PDA

Bekijk Volledige Versie : Kamer boos over lesstof die homoseks veroordeelt



David
15-04-06, 12:56
Van onze verslaggeefster Marjan van den Berg

DEN HAAG - Minister Van der Hoeven van Onderwijs (CDA) moet afstand nemen van christelijk lesmateriaal waarin homoseksualiteit bestempeld wordt als het resultaat van psychologische ‘scheefgroei’. Dit vindt een meerderheid van de Tweede Kamer.

De Kamer had de minister om opheldering gevraagd over lesmateriaal dat de stichting Different, een evangelische hulporganisatie en voorheen bekend onder de naam Evangelische Hulp aan Homofielen, aanbiedt voor de bovenbouw van havo en vwo. In de docentenhandleiding staat onder meer beschreven dat homoseksualiteit ‘het gevolg is van de zondeval.’

Ook roept de handleiding jongeren die homoseksuele gevoelens hebben op zich te onthouden van seks. Different gelooft dat homoseksualiteit te veranderen is.

In een brief die Van der Hoeven deze week naar de Kamer stuurde, noemt zij het lespakket van stichting Different ‘orthodox-bijbels’. Volgens haar is het pakket erop gericht homoseksualiteit bespreekbaar te maken. De minister schrijft dat het iedereen vrij staat om lesmateriaal te ontwikkelen. Scholen kunnen vervolgens zelf een keuze maken uit het lesaanbod.

‘De minister verschuilt zich wel erg achter de vrijheid van onderwijs om maar niets te hoeven doen’, zegt VVD-Kamerlid Luchtenveld. De PvdA vindt dat het standpunt van Van der Hoeven botst met het homo-emancipatiebeleid van staatssecretaris Ross van Volksgezondheid (CDA). ‘Minister Van der Hoeven had hier afstand van moeten nemen’, zegt PvdA-Kamerlid Timmer. De SP en D66 zijn het daarmee eens.

Timmer: ‘Als een moslimorganisatie zo’n lespakket op een islamitische school zou aanbieden, was het huis te klein geweest.’

--------------------------------

Ik ken die lui van Different wel. Vroeger heetten ze de EHAH, de Evangelische Hulp Aan Homofielen. Ze gaven cursussen, Wordt Hetero In Zes Weken. Ik heb nog under-cover zo'n cursus gedaan, geleidt door ene Johan, een dominee en ex-homo. Was alleen geďnteresseerd in eventuele homo-seks ervaringen. Luisterde me glimoogjes en rode oortjes en verklaarde (na uitputtend om details te hebben gevraagd) dat het toch wel erg zondig was. Hij ging me leren om met een vrouw te trouwen. De sukkel.

~Panthera~
15-04-06, 13:00
Geplaatst door David

Ik ken die lui van Different wel. Vroeger heetten ze de EHAH, de Evangelische Hulp Aan Homofielen. Ze gaven cursussen, Wordt Hetero In Zes Weken. Ik heb nog under-cover zo'n cursus gedaan, geleidt door ene Johan, een dominee en ex-homo. Was alleen geďnteresseerd in eventuele homo-seks ervaringen. Luisterde me glimoogjes en rode oortjes en verklaarde (na uitputtend om details te hebben gevraagd) dat het toch wel erg zondig was. Hij ging me leren om met een vrouw te trouwen. De sukkel.


:lol: VLAKKK !!!!!!!!!!!!!!

Bezopen idioten, die EHAH. :moe:

David
15-04-06, 13:01
Geplaatst door ~Panthera~
:lol: VLAKKK !!!!!!!!!!!!!!

Bezopen idioten, die EHAH. :moe:


Die roomse trut van Van der Hoeven vind van niet.

~Panthera~
15-04-06, 13:04
Geplaatst door David
Die roomse trut van Van der Hoeven vind van niet.


Heb je met die GRRRistelijke fundi's.
Ook allemaal mentaal scheefgegroeit. :moe:

maar goed, getrouwd ben je gelukkig wel. :haha:

knuppeltje
15-04-06, 13:08
Geplaatst door David
Die roomse trut van Van der Hoeven vind van niet.

Oho, een beetje respect broeder, het is tenslotte niet meer dan een achterlijk wijf.

tukkersterror
15-04-06, 13:20
Volgens mij worden op het Christelijk onderwijs niet alleen homos maar ook hetros onderwezen op het onthouden van sex voor het huwelijk.

Althans daar ken ik mij nog iets van herinderen, dus in al die jaren is er niet veel veranderd op de Christelijke scholen.
Ze doen het nog steeds in het geheim in het fietsenhok:hihi:

mark61
15-04-06, 13:35
Van der Hoeven had al moeten oprotten na haar poging tot creationisme-indoctrinatie.

knuppeltje
15-04-06, 13:40
Geplaatst door tukkersterror
Volgens mij worden op het Christelijk onderwijs niet alleen homos maar ook hetros onderwezen op het onthouden van sex voor het huwelijk.

Althans daar ken ik mij nog iets van herinderen, dus in al die jaren is er niet veel veranderd op de Christelijke scholen.
Ze doen het nog steeds in het geheim in het fietsenhok:hihi:


Daar maken ze toch gelijk foto's van, of heb ik weer ongelijk?

Wide-O
15-04-06, 17:14
Geplaatst door mark61
Van der Hoeven had al moeten oprotten na haar poging tot creationisme-indoctrinatie.

Dat was een hele kwalijke ja. Had niet door dat het om dezelfde mevrouw ging.

Olive Yao
15-04-06, 17:28
http://www.iidb.org/vbb/showthread.php?t=161733

http://www.latimes.com/news/printedition/la-na-christians10apr10,0,6596503.story

ATLANTA — Ruth Malhotra went to court last month for the right to be intolerant.

Malhotra says her Christian faith compels her to speak out against homosexuality. But the Georgia Institute of Technology, where she's a senior, bans speech that puts down others because of their sexual orientation.
Malhotra sees that as an unacceptable infringement on her right to religious expression. So she's demanding that Georgia Tech revoke its tolerance policy.

With her lawsuit, the 22-year-old student joins a growing campaign to force public schools, state colleges and private workplaces to eliminate policies protecting gays and lesbians from harassment. The religious right aims to overturn a broad range of common tolerance programs: diversity training that promotes acceptance of gays and lesbians, speech codes that ban harsh words against homosexuality, anti-discrimination policies that require college clubs to open their membership to all.

(...)

Olive Yao
15-04-06, 17:32
Je zou bijna een hekel krijgen aan die god.
Maar eigenlijk kan die er ook niks aan doen.

tukkersterror
15-04-06, 17:34
Geplaatst door knuppeltje
Daar maken ze toch gelijk foto's van, of heb ik weer ongelijk?

Ik wou dat wij vroeger deze fotomobieltjes hadden:hihi:
:stout: had schokkend matriaal opgeleverd

mark61
15-04-06, 17:39
Geplaatst door Olive Yao
her right to religious expression.

Waar haalt ze die nou weer vandaan? Iedereen verzint vandaag de dag maar rechten of het niks is.

duende
15-04-06, 17:42
Geplaatst door Olive Yao
http://www.iidb.org/vbb/showthread.php?t=161733

http://www.latimes.com/news/printedition/la-na-christians10apr10,0,6596503.story

ATLANTA — Ruth Malhotra went to court last month for the right to be intolerant.

Malhotra says her Christian faith compels her to speak out against homosexuality. But the Georgia Institute of Technology, where she's a senior, bans speech that puts down others because of their sexual orientation.
Malhotra sees that as an unacceptable infringement on her right to religious expression. So she's demanding that Georgia Tech revoke its tolerance policy.

With her lawsuit, the 22-year-old student joins a growing campaign to force public schools, state colleges and private workplaces to eliminate policies protecting gays and lesbians from harassment. The religious right aims to overturn a broad range of common tolerance programs: diversity training that promotes acceptance of gays and lesbians, speech codes that ban harsh words against homosexuality, anti-discrimination policies that require college clubs to open their membership to all.

(...)
Dat is alleen maar voor hun eigen bestwil.
Een paar flinke rammen op hun kop geneest die homo's wel.
En anders zulllllllllčččččččččnnn ze braaaaaaaaaanden in DE VUUR.
amen hallelujaaaaaa. En dat wil je als goed ccchristen, die mensen toch besparen. Of niet soms. Niet goed schiks dan maar kwaad schiks.

mark61
15-04-06, 17:49
Geplaatst door duende
Dat is alleen maar voor hun eigen bestwil.
Een paar flinke rammen op hun kop geneest die homo's wel.
En anders zulllllllllčččččččččnnn ze braaaaaaaaaanden in DE VUUR.
amen hallelujaaaaaa. En dat wil je als goed ccchristen, die mensen toch besparen. Of niet soms. Niet goed schiks dan maar kwaad schiks.

Ik begrijp eigenlijk niet goed wat dit soort Amerikanen bezielt. Jij wel?

Iets met angst, denk ik ook. Maar wat voor angst? Voor de veranderende buitenwereld? Die je zo met regeltjes probeert te bezweren?

Als oudere mannen zulk soort taal uitslaan begrijp ik het wel, tis macht en angst voor de dood en wat niet al.

Maar zo'n mokkel van 22, wat moet die wel niet meegemaakt hebben dat ze zo geworden is. Je kan toch niet zo geboren worden? Toch? Toch?

David
15-04-06, 18:06
Geplaatst door mark61
Maar zo'n mokkel van 22, wat moet die wel niet meegemaakt hebben dat ze zo geworden is. Je kan toch niet zo geboren worden? Toch? Toch?


Ach, zo'n mokkel. Hoort iedereen krijsen, en denkt ook een duit in 't zakje te doen. Hoogste toren. Stembandjes botoxen.

knuppeltje
15-04-06, 18:19
Geplaatst door tukkersterror
Ik wou dat wij vroeger deze fotomobieltjes hadden:hihi:
:stout: had schokkend matriaal opgeleverd

Ja, hoerend hard zeker.

Wide-O
15-04-06, 18:23
Geplaatst door knuppeltje
Ja, hoerend hard zeker.

Doe 's Normaal man :ego:

Seif
15-04-06, 18:25
Geplaatst door mark61
Van der Hoeven had al moeten oprotten na haar poging tot creationisme-indoctrinatie.

Politieke functies staan niet alleen open voor mensen waar jij en ik het mee eens zijn.

~Panthera~
15-04-06, 18:55
Geplaatst door mark61
Ik begrijp eigenlijk niet goed wat dit soort Amerikanen bezielt. Jij wel?

Iets met angst, denk ik ook. Maar wat voor angst? Voor de veranderende buitenwereld? Die je zo met regeltjes probeert te bezweren?

Als oudere mannen zulk soort taal uitslaan begrijp ik het wel, tis macht en angst voor de dood en wat niet al.

Maar zo'n mokkel van 22, wat moet die wel niet meegemaakt hebben dat ze zo geworden is. Je kan toch niet zo geboren worden? Toch? Toch?


Misschien zijn haar ouders wel een paar van die ouwe lullen, en hebben ze haar zo "afgericht".

mark61
15-04-06, 19:01
Geplaatst door Seif
Politieke functies staan niet alleen open voor mensen waar jij en ik het mee eens zijn.

Al is Nederland geen voorbeeld van een seculier land, een beetje de pretentie ophouden mag toch wel. Is vast wel een wet van. Ik geloof niet dat een publieke minister van publiek onderwijs mag voorstellen religieuze indoctrinatie in te voeren aan publieke scholen. Maar ik zal me wel vergissen.

mark61
15-04-06, 19:01
Geplaatst door ~Panthera~
Misschien zijn haar ouders wel een paar van die ouwe lullen, en hebben ze haar zo "afgericht".

Ja, is het enige wat ik kan bedenken.

Wide-O
15-04-06, 19:03
Geplaatst door ~Panthera~
Misschien zijn haar ouders wel een paar van die ouwe lullen, en hebben ze haar zo "afgericht".

Je weet best dat vrouweh soms nog - zo mogelijk - conservatiever zijn dan manneh :ego:

knuppeltje
15-04-06, 19:07
Geplaatst door Wide-O
Doe 's Normaal man :ego:

Foutje, bedankt.

~Panthera~
15-04-06, 19:09
Geplaatst door Wide-O
Je weet best dat vrouweh soms nog - zo mogelijk - conservatiever zijn dan manneh :ego:


Bron ? :ego:

mark61
15-04-06, 19:44
Geplaatst door ~Panthera~
Bron ? :ego:

De bijbel kan het niet zijn. Ik vind appels plukken tamelijk innovatief voor die tijd.

knuppeltje
15-04-06, 19:45
Geplaatst door ~Panthera~
Bron ? :ego:


Die waarmee die getrouw is?

Doeg, ga naar de Tahauser kijken en luisteren, oersentimenten door Wagner verknutseld en verklankt, see you.

~Panthera~
15-04-06, 19:45
Geplaatst door mark61
De bijbel kan het niet zijn. Ik vind appels plukken tamelijk innovatief voor die tijd.

:zegniets:

mark61
15-04-06, 19:46
Geplaatst door ~Panthera~
:zegniets:

Jah, dat oermokkel wilde zo maar kennis. Hoe haalt ze in haar warrige hoofdje.

~Panthera~
15-04-06, 19:49
Geplaatst door mark61
Jah, dat oermokkel wilde zo maar kennis. Hoe haalt ze in haar warrige hoofdje.


Zie je wel, fruit is gewoon ziek man. :moe:
k moet er helemaal van douchen. :hihi:

:zwaai:

Wide-O
15-04-06, 20:33
Geplaatst door ~Panthera~
Bron ? :ego:

Mezellef :hihi: Afknapper wat? :D

~Panthera~
15-04-06, 20:50
Geplaatst door Wide-O
Mezellef :hihi: Afknapper wat? :D

You and me, outside....now !! :duivels:


:hihi:



Alhoewel... http://www.hazelnet.org/icon/weather/rain.gif Raincheck ? :D

Wide-O
15-04-06, 20:53
Geplaatst door ~Panthera~
You and me, outside....now !! :duivels:


:hihi:

Deal. Vrouwen zijn vaak conservatief. Vrouwen zijn de schuld van vrouwenbesnijdenis, vaaks. Start hitting :D

Wide-O
15-04-06, 20:56
Geplaatst door mark61
Jah, dat oermokkel wilde zo maar kennis. Hoe haalt ze in haar warrige hoofdje.

Vanitas, vanitas :D

Vreemd, die angst voor vrouwen die ook wel's wat kunnen. Stel je voor zeg.

Waar komt dat toch vandaan, dat benepen gedoe ? Van die 35 % zou ik zeggen, majja, volgens jou een broodje aap.

~Panthera~
15-04-06, 20:56
Geplaatst door Wide-O
Deal. Vrouwen zijn vaak conservatief. Vrouwen zijn de schuld van vrouwenbesnijdenis, vaaks. Start hitting :D


Dat klopt, omdat ze geindoctrineerd zijn bij het leven. :moe:
Als je maar lang genoeg en vaak genoeg zegt dat iemand gek is, gelooft ie het ook.
Werkt overal, denk ik.

Wide-O
15-04-06, 20:57
Geplaatst door ~Panthera~
Alhoewel... http://www.hazelnet.org/icon/weather/rain.gif Raincheck ? :D

Nee, gewoon rammen meid :D

~Panthera~
15-04-06, 20:59
Geplaatst door Wide-O
Nee, gewoon rammen meid :D


mmm....lekkel. :jumping:

:hihi:

Wide-O
15-04-06, 21:02
Geplaatst door ~Panthera~
Dat klopt, omdat ze geindoctrineerd zijn bij het leven. :moe:
Als je maar lang genoeg en vaak genoeg zegt dat iemand gek is, gelooft ie het ook.
Werkt overal, denk ik.

Helaas waar ja.

Tijd dat wijven terugslaan. In the nicest possible way of course :verward:

Zonder dollen: dit gaat veranderen. Voel ik aan mijn water. Vrouwen zullen veel sterker - lees machtiger - worden in de komende eeuw. Nou ja, sterker waren ze altijd al, maar binnenkort, ook machtiger. Dat ik het gezegd heb :ego:

~Panthera~
15-04-06, 21:04
Geplaatst door Wide-O
Helaas waar ja.

Tijd dat wijven terugslaan. In the nicest possible way of course :verward:

Zonder dollen: dit gaat veranderen. Voel ik aan mijn water. Vrouwen zullen veel sterker - lees machtiger - worden in de komende eeuw. Nou ja, sterker waren ze altijd al, maar binnenkort. Dat ik het gezegd heb :ego:


Wellicht.
Ik hoop alleen wel dat ze "vrouw" blijven.
En daar ben ik nog niet van overtuigd. :ego:

Wide-O
15-04-06, 21:06
Geplaatst door ~Panthera~
Wellicht.
Ik hoop alleen wel dat ze "vrouw" blijven.
En daar ben ik nog niet van overtuigd. :ego:

Ik heb het niet over abberaties als Thatcher of Condo. Dat zijn cq waren venten.

~Panthera~
15-04-06, 21:07
Geplaatst door Wide-O
Ik heb het niet over abberaties als Thatcher of Condo. Dat zijn cq waren venten.

hebbie al anderen gespot dan ? :D

Wide-O
15-04-06, 21:07
Geplaatst door ~Panthera~
Wellicht.
Ik hoop alleen wel dat ze "vrouw" blijven.
En daar ben ik nog niet van overtuigd. :ego:

Trouwens, en zonder paternalistisch te willen klinken: zie dit forum.

Wide-O
15-04-06, 21:09
Geplaatst door ~Panthera~
hebbie al anderen gespot dan ? :D

Zie vorige post: ja. Stelling: de nieuwe feministen zullen moslima's (lullig woord, maggoed) zijn. Eens ?

~Panthera~
15-04-06, 21:09
Geplaatst door Wide-O
Trouwens, en zonder paternalistisch te willen klinken: zie dit forum.

:verward: ?

Wide-O
15-04-06, 21:13
Geplaatst door ~Panthera~
:verward: ?

Snap ik jouw vraag niet goed, of jij m'n antwoord niet ? :D

Ja, tuurlijk zijn er vrouwen die niet op die karikaturen lijken, en die toch boven komen drijven.

Ik verwacht binnen 100 jaar een door wijveuh gedomineerde westersche wereld. Meen ik echt. Gedomineerd is dan het verkeerde woord.

~Panthera~
15-04-06, 21:14
Geplaatst door Wide-O
Zie vorige post: ja. Stelling: de nieuwe feministen zullen moslima's (lullig woord, maggoed) zijn. Eens ?


Dat kan heel goed ja.
Alleen hoop ik wel zonder bloedvergieten.
Want dat is waar sommigen dan wel de kans op lopen, te moeten ondervinden, en dat is iets waar, zeg maar Nederlandse feministes, niet echt veel mee te maken hebben gehad.
Ik heb nog nooit gehoord dat er een moord is gepleegd om het feit dat een vrouw hier feministe was, of wilde zijn.
In die zin hebben die vrouwen het veel zwaarder.
Ik weet nl WEL dat er een paar Turkse vrouwen vermoord zijn, cq bijna, omdat ze "anders" wilde leven.
Ik geef het je te doen. :moe:

~Panthera~
15-04-06, 21:17
Geplaatst door Wide-O
Snap ik jouw vraag niet goed, of jij m'n antwoord niet ? :D

Ja, tuurlijk zijn er vrouwen die niet op die karikaturen lijken, en die toch boven komen drijven.

Ik verwacht binnen 100 jaar een door wijveuh gedomineerde westersche wereld. Meen ik echt. Gedomineerd is dan het verkeerde woord.

2.

Er is niets mis met "gedomineerd". :ego: in de goede zin dan. :haha:

mark61
15-04-06, 22:04
Geplaatst door Wide-O
Vanitas, vanitas :D

Vreemd, die angst voor vrouwen die ook wel's wat kunnen. Stel je voor zeg.

Waar komt dat toch vandaan, dat benepen gedoe ? Van die 35 % zou ik zeggen, majja, volgens jou een broodje aap.

Ik denk omdat mannen beseffen dat vrouwen hen zo het hoofd op hol kunnen brengen dat ze dingen gaan doen die ze eigenlijk niet wilden / van plan waren. Andersom werkt dat niet, of veel minder. Brr....vrouwen....

Bro-hon...

sater
15-04-06, 23:03
Geplaatst door ~Panthera~
Heb je met die GRRRistelijke fundi's.
Ook allemaal mentaal scheefgegroeit. :moe:

maar goed, getrouwd ben je gelukkig wel. :haha:

:lole: in zekere traditie staand. Het huidige kabinet laat, voorafgaande kabinetten lieten emancipatoire kansen liggen. Dit vanwege ontbreken landelijke wetgeving verplichte voorlichting [homo]seksualiteit