PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Nederlanders bot en tactloos tegen buitenlanders'



Dwaalspoor
14-04-06, 19:23
'Nederlanders bot en tactloos tegen buitenlanders'

vrijdag, 14 april 2006

Nederlanders komen in hun communicatie met buitenlanders bot en tactloos over. Dat komt vooral door onbekendheid bij Nederlanders van andere culturen, blijkt woensdag uit een onderzoek van taaltrainers van de Feedback Groep.

Vloeiend spreken van een taal is volgens de trainers minder belangrijk dan op een juiste manier overkomen. "Laatst was er een cursist die een email naar iemand in de Verenigde Staten stuurde met de boodschap: I request you to send me the following information", zegt trainer Miranda Bensing. "Waarop de ontvanger een klacht indiende, omdat iemand uit Nederland haar had opgedragen iets te doen."

Ook de Nederlander die direct zijn agenda pakt na de opmerking 'we must have lunch sometime' zorgt volgens het onderzoek voor 'erg genante situaties'. Nederlanders hebben verder de neiging hun ziel bloot te leggen na de oppervlakkig bedoelde vraag: 'how do you do?'.

Buitenlanders kijken ook vreemd op van Nederlandse gewoonten. Volgens het onderzoek wordt door buitenlanders 'enorm' gelachen omdat Nederlanders ook ooms en tantes van de jarige op een feest feliciteren. Verder komt het volgens het onderzoek als 'stijf en saai' over dat Nederlanders op een feest in een kring wachten op gebak.

bron: Novum

http://www.nieuwsfeit.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=175&Itemid=43

Aicha1976
14-04-06, 19:48
Ach, iedereen weet ondertussen wel dat je bot en tactloos over kan komen wanneer je een taal niet goed beheerst en alles letterlijk vertaalt. Kijk maar naar de allochtonen die het Nederlands niet goed beheersen :rolleyes:

Geen nieuws dus :o

Cherry Bo
14-04-06, 20:10
Rot toch op met je anti-Nederlander topics. :fuckit2:


























(Kijk mij even bot en tactloos wezen. :o ) :blowen:

Aicha1976
14-04-06, 20:21
Geplaatst door Cherry Bo
(Kijk mij even bot en tactloos wezen. :o ) :blowen:


Je doet het goooeeeeed :D

Cherry Bo
14-04-06, 20:46
Geplaatst door Aicha1976
Je doet het goooeeeeed :D

:nl:

tukkersterror
14-04-06, 20:47
Geplaatst door knuppeltje
Ach Nederlanders kijken ook wel eens vreemd op van botte buitenlandse gewoontes hoor.

Vrouwen geen hand willen geven bijvoorbeeld.

Europeanen lager dan varkens en honden vinden.

Homoseksualiteit een ziekte vinden die iedereen kan infecteren, terwijl er een stel hadiets zijn waaruit je kunt concluderen dat Mohammed zelf heel goed mogelijk homoseksueel was- al kun je dat nooit meer bewijzen, maar toch.

Vrouwen in minirokken hoeren noemen.

Van vrouwen eisen dat ze tot het huwelijk maagd blijven, maar zelf er op los neuken als straathonden.

Iediote schrijvers neerknallen en aan het mes rijgen.

Kamerleden bedrijgen.

Een karavaan overvallende moordende vrouwenhandelaar [Ibn Ishaak]
tot rolmodel kiezen.

Beweren dat volgens de islam het portretteren van de profeet volstrekt verboden is- altijd geweest zou zijn, terwijl er in diverse musea over de wereld vele eeuwen-oude afbeeldingen van hem te zien zijn- ook uit het midden-oosten stammend, en laatst te zien waren bij 'GayEgypt.com'.
En zelfs de stadskrant van Theran, waarvan Amadinedjad hoofdredacteur is geweest, op zijn website er ook een heeft staan.

Homoseksuele kinderen op de meest gruwelijke manier ophangen, na ze eerst met staalkabels gemarteld te hebben.

Jonge meiden verkrachten en hen daarna beschuldigen van prostitutie en daarna stenigen.

Hoe lang wil je de lijst nog hebben dwaallicht?

Maar inderdaad, Nederlanders kunnen heel bot zijn.

En dan vergeten we nog maar alle onzin die we op maroc.nl over ons heen krijgen gestrooid.

Maar inderdaad wij zijn bot, we hebben zelf een minister die bot heet en is, maar dat zal voor DS, nog wel een hele kluif worden :roken:

Aicha1976
14-04-06, 20:47
Geplaatst door Cherry Bo
:nl:



Oh I seeee, jij bent een kaaskop, een hoertje in een minirok :blowen:

Cherry Bo
14-04-06, 20:52
Geplaatst door Aicha1976
Oh I seeee, jij bent een kaaskop, een hoertje in een minirok :blowen:

Yep.

En ik doe alles voor een hamburger, want dat moet, van MTV. :blowen:

Aicha1976
14-04-06, 21:02
Geplaatst door Cherry Bo
Yep.

En ik doe alles voor een hamburger, want dat moet, van MTV. :blowen:


My kinda girl, wil je even mee naar mijn kelder :bril:

tukkersterror
14-04-06, 21:13
Hamburgers Lekkere verse hamburger:hihi:

Jullie vrouwen zijn dom om het te doen voor 1 hamburger, ik zou er minstens een blikje fris erbij willen hebben :ego:

Cherry Bo
14-04-06, 21:13
Geplaatst door tukkersterror
Hamburgers Lekkere verse hamburger:hihi:

Jullie vrouwen zijn dom om het te doen voor 1 hamburger, ik zou er minstens een blikje fris erbij willen hebben :ego:

"I request" a Breezer, jij fokking botte lul.

~Panthera~
14-04-06, 21:20
He Jezus, is er nou niemand die "krijg toch de kolere, teringhoer" op zijn waarde weet te schatten ? :stout:


Klinkt altijd zo gezellig, op mijn leeftijd. :D

:moe:

Aicha1976
14-04-06, 21:23
Geplaatst door Cherry Bo
Sure!

De Breezers staan al koud begrijp ik?

Hoop dat je kelder breed genoeg is. Ik wil wel mijn benen kunnen spreiden. :kroatie:



Consider it done....neem al je vriendinnetjes mee. Ik zorg voor een fotograaf :lole:

Topic is tot :wijs:

tukkersterror
14-04-06, 21:28
Geplaatst door Cherry Bo
"I request" a Breezer, jij fokking botte lul.

:regie: IK ZAG HET SORRY HOOR Wat doe jij bot zeg alsof er bij je een botje dwars zit!!!!!

Zeg dan gewoon Meneer botte lul!

Vindt jou niet lief meer wil mijn hamburger en breeze terug ouwe zuipschuit:lol:

Cherry Bo
14-04-06, 21:33
Geplaatst door tukkersterror


Vindt jou niet lief meer wil mijn hamburger en breeze terug ouwe zuipschuit:lol:

Tactloze Tukker. :love:

Cherry Bo
14-04-06, 21:35
Geplaatst door Aicha1976


Topic is tot :wijs:

High 5 girl! :blowen:

tukkersterror
14-04-06, 21:41
Geplaatst door Cherry Bo
Tactloze Tukker. :love:

Tactloos? :fpuh:

Nee, bot gewoon bot:hihi:

sylk
14-04-06, 21:48
Zo je doet, zo je ontmoet?

Aicha1976
14-04-06, 21:57
Geplaatst door Cherry Bo
High 5 girl! :blowen:


Come on let's get out of here bandiet

Cherry Bo
14-04-06, 22:15
Geplaatst door Aicha1976
Come on let's get out of here bandiet


See yaround.:rambo:

Tomas
14-04-06, 22:18
Buitenlanders zijn allemaal mietjes.

En ironisch genoeg is nou net hier het homohuwelijk toegestaan. Dus wie heeft er nu een probleem? Ha.

tukkersterror
14-04-06, 23:09
Geplaatst door Tomas
Buitenlanders zijn allemaal mietjes.

En ironisch genoeg is nou net hier het homohuwelijk toegestaan. Dus wie heeft er nu een probleem? Ha.

Ha of Hahaha?

Ik vind Ha alleen een beetje onduidelijk en bot.

knuppeltje
14-04-06, 23:52
Geplaatst door Tomas
Buitenlanders zijn allemaal mietjes.

En ironisch genoeg is nou net hier het homohuwelijk toegestaan. Dus wie heeft er nu een probleem? Ha.


Zag pas nog een hele rij wachtenden voor het stadhuis. Was geen doorkomen aan.