PDA

Bekijk Volledige Versie : Autochtone eerwraak vanwege sexueel misbruik hond door vrouw



Dwaalspoor
15-04-06, 18:56
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/media/92eb39_hondverkrachten1.jpg


http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/013113.html

mark61
15-04-06, 18:57
Ben je nu echt stompzinnig geworden of vind je dit grappig? Ook dat is stompzinnig. Ik vrees voor je geestelijke gezondheid. Nu echt.

Bofko
15-04-06, 19:02
In het uitgebreide riolennet van de krochten van het internet is voor iedereen wat te vinden.

David
15-04-06, 19:04
:haha:

Hoe is 't mogelijk!

Olive Yao
15-04-06, 19:07
De vader van de hond zit erachter.

Tomas
15-04-06, 19:08
Dus ze hebben tegenwoordig een modereerbeleid bij geenstijl?

Dwaalspoor
15-04-06, 19:36
Geplaatst door mark61
Ben je nu echt stompzinnig geworden of vind je dit grappig? Ook dat is stompzinnig. Ik vrees voor je geestelijke gezondheid. Nu echt.

Stompzinnig? Ik heb die vrouw niet gestompt. En als je toch om iemands gezondheid geeft, geef tenminste om de hond of de gestompte vrouw.

mark61
15-04-06, 19:37
Geplaatst door Dwaalspoor
Stompzinnig? Ik heb die vrouw niet gestompt. En als je toch om iemands gezondheid geeft, geef tenminste om de hond of de gestompte vrouw.

Doe niet zo gewild dom.

~Panthera~
15-04-06, 19:38
No.9

Dwaalspoor
15-04-06, 19:39
Geplaatst door mark61
Doe niet zo gewild dom.


Geplaatst door mark61
Eerwraak heeft niets met geloof te maken. Eigenlijk ook niet direct met sex. Maar meer met door de andere mannen als mietje worden gezien.

Tomas
15-04-06, 19:42
Geplaatst door Dwaalspoor
Eerwraak heeft niets met geloof te maken. Eigenlijk ook niet direct met sex. Maar meer met door de andere mannen als mietje worden gezien.

Zit wel wat in ja.

mark61
15-04-06, 19:42
Geplaatst door Dwaalspoor


Inderdaad. Dus?

Bofko
15-04-06, 19:44
Geplaatst door Tomas
Eerwraak heeft niets met geloof te maken. Eigenlijk ook niet direct met sex. Maar meer met door de andere mannen als mietje worden gezien.


Eensch.

Dwaalspoor
15-04-06, 19:45
Geplaatst door ~Panthera~
No.9


Geplaatst door ~Panthera~
Yep, haantjescultuur. :moe:
De "mannen" zijn nu eenmaal het belangrijkst.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2753900#post2753900

Tomas
15-04-06, 19:45
Geplaatst door Bofko
Eensch.

Mooi moment. Eigenlijk zouden we even allemaal de handjes vast moeten houden. Of zoiets.

Dwaalspoor
15-04-06, 19:45
Geplaatst door mark61
Inderdaad. Dus?

Dus hou op met je stompzinnige commentaar.

Tomas
15-04-06, 19:47
iemand die helemaal opgaat in zijn eigen denkwereldje.

mark61
15-04-06, 19:49
Geplaatst door Dwaalspoor
Dus hou op met je stompzinnige commentaar.

Begrijp jij jezelf nog wel of ben je dronken?

~Panthera~
15-04-06, 19:49
Geplaatst door Dwaalspoor



yep. :blowen:

Dwaalspoor
15-04-06, 19:50
Geplaatst door Tomas
iemand die helemaal opgaat in zijn eigen denkwereldje.

Yep vind ik ook, die arme autochtonen toch!

mark61
15-04-06, 19:51
Geplaatst door ~Panthera~
No.9

Hé joh, het gaat niet over homo's.

Tomas
15-04-06, 19:51
Geplaatst door Dwaalspoor
Yep vind ik ook, die arme autochtonen toch!

Zodra jij je persoonlijk aangevallen voelt ga je generaliseren. Valt me op. Dat doe je denk ik om het minder persoonlijk te maken.

Dwaalspoor
15-04-06, 19:51
Geplaatst door mark61
Begrijp jij jezelf nog wel of ben je dronken?

Dit gaat niet over mij maar over de eerwraaktoepasser..of de hond....of toch de vrouw. Wie is eigenlijk slachtoffer in deze?

mark61
15-04-06, 19:52
Geplaatst door Dwaalspoor
Yep vind ik ook, die arme autochtonen toch!

Tis een beetje zielig als je zo voor jezelf uit zit te babbelen en iedereen vindt je geschift. Maar veel plezier ermee. :hihi:

Tomas
15-04-06, 19:52
Geplaatst door Dwaalspoor
Dit gaat niet over mij maar over de eerwraaktoepasser..of de hond....of toch de vrouw. Wie is eigenlijk slachtoffer in deze?

Ik denk jij?

mark61
15-04-06, 19:53
Geplaatst door Dwaalspoor
Dit gaat niet over mij maar over de eerwraaktoepasser..of de hond....of toch de vrouw. Wie is eigenlijk slachtoffer in deze?

Ik ga voor dronken.

Dwaalspoor
15-04-06, 19:53
Geplaatst door Tomas
Zodra jij je persoonlijk aangevallen voelt ga je generaliseren. Valt me op. Dat doe je denk ik om het minder persoonlijk te maken.

Ik weet niet wie zich hier persoonlijk aangevallen voelt, bedoel je nu mark61, panthera of heb je het over jezelf?

Tomas
15-04-06, 19:55
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik weet niet wie zich hier persoonlijk aangevallen voelt, bedoel je nu mark61, panthera of heb je het over jezelf?

Deze reactie past wel een beetje in dat patroon.

mark61
15-04-06, 19:55
Geplaatst door Bofko
Eensch.

Hé joh, die was van Schaap. Oh nee, van mij. Rare toestand, dat quoten.

Dwaalspoor
15-04-06, 19:55
Geplaatst door Tomas
Ik denk jij?

Ik ben niet de eerwraaktoepasser, niet de hond en ook niet de vrouw.

Tomas
15-04-06, 19:56
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik ben niet de eerwraaktoepasser, niet de hond en ook niet de vrouw.

Maar wel het slachtoffer zoals gewoonlijk.

Dwaalspoor
15-04-06, 19:57
Geplaatst door Tomas
Deze reactie past wel een beetje in dat patroon.

Klopt, het vriendenkluppie buitelt over elkaar heen nu ze geconfronteerd worden met autochtone eerwraak.

Dwaalspoor
15-04-06, 19:58
Geplaatst door mark61
Ik ga voor dronken.

Is dat het uitsluitingsgrond die de man, hond of vrouw gebruikt? Ik heb er niets van gelezen.

mark61
15-04-06, 19:59
Geplaatst door Dwaalspoor
Klopt, het vriendenkluppie buitelt over elkaar heen nu ze geconfronteerd worden met autochtone eerwraak.

Drank maakt meer kapot dan je lief is. Je hersens sterven het eerste af.

Dwaalspoor
15-04-06, 19:59
Geplaatst door mark61
Tis een beetje zielig als je zo voor jezelf uit zit te babbelen en iedereen vindt je geschift. Maar veel plezier ermee. :hihi:

Ik snap je woede-aanval van zo net niet.

tr_imparator
15-04-06, 19:59
Geplaatst door mark61




Geplaatst door Tomas




Geplaatst door Bofko




= logrolling bastards.


:lachu:

Dwaalspoor
15-04-06, 20:00
Geplaatst door Tomas
Maar wel het slachtoffer zoals gewoonlijk.

Ik slachtoffer? Hoezo? Ik voel me helemaal geen slachtoffer van het vriendenkluppie. Ik kan jullie met gemak aan als ik wil.

Tomas
15-04-06, 20:00
Geplaatst door tr_imparator
= logrolling bastards.


:lachu:

Je verbreekt het verband.

Tomas
15-04-06, 20:01
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik slachtoffer? Hoezo? Ik voel me helemaal geen slachtoffer van het vriendenkluppie. Ik kan jullie met gemak aan als ik wil.

Ik kan echt niet het verschil zien tussen of je nu gedronken hebt of niet hoor.

Dwaalspoor
15-04-06, 20:02
Geplaatst door mark61
Drank maakt meer kapot dan je lief is. Je hersens sterven het eerste af.

Ben ik blij dat mijn geloof dat verbiedt. Hoeveel drink jij op een weekend?

tr_imparator
15-04-06, 20:02
Geplaatst door mark61
Tis een beetje zielig als je zo voor jezelf uit zit te babbelen en iedereen vindt je geschift. Maar veel plezier ermee. :hihi:


ik niet.


verworpen.

Dwaalspoor
15-04-06, 20:03
Geplaatst door Tomas
Ik kan echt niet het verschil zien tussen of je nu gedronken hebt of niet hoor.

Dat zou een goede strafuitsluitingsgrond zijn van de mishandelde vrouw.

mark61
15-04-06, 20:03
Geplaatst door tr_imparator
ik niet.


verworpen.

OK. Bijna iedereen.

tr_imparator
15-04-06, 20:04
Geplaatst door Dwaalspoor
Ben ik blij dat mijn geloof dat verbiedt. Hoeveel drink jij op een weekend?


Door al dat drank functioneren die hersenscellen niet meer helemaal,..hmm of is toch ouderdom..beide miskien :wijs:

mark61
15-04-06, 20:04
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik snap je woede-aanval van zo net niet.

Woede-aanval?

Dwaalspoor
15-04-06, 20:05
Wat kunnnen die autochtonen toch hysterisch doen zeg. Hallo de vrouw is slachtoffer hoor !! Ik vind dat jullie haar ook wat aandacht moeten geven !

mark61
15-04-06, 20:06
Geplaatst door Dwaalspoor
Ben ik blij dat mijn geloof dat verbiedt. Hoeveel drink jij op een weekend?

Tis alleen jammer dat je je niet daaraan houdt. Ik? Tsja, zo tussen 0 en 4 drankjes, al naar gelang.

Dwaalspoor
15-04-06, 20:07
Geplaatst door mark61
Woede-aanval?

Ja ik ben buitenlander, zonder streepje is woedeaanval voor mij moeilijk te lezen. Maar vindt je dat nou echt belangrijker dan de arme vrouw of de verkrachte hond?

mark61
15-04-06, 20:07
Geplaatst door tr_imparator
Door al dat drank functioneren die hersenscellen niet meer helemaal,..hmm of is toch ouderdom..beide miskien :wijs:

Wat is er nou? Zeg liever wat je te zeggen hebt. Eerwraak bestaat niet?

Waarom doe je eigenlijk een vage, en mislukte poging mij te beledigen?

Olive Yao
15-04-06, 20:08
Laten we ons even herinneren waar Dwaalspoor dit mee vergelijkt:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=183328

Dwaalspoor
15-04-06, 20:09
Geplaatst door mark61
Tis alleen jammer dat je je niet daaraan houdt. Ik? Tsja, zo tussen 0 en 4 drankjes, al naar gelang.

Ik ben een slechte moslim maar drinken en drugs gebruiken doe ik niet.

mark61
15-04-06, 20:10
Geplaatst door Olive Yao
Laten we ons even herinneren waar Dwaalspoor dit mee vergelijkt:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=183328

Ik doe verwoede pogingen het verband te ontwaren, maar krijg alleen dronkemansgelal als commentaar.

tr_imparator
15-04-06, 20:10
Geplaatst door mark61
Wat is er nou? Zeg liever wat je te zeggen hebt. Eerwraak bestaat niet?


relax. :haha:

Tomas
15-04-06, 20:10
Geplaatst door mark61
Wat is er nou? Zeg liever wat je te zeggen hebt. Eerwraak bestaat niet?

Waarom doe je eigenlijk een vage, en mislukte poging mij te beledigen?

Het gaat over eerwraak remember?

mark61
15-04-06, 20:11
Geplaatst door Tomas
Het gaat over eerwraak remember?

Ik weet het niet. Weet jij het nog dan?

Dwaalspoor
15-04-06, 20:12
Geplaatst door mark61
Wat is er nou? Zeg liever wat je te zeggen hebt. Eerwraak bestaat niet?

Waarom doe je eigenlijk een vage, en mislukte poging mij te beledigen?

Gezien je hysterische reaktie hier lijkt het er op dat het niet bij autochtonen voorkomt. Maar zal wel aan het taboe daaromtrent liggen.

ta·boe2 (bn.; alleen pred.)
1 ongepast om te gebruiken, te doen of over te spreken => onbespreekbaar

mark61
15-04-06, 20:12
Geplaatst door tr_imparator
relax. :haha:

Waar gaat dit over? Soort vakkevulle, maar dan anders?

mark61
15-04-06, 20:13
Geplaatst door Dwaalspoor
Gezien je hysterische reaktie hier lijkt het er op dat het niet bij autochtonen voorkomt. Maar zal wel aan het taboe daaromtrent liggen.

ta·boe2 (bn.; alleen pred.)
1 ongepast om te gebruiken, te doen of over te spreken => onbespreekbaar

Geen woordjes van mijn lenen als je ze niet begrijpt.

Tomas
15-04-06, 20:14
Geplaatst door mark61
Ik weet het niet. Weet jij het nog dan?

Nou mijn opinie is dat zodra het over eerwraak gaat sommigen heel ingewikkeld en ietwat gestoord gaan doen. De ene wat meer dan de andere. Er inhoudelijk over discuseren is niet iets dat haalbaar is. Dat heeft ook iets te maken met de cultuur waarin het voorkomt. Maar hoe en wat begrijp ik niet.

tr_imparator
15-04-06, 20:14
Geplaatst door Tomas
Het gaat over eerwraak remember?


drank + 50+ = remember?


denk ut niet.

tr_imparator
15-04-06, 20:16
Geplaatst door Tomas
Nou mijn opinie is dat zodra het over eerwraak gaat sommigen heel ingewikkeld en ietwat gestoord gaan doen. De ene wat meer dan de andere. Er inhoudelijk over discuseren is niet iets dat haalbaar is. Dat heeft ook iets te maken met de cultuur waarin het voorkomt. Maar hoe en wat begrijp ik niet.


eindelijk wat zelfreflectioné?

Tomas
15-04-06, 20:16
Geplaatst door tr_imparator
drank + 50+ = remember?


denk ut niet.

I know. Maar kan jij jouw eigen en schaap's reactie nou duiden voor ons?

Tomas
15-04-06, 20:17
Geplaatst door tr_imparator
eindelijk wat zelfreflectioné?

Yep. Ik zie mijn beperking in. Daarom vraag ik je hulp.

Dwaalspoor
15-04-06, 20:18
Geplaatst door mark61
Geen woordjes van mijn lenen als je ze niet begrijpt.

Welk woord heb ik van jou geleend?

Die gekke autochtoon denkt dat alles van hem is, zelfs woorden van een taal.

Kleuters denken ook tot een leeftijd van een jaar of 5/6 dat alles van hun is.

mark61
15-04-06, 20:20
Geplaatst door Tomas
Nou mijn opinie is dat zodra het over eerwraak gaat sommigen heel ingewikkeld en ietwat gestoord gaan doen. De ene wat meer dan de andere. Er inhoudelijk over discuseren is niet iets dat haalbaar is. Dat heeft ook iets te maken met de cultuur waarin het voorkomt. Maar hoe en wat begrijp ik niet.

Kijk, jou begrijp ik nou glashelder. Zal wel complot zijn.

Overigens discussiëren hedendaagse NL-Turken en Turkije-Turken er op een manier over die voor ons ook heel begrijpelijk is. Tis meer dit forum, vrees ik.

mark61
15-04-06, 20:21
Geplaatst door tr_imparator
drank + 50+ = remember?


denk ut niet.

Wie drinkt er hier en is 50+?

Ben alleen tot de conclusie gekomen dat Schaapje stiekem gezopen heeft.

mark61
15-04-06, 20:22
Geplaatst door tr_imparator
eindelijk wat zelfreflectioné?

Volgens mij heeft hij het over Schaap, en misschien over jou.

Denk je niet?

tr_imparator
15-04-06, 20:22
Geplaatst door Tomas
I know. Maar kan jij jouw eigen en schaap's reactie nou duiden voor ons?

Kan je wat concreter zijn? Kan ik je een antwoord geven.

Wat is je vraag?

Jij hebt meestal een mening over de mening van mensen in een thread. Het eigenlijke onderwerp, boeit je niet. Vind je niet interessant. Dat verklaart je reactie hier. Herken je dat?

mark61
15-04-06, 20:23
Geplaatst door Dwaalspoor
Welk woord heb ik van jou geleend?

Die gekke autochtoon denkt dat alles van hem is, zelfs woorden van een taal.

Kleuters denken ook tot een leeftijd van een jaar of 5/6 dat alles van hun is.

Blijf je de hele avond wartaal uitslaan?

mark61
15-04-06, 20:26
Geplaatst door tr_imparator
Kan je wat concreter zijn? Kan ik je een antwoord geven.

Wat is je vraag?

Jij hebt meestal een mening over de mening van mensen in een thread. Het eigenlijke onderwerp, boeit je niet. Vind je niet interessant. Dat verklaart je reactie hier. Herken je dat?

Dat denk jij altijd. In werkelijkheid gaat het telkens over onderwerpen die al uitgekauwd zijn, en waarover de meningen bekend zijn. Tomas wil naar mijn ervaring prima discussiëren, maar het feit is dat er hier mensen zijn die dan hoogst eigenaardige taal beginnen uit te slaan, en niet over het onderwerp willen discussiëren.

Hij heeft dan ook volkomen gelijk dat de 'meningen' van die mensen veeeeel interessanter zijn dan het onderwerp.

Ik geef toe, dan krijg je een meta-discussie, maar hey, meta is hoger toch?

tr_imparator
15-04-06, 20:28
Geplaatst door mark61
Volgens mij heeft hij het over Schaap, en misschien over jou.

Denk je niet?


Dan heeft hij het mis.


Overigens is mijn intrede in dit topic niet, omdat ik hysterisch doe over eerwraak of whatever. Maar omdat jullie nogal verwikkeld zijn in elkaars mening over andere forumusers. Friemel niet zo bij een reactie op tomas. Hij vind het vast niet erg als je hem ongelijk geeft.

mark61
15-04-06, 20:35
Geplaatst door tr_imparator
Dan heeft hij het mis.


Overigens is mijn intrede in dit topic niet, omdat ik hysterisch doe over eerwraak of whatever. Maar omdat jullie nogal verwikkeld zijn in elkaars mening over andere forumusers. Friemel niet zo bij een reactie op tomas. Hij vind het vast niet erg als je hem ongelijk geeft.

Oh oh we gaan insinueren. As it happens ben ik het vaak met hem eens. Vaak ook niet. Dan valt er wat te discussiëren. Hier valt er met Schaap, en zo te zien met jou ook niet te discussiëren. Heb je wat te melden over eerwraak dan? Kan je even aangeven wat het bericht van dit topic ermee te maken heeft?

Ik zou niet weten waarom je niet over andermans meningen mag praten? Je komt op voor de underdog? Op zich loffelijk, als ie underdog was en er wat was om voor op te komen.

Divine_70
15-04-06, 20:51
Tjonge jonge, de definitie van eerwraak is voor mij toch wel heel wat anders dan iemand een mep verkopen omdat hij of zij een hond heeft verkracht.
Wat een compliment voor al die vrouwen die het leven lieten door eerwraak. :moe:

tr_imparator
15-04-06, 20:57
Geplaatst door mark61
Heb je wat te melden over eerwraak dan? Kan je even aangeven wat het bericht van dit topic ermee te maken heeft?

Vaak wordt eerwraak in samenhang gebracht met sommige culturen. Het is volgens sommige mensen iets cultureels en komt niet in autochtone kring voor. In denk dat ZS met deze topic, nou is dit niet precies het goede voorbeeld, wil laten zien, dat eerwraak niet persé cultuurgebonden hoeft te zijn. Het kan net zo goed voorkomen bij autochtonen. Of ik het afkeur. Ja, zondermeer. Alle geweld keur ik af,..maar dat wil niet zeggen dat ik de ziekelijke vertoning van sommige, meestal vrouwen (waarop eerwraak wordt gepleegd)goedkeur.



Ik zou niet weten waarom je niet over andermans meningen mag praten? Je komt op voor de underdog? Op zich loffelijk, als ie underdog was en er wat was om voor op te komen.

Dat mag best. Ik constateer alleen iets wat ik je vertel. Ik denk dat ZS voor zichzelf beter kan opkomen dan dat ik in staat ben. Zulke onnozele commentaar hoef je wat mij betreft ook niet geven.

David
15-04-06, 21:13
:haha:


Er is duidelijk iets geknapt.

Dwaalspoor
15-04-06, 21:14
Geplaatst door tr_imparator
Vaak wordt eerwraak in samenhang gebracht met sommige culturen. Het is volgens sommige mensen iets cultureels en komt niet in autochtone kring voor. In denk dat ZS met deze topic, nou is dit niet precies het goede voorbeeld, wil laten zien, dat eerwraak niet persé cultuurgebonden hoeft te zijn. Het kan net zo goed voorkomen bij autochtonen. Of ik het afkeur. Ja, zondermeer. Alle geweld keur ik af,..maar dat wil niet zeggen dat ik de ziekelijke vertoning van sommige, meestal vrouwen (waarop eerwraak wordt gepleegd)goedkeur.

Dat mag best. Ik constateer alleen iets wat ik je vertel. Ik denk dat ZS voor zichzelf beter kan opkomen dan dat ik in staat ben. Zulke onnozele commentaar hoef je wat mij betreft ook niet geven.

Valt niets te discusseren als ze van begin af aan alleen met hysterische reakties aankomen zoals:


Ben je nu echt stompzinnig geworden of vind je dit grappig? Ook dat is stompzinnig. Ik vrees voor je geestelijke gezondheid. Nu echt.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2754149#post2754149



Doe niet zo gewild dom.


No.9


iemand die helemaal opgaat in zijn eigen denkwereldje.


Begrijp jij jezelf nog wel of ben je dronken?


Zodra jij je persoonlijk aangevallen voelt ga je generaliseren. Valt me op. Dat doe je denk ik om het minder persoonlijk te maken.


Tis een beetje zielig als je zo voor jezelf uit zit te babbelen en iedereen vindt je geschift. Maar veel plezier ermee


Drank maakt meer kapot dan je lief is. Je hersens sterven het eerste af.


Ik kan echt niet het verschil zien tussen of je nu gedronken hebt of niet hoor.


Ik doe verwoede pogingen het verband te ontwaren, maar krijg alleen dronkemansgelal als commentaar.


Geen woordjes van mijn lenen als je ze niet begrijpt.


Blijf je de hele avond wartaal uitslaan?

Snap jij nou waarom ze zo hysterisch doen? Moet je eens de analyes lezen over eerwraak bij Turken. De hersenen lijken mij over te werken daar, maar zodra je hier het woord autochtoon erbij zet slaan de stoppen door.

Toont maar weer eens aan hoe hypocriet het zooitje is.

Tomas
15-04-06, 21:17
Geplaatst door Dwaalspoor
Toont maar weer eens aan hoe hypocriet het zooitje is.

No doubt.

Je hebt alle citaten zitten verzamelen.... Die stonden er al. Echt.

Tomas
15-04-06, 21:22
Geplaatst door tr_imparator
Vaak wordt eerwraak in samenhang gebracht met sommige culturen. Het is volgens sommige mensen iets cultureels en komt niet in autochtone kring voor. In denk dat ZS met deze topic, nou is dit niet precies het goede voorbeeld, wil laten zien, dat eerwraak niet persé cultuurgebonden hoeft te zijn. Het kan net zo goed voorkomen bij autochtonen. Of ik het afkeur. Ja, zondermeer. Alle geweld keur ik af,..maar dat wil niet zeggen dat ik de ziekelijke vertoning van sommige, meestal vrouwen (waarop eerwraak wordt gepleegd)goedkeur.

Ah, een inhoudelijke en rationele reactie. Dit is inderdaad niet het goede voorbeeld. Zijn probleem is dat ie dat ook nooit zal vinden. Want de turkse eerwraak is vrij uniek.

Het vreemde blijft echter dat hij als marokkaan altijd zo zijn best doet om de beledigde turk te spelen. Vind jij dat dan niet vreemd?

En ja, moord of geweld is altijd afkeurenswaardig. Zijn we het fijn over eens. Einde van die discussie.

Mark
15-04-06, 21:25
zijn vriendin ging op zijn bank pissen :p

echt een fantastisch artikel :haha:

~Panthera~
15-04-06, 21:28
Weet je uberhaupt wel wat ''eerwraak'' is ?

DAAR gaat het bij eerwraak nl om: MOORD.

Zie jij dat hier? dan zie ik het ook. :moe:

Divine_70
15-04-06, 21:33
Geplaatst door ~Panthera~
Weet je uberhaupt wel wat ''eerwraak'' is ?

DAAR gaat het bij eerwraak nl om: MOORD.

Zie jij dat hier? dan zie ik het ook. :moe:

Dat zien ze niet, :hihi:
Over de mijne wordt ook heen gewalst. :moe:
Ze hebben het hier stuk voor stuk over eerwraak, erg cru voor de ECHTE slachtoffers.

~Panthera~
15-04-06, 21:39
Geplaatst door Divine_70
Dat zien ze niet, :hihi:
Over de mijne wordt ook heen gewalst. :moe:
Ze hebben het hier stuk voor stuk over eerwraak, erg cru voor de ECHTE slachtoffers.


Komt door de belachelijke titel van de topic.

"Hond neukt vrouw en wordt door man in elkaar gemept." had het moeten zijn.

Heeft inderdaad geen fuck met "eerwraak" te maken, maar dat snapt DS niet.

Fijn ja, voor de slachtoffers van echte eerwraak. :moe:
Wansmaak ten top.

Dwaalspoor
15-04-06, 21:42
Geplaatst door ~Panthera~
Weet je uberhaupt wel wat ''eerwraak'' is ?

DAAR gaat het bij eerwraak nl om: MOORD.

Zie jij dat hier? dan zie ik het ook. :moe:

Dat klopt niet, eerwraak is niet per definitie moord.

Bij de andere topic zag ik dat het ging om zoals jullie dat zo mooi zeggen om de ''doos'' van de vrouw waaraan de eer wordt opgehangen. Hier gaat het om de hond waaraan de eer wordt opgehangen.

etc..

~Panthera~
15-04-06, 21:46
Geplaatst door Dwaalspoor
Dat klopt niet, eerwraak is niet per definitie moord.

Bij de andere topic zag ik dat het ging om zoals jullie dat zo mooi zeggen om de ''doos'' van de vrouw waaraan de eer wordt opgehangen. Hier gaat het om de hond waaraan de eer wordt opgehangen.

etc..


Definitie eerwraak: ‘uit het gewoonterecht voortvloeiend recht en plicht om de familie-eer te zuiveren door moord op de schender’.

Dwaalspoor
15-04-06, 21:59
Geplaatst door ~Panthera~
Definitie eerwraak: ‘uit het gewoonterecht voortvloeiend recht en plicht om de familie-eer te zuiveren door moord op de schender’.

Eerwraak is een gewoonterechtelijk fenomeen waarbij een familie of stam de verloren gegane zedelijke eer kan herstellen door het plegen van een moord op de veroorzaker van het eerverlies. Het gaat uitsluitend om verlies van de zedelijke eer en wel na een fysieke aantasting daarvan. Het besluit eerwraak te plegen valt alleen als er geen andere oplossing is, zoals bijvoorbeeld een huwelijk. Een man kan in principe niet op eigen houtje besluiten eerwraak te plegen; het is een kwestie van de hele familie of de stam. De term 'eerwraak' is in 1978 bedacht door de Leidse turkoloog Ane Nauta, als pendant van bloedwraak.

Dwaalspoor als autochtoonoloog heeft een andere term voor autochtone eerwraak als pendant voor de term van nauta.

Tomas
15-04-06, 22:01
Geplaatst door Dwaalspoor
Dwaalspoor als autochtoonoloog heeft een andere term voor autochtone eerwraak als pendant voor de term van nauta.

Alleen nog een definitie.

~Panthera~
15-04-06, 22:06
Geplaatst door Dwaalspoor

Dwaalspoor als autochtoonoloog heeft een andere term voor autochtone eerwraak als pendant voor de term van nauta.


Ja, dat zal wel weer pedo-homo zijn, of zoiets. :rolleyes:
:stomp: Hoe kom ik erop ?

tr_imparator
15-04-06, 22:11
Geplaatst door Tomas
Ah, een inhoudelijke en rationele reactie. Dit is inderdaad niet het goede voorbeeld. Zijn probleem is dat ie dat ook nooit zal vinden. Want de turkse eerwraak is vrij uniek.

Ben ik het niet mee eens. Er is een meer focus op de zgn. turkse eerwraak. Zodra het een autochtoon is, die om dezelfde reden(met dezelfde motief), een moord pleegd is het moord, maar geen eerwraak. Plaats in de media is dus daarom ook niet nodig.

Wat het Turkse eerwraak, turks maakt, is de rol van de omgeving(denk ik, hoewel ik me er niet in verdiept heb), maar dat is niet iets dat verbonden zit aan eerwraak, maar gewoon een cultureel gebonden factor. Verder in het oosten, spreekt men alleen in ''we'' en bestaat ''ik'' niet.




Het vreemde blijft echter dat hij als marokkaan altijd zo zijn best doet om de beledigde turk te spelen. Vind jij dat dan niet vreemd?

Je denkt dat je `mensenkennis` bezit? Is dit weer zo een waardeloze poging om hem te beledigen. Ik heb al gezegd dat ik geen zin heb in zulke spelletjes. Het is maar net wat er in je hoofd zit over hem. Probeer te lezen wat er staat zonder te kijken naar zijn nickname, ik denk dat je daarmee veel verder komt.

mark61
15-04-06, 22:29
Geplaatst door tr_imparator
Vaak wordt eerwraak in samenhang gebracht met sommige culturen. Het is volgens sommige mensen iets cultureels en komt niet in autochtone kring voor.

Niet volgens sommigen, volgens deskundigen. Eerwraak is een cultureel ding, wat anders?


In denk dat ZS met deze topic, nou is dit niet precies het goede voorbeeld, wil laten zien, dat eerwraak niet persé cultuurgebonden hoeft te zijn.

Dat was dan de stompzinnnigste poging ooit vertoond.


Het kan net zo goed voorkomen bij autochtonen.

Nee, dat kan het niet. Echt niet. Nooit niet.


Of ik het afkeur. Ja, zondermeer.

Daar vroeg ik niet naar.


Alle geweld keur ik af,..maar dat wil niet zeggen dat ik de ziekelijke vertoning van sommige, meestal vrouwen (waarop eerwraak wordt gepleegd)goedkeur.

Ziekelijke vertoning? Come again?

Moet er toch weer een sneer zijn om een schijn van respectability te verlenen.

Wat hadden die vrouwen dan wel niet gedaan volgens jou?


Dat mag best. Ik constateer alleen iets wat ik je vertel. Ik denk dat ZS voor zichzelf beter kan opkomen dan dat ik in staat ben. Zulke onnozele commentaar hoef je wat mij betreft ook niet geven.

Ik pas me aan aan wat ik lees.

mark61
15-04-06, 22:31
Geplaatst door Dwaalspoor
Valt niets te discusseren als ze van begin af aan alleen met hysterische reakties aankomen zoals:

Er valt niets te discussiëren als jij een onzinnige kop boven een krankzinnig artikeltje plaatst, en vervolgens weigert het 'verband' uit de doeken te doen.

Een verband dat er dan ook niet is.

We weten dat Prof. Dr. Schaap eigenhandig heeft vastgesteld dat eerwraak niet bestaat, of anders overal voorkomt, maar in deze lult Dr. Schaap uit zijn nek. Tis niet anders.

mark61
15-04-06, 22:33
Geplaatst door Dwaalspoor
Dwaalspoor als autochtoonoloog heeft een andere term voor autochtone eerwraak als pendant voor de term van nauta.

Je hebt dezelfde term voor iets anders bedacht. Er is geen auto eerwraak, hoe je ook kronkelt en zuigt.

De Nederlandse term is door Ane Nauta bedacht. Het begrip niet, dat bestaat al duizenden jaren.

mark61
15-04-06, 22:38
Geplaatst door tr_imparator
Ben ik het niet mee eens. Er is een meer focus op de zgn. turkse eerwraak. Zodra het een autochtoon is, die om dezelfde reden(met dezelfde motief), een moord pleegd is het moord, maar geen eerwraak. Plaats in de media is dus daarom ook niet nodig.

Nee, dat is nooit om dezelfde reden met hetzelfde motief. Je weet er gewoon niks vanaf. Praat er dan ook niet over. Aandacht in de media is daarvoor zeer wel nodig, want anders wordt het nooit uitgeroeid. Milli Görüs is bijvoorbeeld een praatgroepje erover begonnen. Het is een zeer actueel thema in Turkije. Maar doe jij maar alsof het allemaal niet waar is.


Wat het Turkse eerwraak, turks maakt, is de rol van de omgeving(denk ik, hoewel ik me er niet in verdiept heb),

Dat blijkt wel. Turks is het niet. Ik begreep wel dat je de nationale eer wilt verdedigen, maar daar gaat het nu niet om. Eerwraak komt o.a. voor bij Koerden, Turken, Jordaniërs, Palestijnen, Iraki's en Pakistanen. Ik zal er nog wel een paar vergeten zijn.


maar dat is niet iets dat verbonden zit aan eerwraak, maar gewoon een cultureel gebonden factor. Verder in het oosten, spreekt men alleen in ''we'' en bestaat ''ik'' niet.

Wat zeg je hier nou? Omgeving, moord, cultuurgebonden...

mark61
15-04-06, 22:41
Geplaatst door tr_imparator
Je denkt dat je `mensenkennis` bezit? Is dit weer zo een waardeloze poging om hem te beledigen.

Ik weet niet waar jij het allemaal over hebt, maar ik begrijp precies datzelfde niet. Schaap bemoeit zich met zaken waar hij fuck all vanaf weet en voelt zich aangesproken terwijl hij er niets mee te maken heeft.

Dwaalspoor
15-04-06, 22:42
Geplaatst door mark61
Je hebt dezelfde term voor iets anders bedacht. Er is geen auto eerwraak, hoe je ook kronkelt en zuigt.

De Nederlandse term is door Ane Nauta bedacht. Het begrip niet, dat bestaat al duizenden jaren.

Hoeveel autochtone vrouwen worden gedood door hun man per jaar? De vrouwelijke doos onder controle brengen is al eeuwenoud in Nederland.

Autochtone eerwraak: De autochtone vrouwelijke ''doos'' onder mannelijke controle brengen ter verdediging en om te voorkomen dat hij als mietje wordt gezien. Meestal verzint de autochtoon een andere reden en smoes omdat het een taboe is om te zeggen dat ze eer hebben. Een veel gebruikte term is crime passionel of ze viel van de trap.

Dwaalspoor
15-04-06, 22:43
Geplaatst door mark61
Ik weet niet waar jij het allemaal over hebt, maar ik begrijp precies datzelfde niet. Schaap bemoeit zich met zaken waar hij fuck all vanaf weet en voelt zich aangesproken terwijl hij er niets mee te maken heeft.

Ik voel me helemaal niet aangesproken, het is gewoon vermakelijk om de hypocriete autochtone vriendenklupje op de kast te krijgen. :hihi:

tr_imparator
15-04-06, 22:47
Geplaatst door Dwaalspoor
Valt niets te discusseren als ze van begin af aan alleen met hysterische reakties aankomen zoals:


Snap jij nou waarom ze zo hysterisch doen?


etnocentrisme.

De 'eigen' culturele waarden en normen zijn immers de maatstaf voor de beoordeling van 'anderen', ze worden als universeel beschouwd, en niet ter discussie gesteld. Binnen een dergelijke denkkader worden anderen bijna automatisch als inferieur gepresenteerd. Wat weer stigmatisering in de hand werkt.

Stigma hier zit in religie, cultuur, ras, natie of whatever. Een individu dat op zichzelf zonder enige hinder aan het gewone sociale verkeer zou kunnen deelnemen bezit een kenmerk dat de aandacht trekt van de anderen. Hierdoor wordt de persoon in kwestie afgewezen, ongeacht zijn andere eigenschappen. Het individu is een persoon met een stigma, met een ongewenst 'anders-zijn' dan waarop de andere partij in de ontmoeting geanticipeert had. Degenen die niet op een negatieve manier afwijken van bepaalde verwachtingen in een gegeven omstandigheid worden de 'normalen' genoemd. De relationele context is hierbij van groter belang dan de kenmerken van de 'minderwaardige ' eigenschap.

Veel gedrag ten aanzien van gestigmatiseerde individuen of groepen heeft als doel verschillen te benadrukken, met als gevolgg dat er vormen van discriminatie zichtbaar zijn in de interactie tussen de 'normale' en de 'in diskrediet gebrachte' personen of groepen.

Ik denk dat de zgn. eerwraak daar een perfecte voorbeeld van is. Waarom zou je een cultuur-gebonden factor nog extra benadrukken?


Geplaatst door mark61
Ik weet niet waar jij het allemaal over hebt, maar ik begrijp precies datzelfde niet. Schaap bemoeit zich met zaken waar hij fuck all vanaf weet en voelt zich aangesproken terwijl hij er niets mee te maken heeft.

whatever.

mark61
15-04-06, 22:48
Geplaatst door Dwaalspoor
Hoeveel autochtone vrouwen worden gedood door hun man per jaar? De vrouwelijke doos onder controle brengen is al eeuwenoud in Nederland.

Weer dom. Het criterium is niet wie wie doodt, maar waarom. Ten eerste wordt eerwraak net zo vaak, zo niet vaker uitgevoerd door mannelijke familie, broer, vader. Komt in NL niet voor. Ten tweede wordt de daad verricht ten behoeve van de gemeenschap. Komt in NL niet voor. Ik heb het pas 100 keer verteld, maar joh, gewoon doordrammen, krijg je vast een keer gelijk.


Meestal verzint de autochtoon een andere reden en smoes omdat het een taboe is om te zeggen dat ze eer hebben. Een veel gebruikte term is crime passionel of ze viel van de trap.

Kijk, nu begin je maar wat te lullen omdat je weet dat je al die tijd al vast zat. Da-ag.

mark61
15-04-06, 22:48
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik voel me helemaal niet aangesproken, het is gewoon vermakelijk om de hypocriete autochtone vriendenklupje op de kast te krijgen. :hihi:

Doe niet zo dom. Probeer je er maar met een geintje uit te redden.

mark61
15-04-06, 22:50
Geplaatst door tr_imparator
etnocentrisme.
Ik denk dat de zgn. eerwraak daar een perfecte voorbeeld van is. Waarom zou je een cultuur-gebonden factor nog extra benadrukken?

Wat bedoel je nou? Extra ten opzichte van wat?


whatever.

Ja joh, als je het allemaal ook niet meer weet.

Dwaalspoor
15-04-06, 22:50
Geplaatst door mark61
Weer dom. Het criterium is niet wie wie doodt, maar waarom. Ten eerste wordt eerwraak net zo vaak, zo niet vaker uitgevoerd door mannelijke familie, broer, vader. Komt in NL niet voor. Ten tweede wordt de daad verricht ten behoeve van de gemeenschap. Komt in NL niet voor. Ik heb het pas 100 keer verteld, maar joh, gewoon doordrammen, krijg je vast een keer gelijk.

Kijk, nu begin je maar wat te lullen omdat je weet dat je al die tijd al vast zat. Da-ag.

Heb je weer een glaasje teveel op? Ik discusseer liever met je als je weer nuchter bent.

David
15-04-06, 22:50
Geplaatst door Dwaalspoor
Heb je weer een glaasje teveel op? Ik discusseer liever met je als je weer nuchter bent.


Vlijmscherp!

mark61
15-04-06, 22:53
Geplaatst door Dwaalspoor
Heb je weer een glaasje teveel op? Ik discusseer liever met je als je weer nuchter bent.

Heb je weer geen argumenten voor je achterlijke, mislukte uitstapje.

Ik begin het idee te krijgen dat jullie je schamen voor een bepaald verschijnsel. Alsof het jullie schuld is. :confused:

Dwaalspoor
15-04-06, 22:54
Geplaatst door mark61
Hik....Doe niet....hik....hik... zo...blurp.... dom. Probeer...:corcky: je er maar met blurp....blurp......een geintje uit .......hik.....te redden.


Blurp...hik...?? :D

mark61
15-04-06, 22:56
Geplaatst door Dwaalspoor
Blurp...hik...?? :D

Je wordt met de seconde dommer. Zielig. Je zakt en zakt.

Dwaalspoor
15-04-06, 22:57
Geplaatst door mark61
Heb je weer geen argumenten voor je achterlijke, mislukte uitstapje.

Ik begin het idee te krijgen dat jullie je schamen voor een bepaald verschijnsel. Alsof het jullie schuld is. :confused:

Ik heb ook recht op mijn zaterdagse vermaak. :haha:

Lees hier verder:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2753250#post2753250

Dwaalspoor
15-04-06, 22:59
Geplaatst door mark61
Je wordt met de seconde dommer. Zielig. Je zakt en zakt.


Geplaatst door mark61
:strik: Geniet van je zaterdag. :hihi:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2753580#post2753580

tr_imparator
15-04-06, 23:04
Je moet lezen wat er staat.



Geplaatst door mark61
Niet volgens sommigen, volgens deskundigen. Eerwraak is een cultureel ding, wat anders?


Eerwraak is geen cultureel ding. De mate van beinvloeding van de omgeving op een individu is wel iets cultureels.



Nee, dat kan het niet. Echt niet. Nooit niet.

Dat is dan geen eerwraak. Aparte begrip moet daar bedacht voor worden. Hoe zullen we deze vorm van geweld noemen? autochtone vorm van eerwraak? Zie ZS.





Moet er toch weer een sneer zijn om een schijn van respectability te verlenen.

Wat hadden die vrouwen dan wel niet gedaan volgens jou?

Jij vindt, volgens jou maatstaven het normaal als een vrouw of je dochter elke dag met een andere jongen thuis komt. Sterker nog jij bent van die types die zelfs de condooms koopt voor ze, om soa te voorkomen?

In mijn cultuur is dit soort gedrag niet getolereerd en ook niet opgenomen in het strafrecht(wat het een beetje ingewikkeld maakt).

Maar ik heb geen enkel begrip voor mensen die overgaan tot zulke daden, als je dat denkt. God heeft je je leven gegeven, en ook hij pakt het af van je. Zo simpel ligt het bij mij.

Divine_70
15-04-06, 23:07
Geplaatst door tr_imparator






Sterker nog jij bent van die types die zelfs de condooms koopt voor ze, om soa te voorkomen?





Alsof dit een doodzonde zou zijn. :confused:
Ik kan alleen maar hopen dat dit ooit een internationale trend wordt.

mark61
15-04-06, 23:14
Geplaatst door tr_imparator
Eerwraak is geen cultureel ding. De mate van beinvloeding van de omgeving op een individu is wel iets cultureels.

Hoe kom je daar nou bij? Eerst zeg je zelf dat je er geen verstand van hebt, daarna beweer je weer met grote stelligheid van alles.

Tipje van de sluier: in NL wordt zo'n moord wijd en zijd afgekeurd. Is gewoon een misdaad, wordt bestraft. In wijde, maar kleiner wordende o.a. Turkse en Koerdische kringen wordt het toegejuicht. Het is de norm, niet de uitzondering.


Dat is dan geen eerwraak. Aparte begrip moet daar bedacht voor worden. Hoe zullen we deze vorm van geweld noemen? autochtone vorm van eerwraak? Zie ZS.

Laat maar. Je wilt het niet begrijpen. Blijf maar doorlopen met je plaat. Praat er s met andere Turken over. Misschien ga je het dan begrijpen.


Jij vindt, volgens jou maatstaven het normaal als een vrouw of je dochter elke dag met een andere jongen thuis komt. Sterker nog jij bent van die types die zelfs de condooms koopt voor ze, om soa te voorkomen?

Ik vind helemaal niks. Welk slachtoffer van eerwraak kwam ooit elke dag met een andere jongen thuis? Noem er eens één? Dat lukt je niet, garandeer ik je.
Maar goed, eerwraak wordt dus toegepast op vrouwen die condooms kopen. Weer wat geleerd. Het wordt steeds gekker.


In mijn cultuur is dit soort gedrag niet getolereerd en ook niet opgenomen in het strafrecht(wat het een beetje ingewikkeld maakt).

Ik weet niet wat jouw cultuur is, maar in Turkije wordt er erg gevarieerd over nagedacht.

Ik kan je overigens verzekeren dat dat 15-jarige meisje dat een paar maanden geleden ontvoerd en herhaaldelijk verkracht, en daarna door de politie bevrijd werd geen condooms op zak had of elke dag met een andere jongen thuiskwam. Haar vader heeft haar wel gewurgd met electriciteitssnoer.

Geen vader heeft het recht zijn dochter te vermoorden. Al zou condoomaanschaf strafbaar zijn. Ingewikkeld inderdaad in die hoofdjes.

prikkerd
16-04-06, 00:11
wat een definitie: In een woord PRACHTIG!!!!!


Geplaatst door Dwaalspoor

Autochtone eerwraak: De autochtone vrouwelijke ''doos'' onder mannelijke controle brengen ter verdediging en om te voorkomen dat hij als mietje wordt gezien. Meestal verzint de autochtoon een andere reden en smoes omdat het een taboe is om te zeggen dat ze eer hebben. Een veel gebruikte term is crime passionel of ze viel van de trap.




ps Eigenlijk grappig hoe al deze quasi-intellectuele autochtonen lekker met z'n allen afreageren op Dwaalspoor en niet inhoudelijk reageren en dat pas doen wanneer hij hun (haat)reacties opsomt en citeert......


erg zielig .... zo van: O shit dit is wel erg duidelijk! zullen we nu ff inhoudelijk proberen te reageren met behoud van haat tegen Dwaalspoor?

:duim: ga zo door jongens

mark61
16-04-06, 00:17
Geplaatst door prikkerd
ps Eigenlijk grappig hoe al deze quasi-intellectuele autochtonen lekker met z'n allen afreageren op Dwaalspoor en niet inhoudelijk reageren

Je Schaapje is de hele avond nog niet inhoudelijk geweest. Waar ongeveer, dacht je?

Dwaalspoor
16-04-06, 00:24
Geplaatst door prikkerd
wat een definitie: In een woord PRACHTIG!!!!!

ps Eigenlijk grappig hoe al deze quasi-intellectuele autochtonen lekker met z'n allen afreageren op Dwaalspoor en niet inhoudelijk reageren en dat pas doen wanneer hij hun (haat)reacties opsomt en citeert......


erg zielig .... zo van: O shit dit is wel erg duidelijk! zullen we nu ff inhoudelijk proberen te reageren met behoud van haat tegen Dwaalspoor?

:duim: ga zo door jongens

De definitie is inmiddels uitgebreid met de term: problemen/misdrijf in de relationele sfeer , dit naar aanleiding van 3 moorden op vrouwen de afgelopen 2 weken, waar bij 2 van de 3 moorden die term gebezigd wordt.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=183398

Tomas
16-04-06, 00:24
Geplaatst door mark61
Je Schaapje is de hele avond nog niet inhoudelijk geweest. Waar ongeveer, dacht je?

'tis hun held. Het maakt niet uit wat ie zegt, zolang ie maar beledigend (dat wat daar voor doorgaat) tegen de vijandige autochtoon. Ik kan er geen andere verklaring voor geven. Je ziet de tweestrijd in trimp over eerwraak. Enerzijds begrijpt ie het wel. In de zin van dat het een logische reden heeft dat het bestaat, want anders wordt je net zo als de auchtoon met z'n condoom. En anderszijds speelt z'n nederlandse helft ook op over het afkeuren van geweld. En bij eer hoort ook dat je geen denigrerende opmerkingen aankan over je cultuur. OOk al is dat eerwraak. Denk ik.

mark61
16-04-06, 00:26
Geplaatst door Tomas
'tis hun held. Het maakt niet uit wat ie zegt, zolang ie maar beledigend (dat wat daar voor doorgaat) tegen de vijandige autochtoon. Ik kan er geen andere verklaring voor geven. Je ziet de tweestrijd in trimp over eerwraak. Enerzijds begrijpt ie het wel. In de zin van dat het een logische reden heeft dat het bestaat, want anders wordt je net zo als de auchtoon met z'n condoom.

:hihi:


En anderszijds speelt z'n nederlandse helft ook op over het afkeuren van geweld. En bij eer hoort ook dat je geen denigrerende opmerkingen aankan over je cultuur. OOk al is dat eerwraak. Denk ik.

Sjezus, wanneer ga jij s een boek schrijven ofzo. Ik wou dat ik zo kon schrijven als jij. Bah.

prikkerd
16-04-06, 00:26
Geplaatst door mark61
Je Schaapje is de hele avond nog niet inhoudelijk geweest. Waar ongeveer, dacht je?


Daar ga je weer over HEM....Are you obsessed?

maar goed...
De hele topic al probeert hij jullie en jou in het speciaal inhoudelijk te laten reageren en zelf heeft hij de definitie van eerwraak neergezet en ook zijn eigen "prachtige" bewoording van eerwraak in NL gegeven...............

Dwaalspoor
16-04-06, 00:29
Geplaatst door Tomas
'tis hun held. Het maakt niet uit wat ie zegt, zolang ie maar beledigend (dat wat daar voor doorgaat) tegen de vijandige autochtoon. Ik kan er geen andere verklaring voor geven. Je ziet de tweestrijd in trimp over eerwraak. Enerzijds begrijpt ie het wel. In de zin van dat het een logische reden heeft dat het bestaat, want anders wordt je net zo als de auchtoon met z'n condoom. En anderszijds speelt z'n nederlandse helft ook op over het afkeuren van geweld. En bij eer hoort ook dat je geen denigrerende opmerkingen aankan over je cultuur. OOk al is dat eerwraak. Denk ik.

Ik heb hier niemand beledigd. Eigenlijk wil je dus gewoon zeggen dat je je beledigd voelt. Hmmzz.. toch dat verborgen eergevoel. Pràat er openlijk over en doorbreek dat taboe.

Sterker nog ik ben hier van begin af aan beledigd maar daar maal ik niet om dus ga gerust door als je je daardoor beter voelt.

Tomas
16-04-06, 00:29
Geplaatst door prikkerd
Daar ga je weer over HEM....Are you obsessed?

maar goed...
De hele topic al probeert hij jullie en jou in het speciaal inhoudelijk te laten reageren en zelf heeft hij de definitie van eerwraak neergezet en ook zijn eigen "prachtige" bewoording van eerwraak in NL gegeven...............

Dat noemen we crime passionelle. Dat hij dat ook eerwraak wil noemen moet ie zelf weten. Voor jouw is ie dan opeens de held. Ik begrijp niet waarom. Voor mij is eerwraak iets anders. Voor 't slachtoffer maakt het niet uit.

Tomas
16-04-06, 00:31
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik heb hier niemand beledigd. Eigenlijk wil je dus gewoon zeggen dat je je beledigd voelt.

Sterker nog ik ben hier van begin af aan beledigd maar daar maal ik niet om dus ga gerust door als je je daardoor beter voelt.

Nee, ik voel me niet beledig. Maar ik weet wel wat jij probeert. Nou, eigenlijk ziet iedereen dat wel. Daar ben ik geen uitzondering op. Jij voelt je beledigd vanwege de eerwraakanalyse. Daarom bestaat dit topic uberhaupt. Niet omdat het zo'n absurd verhaal is.

Tomas
16-04-06, 00:32
Geplaatst door mark61
:hihi:



Sjezus, wanneer ga jij s een boek schrijven ofzo. Ik wou dat ik zo kon schrijven als jij. Bah.

Doe ff normaal. Ik hou niet eens van lezen, laat staan schrijven.

mark61
16-04-06, 00:34
Geplaatst door prikkerd
Daar ga je weer over HEM....Are you obsessed?

maar goed...
De hele topic al probeert hij jullie en jou in het speciaal inhoudelijk te laten reageren en zelf heeft hij de definitie van eerwraak neergezet en ook zijn eigen "prachtige" bewoording van eerwraak in NL gegeven...............

Het slaat alleen als kut op dirk. Dat je mijn argumenten nooit gelezen heb (ik heb ze pas zo'n 10 keer opgeschreven), daar kan ik niks aan doen. Neem nou maar aan dat de wetenschap dat al heeft uitgezocht. Vraag maar s een Turk die eruit ziet alsof ie niet meteen ontploft als je over het onderwerp begint.

mark61
16-04-06, 00:35
Geplaatst door Tomas
Doe ff normaal. Ik hou niet eens van lezen, laat staan schrijven.

Nah dat wordt aforismen bundelen dan.

knuppeltje
16-04-06, 00:36
Geplaatst door Dwaalspoor
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2753580#post2753580


Heb ik dan ook prima gedaan.

Dwaalspoor
16-04-06, 00:42
Geplaatst door Tomas
Nee, ik voel me niet beledig. Maar ik weet wel wat jij probeert. Nou, eigenlijk ziet iedereen dat wel. Daar ben ik geen uitzondering op. Jij voelt je beledigd vanwege de eerwraakanalyse. Daarom bestaat dit topic uberhaupt. Niet omdat het zo'n absurd verhaal is.

Als je voor jezelf spreekt kom je geloofwaardiger over maar zodra je voor mij gaat praten dan toon je gewoon aan dat je diep in je hart gewoon beledigt voelt, terwijl dat gewoon niet nodig is.

Dwaalspoor
16-04-06, 00:43
Geplaatst door knuppeltje
Heb ik dan ook prima gedaan.

Je kunt dat beter in die topic zeggen. Snap niet waarom je dat hier post.

Tomas
16-04-06, 00:44
Geplaatst door Dwaalspoor
Als je voor jezelf spreekt kom je geloofwaardiger over maar zodra je voor mij gaat praten dan toon je gewoon aan dat je diep in je hart gewoon beledigt voelt, terwijl dat gewoon niet nodig is.

Sorry, ik kan echt zien wat je probeert te bereiken zonder me beledigd te voelen. Kan ik niks aan doen. Volgende keer zal ik het voor je gemoedsrust eens proberen. Nu niet. Het is paasen perslot.

Dwaalspoor
16-04-06, 00:50
Geplaatst door Tomas
Sorry, ik kan echt zien wat je probeert te bereiken zonder me beledigd te voelen. Kan ik niks aan doen. Volgende keer zal ik het voor je gemoedsrust eens proberen. Nu niet. Het is paasen perslot.

Jouw reakties en die van je vriendenkluppie spreken boekdelen. :hihi:

Tomas
16-04-06, 00:53
Geplaatst door Dwaalspoor
Jouw reakties en die van je vriendenkluppie spreken boekdelen. :hihi:

Dat is me al langer duidelijk. Zoals ik al eerder aangaf je leeft in een tamelijk gesloten eigen wereldje, niet echt te doorgronden. Je lacht en hebt lol om zaken en dingen die anderen volledig ontgaan. Zo werkt dat.

Trimp doet wel alsof ie je begrijpt, maar dat is niet zo. Het gaat hem er alleen maar om dat je voor zijn eerwraakfrustratie opkomt. Hoe maakt niet uit. Je bent even z'n held.

Dwaalspoor
16-04-06, 00:59
Geplaatst door Tomas
Dat is me al langer duidelijk. Zoals ik al eerder aangaf je leeft in een tamelijk gesloten eigen wereldje, niet echt te doorgronden. Je lacht en hebt lol om zaken en dingen die anderen volledig ontgaan. Zo werkt dat.

Trimp doet wel alsof ie je begrijpt, maar dat is niet zo. Het gaat hem er alleen maar om dat je voor zijn eerwraakfrustratie opkomt. Hoe maakt niet uit. Je bent even z'n held.

Je hoeft je niet te schamen als je een greintje eer hebt hoor. De hond en de vrouw zijn ook blij dat jullie voor ze zijn opgekomen.

Anywayz Vrolijk pasen gozer, meer heb ik er niet aan toe te voegen.

mark61
16-04-06, 01:04
Geplaatst door Dwaalspoor
Je hoeft je niet te schamen als je een greintje eer hebt hoor. De hond en de vrouw zijn ook blij dat jullie voor ze zijn opgekomen.

Begrijp je dit verwarde gebrabbel zelf wel? Ik niet.


Anywayz Vrolijk pasen gozer, meer heb ik er niet aan toe te voegen.

Dat had je op pagina 1 en de vorige 10 keer ook al niet, dus als het daarom ging had je je de moeite kunnen besparen. Enfin, je begrijpt het donders goed, maar speelt gekke henkie, met de bijbehorende lachjes. Ieder zijn meug.

Dwaalspoor
16-04-06, 01:08
Geplaatst door mark61
Begrijp je dit verwarde gebrabbel zelf wel? Ik niet.

Dat had je op pagina 1 en de vorige 10 keer ook al niet, dus als het daarom ging had je je de moeite kunnen besparen. Enfin, je begrijpt het donders goed, maar speelt gekke henkie, met de bijbehorende lachjes. Ieder zijn meug.

Wind je niet zo op man denk aan je hart. :stout:

tr_imparator
16-04-06, 01:11
Geplaatst door Tomas
'tis hun held. Het maakt niet uit wat ie zegt, zolang ie maar beledigend (dat wat daar voor doorgaat) tegen de vijandige autochtoon. Ik kan er geen andere verklaring voor geven. Je ziet de tweestrijd in trimp over eerwraak. Enerzijds begrijpt ie het wel. In de zin van dat het een logische reden heeft dat het bestaat, want anders wordt je net zo als de auchtoon met z'n condoom. En anderszijds speelt z'n nederlandse helft ook op over het afkeuren van geweld. En bij eer hoort ook dat je geen denigrerende opmerkingen aankan over je cultuur. OOk al is dat eerwraak. Denk ik.

Ik ben m'n eigen held. Tijdperk van helden is voor mij voorbij.

Je zet me hier neer als iemand die in een culturele crisis zit. Enerzijds de 'turkse cultuur' waar er begrip voor is (volgens jou) en anderzijds de 'nederlandse cultuur' waar dit ten zeerste wordt afgekeurd. Hier ga je al de fout in, door mij een bepaalde stigma op te leggen. En ik heb je dat al eerder uitgelegt en ga dat niet nog een keer doen. Het is je blijkbaar ontgaan dat ik tegen elke vorm van eerwraak ben.

Filosofeer maar door, wie weet kom je met een betere verklaring. Je bent natuurlijk niet slim genoeg om een fenomeen te verklaren, waardoor je als een dolle hond, hier en daar aanvalt.

tr_imparator
16-04-06, 01:12
Geplaatst door Tomas
Het gaat hem er alleen maar om dat je voor zijn eerwraakfrustratie opkomt. Hoe maakt niet uit. Je bent even z'n held.

Ik heb geen eerwraakfrustraties. Ik kan er ook niks aan doen, als je niet helder kunt nadenken.

prikkerd
16-04-06, 15:25
Geplaatst door Tomas
Dat noemen we crime passionelle


Kijk als je nu de definitie van Dwaalspoor had gelezen (zonder oogkleppen/haat) dan had je kunnen zien dat hij de benaming Crime Passionelle erbij had gezet..

Clou is...

Eerwraak (barbaars allochtoons islamitisch cultuur)
Crime passionelle (dure franse term met passie)
Familie drama (ooh wat zielig en dramatisch)


Feit bijft : Zinloze moorden en geweldplegingen


:auw: :knife_hea

mark61
16-04-06, 15:30
Geplaatst door prikkerd
Eerwraak (barbaars allochtoons islamitisch cultuur)

Niet islamitisch, weet onderhand iedereen. Toevallig zijn in NL wel alle daders moslims, maar dat is niet meer dan toeval.


Crime passionelle (dure franse term met passie)

Klinkt als een eufemisme inderdaad, daarom ben ik er op tegen. Het is daarentegen geen cultuurverschijnsel, komt overal voor.



Familie drama (ooh wat zielig en dramatisch)

Telegraafterm


Feit bijft : Zinloze moorden en geweldplegingen

Juist. Het maakt echter wezenlijk verschil uit of een gemeenschap dergelijk geweld aanmoedigt, of afkeurt.

Je (=men) kletst echter uit je nek als je beweert dat de NL cultuur / samenleving 'crimes passionelles' aanmoedigt of goedkeurt.

prikkerd
16-04-06, 16:20
Geplaatst door mark61
Niet islamitisch, weet onderhand iedereen. Toevallig zijn in NL wel alle daders moslims, maar dat is niet meer dan toeval.



Klinkt als een eufemisme inderdaad, daarom ben ik er op tegen. Het is daarentegen geen cultuurverschijnsel, komt overal voor.



Telegraafterm



Juist. Het maakt echter wezenlijk verschil uit of een gemeenschap dergelijk geweld aanmoedigt, of afkeurt.

Je (=men) kletst echter uit je nek als je beweert dat de NL cultuur / samenleving 'crimes passionelles' aanmoedigt of goedkeurt.

Kijk dat bedoel ik.... Zo ken ik mark61 met zijn helderheid en nuchterheid....Ik vond het alleen onmark61gs om die nuchterheid te zien vertroebelen door op-de-persoon-gerichte reacties te zien...


Hierin ben ik het met je eens alleen het laatste wil ik nog aanvullen met het volgende:

Het aanmoedigen van moord is een gruwelijke daad opzich en juist omdat eerwraak een cultuurverschijnsel is, is hoe gek het ook klinkt aanmoedigen door de maatschappij een logisch gevolg.

Dat is een van de redenen waarom ik een anti-cultuurmens ben. Verwacht wordt van je om taboes te respekteren,kwalijke zaken (eerwraak, uithuwelijking, vrouwenbesnijdenis) aan te moedigen, normen en waarden klakkeloos te accepteren.

Wat ik wel jammer vind in de westerse samenleving is de superioriteitsgevoel die soms de nuchterheid overschrijft wanneer kritiek wordt geuit over bijv zinloze moorden en die vergeleken worden met zinloze moorden uit andere culturen.......


ps het is niet mijn Schaapje maar mijn medeprikker :knipoog:

tukkersterror
16-04-06, 19:38
Geplaatst door Dwaalspoor
Wat kunnnen die autochtonen toch hysterisch doen zeg. Hallo de vrouw is slachtoffer hoor !! Ik vind dat jullie haar ook wat aandacht moeten geven !

Waar in dat stuk staat dat het zou gaan om een autochtoon, volgens mij is dit duidelijk een alochtoon, want die slaan vrouwen en hebben ervaring met dierensex.

knuppeltje
16-04-06, 20:13
Geplaatst door Dwaalspoor
Je kunt dat beter in die topic zeggen. Snap niet waarom je dat hier post.

En dat snap ik weer wel.

Cherry Bo
16-04-06, 20:13
Geplaatst door Dwaalspoor
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/media/92eb39_hondverkrachten1.jpg


http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/013113.html

Bij deze is autochtone eerwraak voor eens en voor altijd haarfijn blootgelegd en aangetoond.

(Aangenomen dat het hier idd om autochtonen gaat. Laten we duimen.)

tukkersterror
16-04-06, 23:37
Geplaatst door Dwaalspoor
De term 'eerwraak' is in 1978 bedacht door de Leidse turkoloog Ane Nauta, als pendant van bloedwraak.

[/B]

Dus een gek bedenkt een term en een andere gek voerd hem uit......

Raar volkje die eerwrakers:hihi:

Heb ook een nieuwe term Vlampijpen.

Divine_70
16-04-06, 23:45
Geplaatst door tukkersterror
Dus een gek bedenkt een term en een andere gek voerd hem uit......

Raar volkje die eerwrakers:hihi:

Heb ook een nieuwe term Vlampijpen.

Vlampijpen........is dat wat ik denk dat het is? :stout:

tukkersterror
16-04-06, 23:47
Geplaatst door Cherry Bo

(Aangenomen dat het hier idd om autochtonen gaat. Laten we duimen.)

Die vraag heb ik ook al aan DS gestelt waaruit het blijkt dat het gaat om mijn suprieure ras de autochtoon:hihi:
Want drie maand geleden stond er wat anders in de krant en tot mijn schande moet ik bekennen dat ik daar nog al erg om heb gelachen, omdat er stond Mehmed vind vrouw in bed met hond.
Maar het verhaal was het zelfde alleen had hij in woede al zijn ramen ingegooid en alles van zijn vrouw naar buiten gegooid.
En waar ik om moest lachen was dat de hond de politie in zijn kruis had gebeten bij arrestatie van deze dol geworden man.

tukkersterror
16-04-06, 23:52
Geplaatst door Divine_70
Vlampijpen........is dat wat ik denk dat het is? :stout:

Nee denk het niet al hoe wel???? :stout:

Divine_70
16-04-06, 23:56
Geplaatst door tukkersterror
Nee denk het niet al hoe wel???? :stout:

Ik durf het niet te verwoorden, maar ik gok er op, zal het sencureren. :hihi:

Vlam = #2--------> pijpen is. nou ja buizen en zo. :zegniets:

tukkersterror
17-04-06, 00:03
Geplaatst door Divine_70
Ik durf het niet te verwoorden, maar ik gok er op, zal het sencureren. :hihi:

Vlam = #2--------> pijpen is. nou ja buizen en zo. :zegniets:

:droef: Nee het is gewoon met een vrachtwagen plankgas rijden:hihi:

Divine_70
17-04-06, 01:08
Geplaatst door tukkersterror
:droef: Nee het is gewoon met een vrachtwagen plankgas rijden:hihi:

:fplet:

Wizdom
17-04-06, 01:19
Tijd voor een AVONDJE NOVA over AUTOCHTONE EERWRAAK met een SNUIFJE BESTIALITEIT... EN DE RELATIE MET DE AUTOCHTONE CULTUUR/RELIGIE of gebrek daaraan zo je wilt...

Cherry Bo
17-04-06, 11:31
:o


Geplaatst door Dwaalspoor

vrouwelijke ''doos''

David
17-04-06, 11:33
Geplaatst door Cherry Bo
:o

Schaap bedoeld dat hij de Sex and the City shoebox gekocht heeft. Alle seizoenen, helemaal compleet.

Cherry Bo
17-04-06, 11:36
Geplaatst door David
Schaap bedoeld dat hij de Sex and the City shoebox gekocht heeft. Alle seizoenen, helemaal compleet.

:haha:

Cherry Bo
17-04-06, 11:43
http://i1.ebayimg.com/03/i/03/24/f9/0a_1_sbl.JPG

Tomas
17-04-06, 11:51
Geplaatst door prikkerd
Kijk als je nu de definitie van Dwaalspoor had gelezen (zonder oogkleppen/haat) dan had je kunnen zien dat hij de benaming Crime Passionelle erbij had gezet..

Clou is...

Eerwraak (barbaars allochtoons islamitisch cultuur)
Crime passionelle (dure franse term met passie)
Familie drama (ooh wat zielig en dramatisch)


Feit bijft : Zinloze moorden en geweldplegingen


:auw: :knife_hea

En wat wil je nou zeggen? Dat we eerwraak ook een franse term moeten geven? En dat we eerwraak moeten respecteren? EN dat we bij een familiedrama de moordenaar moeten verdedigen? Kortom, je bent net zo duidelijk als schaap enco. Kortom: Wat gaat er door de hoofden van (voornamelijk) moslimmannen zodra eerwraak besproken wordt?

En probeer dat nou eens te verwoorden zonder oogkleppen of haat.

Cherry Bo
17-04-06, 12:05

Cherry Bo
17-04-06, 12:18
Geplaatst door tr_imparator
Vaak wordt eerwraak in samenhang gebracht met sommige culturen. Het is volgens sommige mensen iets cultureels en komt niet in autochtone kring voor. In denk dat ZS met deze topic, nou is dit niet precies het goede voorbeeld, wil laten zien, dat eerwraak niet persé cultuurgebonden hoeft te zijn. Het kan net zo goed voorkomen bij autochtonen.

Hierboven zeg je dat eerwraak niet cultureel gebonden is.


Geplaatst door tr_imparator


Alle geweld keur ik af,..maar dat wil niet zeggen dat ik de ziekelijke vertoning van sommige, meestal vrouwen (waarop eerwraak wordt gepleegd) goedkeur.

Je brengt hier eerwraak in verband met vrouwen met 'ziekelijke vertoningen'.

Wat opvalt is dat je hier de 'ziekelijke vertoningen' niet toeschrijft aan daders, maar aan slachtoffers.

Over geweld ben je heel algemeen 'alle geweld keur ik af'.
Maar over slachtoffers van geweld ben je heel specifiek.

'Niet dat ík het zou doen, maar ze hebben het aan zichzelf te danken', staat er.

Je laat een denkwijze zien die absoluut typerend is voor bepaalde culturen.




(P.s. Misschien zou je 'ziekelijke vertoningen' eens kunnen definiëren?)

tukkersterror
17-04-06, 12:21
Waar staat het dat het om autochtonen gaat, want als het een autochtoon is had er gewoon kunnen staan man tuigt zijn vrouw af nadat zij sex had met zijn hond, hond!

mark61
17-04-06, 12:42
Geplaatst door prikkerd
Kijk dat bedoel ik.... Zo ken ik mark61 met zijn helderheid en nuchterheid....Ik vond het alleen onmark61gs om die nuchterheid te zien vertroebelen door op-de-persoon-gerichte reacties te zien...

Beste prikkerd, dit komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Ik heb al zo vaak ellenlange en heel nette discussies met Schaap gevoerd, ook over dit onderwerp, en hoewel hij er duidelijk niets van afweet bleef hij draaien etc. terwijl ik hem gewoon heb uitgelegd hoe het zit.
Deze keer vond hij het dan erg grappig om voor de zoveelste keer de term verkeerd te gebruiken. Hij wilde daar niet serieus over praten, want hij was aan het dollen. Na, dan reageer ik zo. Vin je het gek?

Hierin ben ik het met je eens alleen het laatste wil ik nog aanvullen met het volgende:


Dat is een van de redenen waarom ik een anti-cultuurmens ben.

Das mooi, maar als je niet op een onbewoond eiland woont kan je je er niet aan onttrekken. :hihi:

Overigens veranderen culturen voortdurend en kan je die verandering een handje helpen door nou net taboes bespreekbaar te maken. Dat kan je simpelweg doen door er gewoon over te praten. Misschien is daar moed voor nodig; na ja, dan is het aan de moedigen. En dat gebeurt ook. In bijv. Senegal zijn het Senegalesen zelf (geen witneusbetweters) die vrouwenbesnijdenis aan de kaak stellen. Zelfs de al Azhar begint er wat van te zeggen. Dus niks ligt vast.


Wat ik wel jammer vind in de westerse samenleving is de superioriteitsgevoel die soms de nuchterheid overschrijft wanneer kritiek wordt geuit over bijv zinloze moorden en die vergeleken worden met zinloze moorden uit andere culturen.......

Het ging mij om het verschil dat deze moorden in NL als een misdaad worden gezien, maar in grote delen van de groepen waar ze voorkomen NIET.

En aangezien we in NL al genoeg gewelddadige mannen hebben zit ik niet te wachten op volk dat dat nog eens goedkeurt ook.


ps het is niet mijn Schaapje maar mijn medeprikker :knipoog:

Je mag hem af en toe best wel wat sappig gras geven.

mark61
17-04-06, 12:45
Geplaatst door Tomas
En wat wil je nou zeggen? Dat we eerwraak ook een franse term moeten geven? En dat we eerwraak moeten respecteren? EN dat we bij een familiedrama de moordenaar moeten verdedigen? Kortom, je bent net zo duidelijk als schaap enco. Kortom: Wat gaat er door de hoofden van (voornamelijk) moslimmannen zodra eerwraak besproken wordt?

En probeer dat nou eens te verwoorden zonder oogkleppen of haat.

Schaap verklaarde alvast dat hij zich als lid van de door hemzelf bedachte groep 'allochtone mannen' aangesproken voelt en niet als antropologisch object wil dienen, of zoiets.

Maw je mag niet over eerwraak praten.

Tomas
17-04-06, 12:48
Geplaatst door mark61
Schaap verklaarde alvast dat hij zich als lid van de door hemzelf bedachte groep 'allochtone mannen' aangesproken voelt en niet als antropologisch object wil dienen, of zoiets.

Maw je mag niet over eerwraak praten.

Ja, dat is nu denk ik wel duidelijk. Het geldt echter wel voor veel meer dan ik had verwacht.

David
17-04-06, 12:49
Geplaatst door mark61


Maw je mag niet over eerwraak praten.


Nee, want in het westen wordt ook gemoord. En da's ook eerwraak vogens de jongens.

tukkersterror
17-04-06, 13:12
Geplaatst door David
Nee, want in het westen wordt ook gemoord. En da's ook eerwraak.

Dus eerwraak is een daad die je pleegt als je vrouw vreemd gedrag vertoont in haar sexleven?

Ben ik dan de enigste hetroman die normaal ga scheiden van zo'n creatuur?

Voor mij blijft moord gewoon moord, of het nu gaat om liefde of haat het blijft gewoon moord en heeft met eer niets van doen.

Een andere van het leven beroven kan nooit een eervolle zaak zijn en kan zeker geen beloning tegen over staan!:moe:

Tomas
17-04-06, 13:18
Geplaatst door tukkersterror
Dus eerwraak is een daad die je pleegt als je vrouw vreemd gedrag vertoont in haar sexleven?

Ben ik dan de enigste hetroman die normaal ga scheiden van zo'n creatuur?

Voor mij blijft moord gewoon moord, of het nu gaat om liefde of haat het blijft gewoon moord en heeft met eer niets van doen.

Een andere van het leven beroven kan nooit een eervolle zaak zijn en kan zeker geen beloning tegen over staan!:moe:

Als de direct betrokkene op het moment van betrappen moord of geweld pleegd wordt dat crime passionelle genoemd. Pas als een vader of broer op basis van het gedrag van hun dochter of zus dat afgekeurd wordt door hun omgeving moord of gewelgd pleegd wordt dateerwraak genoemd. Dat laatste komt echt nagenoeg niet voor in nl. Dat jij dat zal doen is zeer onwaarschijnlijk. Je zult niets anders kunnen dan leven met de schaamte of het verdriet.

Juliette
17-04-06, 13:24
Volgens mij is er wel degelijk een verschil tussen crime passionelle en eerwraak. Bij eerwraak gaat het om 'moord met voorbedachte rade', bij crime passionelle niet.

mark61
17-04-06, 13:31
Geplaatst door Juliette
Volgens mij is er wel degelijk een verschil tussen crime passionelle en eerwraak. Bij eerwraak gaat het om 'moord met voorbedachte rade', bij crime passionelle niet.

Jongen, ik heb bij deze en minstens 3 voorkomende eerdere gelegenheden omstandig de verschillen uiteengezet, waaronder ook het door jou genoemde, belangrijke kenmerk.

De discussie gaat zoals gewoonlijk niet over waar het over gaat, maar over iets anders, nl. arrogante westerlingen hebben niet het recht op nuchtere (kille, wetenschappelijke, vernederende) wijze te kijken naar wat er zoal in de wereld gebeurt, wat mensen doen, waarom ze het doen, etc.

Dat maakt in dit geval van 'allochtone mannen' (?) objecten, alsof je het boeiende leven der langstaartmarmotten beschouwt.

Daar zit natuurlijk wel wat in, maar dat ligt buiten de wetenschap, nl. in de maatschappelijke (machts-)verhoudingen. Daar kan die wetenschap niks aan doen.

Overigens bekijkt de sociologie de 'autochtone mannen' als waren het konijnen, dus ik zie het probleem niet zo.

mark61
17-04-06, 13:34
Geplaatst door tukkersterror
Dus eerwraak is een daad die je pleegt als je vrouw vreemd gedrag vertoont in haar sexleven?

De vrouw in kwestie hoeft helemaal niets gedaan te hebben; het criterium is of er over haar geroddeld wordt, dan wel of ze sex heeft gehad. Of dat verkrachting was of nog iets anders is niet interessant.


Voor mij blijft moord gewoon moord, of het nu gaat om liefde of haat het blijft gewoon moord en heeft met eer niets van doen.

Er is geweld resulterende in de dood, er is doodslag in een emotionele toestand, en er is door de maatschappij voorgeschreven, lang van tevoren beraamde moord.


Een andere van het leven beroven kan nooit een eervolle zaak zijn en kan zeker geen beloning tegen over staan!:moe:

De beloning is de herwonnen eer. Een dader loopt meestal direct door naar het politiebureau. In Turkije dan, in NL zijn het lafaards en hypocrieten die proberen uit handen van justitie te blijven.

Juliette
17-04-06, 13:40
Geplaatst door mark61
Jongen, ik heb bij deze en minstens 3 voorkomende eerdere gelegenheden omstandig de verschillen uiteengezet, waaronder ook het door jou genoemde, belangrijke kenmerk.



Ok. Ik zal nooit meer reageren na enkel de eerste prik en de laatste pagina gelezen te hebben. :nerveus:

~Panthera~
17-04-06, 13:43
Geplaatst door Juliette
Ok. Ik zal nooit meer reageren na enkel de eerste prik en de laatste pagina gelezen te hebben. :nerveus:


Heel verstandig; weet je nl meteen hoe het zit. :roker:

Juliette
17-04-06, 13:46
Geplaatst door ~Panthera~
Heel verstandig; weet je nl meteen hoe het zit. :roker:

Moet af en toe maar iemand ff een samenvattinkje maken. :ego:

~Panthera~
17-04-06, 13:54
Geplaatst door Juliette
Moet af en toe maar iemand ff een samenvattinkje maken. :ego:


http://www.hazelnet.org/icon/xxx/grinfinger.gif

mark61
17-04-06, 13:56
Geplaatst door Juliette
Moet af en toe maar iemand ff een samenvattinkje maken. :ego:

Luie Mechelaar. Misschien kunnen we een kaartenbak beginnen voor de 10 meest beleuterde onderwerpen. :hihi:

Juliette
17-04-06, 14:01
Geplaatst door mark61
Luie Mechelaar. Misschien kunnen we een kaartenbak beginnen voor de 10 meest beleuterde onderwerpen. :hihi:

:ego: Met een apart hoofstukje. Per prikker de meest gebruikte argumenten in die 10 meest beleuterde onderwerpen. Zo raken we nog ergens.

Cherry Bo
17-04-06, 15:50
Geplaatst door mark61
Schaap verklaarde alvast dat hij zich als lid van de door hemzelf bedachte groep 'allochtone mannen' aangesproken voelt en niet als antropologisch object wil dienen, of zoiets.

Maw je mag niet over eerwraak praten.

Die ontkenning is overigens geheel in overeenstemming met het motief van eerwraak, het geen 'mietje' willen zijn.


In de 'eerwraak cultuur' ben je een mietje als je hem níet pleegt.

In de Westerse 'anti-eerwraak cultuur' ben je een mietje als je hem wél pleegt.


In het eerste geval is men verplicht er rond voor uit te komen, eersgewijs.

In het tweede gevel dient men het bestaan van eerwraak te ontkennen, om de eer op te houden.


Het is dus alweer een erekwestie.
Een man die afstamt van en leeft binnen een 'eerwraakcultuur', kan het zich mietjesgewijs niet permitteren in eigen kring 'in denial' te zijn over eerwraak.

Buiten die kring, waar andere waarden gelden, moet diezelfde eer dus volgens díe waarden opgehouden worden en wordt het bestaan van eerwraak ontkent en/of is het: 'Jullie doen het ook'.

:nerd:

mark61
17-04-06, 16:09
Geplaatst door Juliette
:ego: Met een apart hoofstukje. Per prikker de meest gebruikte argumenten in die 10 meest beleuterde onderwerpen. Zo raken we nog ergens.

Ja, in de dop. Of het gesticht.

mark61
17-04-06, 16:13
Geplaatst door Cherry Bo
In het tweede gevel dient men het bestaan van eerwraak te ontkennen, om de eer op te houden.

:nerd:

Schaap weet bij benadering niet waar hij het over heeft. Eerwrekers doen in het geheel niet geheimzinnig over hun overtuigingen. Er heerst een levendig debat in Turkije, in Turks Nederland en op Turkse fora.

Marokko kent nou eenmaal geen eerwraak en als je je er niet in verdiept hebt denk je dat het over de eer gaat die daar wel bestaat.

As it is bestaan in het Turks (en de Turkse 'mindset') minstens drie onderscheiden woorden/begrippen voor 'eer' die alle drie een geheel verschillende betekenis en rijkwijdte hebben.

Tis best wel ingewikkeld, en dat mag natuurlijk niet.

Cherry Bo
17-04-06, 16:21
Geplaatst door mark61

Schaap weet bij benadering niet waar hij het over heeft. Eerwrekers doen in het geheel niet geheimzinnig over hun overtuigingen.

Lijkt mij ook niet. Anders heeft eerwraak niet zoveel zin.



Geplaatst door mark61

Marokko kent nou eenmaal geen eerwraak en als je je er niet in verdiept hebt denk je dat het over de eer gaat die daar wel bestaat.

As it is bestaan in het Turks (en de Turkse 'mindset') minstens drie onderscheiden woorden/begrippen voor 'eer' die alle drie een geheel verschillende betekenis en rijkwijdte hebben.

Tis best wel ingewikkeld, en dat mag natuurlijk niet.

De eerwraak aanhangers zélf zullen helemaal niet blij zijn met Schaap, krijg ik zo het idee.

Beetje hun eer onder het tapijt schuifelen.

mark61
17-04-06, 16:29
Geplaatst door Cherry Bo
De eerwraak aanhangers zélf zullen helemaal niet blij zijn met Schaap, krijg ik zo het idee.

Beetje hun eer onder het tapijt schuifelen.

Nope, hij bewijst ze geen dienst. Ze een beetje vergelijken met ontspoorde autochtonen, tfoe!

Olive Yao
18-12-06, 22:14
Met dit absurde berichtje reageerde Qaiys op een bericht over een geval van eerwraak in Duitsland, Berlijns proces geeft eerwraak een gezicht (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=183328).

De eerwraaak kan hem niet schelen, hij reageert met modder gooien.

Zo doet hij vaker.

In Rwanda heeft een van de verschrikkelijkste genocides sinds de holocaust plaatsgevonden.
In Congo gebeurt dat nu.

Maar als Qaiys het over Rwanda heeft, dan is dat om modder (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=209755) te gooien naar zijn waanbeeld van “het westen”. En dat doet hij dan met een onbewezen, onbetrouwbaar en onwaarschijnlijk berichtje dat nog dubieuzer wordt tegen de achtergrond van de Kagame–affaire.