PDA

Bekijk Volledige Versie : Ook Wesley Clark eist vertrekt Rumsfeld.



~Panthera~
16-04-06, 12:36
Ook Wesley Clark eist vertrekt Rumsfeld.

WASHINGTON - De voormalige NAVO-bevelhebber in Europa Wesley Clark heeft zich aangesloten bij het koor van zes andere gepensioneerde Amerikaanse generaals die het vertrek eisen van minister van Defensie Donald Rumsfeld.



„Ik denk dat minister Rumsfeld zijn job niet adequaat gedaan heeft. Hij zou moeten gaan”, aldus Clark in een interview met Fox News.

Clark beschuldigt Rumsfeld ervan samen met vice-president Cheney te hebben aangestuurd op een oorlog tegen Irak, terwijl er nog kansen waren voor een diplomatieke oplossing. „Het was een tragische fout, een strategische blunder”, aldus Clark.

Clark werd in 1997 NAVO-bevelhebber in Europa. In die functie gaf hij in 1999 leiding aan de NAVO-bombardementen op Joegoslavië, nadat hij vergeefs met president Milosevic had onderhandeld over de Kosovo-crisis.

mark61
16-04-06, 12:38
Zie dat topic van gisteren. Doe gelijk Powell, Bush, het hele zooitje. They're in it together.

~Panthera~
16-04-06, 12:45
Geplaatst door mark61
Zie dat topic van gisteren. Doe gelijk Powell, Bush, het hele zooitje. They're in it together.


Van mij mag het hele zooitje optyfen. :ninja2:

Spoetnik
16-04-06, 12:49
Geplaatst door ~Panthera~
Van mij mag het hele zooitje optyfen. :ninja2:

Niets optyfen, ze moeten worden berecht in Den Haag, samen met Tony.

knuppeltje
16-04-06, 13:30
Geplaatst door Spoetnik
Niets optyfen, ze moeten worden berecht in Den Haag, samen met Tony.

Ik stem voor.

mark61
16-04-06, 13:35
Geplaatst door knuppeltje
Ik stem voor.

Ik ook, maarre, zie je dat ooit gebeuren? When pigs fly?

knuppeltje
16-04-06, 14:55
Geplaatst door mark61
Ik ook, maarre, zie je dat ooit gebeuren? When pigs fly?


Ik erken, de wens was de vader van de gedachte.

~Panthera~
16-04-06, 15:08
Vind wel dat jullie het Westen weer aardig aan het afkraken zijn zeg. :eek:




Oh nee, dat doen "wij" nooit. :moe:
Bashen alleen Moslims.

~Panthera~
16-04-06, 15:09
Geplaatst door mark61
Ik ook, maarre, zie je dat ooit gebeuren? When pigs fly?



Yep. http://www.hazelnet.org/icon/animals/pigs/flypigs.gif :moe:

Spoetnik
16-04-06, 15:29
Above -- The former leaders of Hitler's Third Reich on trial in Nuremberg, Germany. The Nuremberg trial was conducted by a joint United States-British-French-Soviet military tribunal, with each nation supplying two judges. The four counts in the indictment were: Count 1 - CONSPIRACY to commit crimes alleged in the next three counts. Count 2 - CRIMES AGAINST PEACE including planning, preparing, starting, or waging aggressive war. Count 3 - WAR CRIMES including violations of laws or customs of war. Count 4 - CRIMES AGAINST HUMANITY including murder, extermination, enslavement, persecution on political or racial grounds, involuntary deportment, and inhumane acts against civilian populations.

http://www.historyplace.com/worldwar2/timeline/nurem.htm

Bush en Tony en de gang kunnen veroordeeld worden voor count 1,2,3 en grotendeels voor 4.

knuppeltje
16-04-06, 15:46
Geplaatst door ~Panthera~
Yep. http://www.hazelnet.org/icon/animals/pigs/flypigs.gif :moe:


Mene tekel?

~Panthera~
16-04-06, 16:00
Geplaatst door knuppeltje
Mene tekel?

No, nobody gives a flying fuck.

tr_imparator
16-04-06, 16:05
Geplaatst door Spoetnik
Niets optyfen, ze moeten worden berecht in Den Haag, samen met Tony.


Om ze vervolgens te vergiftigen in de gevangenis? :hihi:

Spoetnik
16-04-06, 16:13
Geplaatst door tr_imparator
Om ze vervolgens te vergiftigen in de gevangenis? :hihi:

Nah, het igh had problemen om Milosovic veroordeeld te krijgen, dus hij moest dood. Het lijkt me geen enkel probleem om bewijs te vinden dat Tony en Bush en de gang bezig waren een agressieve oorlog te beramen.

knuppeltje
16-04-06, 16:19
Geplaatst door ~Panthera~
No, nobody gives a flying fuck.


Houd de verkiezingsdatum in de gaten, lijkt het opeens heel anders, LIJKT.

waterfiets
16-04-06, 20:59
Geplaatst door ~Panthera~
Ook Wesley Clark eist vertrekt Rumsfeld.

Ik vraag mij af waarom men deze timing kiest. Het is sowieso al heel bijzonder als hoge militairen in de USA elkaar op deze wijze openlijk afvallen en nog meer bijzonder als dat zo'n grote groep hoge militairen is.

Ik zelf denk dat het iets te maken heeft met de plannen die het huidige 'regime' in de USA heeft met Iran. Mijn vermoeden is dat een groep militairen in de USA hier weet van heeft en het roer om wil gooien voordat het te laat is.

Wat is jullie mening?

mark61
17-04-06, 02:07
Geplaatst door waterfiets
Ik vraag mij af waarom men deze timing kiest. Het is sowieso al heel bijzonder als hoge militairen in de USA elkaar op deze wijze openlijk afvallen en nog meer bijzonder als dat zo'n grote groep hoge militairen is.

Ik zelf denk dat het iets te maken heeft met de plannen die het huidige 'regime' in de USA heeft met Iran. Mijn vermoeden is dat een groep militairen in de USA hier weet van heeft en het roer om wil gooien voordat het te laat is.

Wat is jullie mening?

Geen idee. Misschien dat er eentje van ze warmloopt voor de verkiezingen van volgend jaar?

Iedereen heeft intussen weet van die plannen en veel meer dan psychologische oorlogvoering is het voorlopig niet. Je dacht toch niet dat al die informanten gezellig met Hersh gingen babbelen als het menens was? Das hoogverraad, dan zaten ze nu al achter de tralies.

Kan me eigenlijk niet herinneren dat generaals b.d. in de VS ooit eerder gezamenlijk commentaar hadden op de actuele politiek. In dit geval is dat misschien gunstig; het principe is echter nogal eng in een democratie.

Al Sawt
17-04-06, 02:20
Het is wel een feit dat de administratie van Bush en Pentagon niet erg happig op elkaar zijn.

Bush`s medewerkers (NeoCons) oefenen veel meer invloed uit op het Pentagon dan vorige Amerikaanse regeringen.

En daar zijn de militairen niet van gediend.

Bovendien vind ik het wel heel erg opzienbarend van Wesley Clark.
Om te beweren dat diplomatie een kans had moeten krijgen om de impasse rondom Irak op te lossen.

Voor een oud-militair begeeft hij zich op een stoel van politicus.

waterfiets
17-04-06, 08:49
Vandaag ook weer een republikeinse senator die openlijk zegt dat Bush moet gaan praten met Iran.

Senator:Bush moet praten met Iran
De VS moet met Iran gaan praten over
het Iraanse atoomprogramma.Dat zegt de
Republikeinse senator Lugar,voorzitter
van de buitenlandcommissie.Gesprekken
met Iran zijn volgens hem zinvol om de
impasse te doorbreken.

President Bush is nog niet zover;hij
probeert Iran onder druk te zetten via
de Veiligheidsraad van de VN.De kans
op sancties tegen Iran is klein,omdat
Rusland en China waarschijnlijk een
veto zullen uitspreken.

Amerika en Iran hebben geen banden meer
sinds de Iraanse revolutie in 1979.Er
staan wel gesprekken gepland,maar die
gaan alleen over de situatie in Irak.

waterfiets
17-04-06, 08:51
Geplaatst door mark61

Kan me eigenlijk niet herinneren dat generaals b.d. in de VS ooit eerder gezamenlijk commentaar hadden op de actuele politiek. In dit geval is dat misschien gunstig; het principe is echter nogal eng in een democratie.

Het is net zo goed eng als enkele adviseurs rond Bush een land in een oorlog 'zonder eind' storten en daarbij alle adviezen van militairen in de wind slaan.

knuppeltje
17-04-06, 09:34
Geplaatst door Al Sawt
Het is wel een feit dat de administratie van Bush en Pentagon niet erg happig op elkaar zijn.

Bush`s medewerkers (NeoCons) oefenen veel meer invloed uit op het Pentagon dan vorige Amerikaanse regeringen.

En daar zijn de militairen niet van gediend.

Bovendien vind ik het wel heel erg opzienbarend van Wesley Clark.
Om te beweren dat diplomatie een kans had moeten krijgen om de impasse rondom Irak op te lossen.

Voor een oud-militair begeeft hij zich op een stoel van politicus.

Deed al eens eerder iemand, en die werd daarmee heel snel president.

knuppeltje
17-04-06, 09:38
Geplaatst door waterfiets
Het is net zo goed eng als enkele adviseurs rond Bush een land in een oorlog 'zonder eind' storten en daarbij alle adviezen van militairen in de wind slaan.


Ik houd die machten het liefst allemaal zo ver mogelijk gescheiden- en het liefst zo klein mogelijk.

Al die klojo's?

mark61
17-04-06, 12:00
Geplaatst door waterfiets
Het is net zo goed eng als enkele adviseurs rond Bush een land in een oorlog 'zonder eind' storten en daarbij alle adviezen van militairen in de wind slaan.

Jazeker. Het engste is wel dat het Congres daar dan voor stemt.

waterfiets
17-04-06, 12:21
Geplaatst door mark61
Jazeker. Het engste is wel dat het Congres daar dan voor stemt.

Ja dat klopt wel maar dat is wel op basis van leugens geweest. Overigens bestaan er nu ook in verband met Iran grote meningsverschillen over de tijd die het Iran zou vergen om een atoombom te bouwen. Dat loopt uiteen van enkele jaren tot 10 jaar. En dan nog ... hoe gevaarlijk is dat? Ik bedoel ... het gebruik van een atoombom door een land als Iran is een vorm van suicide. Dus het zou net zo goed tot een groter machtsevenwicht in het Midden Oosten kunnen leiden en dus tot een stabielere regio als Iran een atoombom heeft.

mark61
17-04-06, 14:46
Geplaatst door waterfiets
Dus het zou net zo goed tot een groter machtsevenwicht in het Midden Oosten kunnen leiden en dus tot een stabielere regio als Iran een atoombom heeft.

Dat is mijn redenering ook. Het wordt nu omringd door kernmachten (Rusland, Pakistan, Israël), en is aangevallen door een sterk buurland. (Irak). Afschrikking zou prima werken. Iran is nooit offensief. Hebben al zat olie.

MAD werkte hiero, waarom niet daaro? 'Omdat het minderwaardige volken zijn met een bibberige hysterische vinger op de knop' is dan het antwoord. Mja.

Spoetnik
17-04-06, 17:54
Geplaatst door Al Sawt
Voor een oud-militair begeeft hij zich op een stoel van politicus.

Dat deed hij al eerder; Wesley probeerde de democratische kandidaat voor de presidentschap verkiezing te worden; remember.

mark61
17-04-06, 18:17
Geplaatst door Spoetnik
Dat deed hij al eerder; Wesley probeerde de democratische kandidaat voor de presidentschap verkiezing te worden; remember.

Jah das waar ook. Zou ie t nog een keer gaan proberen?