PDA

Bekijk Volledige Versie : Duitsland wil gedwongen huwelijken bestraffen



~Panthera~
14-04-06, 20:01
Duitsland wil gedwongen huwelijken bestraffen

Uitgegeven: 14 april 2006 15:32
Laatst gewijzigd: 14 april 2006 15:43

BERLIJN - In Duitsland gaan steeds meer stemmen op om gedwongen huwelijken strafbaar te stellen. De regerende christendemocraten pleiten voor straffen tot vijf jaar voor personen die anderen tot huwelijken dwingen. De sociaaldemocratische coalitiepartner SPD wil de misstand eveneens aanpakken, maar noemt nog geen strafmaat.

Het is verkeerd om onvrijwillige huwelijken te beschouwen als uitvloeisel van bepaalde culturen, aldus de christendemocratische vicefractievoorzitter Bosbach vrijdag tegen Duitse media. Tolerantie is hier misplaatst, stelde de toppoliticus. Volgens hem gaat het om een misdrijf, omdat er bijzonder zware ongeoorloofde dwang wordt uitgeoefend.


Eerwraak

De discussie over gedwongen huwelijken is in de Bondsrepubliek opgelaaid door een geval van eerwraak. Een Duits-Turks meisje werd door een broer doodgeschoten, omdat ze haar gedwongen huwelijk had beëindigd. De broer was donderdag tot ruim negen jaar cel veroordeeld.

België heeft eerder dit jaar als eerste land van de Europese Unie een wetsvoorstel tegen gedwongen huwelijken gepresenteerd. Iemand tot een huwelijk dwingen kan twee jaar cel gaan kosten. In Nederland pleitte de Adviescommissie voor Vreemdelingenzaken in september vorig jaar voor het strafbaar stellen van onvrijwillige huwelijken.


:duim: Geen enkele vrouw hoort te worden "gedwongen" tot een huwelijk, en al zeker niet worden afgemaakt als ze zo'n huwelijk beeindigd. :moe:

knuppeltje
14-04-06, 20:09
Geplaatst door ~Panthera~
Duitsland wil gedwongen huwelijken bestraffen

Uitgegeven: 14 april 2006 15:32
Laatst gewijzigd: 14 april 2006 15:43

BERLIJN - In Duitsland gaan steeds meer stemmen op om gedwongen huwelijken strafbaar te stellen. De regerende christendemocraten pleiten voor straffen tot vijf jaar voor personen die anderen tot huwelijken dwingen. De sociaaldemocratische coalitiepartner SPD wil de misstand eveneens aanpakken, maar noemt nog geen strafmaat.

Het is verkeerd om onvrijwillige huwelijken te beschouwen als uitvloeisel van bepaalde culturen, aldus de christendemocratische vicefractievoorzitter Bosbach vrijdag tegen Duitse media. Tolerantie is hier misplaatst, stelde de toppoliticus. Volgens hem gaat het om een misdrijf, omdat er bijzonder zware ongeoorloofde dwang wordt uitgeoefend.


Eerwraak

De discussie over gedwongen huwelijken is in de Bondsrepubliek opgelaaid door een geval van eerwraak. Een Duits-Turks meisje werd door een broer doodgeschoten, omdat ze haar gedwongen huwelijk had beëindigd. De broer was donderdag tot ruim negen jaar cel veroordeeld.

België heeft eerder dit jaar als eerste land van de Europese Unie een wetsvoorstel tegen gedwongen huwelijken gepresenteerd. Iemand tot een huwelijk dwingen kan twee jaar cel gaan kosten. In Nederland pleitte de Adviescommissie voor Vreemdelingenzaken in september vorig jaar voor het strafbaar stellen van onvrijwillige huwelijken.


Iemand tot een huwelijk dwingen is mensenhandel, en daarop hoort levenslang te staan, zoals op elke manier van mensenhandel.

In een topic over AHA heb ik daar al eens op gewezen, de stilte van de moslims hierop was oorverdovend.

Aicha1976
14-04-06, 20:11
Rock and Roll :boogie:

Divine_70
14-04-06, 20:15
Daar zal die enkeling die een 9 jarige wil huwelijken, blij mee zijn.
Beste initiatief die een land kan nemen met betrekking tot huwelijken en daarbij dan gelijk een groot gedeelte van mishandelingen uit de weg ruimt.

~Panthera~
14-04-06, 20:17
Mooi initiatief, alleen zullen ze de vrouwen in kwestie dan wel serieus moeten nemen.
En hoe willen ze dit gaan controleren ?

Divine_70
14-04-06, 20:21
Geplaatst door ~Panthera~
Mooi initiatief, alleen zullen ze de vrouwen in kwestie dan wel serieus moeten nemen.
En hoe willen ze dit gaan controleren ?

Dat zal inderdaad een probleem worden, vrouwen die gedwongen worden te huwen zullen ook gedwongen worden te beweren dat het vrijwillig is.

~Panthera~
14-04-06, 20:23
Geplaatst door Divine_70
Dat zal inderdaad een probleem worden, vrouwen die gedwongen worden te huwen zullen ook gedwongen worden te beweren dat het vrijwillig is.

tell me about it, ik ken een vrouw die geheel "vrijwillig" jaren van BVLH naar BVML huis is gesleept, om uit de handen van haar maar al te schietgrage broer te kunnen blijven. :moe:

Divine_70
14-04-06, 20:25
Geplaatst door ~Panthera~
tell me about it, ik ken een vrouw die geheel "vrijwillig" jaren van BVLH naar BVML huis is gesleept, om uit de handen van haar maar al te schietgrage broer te kunnen blijven. :moe:

Dat soort verhalen krijg je het koud van.
Las hier ooit ergens een topic die geopend was door een dame die er voor stond en met de rug tegen de muur omdat ze bang was voor haar 5 broers. :moe:

~Panthera~
14-04-06, 20:30
Geplaatst door Divine_70
Dat soort verhalen krijg je het koud van.
Las hier ooit ergens een topic die geopend was door een dame die er voor stond en met de rug tegen de muur omdat ze bang was voor haar 5 broers. :moe:


Yep, op het Haarlems station is ook een vrouw door familie doodgeschoten.
Op klaarlichte dag.
En deze vrouw over wie ik het heb, is zelfs een paar keer aan haar haren over straat gesleept, omdat ze in een BVLH zat.
Broerlief wist haar te vinden.
Politie werdt dan meteen gewaarschuwd, en dan tiefte hij weer op.
Wat er uiteindelijk met haar gebeurd is, weet ik niet. :moe:

Divine_70
14-04-06, 20:35
Geplaatst door ~Panthera~
Yep, op het Haarlems station is ook een vrouw door familie doodgeschoten.
Op klaarlichte dag.
En deze vrouw over wie ik het heb, is zelfs een paar keer aan haar haren over straat gesleept, omdat ze in een BVLH zat.
Broerlief wist haar te vinden.
Politie werdt dan meteen gewaarschuwd, en dan tiefte hij weer op.
Wat er uiteindelijk met haar gebeurd is, weet ik niet. :moe:

Dat is toch eigenlijk ongelovelijk, en dan zijn er hier ook nog mensen die het durven hebben over de liefde van een broer voor zijn zus in de cultuur waar dit "normaal" gedrag is. :kotsen:

~Panthera~
14-04-06, 20:44
Geplaatst door Divine_70
Dat is toch eigenlijk ongelovelijk, en dan zijn er hier ook nog mensen die het durven hebben over de liefde van een broer voor zijn zus in de cultuur waar dit "normaal" gedrag is. :kotsen:


Ja, vreemd he, dat dat in Nederland niet mag ? hoogst merkwaardig.


http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e040.gif

Divine_70
14-04-06, 20:50
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, vreemd he, dat dat in Nederland niet mag ? hoogst merkwaardig.


http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e040.gif

Jah, wij zijn maar een vreemd volkje. :moe: