PDA

Bekijk Volledige Versie : Libië herdenkt dodelijke Amerikaanse bombardementen



Dwaalspoor
15-04-06, 10:12
Libië herdenkt dodelijke Amerikaanse bombardementen

TRIPOLI - Libië heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag de Amerikaanse bombardementen op de steden Tripoli en Benghazi herdacht, waardoor op 15 april 1986 veertig Libiërs om het leven kwamen.

Honderden Libische hoogwaardigheidsbekleders en buitenlandse diplomaten woonden een concert bij naast het twintig jaar geleden vernielde huis van de Libische leider Muammar Gaddafi. Daar kwam door de bommen ook zijn geadopteerde dochter Hanna om het leven, een van de kinderen die slachtoffer werden van het bombardement.

Bij het herdenkingsconcert traden onder meer de Spaanse operaster José Carreras en de Amerikaanse zanger Lionel Richie op. De toenmalige Amerikaanse president Reagan zei in 1986 dat het bombardement midden in vredestijd een vergelding was voor vermeende Libische betrokkenheid bij een aanslag op een disco in Berlijn, waarbij één Amerikaan om het leven was gekomen.


http://www.telegraaf.nl/buitenland/37730571/Libië_herdenkt_dodelijke_Amerikaanse_bombardemente n.html

I'mNumber1
15-04-06, 12:16
1 Amerikaan?

Mijn Allah..

Wat een bitterzoete pil moet/moest Dhr 9addafi slikken..

mark61
15-04-06, 12:25
Herdenken ze meteen even de slachtoffers van Kadhafi zelf?

gh.wille
15-04-06, 13:56
Geplaatst door mark61
Herdenken ze meteen even de slachtoffers van Kadhafi zelf?

Schande om zo over een vrome man te spreken die nog geen vlieg kwaad zou doen ! slachtoffers ????????
Kom nou , zijn zoon voelbalt zelfs in "vriendschappelijke "wedstrijden voor goede doelen mee.
:hardlach:

tukkersterror
15-04-06, 14:14
Geplaatst door mark61
Herdenken ze meteen even de slachtoffers van Kadhafi zelf?

Kadhafi is niets mis mee, heeft ook een neef die aan 3000 mensen werk geeft in de rozenkwekerij.
Aardige mensen, als je daar als buitenlander komt word je uitgenodigd om te dinneren, steld open vragen en je antwoorden mogen hem ook rustig raken.
Ik vond hem een man die openstond voor hervorming en democratie.
Dit wilde hij ook graag, alleen de groep van schriftgeleerden die om hem heen staan hielden en houden dit met straffe hand tegen.
Het leger is ook in twee groepen verdeeld, je heb het presidentiele leger met ongeveer 1500 man en je hebt het staatsleger 30-40.000 man.
Ik denk dat Kadhafi de enigste dictator is die niets te vertellen heeft en alleen maar woordvoerder is van zijn regering.
Maar dat is dan ook alweer 20 jaar geleden.
Wel moet ik vermelden dat je daar alles voor elkaar krijgt als je de baas personelijk kent of bevriend bent met zijn familie.
Voor andere zaken mensen is het onmogelijk om zaken te doen in Libie.