.

Ik niet. Dat laatste functioneert namelijk ook juist als oorzaak dat de situatie niet verbeterd. Daarnaast functioneert religie vaker wel dan niet als extra onderscheidend attribuut naast kleur, taal etc om groepen te scheiden. ik zie het eerder zo dat mensen juist ondanks hun religie zich boven het groepsdenken weten uit te werken. Niet dankzij.